And so it is...

Monday, June 20, 2011

Air Mizam - Meh Bunuh Diri Minum Air Bahalol Meh!




(Adakah Anda, Ibu-Bapa Anda, Keluarga Anda, Saudara-Mara Anda Mengalami Masalah Low IQ Yang Kronik, Dan Memang Cukup Suka Kena Kencing Oleh Geng-geng Berkopiah Yang Suka Menggunakan Sentimen Agama Untuk Buat Duit Macam Cipan Lahanat Dan Ada Penyakit-Penyakit Seperti Berikut?)


InsyaAllah... kalau Allah izinkan, syarikat 100% muslim ni sure boleh buat duit macam dajjal wang-ringgit di atas kebangangan sesetengah umat Islam yang cukup senang kena kelentong - sebab kualiti kebahlolan air magik yang syarikat ini pasarkan ini memang tiada tolok-bandingnya di mana-mana sahaja di dunia ni... hanya orang Melayu-dungu aje boleh terima produk sebegini beb.


Kami memang tiada segan-silu dalam menggunakan sentimen-sentimen agama seperti menggunakan hadith-hadith dan ayat-ayat bahasa meleis yang berbau alim-alim gitu. Janji gua pakai kopiah, janji duit masuk... apa gua kesah?



YA!!! Jangan lupa baca bismillah, istighfar dan selawat... baca al-Fatihah, ayat Qursi, ayat Qul... kasi tiup-tiup sesedap rasa, dan usap-usap kat bontot.... 
Aaaaaahh! Wadeheeeeey?
Dapatkan segera... bak sini RM35!
RM35 untuk air longkang 50 ml? 50 MILILITER?
WADEFAAAAAK YU DAMFAAAAAK?

JANGAN LUPA TESTIMONI MERAPU.... YEAY!
(Breaking the law! Breaking the law! - Judas Priest)



OK... Let's Get Serious. SERIOUS NI BEB!


Cesium, Francium, Radium, Actinium, Thorium, Proctactinium, Uranium, Neptunium, Iridium, Polonium dan Plutonium - ALL RADIOACTIVE MATERIAL. 

Memang bangang la kalau dalam air magik tu ada logam tu semua - udah gilo bobonar ekau jang? Dah suicidal ya amat ke dol? Mahu kasi anak-bini sedara-mara minum air yang ada logam dan sebatian yang radioaktif? Korang pernah dengar ACUTE RADIATION SYNDROME? Atau yang dipanggil sebagai radiation poisoning, radiation sickness atau radiation toxicity? ACUTE tu maknanya ia berlaku serta-merta dan kesan kepada kesihatan berlaku dengan cepat (berbanding dengan CHRONIC, yang bermakna berlaku dalam jangka-masa yang panjang dan perlahan), dan Penyakit Radiasi ACUTE dan CHRONIC boleh berlaku jika manusia terdedah atau termakan (dan terminum) bahan-bahan yang ada radioaktif. Kiranya apa yang berlaku kat Hiroshima dan Nagasaki tu adalah ACUTE RADIATION SYNDROME, sama seperti yang berlaku di Chernobyl dan yang yang berlaku baru-baru ni kat Fukushima. CHRONIC RADIATION SYNDROME pulak berlaku bertahun-tahun selepas itu (pada mereka-mereka yang "survive" di Hiroshima, Nagasaki, Chernobyl, Fukushima... yang mana akhirnya mereka yang menderita penyakit radiasi tersebut akan mati jugak, sama ada disebabkan penyakit-penyakit kerosakan organ atau yang lebih banyaknya - KANSER).

ACUTE - apa akan berlaku secara am?
1. Mual dan muntah.
2. Penurunan jumlah sel darah putih - menyebabkan senang berlaku apa-apa jangkitan.
3. Penurunan jumlah platlet - menyebabkan perdarahan.
4. Penurunan sel darah merah (anemia).
5. Sakit perut atau perdarahan dalam usus.
6. Stroke.
7. Kojol.

CHRONIC pulak macamana? (berlaku kepada mereka yang terdedah dengan bahan radioaktif dalam dos kecil tetapi dalam masa yang panjang, jadi kesannya pula selalunya berlaku perlahan dan tersembunyi).
1. Sama seperti di atas - anemia, leukopenia - low blood cells count.
2. Masalah saraf.
3. KANSER!
4. Dan banyak lagik wei!

Ada banyak bahan lain dalam senarai di atas yang tidak kurang bahayanya pada kesihatan manusia... apekebenda punya bahalol dia orang neh? Gilos dowh!

ARSENIK
Arsenik tu antara bahan dan sebatian yang paling toksik yang diketahui dalam perubatan, di mana ianya boleh menghalang (inhibit) pyruvate dehydrogenase dalam metabolisma selular di mitokondria sel manusia - di mana ini akan menyebabkan gangguan kepada sistesis ATP dan respirasi mitokondria... whoa! Apa maknanya tu bang? Arsenik boleh menyebabkan MULTI-ORGAN FAILURE dan NECROSIS. Goal! Oh ya... arsenik juga diketahui sebagai satu bahan yang karsinogenik - ia boleh meningkatkan risiko KANKER.

MANGANESE:
1. Manganism - berlebihan penimbunan manganese dalam badan manusia akan menyebabkan sejenis penyakit saraf, di mana si pesakit akan mengalami "slow-response", keresahan, perubahan "mood" dan jadi "compulsive" - atau secara amnya - jadi macam CILANAT... bad mood tak keruan dan suka mengamuk gitu.
2. Anak-anak kecil yang berlebihan manganese dalam badan (yang kita lihat, contohnya - anak yang minum susu lembu [susu formula] mengalahkan anak lembu), anak itu akan menunjukkan tanda-tanda HYPERAKTIF... jenis budak tak dengar cakap, laju macam peluru, benak gilabab, pencurut dalam kelas.

LEAD:
Ada ka logik promote ayaq magik, gunakan PLUMBUM sebagai bahan promosi? Gilababi dol! 
1. Lead itu adalah logam beracun yang akan merosakkan sistem saraf, khasnya dikalangan anak-anak kecil, dan juga boleh menyebabkan penyakit hematologi dan penyakit otak.
2. Chronic lead poisoning akan menyebabkan kerosakan buah-pinggang dan sakit perut.
3. Lead boleh masuk ikut pernafasan dan makanan - tapi kesannya sama teruk.
4. Anak yang kena lead-poisoning akan jadi teruk low IQ mengalahkan Forrest Gump.
5. Akan berlaku kelemahan di jari-jemari, tangan, lutut dan buku lali, menyebabkan si penderita lemah-longlai macam pon...
6. Mandul kepada lelaki.
7. Too high lead level - you die.

THALLIUM:
Thallium antara logam yang sangat toksik dan banyak kes toksisiti telah direkodkan di seluruh dunia. Kena kulit pun sudah cukup untuk membawa mudarat, dan thallium sangat senang larut dalam air. Thallium adalah salah satu logam yang karsinogenik - boleh kasi kanser. Sebatian thallium adalah tanpa rasa (pahit tidak, kelat pun tidak) dan ianya banyak digunakan dolu-dolu sebagai RACUN TIKUS dan satu kaedah untuk bunuh orang dengan cara muslihat... i.e. assassination. Wadefak dol?

MERCURY:
1. Mercury menyebabkan "peripheral neuropathy" - kulit rasa kebas, sakit atau terbakar.
2. Simptom: peluh berlebihan, berdebar-debar, leleh ayaq lioq, darah tinggi.
3. Petanda pada anak kecil yang terlebih telan mercury - pipi, hidung dan bibir merah menyala, hilang rambut, hilang gigi, hilang kuku, ada banyak ruam, lembik otot seluruh badan.
4. Rosak buah-pinggang (Fanconi's syndrome).
5. Insomnia, takleh mengingat dengan baik dan bad mood.
_________________________________________________
  
Dah lah. Malas aku nak continue...

Vanadium, Yttrium, Zirconium, Niobium, Molybdenum, Silver, Tellurium, Lanthanum, Cerium, Praseodymium, Terbium, Dysprosium, Holmium, Erbium, Ytterbium, Lutetium, Rhenium, Osmium 

Setiap satu adalah logam yang toksik kepada manusia - sama ada dalam bentuk logam yang asal atau dalam bentuk sebatian. Sapa telan memang nak bunuh diri - takde isu bendanya berkhasiat atau bendanya berkat wadefak. Takde isu air magik ni ada campuran air zam-zam dah dijampi oleh ustaz kejadah sesat jalan anak angkat Ayah Pin... itu belum masuk isu logam-logam yang juga tersenarai di atas - SILICUM, HOSPHORUS, FUNGSTEN... dan bahan-bahan "MINERAL" seperti HYDROGEN, BERYLLIUM, BORON, OXYGEN, NITROGEN.... aiyooo amma!

Ini isu: SCAM! SCAM! SCAM!
Kelentongan oleh geng bahalol pakai kopiah yang sekolah dalam hutan belantara oleh cikgu yang pakai cawat... pakai cawat tapi ada kopiah bang.

Berminat jugak nak jadi meleis bangang?
Sila hubungi:

PINVADER ENTERPRISE
No. 15 Jalan USJ 26/1B
47600, Subang Jaya, Selangor.
H/P: 012 224 1464 (Wan Ibrahim)
Fax: 03 802 35025

Main Office:
MIZAM WORLD RESOURCES
Tingkat 2 Lot C-7, Arked Pangsa MARA,
Jalan Sultan Zainal Abidin, 20100, 
Kuala Terengganu, Terengganu.

Wakil Pengedar Air Mizam:

Selangor
Wan Ibrahim Bin Wan Kadir (Subang Jaya) – 012 224 1464
Mohamad Asmal Bin Ismail (Ampang) – 013 313 1204
Khairul Aznan Bin Kasim (Batang Berjuntai) – 019 244 6692
En. Ahmad (Kajang) – 013 351 4470
Shahrul Nizam Samad (Sg. Buloh) – 019 635 6226
Ismail Bin Yusof (Shah Alam) – 013 320 2707
Mohd Rafizie Bin Rahaidir (Shah Alam) - 019 932 5405

Negeri Sembilan
Amirul Hisham Bin Amsar (Seremban) – 017 688 9720

Johor
Azzman Bin Pungot (Muar) – 013 329 7755

Terengganu
En. Harun Sulong (Dungun) – 012 968 9747

Kelantan
Mohd Rafizie Rahaidir (Machang) – 019 932 5405
Nik Mohd Aminuddin Nik Ismail (Kota Bharu) – 013 629 9033

Sabah
Encik Joannes Lukas (Tawau) – 019 801 2066
  
Rumusan Akhir Aidid Mu'addib:
I have this funny feeling that these kind of shitty business being promoted by "ISLAMIC PEOPLE" (ye la... islamic sungguh le tuuuu), either in this case and all other cases before (like those HPA herbal whatever) showed that these people were saying...

MEH KITA JADI "ISLAMIC" DAN BANTU PERNIAGAAN SESAMA ISLAM - DENGAN CARA PATAH BALIK KE BELAKANG, BALIK KE ZAMAN JAHILIYYAH, BALIK KE ZAMAN BATU... SAINS DAN MATEMATIK TU SEMUA ILMU ORANG KAFIR BANG, JANGAN PERCAYA APA DIA ORANG CAKEP. YANG PENTING, PERCAYA AJE BULAT-BULAT CAKAP ORANG BERKOPIAH MACAM KITA ORANG NI HA... NAH AKU BAGI KO HADITH SEBIJIK-DUA. INI SUNNAH NABI NI - NABI SURUH ORANG ISLAM JADI DUNGU DAN JADI MANUSIA YANG KETINGGALAN ZAMAN DALAM BIDANG SAINS. OH YA! BAK SINI 35 HENGGET BANG. ORANG ISLAM KHASNYA ORANG MELEIS TU MEMANG KATEGORI DUNGU GILABAB DAMFAKS. TAK PAYAH SAINS-SAINS TU DEERRR... BUANG MASO YO... ERK?


 ___________________________________________ 

UPDATE: PLAN PEMASARAN
Geng dajjal MLM rupanya bang - patut la jual produk kejadah bingai! 



 FUCKING ASSHOLES!
________________________________________________

Addendum 2:
Oh! Rupanya HPA pun buat keje bangang yang sama - meh bunuh umat Islam meh... ek?


Kalau dah namanya MLM... IQ hancus! 
Tak payah edukesen... ko telan aje, bak sini duit.




275 comments:

1 – 200 of 275   Newer›   Newest»
cek chun said...

iskkkkkkkkkkkkkk

iamzulfadli said...

ade lagi :(
adehhhh laaaaaa





OHSERIUS BERPERISA KIWI

Mutiara Bayu 111 said...

ehem....

shanurul said...

tergamaknyeeee duit punya fasal... mangkuk

Metafora said...

top ten!! yahoooo!! comment baru baca~~

razif said...

"SAINS DAN MATEMATIK TU SEMUA ILMU ORANG KAFIR BANG"

waffak man?

Aidid Mu'addib said...

Mata Hati samdol tersohor dol...
Cakap meleis udah bang.... you sounded like a fucking IDIOT!
Always has been, always will be... it won't change dol.
So again, cakep meleis udah bang...

yusuf said...

9th...

Kropocot said...

baru ni

Mata Hati said...

BHAHAHAHAHAHAHAHA

azwan said...

BHAHAHHAHHAHAHAHA

mdfaizal said...

mcm celaka, kt packaging ada logo halal, aku search kt halal hub jakim Not Found.

bon3fir3 said...

Bang, boleh selidik pasal maqui berry tak? cam another mlm waiting to be busted je

Bawang Besar said...

macam2 la...

cek chun said...

patut disula je sekoq-sekoq

haziq said...

weh jomla post kat wall fesbuk diorang..aku dah post tadi jom2 the more the merrier ahahaha

Arina said...

Tergamak orang Islam membunuh orang Islam sendiri.....silent killer...sedih, apa nak jadi demi kepala rimau tu wei....

KambinGurun said...

gila... logam berat dan logam radioaktif pn logam penting untuk badan.. sains mana dia belajar.. bongol x leh di ajar...

anyway "Fungsten" tu logam apa?? fundek + tungsten = fungsten?? hahahaha.....

anon said...

wow... boleh jadi supaman ni minum air kryptonite... macam pelaq...

Anonymous said...

Macam2 sudah ne MLM dalam negara, daripada yang guna teknologi sehinggalah kepada golongan yang berselindung di sebalik agama. Tapi artikel bro Aidid memang mantap dan boleh mengubah pandangan yang mungkin boleh terperangkap dengan dakyah MLM ne.

Boleh tak bro Aidid buat artikel tentang LifePharm Global Network. Malas dah aku kena scam kepala MLM diaorang ne. aku heran kenapa ramai dalam kalangan kakitangan kerajaan yang melibatkan diri.

Bukti:
http://www.facebook.com/faridking.lifepharm

Anonymous said...

Top thirtehhhhhh...wooooohoooooooo!!!!!!!

Xeno said...

Buleh jadi X Men macam Gambit Saifullah.

Adinda said...

Junaidi
Hebak tu lifepharm boleh jadi jadi legal kat spore. Suruh dorang guna aaron aziz jadi duta. Kompom molotup!! At least kurang sikit muka dia kat tv malaysia ni.

Dah terang2 kat FB tulis MLM, what else to expose? Memang spesis benak kawan2 mu yg terpedaya tu.

Anonymous said...

Teruk bebenor pakcik2 bersarban yg jual brg2 scam ni ek ek.

Metafora said...

heran tol aku..cmne la plumbum a.k.a lead leh masuk lam minuman tuh? gilo ko apo jang?

electronic packaging engineers berpusing2 la idea memikir camne nak free lead dalam electronic packaging,nak create green packaging gantikan dengan lead, dorang bleh plak wat minum lead tuh..hahaha..gilo dowh..otak mereng nk mampos..

nnt boleh la aku mintak tolong kengkawan kat Intel amik lebihan lead kat sana, kasi dorang makan bebanyak..kompem sedap..xpun wat cicah dengan nasi ke..hahahaha..

ni mesti kes dl malas belajar fizik,malas belajar pendidikan Islam..gini la hasilnya..apo laie nak dikobakan jang?

Jalak said...

They say, sex sells...

But here in malaysia, Islam sells...

MuYa::MiRa said...

Cmpuran mineral Al-kimiya Al-tumfuk tumfuk taek untaaaaa~~~~

apa nk jadi? habaq maii...eisshh

amhami_a said...

aidid, si mata hati nak tunjuk terer cakap omputih. bg la dia peluang..

Latifah said...

nak cepat mampos agaknya depa ni minum air tu. adehhh...

84 elemen mineral asli yang diperlukan badan??? apakah? GILA.

Mama Zharfan said...

i suka baca part last dlm entry ni
moga2 kita semua tak jd mangsa scam ni..

boyarque said...

Tu la, org suruh sekolah, sibuk ponteng main kuda, main kawin2....kan dah bengap!

Depa main petik ja 'UNSUR2' tu dari buku kimia...asal bunyi saintifik je konon2 hebat la tu.

Truth be said, aku paper SPM Kimia 92 dapat A2 je...tapi terjojol gak bijik mata tgk depa selamber petik bahan2 racun dan radioaktif.

Such ignorant fools!

nama aku din said...

kahkahkah........
melayu...........
melayu...........
kahkahkah........
bikin malu jer, rm35 utk kena tipu?
kahkahkah..........

Nara said...

ade sorang ustaz yg jual air ni kat opis aku lepas kuliah zohor, laku gile wey....iskh...iskh...iksh...sampai hati dorang kan...

Adinda said...

Persoalannya disini,
Matahati tu paham ker u nyer ayat ni munahs?
Hihihihihi...

Anonymous said...

@ Dinda, do i give a fudge? Dia wat ayat spekong omputeh, aku ghaso dia pehe.Kuang kuang kuang.

aaron said...

aku rasa dlm produk tu x de pun Mineral Kristal Putih tu. copy pes je info tu kununnye jd nampak hebat la dan claim ianya merupakan ramuan dlm air bingai tuh. Padehal satu benda pun diorg tak tau pekebenda logam2 yang terlist kt situ.
Penerangan Mineral Kristal Putih tu pun sound very amateur.
Kalau tul la suma mineral tu ada, confirm mak cik mariam dah 'jalan' dah skrg nih.

hutanbelantara96 said...

dude..its me again..hutanbelantara..huhu..mereka bukan dari hutanbelantara..all those scammer r not from hutanbelantara..aku tak kenal diaorg..huhuhu..

Adinda said...

Hihihihi
U better block ur gateway to hutanbelantara from now on.

Anonymous said...

in reality..

any scam akan berjaya walau dengan apa cara sekalipun..especially di kampung2..

apatah lagi kalau dikatakan ini merupakan Peluang Perniagaan..pakcik makcik yang baru pencen tu semua berebut rebut nak join sebab mereka sentiasa terdedah dengan "masuk awal..untung banyak.."

about this MizanMagicWaterInsyaAllahMujarabJikaIstiqamah, haii entahlah..jangan masuk farmasi sudah..

Abby Shahrin said...

kah kah kah... org meleis mmg hobinya suka kena tipu... itulah keistimewaan org meleis.

SangGupal said...

Arsenic? Wah,memang pilihan bunuh diri Hitler masa WWII tu bhai!

Soalan buat pengeluar air merapu ni: adakah dengan meminum air yang dicampur dengan benda alah ni boleh membuatkan seseorang tu 'glow in the dark' jugak? Ye lah,dah banyak sangat elemen radioaktif dimasukkan kat dalam air tu...

Dahla guna suka-suka ati guna sentimen agama untuk jual produk merapu.Cheit...

kudalaut said...

kesian kepada cipan yang kena lahanat ... apa salah dia? ...

Adinda said...

Trololol alert!!

Anonymous said...

spelling bhs melayu pon tak betol ada ati nk mngelentong..

PEYEBUH
MEYEBUHKAN

*beli air zam2 tulen 1liter baru RM10.

Johey Oak said...

Sampai skang kalau tak silap cuma ada 118 unsur yang dah dibuktikan. Kat mineral tu dah ade 84. Memang hebat saintis diorg ni. Dari jual air, bagus diorg ni jual mineral tu terus. Uranium, plutonium dan bahan radioaktif yang lain tu sangat susah nak dapat. Kalau jual, boleh dapat juta-juta.

Kalau korg betul2 plan nak bunuh org Islam (ni kan produk utk org Islam), buat bom atom je trus. Bersorak yahudi tengok org Islam bunuh org Islam. Sayangnya mineral magic korg tu tak wujud. Jadi korg pasang angan2 cukup la ye.

ps: kalau air mizam tu betul2 ada unsur tu semua, dah jadi kes terrorist dah ni...hahaha

u.n. said...

adehh.......sensitive la aidid,

"2. Anak-anak kecil yang berlebihan manganese dalam badan (yang kita lihat, contohnya - anak yang minum susu lembu [susu formula] mengalahkan anak lembu), anak itu akan menunjukkan tanda-tanda HYPERAKTIF... jenis budak tak dengar cakap, laju macam peluru, benak gilabab, pencurut dalam kelas.

anak saya setitik pon tak minum susu lembu, all his milk was from yours truly, in fact when he consumes milk, he would have asthma [that mucus thingy]

but he has hyperactive [adhd] plus asperger syndrome

sadly, when he's smaller he was exactly what aidid describes "jenis budak tak dengar cakap, laju macam peluru, benak gilabab, pencurut dalam kelas "

*sedey*

hyelbaine said...

I'm not sure how to react. It's pretty senseless these people have the knack to use religion for worldly gains.

They're no more than Islam's version of the anti-christ

dear anies said...

KKM x pantau ke?

Honeymoon

ga_thisMiss3 said...

bro aidid, saya minta izin nak print. nak bagi kat sedara mara kat kampung, kot ada yang jual, saya suruh diorang baca artikel ni.

haih! macam-macam hal. disebabkan duit, nak kaya cepat, sanggup tipu sesama Melayu. Sedih la..

Anonymous said...

I use Manganese and Silver only in my lab, only for research purpose. Not for consuming.

These people think that they can cheat those uncles and aunties who know nothing about these chemicals.

I really don't like when people use Hadis Nabi and Quran verses to cheat other people. Oh my God, do they know what will they get from this lie?

Aidid Mu'addib said...

u.n. : sorry to hear about that dear...
Asperger's and ADHD with no known cause is a different entity altogether... what I mentioned here in the article is MANGANISM and it's relation to ADHD - studies showed that Manganese is 30x higher in formula milk compare to breast milk (and 80x in soya milk) and ADHD incidence is increased significantly in such situation...

ADHD has many potential causes:
1. Genetics - not much we can do if we have that particular genes.
2. Environmental - cigarette, alcohol, lead (plumbum)... etc.
3. Diet - A study published in Lancet 2007 found a link between artificial food colouring & preservative in processed food and ADHD.
4. Social factors - family dysfuction etc.
5. There's this one interesting theory about ADHD...

THE LOW-AROUSAL THEORY:
According to the low arousal theory, people with ADHD need excessive activity as self-stimulation because of their state of abnormally low arousal. The theory states that those with ADHD cannot self-moderate, and their attention can only be gained by means of environmental stimuli, which in turn results in disruption of attentional capacity and an increase in hyperactive behaviour. Without enough stimulation coming from the environment, an ADHD child will create it him or herself by walking around, fidgeting, talking, etc. This theory also explains why stimulant medications have high success rates and can induce a calming effect at therapeutic dosages among children with ADHD. It establishes a strong link with scientific data that ADHD is connected to abnormalities with the neurochemical dopamine and a powerful link with low-stimulation PET scan results in ADHD subjects.

>>>We do the best we can... Allah knows best.

Jefri said...

hihihi..aku amek toksikologi asas sem lepas,nape lah aidid tak bincang ni sem lepas. kalu x, leh gak tambah pemahaman aku ini. and yes, all about the toxicity is true. haish. susah la kalu orang da gelap mata nak kaya. jual produk plak hampeh sehampeh2 alam. at least nak buat testimoni pun amek la budak sains spm yang dapat credit for chemistry. ni mesti bantai tibai google periodic table pastuh taruk sume elements..ahhh idiot much!!!! lagi satu, produk ni mesti consumed by them also kan, depa makin tingtong ni sebab side effects dari lead ngan mercury. mad as a mad hatter..huuu....KEMENTERIAN KESIHATAN....SILA JANGAN GOYANG TELOR. MARI TERJAH INI KAMPENI. gituh...

Aidid Mu'addib said...

Oh ya... about that last theory... cenggini: Saintis mengatakan bahawa seseorang itu ada ADHD sebab otaknya sentiasa dlm keadaan "low-arousal" dan dia mengaktifkan dirinya gila2 utk kasi dirinya "normalise" - dan ada kajian menunjukkan ianya ada kaitan dgn pemakanan kanak2 tersebut... bla bla bla.

In a nutshell - kasi lah anak2 anda makan benda2 yg seimbang dan berkhasiat - i.e. byk sayur2an dan buah2an segar... di samping karbs yg cukup (dan tak belebihan) dan lauk-pauk... SEIMBANG! Dan kurangkan makanan proses datang dari kilang serta gula2 dan jajan2 merapu - Kalau tak nak makan sayur... kasik hanger!

Unknown said...

tp kalau sumer logam radioaktif logam toxic logam berat tu setakat < 1 ppb ok kot muahahahah. teman jamin depa akan cakap kandungan 84 elemen asli (bukan kimia huahuahua)dlm air mizam ini adalah di bawah paras 1 ppb diaman ianya tidak membahayakan kesihatan. malahan dgn jumlah supernano begini ia dapat memberi kekutan megabatin utk tubuh badan kita. selamat membeli huahuahua

Unknown said...

nasib xda aurum sama platinum kalau tidak mmg teman pun beli huahuahua murah beb RM35 dapat aurum sama platinum. mana mau cari kalau bukan di malaysia huahuahua

It Just Me..... said...

bek minum H202 terus.....konpem takde penyakit dah.....terus simpan aje....

razak said...

terbaik bro aidid....

teringat masa tgk kat chanel history,

ciptaan yg gagal..minum air radioaktif utk sihat badan, nak tgk size kasut, kasi x-ray tanpa ada limit..tp dulu2 hal kat us.. tp kat malaysia, baru nak buat ke?

hahaha..

Johey Oak said...

@paloibinmulau

"nasib xda aurum sama platinum kalau tidak mmg teman pun beli huahuahua murah beb RM35 dapat aurum sama platinum"

Platinum ade, aurum (gold) pun ade...xnak beli?...heheheh

Anonymous said...

Suruh diorang letak logam ADAMANTIUM boleh tak..boleh wa tumbuh claws cam wolverine..muahahahhahaha

Brader Burger said...

Kata Freud dalam 'The intrepretation Of Dream'. Minda bawah sedar mengawal setiap aspek kehidupan manusia; sistem kepercayaan, personaliti dan tingkah laku. Melalui kajian yang luas, Freud mendapati bahawa kebanyakan proses pemikiran semula jadi telah berakar umbi di sana.

Kata Ustaz Harun Din dalam
' Perubatan altenatif Islam', Segelas air masak putih tidak mampu untuk merawati apa-apa penyakit. Hanya keyakinan dan keimanan kepada Allah sahaja yang mampu mengubati sesuatu penyakit. Dan penyakit itu hanya sembuh jika air masak putih itu diberikan dan diminum oleh orang yg benar2 beriman kepada kekuasaan Allah..

Gua pernah demam panas dulu. Arwah atuk Gua pernah bagi Gua minum segelas air putih biasa yang telah dibacakan surat al-fatihah. Gua minum air tu dengan penuh keyakinan bahawa ia akan dapat meng kebahkan demam Gua. Benar, brain gua berjaya menguasai sistem badan Gua yg demam.Demam Gua beransur pulih.
-----------------------------------
Kata Gua, Maleis berkopiah semakin ramai hari ini dan tidak segan segan silu menggadaikan iman.Rakus Mentauhidkan Kekuasaan RINGGIT.

DEMI RINGGIT >>> SESUNGGUHNYA MANUSIA BERADA DI DALAM KERUGIAN.

Anonymous said...

Encik Bohemian

Lu punya cara komen, Gua kira amat sejuk.

Perempuan Lanjut Usia said...

troll fb dieeeeeeeee. wakakakak

Fitrix said...

Jwpan cliche golongan berkopiah ni,"Tu la dengki tgk org Islam@Melayu nk berniaga,mesti nk tabur fitnah".

Xde alasan lain dh ke nk bagi?Dh berkurun dh alasan tu.

Pung pang pung ckp fitnah sbb dengki,tapi bila suruh buktikan ia bukan fitnah,diam seribu bahasa.

Hamzah said...

Singgah kat blog Mizam ni sbb nak check pelan pemasaran depa .. tup2 password protected konon .. blah la.. aku dah buleh teka pwdnya ..meh kita tgk pelan pemasarannya ..

http://blog.mizam.my/wp-content/uploads/2010/08/plan1.jpg

http://blog.mizam.my/wp-content/uploads/2010/08/plan.jpg

http://blog.mizam.my/wp-content/uploads/2010/08/plan3.jpg

Aidid Mu'addib said...

Shit! Bangsat MLM ghopenye yeop...
Asshole haramjadah punya dajjal mengelentong org Melayu dia org neh... damfaks!

Anonymous said...

Memang kimak derang neh..elok campak sekor2 lam kandang kasik kena balun ngan gibbon gila!

wani said...

aku benci MLM!

u.n. said...

aidid,
kasi hanger? akak ada roti panjang a.k.a rotan pun dia tak takut....because of his asperger's, there is no fear in him, and pain is not a headache for him too :)

thanks for responding :)
been there, done that too :)

i emailed you weeks ago about my son and his younger brother :)

zieraQ said...

Salam. Post saya yg pertama di sini.

Saya google element2 tu sy dpt result ia adalah Garam Bukit. Sy mmg dah syak dari dulu, benda ni cuma garam bukit + air zam zam. Tapi jual rm 35? Sy beli garam bukit 100gram dari Halagel rm2.++ lepas tu campur dgn air mineral x lepas 10 ringgit. Kalo nak sebut volume, mine like unlimited compare to what they offer. Mungkin bro Aidid bole cuba buat research tentang garam bukit. Sy dgr dari ustaz yg mengamalkan perubatan homeopati katanya garam yg Nabi Muhammad saw makan adalah garam bukit, bukan garam laut yg kita makan ni. Zaman dulu juga garam bukit hanya eksklusif untuk raja2 kerana scarcity. Garam ini yg jadi antara matawang yg popular ketika zaman barter trade, bukan garam laut. That is all I know.

Sy pun tahu juga garam bukit ada lebih dari 80+ element, tapi baru hari ni (sejak artikel ni up) sy try google cari list element tu. Mmg serupa dgn apa yg produk ni jual. Kalo google bole dpt multiple source yg quote list yg serupa. Tapi adalah senarai element ini semuanya benar? atau separuh2 saja benar? I dont have the answer. Wallahua'lam.

onguard said...

Air mizam ni air zam-zam ke? Kalau ye kenapa dia kata produk halal bumiputra? Lagi satu, air zam zam mana boleh dijual... kakak aku pun dah terbeli,suruh titik dalam air minum bapak aku..teringat ayat ayat p ramlee,tak kan tok lebai nak menipu...

Anonymous said...

teknologi air Mizam?
hahahha

sebenarnya ubatnya kat bacaan-bacaannya sebelum minum.
nampak tak permainan dia?
selawatlah, alfatihahlah,
pakaiair kosong pun dah boleh mujarab. tak payah titis-titis
baca untuk satu tangki sekali
boleh pakai sekeluarga. oh ya
mungkin harga air setangki tu RM35.
hahahah

Materials Corrosion said...

Paling tak tahan contain lead tu... in the industrial world, we have banned all paintings or coatings that contain lead as this leads to health hazard. Just could not imagine someone who would try to re-introduce the hazardous element into the body... Well, smart people are unpredictable... hehe

lalacici said...

MLM oh MLM..bro aidid..keep it up..biar org2 yg atas pagar paham betul2 n jauhkan diri dari bende2 scam nih..yang dah jadi ahli tu memang takleh wat ape..aku pernah tegur ahli2 yang aku kenal siap offer jumpa face to face lagi sebab aku nak explain betul2 tapi ape yang aku dapat hanya cacian dan makian n typical answer: 'org melayu ni memang degki bila melayu lain nak jadi jutawan'

ZF said...

GooDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Entryyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

T J said...

Ini lah SCAM yang gua rasa terhebat abad ne....siyes beb...n wa solute sapa2 yang termakan godaan setan2 yang berselindung dibalik tabir agama keISLAMan gitu...Boh ayat Quran sket...Hadist nabi sket...MELA yuuu pun lentok...
Dah lebih sebulan gua follow blog tuan AM ne...makin galak AM expose kegiatan kaki 'MLM penipu terlampau' ne...makin galak pulak wa tengok skim (SCAM??) baru tumbuh...
dan yang best nye...ade jer bangsa yang dari suku gua yang pernah diwartakan xkan hilang di dunia ne...yang dah banyak kali terkena dengan pelbagai scam kencing ciptaan lahanat setan...masih lagi tergoda dengan pujuk rayu setan2 MLM ne...nasihat dah bagi...contoh yang tergolek dog dah bagi...takkk....dia joinT semacam jer bila ada yang terbaru kononnye di pasaran...JOINt AWAL...UNTUNG BESAR....JADI lah Antara yang TERAWAL...PASTI TIDAK RUGI...ayat retorik MLMers...tapi...tapi...org MELA YUUU xkisah...

"mana laa tau...joinT yang ne menjadik pulak..." kata si Mamat kepada is3nye yang tersayang...Minah..."ye la bang...try laa...mana laa tau rezeki anak2 kita..." Minah membalas kata2 semangat buat sua mee...yang tak serik2 nak cepat kaya....huhu

ini lah dunia orang kita MELA YUUUU.....

~~APA PUN TAK BULEH!!...~~

T J said...

kepada sesiapa yang ader line...sedara ke...yang keje kat kementerian yang berwajib tu...pasing2 ler info yang tuan AM kita supply ne n mintak ler dorh amik sket initiative siasat n tangkap n dakwa n hukum!!...

Hakim pun bila dah sabit kesalahan tu...bagi lar hukuman yang berat2...jangan takat hukum denda duit jer...kasi jail sama e2 malaun...kalau boleh hukum sebat lagik....kot2 kuar nanti INSAF...

Sayang weh...info - info yang amat berguna yang di postkan oleh tuan AM kita ne dibiarkan berlalu aje...scamer2 makin mengganas...

~~APA PUN TAK BULEH!!...~~

SAY NO..NO..NO..TO MLM

BELIA BENCI MLM

azwan said...

Scam

Fitrix said...

@lalacici

Tipikal la golongan MLM ni.X habis2 dengki2 dan fitnah2.Suruh buktikan ia bukan fitnah hampeh.

Dengki sebab kaya?Byk je Melayu kaya xde sape yg dengki2.KRU kaya buat filem.Linda Onn kaya bukak restoran.Sani kaya bukak syarikat bas.Xde pun org bising2 psl kekayaan diaorg

Diaorg kaya sebab diaorg buat bisnes x aniaya org,ko kaki MLM buat business aniaya org sebab u org bising2.Cuba buat business mcm diaorg,x perlu pelan pemasarn bertingkat2,produk merapu dan cari2 org ni,baru org x kisah,ada phm?

Menusuk Hati said...

Dapatkan anti sihir di sini!Hahahaha!Ada lagi!Anti virus makanan syubhah!SAFRONEY

Tapi busuk sikit dari beg kolostomi yang dah pecah.Apa Neraka!

Menusuk Hati said...

KLIK SINI PUN BOLEH

sila lawat dengan senang hati..hik!

izza said...

@ menusuk hati...
serius saya gelak guling2..
kah kah kah...
mesin proses menghadap kiblat??
produk ade nur?
seriously?
kah100x

back to topic: cm ne nak sedarkan org2 tua supaya jgn beli produk2 mcm ni ek? bila ckp jgn beli, diorg marah ckp x sokong islam...WTH?

lalacici said...

@fitrix..

betul2..n biasanya yang kaya buat duit dgn jalan yg betul nih diorang tak kecoh pon nak tunjuk diorg kaya..n they value their money better..

lagi satu yg sedih, budak2 university la golongan yg rami terjebak..nak kate tak tahu, study dah sampai degree dah..siap ade yg iklan gtau "aku pasni taknak study dah kot..buat MLM full time" hmm..bagus la tu dik..bagi tempat ko tu kat orang lain yang betul2 nak belajar..

VW: burgea..burger?? ok..aku lapar...

VerTiLo said...

air botol mcm nie pun ada org nak beli ker??? nampak beno menipu nye.. nasib baik takda lg yg jual kat aku... kalo tak mesti aku sekolahkan balik mamat al kopiah tu...

erniemusliana said...

menyakitkan ati betol laaa. org tatau mesti akan beli. sbb dorg tatau. haih.

Eliza said...

Ini mmg serius ok..Thanks Aidid for the effort and research. Pembongkaran di Aididleaks semakin mendebarkan dan mengujakan..

p/s: Update selalu eh.. :)

Khairi Mohd said...

Haha. Tak habis2 ler diorang ni. Kasi sula aje sekor2

SilentReader said...

haish.. mcm2 la org skarang nie nk ngencing orang ye.. repot je kpd pihak berkuasa, jangan kasi can untuk diorang bertapak langsung.. nice work abam Aidid!

p.s: to all Aididleakers, please continue supporting mr aidid with any new info you can get your hands on, (such as the newly updated MLM marketing plan for this mizam shit..) either for or against these MLM menace... i'm sure mr aidid would like to keep a step ahead of these MLMers.. keep up the good work!

Jalak said...

Ini serius...

thequeenofthebees said...

ahaha..tulis balik period table..pe kata buat petak2 jadual berkala tue skali dlm iklan tue..hihi

Latifah said...

lepas somebody kat atas tu kata yang kandungan 84 elemen asli tu ada dalam garam bukit, aku pun google jugak. yang paling best jumpa ni:

http://halalmuslims.blogspot.com/2010/11/garam-bukit-hpa.html

aishhh... depa amik kat sini jugak kot.

Serius??? muahahahaaa...

irfansatria said...

Halo. Gua taktau whether ada org dah report ke blom. Tak kuasserr gua nak baca semua komen kt sini. Byk bebenor. Tapi Aidid, ni adik gua seorg doctor kt hosp putrajaya ada bagitau gua, ramai cancer patients esp. breast cancer yg mati disebabkan benda jadah B17. ada yg baru kt stage T1, refuse to do surgery. Makan benda B17 tu... 6 months later... dah T4 dah!!! Dah nak mamposs. Tak lama tu mmg bebetul dia arwah. Harap aidid dapat siasatkan okay. Thanks

wolfe_csi05 said...

Nampak sgt nak menipu kejenya. Mlm ni nak gi lah buat field trip kat dia nya main office, quick look & picture afew if possible..tah2 kedai lain, tumpang alamat je..lps tu blh layan bowling kat Astaka..

kr555zal said...

bagi chance laa...ada jgk org yg tringin nk jdi X-men..x dpt jdi yg 1st class,yg 2nd class pn jdi le....hawhawhaw!

Amzek said...

irfansatria,

cancer is a very complicated issue. kalau buat treatment 100% kaedah hospital, kebarangkalian pulih cuma mungkin 50%. kalau tanya doktor in detail pasal cancer ni, dia pun berkemungkinan besar kelabu asap juga. tanya adik awak, apa penyebab sel menjadi cancer, persekitaran sel cancer, jenis2 chemo yg terdapat di dunia dan di malaysia, dan paling utama - kenapa pesakit2 cancer yg kayaraya di malaysia semuanya mendapatkan rawatan chemo di usa dan tidak di malaysia?

pada pesakit cancer, jika kebarangkalian untuk sembuh hanyalah 50% atau kurang, tiada salahnya dia mencuba kaedah lain seperti B17, tetapi sepatutnya dia mestilah sudah faham segala teori berkenaan cancer, B17 dan segala yg berkaitan.

Rose said...

Nak tambah ada kait ngan B17 ni - tolongla jangan beli biji apricot untuk elak or sembuhkan kanser - same reason as what AM explained - toxic!! (ingat, toksik tak semestinya bila telan terus mati, boleh gak slowly killing your cells).

Apa2 pun, please ask doctors before you try alternative medicines...

Aidid Mu'addib said...

Sapa yg ada aspirasi mahu jadi badut sarkas ni? Doktor kelabu asap ke, atau ko yg kentut keluar asap? Tong kosong, bunyi bising... dalam tarak apa2. What is so complicated about cancer, pray tell? Kebarangkalian pulih 50% palejadahnya bang? Suka cakap ikut bontot ek... perasan berilmu ka apa, dol? Aku sendiri tak berani nak komen benda pasal kanser... ko ada PhD Pathology atau Oncology ke apa dik? Cita-cita masa tadika dulu nak jadi doktor erk? Last2 jadi mat despatch (not that being mat despatch is bad - it's just that mat despatch is not a DOCTOR... is all). Ko punya result SPM ok ke tak dik?

About the non-existent VITAMIN B17 >>> Since the early 1950s, a modified form of AMYGDALIN has been promoted under the names LAETRILE and "Vitamin B17" as a cancer cure, but it is not a vitamin, and studies have found it to be ineffective and potentially toxic as a possible cause of cyanide poisoning. The promotion of laetrile to treat cancer has been described in the scientific literature as a canonical example of quackery, with Irving Lerner of the University of Minnesota describing it as "the slickest, most sophisticated, and certainly the most remunerative cancer quack promotion in medical history."

Terjemahan Aidid Mu'addib: Isu kejadah vit B17 ni dah wujud lebih 50 tahun, dan tercatat di dalam mana-mana buku teks perubatan, dan di ajar masa kuliah 1st year kat bebudak yg result SPM dia org bagus2 gitu... yg fail biologi tak dibenarkan masuk dewan kuliah. Dan kajian yg berlambak yg telah dilakukan ke atas amygdalin mengatakan bahawa ianya PURE TAIK dan SCAM yg dilakukan oleh sesetengah mangkok-hayon PARASITE yg berkeliaran nak kan duit org dgn cara bzns mengelentong... IT"S PLAIN QUACKERY, and worst... it can also kill your customer due to CYANIDE POISONING. Udah la benda B17 tu SCAM - ianya boleh membunuh org pulak tu... elok sgt la nak cari duit gini. EXCELLENT SPECIMEN OF ANAK ANGKAT DAJJAL! Ramai anak org Melayu dah start nak ngikut perangai alkapiaq scammers lately ni aku tengok... Fucking assholes.

Oh Oeya said...

KambinGurun said...

anyway "Fungsten" tu logam apa?? fundek + tungsten = fungsten?? hahahaha.....

wahahahahahaha.. mokcik yg x arif sains berdekah2 ni hah.. baekk nyerr formula kui3 :D

Oh Oeya said...

Aidid Mu'addib said...
In a nutshell - kasi lah anak2 anda makan benda2 yg seimbang dan berkhasiat - i.e. byk sayur2an dan buah2an segar... di samping karbs yg cukup (dan tak belebihan) dan lauk-pauk... SEIMBANG! Dan kurangkan makanan proses datang dari kilang serta gula2 dan jajan2 merapu - Kalau tak nak makan sayur... kasik hanger!

Setuju sangat Mr. AM..

biasa i dengar dari yg namanya MAK BUDAK moden konon cakap..

usia anak 10 tahun ".. anak i tak suka sayur..".. huh!! mau aku kasi rotan satu set zasss!! (3 batang rotan diikat jadi satu - aku ade tiga set standby) berani TAKNAK?!!

usia anak 1 minggu-2 bulan "..anak i tak nak minum air masak..".. tau rupanya bayi pilih air eikk?!!

MAK BUDAK tu sendiri yang pasti usia lebih 25 tahun ".. i tak makan bawang.."

biasa gak dengar..

usia anak 4 tahun ".. anak i suka sangat breakfast Mc D.."

banyak macam ko.. ermmm :(

Amzek said...

Ikut suka kau la Aidid.

Kalau kau atau sanak sedara kau terkena kanser, kau pastikan lah ikut cara hospital 100%. Chemo dan radiotheraphy 100%. Buang segala lymph nodes tu semua. Tak perlu lah nak cari kaedah alternatif.

I am talking from personal experience. Not me getting cured from cancer but people close to me. And I am not saying its B17 that did the job but certainly not the chemo and radio thingy.

Again. Kau punya badan. Kau punya suka. I am just saying my piece on cancer: chemo and radio therapies ARE the main causes of why the patients eventually died. There. Now no more rants on cancer from me in here.

ibnubattuta said...

Kui..Kui..Kui

Aku punya stail senang je. Kalau aku jumpa mana-mana staff buat kerja mlm, aku suruh diaorang balik. Kalau nak kerja, buat cara nak kerja. Nak buat side income (itupun bukannya halal) gunalah masa sendiri. Bukannya masa kerja pegi buat mlm. Gaji kecik ke, besar ke tak kesah. yang penting halal dan berkat. Ada ke patut masa bekerja gila dok promote CNI, amway, Elken. Yang paling aku tak tahan, sekoq2 siap kutuk orang makan gaji sbb x join mlm. Habis, gaji tiap2 bulan yang mereka terima tu apa? komisyen? diaorang ingat ni kompeni kapal selam apa nak komisyen-komisyen? Bagi aku diaorang ni spesis yang tak boleh nak diselamatkan lagi dah. Baik tangkap sekoq-sekoq, jual kat kompeni mlm untuk jadi guinea pig. Baru padan dengan muka diaorang.

Oh Oeya said...

KANSER?!! erkkk!!

mokcik suka 'bawang putih'..
mokcik suka 'seleri+epal hijau'..
mokcik suka 'goji'..
mokcik suka 'kurma 7 biji waktu Dhuha'..
mokcik suka kismis 21 biji sebelum sarap'..

banyak mokcik suka.. AIR MIZAM bukan pilihan huhuuu..

-Faridz- said...

adoi plak.. ape nehh~ byk nye la bnde pelik2 diperkenalkan

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

AIR MIZAM???.... nih ade kene ngene dengan AC MIZAL ke?... tak kan le ACA MIZAL buat bisnis air MIZAM plak... huhuhu

ntah le.. macam² hae nak menipu orang nih.....

Aidid Mu'addib said...

Mamat perasan doktor tu tak kenal aku ek? Dimaafkan...
Dol... whatever the fuck it was about cancer treatment
- VITAMIN SCAM B17 IS NOT IT

Pada korang yg lain yg nak dengar cakap - Ilmu perubatan itu ada limit, dan doktor perubatan moden perlu tahu limit kebolehan bidang masing2... Dan ini berbeza dgn mat rempit, travelling salesman, penganut MLM dan mana2 bahalol yg seangkatan dengannya - selagi ada penyakit dalam dunia ni (termasuklah kanser) dia org akan janjikan sembuh kalau beli produk dia org... tanpa lupa utk kasi spin... "kita usaha, Allah yg tentukan", "ini rawatn alternatif" dan statement2 yg seangkatan dengannya...

Alternatif kejadahnya dol? Cakap aje la... "Ini rawatan utk org DUNGUPIANG... bak sini duit ko bang/kak".

Wahai Dol promoter Vit yg tak wujud B17 - Kalau dah kanser satu hari nanti, jgn jumpa doktor perubatan kat spital... okeh? Telan aje B17... boleh pegi lagi cepat kena CYANIDE POISONING... selamaaaaat tak payah org lain susah2 nak tolong... your sorry retarded ass.

Jgn lupa pegi sekolah dik... van tgh tunggu tu...

MohdHakim said...

sabun tahan mengantuk. bahahahahahahah

http://sabuntahanmengantuk.blogspot.com/

Asyraf said...

@MohdHakim

Sabun tahan lama ada?????

eera said...

alhamdulillah skrg ni parent masih tak terhasut nk beli brg2 MLM ni... klu ada yg dtg meniaga cpt2 kena rejek takpon parent akn call ank2 tanya pendapat...

sy ank felda n bleh dikatakan ramai yg dh tertipu dgn benda apakejadah MLM tu... area rumah tinggal parent je yg tak pasang bio-aura lg...

Ayat tak bleh blah abah sy... "org bodoh ja yg pi psg bio-aura harga beribu-ribu kt umah tp mnum air paip. dh 60 tahun aku idup dok mnum air masak sihat walafiat lg aku nih..."

Metafora said...

eera

tabik la kat abah ko..aku n pinjam ayat abah ko tuh..betul cakap abah ko tu~~

must proud of him!

Johey Oak said...

Hoho...MLM jugak ye...

-Komisyen akan diberi setelah terdapat rakan niaga melantik usahawan baru yang sama taraf atau lebih tinggi.
-Contoh:- Usahawan Edar melantik Usahawan Edar atau Usahawan Aktif.

-Untuk menjadi "Ahli" Usahawan Eksklusif:
Usahawan tersebut wajib melalui Fasa Penilaian.
-Wajib menjadi Usahawan Aktif terlebih dahulu.
-Membuat belian paling kurang 3x sebulan (1x = 15 dozen)
-Usahawan Aktif akan dinilai selama 2 bulan.


Hebat plan komisyen tu.

nexel said...

sabuntakhabis ada? letih nak beli sabun setiap bulan hahahaha

Johey Oak said...

Orang US & Jepun sibuk bunuh diri terjun bangunan, kat Malaysia, orang sibuk bunuh diri dengan minum macam2 bahan toksik.

aaron said...

Err.. En. Amzek, jgn la cakap "kalau tanya doktor in detail pasal cancer ni, dia pun berkemungkinan besar kelabu asap juga" kt sini. Berasap doktor-doktor yg baca blog ni. Tau dek Azwan karang..
Well, at least doctor2 tu bg pendapat based on their best opinion, experience and knowledge. Ubat, terapi tu suma dah ada good track record kan? Walaupun tak sumanya sembuh 100%..

azwan said...

Amzek,
Jgn cross the limit. Aku tgh meeting. Tgk sape yg kelabu asap nanti.

hyelbaine said...

@ Amzek,

Hey you still around? Come let's talk about cancer. It's one of my favorite topics and the readers here would know how cancer is a very important topic for me.

Come on now, let's talk.

aaron said...

Ha ha... Loceng dah bunyiii.. loceng dah bunyi....

JEEN said...

Cara alternatif utk kanser seperti yang saya dengar dari ustaz yang bagi ceramah (bukan ustaz jual MLM) adalah dengan memperbanyakkan amalan solat malam bla bla bla...

Kerana cancer adalah salah satu cara syaitan masuk melalui salur darah bla bla bla... kena tanya ustaz, saya dah lupa.

Lagi pun, karang saya cakap panjang pasal cancer... itu doktor doktor termasuk dr azwan marah pulak. Saya ni penakut jugak...

Tapi saya kesal bila amzek tu cakap "chemo and radio therapies ARE the main causes of why the patients eventually died", kalau dengar dek makcik makcik... dan mereka percaya... abis la... hopefully tak ada adik beradik dia yang kena kanser peringkat awal pi buat alternatif tanpa jumpa doktor...

Aidid Mu'addib said...

I should put a rule in this blog:
PERSON WITH SHIT FOR BRAIN SHOULD NOT LEFT THEIR SHITTY RANTINGS HERE!

Oh Oeya said...

kanser.. mokcik lebih-lebih lagi nak tau..

minum air 'pelbagai jenama'?!! OH TIDAKKK!!

Baik mokcik minum air rebusan yang dibuat sendiri.. goji+prune kering+gula batu.. barli+biji teratai+gula batu.. macam-macam lagi boleh ko..

Sekurang-kurangya mokcik nampak dan tau air apa yang terhasil dari meneguk air yang sendiri tak pasti kandungannya..

Tulang said...

Dear Amzek darling...

Quoting your sentence "chemo and radio therapies ARE the main causes of why the patients eventually died"...

yang takdak cancer pun will eventually died...tergolek tengah jalan kena lenyek lori pun ramai

yang cancer tak chemo/radio pun will eventually died....

yang cancer buat surgery + radio + chemo pun will eventually died...

senang cerita yang species otak tak cukup akai macam ko pun will eventually died.....

Amzek said...

Jeen,

Saya dah banyak kali melawat wad onkologi beberapa hospital. Saya dah banyak kali berinteraksi dengan pesakit2 kanser ni. Chemo dan radio adalah procedures yg amat menyakitkan pada pesakit kanser. Dan malangnya, KEBANYAKAN pesakit2 ini akan meninggal juga selepas dari itu jika mereka HANYA bergantung pada kedua2 rawatan ini.

Hyelbaine, yeah lets do. But not in Aidid's blog. His is too focused on MLM bashing that it will be unfair to his readers to get involved in other stuffs. Just name any forum that we can open a topic and get it going. Azwan can join in as well. Also Aidid, but lets keep the manners in check will we?

Aidid Mu'addib said...

Well... I always have problem with people who has SHIT FOR BRAIN.... tak perasan eh? Pesan aku simple aje dik ... kalau ko kena kanser atau ada ahli keluarga ko kena kanser - please... please... jgn pegi spital jumpa doktor - pegi buat perubatan alternatif@dungupiang atau telan cyanide atau arsenic atau racun rumpai macam Roundup... settled.

Btw... ko ada ijazah apo jang, boleh kasi tau? Ijazah Rempit ko apo?

Amzek said...

@Aidid,

Lets not start comparing our academic credentials here shall we?

At least when I know you are budak STAR, I can easily ask your batch mates about you. But...why bother right?

I admire your willingness to share your knowledge, well some of it, but your manners simply do not give STAR justice.

JEEN said...

Amzek,
Kebanyakkan cancer dikesan diperingkat akhir. Sebab tu kenyataan cancer tak bley nak sembuh oleh ubatan doktor mungkin betul.

Jika dikesan peringkat awal, better buat kemo (kalau kita ni bukan jenis alim pandai doa doa semayang malam !).

Tapi, kalau peringkat akhir, tak silap, kemo tu utk memanjangkan hayat sahaja. Utk menyembuhkan tu, rasanya sukar. Bernasib baik sangat orang bley sembuh jika kena peringkat akhir (tetambah kalau guna ubat alternatif !)

Tapi, kalau saya dikesan kena peringkat akhir... rasanya saya tak akan buat kemo... sebab kemo akan menyebabkan kita lebih lemah, dan hidup kita makin tidak berkualiti... huhuhu... maafkan saya jika saya silap doktor... itu yang saya faham dari tengok TV.

hyelbaine said...

@Amzek,

Here would do just fine. If you have read the blog long enough that you know not only the author but also its readers are able to engage in intelligent disobedience behavior.

However, I fear in indulging you. Not because of whatever qualifications that you may have but because of your own statement.

Your assessment of visiting oncology wards and find that people would die soon after treatment is extremely poor. You should and would know that to make such a simplistic assessment that COD is due to treatment is appalling.

Unless you can assure the readers that you are indeed ready for an intelligent yet disobedient discourse (because of your simplistic statement earlier), I'm not going to add unnecessary blabber.

I'm not going to repeat the same thing again and again and again and again about cancer which have already been stated in numerous previous posts and comments if it'll be akin to talking to a wall.

So either you read up on the previous comments and posts or show us that your simplistic view of death due to cancer treatment was nothing more than just an accidental brain fart.

Aidid Mu'addib said...

So... settled la - ko ada ijazah rempit huh?
One more thing... the fuck was it about STAR?
Selain "shit for brain"... ko lurus bendol ka?
No wonder.....................

p/s: Ko tahu kat mana nak beli Roundup?
>>question... question... question...

T J said...

ingat ni kompeni kapal selam apa nak komisyen-komisyen?

Ibnubattuta ....jgn sebarangan sebut 'kapalselam'....'komisyen'...nanti ader yang terasa n tersinggong....maklom laa...issue belom selesai lagi beb...huhu..

hyelbaine....

Amzek a.k.a amway?...dah pelawa ajak debat tu...jom tengok sapa yang kena....??

Azwan....
abes meeting cepat2 joinT....ader troll ajak debat neh!!...

hyelbaine said...

@Amzek

And oh please, let's live Allah's ability to cure ANY decease in this world out of it. We ALL KNOW that He is Most Powerful and Most Knowledgeable so no point in pursuing that.

If you can address my concerns, let's stick to a scientific discourse because science is knowledge given to us from Him too.

hyelbaine said...

@Amzek

And oh please, let's live Allah's ability to cure ANY decease in this world out of it. We ALL KNOW that He is Most Powerful and Most Knowledgeable so no point in pursuing that.

If you can address my concerns, let's stick to a scientific discourse because science is knowledge given to us from Him too.

Btw, should you agree on these simple matters, let's give it a go then. I prefer Glioblastoma Multiforme and Nasopharyngeal Carcinoma

Bawang Besar said...

Amzek, shit ko. Pasal orang2 macam ni la makcik2 pakcik2 yang kena cancer, taknak pergi jumpa doktor, taknak guna modern medical treatment untuk treat cancer. Semua nak pergi buat rawatan alternatif. WTH.

Rawatan alternatif boleh, but, atas nasihat doktor, and, the most important thing is, mintak pada yang Atas sana tu semoga dikurniakan penyembuhan dan kesihatan.

Ape guna medical2 reseacher berabis duit billion2 dollars untuk research pasal cancer year after year after year? Semua usaha untuk cari solution yang terbaik untuk treatment cancer.

Please, orang macam Amzek ni kita kena bunuh, sebab kewujudan orang macam ni la, kesian kat orang2 yang dah termakan kata2 dia. Semua refuse untuk treatment in the hospital. Apa guna ada doktor, ada hospital kalau semua boleh disembuh oleh ubat2 alternatif?

You shit Amzek. Marahnya. Shit Amzek.

Rose said...

Dear Amzek,

You must remember, observations without understanding what you are observing can give you false assumptions. 

Only when you have the background knowledge (ie know which stage and type of cancer- and know the pathophysiology of that particular type of cancer, the type of treatments the patients are taking (prescription or alternatives), the kind of physical conditions the patients were in, etc) - then you can make some kind of sane hypothesis. Then, you have to prove it with lots of controlled studies, barulah boleh keluarkan your very bold statement.

Cancer is not something that we can based on assumptions. It's a very serious disease. 

About B17, it has been proven to be ineffective to treat cancer, in fact it is dangerous to health. What else is there to argue?

Aidid Mu'addib said...

Ah! For the shit-for-brain of it, let's open them all up...
Which one you wanna discuss?
- Osteosarcoma, Chondrosarcoma, Leiomyosarcoma
- Hodgkin's and Non-Hodgkin's Lymphoma, all the Leukemias
- Hepatocellular Carcinoma, Cholangiocarcinoma
- Glucanoma, Gastrinoma, Pseudomyxoma peritonei
- Seminoma, Choriocarcinoma, Teratoma, Gonadoblastoma
- Grawitz's. Ewing's, Warthin's, Burkitt's... etc.
- Thecoma, Arrhenoblastoma, Pheochromocytoma
- Neuroblastoma, Hepatoblastoma, Nephroblastoma, Retinoblastoma...

Ada lebih 600 jenis kanser lagik aku malas nak tulis...
Udah... pegi tadika tu dulu dol....

Anonymous said...

Amzek ..hang in there buddy.I have faith in you.

I'm pretty sure you are not like those goons who came in with enormous gusto like samseng kampong dusun but dicks so small you can only see their testicles, and immediately dissapeared with trail of their stinkin mental farts.

Anonymous said...

amzek yang misteri..

awak doktor rawatan alternatif ek..? or promoter air mizam ni..? dengan menghalang ramai orang buat kemoterapi, maka awak lebih dapat banyak market..

begitu ke..?

cek chun said...

oh incik/cik amzek
datanglahhhhh
pehhhhlisssssssss

Arya Dröttningu said...

Amzek, I have a cure for people like you...It involves a pole....

nazreyalmuhandis said...

hahaha,.cyan kat kwn aku yang da terjerumus x sempat selamat + lemas atas tilam tanpa spring (klu lompat atas tilam tu kompom patah kaki punya),. nak buat mcm mana, da keras kepala tahap kepala treler ScANDIA. sabun x pandai habes tu aku sokong sangat klu ada,hahaha..
AnTi Sihir laaa,. Anti Virus laa,. dia ingat orang tu mcm laptop ker?
@menusuk hati : selamatkan helmi,. :)

Unknown said...

salam doc..aku nak curi entry ni doc...

aku nak curi semua sekali...

sila report polis ye doc...

hahaha...

Aidid Mu'addib said...

PB: Jgn curik... aku kasi free.
JJ: Do u shove that pole into the donkey's arse?
MK: Jgn tinggal daku Munah....

eera said...

ZM,

mmg tak bleh blah ayat abh sy tu n wat kitorg anak beranak terpikir kebenarannya...

berckp psl kanser ni... bpk mertua sy meninggal sbb leukimia, cikgu kesygn sy a.k.a ank jiran yg mn ank2nya dh menjd mcm ank famili sy meninggal sbb kanser payudara n the latest one anak kwn abh sy br meninggal smlm sbb kanser otak...

sy tgk selama arwah cikgu sy ulang alik wat kemo tu alhamdulillah kesihatan mkin baik n sel kanser dpt dikawal. mmg nmpk lemah tp hanya utk beberapa hari lps rwtn kemo tu je.. tp kanser dia jd mkin truk n merebak sbb arwah degil takmo gugurkn kandungan eventhough doc dh bg warning awl2 yg kemo xbleh nk wat sbb nnt efek pd kndungan dia.. tp semangat dia mmg kuat sbb bg dia biarla dia hilang nyawa bkn ank dlm perut tu... mngkin ank tu dpt bwk dia ke syurga katanya... tp tu lah klu dh jd ketentuan Allah umur dia takat tu je lps bersalin penyakit dia jd mkin truk n merebak smpi ke otak...

sbg jiran terdkat kami ank beranak tlg jg dia smpi ke akhir hayat dia sbbnye ank2 dia kcik lg n mak dia pn dh uzur... jd kitorg tau betapa sengsaranya pesakit2 kanser ni bila dh ditahap yg doc pn tak bleh nk wat apa dh sbb bg ubt @ kemo pn bdn dia xdpt nk terima dh juz bergantung pd semangat dia je lg...

n tak lupa jgk ada shbt2 sy n kwn2 mk sy yg sihat blik lps bedah, kemo n suma rwtn2 hospital ni... sbb dpt kesan dr awl n pling penting dgr ckp doktor anda... mmgla doktor ni bkn tuhan tp bila bab kesihatan ni diorg lebih arif dr kita2 ni yg berkerja jd LDP cone mover, tea lady, jaga parking suma... btul tak...?

ooo ye sblm terlupa sy sendri pon ada medical history jgk... bekas pesakit lemah jantung... huhuhu

Unknown said...

najoriti ubat cancer ada lemak babi...

terangkan kat aku....

darurat boleh ek??

aaron said...

Emzek ada tgk citer Hantu Kak Limah Balik Rumah dak? Opening Scene yang tunjuk Pak Cik Jaga bertempiaran lari sebab die ingat ada UFO landing kt tpt keja die tu. Ala ala First Encounter of the Third Kind gitu.. Padehal itu Tower Crane org wat construction waktu mlm buta tu.
So moralnya, ape yg kita tgk tu tak smestinya menggambarkan keadaan sebenar. kena siasat betul2. Amzek nak lawan doktor jadi kena buat kajian betul2 la tak leh setakat tgk and interview jek. Itu kalu nak buat survey pasal keberkesanan ubat gigi boleh la.. Doktor org pandai en Emzek, pekerjaan mereka mulia, mcm cikgu gak. So jgn la sng2 perlekehkan pendapat mereka.
By the way Baine, your questions on Glioblastoma Multiforme and Nasopharyngeal Carcinoma is too advanced for an LDP cone mover eh? Was that u I saw resting and lying by the highwayside this evening??

Unknown said...

Hu hu ada lagi ..
Mata aku dah makin terbuka besar ..
Betapa selama ini kena tipu idup idup ..

Cerita tentang kanser ...sepupu saya kena kenser kat hidung dan tekak ..agak teruk jugak ..buat kemo ..ulang alik hospital ..selama 2 tahun ++ ..badan yang tegap jadi kurus ...sampai saya pung tak kenal dia ...tapi dia pergi jua ..Alfatihah ...Dr kata ..dia sorang yg kuat dapat bertahan sampai 2++ ..yelah ..dari rambut yg lebat jadi botak, badan kering dan sore pun hilang ..
Kisah 2: Kak Ipar yg kena kanser pangkal rahim ..6bulan++ je sebab lambat detect kanser ..Alfatihah

Kisah 3: Arwah bapak ...4 month ++ detect kanser bila tahap 3 dah!! Ye lah orang tua mana nak gi hospital ..sampai dah tak tahan baru agree ...Alfatihah ..buat ABAH ...

Moral: Jangan main main dengan KANSER. Jangan main cuba cuba ...rawatan dan kaedah msti "FIRM" ...Yang modem terbukti berjaya ..walaupun menyakitkan ...

azwan said...

Aku baru balik dari join business networking MCOBA. Talk about funding, grants, etc. Aku bukan budak MCKK pun, tapi aku impressed dgn semangat dorang. They even propose a 30 acres of land kat Btg Berjuntai, wholly owned by MCOBA to build a science park. Its a brainstorming session, memang class punya, macam2 idea ada. All researchers, consultants, Tan Sri, dato2, semua ada. They speak their mind.

Then suddenly I come here baca this idiot comment from Amzek...bahlol yg bodohnya tak bertempat.

Aku tgk all the relevant points has been tabled by Aidid, Baine, Rose, others. Dan mamat Shuang Hor ni tak jawab2. pengecut gamaknye. elok sumbat je lingzhi shuang hor ko tu dalam bontot padat2.

In short, kalau ko tak paham ape tu:
1) Clinical Judgement
2) Medical Ethics
3) Disease Prognosis
4) Evidence based medicine
5) Clinical Research
Tak payahla nak sibuk2 judge ape yg doktor buat. Nampak sgtla bodohnye. Buat malu je.

Metafora said...

eer,

byk kebenaran ayat abah awk tu..mmg tabik..xmudah diperbodohkan dengan produk sampah..bagus2..

aku xtau sgt hal2 medic ni..tp dengan input yg AM,azwan,rose,hyelbaine kongsikan, sekurang2nya aku tau la skit perlunya bukti2 perubatan dalam menghasilkan sesuatu penawar,pengurang,perencat sesuatu penyakit..dari perbincangan korang gak baru aku tau betapa susah kerja2 doc ni..nk jd doc pun susah..huhu..

baru la aku sedar kenapa doc yg tak tamakkan duit marah dengan doc yg wat MLM produk sampah..dan betapa marah doc kepada orng yg malas blaja rajin2 dl tp prasan diri tu lebih pakar dari doktor..

damfish those MLM!

azwan said...

"Saya dah banyak kali melawat wad onkologi beberapa hospital."
Kah kah kah kah!!!

"Saya dah banyak kali berinteraksi dengan pesakit2 kanser ni."
Kah kah kah kah!!!

"Chemo dan radio adalah procedures yg amat menyakitkan pada pesakit kanser. Dan malangnya, KEBANYAKAN pesakit2 ini akan meninggal juga selepas dari itu jika mereka HANYA bergantung pada kedua2 rawatan ini."
Kah kah kah kah!!!

Goood B*o*Job! Interview + Observation mengalahkan 6 tahun aku belajar.

Kah kah kah kah!!! Syabas!!!

hyelbaine said...

@ Aaron,

That would have been my colleague as I normally risk my life on the LDP moving traffic cones in the morning.

GBM and NPC are 2 types of cancer I can relate as it has been a big part of my life ;)

Metafora said...

amzek,

ko ahli medic gak ke?

izzNatta said...

Kanser buat rawatan alternatif = FAIL

Kisah 1:
Ini cerita member aku, wife dia dapat breast cancer stage 1, disarankan buat kimo or even operate. Mak mertua dia tak bagi, kena try alternatif... diorang buat rawatan alternatif. Masa berlalu dan bila tak tahan terlalu sakit datang balik hospital... Doktor check, BOOM STAGE 3 masuk 4, kanser dah mula merebak sehingga ke paru-paru & jantung, sampai doktor pun tak tau nak operate yang mana... Akhirnya meninggal. Tinggallah si suami & 2 orang anak yg berumur 6 & 3 tahun...

Kisah 2:
Seorang kakak kira supplier orang rumah aku, dapat breast cancer tak ingat stage berapa. Buat kimo & buang both breast... Alhamdulliah dah 3 tahun berlalu sampai sekarang masih jadi supplier. Walaupun pada mula-mulanya badan agak kurus & nampak macam lemah, tapi masih kuat berniaga & menjaga keluarganya...

Ini real life story... hidup mati memang ketentuan Allah, tetapi usaha mencari ubat / penawar kena pada jalan yang betul, baru bertawakal...walaupun kimo tu menyakit tapi bagi aku PROVEN... Alternatif? YET PROVEN..

Shikin said...

seriously benci giler dengan MLM ni. tak larat nak dengar kawan2 and sedara mara dok promote bisnes ni. bila tak support and tak nak jadi member, terus putus kawan and hubungan dengan sedara mara pun lingkup kebabom..."MLM SHOULD BE BAN"...

panda putih said...

HPA pun same ke? T_T

Shikin said...

@ panda putih , a'ah HPA pun MLM jugak

JEEN said...

Saya terbaca dalam paper (sinar), Sarimah kena kanser 2 tahun lepas (lidah, hidung dan otak ???)... saya tak tau betul atau tidak. Dia kata dia dah diberi masa 3 bulan jer idup oleh doktor.

Tak tau la peringkat berapa. Tapi, dia ada mention pasal B17 (semalam la first time saya tau kebendanya B17 tu... cis... lembab betul !).

Dia kata sebab B17 dia sembuh. Korang pegi la selongkar, mesti ada agenda tersembunyik ker apa ker...

Mesti orang sakit kanser yang baca tu terus guna B17 (entah mana dapat pun saya tak tau !) almaklumlah artis yang ngaku... 3 tempat kanser leh sembuh dengan jayanya...

Tapi saya gembira bila Sarimah (artis pojaan hatiku) sihat...

JEEN said...

Cis... sinar ada potong potong ayat la... cakap cam bagus jer B17 tu... tapi kat

http://abushahid.wordpress.com/2011/05/10/seniwati-sarimah-kena-penyakit-kanser/

lain plak interviewnya...

RudyShahrin said...

lagi tambah kisah pasal kenser,

mak sedara aku yang aki kira mmg amat rapat dengan keluarga aku..pun detect breast cancer, stage 1....mmg memula ingat nak cuba rawatan alternatif, tapi bila terkenang byk sedara mara yang cuba gak rawatan alternatif tapi tiada hasil yang berkesan, akhir makcik aku dan keluarga buat keputusan operate n cemo...alhamdulillah Allah panjangkan umurnya sampai sekarang....dia operate 5 taun lepas tau...

-Faridz- said...

Bagaimanapun, Sarimah mengakui mengambil makanan tambahan B17 diimport dari Maxico yang diperkenalkan oleh seorang doktor.

ape?? maxico?? kt mne tuu? hahahahha doc mane la perkenal kn alternative supple food tu. x lnggar ethic ke dr azwan?

zieraQ said...

Macammana bole jadi topik kanser pulok daa. Produk ni ada tulis untuk sembuhkan kanser kah? Ni ada filem menarik tentang kanser. Adakah kandungan filem ini benar atau tidak? Sy tiada jawapan. I just simply found it interesting & it is not about vitamin B17.

Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=CUZuNzAgY6s

This documentary thoroughly documents and proves beyond a shadow of a doubt that cancer can be effectively treated without toxic chemotherapy or radiation, and it exposes the orchestrated effort made by the FDA to suppress this treatment and to jail the doctor providing it.

The title of this documentary is:
Burzynski The Movie - Cancer Is Serious Business
Please support the producers of this film by buying the original dvd if you can afford to do so by going to their website at http://www.burzynskimovie.com .

I do not own the rights to this content. I am uploading it under the provisions of 17 U.S.C. § 107 which protect such transmission for non-profit, educational purposes. This is information of utmost importance for humanity. Any use of DMCA or flagging to silence this material will be met with formal counter claims.
:Unquote

Sy teruskan lagi google Himalayan rock salt. Jumpa artikel (& promosi barang juga) di website Dr. Mercola.

http://products.mercola.com/himalayan-salt/

Quote:
Containing all of the 84 elements found in your body, the benefits of natural Himalayan Crystal Salt include:

1. Regulating the water content throughout your body.
2. Promoting a healthy pH balance in your cells, particularly your brain cells.
3. Promoting blood sugar health and helping to reduce the signs of aging.
4. Assisting in the generation of hydroelectric energy in cells in your body.
5. Absorption of food particles through your intestinal tract.
6. Supporting respiratory health.
7. Promoting sinus health.
8. Prevention of muscle cramps.
9. Promoting bone strength.
10. Regulating your sleep -- it naturally promotes sleep.
11. Supporting your libido.
12. Promoting vascular health.
13. In conjunction with water it is actually essential for the regulation of your blood pressure
:Unquote

Notice dia x tulis health benefits serupa dgn apa yg produk ni iklankan. Dia pun ada tulis "all of the 84 elements found in your body" tapi dia x list kan the 84 element (maknanya dlm bdn manusia mmg semulajadi dah terkandung mercury & lead? Hmmm...). Sy try rujuk wikipedia: Composition of the human body. Ada sbhgn sy jumpa serupa dgn list yg produk ni tulis di atas tapi sy kira x cukup 84. ntah ler.

Kalo ada skeptic dgn profession doctor ni dia ada letak segala background dia dlm website dia juga - http://www.mercola.com/forms/background.htm Legit atau tidak? Wallahua'lam.

Please anybody comment dgn info yg sy jumpa. Ini saja noob macam sy bole jumpa dlm internet thru google. I dont want to be misled.

Anonymous said...

Amzek..where art thou?

You dissapoint me dude.


wv:tello (tarak telo?)

HaniM said...

Assamualaikum,
Ada apa2 berita tentang Big Bird's Minyak Burung Unta?

provoke said...

benda alah ni berkesan la dey..cuba dulu baru tau,bro aidid cuba la.nanti boleh tengok kesannya.memang mujarab....dont judge the book by its cover..please

Metafora said...

provoke,

welcome,clown..i miss person like u..lets roll!

siap2kan nasi utk lunch sambil tgh 'bahan' yg menghiburkan!

izza said...

berkesan atau tak is not important. Yang diconcern kan adalah side effect in short and long term. Without years of clinical research and evidence, jgn suka2 hati je main taram claim as penyembuh cancer..

hasmn said...

Amzek,

Gaya cakap macam terpelajar tapi I have to agree with AM. YOU GOT SHIT FOR BRAIN. Main-main pasal kanser. rasa macam nak sepak je.

by the way.. tengah marah pasal cikgu sekolah bagi flyers suruh mak bapak beli ubat minda untuk anak2. sekali MLM jugak.


http://www.rajaminda.com/index.asp

Aidid Mu'addib said...

Sure ianya berkesan... no doubt.
Berkesan utk mereka yg IQ below 75.

Metafora said...

...ada gak baca paper Sinar hari ni..ttg peringatan KKM tentang mana2 peniaga yg menjual produk yg didakwa mereka sbg UBAT mestilah mendapat kelulusan KKM terlebih dahulu..xkira la tradisional atau tidak..

hasmn said...

AM : haha.. my sons' IQ are way high. no need for mind booster whatsoever. diorang hari-hari makan buah, sayur, daging, ikan, nasi.

ZM: KKM takat bagi peringatan. bila ada ubat terlarang bukan nak declare nama brand terang-terang dalam suratkhabar.

see how they describe their "product" magic sungguh..

Bomoh Hujan said...

jap2 kalau titiskan 20 titik dalam air bateri kete...agak2 kete jadi sihat x? mintak pencerahan kepada ahli air magik tu : banyak bebenor material terkandung dalam ayaq tu...kuikuikui

hang jebat said...

kopipes dari http://www.rajaminda.com/index.asp

"Anak-anak diawal usia tidak mendapat susu ibu sepenuhnya dan kualiti susu ibu yang kurang bahan nutrisi"

Kualiti susu ibu yang kurang bahan nutrisi...!!!??? Wahai kaum ibu sekalian...kalu jumpa org jual menatang ni, kasi lempang jer 18 kali...

kalu dh MLM tu...IQ memang bengap!!

Coretan Cikgu G said...

magnetic aura camner plak...?

Adinda said...

G-spot
Ada dalam blog ni.
U search kat kotak nuh.

Aspire said...

AM, boleh bukak cerita tentang AuroraNiaga x?

Aku tengok, dah makin aktif puak puak serpihan FriendsClub ni bukak cawangan menipu. Lepas Lampeberger, jump pergi Natstar, pastu masuk AuroraNiaga pulak.
Pengilangan cara IMP konon... barang dah Islamik, tapi yang tukang jualnya kencing orang gila gila.

Pigiiidah!!!!

KincaiTiger said...

Walaupun ada bahan beracun digunakan sebagai ubat seperti Lanthanum (Lanthanum Carbonate. Dahlah mahal ya amat, susah pulak nak cari. RM150 sebotol untuk seminggu, and this is NOT MLM price mind you). Penggunaannya amat terkawal i.e. hanya dijual jika ada qualified doctor’s prescription sahaja. But if you include almost the whole periodic table into that magical bottle of water, it's just a wee bit too much for human comprehension.

Part garam Halagel tu, memang kami gunakan dirumah tapi beli di Tesco saja. Yang peliknya kat packaging dia tak ada pulak cerita merapu pasal emas putih dan mengandungi periodic table tu. Ni rasanya, orang HPA je yang memandai.

Nak tanya sikit jika ada orang-orang HPA yang paham sains kat sini. Kalau air biasa tu molecular formula dia H2O. Molecular air mizam tu apa ya? Maybe it looks something like this kot:
H2LiBe6B3C4N6O2F7Na8Mg2Al3Si5P2S4Cl2As8Fr2Ca2Sc6Ti2..... Alahai tak larat dah aku. Engkau orang tambah sendirilah lagi 64 elements of the periodic table tu.

asipo said...

Kejadah nya dalam garam ada uranium. Tuh guna tuk nuclear kot... nanti kene kanser wei

n0tangel said...

hui... nampaknye diorang cube nak fight back ni bro... chekidaut!

Mizam Fb-bisnes Assalamualaikum rakan niaga yg dikasihi..kami amat terkejut dgn serangan blog keatas kita semua..kami tidak berdiam sahaja..kami telah membuat tindakan susulan..utk pgtahuan rakan niaga sekalian.produk MIZAM telah diujikaji di makmal pemakananan kesihatan di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Bangi dan MENDAPAT SIJIL ANALISA yg dikeluarkan sejak 09-07-10 lagi oleh Noor Azinah Maamin(laboratory manager) dan Prof.Madya Dr Mohd Khan Ayob(Microbiologist) dan mengesahkan SELAMAT utk dipasarkan..sijil ini akan kami edarkan kpd semua rakan niaga.. semoga Allah merahmati perniagaan kita semua...
22 hours ago

Unknown said...

n0tangel,

tu la aku dah cakap kalau semua logam berat toxic apekejadah tu kalau level dia bawah 1 ppb takde hal ko mau telan 10 liter pun. bukan susah kalau mau sijil analisis kita ada semua 84 elemen tu pi mana2 lab yg boleh buat ckap je saya mau test ini semua. paling2 lab tu akan tulis arsenic <50 ppb selenium < 3 ppb etc etc etc

azwan said...

Jangan risau..

Selagi dorang sentuh medical term, selagi tu dorang sentiasa silap. Isunye bukan setakat logam2 tu je...byk lagi.

Certificate of Analysis (COA) memang standard procedure kalau nak market liquid based product. You give me any liquid form, I can give you COA in 2 weeks.

Dorang ni semua cakap ikut sedap bontot.

依之汉 said...

semua cakap pasal cancer... sedih saya dengar...

Kawan saya mak dia kena kanser tahap 1. Tak nak pergi hospital. Biasala orang kampung. Jadi guna rawatan herba. Zaman tu takda MLM so nasib mak dia kira baik la tak kena tipu hidup2. Lepas beberapa bulan dijamin sihat. Tapi selepas 30 tahun, disahkan hidap kanser tu balik tahap akhir. Sian. Kawan saya pasrah. Moral: pergi hospital. jangan berlagak pandai tanya orang tak pandai.

Ni pasal pensyarah saya pula. Beliau kena kanser payudara pada tahun 2001. Sebab beliau educated, tak caya pe kejadahnya barang MLM ni beliau terus pergi ke hospital jalani kemoterapi. Alhamdulillah apda tahun 2003 beliau disahkan pulih dari kanser.

Selama beliau terlantar sakit di hospital terfikir kenapa boleh dapat kanser? Akhirnya beliau dapati salah satu puncanya makanan kita terlalu banyak chemical.

Sekarang beliau bergiat aktif dalam mempromosikan makanan organik. Itulah pensyarah pertanian organik saya.

Sekian, wasalam.

kak ina kl said...

adik akak pun ada promote sejenis cendawan yang di beli di negara china..katanya boleh menyembuhkan kanser..akak tak percaya..kalau betul tentu ramai pesakit kanser gi ke negara china beli benda tu..

kecian dia cepat sgt percaya dgn benda camtu.

Adinda said...

Bravo kak ina
Kadang2 benda simple gitu pun dorang takde kudrat nak fikir. Dah macam hoping only for any miracle to happen.

AmIEdiot said...

Salam tuan-tuan suma...
Betulkah apa yg disiarkan di blog En. Aidid ini?
Sudahkan En. Aidid menjalankan analisis kepada sample produk mereka ini, kepada KKM sekurang2nya sebagai menyokong dakwaan anda.

Sepanjang pengetahuan sy, mineral mmg mengandungi 84 jenis element yg tlh dikenalpasti tp bkn didlm satu unit. Contohnya, garam bukit: elementnya adalah NaCl, dimana Na=Sodium 39.34%, Cl=Chlorine 60.66%. Dan dicategori Dana class =9.01.01.01 (09)Anhydrous and Hydrated Halides & Strunz Class=3.AA.20 03 - HALIDES dengan Radiactivity =GRapi =0(Gamma Ray American Petroleum Institute Units) bermaksud tiada apa2 radiaktif.

Adalah amat tidak LOGIK bahan2 element yg lain sprt aluminium, borat, niobium dan lain2 lg boleh berada dalam satu unit dgn Garam Bukit krn ia akan mengubah Komposition, Molar mass, Empirical formula, classification, IMA Status, X-Ray Deff. dan byk lg komposition yg malas sy nak sebut.

Dan setahu sy juga, Sodium, Na: adalah vital to human life. Kombinasi Sodium, potassium dan chlorine adalah sangat penting untuk plasma darah. Tanpa 3 bahan ini, sel darah tidak boleh hidup. Sodium mengawal chemistry darah dan kandungan air yg tepat dlm darah. Potassium adalah yg terpenting iaitu mengawal cel bekerja, makan minum, baca, dll dgn hantar signal ke otak (bg yg ada otak) dan semua cell sangat perlu potassium disamping element lain. Chlorine pula bertindak sbg electrical charge kpd 3 element dan dinamakan electrolytes. Ia membolehkan nerve cell bekerja. Mrk juga bertindah mengawal PH dlm badan.

Dan setahu sy juga, Garam bukit adalah yang terbaik mempunyai element tersebut secara asli krna Garam bukit terbentuk dri mendapat bukan dibuat.

Come on guys..., tak kan la org Melayu sebodoh ini.. bila nak maju.... dengar je FITNAH, terus percaya... at least tanya tuan empunya badan ke @ buat research kpd Jabatan berkaitan dulu ke, betul ke tidak...
Dosa Fitnah itu lebih besar dari membunuh...

Thanks anyway..

AmIEdiot said...

Kpd En Kincaitiger...

Komposisi air Zam Zam.

Zamzam water has no colour or smell, but it has a distinct taste, and its pH is 7.9–8.0, indicating that it is alkaline to some extent and is similar to seawater.
Minerals Mass concentration as reported by researchers at King Saud University.[5]

1.Sodium 133 mg/L (4.8×10−6 lb/cu in)
2.Calcium 96 mg/L (3.5×10−6 lb/cu in)
3.Magnesium 38.88 mg/L (1.405×10−6 lb/cu in)
4.Potassium 43.3 mg/L (1.56×10−6 lb/cu in)
5.Bicarbonate 195.4 mg/L (7.06×10−6 lb/cu in)
6.Chloride 163.3 mg/L (5.90×10−6 lb/cu in)
7.Fluoride 0.72 mg/L (2.6×10−8 lb/cu in)
8.Nitrate 124.8 mg/L (4.51×10−6 lb/cu in)
9.Sulfate 124.0 mg/L (4.48×10−6 lb/cu in)
10.pH 8
Total dissolve alkalinity 835 mg/L (3.02×10−5 lb/cu in)

Inilah komposisi air yg terbaik yg tidak terdapat pada mana-mana air didlm dunia kecuali air zam-zam. Molekul air zam-zam adalah yg paling halus dlm dunia dan penapis air paling cangih pon tidak dapat tapis sehalus air zam-zam

Awat hang ingat ciptaan Allah tu cikai ka... Tunggulah bila mengadap Dia (besok hari)...

TQ anyway, semoga dapat hidayah..

Aidid Mu'addib said...

Uik! Kejadahnya bang?
Aku yg nak kena buat analisis sampel produk? Ko ni badut sarkas erk?

Bukan Aidid Muaddib yg jual air bancuh garam bukit kelentong tu dol - tapi bahalol MLM Air Mizam tu yg buat bzns SCAM - ko paham ko tak ni bang? Dia org yg buat promosi air bancuh garam yg ada JADUAL BERKALA macam bangang tak sekolah, siap ada logam radioaktif wadefak - dan suruh org telan 2-3 titik air ntah apa2 dgn menjanjikan ianya akan kasi kesihatan mengalahkan kuda lumba... dan jual benda merapu 50ml dgn harga RM35... mengelentong umat meleis yg sama dungu.

What the fuck is your angle dol?
Ko tak pahom cito ko apo?
Come on guys... tak kan ada troll yg sebodoh KO JANG?
Fitnah lagik.... what the fuck?
Apa pulak isu air zam-zam neh? Ko psycho erk?

AmIEdiot said...

Bang,
Soal dia nak jual air garam bancuh tipu ke tak tipu ke... yg hang nak kecoh apeke hell.. ada dia pinjam duit nenek ko ke nak buat produk tu..

Pastu dia jual kat ko ke.. ada ko beli ke, yg ko susah2 sgt kenapa, suka tgk business org melayu jatuh.. mmg dasar iblis syaitan la tu..

Kalo ko tak suka dengan Islam dan produk Islam, tak payah byk songeh dan byk soal.. Tak payah nak kondem pak aji dan orang pakai kopiah..

Han pi tukaq je nama hang jadi John Travolta ka, micheal angelo ka.. tak pon masuk Yahudi, dok kat Israel lg bagus...

Nama Islam, tp kondem Islam & prodak islam ngalah orang yahudi... piiii rahhh.....

Aidid Mu'addib said...

Woi Dol YouAreAnIdiot...
Sebab adanya dajjal dikalangan org Melayu yg pakai kopiah yg nak SCAM umat melayu la aku sebok2 kat blog ni bang... itu la dia jenis bzns setan yg byk org meleis buat skrg... ko pun buat jgk eh? Butthurt nampak. Best ke bzns SCAM sesama bangsa ni? Byk duit untung boleh dapat eh?

Rasanya nama URNIDIOT dah cukup bunyi yahudi dah tu... stick to it dol. I'll just continue doing my thang here... thank you very much. Fucking asshole troll...

WHAT AN IDIOT... useless fuckshit dumbass.
I have lots of those dropping by here lately...
Must be the season.... piiiraaahhh kepala hatok ko la!
Inilah contoh musuh dalam selimut org Melayu...
Keje buat SCAM aje la korang tak abis2 ek?

Rose said...

Aik, tak kan kalau ada orang nak menipu kita dok diam saje? Tambahan bila orang jual produk pakai nama Islam. Janganla singkat sangat pemikiran dan inesen sangat...

Janganla campur adukkan air mizam dengan air zam-zam. Takde kait lah. Anyway, malas nak bertekak dengan orang kurang pemahaman. 

Ni nak share dengan lelain, a paper on air zam-zam.
http://faculty.ksu.edu.sa/khounganian/Interns%20Seminar/Zamzam-waterpublicationarticle.pdf

Note: takde dia cakap molekul air zam-zam lagi halus dari air biasa. Tu biasalah kelentong orang meniaga. Memang dalam paper tu buat comparison inorganic minerals dalam air zam-zam dengan air paip biasa, dan memang lagi powerla air zam-zam.

The interesting part for me, dia ada note, yang air zam-zam dari pure source memang sterile, takde bacterial/fungal growth, and takde contaminations. Tapi due to leakage from underground water and external factors, boleh jadi air zam-zam jadi contaminated.

Actually, kat UK nie pun baru je keluar isu pasal bottled air zam-zam yang contaminated. So, just be aware - bukan nak cakap air zam-zam tu tak bagus, tapi cara pembotolan, cara collect air tu, atau mungkin campur dengan bahan2 lain, boleh alter the beneficial properties of air zam-zam.

ps reminder again, ni xde kait ngan air mizam (which is a scam in my book).

kucing putih said...

Salam..
Patutnya kita sokong apa yg dibuat saudar Aidid ni sbb dia buat xde untung pe2...

Mmg betul apa yg ditulis oleh saudar aidid tu..Arsenik adalah sejenis racun..
Dan mercury pun selalunya digunakan kalu dulu termometerlah kan yg besa org tau..Mercury ni byk diletakkan dalam deodorant @ ubat ketiak dan ianya adalah salah 1 punca penyebab wanita mendapat kanser payudara..Takat dlm deodorant pun penyebab kanser apa lg diminum/mkn..

Lg 1 kalau org nak kata saudara aidid ni dengki nak menjatuhkan org melayu kerana dia membongkarkan kebenaran.Anda perlu tanya pd diri anda juga adakah aku juga pendengki? Kenapa kita boleh terima bulat2 apa sj maklumat dr barat tp tidak maklumat dr org kita sendiri?

AmIEdiot said...

Aku tak kata org menipu kita diam je... ataupon jd naif ke ape ke..

Masalahnya, adakah korang benar2 benar tahu apa kandungan, bahan2 dan cara proses 100% produk yg korang dok scam tu..
Air mizam contohnya, adakah korg tahu jenis mineral apa yg digunakan, amber apa yg digunakan, banyak mana yg dicampur, apa proses nye?
Garam HPA, apa jenis garam bukit yg diguna, apa komposisinya dll lg..

Dri reserch aku, result yg aku dapat adalah sangat berlainan & bertentangan dengan apa yg dilaporkan kat sini.

Pernah ke korg selidik sdri kat staf diaorg ke.. dri sumber yg terdekat dgn diaorg ke.

Aku tidak nafikan, kita semua ada pengalaman yg buruk dengan MLM, tertipu, habis duit ribuan ringgit, penyakit tak sembuh dsb. Aku sendiri pon ada pengalaman yg buruk dgn MLM, tp itu tidak meletakkan aku menilai kesemuanya adalah negetif. Itu juga tidak memberi aku hak untuk Scam orang..

Tapi disebabkn mind set korang dah negetif, itu yg menyebabkn kesemua produk melayu, semua nak menipu, tak betul, nak kaya cepat dll..

Rose, kau ada kebolehan buat reserch kat internet, kenapa ko tak reserch betul2, definition bahan2 dia, chemistry dia & sbgnya.

Banyak web yg menerangkan pasal mineral, contohnya Mineralogy Database. Ko buat reserch betul2 dan baru buat conclution, kenapa nak ikut cakap orang je.. mungkin ko pon negetif & tak de pendirian kot....

Kalau kita bukan ahli agama, tak payah la nak bercakap pasal agama. Dan kalau kita bukan ahli mineralogy, tak payah la nak bercakap pasal mineral. Kalau memberi info yang salah kepada orang serta mengaibkan orang tanpa usul periksa, pada aku adalah jauh lebih SCAM...dari segala2 yg korang dok scam tu..

Andaikata lah, apa yg korang dok SCAM ini adalah tidak benar.... tidak kah ia telah menjatuhkan martabat dan air muka kaum sendiri.

Macam mana pula korg nak pulihkan imej diaorg yg dah tercalar tu.. sanggup ke diaorg maafkan korang.. terlepas ke dosa korang kat padang mahsyar..

Tepuk dada tanya Iman...

AmIEdiot said...

Pada aku apa yg betul tu patut di kata betul lah, dan apa yg salah itu tetap salah la... walaupun mendedahkan keburukan produk bahaya itu sesuatu yg bagus dibuat, tb menscam produk tanpa usul periksa juga adalah salah..

Pada aku, dlm Islam tiada istilah robin hood, konsep curi dri yg kaya bg pd yg miskin tetap salah walau tujuan baik.
Sama cam Scam org, jika betul org tu buat produk salah & bahaya, dan you ada bukti, laporkan kepada Pihak Berkuasa. Biar ditangkap mereka itu dan diadili sewajarnya mengikut lunas Undang-Undang.

En. Aidid sendiri seorg businessman, apa yg en. rasa apabila ada orang lain membuat tohmahan yg tidak en lakukan. Dan membuatkan businenn en tutup kedai. apa perasaan anda...

Tepuk dada...

Anonymous said...

Assalamualaikum WBT.
Aku rasa dia x buat apa2 tomahan pon kat mende Air Mizam nie. Dah tertulis sendiri kandungan dia kat situ. Bro Aidid nie kasitau je mende2 kandungan tu berbahaya kat kesihatan. Adu pihak berkuasa.? Walaupun dah tau dan nampak jelas scam, sama je. Amik masa yang lama untuk settle, masa tu ramai yg dah kena scam dan bergolek2 nanges. Lagi dorang xkan nk tunjuk terang2 pasal bisnes2 scam nie kat tv. X macam Amerika, ada apa2hal siap la nama company masuk news.

Aku pon berbisnes, bisnes kecik je, tapi aku x tipu pelanggan aku. Mana2 pelanggan pon tau barangan aku selamat dimakan. Dan tau daging burger dan roti tu dah sah Halal dan siap tunjuk proses kitorang masak depan dorang, pon aku x ckp burger tu leh kasi dorang sihat, kasi kenyang je, mkn slalu nanti gemuk. Tu la cara meniaga. Bukannya, kao potong lembu bernuklear ntah mana2 atas bukit pastu ckp daging lembu tu leh kasi kao power, sembuhkan mcm2 sakit, xkan gemuk2, pastu kao buat burger, jual harga mahal2. Customer yang bijak mesti ada perasaan ingin tahu, apa yg specialnya daging burger kao tu berbanding daging burger ramlee aku yg murahan. Tetiba ada uranium, maunyer tak pitam customer tu.? Utk yg x skolah ngan x baca berita leh la terus kunyah sambil berasa bangga mkn burger mahal, ye tak.? Camne plak ngan customer yang kurang bijak.? Kan kes naya. Nak tunggu pihak berkuasa terangkan satu2.? Rajinnya diorang, pon aku rasa xkan selengkap bro Aidid nie buat.

Skurang2nya, blog nie dah skolahkan aku yg x pandai nie. Xdela aku terjebak dlm aktiviti MLM yg profesional tu. Baik aku kumpul duit, hantar mak aku gi umrah. Dari sini, Tau gak aku sket sebanyak tentang cancer dan penyakit. Dalam kutuk2 bro Aidid nie pon ada ilmu gak. Pada kao yg pandai tu, memang la xde apa sgt, tapi untuk yg x pandai cam aku nie, kwn2 aku, kwn2 kepada kwn2 aku.? orang2 lain yg iq x tinggi.? Sangat berguna beb.
Sekian, dari org yg x pandai, tapi x menipu utk hidup. Salamz~

izza said...

Quoting Mr. Ediot:

"Kalau kita bukan ahli agama, tak payah la nak bercakap pasal agama. Dan kalau kita bukan ahli mineralogy, tak payah la nak bercakap pasal mineral. Kalau memberi info yang salah kepada orang serta mengaibkan orang tanpa usul periksa, pada aku adalah jauh lebih SCAM...dari segala2 yg korang dok scam tu.."

Then peniaga air Mizam tu ade kelulusan ape? You said it yourself...Kalo diorg xde kelulusan mineralogy, diorg xleh la nk ckp psl mineral...they should just shut up instead of saying their magical products can cure cancer..better yet, they shouldn't have produced such product...x gitu Mr Ediot?

billy bean said...

AmIEdiot,

Kau ade baca2 betul2 tak artikel yang Aidid tulis ni? Tolong jangan baca sekerat2 pastu cakap Aidid menfitnah boleh tak? Masalahnya Sykt Mizam ni yang claim kandungan air mizam ni yang ada 84 elemen tersebut, yang mane ade elemen2 yang beradioktif. Cuba rujuk website syarikat tersebut. Dah lah claim air tu boleh mengubati 1001 diseases and what not.

Bukan aidid yang tuduh. duhhh.. Read properly can or not? Or u have problem digesting facts?

Jadi siapa yang bertanggungjawab sekarang? Syarikat AL-Mizam yang buat claim merapu atau Aidid yang buat pencerahan kepada pembaca yang syarikat ni cuba menipu.

We don't take word for word what Aidid has written here. Kami kaji juga. Cumenye with evidence he has provided us with, it helps to know what to look for when we want to do our own reading n research.

AmIEdiot said...

Wsalam bro,
Bagi aku mengatakan benda yg sebenarnya tak bahaya adalah satu bahaya besar, adalah tohmahan dan fitnah..
Mineral itu adalah sebenarnya tidak bahaya, kenapa dikatakan bahaya dan mempunyai macam-macam benda uranium la titanium la, lead la, mercury la... bukankah itu satu tohmahan.. hanya orang yang bodoh iq bawah 75 dan tak sekolah saja yg mempercayai benda-benda mcm ini.
Disebabkan adanya blog yg semacam ini, org ramai telah mendapat maklumat yg salah mengenai sesuatu produk. Sekiranya betul produk itu merbahaya, kenapa Jabatan Kesihatan mengeluarkan Sijil yg mengatakan produk itu selamat digunakan.. takkan semua org KKM adalah bodoh tahap cipan. Sudah semestinya mereka adalah lebih tahu dan lebih pandai dari kita semua.
Kenapa tidak kita semua rujuk sahaja kepada KKM mengenai perkara ini. Sekiranya benar produk mereka tidak selamat, kita laporkan sahaja kepada Polis. Biar diambil tindakan....
Atau sesiapa yg ada latar belakang kedoktoran @ philosophy doc. kat sini boleh terangkan... adakah description yg aku bagi itu salah atau betul... Dengar dri banyak pihak aku rasa penjelasan adalah lebih baik.
Aku jugak pon ingin tahu kebenaran produk mereka tu, sbb aku sendiri pon dah banyak minum.. setakat ni tak pernah plak makin sakit... makin sihat ada la...
TQ, wasalam...

Adinda said...

Ooohh..dah banyak minum.. Tak jadi ahli ker. Hekhekhek.. Patut montot banyak panassss.. Meh sini dinda nak kipas sikit. Kasi sejuk.

AmIEdiot said...

Salam..
Izza, Setahu sy.. pengasas mizam ni pengidap kanser t3. telah bertemu seorg profesor yg menjalankan kajian batu2 mineral diUSM.. dari situ mereka jumpa formula air mizam dan kancer pengasas mizam ini sembuh 100%.

Kemudian dia mengeluarkan produk untuk membantu org ramai terutama org Islam.. So bg sy dia mmg bercakap bidang dia... dan dia melalui sendiri pengalaman itu.

En. Ijeni,
Apa yg sy baca dan faham kat atas tu adalah, kat produk Mizam, ia ada tertulis "72 zat-zat yg diperlukan oleh badan manusia" tidak pula diterangkan apa zat2 itu (lihat gambar). Tetapi pada Addendum 2:(bertaip, dan ragu akan fly sheet ini adalah dari asal pengeluar atau dibuat oleh aidid) Garam Bukit HPA ada disebut "Mengandungi 84 natural element yg diperlukan oleh badan manusia... " yg menyebut bahan2 bahaya tersebut.
Par:OK... Let's Get Serious. SERIOUS NI BEB! yg mengandungi senarai bahan bahaya ini sy percaya ia adalah ditaip oleh aidid dan dari mana rujukan tidak dinyatakan..

Nah... siapa yg salah faham?? siapa yg ada problem Digesting Fact?
Saya tidak salah u, sbb u sekarang hanya dapat 1 belah info shj. Sudah tentulah u buyers 1 pihak sahaja..

Saya hanya mencari kebenaran sebenar.. tidak lebih dari itu. Penyelidikan sy belum habis lg, Tolong betulkan sy sekiranya sy salah, silap..
TQ..

Adinda said...

Yang idiot
Meh nak tolong betulkan.

U said - Sudah tentulah u buyers 1 pihak sahaja
I say - u yang jadi buyer. We are not!! Jangan fitnah hokehh!!!!

DoDoBiRd said...

Setahu sy.. pengasas mizam ni pengidap kanser t3. telah bertemu seorg profesor yg menjalankan kajian batu2 mineral diUSM.. dari situ mereka jumpa formula air mizam dan kancer pengasas mizam ini sembuh 100%. - source mane ni bang? testimonial ke? meh tepek kajian yg dibuat. ak nk tgh paperwork seme. stakat ckp atas angin xde source xpayah. and listing tu msti la dpt dr seller air mizam sndiri. wtpe aidid nk buat2 sndiri pulak 84 jenis mineral tu. baik dier list kn 84 jenis troll xreti bhse kt blog dier ni. hahaha

adinda dear, lpas saye bace balek ayt dier tu dier nk ckp BIAS rupenye. bukan BUYERS. adoiyaii abam idiot. sbb tu jgn pki nick pelik2. kate2 to doa... tu la pentingnye english edukesyennn

izza said...

show me a clinical research paper of this product...untuk this product yer..not link2 yg xde kaitan...kalo terbukti berkesan, bergelen2 saya beli...saya nak scientific proof..testimoni tarak pakai..

Aidid Mu'addib said...

Laaaa... dah minum air plutonium rupanya...
Patut la psycho semacam.... macam cipan psycho.

Mamat ni tulis ni kat atas >>> "Mineral itu adalah sebenarnya tidak bahaya, kenapa dikatakan bahaya dan mempunyai macam-macam benda uranium la titanium la, lead la, mercury la... bukankah itu satu tohmahan.. "

WOI BAHALOL! Bukan aku yg tulis uranium & mercury tu ada dalam air mizam - BAHALOL syarikat MIZAM cokia' tu yg promote air bahalol tu ada uranium dan mercury dan arsenik dan polonium dan logam taik ko la.... ekau tak sekolah ko apo jang? Tak pahom bahaso eh?

P/S: Sekali minum, kena campur berapa titik air mizam kelentongan tu dalam air minumnan ko bang? 2 titik? 5 titik? Kalau lebih titik... boleh overdose tak? Kalau overdose... bole tukar jadi MONSTER tak?

P/S 2: Some meleis are hopeless... I wonder why I sometimes bother.

Melur Netti said...

tak paham sesetegah orang melayu ni...ade ke org nak makan uranium,mercury...adeh2....ni mesti fail sains masa skolah ....nak kasik product gempak, letak la sumer bhn2 ni...and sstgh meleis - yang mmg tak tahu..or mmg tak tahu (sbb malas belajar sains) percaye bulat2 bende ni bagus untuk kesihatan...pdhal kita kalau boleh nak elak makan bende2 tuh...arsenic? tak pernah dgr keracunan arsenic ke..kan glamer sbb selalu masuk newspaper..meleis meleis....ini yg penting edukesen..bukan ajer engrishh edukesen

azwan said...

Oi idiot, sah2 idiot la ni. Masuk mase aku takde ek..gampang siol. meh aku susunkan balik argumentnye supaya otak ko tak biol. simple jek samdol, tapi memandangkan IQ ko 25, terpaksa aku list gini...

Aku biase la deal dgn BPFK bab2 product registration ni. Clinical research pun memang business aku. Ko nak cakap...cakap dgn aku. tak payah mention fomula2 dan nama2 logam tu utk tunjuk IQ ko lebih 75, cakap bahase layman cukup. ramai innocent nak pahamkan isu ni.

STUPIDITY 1
Claim logam2 merbahaya tu datang nye dari air mazi gak..ops..air mizam. sory dol. Aidid tak memandai2 kopi tampal kat situ samdol. benda ni straight forward...kopi paste, then argue. But somehow...aku ada tgk few days ago. memang ada. skang dah delete ek? kah kah kah !!!! pastu cakap blog ni buat fitnah plak. kah kah kah!!!

STUPIDITY 2
Syarikat Mazi bila register kat BPFK, TAKKAN letak logam2 tu dalam product information (ade ke product info? ala pamphlet kecik tu). Giler la samdol kalau letak gak logam2 tu..konfem dah dalam category poison. Bila dah poison, nak approve pun 1- 1.5 year, campo lawat kilang lagi, gilo kalau ada uranium tu, bukan setakat cGMP bai, sampling lagi...apehal bai? Tak cost effective langsung. Ko nak register product supplement, mineral water ke, ko sendiri yg tulih, ko hantar, BPFK proses. Bila proses, dia nak tgk COA(leh buat dalam 2 weeks) ko, then compare dgn dorang punya test kat lab. Kalau perlu, BPFK akan amik 3rd party. Kalau straight forward case, 6 months. Kalau ko biase buat, 3 months. Kalau ko expert, less than 1 month. Amik ejen la senang, heheheh! Ko paham tak bai..ni semua bisnes. Kesimpulan, Syarikat Mazi boleh register dgn cara secikai mungkin, tapi claim macam bangsat, tulih indication macam2, logam macam2. Ni semua bisnes gak. Oh ya, garam HPA tu satu isu lain. HPA dol. Tu nak tunjukkan HPA pun buat scam macam air mizam.

STUPIDITY 3
Tu letak claim osteoporosis, darah tinggi, kencing manis, parkinson..etc apehal bingai? tu kerja syarikat2 bangang, takde awareness ape yg patut, tak patut claim. tunggu mase nak kena sound dgn KKM. testimoni bangsat tak menjadi la lol. kalau ko kena kanser kote, pastu minum air mizam 8gelen, pastu menjelang subuh dah elok...tak boleh gak bai. tak boleh...tak boleh...ada paham fuck? nak claim camtu kena ada proper clinical research, pre-clinical, stage 1,2,3 baru boleh. readers lain dah muntah baca aku tulih benda yg sama. kalau dah tau tak mampu, letak for general well being sudaaa. yg boleh ada certain indication macam.."perjalanan darh tidak lancar" dan "penyakit angin dalam badan". tu ok la...takde sape nak ngamuk, BPFK takkan sound.

STUPIDITY 4
Dah tau tak cukup pengalaman, ilmu lompang sana sini, cari la konsultan. aku pun leh advice. Ini pergi tampal ayat2 suci sana sini. letak bahasa arab sana sini. ape cerrrr? jgn cakap aku tak percaya Allah, Al-Quran dan Sunnah, to modal biase troll2. Aku cakap perlu kajian yg betol dan beretika, supaya nyawa pengguna tak terancam. Fardu Kifayah tu untuk kita buat kajian. Ini cut short short cut, pastu letak Bismillah utk nampak baik. ape cerrr bai???

Aku tau ni syarikat melayu Islam, pada aku...pegi la cari consultant yg boleh advice. Bayar sket la daripada merapu2 tak tentu pasal. Org berilmu tgk gelak je, org biol telan bulat2. Air Zam Zam memang hebat...pada aku anugerah Allah utk org Islam yg tak ternilai. Manfaatkan!

Melur Netti said...

melayu tipu melayu...itulah...sedih aku tgk...tertipulah orang2 melayu yang tak pandai sains..yg x tau apa tuh uranium, mercury, arsenic...percaya bulat2 product tuh...yg cipta product tuh tak tau lah depa ni tau ke tak benda alah tuh...ke saja letak bagi gempak..salah siapa?

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 275   Newer› Newest»