And so it is...

Thursday, May 19, 2011

Infinity Downline - Idup Lagik Skim Piramid Yang Ini?




Kepala hatok ko la PHD dol! "Sombunk" kepalejadahnya ntah? Inilah dia contoh bahasa generasi anak Melayu sekarang yang sama taraf dengan cacing kerawit. Trash-shit. Lepas tu sekor-sekor tak sudah-sudah mengamal ajaran songsang Ayah Pin. Siap tulis, "rezeki masing-masing" tu ha - rezeki anugerah Allah, dengan cara buat skim piramid aniaya sesama Melayu eh? Sapa la mamat atau minah admin dungu-piang kejadah Facebook Page yang ini? Anak dajjal haramjadah betul. Penganut tegar agama yahudi kapiaq-laknat. Aku ingat Login FB RM100 dan udah terkubur dah hujung tahun lepas, tapi nampak gaya dah ramai balik bebudak Melayu yang tak pernah abis sekolah dan baru keluar dari hutan belantara start promote balik kat Facebook. Gilos dowh! Terencat akal sekor-sekor - langsung tak pernah tahu perkembangan terkini pasal benda-benda sebegini ke sesetengah bebudak Melayu ni? Sengap-bingai tahap... well, tahap cipan yang sengap-bingai.

Woi! Adik-adik semua... Infinity Downline ni adalah SKIM PIRAMID straight-up dik oi. Takde selindung-selindung. Ko join, ko bayar kat upline RM100 bulat-bulat, lepas tu ko tunggu RM100 daripada downline ko pulak. Wadefak punya dungu, ini pun tak faham bendanya skim piramid gila babi macam khinzir psycho. Siap tulis... "syukur, alhamdulillah", siap berdoa murah rezeki bagai... bongok ke apa? Aku dah diskus isu ni dengan panjang lebar masa mula-mula blog ni muncul lagik, dan aku ada satu album kat facebook tentang anak-anak yahudi (yang emak-bapaknya Melayu pada asalnya) yang buat menatang ni tanpa segan-silu - THE WALL OF SHAME. Nak tahu lebih terperinci asal-usul skim piramid ciptaan Peter Wolfing from New York ni, atau nak tahu tentang cerita kapiaq penganjur terawal kat Malaysia (Morgan dan Celya Tay, suami-isteri), korang boleh pegi balik kat entry Finite Downline - Skim Piramid Paling Senang Nak Explain. Jangan jadi mala'un talak baca punya olang dik oi. Kalau nak tengok aku punya WALL OF SHAME pulak, korang boleh pegi kat Koleksi Maklumat AntiMLM & Skim Piramid Oleh Aidid Mu'addib kat Facebook. Mana tahu korang kenal sapa-sapa Hall-of-Famer kat sana. Kalau ya... kirim salam erk? Tanya kawan korang tu, "pehal bingai sangat dol?".




Kat bawah ni semua, aku nak tolong promote bzns anak-anak yahudi yang baru keluar hutan tu semua, yang sekarang tengah sebok promote menatang skim piramid ni kat facebook. Mahu tolong kasi femes sekor-sekor. Kasi bzns lagik meletop. Hebak mung!
































Ada banyak lagik bahalol bangsat Melayu kat FB yang tengah buat skim piramid yang ini... kalau aku free, aku akan cari, nanti aku tambah lagi Hall-of-Famer kat sini. Kalau ada pulak bingai yang tak sabar nak masuk blog Aidid Mu'addib, sila email terus kat aku, gambar/profile anda akan dimasukkan kat entry ini dengan kadar yang sepaling segera. Macam mee segera gitu - 2 minit.



Bongok sungguh anak-anak Melayu ni eh doggy girl? Mintak sedekah kat orang lain tak abis-abis. Emak-bapak dia orang ajar ke apa? Tak la kut... Memang tak tahu malu langsung, suka sangat jadi pengemis tak bersebab kat facebook. Skim piramid sepaling sempoi depan mata pun takleh nampak. Bahalol gilabab nak mampos!

Woof! Woof!




113 comments:

plunox said...

tak abes2..

RudyShahrin said...

1st!!

Johey Oak said...

3rd!! bebeh...

plunox said...

vemma builder tu pun sama je. hampeh hargh ptuih ~

Nizam said...

another good job!syabas aidid!

dear anies said...

sungguh kesian golongan2 sebegini

Aksi-aksi terlarang @ Kuala Lumpur International Book Fair 2011

Fahmi Ismail said...

kehkehkehkehkeh...mari kita troll fesbuk diorang...thanks Aidid

Johey Oak said...

saje jer dia tulis, "saya dah berjaya, anda bila lagi?" (dan seumpamanya) padahal belum pulang modal lagi (baru lepas bagi sedekah RM100 kat org lain). Hahaha...memang kaki penipu betul...Agama Infinity Downline!!!

Unknown said...

top ten ke.

kerazee.hisham said...

perghhhh.....itu Siti Infinity..adusss..lentikssnyerrr..x psl2 adik gua terjaga..

zacrin said...

kerazee:hahahahaha po pk sama mcm aku..aku baru add dia..matop wakakakaka..baru infiniti hahahaha

Mr. Jai said...

ish ish ish... wtf..klau dah abis umat kat dunia ni, drg nak ambik menatang kot jd downline.... rasa nak kahakkan muka muka derang ni.. haihh!!

Unknown said...

diorang dah de script tetap dalam msg face book diorang. nampak prospect dah add je terus bg script ni. pastu kalau tanye pasal kepatuhan syariah dia akan back up dengan statement islam today. ni contoh
Haniz Axoura

*
login facebook duit MASSSYYUUUKK!!! Serious DO IT for DUIT only...!!!
Salam,


The system is like game dlm facebook. sebelum kita main kita kene daftar dulukan....
cnthnye :- kalau main farm ville kene daftar dgn farm ville...
kalau main ngan mafia wars kene daftar dgn mafia wars kan...

mula-mula segan gak nak daftar sbb takut kes penipuan, tp kawan i sendiri yg tetiba je jd lebat pocket dia, jd i ikutla.. baru i faham, sebenarnya ini kira mcm KONSEP MAIN KUTU juga la... alhamdulillah hampir dapat sama mcm kawan i tu, cuma i baru join je...

so, sama dgn program ni...kalau nak dpt duit, kene le daftar dulu utk join program ni...
Baru dpt duit dgn login facebook u....sama mcm konsep facebook jugak. i ade facebook, u pun ade facebook. Tapi i tak nampak u dan u tak nampak i selagi kita tak add masing2 kan..

so, dlm program ni... utk i dpt duit i kene le add orang yg nak buat duit jugak....klu boleh, add jgk sesape untuk jadi kwn baru.

So caranya add ngan daftar dlm system infinity downline barula u layak dpt duit.....
bila tak daftar mcmana nk dapat duit??? Mcmana nk share dgn kawan yang betul2 berminat???

kalau minat n nk duit..., reply n register RM100 dgn i dan dptkan teknik dan cara2nya... nnt i boleh ajar kan. =)=)


Seronok bila dah mula...coz i dh dapat pun...


Utk first time ni, i register utk u. Berserta guide utk buat bisnes ni dan cara kita promosi dengan mudah. After registration, admin akan emailkan u pengesahan pendaftaran.

& rm100 for registration fee.


Kena bagi Details ni kat i :


Nama:
Email:
Alamat penuh:
No. Tel.:
Nama Bank:
No akaun:
Pilih username ID : 4-9 characters (1word only=no spacebar)

Bank-in RM100 ke maybank : 162106454018 (zaihani)

Sms (utk rujukan) bila dah bank-in : 012-6485488

Klu bank-in skarang, skarang pon bleh start buat duit..



http://www.mykit.info/2010/01/apa-itu-infinity-downline/



Apa itu Infinity Downline? |
www.mykit.info
Mungkin ramai yang tidak tahu apa itu program Infinity Downline bukan?..tak mengapa saya akan terangkan serba sedikit mengenai program ni

Nak kenal biz ni lebih dekat?? Boleh search info di sini
http://myduitinfinity.blogspot.com/

www.tuanbri.com said...

soalan :
kenapa ramai perempuan yang join Infinity to Hell ni ?

bukan sexist tapi adakah ....

MAMA KAY said...

hopefully mereka cepat sedar...

farah said...

entahlah tuanbri. aku rasa mungkin pompuan senang terpengaruh kot. plus nak ajak pun senang, tunjuk je barang jenama, terus mata jadi $ $.

footnote: anjing yang comel

Xeno said...

Tu dia...muka2 Wanted. Dirty Dozen. Rogues Gallery.

Lepas ni mesti diorg datang kat comment section. Butthurt in 3.........2........1........

Shoffee said...

Salam..

Ni aku petik daripada blog ustaz Zaharuddin (kalo masih ada tertinggal bas):

KESIMPULAN AKHIR

1) Latarbelakang syarikat ID diragui dan bermasalah.

2) Produk ID adalah tiruan, tidak punyai nilai sebenar, bercampur intipati yang haram dan tidak diperlukan oleh majority ahli. Ini menjadikan penyertaan ke skim ID adalah kerana inginkan pulangan melalui system reverse 2 up.

3) Akibat produk tidak berkualiti, tidak relevan dan yang dipromosi adalah lebih kepada sistem komisyen, setiap yuran yang dibayar adalah dengan niat dan hasrat untuk mendapat lebih banyak keuntungan tanpa sebarang jual beli sebenar, tatkala itu riba al-Fadl dan An-Nasiah berlaku. Ini adalah kerana komisyen disandar kepada yuran dan bukan jualan produk.

4) Yuran bulanan USD 25 menjatuhkan ia di dalam unsur maysir atau perjudian.

Oleh itu, menurut penelitian saya, umat Islam MESTI DIHARAMKAN dari menyertai system ini. Sebarang promosi dan membiarkan promosinya betapak di web atau facebook anda juga adalah diharamkan di dalam Islam atas asas larangan bantu membantu dalam perkara maksiat dan dosa.

Adalah diharapkan umat Islam khususnya bangkit dari tidur dan mimpi untuk mendapatkan untung tanpa usaha yang setimpal. Dalam Islam setiap keuntungan mestilah bersumber dari penjualan sesuatu aset atau dari usaha sebenar terhadap sesuatu aset, bukan hanya untung atas angin secara goyang kaki atas penyertaan orang ke dalam sesuatu sistem pyramid.

Semoga kita semua diberi pembukaan hati dan minda untuk tidak menyertai, berhenti dan menyedarkan yang lain. Namun sekali terjebak, kegilaan kepada wang, harta serta sistem cepat kaya adalah ibarat arak yang memabukkan, tidak mudah menyedarkan mereka tatkala sedang mabuk, peluang dan ruang untuk yang menasihat dicerca adalah besar, demikianlah tabiat orang mabuk apabila dinasihat. Justeru bersabar kalian dalam menasihati mereka, semoga mereka lekas sedar dan sempat diselamatkan sebelum kemalangan berlaku.

Akhir sekali, tulisan ini bukanlah sebuah fatwa, ia hanya nasihat dan pandangan. Jika ada yang tidak bersetuju dengannya, terpulang kepada saudara dan saudari untuk menolaknya. Tiada sesiapa yang memaksa untuk menerimanya. NIat saya hanyalah untuk mebantu dan menyelamatkan kita semua dari murka Allah. Justeru tidak perlu untuk mencaci maki di web ini.

Ada yang menghantar email kepada saya bertanya tentang cara berhenti dan taubat. Ini jawapan ringkasnya. Jalannya adalah berhenti, sedarkan dowline juga dan semua komisyen yang masih lagi masuk disalurkan kepada faqir miskin. Modal sendiri boleh ambil semula.

Taubat boleh dibuat dgn menunaikan solat taubat sebanyak 2 rakaat dan insafilah dengan sebenar-sebenarnya keterlibatan dan kegelojohan kita terhadap wang dan harta itu, kemudian memperbanyakkan sedeqah dari semasa ke semasa. Selanjutnya panjatkan harapan setingginya kepada Allah untuk menerima taubat kita.

Sekian

Zaharuddin Abd Rahman

Baca sepenuhnya : http://www.zaharuddin.net/index.php?option=com_content&task=view&id=915&Itemid=72

Rose said...

TQ Shoffee,
Good alternative for MLMers yg manja, tak leh kena maki.

Tuan Bri,
I can think of two reasons:
1. Yg masuk tu housewives or low wages women yg teringin nak financial freedom - leh beli non essentials without having to think about money (quite a strong motivator).
2. AM pi kutip fb pompuan jer, yg guys dia kureng berminat..hehehehe...

My Blog said...

Nampak sangat nak menipu

yang FB guna nama 'SITI INFINITY' tu, nampak sangat bukan tuan punya badan..gambar awek tudung 'body lentik' dgn gaya posing gitu dah berzaman keluar dalam blog2 yang simpan gambar awek2 tudung..tak silap saya awek tu staff Bank Rakyat, berposing depan kereta hadiah peraduan or something from Bank Rakyat (or AmBank, dah tak ingat)..

Baca apa yang ditaip kat Wall tu pun (siap ada Alhamdulillah bagai), dah tau dah itu semua rekaan & ikut skrip semata-mata..pekejadah nak ajak orang buat 'business' kononnya, tapi pakai fake personality with fake name with fake face..

biler semuanya dah fake, boleh percaya ka business yang diiklankan tu ori..???

ye lar, saya ngaku saya stalker awek2..tapi saya tak makan duit orang OK..

Sulaiman said...

jahanam la budak2 melayu sengal dah samdol nih..nnt ko tertiarap, jangan lupa cium tangan upline ko 10x..pastu ko cium bontot downline 20x, amik berkat..

MAS said...

Makasih semua..
Aku dulu pun "gila" benda2 gini..tapi tak pernah dapat untung (walau sesen)...tapi bila baca bahawa mlm pakai system pyramid yang x halal.. mungkin ada kebaikan aku tak dapat apa2 keuntungan dari mlm nih..(ada hikmah)
kalau dapat.. kasi makan anak bini tuh..jenuh menjawab kelak..
Alhamdulillah.. terima kasih semua..aidid n fren...
minat aku pada blog n comment korang..teruskan beri info pada mana yang mampu..

phreak_scooter said...

Ini ini .. harommmmm

ilufne said...

ada lagik benda alah ni?

tapi kang ada la pulak datang troll2 bingai ni kang dan komen:

"saya bagi masa 24jam untuk keluarkan gambar saya dari blog ini. kalau tidak, saya tidak bertanggungjawab diatas keselamatan penulis dan pembaca blog ini"

atau

"blog ini sekadar tempat untuk mengaibkan sesama melayu. tak habis2 dengan perangai PHD(?), dan dipenuhi orang2 sombunk (?) yang tidak boleh terima pendapat orang lain"

miahahahhaha!

but honesty, i can't believe it. ingatkan dah lama terkubur dah menatang bahlol tak masuk akal nih. rupanya memang takkan hilang melayu bingai didunia.

we are officially screwed!

Eliza said...

Oh!Oh! ai have no fren by d name Siti Infinity eh..Kalo ada, ai yg rasa malu tau Aidid! Luckily, sorang pun ai tak kenal kat Wall Of Shame tu..

But, dat Siti girl so cute one..

Didi Nadz said...

awwwww...the cutest has got to be d lil doggie pooch woof woof!!

hyelbaine said...

Turn on northern slang

Apa kah bingai sangat sekoq2 nih? Dah tau menatang meghapu dok lok-laq lagi buat apa. Memang dasaq ketegaq tak boleh nak diajaq betui.

Ni kalau che' jumpa memang mampuih kene sekeh sekoq2. Mak bapak dah bagi nama punya la baguih siap pi tukaq boh nama infinity lah bagai. Ada otak pi boh kat kepala lutut.

Memang mangkaq sekoq2, kecik2 tak nak mampuih dah besaq jadi bahana satu malaya. Baik hang pi gali kuboq dan kambuih ngan duit tuh, boleh buat kipaih sat lagi kalau luboq kuboq tu hangat.

Ppiiiirrraaahhhhhh.....

Mode off

It Just Me..... said...

sombunk la korang ni, tak nak join, aku dah ajak...

bahasa cam.......(sila isikan tempat kosong)

Blogger Addict said...

bukan ker infinity nie dh lama....nampak gaya klu dh masuk kolum aidid nie dh x infinity la....

cek chun said...

Hahaahhahahahaha
Mode gelak baca point no 2 Rose.
And slang utara baine.
Hahahahaha pasni aku kena pi makan cendoi kat jitra la pulak. Baru power dok ada la.. Senang sikit nak pi nasihat dengan berhemah mangkaq-mangkaq yang dok ada ni.
Ehh..pehal ada slang penang ni???

Printing said...

Bro, gua cadangkan lu orang buat report kat bank negara....nnt kalo dah terbukti bersalah...padan muka semua aset beku...abis dengan downline sekali....aku rase ni same dgn kes NORAZ hari tu...ambik deposit tanps lesen....amacam okay tak cadangan aku... :)

azwan said...

Hoh..I am speechless. For other MLMers...
1) Please don't think Infinity Fuckers has ruin the reputation of MLM business.
2) There are no such thing as good/true or bad MLM. But there are mature and newborn MLM, just like comparing snatch thief(newborn MLM. eg: Infinity Fuckers) and mafia(mature MLM. eg: Amway)

MLMers, please note that your business only slightly different from Infinity Fuckers in 2 aspects:
1) Product
2) Support system

The business model remain the same, whether its Amway, Hai-O, Herbalife, Cosway, USANA, etc.

sue-ab said...

AKU MENCIK KAT BENDE2 NI SUME..DAH PENAH KENA SEKALI...JAHANAM DUIT...NASIB BAIK RM60 JE..TP BYK JUGAK TU..KALAU BELI PIZA..BADAN AKU DAH GEMOK N SIHAT...TOBAT TAK KAN JOIN APA2 YG MENJAHANAMKAN DUIT LAGI..

! Sam Posmen ! said...

macam kenal je yang 1st profile tu. sekali batch dengan aku daa.

hafizuddin islam hamzah kan aku dah pesan awal-awal aritu. tak nak dengar. tak pasai-pasai dah top kat blog aidid. suka kan?

buat malu uni ja

zarul666 said...

aku lk dh lma berbulu dgn mamat nih...facebook.com/MistaHaiezack

Unknown said...

gotcha!!

hang jebat said...

selama ni aku silent reader jer...tp baru2 ni ada lak member lama aku ajak masuk natang ni...ceshh...trus aku ckp "aku pembaca tegar blog aidid..."
haha...!!! thanks bro aidid!!

Fitrix said...

@hang jebat

La knape citer tergantung ni?Lpas ko cakap ko pembaca blog ni,dia cakap apa?Ke diam msm muka je?Atau cakap "Aidid ni dengki je buat fitnah lagipun dia kuat mencarut blablabla"?Cer citer cer cite

Anonymous said...

Who let the dogs out? Woof woof.

Sekor2 yg kipas duit cam arremm, tak semengah jer. I feel sorry for them, ya knowwwwwwwww.

Good one brothah.

See yah!

hang jebat said...

@fitrix

yup...btul...trus kutuk kata aidid ni dengki tgk org melayu berjaya la...tabur pasir dlm periuk nasik org la...itu la...ini la...
dia menipu sesama melayu pkai agama leh lak ek...nk jer aku sembelih time tu gak...

Unknown said...

memang sial betul benda ni....menyemakkan dan memenuhkan mesej kat FB je....mengada2 nak ajak orang jgk....nanti nak try cara jebat plk....maybe bebudak tu paham lepas ni....
kire nak rezeki je....tambah2....halal haram xnak pikir....macam xde otak....

Chereta Chenta said...

salam bro

cuba tgk yang GT12 ke GT14 lupa la nama dier..sal member duk citer adik ipar dia dah masuk..bayau RM500..... kumpulan ni promote dlm fb gak

Anonymous said...

Sesaper yg tengah lurk yg berkawan ngan mamat2-minah2 jakun taek kuceng kipas duit kat atas tu. Suh derang masuk sini sat, i..i meant, all of us here wanna have a word with 'em.

Commmon now!

*poof*

cek chun said...

budak-budak muda macam ni payah sikit nak disedarkan. sebab dah buta dengan duit kipas banyak-banyak tu. takda nya depa ingat halal haram. darah tengah naik, semua depa ja betoi.

sapa tak mau duit senang. boh 100 dapat beribu. masing-masing sekolah pun belum habis. akai pun tak reti nak guna lagi. buat malu mak bapak saja. bangang!!!!!

al- ifudin said...

sial la..asal aku tak jumpa blog aidid ni awal2..ak dah tkena scam melayu bodoh..sampai xpasal2 ak kua rm4k..lame kot aku kumpul,macam tu je abes duit.bodoh amat aku ni..kalau la boleh jumpa penipu tu balik mmg ak tikam!

onguard said...

kenapa la diorang ni cintakan duit syubhah ni???bagi pulak anak bini mak bapak makan???

cik kompas said...

sbb umat sekarang dijangkiti penyakit wahan...
Daripada Tsauban r.a. berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda; “Hampir tiba suatu masa di mana bangsa-bangsa dan seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang-orang yang hendak makan mengerumuni talam hidangan mereka”. Maka salah seorang sahabat bertanya “Apakah dari kerana kami sedikit pada hari itu?” Nabi s.a.w. menjawab, “Bahkan kamu pada hari itu banyak sekali, tetapi kamu umpama buih di waktu banjir, dan Allah akan mencabut rasa gerun terhadap kamu dari hati musuh-musuh kamu, dan Allah akan mencampakkan ke dalam hati kamu penyakit ‘wahan’.”

Seorang sahabat bertanya, “Apakah wahan itu hai Rasulullah?” Nabi kita menjawab, “Cinta pada dunia dan takut pada mati.”
(Riwayat Abu Daud)

JAIRO said...

ada di antara gambar tu org kampung aku... tapi tak la kenal... cuma ada add kat fb.. aku komen pasal infinity ni pergghhh ramai terus drg punya army back up.. yang tak best nya drg tak jawab komen aku.. tapi di dilit... hehehehe

yuzlina said...

~buat malu budak UTM je..nasib ko tu UTMKL..huh!

rahim said...

yg no 2 tu..buat malu budak land survey je..malu aku sebagai land surveyir budak2 land survey join benda ni...haha

Boutique Daisy said...

terbaik bro aidid...

mmg infinity downline fb mkin mnjd2 skrg..plg menyampah kalau org tag..xabis2 kn tag..ku remove diri sndri..

mohon share dlm fb sy ye..mekasih

Anonymous said...

masing2 jadik lembu..ikut je upline cakap apa..kalau halal..halal je lah suma..

kalau nak menglembu..jadik kacang lah oi..

eera said...

pagi ni hubby bgtau ada barua mlm dtg opis wat demo brg2... adoyaaaiii...

910 Rent A Car said...

semua nak kerja senang jek....pastu tergolek meroyan sorang2...:)

pink tulip said...

sgt menyampah bila asyik kena tag dlm fb pasal skim ni..
MLM2 lain pun sama je.. xhbs2 promote.. siap ada yg ptus sahabat bla xnak join..

Jinjulis J. Padasian said...

luckily Allah tidak pernah bukakan hati saya untuk involve dalam benda-benda seperti ini... Dijanjikan duit satu guni pun saya tidak berminat..

MLM, jualan langsung and benda-benda yang serupa... semuanya cuma membodohkan masyarakat.. bayangkan, saya yang tinggal di kawasan pedalaman turut merasakan 'kehebatan' penangan semua ni..

tapi, masih lagi terdapat masyarakat yang di kampung yang termakan pujuk rayu dorng ni padahal jadi downline yang entah keberapa ratus ribu.. memanglah tiada untung..

saya rasa ngo patut ditubuhkah bagi memberi kesedaran kepada rakyat supaya tiada lagi yang tertipu...

saya teringat pula bekas rakan sekolah yang memiliki BMW pada usia 23 tahun hasil dari bisnes MLM (i am not sure what but penapis air or something)..

walaupun dia sudah transform ala-ala justin timberlake masa tu, saya masih tidak tergerak hati untuk join MLM dia tu walaupun dijanjikan kemewahan dalam tempoh 3bulan..

begitu juga dengan score A... when education manipulated into haram business, i think somebody should stop it right away and what aidid has done is beautiful..

walaupun banyak yang benci, tapi dengan makian hamun itulah yang membuka mata pembaca.. because the MLMers are deserved for the cuss..

kr555zal said...

MLM ni tlah buktikan bahawa x semestinya org yg bljr smpi U,smpi luar negeri,kje dktor,lawyer,cikgu tu suma bijak pndai.

x mustahil kwn2 dorg hanyalah geng2 MLM yg dorg join je sbb kwn sndri suma dh cbut.buat apa brkwn dgn dktor tp IQ zero...

sedih tgk org melayu yg kje bgus2 cmtu snggup tinggalkn kje demi nk buat MLM ni.

cmna melayu nk maju klu yg ada nnt hnya dktor,cikgu,lawyer dikalangan bngsa asing?..yg melayu?

melingkup buat bisnes MLM....

dumb-ass!

onguard said...

Diorang ni duduk tunjuk-tunjuk duit berkepuk ni, bayar income tax ke tidak?adakah wang yang ditayangkan itu diperolehi dengan cara sah dari segi undang-undang?Untuk pengetahuan kita semua sudah wujud akta anti penggubahan wang haram (AMLA),maka kepada yang berkenaan jangan duduk bangga sangat tayang duit,kipas duit,tido atas duit,susun duit berbundle-bundle...

azwan said...

Aidid, tu muke ko ke bai? Bapak hensem, aku pun tak sehensem gitu.

Anyway, kr555zal..memangla yg banyak kena tipu ni yg terpelajar. Makan minum buku lurus bendol tahap dewa punya. Pusing sikit terus kiok. Yg konon nye tak brapa pandai...macam mat despatch, diorang ni la jenis yg cekap...kalau ko sebut je plan MLM, terus ko kena ludah. keh keh keh...

onguard said...

Sekiranya para MLMers memang banyak duit,tak perlu tayang-menayang duit-duit anda,kerana hanya yang riak sahaja berbangga dengan apa yang mereka perolehi padahal itu hanya pinjaman sementara dari Allah. Cukuplah kita bersyukur kepada Allah dan membanyakkan lagi amalan,memberi hadiah kepada ibu bapa dan sanak saudara yang memerlukan,berzakat apabila cukup haul dan nisab,dan menyedekahkan kepada fakir,miskin dan anak yatim,dan membuat sedekah jariah membina masjid,surau untuk kemaslahatan umum dan sebagainya...

onguard said...

Ingatlah,setiap yang hidup pasti merasai mati,dan apabila kita mati kelak,tinggallah segala bungalow,bmw,duit berkepuk,isteri yang cantik,trip-trip melancong keluar negeri,saham-saham,jawatan-jawatan dan akan datang kepada kita,tandu yang hanya muat untuk seorang,tiket untuk kembali kealam barzakh,gelaran Allahyarham,lubang yang sempit lagi gelap,tanah yang busuk dan berlumpur serta ulat dan cacing sebagai peneman,dan amalan-amalan didunia sebagai bekalan,sedekah jariah kita dan doa anak yang soleh...jika baik amalan kita maka akan mewahlah kita di sana, akan tetapi jika kita hidup didunia atas airmata dan titisan keringat dan keluhan orang-orang yang tertindas maka bayangkanlah apa yang menanti kita di sana, kubur itu boleh jadi salah satu dari taman-taman syurga tetapi ingatlah ia juga tidak mustahil dari menjadi lubang-lubang neraka...

Adinda said...

hensem jugak aidid ni yer..
nanti kalau jumpa kat Prai, nak sign!!!

hyelbaine said...

Wah, encem En. Aidid. Ini kah gambar Encek POAD BADARUDDIN yang ditunggu-tunggu itu?

hahahahhahah

Mr. Jai said...

kipidap bro aidid.... ur the best... kasi expose truss...kpd MLM-ers, moga² cpt crash!!!


p/s: aidid ensem... hahaha FTW!

azwan said...

Wa cakap lu, Chris Hemsworth pun kalah bro...Aidid, ko taknak belakon Thor 2 ke? keh keh keh...

cek chun said...

Pewittttt
Bang, nak sign bang...
Kat belakang baju pun ok

Aldan said...

cam lahanat sekor2..mcm main kutu konon..palehotak dier, main kutu rolling sesama sendiri je, mana de cr downline br..

bahlol gila, janji ade peluang dpt duit je rembat, bukan reti nk pk duit tu dtg dr mana ke.. goblok tenan ahh! ( java lang: bodoh betul in BM)

mat rempit aku faham ni yg bebudak U pun join sama, yg amik syariah pun 2x5 je tongong..

amik la korang, femes kat blog ni, yg belum listed sabo ekk, bro aidid sure masukkan nnti..

haha, serve u right!

akuatik said...

abih la lps ni para penganut ajaran mlm dan infinity pakat pi serbu klinik-klinik kat prai utk mencari si poad ni hahahahahaha!

Unknown said...

aku bajet muka AM ni kuali asia (Pan-asia), sekali upenye itammasin. ckckckckckck. tp ade rupa ketokohan pejuang Anti-mlm. kipidap AM.

eera said...

tu dia amik hang... kuaq dh muka wanted yg org MLM dok tunggu2... huahuahua

Fitrix said...

@hang jebat

Reaksi MLMer tipikal bila disebut nama Aidid.Samada msm muka diam@ckp Aidid ni dengki,kuat mencarut dll.

Tapi bila disuruh buktikan apa yg Aidid ckp tu SLH dan MLM mmg x aniaya org dan buat anda jd kaya raya,kecut xde telur pulak.

Aku open minded dan kalau diaorg blh buktikan semua itu,aku blh terima aku SALAH.In order to be right you have to be wrong first.Masalahnya,XDE sorang pun MLMer yg berjaya buktikan semua itu.

DraconicPhilosoraptor said...

Mak aih, ini dah lebih ni. O_o Doc Aidid ngan Doc Azwan tak hairan ke budak2 melayu ni nasihat ulang2 tak masuk juga? Bukan apa, kebnyakkan diorang ni keluaran universiti....apakah dah jadi sma pendidikan kita? Too narrow-scoped?

Betul2 tak leh tahan kedunguan ni. Sekian lama meng-stalking,ada juga masih bebal ek?

Mungkin mereka ni blinded by the light kot...suluh tu guna lampu spotlight atau kalimantang je ehk? Mmg hikmah ni selected ZzZZ

o_O Fuuhh, Sabahan malays pun masuk jerat juga? Waduh pedas mataku...

Anyways, keep up the good job docs!

Intan10 said...

wah..ini ke encik aidid..not bad..hehe..

osip said...

gile femes..haha..sombunk=sombang...

aku rase aidid patut letak page wall of shame la kat blog die ni..

NurAsh said...

nak pos komen bila muka bro AM dah terdedah. akhirnye, tibe juga masanye. muka sebijik mcm ketua pengarah projek kitorang!! phewww.....

Arya Dröttningu said...

NurAsh,
Gimme your work address...

Printing said...

Petikan dari blog keretamayat: 1:Piramid adalah firaun yang punya
2:Harta adalah Qarun yang punya

Last2 dua-dua masuk neraka....
Fikir-fikir je laaa...

Oh Oeya said...

'Sedara terdekat' mokcik pon dah terjebakkk!! huh!!
Owg ckp x nk dengo!! Makin dikata nye kite jenis tak boleh tgk owg senang lagii jenis nak kaya sorang!! perggghh!! nak tabokkk je rase mse tu!!
Skaranggg!! Nan ado!!.. bukan nak ktawakan die cuma sian.. 'mahal beli sedar'

kurosagi said...

yg ni bru masuk dlm gmail saya(spam)~

http://slimberryxtreme.com/?referid=info

xpenah dgr lagi~

Noorshella Che Nawi said...

aidid..iluvislam.com ak rsa cuba nk wat cm skim piramid..ak suka bca psl tazkirah kt ctu tp one day tu ak jmpa cm diorg buat mlm..nth..

AddabxDop said...

Bab MLM open Facebook ni mmg ptt dikeji..terang2 dah menipu, xsangke ade org yg follow..TP, xperlu la kot nk aibkan diorg..at least censored la name ke cket..kang kene trolled teruk2 plak..maklumla reality org skang, seronok trolled2 nih..kalau kene kt family sendiri cmne??
Jaga aib org, Allah tutup aib kite..btw, very informative =)

Aidid Mu'addib said...

Pehal aib-aib pulak neh?
Ko ada tengok wall masing2 dia org ni? Dia org dah aibkan diri masing2 macam cipan yg berak merata. Tak payah aku tolong, dia org dgn jayanya dah aibkan diri sendiri with flying colours... dengan penuh bangga pulak tu. Dungupiang macam haramjadah sekor2... buat aib org Melayu, buat aib org Islam sekaligus... wadefak.
Tujuan aku kat sini cuma nak beritahu anak2 Melayu lain... stay away from these anak2 yahudi dikalangan org Melayu... stay very, very far away. And of course, nak mengelakkan fitnah. Aku takleh la letak info org sebarangan kan? Kena ada buktinya... so, I gave you irrefutable evidence.
You don't like it... I can't help you there.

p/s: setiap org yg ada info kat sini, aku dah report ke KPDNKK... sebab mereka buat skim piramid dan melibatkan diri dlm perniagaan yg tak berdaftar dgn KPDNKK. Terpulang kat KPDNKK nak buat apa...

beingdeadissonotlikeme said...

Salam, Im from Brunei.

I like ur blog especially utk menyedarkan org Melayu + Muslim =) (keep it up the good work)cuma nak tnya, kalau2 ada org yg buat video utk sedarkn betapa RUGINYA org yg terperangkap di dlm sistem DAJJAL ne...pls share link ya...

Semoga kita sume dirahmati Allah. Amin

NORSHYLA MOHD NOR said...

baguslah buat ENTYR CM NI :D

BAHASA YG DIGUNAKAN SANGAT MELAYU DAN SANGAT MENUNJUKKAN YG AWAK TU ISLAM :)

TERUSKAN PERJUANGAN MU WAHAI INSAN...

tapi kenapa yg RM20 RM10 RM30 ko tak nak marah2x?kenapa ID ko marah sgt??

matsom said...

"tapi kenapa yg RM20 RM10 RM30 ko tak nak marah2x?kenapa ID ko marah sgt??"
really missy? pasal duit haram tu, kalu singgit pon dah haram, seploh ringgit seploh kali haram, seratus ringgit seratus kali haram, seribu ringgit seribu kali haram

nice blogs, btw...
http://duitduit.blogspot.com/
and I particularly love this:
http://nor-shyla.blogspot.com/2011/06/nak-mintak-sedekah-kenak-mintak.html
orang mintak sedekah kat die tau pulok die marah! ID tu 2x5 laa dik wei! jangan ngadu kat BF suruh pukul aku dahlaa... akkakkahakaghaakakakkkakakahahh

Norshyla Mohd Nor said...

sy minta pandangan je kenapa marah sgt ni :D hmmm? pelik la...sy ni nk berhenti buat sbb tu mintak penjelasan bkn mintak di malukan sebegini yew :)

NORSHYLA MOHD NOR said...

masalah sekarang sy kurang jelas lah kenapa kata mintak sedekah??padahal org yg nk join suka rela and inbox kita tanya cara2x nk join...bukan kita yg terhegeh2x cari dorang.... hmmm kalau cara ni ckp mcm minta sedekah...habis tu org yg nk jual prepid tu pon minta sedekah gak ke?? padahal die tgh buat promoiss...hiasshhhh tak pahammm help me...jgn marah2x plz ^_^ chill la nk mintak pandangan je pon :D

farid said...

apsal bengap sgt minah sekor nie....

matsom said...

Senang aje dik, takpayah susah-susah wat posting, tengok belah kanan tu ada tulis "WANNA JUMP?" pastu cari "Infinity Downline" -ada 2 entry, yang ni dengan yang Finite Downline - Skim Piramid Paling Senang Nak Explain -baca puas-puas...

Aidid Mu'addib said...

Aku selalu keluar teori yg mengatakan anak meleis yg buat skim piramid itu semua jenis tak sekolah dan IQ masing 2 level lembu benggali - I guess, I am correct on all counts - it has been proven today by some of you.

Berapa kali nak explain benda yg sama neh?

1. Korang tu mintak sedekah sebab ambik duit org lain tanpa segan silu. Dan mintak sedekah korang tu lebih hina sebab korang buat keje mungkar dan menipu... dan yg makan tipu tu pulak adalah anak2 meleis yg sama dungu yg tak pernah faham matematik dan sekolah pun mungkin tahap darjah 3... you people revolves around the same circle of stupid donkeys.

2. LoginFB100, RM20segera... or Rm30 or RM50... semua dah di terangkan sebelum ini, dan masing2 ada flyer masing2 - ko yg tak research blog aku abis2, page aku kat FB pun ada byk flyers - bukan salah aku kalau attention-span ko tu 5 saat... mengalahkan hyperactive child terencat akal. It's just in your nature to be dungu I supposed... takleh tolong di situ der.... Hopeless.

3. ID itu skim piramid paling sempoi - sure korang boleh buat duit, tapi duit yg korang dapat tu bersandarkan keahlian ahli yg terkemudian, yg pasti akan rugi... crash tergolek dog. PASTI AKN RUGI - dah berlaku dah dalam cycle ID tahun lepas... korang tu semua baru keluar hutan, tak tahu cite ni langsung. Salah sapa tu?

4. ID mengamalkan skim piramid 1 downline 4, di mana kadar kerugian ahli adalah melebihi 75% - ingat tu 75% ahli akan rugi apabila ID complete one cycle and then it crash... jadi, kalau ada korang dapat duit drpd bzns cibai ni... itu duit downline yg terkemudian yg korang dah sambar awal2 dan korang bebankan kat downline masing2... Faham ke tak apa itu skim piramid dol? Anyway... kat akhirat nanti jawab la masing2. pasal keje mungkar masing2. Kat dunia ni, kalau ko dah makan duit sebegini... tanggungkan aje bala bencana musibah yg akan menimpa korang - spt... otak kepala dungu gilabab, tak boleh faham2 benda paling simple sebegini... itu satu contoh. Contoh lain... kalau duit sebegini dibagi kpd ahli keluarga utk dimakan - tanggungkan anak2 yg low IQ dan perangai sekor2 macam setan. Tak kan tak perasan benda ni berlaku disekeliling dik?

5. Aku dah explain pasal gambar masing2 monkey ID kat atas tu... itu semua gambar anak dajjal tu der. Apa nak kesah dol? Pehal jadi aib pulak? Masing2 encem what?

hyelbaine said...

Read and you will be well read. If you're too lazy to read, you might as well be read your last rights or talqin.

NORSHYLA MOHD NOR said...

aib ar guna pic org...pastu ckp org tu anjing dajal semua... mcm ni ke?cara nk selamatkan anak melayu??ni bukan nk selamatkan! ni nak mengutok namanya.... huhuh suka hati hang la...nk wat cm ne pon yer

Aidid Mu'addib said...

Yep... macam tu la caranya...
Mahu kasi tahu melayu lain, jgn dekat sama lu org bahalol semua... geng pengamal skim piramid laknat... no use one cent.

Anyway... you're missing the bus girl. Takde org kat sini yg rasa nak selamatkan korang tu derrr... kalau hati dah itam telan duit laknat hari2 - takde org boleh buat apa2 pun. Yg nak diselamatkan tu adalah budak2 melayu yg kesah pasal halal-haram rezeki dia org dan yg masih tak tahu pasal skim piramid spt INFINITY DOWNLINE ni.... You follow all these dik? Ekau paham ko idak neh? Nobody cares about you... what the fuck do I care anyway? Who the hell are you? Jgn kecik2 suka perasan... Useless people deserve useless things. Live with it.

Move along bitches...
Facepalm...
Talk to the hand...

matsom said...

@NORSHYLA: lerhh, dah diorang tu pon tak malu jadi kuda tunggangan dajjal (oops, scam artists, nope, little dajjals).

Aib? mengaibkan orang yang bangga buat kerja-kerja keparat tak sama dengan mencari aib orang, please make that distinction t(^-^t)

Further reading: Sejarah Lengkap Osman Hamzah-Pak Man Telo

Adinda said...

Sian adik tak braPe paham. Nak ai explain lagi ke dalam Urdu?

hyelbaine said...

You should be grateful that's the most that the author and its readers can do for what awaits them for their sins is much worse if you read the holy Quran.

Amy Amira said...

Wah ade yg promote bisnes SAMPAH kat sini lah!hahahah korg yg promote bisnes haramjadah tu kat sini buat apa!kan bagus korg join unit trust tu kan ade faedahnya halal dan sah di sisi agama dan BNM..aku masukkan duit aku kat ASB lagi elok! sape pengasas dia ntah...mmg aku ade terbaca website org putih wahabism tu kata bisnes ni halal!kepala otak ko! mmg miskin lah korg atau mak bapak korg yg miskin x bagi korg makan sejak dari kecik!makan ubi kayu je,hah! nak x nak jual lah blakcberry ke kat fb kan senang! bukan susah pon jual produk kat fb tu hah!senang je bukan jual kapal terbang pon!jual produk blackberry dan gadget2 dan produk2 lain kat pasaran tu mcm lens pon dah ramai org jual murah kat online kan,nape malas nak berusaha cari dealer produk tu dijual kat fb! kan senang jual2 produk x payah pakai masuk ID lps tu bayar rm100 sebelum jadi ahli!bangang!ramai yg berjaya! ramai jugak yg kena tipu termasuk kawan aku! ID sampah!fuck!

Helmi said...

Unfornately, still alive and kicking Dib... feeding on senseless Malays...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=209652302415975&set=a.209651592416046.45387.100001136203458&type=1&ref=notif&notif_t=photo_reply&theater

Helmi said...

ngomel lagik:
http://zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/915-status-hukum-infinity-downline--login-facebook-dapat-rm100.html

syamsul zikri said...

adui, member aq pon dah terjebak ngn natang ni...

Anonymous said...

nak buat camna..iman meleis nie lemah bab duit...yang peliknya..rakyat Yahudi kat Israel tak sibuk buat benda terkutuk neh..misi menjahamkan orang islam dah hampir berjaya nampaknya

Asyraf said...

baru2 ni..bende ni naik balik dow! camne ni kawan2

hazim ismail said...

please remove my fb profile picture in your blog about infinity downline. in the name of Allah until to date ive never been involve or be a member of this infinity downline. seriously id never paid any fee to join the scheme. please remove my fb profile picture of name "HAZIM ISMAIL". mana dapat info saya join ke apa?! main petik sesuka hati gambar-gambar di atas. kaji dulu. dosa memfitnah itu lebih besar daripada dosa membunuh saudara seislam!! ya rabbi..

Rosegirl said...

nak tanya sket sesape yg tau camane lak yg ada org trading emas secara online tue?? dpt untung beratus ribu hasil jual beli emas kat online
sama kes cam natang yg korg ckp ni ke?? huhu...

lilyzali said...

salam.. rupanya yg dok tulis "boleh buat duit dng FB" tu MLM ka? hahahah..ku ingat tekan2 butang kat FB leh dpt duit.. adoiyai.. mmg tak pernah minat dgn MLM ni, bg la apa nama pun. tp tu la, ada org kita yg kabur mata, pekak telinga, terfreeze otak bila dgr ada org untung ribu2, pakai merc, BMW dgn hanya berlenggang.. tgk org cina, oakai selebet, usaha gigih, baru duit kepuk2.. Wallahua'lam

~~kamek bziee~~ said...
This comment has been removed by the author.
wahbah said...

BRO bagus idea nko buat kajian tentang mlm dan memberi kesedaran pada bebudak adik adik melayu .
tapi satu hal yang aku nak ko buat kajian juga dan sedarkan umat melayu ni tentang penipuan skim cepat kaya bank komersial islamic or non islamic , insuran islamic or non islamic
pelaburan saham dan unit trust yang halal atau haram . baru meluas idea pencerahan ngko

bulat said...

lilyzali mmg patut laa ko tak tau benda mcm tuu, sbb tk pernah nk amik tau... so bila sekali terkena yg tipu, mesti duk jaja kata semua pun tipu...

azwan said...

lilyzali, baik ko tanye pondan sekor ni tang mana yg tak tipu tu. Tapi ko jgn berharap, sebab sebagai seekor babi yg low IQ, dia hanya pandai berdengus, berak merata-rata, jawab soalan pun tak penah, nak call KKM lagi la tak reti. Almaklum babi...

bulat said...

lilyzali aku tknk komen byk2 laa nnt makin byk lak taik si babi azwan kat sini...

klu ko nk tahu yg betul kena tanya org yg betul bukan tanya pada org yg terperasan konon tahu...

samada ko dapat or xdapat terpulang pada diri ko sendiri, klu nk kekalkan tahap mcm nie pun dgn berfaktakan dari org yg kurang tahu, itu ko punya pasal jugak...

sebab tu laa kot org cina poket lebat sebab pandai buat perbandingan dan bertanya pada org yg betul...

Unknown said...

Takpe buat dosa byk2 sbb pintu taubat masih dibuka.. klu rasa jeles ke pernah kene tipu dengan sistem ni jgn la marah sangat.. sbb itu semua adalah dugaan.. dunia sekarang perlukan duit.. tambahan pulak negara kita ni byk org politik ikut ajaran sesat jugak.. so dont hold ur back.. god bless u

azwan said...

Apa punya pemikiran. Byk lagi benda yg higher value berbanding tuhan duit ko tu. scam scam scam takpe...scam scam scam its OK. Ko ni cth generasi product MLM yg hancus 360. Ko pegi suntut MLMer lain seko2..then terjun gaung..get dumbfuck?!! What kind of shit is thissss.

Unknown said...

Dh sah2 ni skim cpt kaya giler