And so it is...

Saturday, November 6, 2010

Gelang AC Mizal - Ini Yang Aku Bengang Ni!


Komen Aidid Mu'addib di Say No To MLM di facebook, Okt 14, 2010 - Point of view: Aku tak kesian sgt orang yg join MLM/skim piramid, lepas tu tertipu, rugi duit, dan dah serik tak nak buat lagi. Mungkin dia dulu dipujuk-rayu, dikelentong atau tak faham ttg MLM/skim piramid. Yang aku betul2 kesian adalah org yg mengajak org lain buat MLM & skim piramid, dia faham bendanya, dan tak taubat2 jugak lagi tu. Sebijik macam mala'un yg mengajak org lain menyamun setiap hari, mengajak org buat mungkar setiap hari. Dah sesat sungguh drpd landasan org Islam, drpd landasan kemanusiaan, dan dah start betul2 jadi anak angkat dajjal... yg jenis itu yg aku paling kesian. They're lost...



Aku cukup bengang betul bila dapat tahu yang AC Mizal dan tali-barutnya tak abis-abis cakap merapu pasal aku dan apa yang aku bentangkan di sini. Aku ni bengang gila babat ni... bengang tahap gaban! Tahap cipan pun bole gak. Ada ka cakap anak Muhd Addib ni pemfitnah dan pendengki? Wadefish? Tak cukup lagi ke kena belasah dey? Tak puas-puas lagi ke? Memang invite trouble betul... ko ingat aku borak kosong gitu? Jangan sebarangan cakap Aidid Mu'addib seorang pemfitnah, sedangkan fakta-fakta aku takde sapa yang sangkal lagi (kalau ada... aku akan correct - science is everything to me!).
 
ITU NAMANYA KO TU YANG MANGKOK HAYON
MEMFITNAH AKU! ADA FAHAM MACHA?
 
Aku takde hasrat nak tulis panjang-panjang kali ni (sebab aku memang dah tulis panjang-panjang bagai nak rak sebelum ni. Aku dah bertungkus-lumus explain satu-persatu tentang pengelentongan artis cikai ni kepada orang Melayu). Dah hujung minggu dah ni pun, aku dah berniat nak santai-santai lepak-lepak main dengan anak-anak aku yang 8 orang tu. Korang ingat senang ke nak layan 8 orang? Itu belum layan emaknya lagi... 
   
OK... Apa Fakta yang kita dah tahu setakat ini? Mari kita senaraikan supaya takde orang cakap Aidid Mu'addib fitnah la, dengki la. Macam tak bertamadun gitu. Hey! Ini isu "right and wrong", ini isu penipuan komersial dalam masyarakat, ini isu "integrity and trustworthy" - bukan integriti AC Mizal, bukan pulak trustworthy mangkok tu yang non-existent. Ini isu integriti Aidid Mu'addib, isu kepercayaan pembaca kepada aku. Bila aku buat sesuatu, aku nak pastikan apa yang aku buat itu benar, telus dan bukan direka-reka. Kalau aku cakap adik Salima yang kiut-miut tu mangkok dan suka typo - aku kena tunjukkan buktinya kenapa dia mangkok dan kat mana typo nya(eh! tapi panjang la pulak aku punya presentasi ni nanti ya? Alaaa... lain kali la yang).
 
1. Gelang hikmat AC Mizal yang dijual dengan harga RM1000 datang daripada satu syarikat di China yang namanya, Guangzhou HotTime Jewelry Co., Ltd. yang beralamat di: R218, QiaoDe Business Center, Second Floor of QiaoDe Street No.62-84, XiCha Road, BaiYun District, GuangZhou, China. Kos seutas bracelet besi dan tungsten daripada kilang tersebut adalah USD25 sahaja (dalam RM78). There's nothing you can say or spin, to change this fact!
 
2.  Alasan untuk jual sampai RM1000 kepada orang Melayu (yang saya akui memang ramai sungguh yang dungu... tengok aje la Salima, Khai Wahi, Eda Murad, dll... the list is long) tidak masuk akal, untuk orang yang berakal. Isu saintifik gelang magnetik tidak wujud langsung dalam dunia ni. Hanya syarikat penipu... yang selalunya pulak buat biz style MLM yang jual gelang tangan magnetik ni. Tiada pakar perubatan, pakai fizik, pakar sains apa saja yang ada cakap gelang magnetik ada kesan kesihatan yang "significant" pada manusia. Apa yang ditonjolkan adalah testimoni yang dibuat-buat, dan testimoni daripada orang-orang yang dungu seperti Eda Murad dan Khai Wahi. This nobody can deny. You can try to deny it, if you want to.
 
3. Aku dah pecahkan tembelang testimonial produk AC Mizal tu satu-persatu! Lepas tu "spin" pulak aku yang fitnah. Macamana aku nak fitnah bang? Testimonial tu ada kat website AC Mizal. Bukan aku yang letakkan mende nye kat situ... AC Mizal dan kuncu-kuncu yang sama waktu/IQ dengannya yang kopipes website orang lain. Macam nak terkencing aku bila dengar mamatnya cakap... syarikat Mat Salleh tu yang copy-paste testimonial ACK. Wadehel! Website syarikat omputeh tu dah wujud dekat 10 tahun kat internet ni. ACK... 2 tahun!
 
4. Sistem autoplacement ACK adalah sistem piramid yang dipanggil sebagai "8-ball model". Secara dasarnya, setiap yang beli produk haprak AC Mizal akan menerima habuan keuntungan 43% 5 level ke bawah daripada masa JOIN (AC... kan aku dah sound? JOIN la dol... bukan JOINT! Ko ni belajar bahasa Enggerish ke apa?)... di mana keuntungan ini datang daripada jualan gelang magik kepada pelanggan di masa akan datang. Autoplacement 1, 12, 144, 728, 20736, 248832 dan seterusnya... A CLASSICAL PYRAMID-SCHEME. Maksudnya ACK menjanjikan wang keuntungan daripada keahlian yang terkemudian... sekaligus menjanjikan kerugian yang pasti menimpa kepada ahli yang join lambat. Yang ini la paling aku tak faham... adakah semua pekerja di syarikat ACK dan ahli-ahli yang join rata-rata guna kepala lutut untuk berfikir?
 
5. "Berduit sekarang berduit masa depan"... kepala hatok dia yang dia dapat bantu orang Melayu. Bantu apekebendanya pun? Bantu untuk menambahkan jumlah pekerja kerajaan yang ada hutang long-term... gitu? Apa punya "economic reasoning" entah? Promosi suruh orang buat hutang, bagi duit kat dia beli benda satu sen tak guna, dan suruh pekerja kerajaan tu semua terus potong gaji melalui biro angkasa untuk bertahun-tahun. Gila babi punya orang!
 
6. Menggunakan isu agama untuk kasi perniagaan sia-sia ni nampak cantek.... woi! Tak malu ka? Ada tengok muka sendiri tu kat cermin bangun pagi tadi tak? Ko ingat ko kerja cikgu ke? Kerja doktor ke? Kerja tukang sapu sampah (yang pasti lebih mulia daripada dia orang ni)? Kerja ko tu adalah penghibur cikai beb! Ko mengajak orang buat mungkar hari-hari. Kerja ko melalaikan umat Islam hari-hari. Jangan la nak pakai isu agama mamat oi! Kerja jual gelang dengan mengatakan, "Sambil bergaya, sambil buat duit" or whatever... Kalau saranan nya "untuk bergaya", dah automatik menyuruh orang Islam buat kerja haram dan mungkar, sebab orang lelaki Islam ditegah untuk berhias bergelang dan rantai seperti orang pompuan. Ada Ulama' cakap HARUS pakai gelang kalau niatnya untuk berubat, tapi haram jika niatnya untuk melawa. Ko sure ko orang Islam tak ni? Aku query jugak kengkadang... sebab perlakuan yang korang kat ACK tonjolkan, len-macam punya sesat dan non-islamic betul. Tengok kat bawah ni:
 
 
AC Mizal: Tak payah la dey cakap merapu-merapu yang berbau agama. "Allah memang sentiasa berada pada pihak yang benar", ko cakap? Yang aku tangkap ko red-handed menipu orang ni kerja yang benar ke? Ko ni psycho ke, atau plain stupid sebenarnya? Meh la share info peribadi ko tu kat aku ni (email aje beb, kalau malu-malu. Aku akan simpan maklumat tahap IQ ko tu. Aku janji aku tak cakap kat orang). Pastu, yang siap senaraikan pulak kos berlayar kat laut la, letrik api la, kos pekerja la... apekehenye yeop? Meh la sini aku contact HotTime Jewelry Co. Ltd, kat Guangzhou, suruh kasi ko harga USD22 satu utas gelang. Apa isunya ni beb? Syarikat lain boleh jual rantai yang sama daripada kilang yang sama dalam 200-400 hinggit aje (ingat syarikat eDymium? alaaa.... jangan la malu-malu kucing lagi... bosan la gini). Tapi ye la pulak... isunya jual gelang kelentong. Harga pun mesti la nak kelentong... kan? kan? kan? Kalau nak buat mungkar, mesti la nak buat sungguh-sungguh mungkar... kan? kan?
 
Walla: 3 bulan? Orang lain dah lebih setahun pun ada yang tak dapat. Autoplacement maaa? Ko tak dapat tu sebab bahana skim piramid la tu... dan bahana nak kasi AC kete Bentley dulu, nak kasi Salima duit beli make-up, dan kasi Eda Murad membuncit lagi... mesti tolong orang terdekat dulu dek! Ko tu orang terdekat ke? Kehkehkeh!
 
Rizal ACK: Macam aku dah cakap... dengki kepala lutut ko aku dengki! Cemburu dengan korang yang menipu dalam buat bzns? Cemburu kepada korang yang songlap duit orang Melayu? Itu yang aku nak cemburukan? Wadefik? Ko ni biar betul? Nak cakap biar la betul-betul mamat... jangan main cakap keluar ikut bontot aje. Malu meehhh!
 
Mai Fadzly: Cik Mai... jilat bontot dato', jilat dek... jilat puas-puas! Yahoooo!    


There's nothing you people can say or do,
to deny the fact that you have lied
and swindled our fellow Malays.
Repent you soulless infidels! 
Allah judgement is coming... 
and that right soon!
  
Dah la... malas lagi aku nak cakap dah. Kasi gua marah aje.     
 
 

63 comments:

Wan Firdaus™ said...

Sehangat api,kau membara!

Kujie said...

share beberapa link dari isu ini kat blog..tqvm

Unknown said...

omg! u rock man!

aishaz said...

Yahooo! Terbaek wooookk..

Mrs. Al said...

KENYATAAN ANDA MENGENAI TIADA PAKAR FIZIK ATAU SAINS MENGATAKAN TENTANG GELANG MAGNETIK....UNTUK KESIHATAN TU SALAH YE..

FYI, SAYA JUGA BUKAN PENGGUNA PRODUK NI TAPI SAYA TAHU SECARA SAINS BENDA NI MEMANG WUJUD, SAYA RASA ANDA YANG PATUT BANYAK BELAJAR TENTANG SAINS MAGNET, VIBRATION SPECTROSCOPY DAN KESIHATAN YE,BANYAK ARTICLE2 MENGENAI RESEARCH NI DALAM sciencedirect, ACS, PubMed, dan mane2 sci publication.....dan ada yang dipatent kan!

cuma yang salah, bisnes cara MLM

Mrs. Al said...

as a lecturer, we should be more professional in giving sc info.
tqvm

Amar Gencos said...

Semalam ada a few flaming comments kat page Gelang tu, arini dah kena delete dah. keh keh keh.

Anonymous said...

Al-Scheira, saya rasa bidang sains yang sesuai dikaitkan dengan gelang ni ialah biomagnetism dan magnetobiology. setakat yang saya cari dan yang saya tahu, memang ada eksperimen dan kajian berkenaan kesan medan magnet berkuasa lemah sebagai rawatan alternatif, tapi setakat ni takde bukti kukuh dari aspek klinikal (penggunaan terhadap manusia) yang mencapai standard perubatan berasaskan bukti (evidence based medicine). Saya rasa kalau bidang berkait dengan magnet, vibration spectroscopy tu, aplikasi dlaam bidang2 tu lebih menjurus ke arah aplikasi diagnosis e.g scanning, imaging macam MRI dan jarang sangat ada aplikasi untuk rawatan. Memang ada alat yang digunakan untuk tujuan rawatan macam pacemaker, tapi kalau yg membabitkan pemakaian gelang magnet setakat ni saya tak pernah jumpa lagi.

zakzak said...

kak Al-Sheira :

Bro Muaddib has given quite enough info on the scientific validity of those 'ionized' bracelet etc.

But just in case, this is one of it.

http://www.mayoclinicproceedings.com/content/77/11/1164.refs

from Mayo Clinic, a very respected, peer-reviewed journal.

Well, you could say that magnetism is quite different from ionizing a metal, but I'm pretty sure we can lump all that together since the 'idea/effect/benefit' of any magnetized/ionized bracelet/thing etc. is to the well-being of the bearer which already shown to be non-existent.

Well...if we do the same randomized, double blind and placebo-controlled study here at Malaysia and the participants are all from ACK, I'm pretty sure the result will be the same.

Tak tau la kalu jadi lain kan? ye la...keramat Dato' tu mungkin ada kesan :P

Encik Malaysia said...

al-scheira: cik puan la yang tak professional. orang yang professional, dia akan bagi pendapat beserta hujah dan fakta. terbukti hujah itu tepat atau tidak, itu soal penilaian selepas itu. saudara addib dh bawak hujah dan fakta dari research dia. cik puan apa hujah or fakta or kajian yang cik puan bawak? sekadar cakap yang cik puan tahu? PROFESSIONAL SANGAT. alamak. badut betul la.

Anonymous said...

salam.
nak komen sikit yg Al-Scheira cakap,
"cuma yang salah, bisnes cara MLM:

kita kena tau apa itu konsep MLM sebenarnya.. MLM bukan skim cepat kaya atau sistem pyramid.kalo nak cari MLM biar cari yg compny dah kukuh dan bw untung pd usahawan bukannyer cari skim cepat kaya,yg kita labur duit tapi org atas kenyg.MLM ni biss jugak.aku nak sahre something ngn korang..

http://www.hmetro.com.my/articles/HukumsertaiperniagaanMLM/Article


Perniagaan berasaskan MLM dan sebagainya adalah harus dengan syarat ia tidak mengandungi unsur-unsur judi, penipuan, unsur penindasan, riba dan terdapat akad jual beli.

Panel Kajian Syariah Jakim mendapati bahawa konsep, struktur dan undang-undang Perniagaan MLM yang diluluskan oleh Kerajaan adalah harus dan tidak bercanggah dengan konsep perniagaan Islam yang diputuskan dalam Muzakarah Fatwa Ulama pada Februari 2004.

Islam menetapkan bahawa setiap urusan jual beli mestilah bersih daripada unsur- unsur perbuatan penipuan, merampas, khianat, riba, judi, rasuah, mencuri dan putar belit. Perniagaan dianggap halal sekiranya tiada unsur-unsur yang dinyatakan di atas.

Keuntungan yang diperoleh adalah daripada hasil usaha yang setimpal dengan perkhidmatan yang diberikan.

zakzak said...

karl:

pacemaker tu pun x de kaitan dengan biomagnetism. ia adalah alat yang akan mencetuskan kejutan eletrik berkala menyerupai ECG manusia untuk memperbetulkan denyutan nadi jantung manusia.

jadinya, mcm yang saudara cakap tu la. tiada alat biomagnetism yang betul2 boleh digunakan sebagai alat alternatif perubatan yang boleh dipercayai.

Azrulhizam Bin Shapi'i said...

thanks kawan2 bagi penjelasan mengenai gelang magic ni

Anonymous said...

zakzak: oh, sorry tak tulis dengan clear. maksud saya aplikasi fizik dalam bidang perubatan secara umum, saya tak bermaksud nak cakap pacemaker tu aplikasi magnetism. btw tulisn sy tu mengelirukan, minta maaf

saerah80 said...

Good info you guys!

Aidid Mu'addib said...

Thanks you all for dropping by. I intend to just let all your comments free-flowing, and I welcomed you all here in my virtual home.

Hey... I've been in an academic environment, I've been in scientific meeting... but this is a blog. And it is is my blog... this is a place where I let go of myself - no rules, no protocols - and I just say whatever I wanna say (but of course... it has to be the truth, if not, I'd lose my credibility). So... I get cranky, I cursed. Why do I need to be a professional, Ms Al-Scheira? So... I don't really take heed of your opinion in that matter. I have enough rules and protocol and professionalism up to my neck! And I don't usually get kids sleeping in while I talk... like some other lecturers do - so, I'm happy of the way I am. Am I not "rich and flowery" with my words?

Anyway... the issue of "SAINS MAGNET, VIBRATION SPECTROSCOPY DAN KESIHATAN bla bla bla da la bla" - (perlu huruf besar ke? Kalau huruf besar... the truth will come hit you harder on the head or what?) - Just give me the medical reports/studies or the name of the profesor that say this, or do these kind of research, then I'll contact him myself. I have a lot to discuss with these kind of academicians. It won't be easy to find and interact with professors from the 17th dimension, you know....

There has been no correlation so far noted clinically in issues of magnetism and human health, apart from "the placebo effect" and "the power of suggestion". If there is a slight truth in AC Mizal magic trinkets, I'll wear one on my neck myself! If anyone were to try to discuss this issue with any orthopaedic surgeon... I promise you, they'll just slap you on the side of your head and give you a little spin....

Remember this kids... being educated makes you automatically a sceptic! Being a sceptic will take you far...

Anonymous said...

..Being a sceptic will take you far...

Mr Aidid, i'll remember this, thank you :)

Aidid Mu'addib said...

BBC: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4582282.stm
CSI: http://www.csicop.org/si/show/magnet_therapy_a_billion-dollar_boondoggle/
British Medical Journal: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1325112/?tool=pmcentrez
CTM: http://www.complementarytherapiesinmedicine.com/article/S0965-2299(09)00056-9/abstract

zakzak said...

karl: hahaha x de problem bro. sama2 mengingatkan. saya pun x tahu pasal vibration spectroscopy tuh.

aidid : mantap! kalau jumpa professor dimensi ke-17 tu bagitau aku sekali, kot2 leh buat collaborasi :P

Noor Fatin said...

bagus! ko tegakkan kebenaran! aku sokong

Unknown said...

bgs..bukak minda org mlyu skit..jngan dungu je dengar cakap orang!!

Lady D said...

org pandai2 sila kuarkan pendapat n share kepandaian korang.org yg slow mcm aku ni hanya layak baca n carik lagi ilmu supaya kendian hari aku tak mudah dibodohkan oleh mana2 insan yg pandai auta..

Tie Quar said...

dah makan duit haram, memang bengap la otak dia tu. hahahahaha

TheBentPencil said...

Aku sokong.
I wish you are my lecturer man. bukan takat copypasta journals je, tapi skim through satu-satu dan debate isi kandungan dia. dlm sesi ijazah aku dulu berapa keratlah yang macam tu. lain-lain cuma buat aku tido dgn slaid diorg. oppss!!

aku pun tak percaya tentang magnetism espacially dari gelang2 sebegini. fikirkanlah, kalau nak betul2 efek gelang tu, agaknya magnetism dia kene cukup kuat sampai boleh tarik kereta dan peti sejuk kot. hahaha

p.s. you should go into Melodi lah. expose penipu sekor ni. Pengisian melodi sekarang membazirkan masa siaran. sampai isikandungan Harian Metroll pun nak siarkan. perghhh

FloweryHappilySmiley said...

Saudara Aidid,
Saya sokong pendedahan yang saudara buat pasal MLM. Sebab ramai orang tak sedar-sedar. Semoga Allah dapat tunjukkan kebenaran & siapa yang salah sebenarnya. Penat la tengok senang-senang kena tipu.

Abdul Halim said...

bro aidid...apa kata lpas ni ko try usha skor A plak....mana la tau skim piramid jugak

Anonymous said...

Salam bro Aidid,
Kudos... saya sokong bro. Keep up the good work. Harap blh exposekan lagi bender yg terang2 tipu dan ambik advantage kt ke'ngok'kan bangsa kita sendiri.
@Al-Scheira - bender yg awak rasa tu dipanggil placebo effect. Sebab awak cuba convincekan dengan pakai bender tue akan rasa effect yg bagus so bender tulah yg awak rasa eventhough tarak 100% scientific proven pun... baka kata lagu Paramore - That's What You Get' ;)

Faisal Fadzil said...

susah nak explain kat org yang x go for scientific reasoning

keep up the good work bro.
kita buat semua ni sebab kita sayang bangsa kita
-jgnla caya sangat skim2 MLM ni wahai bangsaku-

Hanep said...

Haha.
Aku teringat tgk slot TV ape tah.
Bila tak pakai gelang AC, mamat2 tu takleh angkat kete.
Bila dipakai je gelang AC, huh!
Sonang yg amat!.

suchi said...

Rupanya sejak 2009 lagi benda ni!

http://www.topix.com/forum/world/brunei/TFA4ROA67Q0QQPCO4

cik fiza said...

setuju juga ngan pandangan saudara aidid.. mgkin placebo effect sbb org yg pakai percaya dia akan jadi lebih baik bila dia gunakan sesuatu benda tu.. so ada positif mind setting n rasa sihat.. :)

lyzaCR7 said...

gud info..terbuka gak minda nie..thks bro..
mohon izin letak kat blog saya..
(sebenarnya dah letak pun...(^_^)

Z Nizam said...

Wow! I really admire your style.
Dan 100% setuju..
Hujah & Fakta.

wirelife said...

very gud info saya sebar sebarkan jgn biar org lain kena tipu

naza ria said...

semua bengong...

phreak-id said...

Respek lu bro. Keep it up..

Anyway, nama pun testimonial. Bukan research pun. Kalau dah namanya testimonial. 1000 orang pakai, 20 orang kata ok, maka dia highlight la kat 20orang tu. bunyi mcm banyak. tapi tak terfikir pasal yang 980orang yg fail tu..


Terbaru >> 1) Sup Meletup 2) Selamat Datang ke Dunia 3) Terkena Asma?

niEna sHaLim said...

Alhamdulillah...
ada juga insan seperti aidid ini nak butktikan kebeneran....berjam2 aku membaca blog ko nie aidid...aper yg aku dpt?? ermmm ILMU utk tidak ditipu dan menipu....

Ya ALLAH...SEMOGA ENGKAU BERI KESEJAHTERAAN KEPADA INSAN2 YG CUBA MEMBAWA UMAT ISLAM CELIK AKAL !!!! AMINNN

Unknown said...

sy rase abg aidid blei order yg kat china punyer gelang compare dgn ac...bru le diorg terkedu siap wat test skali...aidid it my way...respek!!!

MrShah53 said...

nice discovery..it's very informative...request for share..for the sake of muslim, malays, n human being...

Orang Lidi said...

like this...

mukmien said...

SALAM...
GUA SYOKK OOO BACA ABG NYA BLOG...
BACA INFORMATION YG REAL OR RIO D JENERIO....
HARAP PAS NEH ABG BONGKAR G APA YG PATUT D BONGKAR..
SAYA SUPPORT ABG KAW2 NYA......
TERJAH...OR BAGI TERJAHAN YG KERAS G KAT GENG2... AC D MNA 2....K CHOOWWWKITROAD...

Unknown said...

salam bro,
rilex lah bro...jangan marah2....niat bro murni...so bro kena rilex jerk biarpun di tuduh macam tuh.....yg pasti ramai yg sokong ngn bro....time kaseh sebab membongkarkan pembohongan ni untuk masyarakat kita....dah lama konpius ngn gelang ni...confirm sudah mmg xleh di percayai......sabar yer.....kebenaran pasti terbongkar jua.....

noir7559 said...

LOL..ayat tipikal geng MLM... "Allah/Tuhan akan sentiasa bersama mereka yang benar... Kalau x usaha mana nak dpt income bla..bla.. etc"

Member aku taun lepas join frens club pon labun mcm ni le jugak kt aku.. Kete² under 50k ni x main katenye... Paling busuk pun pakai Caldina tahun depan(tahun ni). Tgk skrg ni ape jd? Berutang 41k terpakse le bayo tiap bulan smpi 15tahun... Sian plak aku nengoknye..

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Urusniaga yang untung berlipat kali ganda dari segi Ugama ISLAM adalah HARAM

Contoh Modal kos barang RM100
Jual RM500...untung giler punyer byk...Ini jadi urus niaga berat sebelah dan ianya haram...Haramjadah okay

...

Berikutan MLM kebanyakannya adalah haram. Mana haramnya. Okay ada tak korang buat akad masa melabur duit tue? takde Maka ianya haram...Haramjadah okay

Jika produk tidak berjaya dijual atau tak ada ahli...tak dapat untung...memang Haramjadah

...

Ini petikan dari saudara AC "abg kenapa sy tak dpt bonus?" "Dan AC jawab sebab anda takde akaun bawah u..???!!!" Skim pakse orang cr downline...tak dapat cari telungkup la kamu...Mana duit gelang??? Dah jadi duit Haramjadah

Anonymous said...

Salam En. Aidid,
Ini ditujukan kepada anda dan rakan-rakan yang lain.
Dah saya baca blog ini. Sangat menarik! Saya kagum dengan semangat dan keberanian En. Aidid, cuma saya percaya perkara ini akan dibawa lebih jauh (laporan polis dan pelbagai aduan dari pihak ACK telah dan akan dilakukan).
Dari cara En. Aidid, saya tahu En. Aidid & the team sudah prepare especially dari segi undang-undang.
(Seksyen 507 Kanun Keseksaan: kesalahan menakutkan secara jenayah yang boleh membawa hukuman penjara maksimum dua tahun.)

Saya yakin kebenaran akan nampak juga akhirnya.

p/s: Tak sabar nak tengok En. Aidid buat press conference dan terjah ACK. Kita tunggu ya!

Anna Hanna said...

Salam,
Congrat Mr. Aidid, u make me proud of being malay. I do like all ur entry on ur blog.. came with facts and info. Hope u and ur team will be prepared to confront with ACK and i pray the best for u. Lets spread the truth behind MLM and all of the liars behind this. Keep it up good effort.

Insan tertipu said...

http://www.hmetro.com.my/articles/ACMizaldakwadiugutpesaing/Article

AC wt report polis beb

MrShah53 said...

lantak dia nk wat report pon...yang benar tetap benar..salah tetap salah...x kire plakon ke palawak ke penipu..yg dia g report tu jelas2 nak smua org tau ape yg dia buat..aniaya bangsa..xpe, lagi rmai tau, lagi bagus..supaya xde lagi yang tertipu..

Tcer Ita said...

Salam,
Be strong,keep on praying Mr Aidid!I'll always pray for U n ur jihad,(as long as u have d right intention) inshaALLAH.Let's save d ummah,in our own way.=)

Snowflake said...

Salam Bro Aidid,
All I say is that whoever gives comments/credits in your blog regardless of any topics is sharing a same wavelength thinking like you and I am one of them. I am proud of you and am proud of myself. He he. (Nak hujah takut..., puji Aidid je larr.)
Allah bless you.

phreak-id said...

aC nak saman siapa tu? aididmuaddib ke?

Terbaru >> 1) Iklan Melayu Cadburry 2) Tipikal Drama Melayu 3) Sup Meletup

Ikemen said...

go Aidid and the geng..
orang melayu ni asyik percaya buta2 je,...taklid sungguh...
syukur alhamdulillah dah ada yg scientific reasoning.

Akallabeth Haven said...

Bro2 semua, kite tak payah tgk jauh2 laa..kalau benda nih scientifically approved kite kene based on his specific gelang not others..Ada tak kajian dijalankan based on gelang ac mizal. Kalau proven benda tu menjadi aku rasa pencipta nya dah nobel prize! Kite mesti fikir secara logik dalam menimbang perkara ni secara valid dan statistics. Setakat ceduk references from journal and claims tu kau punya dah kira plagarism! Plus cuba ko pk, kalau benda tu betul2 bagus, ade tak orang tanya samada dia ade intelectual property (IP) utk product dan finding dia.

Sebenarnyer kengkawan, isu AC MIZAL ni bukan satu perkara yang asing tetapi menjelaskan tentang betapa goyah nya sistem perdagangan Malaysia which reflect kepada akta dan juga kekuatan pengguna.

Kite kene jadi vocal. Kalau kite ade proof then kite buat benda ni jadi public. Jangan jadi pemerhati sahaja. Itu nama nyer chicken!

Jadi, dari hati yang ikhlas saya pesan supaya berhati2 dan berfikir sebelum bertindak. Sebagai pengguna kite ada HAK untuk kata TIDAK!

So, kalau tak suka katakan TIDAK! atau NO! itu jer cara nak jatuhkan skim2 nih.

Akhir kata,

jangan jadi bodo!

rafly said...

gelang magnet ada jual kat hospital besar kuala lumpur kohkohkoh..heheh...boleh baik orang lumpuh punya..hidup orang dah mati pun ada...

Hunny Berry said...

wow...dasyat..mahalnyer rega gelang tuuu...hehe..i pon ader gak gelang magnet...tp 2,3 ratus jerr... zhulian nyerr...cantik..24K gold plated n ader batu cubic zirconia lg...ok ler utk bergaya..cantik benar ker gelang ac tuu??...cantik gelang i lg kot..kihkihkih..opss...MLM x salah k...cr yg stabil dan berdaftar...jgn mudah tertipu...i join MLM tp x rase tertipu pon coz i really appreciate produk n mmg bawa kebaikan utk diri sndiri...x kaye pon sbb x sanggup nk terjah org..stkat jual on9 jerr..hehe

De R Cher said...

aku dari dulu tengok muka AC ni mmg dah tau dia penipu. kehkehekeh!

miss chinox said...
This comment has been removed by the author.
reggie said...

Katalah saya dah terbeli "Gelang Hikmat Seribu Guna" ini boleh kah saya nak saman si penjual kerana telah menipu saya dan bolehkah saya laporkan kepada Tribunal Hak pengguna?

papamama said...

Sejak pakai Gelang Magnetic ni..saya berjaya angkat kereta Bentley.....Trima Kasih AC kerana jual benda ni kat saya dgn harga RM1000..walau saya tau AC tipu saya..tp saya takpe...

Aisyah tan said...

Xde cara lain atau biz yg lebih baik drpd MLM ke? bg saya.. MLM= Manusia Lelong Manusia. I'm sorry kalau ada sape sape terasa

Pokwa said...

page to page aku membelek... tak puas tak puas...

Unknown said...

Saya dari tahun 2021... Gelang tu pun dah tak wujud.. memang scam.