And so it is...

Monday, June 20, 2011

Air Mizam - Meh Bunuh Diri Minum Air Bahalol Meh!




(Adakah Anda, Ibu-Bapa Anda, Keluarga Anda, Saudara-Mara Anda Mengalami Masalah Low IQ Yang Kronik, Dan Memang Cukup Suka Kena Kencing Oleh Geng-geng Berkopiah Yang Suka Menggunakan Sentimen Agama Untuk Buat Duit Macam Cipan Lahanat Dan Ada Penyakit-Penyakit Seperti Berikut?)


InsyaAllah... kalau Allah izinkan, syarikat 100% muslim ni sure boleh buat duit macam dajjal wang-ringgit di atas kebangangan sesetengah umat Islam yang cukup senang kena kelentong - sebab kualiti kebahlolan air magik yang syarikat ini pasarkan ini memang tiada tolok-bandingnya di mana-mana sahaja di dunia ni... hanya orang Melayu-dungu aje boleh terima produk sebegini beb.


Kami memang tiada segan-silu dalam menggunakan sentimen-sentimen agama seperti menggunakan hadith-hadith dan ayat-ayat bahasa meleis yang berbau alim-alim gitu. Janji gua pakai kopiah, janji duit masuk... apa gua kesah?



YA!!! Jangan lupa baca bismillah, istighfar dan selawat... baca al-Fatihah, ayat Qursi, ayat Qul... kasi tiup-tiup sesedap rasa, dan usap-usap kat bontot.... 
Aaaaaahh! Wadeheeeeey?
Dapatkan segera... bak sini RM35!
RM35 untuk air longkang 50 ml? 50 MILILITER?
WADEFAAAAAK YU DAMFAAAAAK?

JANGAN LUPA TESTIMONI MERAPU.... YEAY!
(Breaking the law! Breaking the law! - Judas Priest)



OK... Let's Get Serious. SERIOUS NI BEB!


Cesium, Francium, Radium, Actinium, Thorium, Proctactinium, Uranium, Neptunium, Iridium, Polonium dan Plutonium - ALL RADIOACTIVE MATERIAL. 

Memang bangang la kalau dalam air magik tu ada logam tu semua - udah gilo bobonar ekau jang? Dah suicidal ya amat ke dol? Mahu kasi anak-bini sedara-mara minum air yang ada logam dan sebatian yang radioaktif? Korang pernah dengar ACUTE RADIATION SYNDROME? Atau yang dipanggil sebagai radiation poisoning, radiation sickness atau radiation toxicity? ACUTE tu maknanya ia berlaku serta-merta dan kesan kepada kesihatan berlaku dengan cepat (berbanding dengan CHRONIC, yang bermakna berlaku dalam jangka-masa yang panjang dan perlahan), dan Penyakit Radiasi ACUTE dan CHRONIC boleh berlaku jika manusia terdedah atau termakan (dan terminum) bahan-bahan yang ada radioaktif. Kiranya apa yang berlaku kat Hiroshima dan Nagasaki tu adalah ACUTE RADIATION SYNDROME, sama seperti yang berlaku di Chernobyl dan yang yang berlaku baru-baru ni kat Fukushima. CHRONIC RADIATION SYNDROME pulak berlaku bertahun-tahun selepas itu (pada mereka-mereka yang "survive" di Hiroshima, Nagasaki, Chernobyl, Fukushima... yang mana akhirnya mereka yang menderita penyakit radiasi tersebut akan mati jugak, sama ada disebabkan penyakit-penyakit kerosakan organ atau yang lebih banyaknya - KANSER).

ACUTE - apa akan berlaku secara am?
1. Mual dan muntah.
2. Penurunan jumlah sel darah putih - menyebabkan senang berlaku apa-apa jangkitan.
3. Penurunan jumlah platlet - menyebabkan perdarahan.
4. Penurunan sel darah merah (anemia).
5. Sakit perut atau perdarahan dalam usus.
6. Stroke.
7. Kojol.

CHRONIC pulak macamana? (berlaku kepada mereka yang terdedah dengan bahan radioaktif dalam dos kecil tetapi dalam masa yang panjang, jadi kesannya pula selalunya berlaku perlahan dan tersembunyi).
1. Sama seperti di atas - anemia, leukopenia - low blood cells count.
2. Masalah saraf.
3. KANSER!
4. Dan banyak lagik wei!

Ada banyak bahan lain dalam senarai di atas yang tidak kurang bahayanya pada kesihatan manusia... apekebenda punya bahalol dia orang neh? Gilos dowh!

ARSENIK
Arsenik tu antara bahan dan sebatian yang paling toksik yang diketahui dalam perubatan, di mana ianya boleh menghalang (inhibit) pyruvate dehydrogenase dalam metabolisma selular di mitokondria sel manusia - di mana ini akan menyebabkan gangguan kepada sistesis ATP dan respirasi mitokondria... whoa! Apa maknanya tu bang? Arsenik boleh menyebabkan MULTI-ORGAN FAILURE dan NECROSIS. Goal! Oh ya... arsenik juga diketahui sebagai satu bahan yang karsinogenik - ia boleh meningkatkan risiko KANKER.

MANGANESE:
1. Manganism - berlebihan penimbunan manganese dalam badan manusia akan menyebabkan sejenis penyakit saraf, di mana si pesakit akan mengalami "slow-response", keresahan, perubahan "mood" dan jadi "compulsive" - atau secara amnya - jadi macam CILANAT... bad mood tak keruan dan suka mengamuk gitu.
2. Anak-anak kecil yang berlebihan manganese dalam badan (yang kita lihat, contohnya - anak yang minum susu lembu [susu formula] mengalahkan anak lembu), anak itu akan menunjukkan tanda-tanda HYPERAKTIF... jenis budak tak dengar cakap, laju macam peluru, benak gilabab, pencurut dalam kelas.

LEAD:
Ada ka logik promote ayaq magik, gunakan PLUMBUM sebagai bahan promosi? Gilababi dol! 
1. Lead itu adalah logam beracun yang akan merosakkan sistem saraf, khasnya dikalangan anak-anak kecil, dan juga boleh menyebabkan penyakit hematologi dan penyakit otak.
2. Chronic lead poisoning akan menyebabkan kerosakan buah-pinggang dan sakit perut.
3. Lead boleh masuk ikut pernafasan dan makanan - tapi kesannya sama teruk.
4. Anak yang kena lead-poisoning akan jadi teruk low IQ mengalahkan Forrest Gump.
5. Akan berlaku kelemahan di jari-jemari, tangan, lutut dan buku lali, menyebabkan si penderita lemah-longlai macam pon...
6. Mandul kepada lelaki.
7. Too high lead level - you die.

THALLIUM:
Thallium antara logam yang sangat toksik dan banyak kes toksisiti telah direkodkan di seluruh dunia. Kena kulit pun sudah cukup untuk membawa mudarat, dan thallium sangat senang larut dalam air. Thallium adalah salah satu logam yang karsinogenik - boleh kasi kanser. Sebatian thallium adalah tanpa rasa (pahit tidak, kelat pun tidak) dan ianya banyak digunakan dolu-dolu sebagai RACUN TIKUS dan satu kaedah untuk bunuh orang dengan cara muslihat... i.e. assassination. Wadefak dol?

MERCURY:
1. Mercury menyebabkan "peripheral neuropathy" - kulit rasa kebas, sakit atau terbakar.
2. Simptom: peluh berlebihan, berdebar-debar, leleh ayaq lioq, darah tinggi.
3. Petanda pada anak kecil yang terlebih telan mercury - pipi, hidung dan bibir merah menyala, hilang rambut, hilang gigi, hilang kuku, ada banyak ruam, lembik otot seluruh badan.
4. Rosak buah-pinggang (Fanconi's syndrome).
5. Insomnia, takleh mengingat dengan baik dan bad mood.
_________________________________________________
  
Dah lah. Malas aku nak continue...

Vanadium, Yttrium, Zirconium, Niobium, Molybdenum, Silver, Tellurium, Lanthanum, Cerium, Praseodymium, Terbium, Dysprosium, Holmium, Erbium, Ytterbium, Lutetium, Rhenium, Osmium 

Setiap satu adalah logam yang toksik kepada manusia - sama ada dalam bentuk logam yang asal atau dalam bentuk sebatian. Sapa telan memang nak bunuh diri - takde isu bendanya berkhasiat atau bendanya berkat wadefak. Takde isu air magik ni ada campuran air zam-zam dah dijampi oleh ustaz kejadah sesat jalan anak angkat Ayah Pin... itu belum masuk isu logam-logam yang juga tersenarai di atas - SILICUM, HOSPHORUS, FUNGSTEN... dan bahan-bahan "MINERAL" seperti HYDROGEN, BERYLLIUM, BORON, OXYGEN, NITROGEN.... aiyooo amma!

Ini isu: SCAM! SCAM! SCAM!
Kelentongan oleh geng bahalol pakai kopiah yang sekolah dalam hutan belantara oleh cikgu yang pakai cawat... pakai cawat tapi ada kopiah bang.

Berminat jugak nak jadi meleis bangang?
Sila hubungi:

PINVADER ENTERPRISE
No. 15 Jalan USJ 26/1B
47600, Subang Jaya, Selangor.
H/P: 012 224 1464 (Wan Ibrahim)
Fax: 03 802 35025

Main Office:
MIZAM WORLD RESOURCES
Tingkat 2 Lot C-7, Arked Pangsa MARA,
Jalan Sultan Zainal Abidin, 20100, 
Kuala Terengganu, Terengganu.

Wakil Pengedar Air Mizam:

Selangor
Wan Ibrahim Bin Wan Kadir (Subang Jaya) – 012 224 1464
Mohamad Asmal Bin Ismail (Ampang) – 013 313 1204
Khairul Aznan Bin Kasim (Batang Berjuntai) – 019 244 6692
En. Ahmad (Kajang) – 013 351 4470
Shahrul Nizam Samad (Sg. Buloh) – 019 635 6226
Ismail Bin Yusof (Shah Alam) – 013 320 2707
Mohd Rafizie Bin Rahaidir (Shah Alam) - 019 932 5405

Negeri Sembilan
Amirul Hisham Bin Amsar (Seremban) – 017 688 9720

Johor
Azzman Bin Pungot (Muar) – 013 329 7755

Terengganu
En. Harun Sulong (Dungun) – 012 968 9747

Kelantan
Mohd Rafizie Rahaidir (Machang) – 019 932 5405
Nik Mohd Aminuddin Nik Ismail (Kota Bharu) – 013 629 9033

Sabah
Encik Joannes Lukas (Tawau) – 019 801 2066
  
Rumusan Akhir Aidid Mu'addib:
I have this funny feeling that these kind of shitty business being promoted by "ISLAMIC PEOPLE" (ye la... islamic sungguh le tuuuu), either in this case and all other cases before (like those HPA herbal whatever) showed that these people were saying...

MEH KITA JADI "ISLAMIC" DAN BANTU PERNIAGAAN SESAMA ISLAM - DENGAN CARA PATAH BALIK KE BELAKANG, BALIK KE ZAMAN JAHILIYYAH, BALIK KE ZAMAN BATU... SAINS DAN MATEMATIK TU SEMUA ILMU ORANG KAFIR BANG, JANGAN PERCAYA APA DIA ORANG CAKEP. YANG PENTING, PERCAYA AJE BULAT-BULAT CAKAP ORANG BERKOPIAH MACAM KITA ORANG NI HA... NAH AKU BAGI KO HADITH SEBIJIK-DUA. INI SUNNAH NABI NI - NABI SURUH ORANG ISLAM JADI DUNGU DAN JADI MANUSIA YANG KETINGGALAN ZAMAN DALAM BIDANG SAINS. OH YA! BAK SINI 35 HENGGET BANG. ORANG ISLAM KHASNYA ORANG MELEIS TU MEMANG KATEGORI DUNGU GILABAB DAMFAKS. TAK PAYAH SAINS-SAINS TU DEERRR... BUANG MASO YO... ERK?


 ___________________________________________ 

UPDATE: PLAN PEMASARAN
Geng dajjal MLM rupanya bang - patut la jual produk kejadah bingai! 



 FUCKING ASSHOLES!
________________________________________________

Addendum 2:
Oh! Rupanya HPA pun buat keje bangang yang sama - meh bunuh umat Islam meh... ek?


Kalau dah namanya MLM... IQ hancus! 
Tak payah edukesen... ko telan aje, bak sini duit.




275 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 275 of 275
efendi.hassan said...

Ilmu kita ni banyak mana sangat nak compare dengan Ilmu Allah. Allah jadikan setiap benda dengan kebaikan dan keburukan yang kita sendiri tak tahu.

Mungkin Allah tak bagi kepada kita rahsia dan kebaikan salah satu makhluk ciptaannya, tapi dia berikan maklumat tersebut kepada orang lain dan dari maklumat itu, diorang keluarkan produk untuk kebaikan semua orang.

Ilmu Allah tu maha luas dan siapa kita untuk mengatakan ciptaan Allah tu penuh dengan keburukan. Hatta lalat yang dikatakan membawa penyakit pun Allah berikan kebaikan sebagai salah satu sumber perubatan.

Apa saja yang tercipta diatas mukabumi ini adalah asas daripada ciptaan Allah. Garam bukit juga makhluk ciptaan Allah dan pastinya ada 1001 kebaikan padanya.

Allah yang berkuasa diatas segalanya, kalau Dia kata garam bukit tu boleh sembuhkan penyakit kanser si A, tapi tak boleh sembuhkan penyakit si B, itu hak Dia sebagai pemilik makhluk. racun pun boleh jadi penawar dengan kehendakNya. Dia yang tentukan kebaikan dan keburukan makhluk dia.

Kalau kita rasa kita pandai, ingat je ilmu kita tu pun Allah yang kasi dengan kehendaknya, itu pun mungkin tak sampai sebesar habuk pun.

azwan said...

"Masalahnya, adakah korang benar2 benar tahu apa kandungan, bahan2 dan cara proses 100% produk yg korang dok scam tu..
Air mizam contohnya, adakah korg tahu jenis mineral apa yg digunakan, amber apa yg digunakan, banyak mana yg dicampur, apa proses nye?
Garam HPA, apa jenis garam bukit yg diguna, apa komposisinya dll lg..
Pernah ke korg selidik sdri kat staf diaorg ke.. dri sumber yg terdekat dgn diaorg ke."

Oh hoo...this statements really draw my attention. Idiot samdol...
1) Ape yg terkandung dalam mana2 web rasmi syarikat adalah menjadi tanggungjawab syarikat. Setiap perkataan, dan kesannya pada pembaca jadi tanggungjawab syarikat. Kalau syarikat tu lantik agen sah, tapi agen tu buat hal tanpa pengetahun syarikat, syarikat tu juga kena bertanggungjawab sebab agen beroperasi dgn menggunakan nama dan produk syarikat. Menjadi peranan syarikat untuk mengingatkan agen2 utk tidak tulis benda2 yg mengarut.
2) Jgn underestimate perkara yg boleh didapati dari sesuatu web rasmi syarikat. Web tu mencerminkan imej korporat. dari situ terlalu byk info kita boleh dig in out. tak perlu nak buat research sampai interview, ke ofis ape kejadah. lawak la ko bai..

Ko ni butt hurt sgt ke, baru nak jual air mazi neh? sales affected? downline larik? nasib ko la dol jual benda tak senonoh. malu la aii..

Aaaa...kalau anak jiran ko kena rogol, buat dek je la ek. yela, bukan hal ko. ko tak affected pun, bakpe nak kecoh, dia tak pinjam duit dan rogol nenek ko pun, pastu dia rogol anak ko ke? ade anak bini ko kena skali ke? mmg dasar iblis syaitan la tu..

Memang patut blog ni ada...so that bisnes2 bangang mcm ni sedar sket. Best jaga tepi kain org, at least anak2 aku tak minum air bahlol ni..keh keh keh..

matsom said...

@effendi.hassan: takde sesapa pon kat sini yang kata ciptaan Allah itu buruk/tak guna dsb. Tapi majoriti kat sini kata Air Mizam "ciptaan" Mizam Resources tu merapu dan tak guna (a.k.a scam).
Stick to the topic laa bhai...

azwan said...

Efendi,

Ada sape2 kat sini berlagak pasal ilmu yg dia ada? Jgn jump into conclusion bang. Ada sape2 kutuk air zam-zam, garam bukit? ape ko merapu ni bai? Fardu Kifayah untuk umat Islam buat kajian. Sape leh beat tuhan...ko giler ape samdol?
Ada sesape nafi potensi air zam-zam, garam bukit? ko ni emo ke ape bai...senang2 buat conclusion.

tu haaa...air mizam leh sembuh kencing manis, parkinson, etc.....ada dalil?

izza said...

air zam-zam mmg bagus..no one is denying that..tp try pecahkan bulb termometer then tambah mercury tu dlm air zam-zam tu...still bagus lagi ke? ada brani??

billy bean said...

IamEdiot,

Yes, Im having hard time to digest why are you so hard to pick up facts one.

En. IamEdiot, kalau kita nak beli sesuatu produk tu, tanggungjawab kite ke nak kaji ape betul claim sykt ni, air mizam ni boleh ubat semua? Kalau kite ade produk on a shelf many of us will just buy believing what's claimed by the company. Contoh colgate memutihkan gigi. Dah gigi kite kuning mestila kite beli sebab percaya produk tu boleh memutihkan. Abg azwan dah explain pun dalam komennye kat atas dan sblm2 ni tanggungjawab siapa yang perlu buat kajian tu.

Kes syarikat mizam ni same. Die cakap air mizam dapat membantu masalah kesihatan seperti osteoporosis, gout, kencing manis etc. Ditambah dengan ayat2 manis seperti Hadith Dan Qoranic verses. Orang yang terlibat pasti akan percaya contohnya macam makcik fatimah. She has diabetes and she wanted to get well.


Kalau ye pun air mizam takde bahan2 tu semua, tapi sykt mizam dah claim dalam website (yang mane dah dideletekan)ade 84 elemen tu untuk mempromosikan lagi betapa bagusnya produkni. Nah ni webcache nye:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:mw-sqJUOyPMJ:www.mizam.my/+air+mizam&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=my&source=www.google.com.my

Soalan saye adekah amalan syarikat ini ini beretika? Adekah kite consumer perlu buat kajian. Do we have time for that? Masakla macam ni semua produk pun nak kene test.

Aidid still bothers because he cares...

azwan said...

HahahahHAHAHAHAhahahaha!!!!

Kantoi. Menggigil nak delete. Pastu cakap blog ni buat fitnah. Menggelabah al-kopiah yekkk..

MuahahHAHAHHahahah!!!!

dey...pasni jgn lupa delete list penyakit2 tu. Baik aku sound sebelum KKM sound. keh keh keh..ptuii..

cek chun said...

baguih gak dia delete. dari dok merapu tak ketahuan tuh. ni la gunanya blog gini wahai idiot.

Melur Netti said...

sapa yg delete? delete apa?

encik efendi,masalah di sini ialah produk mizam yg diclaim ade uranium (ni radioaktif ni) contohnye ye. Ianya bukan untuk di minum ke..makan ke ye. Ade byk kegunaan lain uranium ni ye.Apsal air mizam ni letak uranium sbg isi kandungannnya? Supaya nampak gempak ke? Allah suruh kita belajar...belajar dan belajar..bukan menipu. Itu yg boleh tergelak bila baca post ni,kalau boleh semua jenis unsur jadual berkala nak letak bikin gempak.

wv-untink (x berfikir?)

azwan said...

Idiot said...
"Apa yg sy baca dan faham kat atas tu adalah, kat produk Mizam, ia ada tertulis "72 zat-zat yg diperlukan oleh badan manusia" tidak pula diterangkan apa zat2 itu (lihat gambar). Tetapi pada Addendum 2:(bertaip, dan ragu akan fly sheet ini adalah dari asal pengeluar atau dibuat oleh aidid) Garam Bukit HPA ada disebut "Mengandungi 84 natural element yg diperlukan oleh badan manusia... " yg menyebut bahan2 bahaya tersebut.
Par:OK... Let's Get Serious. SERIOUS NI BEB! yg mengandungi senarai bahan bahaya ini sy percaya ia adalah ditaip oleh aidid dan dari mana rujukan tidak dinyatakan.."

Pertikaian dia Aidid ni menipu, buat fitnah sebab:
1) angka tak sama, Aidid paste 84, tapi kat product label ada 72 jek.
2) kat web rasmi air Mizam skang, dah takde table tu. so dia tanye mana Aidid dapat sumber.
3) Adendum 2 dua tu dia cakap Aidid mengelirukan pembaca, sebab kat garam bukit tu barulah disebut 84.

So bila dah bagi balik link webcache tu, yg sebelum didelete jadual berkala tu...baru la terbukti yg memang semuanya dari web rasmi Mizam. kopi paste bulat2 takde tipu punya. garam hpa tu hanya isu tambahan.

HahahhAHAHHAhahah...kalau aku jadi mamat ni malu siot...terjun gaung face first. belagak pandai sebut nama2 mineral semua, skali bingai..hahahhAHAHhahaha!!

Malu siot..tau pun kelirukan pengguna. MuHAHAHAhahahHAHHAHA!!

Melur Netti said...

owh..aku baru tgk web tuh..dah takde...ahahaha..

Pikir secara baik: tercapai juga objektif AM nak sedarkan manusia2 mcm ni, tapi pasal testimoni tak leh tolong dah.

Untuk penulis web itu, beli la jadual berkala unsur2 kimia dari kedai buku, belajar lagi ye..jgn letak memkhinzir buta.

mamat said...

relax bro.. bace baik2 punyer maa.. kalo 84 mineral tolak 72 mineral, dapat brape bro? ada dapat 12 kan? jadi itu 12 yang bahaya yang you all sibuk2 bincang2 takde maa.. dia kata dalam itu website, ada 72 sahaja.. bukan semua itu 84.. ada paham ka? maknanye ada 12 daripada 84 itu, bukan kandungan dia.. mane boleh bgtau secret recipe same org maa.. kalo bisnes mau pandai punyer.. masuk mahkamah, lu olang senang2 kena tipu.. dia kata 72 sahaja bukan 100% itu 84 unsur.. sudah terbukak minda ke?

DoDoBiRd said...

mamat, mane lu dpt info ni bro? haha meh tepek sumber lu. xkire pulak yg logam yg xwujud dlm dunia ni? kalo tolak tinggal bape pulak? nk spin plak bro. dis is best bro.. hahaha spin lg spin. lg maw tipu org.

azwan said...

Secret recipe atuk nko ye bingai. secret leh ubat kencing manis campo Parkinson...gitu ke dol? aku ni bercakap dgn sampah ke babun? Paham tak ape significant nye syarikat bahlol ko buat claim2 gitu?

Ape ke bodoh ko ni...hahahAHAHHahahah...

azwan said...

oh ya...aku tau...salah satu dari secret recipe tu..

MAMATSAMDOLIUM

Gitu ke dol. campo segala macam itu ini leh ubat kencing manis? Kagum betol aku dgn secret recipe ko. kah kah kah!!

daniel said...

ustaz yg mrngajar kuliah lepas zohor kat opis aku pn ade jual nie... tapi aku tak penah ler beli... klu air atau ubat2 yg dibaca 30 juzuk quran tuh ade la...

daniel said...

ape2 hal pon aku doakan negara nie bertukar pemerintah he2......

mamat said...

relax bro.. lu orang tahu ape itu hidrogen? kalo lu orang test mase skolah2 dulu ade bunye 'pop' kan? banyak bahaya kan itu hydrogen? tapi kalo air ape unsur dia? salah satu dia hydrogen kan? hydrogen+oksigen, boleh hasilkan air kan? ada bahaya lagi ka? itu punyer secret recipe maa, sape yang kaji aje yang tahu.. mamat berani kata laa, tiap2 hari mamat minum unsur hydrogen, tapi masuk dalam perut, letak api , xde meletup pun maa.. sebab sudah di adun menjadi air..

matsom said...

1) Nak minum air zam-zam? kirim aje kat orang-orang yang pergi umrah/haji -kalu mintak sebotol sorang kalu kirim ngan 10 bakal haji, takke dapat 10 botol???

2) Nak garam bukit? Pergi cari kat Giant/Tesco/Mydin/bla-bla kat sana macam-macam ade... Tapi dengo nasihat doktor-doktor, makan kena seimbang, jangan pegi mamah garam macam makan gula-gula :P

Nak air zam-zam + garam bukit? guna kaedah (1) + (2)! Pastu baca ayat Quran sendiri (semua ada Quran kat rumah?), baca doa yang Rasulullah ajar (buku koleksi doa-doa Nabi buleh dibeli dengan mudah, kalu ada berokband buleh Google macam ni)

Nak barakah? Cari rezeki halal, belanja elok-elok kat anak-bini/mak/ayah/adik-beradik/anak yatim/orang miskin, beri sedekah dan keluarkan zakat bila cukup syarat

Anonymous said...

la mamat ni...awat la hang bodo sangat..suruh pi skolah hang dok merempit, pas tu mai sini dok tunjuk kebodohan hang..hang pi main jauh sikit, buat malu kaum saja

DoDoBiRd said...

haha lu cikgu sains ke mamat? lawak la lu. ko taw pe natrium kn? ko mkn pastu ko mnum air tgk pe jadi. pastu garam tu ko taw x pe? natrium chloride. ko igt aku x reti kimia ke? tp mslhnye FUNGSTEN tu kejadah ape pulak?? doctor2 kt uni tu jumpe unsur baru ke??? SILICUM tu ape pulak?? HOSPHORUS ape? hahahahhaa... mslhnye air tu dikatakan mengandungi semua mineral2 tu.. bukannye mengandungi UNSUR CAMPURAN dari unsur2 tu semua. da kantoi lg maw kaber.. SUDA TPU LG MAW DELETE ka? tpu pnye org. ape pon xbuleh!

Rose said...

"mamat berani kata laa, tiap2 hari mamat minum unsur hydrogen, tapi masuk dalam perut, letak api , xde meletup pun maa.. sebab sudah di adun menjadi air."

Wah, hebatla mamat nie....

Disebabkan mamat pandai sangat, akak nak tanya, berapa molekul H dan berapa molekul O jadi air, pastu camne dia boleh "diadun"? Dan kenapa bilangan molekul tu camtu? Ikatan apa? Pastu kalau dua molekul H dan dua molekul O, jadi air jugak ke? Ada tak beza molekul air zam-zam dengan molekul air?

Semoga mamat dapat berkongsi pengetahuan mamat.

Rose said...

ps- sangat setuju dengan komen matsom

hyelbaine said...

Wow, what a post this turned out to be. Lots of variety in its troll content. Chemist ada and of course your normal pious wannabes included.

The MO is always the same. Aidid comes up with post; trolls come to defend; MLM company realizes they're caught with their pants down; delete incriminating idiocy from website; troll left gasping.

To those who emailed me, yes I'm good and no I am not in a spat with Aidid. I just decided to let the trolls be and besides, it's just to plain stupid to start off with.

Minum air nak jadi x-men kaa?

hasmn said...

rose,

adik mamat tu tak pass paper Kimia SPM barangkali.. takpon memang tak pass SPM sebab 'benak'.

"mamat berani kata laa, tiap2 hari mamat minum unsur hydrogen, tapi masuk dalam perut, letak api , xde meletup pun maa.. sebab sudah di adun menjadi air.."

kelakar laa adik mamat ni..

KickYourAss!! said...

Aku pelik la org Melayu ni.... dok sebok2 pasal produk tah hapa2.. tp tak nak sebok pasal bende yg lebih bahaya lg drpd bende yg tak guna nih...

Cuba korang tgk ROKOK, confirm 100x lebih bahaya dr scam. asal korang tak nak scam. bkn stakat tak dak khasiat, merbahaya kat penghisap dan merbahaya sekali kat org yg duduk dekat... Hang pi scam la company JR Raynold kat PJ tuh. depa ni lg la membunuh hampir semua org Islam kat M'sia ni.

Kat ubat gigi yg kita dok guna x sehari tu pon ada floride, penyebab kanser. Awat tak nak pi band Colgate. Tak brani ka..

Kat ayaq pipe yg kita dok minum 10 gelas sehari tu pon mcm benda ada, lead, mercury, phosporus... apa kata kita pi band JBA ka, Govt ka.. tak mau ka...

Kat mekup pon tak kurang 10% mercury yg ditambah. Tak bahaya ka dok kat muka tiap2 hari tu. kang org pompuan scam aku lak sat ni.

Kat sayuq yg kita do telan hari2 pon tak kurang bahaya... lagu mana nak buat tu noo...

Susu yg hanpa dok minum dri kecik sampai biol skg ni, pon tah brapa byk melamin dah bersarang dlm badan. boleh la scam skali.

Alah, tak payah nak kalut benda kecik la. pi scam benda yg besaq dulu la.. Yg tu lg byk dok bunuh org... Tak payah nak demdam org la, tak baik.

Aidid Mu'addib said...

Budak ni psycho ke... atau budak ni dungupiang? Kalau nak diskus pasal rokok - poi la buek blog pasal rokok jang... takde sapa nak larang ko der. Fluoride tu penyebab kanser eh? Cuba la sekolah tu betul2, ini merempit aje la koje ko yek?

"BAN" dol... bukan "BAND" - ingat aku cakap pasal pegi sekolah?
Ada guna pegi sekolah tu... bukannya membazir masa... ko tahu tak neh?

Kiranya... dah terlalu byk benda mungkar dalam dunia ni, hari-hari... apa kesah kalau ada geng kopiah nak SCAM umat meleis... apa nak sebok2 huh? Lantak la dia org... ini perkara kecik jer... tak payah dendam...

KEPALA BAPAK HATOK KO LA SAMDOL DUNGUPIANG IQ LEVEL BABI HUTAN... DUMBASS FUCKSHIT!

KickYourAss!! said...

Kau yg dungu piang sebenarnya.. kau yg ckp pasal benda bahaya, aku tambah je yg benda bahaya... rokok tu salah satu benda bahaya...

Tua la dulu kepala mak bapak ko suruh skolah tp ponteng, pastu tuduh org ponteng plak dungu makuk ayun.. fuckkk you..

Apa yg nak dikesah salah sikit taip perkataan... yg ko duk mencarut,maki orang bangang tak nak kesah plak..

Tu la banyak sangat dok membangan orang, diri sendiri yg bangang dan magkuk ayun, bodoh gila babi, haprak tak nampak..

Tak payah layan la, orang gila laaa rupanya......
Bangannnnggggg betul la... hospital gila pon dah tak le terima tahap gila mcm ni ni... kasi tembak bagi mampos lg baik..


Fuckshit samdol hotak piang, Fuck you Ass kau....

DoDoBiRd said...

tendang bontot yg panas bontot. apsal bro? ko ni same je cm mamat tu. mmg la ade benda2 tu seme dlm ubt gigi n air paip.. tp tu seme UNSUR CAMPURAN. adoi. suh amik kimia xnk. same mcm aku ckp aritu la. GARAM = NATRIUM (boom kalo cmpur air + KLORIDA (racun ni dol). tp lpas cmpur due2 tu jd x bhye. ade reti ke? tapi yg dlm AIR MIZAM tu semuanya UNSUR ASAS. xde campur2 punye. n ade gk UNSUR XWUJUD( typo maybe?) sbb tu ckp unsur2 asas tu bahaye. G amik kimia balik la dol.. bile org tegur salah dier mule la melatah. org MELAYU mmg cmtu. xle tgur salah diorg... APE PON XBOLEH!

Aidid Mu'addib said...

Tak payah layan blog neh? Ada tgk pageviews kat atas tu dol?
So anyway.... kiranya ko ni jenis babi hutan tak sekolah la erk?
Jgn malu2... ngaku aje laaa... apa nak kesah bab?

mamat said...

setelah membuat kajian demi kajian maka mamat dpt membuat kesimpulan

"Despite arsenic's reputation as a poison, it actually has fairly low toxicity in comparison with some other metals, although with chronic exposure there is some concern about arsenic's effect on chromosomes and its carcinogenicity. In fact, arsenic may even be essential and functional in humans in very small amounts. It has been shown to be essential in rats and other animals, though it is found in higher concentrations in them than in humans.

Organic arsenic as arsenates (+5 form of arsenic) and elemental arsenic both found naturally in the earth and in foods do not readily produce toxicity. In fact, they are handled fairly easily by the body and eliminated by the kidneys. The inorganic arsenites or trivalent forms of arsenic, such as arsenic trioxide used industrially and found as a food contaminate, seem to create the problems. They accumulate in the body, particularly in the skin, hair, and nails, but also in internal organs. On the average, there is about 10-20 mg. of arsenic in the human body; higher levels may lead to problems. Arsenic can accumulate when kidney function is decreased. Luckily, absorption of arsenic is fairly low, usually less than 5 percent, so most is eliminated in the feces and some in the urine. " sapa yang kata arsenik tuh bahaya sangat.. arsenik organik takde bahaya maa.. inikan datangnya daripada bahan organik sumber alam bumi kita.. tidak kah kamu semua mahu berfikir? cuba pikir2 sket la bro...

mamat said...

kalo hang dgr nama omputih sket.. arsenik cakap bahaya.. tp tak mau kaji ape itu arsenik.. baik laa xpayah.. cari dulu , kaji dulu... arsenik organik.. ade tahu ka? btui ka badan kita tak perlu arsenik?.. amaun dia kita perlukan, tp dalam jumlah yang sikit...

azwan said...

mamat,
arsenic leh ubat kencing manis gak? babon ke babi ko neh? plutonium perlu gak? skang syarikat mizam dah gelabah delete jadual tu, dah tau kena sound baru nak gelabah.

kickyourass,
kick your moma ass la dol. cakap takde isi. amik isu rokok. butoh lu...satu keturunan bahlol yek. elok la tu bingai, selama2nye bahlol.

Aidid Mu'addib said...

Memang hopeless... lagi sorang species ntahapekejadah.
Itu gunanya pegi sekolah dik, jgn suka sgt merempit...
"Setelah membuat kajian demi kajian" - kajian palejadahnya tu dol?
Patut la org meleis suka men-scam dan suka kena scam ek... wtf?

DoDoBiRd said...

haa ye lah mamat. hebat research ko ni. so bape kilo arsenik body ko perlukan tiap hari? kalo hari2 ko mnum air yg ade arsenik tu x exceed ke jumlah yg body ko perlukan? jawab la bro. research hebat da tu..

mrsyuk said...

mamat= meh makan racun tikus dulu..ade cikit je arsenic dalam tu..dalam 5% from total content..ko cakap td badan ko memerlukan arsenik..nanti jadi arwah, suh famili ko jemput kitorang kat sini datang kenduri arwah ko..dapat gak orang baca yassin kat ko nanti..

John said...

Hahaha main salin periodic table je tu.. mane2 klas logam trus letak gite jer..

hasmn said...

hahaha.. memang kelas laa hiburan kat sini..

sponsored by mental retard butthurt mamat and kick-his-ass

mamat said...

"Sources: Arsenic is present in small amounts in soil and therefore is present in our food. It is present in the ocean, so there is some arsenic in most seafood, especially the filtering mollusks, such as clams and oysters." jadi mana2 pun ade arsenik bro.. kira btul laa diorg kata dalam mineral diorg ade arsenik.. kita mahu jujur maa.. tapi arsenik organik takde bahaya maa.. amaun nya kecil aje kalo dalam tanah atau mineral.. sayur yang korang makan pun ada arsenik.. ade korang mati ke makan sayur berarsenik?... semua unsur yang ada kaitan dengan tanah ade arsenik.. tapi amaunnya amatlah sedikit... kita pun bukan dijadikan dari tanah ka? org dah buat kajian laa, dalam badan kita pun ade arsenik... best bro? dalam badan korg sumer pun ade arsenik, tp amaunnya amatlah sedikit.. kenapa sedikit? ada guna ke arsenik dalam badan? sumer perkara ade sebab.. yang korang kata arsenik bahaya laa, bleh kena itu laa, ini laa, arsenik tak organik laa bro.. relax bro.. best bro?

Aidid Mu'addib said...

Palejadahnya best?
Bukan ke aku dah cakap smlm?
Pegi sekolah dol... jgn suka merempit.

matsom said...

mamat, ko quote artikel ni ke?
http://www.healthy.net/scr/article.aspx?ID=2004
dah baca habis ek?

azwan said...

bro bro bro...
perasan hebat ke broooo. ko ade qualification ke nak argue benda2 gini brooo...best bro? cakap tin kosong serupa mcm babi berdengus dalam kandang bro. zero point bro.

Arsenic mana2 pun ada bro. betol cakap ko bro. keracunan arsenic tu sebab chronic ingestion bro. ada paham brooo...? dalam WHO broooo, ada level yg dibenarkan, ada yg tidak bro. ko buat bisnes agriculture, arsenic kena measure dan monitor broo.

Tapi ini argument nye bro...ini dia....meh aku tunjukkan MLMers macam ko memang sewel, suka putar alam asal duit dapat...ini dia brooo cara berfikir yg betol...:

chronic ingestion will lead to arsenic ingestion bro. setiap negara ada level yg dibenarkan bro. macam kat US index dia 35 microgram. macam Malaysia ko cari sendiri broooo. setiap product mineral based by right ko kena letak arsenic level dia dalam unit ppb bro. ade air mazi bahlol buat gitu bro?

Dengan kata lain bro, berapa level ppb arsenic dalam setiap botol air mazi bahlol tu bro? bagitau aku kalau manufacturer air mazi bahlol tu betol2 peka dengan kesihatan pesakit broooo?

Kalau air mazi bahlol ko hebat, ko leh tau berapa puluh botol leh lead to arsenic poisoning. baru kaw kaw bro..

Ko tengok la kat label dia tu berooo...takda bro. yg cipta product air mazi bahlol tu main letak segala jadah logam dalam jadual berkala tu bro. tuh je bro.

Best broooo? lagik byk ko tulih bro...lagik nampak ko bodoh brooo..

bro bro brooooo beruk!!

Aidid Mu'addib said...

HAHAHAHAHAHA! Aiyooooooooo....
Pegi sekolah dol... jgn tak pegi... sampai bila nak kekal dungupiang?

Arsenic
Elson M. Haas MD

Despite arsenic's reputation as a poison, it actually has fairly low toxicity in comparison with some other metals, although with chronic exposure there is some concern about arsenic's effect on chromosomes and its carcinogenicity. In fact, arsenic may even be essential and functional in humans in very small amounts. It has been shown to be essential in rats and other animals, though it is found in higher concentrations in them than in humans.
Organic arsenic as arsenates (+5 form of arsenic) and elemental arsenic both found naturally in the earth and in foods do not readily produce toxicity. In fact, they are handled fairly easily by the body and eliminated by the kidneys. The inorganic arsenites or trivalent forms of arsenic, such as arsenic trioxide used industrially and found as a food contaminate, seem to create the problems. They accumulate in the body, particularly in the skin, hair, and nails, but also in internal organs. On the average, there is about 10-20 mg. of arsenic in the human body; higher levels may lead to problems. Arsenic can accumulate when kidney function is decreased. Luckily, absorption of arsenic is fairly low, usually less than 5 percent, so most is eliminated in the feces and some in the urine.

Hair and blood levels are currently the best way to evaluate arsenic levels. They will usually show increased levels when higher amounts are present in the body.

Sources: Arsenic is present in small amounts in soil and therefore is present in our food. It is present in the ocean, so there is some arsenic in most seafood, especially the filtering mollusks, such as clams and oysters. Some arsenic is present as a contaminant in meats as well.

Arsenic is also found in many fuel oils and coal, so it is added to the environment when these are burned. Weed killers and some insecticides (particularly the lead-arsenate sprays) are the main sources of contamination with arsenic. This use of arsenic is responsible for a twentyfold increase in the level found in humans since ancient times. Even so, this in itself is not a great cause for concern about wide-range toxicity.

Methods of toxicity: Though there is some suggestion that arsenic may be useful in the human body, no clear biological function has yet been proved. In some studies, arsenic has been shown to promote longevity in rats. The importance of arsenic in cardiac function in humans is being studied. Though arsenic can displace phosphorus and phosphates in some reactions in the body, this is not known to lead to any definite physiological change.

BLA BLA BLA BLA BLA BLA.....

Who is susceptible? Exposure to insecticides, weed killers, contaminated meats, and fumes from the burning of arsenic-containing coals and oils may cause some toxicity problems. Miners, smelters, and vineyard workers may have a higher level of arsenic trioxide exposure and a higher incidence of lung cancer. The body does not clear trivalent arsenic as easily as it does some other toxic minerals, so buildup can occur with regular exposure, generating chronic problems.

Treatment: Chelation therapy with EDTA can clear some arsenic, but not as easily as it clears some of the other heavy metals. Dimercaprol is the treatment of choice for arsenic toxicity, but it should be given in the first 24 hours after exposure. Vitamin C protects the body somewhat from arsenic toxicity.

Prevention: Again, avoiding sources of contamination from arsenic is all we can do.

azwan said...

mamat dol,
ko cakap setakat based on copy paste je bro. takleh gitu bro. wat malu je bro. moral: kalau bukan medical line takyah ngade nak sentuh brooo...

arsenic toxicity memang bahaya. Mizam Resources kena letak level arsenic dalam ppb kalau betol ada. barula beretika. even low sgt2 pun kena letak bro..hahhaHAHAHhaah!!

bagila hujah pasal plutonium plak bro.

DoDoBiRd said...

hahaha tu la psl mamat bro. ko bace xabes broo.. len kali nk quote tu bace abes2 dlu bru ko leh nk tepek ke ape. kn da malu sndiri. tu blom ak suh terang psl FUNGSTEN ngn HOSPHORUS lg tu. hahaha

azwan said...

burung dodo,
MLMers memang gitu...ko tak perasan ke beb?

Kalau hakikat article nye gini:

Perenggan 1: Arsenic bangang
Perenggan 2: Arsenic bahlol
Perenggan 3: Arsenic bangsat
Perenggan 4: Arsenic sial
Perenggan 5: Arsenic bagus
Perenggan 6: Arsenic mangkuk
Perenggan 7: Kesimpulan - Arsenic badigol

MLMers akan amik perenggan 5 tu, kecoh satu dunia cakap arsenik bagus. pum pang pum pang jadi saintis terus...cakap berapi2 kalah Profesor. Asalkan matlamat dapat halalkan cara. takdak kesah, tipu layman gilabab. asal duit masuk. itu la typical MLM.

DoDoBiRd said...

haih tu la psl DR AZWAN. dier yg xde qualification nk ckp psl tu, ngn research sket je da mngalah kan yg btul2 DOCTOR pulak.. hahaha lawak2. dier igt pembaca2 kt cni seme kje cuci kete cm aku je kot.. sbb tu la dier leh ckp cmtu.. ade DOCTOR la kt cni mamat oii...

azwan said...

burung dodo,
takde isu la qualification tu. aku tak suke cara dorang ni berfikir sebenarnye. sanggup buat ape saje asal duit masuk. cara pemikiran MLM tu yg aku nyampah. dari mulut sampai bontot duit jek.

mamat ni kira org yg taktau dia taktau, dan taknak belajar. nak jugak tegakkan yg basah.

baik yg taktau dia taktau, tapi nak belajar.

DoDoBiRd said...

haha niat x menghalalkan cara. tp sbb duit diorg telan je seme jenis alkaline metal and reactive metal seme tu. ak pon xphm la azwan..

hyelbaine said...

Eh mamat, are you auditioning to be the next Joker to replace Heathe Ledger?

Careful what you copy and paste from the web. Your comprehension skills would make a baboon seem like Stephen Hawking.

Rose said...

"setelah membuat kajian demi kajian mamat membuat kesimpulan"


"mamat berani kata laa, tiap2 hari mamat minum unsur hydrogen, tapi masuk dalam perut, letak api , xde meletup pun maa.. sebab sudah di adun menjadi air."

Hahahaha....banyak la quote mamat yang kiut....

Gelak guling2 dah nie...Again, cayalah mamat....

Errr, bila nak jawab soalan akak pasal air tu? Nak akak tanya chemical properties of arsenic pulak ke?

Mamat, mamat.....stay cute! Hahahaha....

Rose said...

Adik KickYouAss said

"Cuba korang tgk ROKOK, confirm 100x lebih bahaya dr scam. asal korang tak nak scam. bkn stakat tak dak khasiat, merbahaya kat penghisap dan merbahaya sekali kat org yg duduk dekat... Hang pi scam la company JR Raynold kat PJ tuh. depa ni lg la membunuh hampir semua org Islam kat M'sia ni."

Err, news flash dear, kan dekat kotak rokok tu dah ada amaran cakap merokok merbahayakan kesihatan? Ada gak kempen pasap rokok boleh membawa maut dsb. Kalau kat USA siap letak gambar mayat serta pesakit2 kanser paru-paru. Tapi terpulang pada individu untuk hisap atau tak. Yang penting, dah dibagi amaran/information.

Pastu ada la betul (sikit) yang adik listed out tu. Tapi bila ada produk yang kena bayar mahal pastu boleh merbahayakan kesihatan, patut kenala pengguna tahu. Kalau takde unsur2 merbahaya pun, sohih scam, sebab air kosong pun boleh buat ubat bila dibaca doa2 tertentu. Air zam2 boleh dapat free kalau ada orang balik Mekah. 

Blog Aidid ni hanyalah bagi info.. Kalau dah tahu, tapi nak telan gak air tu, suka hati adik la. Tapi mungkin orang lain rasa berterima kasih. So, hak masing2. Yang penting information.

mrsyuk said...

apela budak mamat ni memekak lagi? arsenic tu memang wujud dalam sume bende..bak kata azwan tu, bape level yang boleh dikatakan SELAMAT untuk dimakan? tp contoh hidrogen yang ko bagi tu memang kelakar la bang mamat..sungguh lucu baca tahap pemikiran ko...

wan: ko tak yang cite ppm ke ppb ke kat mangkuk camni..bukan diorang tau nak kira pon.. bak kata sape sebelum ni, bile tnya nano tu kuasa berapa, sume tak kose nak layan sebab bengap.

mamat said...

halo bro..aku saje je nak suh bro aidid cari sendiri mane aku dpat info tuh.. haha dah jupe bro? 'Organic arsenic as arsenates (+5 form of arsenic) and elemental arsenic both found naturally in the earth and in foods do not readily produce toxicity. In fact, they are handled fairly easily by the body and eliminated by the kidneys.' Omputih nih kata arsenik organik senang aje diproses oleh buah pinggang.." yang korang nak kira2 lagi buat ape? .. omputih pun kata arsenik organik ok.. omputih yang memang buat kaji selidik tuh.. nih plak korang yang buat kaji selidik pun idak.. kalo pandai sangat.. korang kira sendiri laa arsenik dalam air produk tuh ade brape banyak.. ape ke bangang nye? dah org kata arsenik organik senang aje diproses oleh buah pinggang.. aidid nih entah2 MLM gak.. dia kata produk nih tak bagus laa, ini tak bagus laa.. lu jual produk ape bro?.. gua nak beli produk lu satu kontena boleh?.. produk ape yang lu pakai yang elok, yang bro suggest elok ape?.. aku nak buat scam plak pasal produk yang ko pakai tuh.. arsenik organik senang diproses oleh buah pinggang.. bro sembang arsenik tak organik, tak ke lagi bahalul tuh.. org ikut jalan raya, bro ikut longkang... ape ke bangangnye.. relax bro.. raya nak dekat... sori bro.. saje bagi bro panas sket.. haha biase kalo bro panas, lagi banyak perkataan bangang yang akan bro kuarkan... teruskan bro usaha murnimu.. wpun kdg2 agak bangang, aku suke.. haha.. hidup bro aidid.. sori ye bro.. haha

DoDoBiRd said...

halo mamat. tu aku ckp bace elok2. tu organic arsenic.

1. mane ko nk taw dlm air tu ade organic arsenic ke or yg x organic?diorg ade wt reserch ke utk air tu?? kalo ade tepek la source bukti.

2.mmg buah pinggang kite bole proses seme tu tp jgn lupe seme bende ade LIMIT!. kalo byk sgt organic arsenic pon lame2 buah pinggang ko kaput. same la mcm GULA. org putih ckp gula ok tp kalo byk sgt jd KENCING MANIS. sbb ade LIMIT la body kite ni. ko igt ko superman ke hape?

3. org nk taw arsenik dlm air tu bape byk sbb xnk keracunan la bai. bkn cm ko men telan je.

hyelbaine said...

There's no point in trying to argue with a wanker. They'll just drag you down to their level and beat you to show who's the better wanker.

azwan said...

1) "Arsenic combined with carbon and hydrogen is referred to as organic arsenic."

2) "Almost no information is available on the effects of organic arsenic compounds in humans. Studies in animals show that most simple organic arsenic compounds (such as methyl and dimethyl compounds) are less toxic than the inorganic forms. In animals, ingestion of methyl compounds can result in diarrhea, and lifetime exposure can damage the kidneys. Lifetime exposure to dimethyl compounds can damage the urinary bladder and the kidneys."

KEBAHLOLAN 1
Ape yg lebih menakjubkan Syarikat Air Mazi Bahlol mampu memastikan 100% arsenic dalam setiap botol adalah yg organic. Yg mana setiap molekul arsenic dalam botol tu mesti bergabung dgn hydrogen dan carbon. HhahaHAHAHahaha!!!

KEBAHLOLAN 2
Aku ulang byk kali..setelah sedar kesilapan syarikat yg main belasah paste jadual berkala, baru lah dorang terhegeh2 nak delete dari web rasmi.

KEBAHLOLAN 3
Tanpa ambil kira soal keselamatan pengguna air bahlol tu, walaupun sedia maklum arsenic organic boleh ada kesan sampingan utk jangka masa panjang, syarikat mangkuk hayun ni masih lagi tak letak product info yg sepatutnya.

KEBAHLOLAN 4
Air Mazi bahlol dikenalpasti leh ubat kencing manis, parkinson, sakit jantung, etc...what the fuck? bagi evidence please..HahahHAHAHhahah...

KEBAHLOLAN 5
Ko tak payahla nak sebut proses ikut buah pinggang ke, ikut bontot ke, ikut otak bahlol ko ke...kalau ko tak tau ape normal dan toxic limit. Paracetamol, ubat paling selamat kat dunia ni pun ada dosage yg ko tak boleh exceed...budak 15mg/kg, dewasa 4g/daily. Ko taktau benda2 ni, setakat copy paste, baca dari internet tak payah sebut la bro. nampak bodoh bro...buat malu mak ko bro..

Teruskan kebahlolan ko bro. relax bro..best bro?

mamat said...

woi azwan bahalol.. xyah sebut mak bapak bleh.. kat situ dah nampak ko bangang.. kalo dah dari alam semulajadi dah tentu laa organik... mineral dah tentu dari alam semulajadi.. tak ke ko dah bangang tanye soalan bangang? kalo org kata 'air mineral', ko tanye lagi organik ke tak? tak bangang?.. 'paracetamol' nak banding dengan benda organik.. jauh panggang dari api.. ibarat ko banding bontot azwan dengan kepala azwan... kan jauh beza... akai untuk pikir, bontot ko untuk kuarkan sisa2 makanan ko yang diproses.. ko nak bandingkan paracetamol buatan manusia, ngan ciptaan Tuhan.. akai mau guna laa... ko banding aje laa 'paracetamol ngan vitamin C'.. baru laa tak nampak ko lagi bahalol.. paracetamol mane organik bro.. lain kali kalo menda tak organik, lu banding aje laa ngan menda tak organik.. kalo ada akai macam lu letak kat bontot.. lagi bahalol azwan..

DoDoBiRd said...

mamat. mane ko taw dr alam tu seme organik? kalo sayur tu ko ckp organik ke? cmne plak ngn baja n racun yg guna kt sayur tu? skrg ko nk ckp organik lg x? ko igt mane2 mnde yg dtg dri alam tu da organik ke dol? kalo name nye da kne proses tu da x organik la tu. batu mineral tu xkn dier amik dr tanah trus buh je dlm air tu?? xyh proses dlu???? xde makne organik da kalo name da di proses tu.. ape pon xboleh. kalo cmtu ko g mkn tanah tgk. organik x?

azwan said...

Wei tolol,
Memang sah satu keturunan ko tolol ek mangkuk? Ada aku directly compare Paracetamol dgn Arsenic dari segi komposisi dol? Ko bahlol tak ingat dunia...dah tau bukan medical line nak membebel byk2 ye fucker.

"...kalau dah dari alam semulajadi dah tentula organik.."
HahahahHAHAhahaha...mak bapak ko dah hantar ko sekolah mana nihhh??
HahhahaHHAHAHhahahahaHAHA!!!

Ape protein based molecule tak boleh ade dosage ke mangkuk?

Aku cakap pasal toxicity level dol. tuh PCM contoh dosage sahaja...DOSAGE bahlol. Ade aku bandingkan KOMPOSISI arsenic dgn PCM? Ade ke mangkuk?! Pikir guna bontot ye cibai? Bila cakap pasal normal/toxicity level mesti pasal dosage. tu guna clinical research mangkuk. Ko memang tak belajar pharmacology kan? Patut la aku ni bercakap dgn tok bomoh...hopeless! memang hopeless. tu aku wonder mane ko waris kebodohan ko neh...mak bapak ko ke siol? bahlol nak mampos satu point pun tak dapat nak tangkap. otak kat burit datuk ko ke dol? sampah sarap otak tak sampai kepala lutut bingai?

Kalau ko pandai sgt nak defend air mazi bahlol ko...jawab 5 KEBAHLOLAN tu...jawab dey..jawab kalau macho bro..best bro?

Amacam bro...Best bro? relax bro. best bro? malu bro?

Eh jappp...vitamin C elok banding dgn PCM? biar betik fucker mamat?
PCM = Chemical compound
Vitamin C = Chemical compound??
Serious Vit C chemical? Serious broo? tolol ke bro? Aku bagi chance ko buktikan Vit C ni BUKAN chemical compound sebelum aku malukan ko. Atau ko still insist yg Vit C ni memang chemical macam PCM gak? cepat2, pilih2!!

Adinda said...

Sedikit nasihat untuk cik mamat parang tumpul tapi berlagak macam tajam yang ammat, plis bro, don't malukan urself bro, kalau tak tau, tolong diam je bro, baca je apa yg doktor2 ni tulis. Takyah paste2 bro. Tak gempak ar bro. Tak best bro. Dah tak pasal2 datuk lu ada bu*** lak bro. Best tak bro?

hyelbaine said...

You don't get a mechanical engineer to perform a biopsy, simple as that ladies and gents.

Rose said...

"kalo dah dari alam semulajadi dah tentu laa organik"

"paracetamol mane organik bro"

Hahahahahahaha....lagi dan lagi statement cute dari mamat....

Mamat, meh la akak ajar tuition kimia organik nak tak? Nak level budak skolah, budak degree, budak MS, akak leh tolong ajar. Mana satu nak, sila pm akak.

Akak bagi discount

Rose said...
This comment has been removed by the author.
azwan said...

Rose,
Ko bukak kelas taska sudaa. Kalau kelas darjah 1 nanti dia tak paham plak, almaklumla otak kat bontot. Hopeless malay..hopeless.

SilentReader said...

mod's reminder: to all Aididleaks readers, you are advised to read these comments carefully and thoroughly, and extract the relevant points from these discussions, however crowded it may be due to the incessant ramblings from the defendant. tq.

hope the discussion will be useful lesson to the readers who would like to THINK before they write...

azwan said...

well...well..well..I am still waiting for mamat's answer about vit c. the answer is not straight forward. cepat2 mamat samdol... pilih2!!

azwan said...

Still no answer...hopeless mamat. Please don't pretend to be an expert in something you don't know. It looks really2 stupid.

nur said...

agreed with all of u guys.my dad suffering of losing his appetite n his tongue burned rite after using this product.3 doct advise him to stop taking the product..n i want to bring this product to my friend (pharmacist), to analyze what is the main composition in that 'water'..zam-zam water already is good enough.no need to mix it with other thing

azwan said...

Nur,
Aku ade kenal 2 pharmacists, dorang memang expert bab2 analisis bahan ni. 2 orang tu ialah mamat dan mata hati. Setau aku dorang ni ada triple degree. dorang boleh explain dgn hebak kenapa lidah ayah awak terbakar, bahkan kalau lidah ayah awak dah hangus pun dia tau sebabnye. last year dorang menang noble prize. of course, bukan sebab air mizam bahlol. believe me, try to contact them ok. thanks!

Adinda said...

Pharmacist tu ada FB n blog wooo.. Masa-masa lapang manjang gi update info.

taufique said...

this has been an absolutely hillarious read! when i was still a young fart in primary school i knew some of the elements listed were radioactive!

and these morons are openly advertising it to be their magic water hahahahahah. please Ya Allah are there really fools who have purchased this by the dozens?

Prolly some repackaged tapwater. Gundus of the highest order!

Dear Aidid your posts have been a real entertainment to me the last few hours!

Adinda said...

Once enter
Forever stuck babeh
Welcome

SilVerWings2011 said...

Maaf saya baru disini..first time masuk blog ni...memang mengucap panjang membaca perangai manusia yang bertuhankan duit menggunakan agama untuk membunuh orang Islam sendiri secara perlahan...tak ubah macam perangai orang PAS..kaki kelentong(benci betul)aku yang tak pandai ni pun tahu logam macam tu sangat bahaya untuk badan..giler betol..

Izzie said...

Lepas saya baca comment2 di atas, saya boleh nampak macam mana bersihkan ke x hati kabanyakan orang commment ni. Orang yang sakit kena ada semangat atau cari usaha untuk mendapat jalan untuk sihat. Macam x pernah dgr "Allah S.W.T tidak akan turunkan penyakit tanpa ada penawarnya. Kalau doktor cakap tiada cure tiada ubat then xkan x buat apa2, xubah cara makan, x ubah cara lifestyle, tunggu mati apa nk jadi jadilah. Saat doktor cakap pada saya macam tu saya yang sedih juga ubat doktor yang saya dah makan lebih 10tahun akan ada effect pada baby kalo saya mengandung sakit hati luruh hati. Tapi nam buat macam, kalo saya x makan ubat doktor tu masa saya umur 15tahun xtaulah keadaan saya akan jadi macam ni ke x.. ubat doktor x dinafikan ada side effect. Tapi saya terpaksa makan nk stop ubat memang x boleh sebab doktor cakap makan ubat seumurhidup. Saya fikir kalo saya mengandung saya memang put risk to baby tapi keluarga berharap saya cuba juga untuk mengandung. Suami saya tahu k masalah saya sebelum kahwin. Saya nk suami saya terima saya seadanya.. Jadi lepas kahwin jumpa doktor juga untuk pregnant. Apa yang doktor cakap pasal effect baby dan effect pada saya(saya ada tumor kat kepala yang munkin akan membesar jika pregnant; doktor x nak remove tumor sebab risky lagipun x de symptom penyakit tumor dan saiz sama je stp tahun) dalam shati saya ingin juga rasa ada zuriat, ingin mencuba usaha boleh mengandung tapi kesannya x sure. Alhamdulillah saya dapat pergi umrah saya ingat apa saya doa nangis2 depan kaabah. "Ya Allah berikan rezeki dan kesihatan baik pada saya, suami, kedua ibu bapa saya dan mentua dan seluruh keluarga. Ya Allah kurniakanlah juga padaku zuriat yaang sihat".. lepas beberapa bulan masa saya shopping ada stranger tegur saya.. mula2 cerita pasal roti sebab time tu nk beli roti. Lepastu dia tegur awak kurus sgt nampak letih ada sakit ke? Then dia cerita problem dia severe hypergonodism.. apa yang saya tertarik dia cerita doktor suruh dia makan ubat seumur hidup tapi sekarang dia dah 5tahun x makan ubat dan dia x de sakit tu. Dia bagi business card dia. Yes MLM Shuang Hor. Saya x pernah dengar Company tu dan x pernah dengar lingzhi. Saya bukan beli terus. saya buat research.. reasearch paper paling lama 2500 tahun dulu, sampai skrg ni memang banyak dah clinical research.. saya ada semangat saya ikhtiar juga makan, sebab saya ingat apa saya doa.. alhamdulillah dari underweight sejak kecil skrg normal. Bulging eyes dark circle pun kurang. Saya ambil low dose. Saya harap saya boleh ambil high dose sebab saya dah nmpak effect positif. Kita usaha ikhtiar tawakkal. Insyaallah dengan izin Allah dipermudahkan

«Oldest ‹Older   201 – 275 of 275   Newer› Newest»