And so it is...

Monday, May 9, 2011

Dogtor Bloodyfool Lagi Sekor - Meh Report Kat MMC/KKM Meh!





Nota: Artikel di bawah ni adalah daripada blog Doktor Miki Mos kat atas... yang nampak gayanya artikel tu telah di delete daripada blog tersebut, sebab mamatnya dah tahu dia akan kena belasah dan akan kecundang macam sial kut... Woi doktor quack dol, why bother? There's this thing called "public-cache" existed on the internet. Even if you delete the whole dang thing, including the blog itself... you're still gonna get fucked, man!


Semalam saya telah terima satu mesej dalam email saya yang mana dalam mesej yang dikirimkan itu si penghantar mesej meminta jasa baik saya untuk menjelaskan tentang Korset Premium Beautiful dan menjawab tuduhan- tuduhan yang dilemparkan terhadap produk ini oleh seseorang pada pandangan saya sangat anti dengan MLM (Multi Level Marketing).

Saya telah membuka website hamba Allah tersebut dan mendapati memang ada satu entri yang dibuat khusus untuk memburukkan produk Premium Beautiful. Entri saya kali ini tidak langsung niat untuk berdebat atau berperang dengan pemilik blog tersebut. Adalah menjadi hak beliau untuk tidak bersetuju dengan semua jenis MLM yang ada di dunia ini. Apa motif beliau berbuat demikian tak perlulah saya kaji kerana hanya akan membuang masa saya sahaja. Tetapi niat saya di sini hanyalah untuk menjelaskan tentang isu FIR yang pada saya beliau belum habis kaji lagi.
 
Di bawah ini saya ambil sedikit petikan kata-kata beliau dalam blog beliau tentang Premium Beautiful: 

(maaf kalau ada penggunaan kata yang kurang sopan oleh beliau - YES, FUCK U 2!)

Jadi FIR versi sains bomoh siam Hai-O yang ada dalam korset premium bloodyfool tu datang dari mana? Ada battery-pack letak kat belakang ke, bateri 9V macam yang korang masukkan dalam unit Smart-Tag tu ke, macam bateri AA masuk kamera digital tu ke, atau macam bateri yang diperlukan untuk menjana vibrator hebat kepunyaan si Joyah yang gersang dan kesunyian? What, where, how? Ada sumber plutonium kat dalam corset tu tak? Hai-O provide "portable fission reactor" dalam corset Premium Beautiful gitu?
 
Persoalan mendasar yang cuba beliau ketengahkan ialah bagaimana Korset Premium Beautiful dapat mengeluarkan gelombang FIR (Far Infrared). Jawapan saya adalah BIOCERAMIC.
 
Apa itu BIOCERAMIC?
Bio-ceramic adalah produk yang diperbuat daipada pelbagai campuran ceramic dengan mineral oxide seperti Silica Oxide (SiO2), Alluminium Oxide (Al2O2) dan banyak lagi. Campuran daripada material-material ini akan memancarkan gelombang FIR. Untuk menghasilkan pakaian kesihatan yang memancarkan FIR ini fabrik pada pakaian akan diimpregnasikan (impregnated) atau dalam bahasa mudahnya setiap urat benang akan disadurkan dengan bioceramic.
 
Terlalu banyak kajian antarabangsa termasuk negara Amerika Syarikat sendiri telah dibuat untuk mengkaji fungsi FIR pada pakaian yang diimpregnasikan (impregnated) dengan bioceramic. Antaranya yang boleh saya bagi contoh adalah :
 
 
Dan untuk bacan lebih lanjut silalah klik pada link website-website dibawah ini untuk memahami lebih lanjut tentang FIR pada pakaian.
 
 
Harap perkongsian ini sedikit sebanyak dapat membantu para usahawan yang mempromosikan Premium Beautiful ini agar terus yakin dalam menjalankan perniagaan. Pesanan saya kepada semua , janganlah kita terlalu banyak membuat tuduhan apatah lagi memburuk-burukkan sesuatu yang kita sendiri belum pasti. Barangkali sesuatu /seseorang yang diburuk-burukkan itu bahkan lebih mulia di sisi Allah berbanding orang yang memburukkan itu. Ibarat kata-kata hikmah dari Ustaz saya "Janganlah kita menjadi Hakim yang tidak pernah dilantik".
 
Ibarat kata sorang ustaz kepada Aidid Mu'addib suatu masa dulu: "Janganlah jadi orang yang sepatutnya dihormati dan berjasa, tapi sebenarnya diri itu seorang munafiq, musuh dalam selimut masyarakat yang jadi lintah yang menghisap darah anak bangsa sendiri macam bangsat haramjadah wadefak tak tahu malu. Dan jugak, jangan jadi: harapkan pagar, pagar makan babi!" (kata ustaz kat aku dolu-dolu laaa....)

___________________________________________________

Aidid Mu'addib Menjawab Balik Kepada Doktor-Quack Pasal Artikel "Menjawab Aidid Tentang Premium Bloodyfool" Hai-O Yang Ada Far Infrared Kelentongan Bagai Nak Rak Gilabab Macam Cipan Poyo Tuuuu... Pheewww!

Aiyoyo amma! Aiyoooo appa! Gilos dowh! Ini ke kerja doktor sekarang neh? Buat MLM - buat skim piramid berproduk Hai-O, jual benda merapu corset useless haramjadah untuk pegi melancap... sori, melancung... wadefaaaaak? Dalam artikel kat atas, korang perasan tak benda statement ni?

Apa itu BIOCERAMIC?
Bio-ceramic adalah produk yang diperbuat daipada pelbagai campuran ceramic dengan mineral oxide seperti Silica Oxide (SiO2), Alluminium Oxide (Al2O2) dan banyak lagi. Campuran daripada material-material ini akan memancarkan gelombang FIR. Untuk menghasilkan pakaian kesihatan yang memancarkan FIR ini fabrik pada pakaian akan diimpregnasikan (impregnated) atau dalam bahasa mudahnya setiap urat benang akan disadurkan dengan bioceramic.

HAHAHAHAHAHA! HIK! Ini kelentongan apek Hai-O yang selalunya boleh makan pada mat rempit dan mala'un yang tak sekolah aje wei - tapi dalam kes ni - ini doktor bertauliah ni weh hoi... eh! iye ke doktor bertauliah? Siyes... doktor neh? HAHAHAHAHA! Doktor badut seh! Korang tahu tak apa yang sebenarnya berlaku kat promosi skim piramid Hai-O yang ditelan bulat-bulat oleh doktor-quack ni? Dia orang cuba menggunakan konsep BIOCERAMIC sebagai aplikasi dalam bidang medikal, mahu kasi produk corset useless tu nampak gah - sedangkan aplikasi BIOCERAMIC MATERIAL itu sendiri maknanya lain. Like always, banyak syarikat MLM suka menggunakan terma-terma yang berbau medikal sebegini, walaupun produk yang dipasarkan itu sebenarnya takde aplikasi dalam topik yang digahkan tu pun.
___________________________________________________

From Wiki...

Bioceramics and bioglasses are ceramic materials that are biocompatible. Bioceramics are an important subset of biomaterials. Bioceramics range in biocompatibility from the ceramic oxides, which are inert in the body, to the other extreme of resorbable materials, which are eventually replaced by the materials which they were used to repair. Bioceramics are used in many types of medical procedures. A primary medical procedures where they are used is implants. This article is primarily concerned with rigid materials commonly used as surgical implants, though some bioceramics are flexible. The ceramic materials used are not the same as porcelain type ceramic materials. Rather bioceramics are closely related to either the body’s own materials, or are extremely durable metal oxides.

Applications
Ceramics are now commonly used in the medical fields as dental, and bone implants. Artificial teeth, and bones are relatively commonplace. Surgical cements are used regularly. Joint replacements are commonly coated with bioceramic materials to reduce wear and inflammatory response. Other examples of medical uses for bioceramics are in pacemakers, kidney dialysis machines, and respirators. The global demand on medical ceramics / ceramic components was about US$9.8 billion in 2010. It is forecast to have an annual growth of 6-7% in the following years, and the world market value will increase to US$15.3 billion by 2015 and reach US$18.5 billion by 2018. 

Future trends 
One proposed use for bioceramics is the treatment of cancer. Two methods of treatment have been proposed; treatment through hyperthermia, and radiotherapy. Hyperthermia treatment involves implanting a bioceramic material that contains a ferrite or other magnetic material. The area is then exposed to alternating magnetic field, which causes the implant and surrounding area to heat up. Alternatively the bioceramic materials can be doped with β-emitting materials and implanted into the cancerous area. Other trends include engineering the materials for specific tasks. Ongoing research involves the chemistry, composition, and micro and nanostructures of the materials to improve their biocompatibility.
______________________________________________________

You all get it? Istilah BIOCERAMIC itu merujuk kepada aplikasi material yang sesuai digunakan in-vivo... meaning - sesuai untuk digunakan dalam badan manusia. Banyak material seperti logam, plastik dan getah bertindak-balas dengan sistem dalaman badan manusia sehingga menghasilkan reaksi imuniti (allergi, hypersensitivity) atau reaksi toksisiti yang boleh membawa mudarat, sehingga memerlukan implan tersebut dikeluarkan daripada badan manusia tersebut. Jadi sekarang, banyak implan, prostesis, dan lain-lain alat medikal, dibuat daripada bahan bioceramic supaya dapat mengelakkan "rejection". Cuma, dalam kes corset bloodyfool Hai-O... apekejadahnya nak guna bioceramic tu dol? 

Corset tu dipakai kat luar la doc-ngok, takde wujudnya isu "biomedical rejection" atau penghasilan antibodi kepada corset satu-sen-tarak-guna tu. Apek Hai-O saja-saja aje kasi statement sebegitu supaya nampak saintifik sket produk tu, sedangkan... what's the point anyway? Lepas tu, kaitkan pulak dengan isu bioceramic kasi keluarkan FIR.... HAHAHAHAHA! Aiyoyo amma! Banyak-banyak kegunaan BIOCERAMIC - pengeluaran FIR untuk kasi badan kurus IS NOT IT! Dalam statement kat atas, ada aplikasi HYPERTHEMIA TREATMENT dalam peringkat "drawing-board" sebagai rawatan perubatan, tetapi tengok tu - "the area is exposed to  alternating magnetic field, which causes the implant and surrounding area to heat up". Apa maknanya tu bang? Apehal sekalipun dalam isu THERMODYNAMICS, takde benda dalam dunia ni boleh menghasilkan ENERGY tanpa sebarang sumber kuasa. Corset tu perlukan energy source untuk menghasilkan FAR INFRARED - dan haba badan manusia tak cukup untuk benda sebegitu. And takde la pulak FIR tu boleh kasi elak kanser dan kasi lancar darah wadehel. Kasi jerut tengkok boleh la kut. Hanya scam seperti produk Hai-O yang nak jual barang yang ada teknologi nanofak FIR aje yang gunakan modal sains perubatan yang diselewengkan dengan rakus sebegini. Gilos! A real doctor should know better than this. This must be a Mickey Mouse doctor then, A PRETEND DOCTOR YEAY!

Ini kelentongan apek Hai-O untuk buat scam MLM, dan doktor Miki Mos yang ini sungguh-sungguh bertungkus-lumus kasi tolong itu Apek Hai-O kasi kencing orang Melayu beramai-ramai (dalam 10 juta hengget punya sales setahun gitu), untuk beberapa tahun kebelakangan ni. Kelentongan ini khas untuk orang Melayu aje... korang tahu kan? Sebab orang Cina dan India tak makan pun dengan scam corset useless sebegini. You can check this out for yourselves out there. Semua website promosi corset FIR untuk kasi kurus badan dan elak kanser hanya dipelopori oleh warga Melayu... HAHAHA! Aiyooo! This Mickey Mouse must be soooo proud with all his accomplishment! Yeah! What a fucking asshole useless shite of a useless doctor this clown must be.

Anyway... aku takmo perpenjangkan isu secikai macam cipan cikai ni. All of you already know the issue of any MLM outfit.... dan bagaimana syarikat MLM suka menggunakan promosi ayat-ayat berbau medikal untuk melariskan produk mereka, sedangkan bila diperiksa balik, statement medikal yang digunakan hampir semuanya bercanggah dengan "mainstream medicine" - tapi, syarikat MLM seperti Hai-O tak kesah mengelentong pengguna seperti ini, sebab wadehel, janji duit untung masuk juta-juta setahun. Apek Hai-O kat Klang tu mana pernah kesah halal-haram, riba' atau penganiayaan dalam perniagaan. IT"S JUST BUSINESS, MAN! Nanti dapat banyak duit, boleh bawak masuk kubur masing-masing what. Tapi, seorang doktor (yang muslim) yang bertauliah perlu tahu perkara-perkara sebegini: 

1. Apakah itu skim piramid - dan bagaimana seorang doktor diharamkan melibatkan diri dalam apa sahaja perniagaan yang berunsurkan skim piramid seperti dalam kes ini. Why? Doctor should be "smart people". If not smart, they shouldn't have passed all those medical exams in Med. School in the first place. Jangan jadi barua MLM - sebab tugas seorang doktor itu adalah untuk merawat orang sakit dan memelihara kesejahteraan masyarakat - bukan untuk SCAM orang dan menganiaya orang ramai... wadefak. Actually, semua orang Islam tu dilarang melibatkan diri dalam skim piramid, everyone knows that - except orang Islam celup la kut.

2. Sorry, sebenarnya statement kat atas dah melencong sket. Seorang doktor tidak dibenarkan untuk mempromosikan sebarang jenis produk komersial selagi dia mahu jadi doktor perubatan berlesen kat Malaysia ni. Kalau buat jugak - RESIGN. Mamat doktor yang ini memang dungu-piang macam cipan ke apa, menggunakan status dia sebagai doktor untuk promote produk haramjadah macam Hai-O ni? Tarak akai ka bang? Mahu kena gantung APC ka?

3. Korang tengok link yang doktor Miki Mos ni kasi kat atas tu untuk mempertahankan fakta bahawa bioceramic boleh kasi FIR dan ada guna dalam bidang medikal... meh sini aku screen-capture headings links tu semua:


HAHAHAHAHA! Kelalar dowh! (Oh Salima ku). Itu semua link sama ada daripada website alternative medicine, atau daripada website syarikat komersial yang tengah scam orang-ramai di seluruh dunia tentang produk masing-masing. Bloody shit! Kalau nak kasi rujukan tentang isu perubatan - kena la kasi link report daripada "peer-reviewed medical journal" yang diiktiraf dan berwibawa dol... dan report tu pulak mesti la berkenaan dengan topik yang diperbincangkan dan bukan pulak topik yang "sideways" atau dikias-kiaskan gitu (macam kerja Razalicordy, FendyTF dan berlambak mala'un-mala'n MLM lain yang sama tak sedar diri macam barua bangsat). Kalau tak... jadi badut la jawabnya. Seorang doktor bertauliah perlu tahu tentang fakta ni. Ini doktor graduate universiti mana neh? Colombo, Sri Lanka eh? Kualiti doktornya memang macam cipan betul... buat malu aje seh!

4. Seorang yang waras dan pintar sepatutnya tahu bahawa - ini bukan duit daripada syarikat Hai-O ni yang sponsor mangkok-hayon (yang ada kat level atas piramid scam Hai-O) dengan belanja trip all over the world, sampai tak hengat dunia... ini duit downline korang yang kena kencing ribu-riban ni samdol wei! Takde rasa guilty sikit pun korang erk? Excellent specimen of human beings these fuckshit Hai-O jokers huh? Yang downline kena kencing tu semua sekarang sebok bayar loan 21K kejadah tu, in case you all don't know. A doctor should realise these things... because, there're supposed to be smart people. What a useless stupid bugger this guy huh?


5. Seorang doktor yang bertauliah perlu tahu dan faham tentang larangan mempromosi produk kesihatan yang tidak ada sokongan penyelidikan kesihatan seperti corset haramjadah Hai-O. Itu adalah bertentangan dengan etika perubatan. Seriously? Kat hospital atau pusat penyelidikan mana corset ini diujikaji dan diteliti kesan kesihatannya kepada manusia? 


WHERE IN THE WORLD IS THE RESEARCH CENTER WHERE THE RESEARCH WAS DONE SPECIFICALLY ON THIS HAI-O CORSET... YOU FUCKING DUMBSHIT OF AN ASSHOLE OF A DOCTOR? 

WHEN/WHERE WAS THE DOUBLE-BLIND STATISTICAL STUDY DONE SPECIFICALLY FOR THIS FREAKING USELESS CORSET AND WHAT WERE THE MEDICAL FINDINGS? WAS THE RESEARCH REPORTED IN ANY PEER-REVIEWED MEDICAL JOURNAL ANYWHERE IN THE WORLD?  HUH! YOU LOUSY NO-GOOD ASSHOLE?

IF THE CORSET IS ABLE TO RELEASE FIR - WHAT WAS THE SPECIFIC WAVELENGTHS (in µM) OF THAT FAR INFRARED AND HOW MUCH IS BEING RELEASED (in Joules or Watt)? AND DID THE INTENDED EFFECTS ON HUMANS ARE MEDICALLY SIGNIFICANT? AND WHAT WERE THE SIDE- EFFECTS TOO, SINCE FIR IS ELECTROMAGNETIC. DOES IT CAUSE CANCER, BURNS, OR WHATEVER, BTW? WE ALL KNOW IT DOESN'T CAUSE SKINNINESS - BUT IT DOES CAUSE LOW IQ ON THE WEARER THOUGH...

A REAL MEDICAL DOCTOR SHOULD KNOW AND UNDERSTOOD ABOUT ALL THESE MEDICAL-SCIENTIFIC FACTS, YOU BLOODY FUCKSHIT, BEFORE YOU WANT TO GO AND PROMOTE ANY MEDICAL PRODUCT TO THE PUBLIC... WHAT THE HELL BOY? ARE YOU PLAIN PSYCHO OR JUST A DUMBASS DONKEY? 

RESIGN LA WOI! BUAT MALU PROFESSION DOKTOR PERUBATAN AJE LA KO NEH! TUNJUK BAIK TAK SUDAH-SUDAH KAT BLOG KONON, TAPI MAMAT SCAMMER KULIBATAK APEK HAI-O AJE RUPANYA... BLOODY 'ELL! PERASAN MACAM CIPAN ALIM BAGAI, MACAM BADUT-EVIL PAKAI KOPIAH DAN SERBAN.. WADEHEL BOY?

YOU'RE ONE USELESS FUCKING DOCTOR YOU DUMBASS! SATU SEN TARAK GUNA BAHALOL PUNYA OLANG, KULIBATAK APEK HAI-O! THE TERM "DOCTOR SCAMMER" DOESN'T EXIST YOU DUMBSHIT. YES, DOCTOR SCAMMER-DUMBSHIT IS WHAT YOU REALLY ARE YOU ASSHOLE! 

Aidid Mu'addib yang psycho dah start nak marah la neh.....



368 comments:

1 – 200 of 368   Newer›   Newest»
missatieah said...

akhirnye...bro aidid jawab gak pasal dogtor nie....(^_^)

Ummu Amisya said...

kalau dh org trpelajar pon bole trtipu ini kan pulak org biasa..
haiihhh...

razif said...

'dogtor'.love the phrase!sila lah sedar wahai anak Melayu kita,MLM is SCAMMMMMMMMM!!!

missatieah said...

wah bertazkirah bagai....hari tu private belog selepas dibelasah.....



wv~emogis~emo+bengis...

Babunlaut-sama said...

huhuhu...... balung dorg!!!

ejump said...

WoHa...

Pergi oversea pakai duit downline ker oit? Tak malu ke minta sedekah? Hahaha... Sy fikirkan, bila dah sekolah pandai2, ada degree, ada master, bijak lah jadinya...tp makin Bongok!:) Rupa2nya, jadi dokter 'Dumbell' eh...

P/S:- Bro. Aidid kena pi jamming ni... Bagi 1 lagu nak practise bro. Ehh... Miss Laila Sy...:)

Disclaimer:- Doctor2 lain selain dari 2 ekoq kat atas tu & yg beretika, tak termasuk dlm kategori 'Dumbell' tu tau. Sy Sayang Doctor sy!! Hehehe.

Ibu Muda 30series said...

huhhh...gigih kubaca smpai abes..

apa2 pun..setuju dengan aidid...zaman sekarang ni ramai yg berprofession professional tak menunjukkan mereka proffesional..mudah ditipu dengan mende2 tak masuk akal neh

Abdul Halim said...

rileks bro...marah btol arini ko..

Ezi Kefli said...

ok now i'm confused.. hari tu they kate disulami oleh turmaline.. now impregnated by bioceramic?

hadoi..

wv: ditizoo.. ditz in zoo?

MaeriReya said...

orang orang ni kalo dgr makhluk makhluk mlm ni cakap pasal scientific fact, terus percaya bulat-bulat..padahal mahluk mlm ni dok kelentong jek fakta fakta tersebut..dorg faham ker?cube tnye balik..kompem tak.tau copy paste jek dari google..haishh.

TANPANAMA said...

report je online kt website KKM..baru depa tauuu

Unknown said...

macam shoot la dr anak beranak.. ops suami istery ni... Dah hidup senang profesion doctor pun ko nak lanyak bangsa ko sendiri.. jahanam.. Aku doakan Allah membayar cash apa jua yang kamu buat...

Da One & Only said...

terbaik dari ladang...!

cek chun said...

Memang patot dibalun habis-habisan. Berapa orang dah tertipu dengan dakyah doktor-doktor gini. Ini baru kat blog. Tak campur lagi doktor kat hspital dan klinik yang sokong makan herbalife and TF.

Ingat sikit manusia ker yang merana habis duit dek tipu daya mereka ni. Manusia yang cerdik memang la akan pikir banyak kali, google dan baca (bukan macam nad.is.sick) sebelum buat keputusan. Masalahnye ramai yang kurang guna akal.

Akal kata - he is a doctor. He knows better than me. Boom! Masuk perangkap. Tanggung hutang 10 tahun.

Unknown said...

Kalau aku jadi AM pun mesti mungamuk.. Yela niat kita baik.. x cukup lagi ke rumah kedai, kilang tumbuh macam cendawan dek bangsa yang dulu datang tangan kosong. sedangkan kita nak beli rumah untuk hidup selesa 200k tu bro walaupun kat ulu banat... Sampai bila melayu nak kena bangsat dengan bangsa sendiri.. anak-anak siapa? Anak kita... Memang jahanam lah makhluk2 munafiq macam ni..

Aidid Mu'addib said...

Tgh marah la ni beb... Fungsi doktor tu apa dalam dunia ni? Doktor itu sepatutnya berkhidmat kpd masyarakat - dan bukan masyarakat tu pulak yg nak berkhidmat menyumbang kekayaan kpd si doktor... wadehel?

DO NO HARM... tak kesah dari segi kesihatan, dari segi sosial, dari segi wang-ringgit dalam poket - DO NO HARM! Mamat doktor psycho sekor ni dah telan duit downline ribu-riban dah ni... utk satu produk yg tiada medical benefits, apart from what apa yg apek Hai-O kelentong kat org-ramai. Mana medical study yg Hai-O lakukan terhadap produk kelentongan ni? A MEDICAL DOCTOR SUCH AS THIS CLOWN SHOULD KNOW THIS!!! FUCKING ASSHOLE...

Unknown said...

Tolong lah sesiapa hentikan dia dari title Dr tu. At least pengajaran bagi dr lain... Dari dulu aku follow je silently blog Am ni tapi skang aku pun rasa bederau darah bila tengok macam benda ni x memberi kesan langsung. Sesekali kena ajar makhluk macam ni apatah lagi bila berlindung atas ayat-ayat Quran dan cakap-cakap piang seolah dia da kompom syurga dari neraka...

Be Zahra Boutique said...

aku suka bro aidid belasah org cam gini.mamat2 miki mos dogtor semua ni mmg tak lunak dgn basaha lembut bagai..sekali sekala kene fak fak sikit baru derang tau!

Arus's Girl said...

Teringin nak tahu, FIR diinjek dalam baju ni mmg la tak logik pun, tapi, camana pulak dengan rawatan sauna FIR untuk kuruskan badan tu? Masuk dalam sauna room dlm 15 minit sampai berpeluh-peluh tu? Kalau dalam kes macam tu, FIR ni boleh cayer gak ke untuk kuruskan badan?

Unknown said...

Manis-manis sungguh komen kat blog die terlebih lagi post pasal jangan mencarut. Aku fikir aku boleh carutkan dier on the blogspot. Aduhai rupenyer selected post yang manis2 jer boleh appear.. Bengkek je tengok muka skema gaban tapi perangai setan. Betullah air muka da xde maknanya... rasa nak hempok je muka doktol (corntol) dengan Kramer V sure besepai cermin mater die yang ala-ala skema corntol

mr pepsi said...

“Sesungguhnya orang-orang yang suka menghebah (menyiarkan) tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat.” (Surah an-Nûr:19)

Rose said...

Meh tengok camne bini dia promote PB dengan credentials doctor dia..http://eternity383.blogspot.com/2011/04/what-do-i-wear-to-work.html

Model baju dan body dulu, pastu last2 promote PB..Tak tahan quote ni:

"Try it today! Get it from the best person who can explain about it from the MEDICAL POINT OF VIEW :) No one better than a doctor him/herself... call us!"

Hospital mana yek, dia kerja ni? Yang saya tahu Dr Hafiz pernah kat Hospital Selayang, but now x tau if he's still there or not. Anybody with info? Sebab kalau nak complain, mesti tahu mana dia kerja kan?

zarul666 said...

x mustahil satu hri nnt ank2 kita akn mls bljr sbb dorg ingt blh kaya dgn buat bisnes mlm ni...

anak sapa?...ank2 bngsa melayu sndri...

It Just Me..... said...

pergh...utk org2 cam haku ni mana la tau all the medical term. dah dr kata elok, ikut je....tu salu kene tipu kut. huhu....
nak nak lagi kalo nama awal ada dr dari MMBS la hapa la, sri lanka ka, colombo ka....bukan tau....telan bulat....

p/s: dgr cerita Hai-O dah nak collapse, takde ka sapa2 nak jual PB seringgit dua....aku nak....:P,kut2 badan leh jadi cam beyonce ...muahahahaha

syukur said...

Dr. Adilah boleh tolong checkkan kot. ari tu dia ada kasi info pasal Dr. Quack sorang ni

Unknown said...

Assalamualaikum..

Memang pedas tulisan tu pada orang2 MLM ni.Bak kata pepatah, sapa yang makan cili dia yang rasa pedas.
Kenapa la diorang nak defend jugak MLM ni ntah, terang2 kita tau ada orang yang CONFIRM rugi. So, dah tentulah ini kes MENGANIAYA. Islam ada suruh kita buat sebarang bentuk PENGANIAYAAN ke? Takde...kan? Takkan la kalau dah tsu pun kite nak tunggu ulamak2 keluar fatwa kot. Memang x logik la camni. Semua orang ada akal, fikir sendiri je.

Ade orang CONFIRM rugi = PENGANIAYAAN. Islam punye cara ke tu......

Biqque said...

sungguh best baca post ni! tetiba penuh ilmu didada gi google sume terms2 yg AM kasi :D

zaidirasmin said...

Kalau dulu, habis cikgu2 sekolah di kerah masuk skuad HAI-O ni. Sampaikan ade satu sekolah tu, boleh kate semua cikgu join HAI-O ni. Dahsyat... memang dahsyat... Anyway, aku dah lame tunggu saat2 ni. Entry pasal krosetajaibkepalahotak ni memnag membuatkan aku rase high yang teramat sangat. Dan aku nak tunggu ape akan terjadi pada geng2 kutu berahak yang buat keje2 tak berfaedah ni.
TQ bro AIDID....

nama aku din said...

belasah bang!! jgn tak belasah......

Xeno said...

camne ceramic buleh keluar FIR? dia punya dipole moment magnetic orbital resonance (pabende aku cakap nih) kuat sgt ke...wow

Kalau la seramik buleh keluar FIR mesti dia bercahaya berkilau kilau ataupun mempunyai suhu lebih panas dari biasa. Fuh, buleh terbakar korset tu.

Ataupun seramik tu irradiated, beradiasi? Ntah2 depa cungkil sedikit sedikit dinding reaktor fukushima tu? Ooo patut la reaktor tu meletop

Ni apalah kata "Jangan jadi hakim yang dilantik". Padahal kita tak kira hakim ke tak, disuruh oleh Nabi supaya "memeriksa kebenaran berita yang sampai" supaya tau tipu ke tidak. Ooo dia nak kata "lol korang bukan doktor, korang bodoh haha. meh jadi downline aku" la gamaknye

Wangi74 said...

Ni sure kerajaan hantar tanggung belajar mana2 guna duit rakyat.Harapkan cerdik pandai..haram..rakyat dak nak diperdajalkannya..ngoklah.

Rose said...

Salam, ni link cara2 nak buat aduan pasal Doktor2 nie. http://mmc.gov.my/v1/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=55 (boleh bagi surat atau email).

Kena ada bukti (boleh guna screen capture blog doktor2 tu sendiri), tempat kerja, etc. Thanks to somebody who pointed out to me the easiest way to track down these doctors, now I have to info needed :)
1. Dr Aisyah bt Mohd Abdullah (@Dr Azlindarita, wife Dr Hafiz)- Pusat Perubatan Universiti Malaya
2. Dr Mohd Hafiz Osman - Klinik Keluarga Taman Melati, Setapak
3. Dr Adrin Kamaruzaman - provisional status since 2008 (lama betul provisional status).
4. Dr Mizatul Ardiah Mukhtar - sama status cam laki dia, Dr Adrin.
5. Dr Nurshahidah Malek - Hospital Muadzam Shah, Pahang (ni je info dari blog member dia, so x sure sgt).

cek chun said...

lorhh.. semua info MLM related sudah didelete.. ni baru namanya maharaja lawak.

rose dah capture screen apa yang patut tak?

Aidid Mu'addib said...

Doktor Hingusan graduate Indon barua ni rupanya... GP tak cukup makan ke apa neh?

http://mmc.gov.my/v1/searchmmc/main_search.php?action=detail&id=25902

NAME: MOHD HAFIZ BIN OSMAN
QUALIFICATION: MD
UNDERGRADUATE OF: UNIVERSITAS GADJAH MADA, JOGJAKARTA
PROVISIONAL REGISTRATION NUMBER: 31508
DATE OF PROVISIONAL REGISTRATION: 13-03-2006
FULL REGISTRATION NUMBER: 43662
DATE OF FULL REGISTRATION: 17-04-2007

APC YEAR PLACE OF PRACTICE (PRINCIPAL)

1. 15910 2008
HOSPITAL SELAYANG
LEBUHRAYA SELAYANG -KEPONG
68100 BATU CAVES
SELANGOR

2. 16352 2009
HOSPITAL SELAYANG
LEBUHRAYA SELAYANG -KEPONG
68100 BATU CAVES
SELANGOR

3. 13323 2010
KLINIK KELUARGA TAMAN MELATI
NO. 24 JALAN MELATI 13/5, TAMAN MELATI SETAPAK
53100 - WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR

4. 4212 2011 KLINIK KELUARGA TAMAN MELATI
NO. 24 JALAN MELATI 3/5, TAMAN MELATI, SETAPAK
53100 - WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR

Mudahbots said...

cek chun,

berani kerana benar, takut kena padam laa.. gila la klau x padam... azwan buat report, x ker mampus nanti... hahahaha...

tapi dia lupa klau dah delete, still ade cache lagi...

Aspire said...

Nak jugak!!

http://www.facebook.com/azlindarita

http://www.facebook.com/mohdhafizosman

Rose said...

Chun, ada screen capture, and Mudahbots pun dah bagi link guna web cache kat entry sebelum ni. So, no worries. Kira all five docs tu ada la bukti2 depa sendiri. Dr Adrin je xde bukti dia directly cakap PB bagus based on his credential as a doctor, yg lelain ada.
Bukti2
1. Dr Hafiz : dari entri Aidid ni pun ok
2. Dr Azlindarita : http://eternity383.blogspot.com/2011/04/what-do-i-wear-to-work.html
3. Dr Mizatul Ardiah Mukhtar : http://drmizedsays.blogspot.com/search?updated-min=2010-07-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&updated-max=2010-08-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&max-results=7 (yg ni saya tak complete screen capture, tah camna tah tak dapat, so Mudahbots, camne nak dapatkan cache tu?). Entry ni pasal pakai corset dapat sembuhkan gastritis, memang celaka guna credential doktor.
4. Dr. Nurshahidah: entry Aidid sebelum ni pun dah ok
5. Dr Adrin : takde direct bukti, just link ngan penjualan HaiO dari blog Dr Mizatul.

zulpjj said...

report...jgn x report kepada kementerian yag berkenaan. mari kita lihat sapa yang kena!!!! :-p

ameen said...

ni dr hafiz x-MO bloodbank hospital selayang yang dah resign kan..?
best of luck..

Ameen
still HO =(

myza said...

salamm..
admin boleh buat pasal noradz travel tak?? TQ nak tau info lebey

Aidid Mu'addib said...

Dear Myza....

Bank Negara Malaysia Raided Four Companies on Suspicion of Conducting Illegal Deposit Taking & Money Laundering Activities
15/10/2008

On 13 October 2008, Bank Negara Malaysia raided Buluhmas Enterprise Sdn. Bhd., Jazmeen (M) Sdn. Bhd, Noradz Travel & Services Sdn. Bhd., and Eastana Farm Industries Sdn. Bhd. under Section 25(1) of the Banking and Financial Institutions Act (BAFIA) 1989 and Section 4(1) of the Anti-Money Laundering and Anti-Terrorism Financing Act (AMLATFA) 2001. Section 25(1) of BAFIA 1989 prohibits any person from receiving, taking, or accepting deposits without having a valid license, whereas Section 4(1) of AMLATFA 2001 prohibits any person from engaging in, or attempting to engage in, or abetting the commission of money laundering activities.

The raids were conducted at the premises of the companies in Kuala Lumpur, Selangor and Negeri Sembilan following complaints received from members of the public. Relevant assets and documents of the companies were seized for purpose of the investigation.

Any person or company who commits an offence under Section 25(1) of BAFIA 1989 shall, on conviction, be liable to a fine not exceeding RM10 million or to imprisonment for a term not exceeding 10 years or to both. Any person or company who commits an offence under Section 4(1) of AMLATFA 2001 shall on conviction, be liable to a fine not exceeding RM5 million or to imprisonment for a term not exceeding 5 years or to both.

Members of the public are advised to be cautious of investment schemes promoted on the internet, through phone calls or through seminars conducted by individuals or companies that are not licensed or authorized by Bank Negara Malaysia to accept deposits or to conduct foreign currency dealings. A list of all licensed institutions that accept deposits is available on Bank Negara Malaysia's website at www.bnm.gov.my.

For further enquiries, members of the public can contact Bank Negara Malaysia at the following contact points:

Laman Informasi Nasihat dan Khidmat (BNMLINK)
(Walk-in Customer Service Centre)
Ground Floor, Block D
Jalan Dato' Onn
50480 Kuala Lumpur

BNMTELELINK (Customer Service Call Centre)
1-300-88-5465 or
E-mail: bnmtelelink@bnm.gov.my

-Faridz- said...

report je bro. ak da tensi tgk dogtor2 yg gile duit ni. apetah lg AM. mane la dier x mrh. tulis balasan utk AM abes baik pijak semut x mati.
org2 cmni xle bia. aritu DOGTOR ppuan pnye sebuk bls komen ak ckp ade TOURMALINE la binatang ape lg la. pastu DOGTOR miki mos ni pulak ckp ade BIOCERAMIC pulak? x ke spin da spindle da jdnye? sorg ckp A sorg ckp B. plz sumone report them as this will be a lesson to others. tq. really cant tahan anymore.

Anonymous said...

kalau farmasi pun dah start jual air ECPI..dah jual ubat2 Herbalife..dah jual ubat2 MLM yang bersepah sepah..

apakah lagi yang kita nak expect daripada seorang doktor..

Aidid Mu'addib said...

Rapto beb... Bukan dah terbalik ke tu?
>>Kalau Doktor pun dah perangai macam cilanat... inikan pulak la Pharmacy atau Pharmacist yg takde etika perubatan langsung yg hanya mementingkan keuntungan jualan selagi ada produk kesihatan yg boleh dijual pada konsumer...?

hyelbaine said...

Budak2 nie pegi study kat Indon, I hope they did it on their own money. If any of you did it on tax payers money, I, a tax payer when you were still taking your L license takkan halalkan satu sen pun duit itu.

Tapi apa nak kisah kan? Dah lah hidup atas duit tax payer nak dapatkan knowledge, la ni makan pulak duit downline. Siap pi horriday everywhere.

I'm not in the medical field, I think everyone knows that. Someone did ask on Hai-O's corporate/financials and here's my take. Looking at the P&L of the company, it's cash flow is spread pretty thin.

The only reason the gearing isn't too high is because the cost of doing business (I mean did you really expect the corset to have a cost price of even RM100?) is keeping it afloat.

Judging from projections and also investment reports, most are dumping Hai-O as the counter has run its course. Only idiots who think that the business is a sustainable one would still hold on never mind buy it.

Then again, it is idiots who are keeping them afloat anyways. Idiotic, moronic and sadistic Malay professionals who prey on the very people who put their lives and trust in. Parasitic inbreeds who's only goal is to be rich.

If ANY of the doctor's and/or their supporters are reading/spying this, take note. Kau ingat kau delete blog, anak datuk and bagai orang takut? Tolonglah, all of you are no worse than the other wankers and c***s. Cuma ada title dogtor jer bezanya.

Lepas anak aku tido I think I'm going to launch the complaint. KKM must be wondering what the hell as baru hari tuh jer raise complaint on AHB and now these wanking c***s. KKM must be a sleep on the job but hey, nama pun gomen kan :P

Aidid, Rose, mudahbots and to everyone who has dug up and kept the relevant proof, congrats and thanks.

To Dr. Hampizz, itu BMW lama bodoh! I was driving that more than 5 years ago. Kata kaya tapi beli BMW recon jer ker? Ke keter pinjam jer sbb tu tak tunjuk plate.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
azwan said...

Keh keh keh..
Aidid, sory aku terbantai awal plak tadi. Anak Dato' Osman ni memang bikin malu keja aku jek. Sia2 belajar 5 tahun, masuk MLM. Leh plak defend corset bangang leh cegah kanser payudara. cegah kanser scrotum ko leh la kot.

Wat malu la. benda yg crystal clear salah, memang salah. Anak Dato' defend corset bangang dan langgar medical ethics. Case close. Jgnkan Gobind Singh Deo, Karpal Singh pun tak sanggup jadi lawyer anak Dato' Osman ni. keh keh keh!!!!

azwan said...

Woi Pewaris bangsat, ko nak cabar aku ke?

cek chun said...

hohohoho..ni pompuan mana lak nak jadi pewaris nih. tak kan banyak tu jer nak tulis kot. boh la lagi.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

hahaha.... lagi sorang pewaris MLM...
sekolah x habis ke dol....

xde nak jeles nye... kesian kt korang lagi adalah, mudah sgt kena kencing..

ish, ish, ish,

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
azwan said...

Wohooo...
wait and see aaa..jgn ko salah org. ada 2 azwan di sini. keh keh keh...

Benda salah tetap salah. jgn jadi budus macam lembus..

Aidid Mu'addib said...

Sekor lagik mamat tertinggal bas...
Dol... Hai-O tu pengelentong umat Melayu - nak tunggu kat akhirat nanti utk kasi judgment gitu? Tarak teloq ka apa? Tak nak protect langsung umat Melayu yg dungupiang kat luar sana ka apa? Biar apek Hai-O dan parasite bangsat macam Dogtor yg ini buat palat telan duit org Melayu byk2 gitu erk? Wadefak punya org Melayu ko neh? Jenis satu sen tak boleh harap utk defend org Melayu eh? Tak malu langsung ka dol jadi org sepaling bongok nak mampos punya manusia? You know... jenis org macam ko neh. Udah la sains dan maths sepatah haram tak faham... bila ada org buat palat kat bangsa sendiri.... biarkan aje? Aiyoyo amma anak Hindu ka? Pewaris kepala hatok kau la bahalol...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
azwan said...

Pewaris dol,
Sape pun ko, sape kesah beb. ataupun ko risau sgt sebab name ko dalam list tu? panas bontot ke beb..azwan mane ko carik it does not make any difference..

Aidid Mu'addib said...

Penyokong skim piramid Hai-O anjuran apek makan khinzir... jenis Islam macam ko ni atau macam dogtor yg ini... mintak maap dol, baik tak payah. Ko aje la jadi ISLAM sebegitu - telan duit mengencing org setiap hari, kasi anak-bini makan sampai kenyang duit haram-laknat. Org ISLAM jenis kejadahnya tu dol? Baik ko pegi aje la jilat bontot apek Hai-O... then after that, go to hell... useless fuckshit dumbass asshole - tarak guna pada org Islam satu sen punya orang... useless.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

hahaha... tugas?
menyusahkan orang lagi adala... ni dah bukan tertinggal bas,

DAH tertinggal basikal dh ni... aku bagi tugasan kt ko nih, kenapa org yg masuk mlm ni lagi banyak yg rugi drpd yy untu? bisnes itu macam ka???

kasi padiyappa sekali... dusyum..dusyum..

azwan said...

Pewaris lembu defend MLM. Ko dgn geng2 ko same jek. tak kemana la budus. List2 lembu kat atas tu dah langgar medical ethics. Nak sorok mane lagik badigol.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
azwan said...

Haah aku buat MLM rempeyek. ko nak ke dol? HahahahHAHAhaha..best tak defend benda bahlol?

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
azwan said...

Tugasan cari downline ke bang?

Sape cukup, tak cukup ilmu, kita tengok sape yg kena...keh keh keh. Pewaris budus berangan nak kaye join MLM. Teruskan berangan ye samdol.

Oh..dah buat kerja bangang MLM, langgar medical ethics, kira lagi senang nak jawab dalam kubo? gitu ke dol? buat lawak dol?

Unknown said...

jgn lupe ye, doctor2 haio tu ko soal sekali... aku tgk bukan nak jadi doktor, jual produk ade
la,, report kt KKM salah tu beb...

x takut ke doc.

mlmpeopleareplainstupid said...

apa yang ko merepek ni pewaris anjing. naik meluat plak aku tengok. apa sangat la tugas ko tue..jadi balaci2 haramjadah puak2 hai o la tue..demmit..siap terima report plak..kalau ko bukan polis tak yah la nak terima2 report..ko ni mmg anjing suruhan mlm la wahai pewaris samdol...menyirap plak aku tengok nickname bodoh ko ni..pewaris apa dol? pewaris kebodohan dan kebengapan ke samdol...bab2 adab ni ko jangan sembang boleh tak..klu jenis anjing suruhan puak2 mlm ni mmg jenis tak beradab punya binatang..eh..orang.. eh ke ko binatang peliharaan anjing2 mlm...bikin rosak mood aku je malam ni..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Rose said...

Ok, dah report. Hope for the sake of these doctors, that HaiO company can be sustained until they die. Kalau tak, imagine if the company goes bust, nak kerja balik jadi doctor dah susah. Kesian anak2 nanti. Hope many readers will report, so that this case naik cepat.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
azwan said...

Tu je ke modal ko Pewaris? sungguh menghampakan. ko nak tunjukkan ko bagus ko bahlol? kalau ko takde keja, baik ko blah. ko dgn geng2 ko same jek, memalukan. bad decision..bad decision.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
-Faridz- said...

at least, they all berusaha untuk majukan diri. better than u all yg asyik nak dumb orang jekk. urusan halal haram adalah antara mereka dan Allah. u oll jagalah kain u oll sendiri. jangan sibuk nak selak kain orang, end up tanpa di sedari kain sendiri yang terlucut... <-- ayt ko ni salah. mmg kubur masing2 tp ko jgn lupe ayt quran yg ckp "Demi Masa!Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula BERPESAN2 dgn KEBENARAN serta BERPESAN2 dengan sabar" - al-asr.

maksud mudahnye: kite manusia mudah lupe, jd kite kne saling tgur menegur antara satu sama lain. contoh mudah nye kalo jiran ko wt maksiat n ko taw tp ko wt donno je, ko dpt SAHAM AKHIRAT skali taw?

comprende?

Anonymous said...

Hai! O....

Hai-O? Apesal O? Naper tak B? or Z? Adakah ianya the big O? Omen? O..

Diharap Dr. Hafiz anak Dato Osman (menggigil lutut aku tulis "Dato" ) dan dokter-dokter in question dapat tampil di sini bagi hujah balas kepada "pendengki2" kat Aididleaks neh tentang keberkesanan korset cawat Hai-O , ke "legit"an kuasa FIR dan stance on medical ethical issue.

@Pewaris, tulis banyak2 lagi. Kat sini kehausan hiburan, murahan fun fair nyer standard pon jadilah. You fit the bill.

wv: ovabies (i ain't kidding. Ni kut "O" nyer. )

azwan said...

I am not interested talking to people with no substance. Ko rase ko bagus, meh berdebat dgn aku. Ko cakap kosong buat aku bosan. Orait, no harsh words, deal?

Rose said...

By the way, Dr Azlindarita (wife Dr Hafiz yg quote about PB "Try it today! Get it from the best person who can explain about it from the MEDICAL POINT OF VIEW :) No one better than a doctor him/herself... call us!" kalau nak komplen pasal dia, nama yg dia register kat MMC is Aisyah Mohd Abdullah.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
-Faridz- said...

ok fine. so if u r really a police u shud know whos rite n whos wrong kn? or maybe sbb diorg kaya u closed ur eyes for them? - juz wondering. no harm ok. =)diorg mmg syg sgt kt bangsa diorg smpi pnt da nk ckp leklok ngn org2 yg dibasuh otaknya, susah nk trima nasihat. (what i can assume ) maybe, maybe.

cek chun said...

Hahaha. Dia suka kat hang la wan.

mlmpeopleareplainstupid said...

erk..ko ni high ke apa pewaris? huhu..ko baca betul2 ayat faridz tue..dia pesan kat ko ok..isk ko ni..pewaris kejahilan betul la..open la hujah2 bernas ko tue berkenaan dengan Hai O ke or apa pun yg ko nak hujahkan..btw apa tujuan ko masuk n tinggalkan komen ni? kata terima report la..buat tugasan la..bukan ahli mlm la..haish...ko ni banyak sangat melalut ni...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Rose said...

Azwan, rajin ko layan adik Pewaris nie (rasa cam adik when s/he used the one finger pointing thingy, that is so MLM-ish) Baik ko buat complaints tu, biar ramai2 saratkan inbox MMC.

Hey, Laila is in da house :) Mana Baine nie, anak x tido lagi ke? At least by tomorrow, ada few complaints in d MMC inbox pun dah cukup to get things rolling..

azwan said...

Just another dumbass. Pewaris, kalau rase ko betol sgt, bantai balik ape yg aku tulih dalam entry sebelum nih:

Kepada Dr Mohd Hafiz bin DATO' Osman,

Aku memang nak komen kat blog nko, tp dah ko block. Tp aku tau ko konfem bace statement aku ni punya..

Aku tak kesahla ko ni anak Dato' ke hapa, anak Tan Sri ka, Tun ka..ko tetap ko. Ordinary doctor yg melambak2 kat Malaysia ni. someone yg buat kerja noble, macam kerja cikgu cikgi dan lain2 gak. Woi anak Dato' ape pun statement ko nak cakap utk backing FIR tu, ko patut consider 2 benda penting ni doc!:

1) http://www.mma.org.my/Portals/0/pdf/MMA_ethicscode.pdf
2) http://www.mma.org.my/Portals/0/medical%20act%201971.pdf

**BACA BETOL2 CODE OF ETHICS DAN MEDICAL ACT NI.

Dan ko mase medical school mane belajar benda2 alah bioceramic tu, so jgn belagak pandai sgt tau pasal seramik tu seramik ni. Yg ko tau ialah pasal human biology macam aku gak. So bahlol, ape pun statement pun,cuba guna medical knowledge ko sikit kaitan antara Corset Hai O tu dengan statement ni:

MENGATASI RISIKO KANSER RAHIM DAN PAYU DARA

Camne ni bai? ko ni ade medical knowledge kan. ko tau ape tu clinical evidence kan? dah tu apesal ko claim benda2 tu fuck!?

Dan aku jumpa yg ni:
"Cegah Darah Tinggi Dengan Tukar Garam Di Rumah Anda Dengan Garam Buluh Masak"

Ape ni bai. sia2 ko belajar 5 tahun la anak Dato'!! Bikin malu la lu. Anytime lesen lu boleh kena tarik cibai kalau buat perangai camni! apa cable bapak lu besar sgt ka? lu buat buat sesuka hati lu kat patient?

Pointnye kat sini, ko jual corset bangang tu, dgn mempergunakan title doktor. Masuk plak MLM. Salah beb, Salah!! Ko nak buat duit pegi amik master la, jadi O&G specialist ke. Leh je buat duit 300k sebulan. Ini jual corset bangang. Jgnla langgar ethics. apa ini doctor...SHAME ON YOU!

Cepat2...bantai dalam bentuk point. Jgn cakap berabuk kat sini jek, nyampah siol.

Anonymous said...

Cara Perawis gertak ala kepit2 aww..aww..gitu..

Pewaris dey, cer hang belajar dari troll2 samseng Kg Dusun yg kononnya ganas yg pernah singgah kat sini..

-Faridz- said...

ada ke doktor semua tu ganggu u all.. baik2 dorang x ganggu jgn pula sampai kami pula yg ganggu<-- maksud kamu? diorg report sbb ni kes etika. jelas2 dlm etika tu xle salah guna kn title doctor tu. as i am asking earlier, if u are really a police, do u know which side is RIGHT and which side are WRONG? (just wondering). sile bce post azwan tu.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
ameen said...

bro azwan
die dah resign dari jd dokter la weh aku dengar.. full time MLM dgr citer
so tak gune la report KKM

Ameen

azwan said...

keh keh keh..
aku boring la asik dapat troll gini. Rose, ni stok yg macam sophea talk. bosann. dah sekian lama tiada troll. last2 dapat gini. baik Wellapekejadah, ade gak point nye. cett...

Anonymous said...

azwan, don't waste your time asking those questions. Tengok cara dia tulis pon dah tahu dia bukan your level. Kenkadang kku tengok cam ala2 dak Sofia Talk pon yer gak. Wat entertainment oklah.

Unknown said...

macam otak 3 suku je mama neh....
fakta tarak... itu ayat pusing2 juga ada mari...

Anonymous said...

Haiya, you beat me to it.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Rose said...

See you, Pewaris :) can't wait! Ameen, that's why I said before, for their sake, harap HaiO ni kekal sampai bila2 sebab kalau nak jadi doktor semula, memang susah la, dah ada rekod. Mungkin tak leh pakai title Dr kot?

WV: apignee (a pig ni! Hehehe)

azwan said...

Elokla "invest" MLM yang dah nak crash. "Investment" yang sangat bijak. keh keh keh...

Anonymous said...

Rose, aku harap Dokter Hapiz ngan kerabat2 jutawan dia masuk sini.



wv: peelisse (pelesit?)

cek chun said...

Kalau dah resign, boleh guna lagi ke title doktor tu

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
ameen said...

i rasa if u resigned then ure out of the system
then if u report, therell be no case at all
if no case then theres no record
but hes still registered under mmc
do the right thing right
the title dr dpt simpan - ihsan dari uni's mbbs, md, mbchbao

ixora said...

Pewaris ni budak lepas SPM baru join MLM ker?cakap sebijik mcm budak2 MLM yang luar tu...meluat betul

Rose said...

Sebenarnya bila baca komen Pewaris, teringat sekor troll yang cakap nak buat tindakan tatatertib kat Aidid dulu. Hehehe, so cute :)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Aeti Amira said...

was one of the silent readers.

tak tahan dengan Pewaris tu.

MLM ni buat kawan putus kawan, family masam muka, orang2 yang bukan millionaires macam those doctors tu kena tanggung hutang bertahun2, yet all you can see is how Aidid put his words?

Dont you think lagi bagus orang yg bahasa mcm tu tapi sampaikan kebenaran daripada those people yang pakai ayat2 alim nak tutup perangai keji sendiri. Ok fine, maybe some yang terasa tu will butthurt but thats it kan? Rather than putus silaturrahim, bagi orang hutang byk2 so u can use that money for urself.. Takde rasa guilty lansung kan? I dont know how these people sleep at nite.

Haih, I may be a budak and tak pandai macam the rest here, but at least I can digest what Aidid and others trying to say here.

Susah sgt ke ah nak faham? I wonder...

Fuhhh, habis lepas geram.

Rose said...

:)

mlmpeopleareplainstupid said...

sonic, pewaris cakap dia bukan ahli mlm ataupun ahli hi o dia cuma tengah jalankan tugasan..hahaha wut a joke..tugasan bengap hape ntah yg dia tengah buat tue..mmg sebiji cam budak tak matang n tak pass spm..bukan ahli mlm kunun..hahaha..kat blog aidid ni mmg luar biasa la klu orang tue kata dia bukan ahli mlm tapi pada masa yg sama dok sibuk2 backing2 anjing2 mlm Hai o tue..ko ni bengap ke hape..pewaris oii..

azwan said...

Ni yg breast pun baru nak start budding nih. low class punya troll.

Sedap2 ko cakap Rose takde adab yek. keh keh keh...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
DoDoBiRd said...

kalau orang dewasa, mesti dia tahu nak susun ayat yang lebih cantik dan lebih sensitivity <- er? ak rase ko yg kanak2 sbb ayt english ko pn slh der. "lebih sensitif or lebih menjaga sensitiviti" haha. lawak gk layan troll neh. ckp duk mcm nasihat org tp klo tgk btul2 dier duk mengenekan org je. tp las2 diri sndiri yg salah.

wv: english edukesyen :P

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Aeti Amira said...

scam duit orang is not the way, Pewaris.

and what about those MLMs yang target students? I've seen my friends berhenti study nak buat mlm and I can guarantee you that none of them yang at least dapat balik modal.

again, tak rasa bersalah ke? at all? seriously?

ahfook said...

jgn dilayan budak pewarih ni.main ugut2 cam budak pegang lastik jer.hahaha. lawak

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

pewaris ni doctor tu ker.... hahaha....

ayat semacam je...

DoDoBiRd said...

oh klo nk komen kne guna ayt baku ke der? kurg2 ape yg ak smpi kn sampai x mcm ayt ko yg xde maksud or lebih tepatnye tergantung. ak rase ko ni slh sorg doc yg blaja kt indon tu la. ko pnye english edukesyen dpt bape der? : lebih sensitivity? haha.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Aeti Amira said...

the first line je untuk awak. sorry lupa letak notakaki.

yang lain tu utk MLMers yang I know slalu bukak blog ni and baca everything.

Anonymous said...

Aeti , ai rasa budok Pewaris tu dok pahang setaghang mung cakap mende. Budak cam baru start pakai pad.

Rose said...

Ooo...takut la...pakai scan FIR ke? Corset serba boleh tu. Hahahaha... Tak yah nak scan2, masa akak komplen kat KKM, akak pakai nama betul, sebab nak telus. Tengok kat situ je la, ye dik.

Tetiba dok imagine Pewaris pakai spec lobang2, dont ask me why.

ahfook said...

aku rasa aku penah dengar ayat scan2 ni dlm satu forum yg penuh scammer. jgn terlalu taksub dgn ilmu jin2 tu brader. makan diri karang

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Aeti Amira said...

doh dokleh nok kabo mende doh lah kalau gitu. gone case....

ahfook said...

hahaha aeti...kabo mende?

AkuInsaf said...

Gampang nye "pewaris".. ko polis ke tak... baik ko yg jaga.
mcm mana kalo aku cakap aku boleh cari ko balai mana.. selalu lepak rumah pak andak, walaupun jarang dpt jumpa..sibuk.
kalo ko kat bukit aman...lg senang..

Best cousin aku..Am... kalo x tau sape "pak andak" yg paling aku repect.. low profile... cari..

Aku nak share tru sory aku.
Aku join hai-o sial pada 2008.. waktu tu kerja pun belum permenant lg..

Semangatt untuk cari duit lebih bg membantu family aku terjoin natang ni.
bayangkan aku buat loan untuk 2 orang.aku n wife(waktu tu, awek).

hampir 50k. betapa jahatnya aku punya upline waktu tu, sampaikan aku punya buku bank dan kad dia pegang. sebab waktu tu, aku kena ke singapore 5 hari urusan keje.dia kata dia bole transferkan sikit2 guna kad kredit,sebab guna buku x bole aku dah xde.

waktu tu punya la naif..percaya bulat2.. dipendekkan citer, wife aku hampir jadi pangkat ke-2 tertinggi, aku ssm je. sebab diaorang punya plan la.. serius naif waktu tu.

Berapa ramai kawan2 aku berjaya aku bawak masuk..sampai dapat la tiket g paris.. sampai la satu ketika ada 3 downline kami yg dah masuk tp langsung x dapat cari orang. ada yg dah cari orang tp sorang pun x close sales.

aku mula rasa bersalah..dah tu plak water filter 1 pun tak terjual. aku rasa sangat berdosa..disebabkan aku..diaorang menanggung hutang 15 tahun.. nk bg makan anak bini lg.. dan bertambah2 lg yang tak berjaya.

terus aku stop..upline aku mcm biasa sibuk cari aku.. yg paling aku sedih..bila wedding aku pun dia x atang..padahal waktu tu, aku baru je stop dalam 3-4 bulan..

nama group ni taipan 181..

aku punya hutang x payah kira... tp aku bersyukur aku ada kelebihan lain untuk cover hutang2 tu.cuma yang dah aku downlinekan.... sampai skrang aku rasa geram..benci dan menyampah dengan segala jenis mlm ni..

Sebab MLM kawan aku hilang...kawan rapat pun jauhkan diri.. aku rasa sape2 yg pernah ada kawan mcm aku ni mesti orang nak jumpa pun takot.

aku dah insaf... nak cerita banyak lg..maybe next time..
polis pun berlambak ikut menatang ni...sama je. bila dah x bole nak dapat cover balik duit br menyesal.
dalam taipan tu banyak. siap polis yg letak jawatan pun ada.. ni kira dah otai la ni..

aku bole cakap..kalo 300 org ikut maybe 1-2 je yg dapat menipu dengan jayanya..aku xkan cakap diaorang berjaya...

kat rumah aku ada 10 biji lg bio aura.. apa bole buat. pengalaman yg aku dapat berharga hampir 50k...

Aeti Amira said...

Laila said...

Aeti , ai rasa budok Pewaris tu dok pahang setaghang mung cakap mende. Budak cam baru start pakai pad.

reply ni tadi. haha.

DoDoBiRd said...

oh yeah? g tgk fb or msg dak2 skola now der. aq= aku dy= dia ? wtfbbq plak tu? haha. br nk bising psl melayu. taw pn. lawak la pwaris. ko leh jd cikgu dak2 skola rndah :P hahahaha. or ko mmg da jd da?

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
ahfook said...

budak2

azwan said...

Pewaris kita tgk sape yg kenaaa...ramai tu. keh keh keh...loser!

DoDoBiRd said...

ala lu cuak ke der? da lemah lutut da? haha ke palang besi? kite tgk sape kt lua sape kt dalam. x kire lu anak datuk ke pangkat besa mane ke kebenaran tetap kebenaran. bape sen da dogtor tu bg lu bro? :P

p/s: rm2.00 maybe? nk bli pad avail tmpal kt dahi?

Aeti Amira said...

btw tadi tengah study for exam tiba2 ada seniors(kot) masuk bilik katanya tgh buat research. skali suruh beli foot patch yang ada 90% apa benda tah kat dlm tu, so sebab tu mahal. mmg kalau buat research, respondent eh kena bayar? didnt know that.

DoDoBiRd said...

lol? wat type of scam tu? bape dier charge? kate xnk xle ke?

ilang da ke policeman pwaris lawak tu?

ixora said...

Pewaris tu Dr Aisyah tu..sapa lagi...tengah sentap lah tu dah penipuan dia terbongkar...amboi2 sedapnya kata nak bawa aidid ke palang besi ye?mengugut ye?awk ingat polis tu senang2 ye awk call jer,dia hantar kete peronda angkut aidid ke lokap yer?siapa yang menipu sekarang?siapa yg salah guna title Dr utk jual produk yg tiada kajian saintifik tu?siapa yg dok menipu jual bengkung beribu2 kebas duit anak bangsa sendiri??buat malu profesion Dr je lah org mcm korang ni...

AkuInsaf said...

pewaris ni kad kuning je woi.. polis2 kad biru xde masa nak reply2 komen orang n ugut2 orang..

palang besi la...datang rumah la..nak trace org la... buat bazir duit rakyat je bayor gaji orang mcm ni..

sebab tu x reti nak debat dengan berfakta.. jangan2 pewaris ni budak taipan181 gak kot..

Aeti Amira said...

Dodobird: Memang kitorang cakap taknak, cakap dah ada dah. Masa nak keluar tu siap ckp "Takpelah kitorang bukan buat bisnes pun. At least dah pakai walaupun yang murah(katanya yang tu ada 30% je of that shit). Adalah kesedaran tu"

Lols.

ixora said...

Aeti Amira:tips paling senang di dunia--beli je produk kesihatan di Guardian or Watsons tu.murah dan berkesan.tiada janji2 ajaib lagi tahyul.thanks :)

DoDoBiRd said...

LOLs gud. haha. ye la tu xnk wt bisnes tp suh byr tu ape. wat de eff is dat 30% thing? haha

azwan said...

Sonic,
You are damn right. Benda yg salah, salah ler. keh keh keh...jadi Melayu mangkuk mcm Pewaris. jemput la dtg ke rumah aku yek Pewaris..aku hidang ko kopi kordi, MLM gak, leh ko join. keh keh keh..

Aidid Mu'addib said...

What the fuck is this troll yapping about in my blog, bloody hell? Police what the fuck? Come here gimme some police then... come on baby... yeah! I'm shaking in my spenda... Not!

Hai-O people really don't have any better dumbfucks to send here to give me a good bashing or whatever huh? What the heck is this man? Pitiful useless pointless comments that comes from this braless girl that're going nowhere... Hai-O gonna crash that soon huh? Really? I thought they'd be a few years of pyramid-schemes scams left in those Hai-O outfit.... is this troll the best they can send here? What the freaking shit is this? Really pathetic this... I thought some of those heathens are already millionaires... by stealing from their fellow muslims on behalf of the pork-eaters from Klang... and they can't even send a proper above-average intelligent dumbfuck to defend their precious scam? What the hell is going on here man?

Kejadahnya dol....?

Anonymous said...

Takyah bayarlah. Sajer jer tu cari alasan nak jual menatang tu, kononya wat research. Kenkadang respondent siap kena kasik token of appreciation aper.

DoDoBiRd said...

aidid bro: bese la tu. dier duk ckp nk anta polis la ape la tp dier x sdar tu dier tgh mengugut gk tu. haha. wtfbbq la troll neh. xpe aidid, cool je nt ak blanje ko susu, maw?

Anonymous said...

Braless? Fuiyyo.

syukur said...

pewaris mai datang rumah aku minum kopi mak janda. kopi mak janda ni tak buat MLM.
Aku ajar kau sikit matematik moden dan alam dan manusia. sikit2 geografi kasi kenal dunia neh. tak la jadi manusia bengap sangat. meh datang meh

azwan said...

Punyela aku anticipated Dr yg dapat defend Hai-O nih, skali dtg yg braless punya. Frustrating betol. Sekian lama ku merindu trolls...

DoDoBiRd said...

azwan: x dpt lawan dier lari la. braless kot. haha :P

oit pewaris mai la, x abes ckp lg ni

ixora said...

bro aidid,
really respect u.u did great job.ur hard work doing some researches to fight against this MLM scam is much appreciated.. believe me u hv made a lot of changes n help a lot of people to realise/aware bout this MLM disease.many malay now know what MLM is all about.its bcoz of u!this cancer MLM need to be stoped and u hv done ur part!pls dont stop n keep fighting.u got many supports...thank u so much...

Anonymous said...

Echo sonic whole-heartedly. Way to go bro AM!

Rose said...

Tu la Pewaris lari, makin lama makin ramai defenders Aleaks! It says a lot about the impact of this blog, AM. Proud of ya, and the gang :)

Aeti Amira said...

sonic: yeap, tade lah kena dgr orang mengarut berjam2.

Laila: exactly! dulu pernah jadi respondent dapar rm250 lagi :P

dodobird: 30% 90% yang benda dalam foot patch tu lah. "bahan menyerap toxin dalam badan, orang putih dah buat kajian pasal ni". PFFT

DoDoBiRd said...

aeti: ahahak. same as the bioceramic n other thingy yg diorg wt tpu tu la. aish so many scams in da world today, sbb tu makin panas :P

Aeti Amira said...

yeap, thanks AM. You've done a lot for all of us.

Now kalau malas layan MLMers yang gigih tu senang je.

Dodobird: True that. Tapi sekarang ramai betul students buat MLM. Kesian pun ada. Pakai student loan for something useless.

-Faridz- said...

oh biasa la. mcm kt uia mcm2 jenis kejadah MLM da masuk. kt ctu la skor a, kt ctu la herbalife.. mcm2 lg

azwan said...

Jgn seronok sgt guys. tu yg level sampah punya. Mana ni doktor tak dtg2, aku nak cakap sikit jek.

Orait, gini laa. kalau la ada antara silent readers ni doktor2 kat atas tu, sila sahut cabaran bersembang dgn saya. saya janji takkan mencarut, caci, maki. come on, kita boleh discuss seilmiah yg mungkin. please please please..

Aidid, ko buat jela ape yg patut..aku sokong dari depan belakang atas bawah kiri kanan oblique horizontal vertical breech.

DoDoBiRd said...

aeti:uh? seriously? and pki loan wt MLM? gosh. they shud spend money on other better things, not cari so-called easy money like MLM

azwan said...

Ape kejadahnye..aku baru nak jemput dtg rumah aku kat gombak.

Anonymous said...

AM, sila kopi & pes balik semer komen2 dak braless tu dengan kadar segera. Neah, just jokin. You don't have to.

mlmpeopleareplainstupid said...

dia tak nak tinggalkan warisan la tue takut terserlah kebodohan..klu dapat screen caps komen2 dia tadi kan best..uhuuhu..main delete2 la plak..ape da..tak gentle la pewaris..hahaha..

Rose said...

Laa...jangan delete la...First time troll cakap ai tak beradab tu....ala....baru nak bangga....

ixora said...

Pewaris tu tipikal perangai pengecut2 masa kat FB AC Mizal hari tu...balaci2 MLM ni akan sakitkan hati u guys,ugut,cabar dan provoke sampai uol pun sama naik mencarut,mengutuk dan mencaci n even bring nama polis sekali dalam komen uol.pastu balaci2 ni delete komen dia dan buat report or publish komen2 uol just utk buruk2 blog Aidid n visitor2 kat sini...tipikal perangai balaci2 MLM.peroid.

norazziah said...

Statistik penderma organ mengikut kaum pula menunjukkan 59 peratus terdiri daripada Cina, 24 peratus India dan 16 peratus Melayu.-Utusan Malaysia

Statistik kaum yang join MLM plak?

Beza.. beza...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

hey guys and gals... i admire the approach and spirit in all of you to bring down haio but why do you guys/gals need to do this on your own - printing stickers, having personal meetings, etc? If this haio thingy is such a scam, why not report to the authority? Make NUMEROUS police reports that you've been cheated by this scam (if many reports are made, the police will have to do something right?) . If your answer is the authority is corrupted, why not go to the medias? If you think the media is also corrupted, why not go to the consumer association? If they are also corrupted, then.. then.. i guess you guys/gals dun have a point. (oh btw, you have to identify yourselves when reporting through these avenues yea, it's not like what you guys are doing here, complaining without identifying yourselves) come on, make your group proud by role modeling this. Go to one of these avenues, identify yourself (or your gang), make your claims and be the hero to save Malaysian from this scam. I'm sure you be the focus of the whole nation so dun worry about getting killed by haio people cause if anything were to happen to you, haio members will be the main suspects. Make your blog and your gang proud Aidid! Let's not 'talk the walk' just like any other useless leaders but 'walk the talk'

oh btw, i also realized that haio has their network all over asia (including Singapore and Australia)... does that mean haio bribes all the country's authorities? Man... they must be powerful briber... talking about this, if Malaysian gov, media or consumer association are not doing anything about it, why not raised this to international level (go to CNN, BBC) cause it's all over asia!! Your crusade has just become more interesting. Wow, imagine the head lines:'Aidid & Gang saved Asean's community from falling into a scam'... awesome!
Let's not talk soo much and do the right thing the right way. After all, we are all civilized people right? So, counting the day to see you in the head lines
and by the way, doing a direct campaign can give more impression to people that u are serious and besides most people don't have internet connections yet so they can not access this blog

DoDoBiRd said...

hate haters:and ur point is? so long i couldn't understand. do u think all these man or women with their downline's money will stay put if we do like u said to do? they have money, what is more important than that in malaysia meh? or u juz come back frm overseas? even the authorities can be bribed. or lawyers can be hired. yeah haio is a company and it can opens its branch or u call it network all over asia as they sell their product. it is still a company and it practices MLM to find easy- money. got me bro?

Anonymous said...

Maner bro AM & hyelbaine neh, sila balas Benci Rose Merah Jambu nyer komen. Ai tak reti speaking London.

DoDoBiRd said...

AM; i think dis one is also a trollolololol to seret u out from the batcave :P hahaha


p/s: to the batmobile~!

azwan said...

Hate Pink Rose,
(Aidid, allow me to give my humble opinion)

1) One of your biggest mistake is underestimating the viewers capability here. I think you need to read through all the entries, so that you can see what we have done and come out with the right conclusion.

2) Yet it is your mistake too, assuming that we ambitiously aim to "educate" people who are already "hardcore" in MLM business. This blog serve another platform for those who has good insight, critical mindset and stand with professional thought. It is not solely meant for bashing session of MLM people.

3) If you are talking about to raise this matter to the international level, I am afraid to tell you that is not achievable through this platform. It requires different skill sets and people. Try to understand the blogger mind in projecting their ideas and views.

4) If this blog managed to educate one, I repeat ONLY ONE person to avoid MLM, then our job is done.

Aidid Mu'addib said...

Troll or no troll...
Suck my ass all you kulibatak Hai-O out there!
Parasite fuckshit scammer extraordinaire...

But as for Love Pink Rose...

Sure... some people can always do that... you can do that too if you want. Knock yourselves out man... As for me, I'd rather do my thing here, because I only care about the Malay kids that read my blog. You know... those kids that can read and appreciate the relevant sciences and maths. I'm starting things slow here with the new generations of Malays... knowledge for years to come, I hope.

P/S 1: Example here... AC Konsortium made zero sales for the last 6 months I heard - it crashed like crazy, as I predicted. They were doing their pyramid-scheme selling worthless trinkets to the Malays worth millions of ringgit... anyone notice that AC mangkok-Hayon is NOT IN JAIL? He's on TV every week, making stupid unlaughable so-called jokes. You hope for the govt to do what actually? Go figure...

P/S 2: Meh tengok Liverpool meh... mana tahu kena belasah sat lagik...

Unknown said...

ok perhaps you can make the complaint to kpdnkk

http://www.kpdnkk.gov.my/web/guest/peniaga/pembangunan-jualan-langsung/sykt-jualan-langsung

and if it is true, then the company will be in the list for year 2011 on this page:-

http://www.kpdnkk.gov.my/web/guest/peniaga/pembangunan-jualan-langsung/lesen-batal?p_p_id=56_INSTANCE_Ur5y&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-3&p_p_col_count=1&page=3

the ur 'perjuangan' will be appreciated by ur followers..dun u think so bro

Unknown said...

ohhh i miss another one link..

http://www.sc.com.my/eng/html/icm/sas/sc_syariahcompliant_100531.pdf

another best authority u can refer to if u wish to do so..

NAM said...

http://beautiful2u.blogspot.com/

tgk kat sini..
http://beautiful2u.blogspot.com/

tak tahu la kalu ianya pamplet dari premium beautiful ke or si parasit ni yang buat sendiri..tapi die claim burn 900kcal in one hr...
n pakai plak 8 jam shari...shari kene makan anak gajah ke nak amik makanan sampai >7000kcal....
As i know roughly orang amik bout 2000kcal jek...

semutbesar said...

ni lagi sorg macha hai-o, jom kita komen beramai-ramai, meluat aku tgk, haha. www.saidsaiful.com

DoDoBiRd said...

Satu benda yang patut kamu tentang fabrik PB ni berteknologi AKWATEK dan AKWADYNE! Xpham ye mksudnya.Epul ringkas kan.. Kalu suasana sejuk kainnya akan mengecut dan badan kita suam, manakala kalu suasana panas, kainnya mengembang dan terasa tidak panas! Ia bertindak sebijik macam Besi~ So, bila pakai mmg xpanas... kalu panas, orang lain pun xpakai lar..~Takde langsung menyeksakan.
- Dri laman web ats. pulak dah. mane g turmalin ngn bioceramic tu?

依之汉 said...

Ala... apasal aku tak dapat baca Pewarisnya komen? Takda saper quote ker? Ruginya!!! Aku dah hilang troll terhebat daripada pencacai2 hai-OWH !!!!

ejump said...

Yea.. Yea.. Miss Laila sy dah ade..!! :):):) (cek chun... Sy dah macam kerang busuk dah ni tersengih).

@Bro. Aidid
Ok, I'll practice that 'Sultan Of Swing' later. Sebab kena pukul drum tu siang2 je boleh, kalau practise malam nanti... Hihihi marah plak jiran2.

Meda Memoirs said...

alaaaa..... pewaris dah delete semua posting dia... tak dapat nak baca... dia cakap apa?

pewaris tulis la lagi,... ekekeke
i tak sempat baca posting you...
kesian kat i.....

Mudahbots said...

rose, sori lambat reply...

3. Dr Mizatul Ardiah Mukhtar : http://drmizedsays.blogspot.com/search?updated-min=2010-07-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&updated-max=2010-08-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&max-results=7 (yg ni saya tak complete screen capture, tah camna tah tak dapat, so Mudahbots, camne nak dapatkan cache tu?). Entry ni pasal pakai corset dapat sembuhkan gastritis, memang celaka guna credential doktor.

ros, cuba check web cache yang nie..

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tvvv2XgCfiwJ:drmizedsays.blogspot.com/2010/07/i-have-gastri-camne-nak-puasa-ni.html+site:drmizedsays.blogspot.com+%2Bdrmizedsays+2010&cd=16&hl=en&ct=clnk&gl=my&source=www.google.com.my

betul x cerita pasal nie "Bukan itu saje, kite pun ade produk Bioaura yang dapat menghasilkan air yang bersifat alkali. Bile kita minum air Bioaura yang beralkali, ianya dapat neutralise acid dalam perut kita, so sakit perut kite yang disebabkan gastric dapat dikurangkan. Meaning time sahur minumla air Bioaura banyak2 bukan saje nk elak gastric tapi untuk elak dehydration... Huhuhhuhu....


Kita kalau kene mouth ulcer pun dah tak bleh tahan.. So kalau tak nak kene gastric pakaila Premium Beautiful and minum la air Bioaura..... If you all nak Premium Beautiful or Bioaura, just contact us......."

Unknown said...

Yeap, ada duit sume jadi. Ada jiran aku kat kampung kene tangkap edar dadah, ganja tak silap aku kalo ikut law memang tali gantung je humkumnye. ada duit, raya lepas aku balik ok je aku tengok jalan pegang tangan ngan bini. Ini yang dah memang kene tangkap masuk balai ngan bukti sahih. tapi, nak cakap macam mana kan. malaysia boleh. tu satu hal la anak meleis jual dadah. ni anak dato buat benda palat plak ni. aiyoo. naseb baek aku local grad, memang aku tak yakin budak2 grad luar nih.

and pasal gastic tu??? power gler teguk air je leh cure. hahaha.

Ibu Muda 30series said...

seronok follow post nih :) pewaris delete comment dia? tapi ai still dapat baca..masuk dalam mailbox..kih kih kih...

ingat dah bijak sgt ke lempar batu sembunyi tangan???

Mudahbots said...

lepas nie gastric minum air bio aura..

hyelbaine said...

Uiks? Looks like I've missed the double-decker Sani express bus. Auuww, Pewaris deleted all of it ITs comments? Like I care. I have it all in email. Fortunately(?) for him my daughter's god-father wasn't around at the TTDI police station earlier this morning.

"Maner bro AM & hyelbaine neh, sila balas Benci Rose Merah Jambu nyer komen. Ai tak reti speaking London."

Hate Pink Rose is an idealist. To IT, the government is efficient and the law enforcement agencies are top notch. Maybe IT should step out of its coconut shell once in a while and smell the kordi juice.

I think the contributors to this blog are not shy in taking it up to the authorities and that has been proven in the past. AHB, USIM, etc2... Has the authrorites kept their end of the bargain? In certain cases yes but as Aidid pointed out, AC is an example of the opposite. Must be the #kuasagelangAC keeping him untouchable(?)

Will this anak Dato' be sent to the gallows? I think you pretty much know the answer to that, need I say more?

ITs statement of setting up offices in other countries equates to bribery also shows the naivity in terms of the real world. Anyone can open an office, a shop, anywhere in the world. You can open a company in Malaysia for RM2 hengget, no bribery needed.

Counting the days to see us in the headlines? You should look harder. WE (or at least the blog) HAS been in the headlines. Again, try reading actual newspapers instead of story books or similiar fantasy stuff like Harian Metro.

There are many ways to skin an MLM'er. There's your naive way and then there's this way, the cold hard truth that makes Pewaris and the likes go bonkers. Wanking away with their tails between their c***s.

Anonymous said...

tertinggal bas la pulak pasal pewaris ni..sudah lena dibuai mimpi..masih lagi terasa kesan kekalahan mengejut 3-1 di brittania..semalam..cis..

It Just Me..... said...

pewaris? pewaris saka? haduila....aku telambat laaa...die da delete sumer...:(

Unknown said...

saudara Aidid, saya beri anda masa 24 jam untuk deletekan entri yang menghina saya ni, sekiranya saudara aidid tidak berbuat demikian saya akan laporkan pada pihak berkenaan untuk ambil tindakan yang sewajarnya. Jangan salahkan saya selepas ini sekiranya ada apa-apa yang berlaku kepada anda. SEkian terima kasih.

Aidid Mu'addib said...

Dogtor Mohd Hafiz...
24 hours? Sure... I also give you 24 hours to FUCK OFF MY BLOG YOU FUCKING ASSHOLE USELESS HAI-O PARASITE!
The End...

hyelbaine said...

Hahaha. Aidid, looks like you're going for another tindakan tatatertib bro.

Dr. Hampiz, ingat setakat private-kan blog and delete comments and stuff is good enough? You forget that this is the world where an entire encyclopedia fits in a thumbdrive.

Screenshot ada, cached web pages pun ada. So the best is, kita tengok siapa yang kena ;)

Hahahahhaa.... Aidid, you that man bro. Dr. Hampiz mesti tgh frust bertambah butthurt sambil berdiri sebelah keter Beemmdabalyou 5 series dia...

I doubt he's able to answer any of your questions though. He'll just go through the whole high morale, use good language bull shit like all the others :P

Aidid Mu'addib said...

Oh ya...

Then the man, he steps right up to the microphone,
And says at last just as the time bell rings,
"Goodnight, now it's time to go home"
And he makes it fast with one more thing...
"We are the Sultans... We are the Sultans of Swing"

Asyraf said...

All this excitement during office hours.....


bancuh kopi jap........

sero said...

doktor hafiz nak buat ape kalau tuan aidid tak respon dlm 24 jam?...

nak balut aidid dari hujung rambut hingge hujung kaki ngan corset bloodyfool tu kah?...

rendam aidid dalam kolam air bio-aura sampai naik kecut?..

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
It Just Me..... said...

ko nih aidid...org tu baru nak rasa biemdabeliu (bak kata baine)..:P

azwan mana beb? wan masuk..tu dr dah masuk, ko yg ajak tadi kan?

LittleLady said...

hahaha.. menarik cadangan sero tu... i seconded the motion.. :P

memalukan kaum doktor aje.. bila baca entries pasal doktor2 hampas ni, aku terus call adik aku ingatkan dia supaya jgn joinT mlm... nnt tak pasal2 muka dia kena tempek dlm blog keparat ni.. hahahah

wv: squet? (squid kot... lama tak mkn sotong.)

sero said...

how i wish la tuan aidid ni keluar blog tahun 2008... aku yg naif(ramai lagi rasenye kat Malaysia) ni takkan la terkene...

Johey Oak said...

Tak sempat baca komen si Pewaris tu.

Kesian juga tengok doktor2 yang kene bantai kat blog ni, tapi lagi kesian budak2/downline2 yang terpengaruh dengan doktors yang tamak ni. Walaupun doktor2 ni dah tak 'practice' tapi sepatutnya selagi bawa title 'Dr.' kat depan nama, diorg kene profesional. Ini tidak, suke2 je promote product tanpa kajian yang cukup. Kalau korg tak kisah makan RIBA pun, korg janganlah melanyak saudara sendiri!!!!

WV:dizater (disaster)

boyarque said...

Syabbas Inspektor Sahhab! Dah lama tak baca entri yg entertaining dan informative gini, not since the AC Mizal fiasco....

Btw, ada satu skim tgh menular dalam sektor kerajaan, Public Gold. Pada mulanya sayan ingat Public Mutual, so saya tak kisah sgt, tapi lepas tgk depa excited semacam....saya risau gak. Kalau benda tu halal, alhamdulillah. Tapi kalau just another scam....haih, ramai pasangan baru kawin join plak tu....

Terima kasih saya dahulukan to Abg Aidid.

Emie. said...

jangan delete. this entri sangat membantu. untuk faham those terms whatsoever-yang telah diguna untuk mengencing orang lain. caittt!!!

DoDoBiRd said...

hai dogtor. ade pun muncul kt cni. oh ye cik rose ad IP2 tu seme kn. try tgk ip pewaris ngn IP doctor tu. mane taw kot2 sdare. xpon org sblah ke. supupu spapat ke xD

vw: trolololing

LAA......AWATNYA MACAM TU.... said...

Bila tengok depa nyanyi lagu nie, teringat dgn AM..Agaknye kalau AM layan blues camni jugak kot....http://youtu.be/n51P2ZXDVGM

eera said...

rajin ye dogtor2 tu baca entry n comment2 yg pjg2 ni yea.. huhuhu
kita tgk esok pagi lps tamat 24jam apa yg akn terjadi...
caiyok caiyok big bro AM!!

Anonymous said...

blog ni menghasut..hmm..xnampak pulak mana hasutannya..

blog ni memfitnah..not sure..suma fakta je rasanya..

langgar akta rahsia rasmi..rahsia apa..?

iklan lucah..? orang fikir lucah je yang nampak kelucahannya kot..fuck you..lucah ke..? tak rasa pun..

so..tak pasti blog ni akan di cas kat mana satu..

maybe untuk be fair..bro aidid boleh la gelapkan wajah2 doktor yang muncul dalam post kali ni..tapi link2 yang berkaitan..kekalkan je lah untuk didikan anak bangsa dulu kini dan selamanya~

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 368   Newer› Newest»