And so it is...

Monday, April 25, 2011

Perintis4All - Meh Gunakan Islam Untuk Buat Skim Piramid Meh

.

DARI MEJA LEMBAGA PENGARAH
Lafaz Bismillahirrahmaanirrahiim pembuka bicara.

Alhamdulillah bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah dan kurniaNya sekali lagi Kumpulan Perintis diizinkan Allah untuk melancarkan produk-produk terbaru kami iaitu Bio-Mesona Gold, Scalartech Spray, Susu Kambing Royal Jelly. Sekian lama, kami merangka pelan promosi dan strategi pemasaran produk ini, akhirnya Sistem E-Niaga At-Tabarru’ yang berteraskan ‘e-Global Networks Marketing’ menjadi pilihan terbaik.
Konsep ini telah diilhamkan dari anjuran Islam dan saranan al-Quran tentang kepentingan hidup atau kerja secara berjamaah (networks).
Sepertimana yang maklumi, Islam telah menganjurkan solat berjamaah dan memberikan pahala sebanyak 27 kali ganda berbanding solat sendirian. Ironinya, pasti tersimpan rahsia kelebihan gerak-kerja secara berkumpulan berbanding kerja berseorangan. Namun apa yang pasti, kerja yang berat menjadi ringan, yang susah menjadi mudah, yang sedikit menjadi banyak, yang lemah menjadi kuat dan banyak lagi kebaikan kerja berkumpulan.
Melalui sistem yang disediakan, segala urusan promosi, jualan dan pengurusan dapat dibuat secara mudah, ringkas dan cepat. Usahawan kami tidak lagi perlu merekod secara manual sebaliknya segala rekod jualan, komisyen dan ahli rangkaian dapat dilihat di dalam sistem yang disediakan (member's area).
Jualan secara online juga diperkasakan kerana keupayaan jaringan internet menghubungkan usahawan e-niaga/VIP kami dengan pembeli di seluruh Negara tanpa sempadan. Dengan mempromosikan secara online, usahawan e-niaga/VIP kami mampu memasarkan produk secara lebih meluas dengan kos dan masa yang minimum.

Resepi PRODUK BERKUALITI + PELAN PERNIAGAAN ‘POWER’ + LEADER HEBAT = KEJAYAAN UTAMA e-niaga at-Tabarru’.

Kumpulan Perintis Network berbesar hati untuk melancarkan ‘STRATEGI 5225' yang unik dan menakjubkan. Anda sendiri perlu memilih bila anda ingin berjaya. Walaupun kejayaan adalah ketentuan Allah tetapi sebagai manusia dan hamba kita disaran untuk berusaha bersungguh-sungguh untuk mengubah nasib kita seperti firman Allah di dalam Surah Ar-Ra’du Ayat 11 yang bermaksud: “Allah tidak akan mengubah keadaan (nasib) sesuatu kaum melainkan mereka mengubahnya keadaan (nasib) yang ada pada diri mereka sendiri”.
Strategi ini dicipta khas untuk membantu LEADER mengembangkan sayap promosi mereka. Ahli rangkaian berpeluang mencapai pendapatan 5 angka dalam masa dua bulan. Dengarnya agak mustahil!!! Tetapi itulah kekuasaan dan hikmat 'the power of networking'. Ramai jutawan senyap di seluruh dunia mengakui 'kekuatan' dan 'kuasa' menjana pendapatan secara rangkaian. Kami dan rakan-rakan anda telah bergerak menuju ke puncak di www.perints4all.com. Anda bila lagi? Jadilah sebahagian daripada komuniti perintis4all.
Ini bukan skim cepat kaya atau pelaburan internet yang memerlukan pelaburan yang besar tetapi satu formula kelebihan kerja secara rangkaian. Cuba fahami dan teliti pelan perniagaan dan anda pasti kagum dengan ‘the power of networking’.
Dengan kekuatan dan hikmah berjamaah (networks) 1 ID (belian sekali berharga RM40) anda mampu menjadi JUTAWAN. Bayangkan sekiranya anda mempunyai 5 ID atau 10 ID, cuba lihat betapa besar potensi pendapatan anda.
Perintis Networks diharap menjadi pemangkin bagi melahirkan rangkaian usahawan dan pengedar yang menjana pendapatan lumayan.
Segala-galanya terletak ditangan anda. Kini impian menjadi JUTAWAN bukan lagi satu angan-angan.
Jangan tunggu esok untuk berubah. Esok adalah hasil atau keputusani apa yang kita usahakan hari ini. Tetapkan keazaman, cekalkan hati, berdoa, berusaha secara bijaksana dan bertawakkal. Semoga kita semua bertemu dimercu kejayaan.
Semoga KEJAYAAN dan KEKAYAAN kita menyumbang ke arah KETINGGIAN dan KEGEMILANGAN ISLAM.
Wassalam.

Yang Benar, 
LEMBAGA PENGARAH
PERINTIS DAGANGAN SDN BHD 


Komentar Aidid Mu'addib: 

Jadi, untuk merealisasikan konsep perniagaan yang diilhamkan daripada anjuran Islam (versi Yahudi) dan saranan AlQuran (yang datang dalam Bahasa Hebrew) - maka Kumpulan Perintis ingin memulakan satu bzns jual produk ntahapekejadah dengan berteraskan konsep e-Global Networks Marketing - atau dengan nama lain - SKIM PIRAMID BERPRODUK. After all, ini saranan AlQuran what? You know... AlQuran yang ditulis dalam bahasa Hebrew dan diamalkan dengan sungguh-sungguh oleh mala'un-mala'un kat Israel dan New York City. Okeh yahudi dol... apo kito nak jua jang? Kito jua penyombur power kasi barang mencanak naik wadefak. 




Aiyoyo amma! Melayu yahudi woi! Tarak idea lain ke selain daripada buat skim piramid bermodalkan jual barang kasi batang naik dan kasi pepek (memek?) bau wangi? SCALAR ENERGY kejadahnya ntah - sejak bila teknologi scalar ni wujud dalam bidang sains dol? Ada ke boleh masukkan teknologi gelombang elektromagnet yang tak wujud (kecuali di dalam alam badut dan scammers) dalam ubat spray.... HAHAHAHAHAHAHA? Spray kat mana tu bang badut? Spray terus kat luar dan dalam vagina (untuk yang pompuan, dan untuk lelaki yang telah berjaya operation tukar jantina) dan untuk lelaki pulak, spray terus kat atas dan bawah zakar.... HAHAHAHAHAHAHA! Eh... kena sembur kat testicles tak? Kalau sembur kat satu testicle aje... camane pulak? HAHAHAHAHAHAHAHA! Aiyo... letihnya la aku ketawa... tadi. Sekarang dah stop ketawa dah... dah menyampah pulak. Barua nak mampos dia orang ni. Ada ke cari rezeki dengan SCAM orang? Wadehel boy? Psycho erk?

Memang tak "worth-it" betul aku nak komen menatang haramjadah ni. Bongok nak mampos sekor-sekor. Korang baca "Peringatan Penting" kat atas tu - jangan letak dekat dengan barang letrik - nanti hilang power. Tapi, kalau letak jugak... takpe, korang boleh aktifkan semual produk tu dengan merapatkan botol tersebut dengan botol yang masih aktif.... HAHAHAHAHAHAHA! Aiyooooooyooooo.... hai he'eleeeh Melayu yahudi wei! Uik! Buat malu orang yahudi betul. Silap-silap taknak orang yahudi tu mengaku sedara dia korang ni deeerr. Udah.... kalau dah bongok gila babi macam babi bongok, yahudi tu pun malu nak berasosiasi dengan dia orang neh.

Oh ya... Perintis4All bukan hanya memasarkan produk dungu-piang kat atas tu sahaja. Ada produk lain jugak beb:
1. Produk susu kambing campur habatus-sauda' - pada sapa-sapa diluar sana yang berfikiran bahawa paras kolestrol, lemak dan sodium mereka masih belum cukup tinggi untuk kasi full-blown myorcardial infarction atau cerebral vascular accident - silakanlah minum produk ni hari-hari. Siap ada manis stevia lagik pulak tu. Kan sunnah Rasulullah katanya tu?
2. Produk pemanis stevia yang banyak negara haramkan di pasaran negara masing-masing (Europian Union, Norway, Singapore, Hong Kong) - antara sebabnya: tiada kajian terperinci pernah dijalankan tentang efikasi serta side-effects ke atas pengguna stevia.
3. Pati Herba Bio-Mesona - what ever the hell that is. Maleh aku nak layan dah...





INI DIA SKIM PIRAMIDNYA... YEAY!


Sistem piramid 1 downline 3 untuk 5 generasi dungu-piang, serta ditambah lagik dengan sistem 1 downline 5 untuk 10 generasi bahalol-piang - HEBAK MUNG!



 12 generasi... yeah!
Sapa la yang bahalol-bingai yang nak join kat level 12 tu?



Dalam masa 2 bulan - RM16,385.00 wadeholycrap?
Hanya dengan skim piramid 1 downline 5 Perintis4all y'all!

Okeh... sapa punya idea semua ni? Bebudak baru bersunat aje dia orang ni pun - I kid you not man! Sekor-sekor tak lulus matematik masa SPM dan tak kan faham isu exponentialisme dan ketepuan pasaran (atau faham, tapi sifat hati yahudi tu dah terlalu kental) - dan sekor-sekor perasan nak jadi millionaire dengan mengencing orang-ramai jual barang macam cibai dengan sistem pemasaran macam pundek. Yang nak dikencing tu, orang meleis preferably. You know... orang meleis ni sedang nak dikelentong, jadi senang kerjanya sket. Janjikan aje bana nya boleh besar macam bana gajah, sure ada yang beli produk cikai tu semua. Inilah style bzns alaf baru bang. Kencing merata sambil berlari. Anak yahudi memang gitu. 

Oh ya... our new hall of famer.



Fo shizzle ma nizzle... yo!



Update:
Itu lawyer Hifdzi punya respons ka? Penasihat undang-undang badut sarkas btol. Tindakan undang-undang kepala lutut hatok sakai lu la samdol. Wadefak punya sengap-bingai la dia orang ni, mengalahkan anak sakai tarak sekolah. Korang rasa Aidid Mu'addib takde ilmu di dada ke? Seriously? Okeh... maybe aku pun kengkadang fikir aku takde ilmu di otak aku ni, tapi dalam hal sepaling sempoi skim piramid kejadah kat atas ni... aiyoyo amma! Apakebendanya yang susahnya? Itu aku cakap - bebudak Melayu yang perasan cerdik dalam syarikat badut seperti ini macam ada something-wrong-we-have-some-screw-loose gitu. Bongok nak mampos, tanpa tolok-banding gilabab... elok humban masuk lubang taik aje, lepas tu kambus idup-idup. Selamat generasi Melayu akan datang - takde zuriat dungu-piang sebegini kemudian hari dalam masyarakat Melayu. Really fucking asshole dumbasses these people - useless shit!




100 comments:

kuzud™ said...

COOL

Nadyahoney said...

2nd!

wolfe_csi05 said...

3rd

Unknown said...

4th!

plunox said...

bebudak belum mumayiz, camni la.. haha..

onguard said...

Disokong dan dinasihati oleh doktor bertauliah??? Nak tau jugak nama doktor tu... kot-kot kenal...

KambinGurun said...

haha.. letak stevia dalam menatang tu wat per?? kasi manis bila isap??? bongok gila.. kahkah....

Koben said...

Ada jugak produk bangang mcm ni

Pai said...

btul cakap ko aidid...x berbaloi btul nak membaca nye..ape tah lagi menulis..product merapu, siap ngan bertopeng kan lebai..tapi jgn x pecaya, ade jugak org yg terpedaya nanti..ye lah, dh ade perbandingan dgn pahala solat jemaah tu beb..mana bole lawan..bedosa!

Zam Fiesta said...

teknologi penyembur setan. keh3

onguard said...

baik aku beli penyembur air freshner,murah pun murah hahaha

Ahmad Javanese said...

Dr nya muka kok gimana kanak2 ingusan. loyar nya pon sama. ni kompeni budak2 ke neh???

lalacici said...

yay..1 lagi produk berkualiti keluaran bumiputera tuk meningkatkan ekonomi negara selaras dengan seruan kerajaan bagi merealisasikan wawasan 2020..hahahahaha..bak kate pengarah dia kan, ramai jutawan senyap kat luar tu yg sokong business nih..jutawan senyap je, diorang ni kan rendah diri + tawadduk, mane ade tunjuk2 nih, takat tgkap gmbar dpn BMW sewa ngan kipas2 duit je..
lgipun business ni diiktiraf MEDIA TEMPATAN..confirm2 kosmo or metro..sejak bila syarikat akhbar layak jadi validator ye..1 lagi, produk org melayu ni mesti pasal sexual..bagi tahan lama la, tegang 100% la, bagi ketat la..ptut la video 3gp rmai org2 kita ye..
teknologi krystal water lagi kecik dari nano?? ni xyah explain sbb cerita pon xguna kt MLMers ni, kimia ting 5 pon xlepas..boleh membekalkan anti body lagi..baru aku tahu anti body ni dpt dr makanan rupanya, igtkan badan produce sndiri..yg terbaik, memberi rasa manis..nak sembur kat situ pon kena ade rase?? agree with Vertq,ni penambah perasa tuk oral ye..i like this one..hahahahaha..

Xeno said...

Dr Abdullah Sipat you say?

http://bincang.net/forum/archive/index.php/t-76471.html

Dia retiree dari UPM. dia menipu guna jawatan sbg pakar ntuk tipu orang dalam peternakan kambeng

Uni aku tu weh....

It Just Me..... said...

Aidid,

Aku nak sebotol yg bleh spray2 tuh...muahahaha....

Xeno said...

Semua benda nak letak BIO. BIO tu, BIO ni.

BIOL adalah.

KambinGurun said...

lalacici

haha... yang penting dia manis tanpa melekit.. haha.. x der significant langsung letak stevia dalam spray camtu..

nanti keluar la tu iklan kat metrol tajuk: 'SPRAY KUAT MANIS BERZAT' kahkah.....

Daniel Darius said...

Takut tengok mende MLM ni. Ak pon pernah terkena, lepas tu terus aku pandang slack MLM. Adik aku pon hampir terpengaruh, tapi aku cool downkan skit dia. so, selamat. Anyway keep it up bro, teruskan usaha murni anda! cume dalam penulisan tu elokkan la sikit bahasa. Haha. Tak sedap kalo aku nak tunjuk kat parents and siblings nak bagi dorng tau. Sebab kita budak2 generasi Y ni byk yg cerdik-cerdik tapi tak pandai nak expresskan kecerdikan kita. SALAM~

cek chun said...

shoot!!!
guwa tak boleh ler nak gunakan spray hebak tu..
dem

azwan said...

Great entry Aidid. My comments will follow soon. Byk boleh screw ni..

Aidid, staff aku ade tunjuk article Berita Harian hari ni, pasal Bahagia World. Geram aku...ada masa, takda masa ko bantai. keh keh keh..

Mudahbots said...

arghh.. terlambat.. no 21.. hahha

Bomoh Hujan said...

yeaaaa 1st!!!!!

Cik Kiah said...

Packaging macam botol minyak atar minyak gamat je..
Buat la cecantik sket..xoxo

Kopi-Pasta said...

Cube tengok testimoni Bio-Mesona tu. Gambar sebelum dan selepas tu macam org berlainan je. Kaler kulit lain, kening pun bentuk lain. Dah la design pamphlet tak menarik. Low quality pye MLM.

onguard said...

perhatikan cop halal pada susu kambing biomanis premium dan biomanis... kenapa ada 2 cop halal yang berbeza? mana cop halal JAKIM?

Cik Kiah said...

Sesapa nak join MLM perintis ni, pastikan anda takde jerawat.., sehat.., kalo tak cane nak carik downline.
Betul takk.?? xoxox

Mudahbots said...

Pengarah urusan Perintis Niaga Sdn. Bhd., Muhammad Hilmy Hamzah, @ http://www.blogger.com/profile/01386353915896490802

whois perintis4all.com
Registrant:
Muhammad Hilmy Hamzah @tajau.com +60.0361873796
None
SUITE B-17-G
BATU CAVES,SELANGOR,MY 68100


Ketua Pegawai Eksekutif Perintis, Norzana Rafie

Kopi-Pasta said...

Bile tengok galeri kat laman web perintis4all.com tu baru perasan, aku pernah nampak diorg ni muncul kat TV1. Masa tu tak ambil tau sangat pasal produk dia ni. Rupa2nya MLM jugak. Come on lah TV1, tak siasat dulu ke sebelum bawa ke studio. Patutlah dia claim diiktiraf media tempatan.

Mudahbots said...

ucapan2 dari kapla kapla atas punya..

baca, pastu korang komen la sendiri..

http://www.perintis4all.com/profile.php?id=Sila%20Dapatkan%20ID%20Penaja%20Anda.%20Jika%20TIADA,%20sila%20pilih%20daripada%20senarai%20penaja%20di%20sebelah%20kiri%20website.%3C/a%3E

Blogger Addict said...

pembongkaran terbaru dari bro aidid....teruskan usaha...

Kopi-Pasta said...

Jangan jadi macam TV3 ngan Permata Hijrah plak. Salah satu penaja jom heboh TV3 tu...

azwan said...

perintis4all. maybe dia nak tanam sifat2 perintis / pioneer dalam buat MLM ni. jadi sumer MLMers yg jadi member akan rasa mcm "perintis" dan market tu akan jadi "infiniti", keh keh keh..after all, they are just another SURE FAIL MLM company.

Muqadimah dgn ayat2 baik, terus buatkan islam melayu yg 1st time denga tu kaku, tak sampai hati nak tolak, konfem dorang ni di kalangan org baik2 punyaa.

lagi nak samekan dosa pahala solat jemaah dgn MLM. Kalau camtu suruh imam niat iktikaf dalam masjid, jemaah je sembahyang, last2 imam dapat pahala 27 kali gak, takpun 10 kali. mana ada konsep pahala "pasif" dalam solat jemaah? giler ape. ko punya pahala 27 kali sebab ko buat berkumpulan, bukan curik/tumpang pahala org lain. dapat pahala sendiri, masuk kubur sendiri la beb. lagi ini blur punya manusia, sama macam ade badigol kat thread lain, mak ayah berMLM untuk dapatkan anak. konfius samakan bentuk/struktur dengan sistem. last2 masukkan pulak "Semoga KEJAYAAN dan KEKAYAAN kita menyumbang ke arah KETINGGIAN dan KEGEMILANGAN ISLAM". Fuh, bergetar testis aku..konfem bagus punya bisnes nihh. meh masukkk!!

Tak habis2 nak jadi Peter North. Ape2 sumer org nak kote panjang ke? Yela, benda camni paling senang nak market, word of mouth. sembur sana sini sana sini, ntah hape2 punyela mangkuk. ni nak tipu makcik pakcik kat kampung la ni. badigol sungguh. kalau aku sembur 8 kali terus, biar mencanak 8 jam. Nadi utama? carotid pulse ke? yg mana satu? cegah kanser bakteria dengan sembur? aiyoo..mereng otak aku! ekstak stevia letak kat konek dan memet, huiiii nak kasi semut hurung la tu. bangun2 tido je dah ade busut kat kote dan memet. stevia leh absorp kat kote ke? haiyaaa. Penerimaan bergantung pada hormon? pandaila nak cover. dah hampeh, hampeh la jugak.

leh plak kutuk viagra ek. kalau tanye ape indication viagra, dosage, interaction, etc bukan tau mende pun. yg tau, ubat hospital byk chemical, leh rosak buah pinggang. justification zero. Oh..ada Dr Hospital Serdang, hmm bila aku free aku leh cakap dgn pengarah ko yek.

Hooo,ade lagi susu kambing campur Habbatus Sauda. Ini semua rojak laa...campur la segala macam buah, segala macam susu, segala macam teknologi, jadi produk maha hebat tahap gaban. tu la typical MLM.

Stevia ek. Extract Stevia ni ada huge potential utk ganti gula pada pesakit Diabetes. Tp still in clinical research phase. Dulu ada evidence it can cause liver toxicity, tapi FDA dah revise decision tu balik as long as within allowed dose. As long as we have proper clinical research, stevia has the potential to be used on the future. Acceptable dose sampai 4mg/kg. dari segi ekonomi stevia takkan dapat replace gula biasa, because it is relatively more expansive in terms of production cost and selling price. Stevia kat Malaysia ni kalau tanam, yg low kualiti punya, sebab tak sesuai dgn climate. Aku ade kawan kat UPM buat research, cakap still not promising kalau tanam kat Malaysia. Kalau nak tanam gak kat Malaysia, kena guna rumah hijau, haa baru bagus kualitasnya, tp mahal ler. But stevia will serve a good market niche. stevia kena makan, kalau sembur2 tu mengarut, buat kena hurung semut jek.

Ni aku tgk yg buat sumer ni macam tak cukop umo. lebih kureng anak sedare aku ape. haiyaa...

KambinGurun said...

lor.. dia nya pengasas Muhammad Hilmy Hamzah dulu wat MLM stevicorp.. cek kat sini: http://rahsiastevico.blogspot.com/

lepas tu baru dia bukak perintis4all yang guna stevia based produk.. ish penciplak idea rupanya.. haha.. ntah2 mmg produk stevico cuma repacking.. keke...

Kopi-Pasta said...

Pengarah Urusan dia cakap...

"Sekian lama, kami merangka pelan promosi dan strategi pemasaran produk ini dan akhirnya, sistem E-Niaga At-Tabarru’ yang berteraskan ‘online affiliate networks marketing’ menjadi pilihan terbaik."

Adakah dia maksudkan ini:

Sekian lama, kami merangka pelan promosi dan strategi pemasaran produk ini dan akhirnya, sistem ' E-Niaga Derma dengan ikhlas' yang berteraskan 'MLM-SP' menjadi pilihan terbaik.

Kalau campur ngan bahasa arab nampak macam sesuatu yang Islamic. Tukar jadi Bahasa Melayu sistem terus nampak hampeh...

Asyraf said...
This comment has been removed by the author.
KambinGurun said...

Kopi-Pasta

haah la.. maksud dia derma.. ni mmg skim perniagaan derma duit ker orang atas la ni.. kekeke...

Asyraf said...

mana ade red indian di paraguay kay North Amerika je.....
Guarani tu kaum asli kat paraguay....


aduh... macam ni la jual product.... fakta pun tak betul.... ade pulak red indian guarani.... deorang dah bergabung kut.... hhehehehhehee

Unknown said...

nak kayo dunia aje ni
yang join pulak jadi kayap

Asyraf said...

tak boleh bayang....macam mana nak promo benda... ok makcik sembur sekali kat luar vagina pastu sekali kat dalam......

makcik tu tanya... nak spray kat dalam tu.. nak kangkang ke tak perlu masa spray...

hahahahahahahahahahhaha....... aduh sakit perut aku....

muhammad muzri said...

Bang, saya ada jual barang baik punya..Tali pinggang berkalendar!! nk call saya, 01623572xx
Tidak perlu MLM, cuma COD atau pesan terus dengan sms no di atas...

huhu...

Pokwa said...

satu MLM dah bungkus, bukak yang baru pulak. itulah mentaliti MLMers. kalau tak, sapa nak bayar Merc ngan BMers diorang kalau bukan mangsa mangsa tipu nanti kan????

Cik Kiah said...

Lebih halus molekul dari nano..?
nana nini nunu..? hihihik.

Anonymous said...

nonok is more like it.

Aidid Mu'addib said...

eeeeeeeee... muluuuuuut...

Unknown said...

awan nano...

KambinGurun said...

gila la laila sebut n*n*k... keke...

-Faridz- said...

mikro nano . hahah ak cari psl scalar tech yg kua nye korg taw pe?? scalar electromagnetic weapon. ahaha ade senjata dlm tu weii mkin power laa korg tiap2 mlm jumaat hahahahhaa

Anonymous said...

There's a Kampong Lubok Nonok, ya know. In Sabah, kalau digugel. Ok, "nenek" then.

Btw,not gonna touch on da biz but i'm tickled by da way they present/tabulate the compensation plan & product info flyer tu. Cam haram zadah. All over the place, berkecamuk, celaru haru biru cam hutan & they've exhausted all the font types, sizes & colors.

Yeah, mmg pelan MLM budak baru bercunat.

azwan said...

Keh keh keh..
Laila menanti ddR yg tak kunjung tibe....

cek chun said...

beb
aku baru nak kata flyer yang paling warna warni penah aku jumpak. kalah flyer tok moh teh ais tu.

wan
dalam hati dia ada sikit hangin tu. malam2 asyik dok mimpi rambut cendawan :p

azwan said...

Yg ni memang zero la. Memang dia target pokcik mokcik je ni. sah2 kena balun. ade troll sanggup nak defend?

Unknown said...

eh eh vw aku menerangkan segalanya. ia adalah dumboapl. vw ni mcm tak kasi aku komen mencarut-carut sbb kebangangan produk ini.

derang ni muka semua muda-muda, takkan dah try kot produk ni. tapi kot la kan dah kawen sbb tgk je la khasiat dia. so, anak-anak mcm mana? susun paku?

cek chun said...

uculer
bab anak ramai ni hg kena tanya bang aidid.. susun paku ka hammer ka tak tau la. kekekeh

Unknown said...

chek chun: kena tanya tukang jual la kan memandangkan produknya begitu. tah, nak muntahlah nak sebutnya chek chun. takde perverted products lagi ke? yuck man.

rasa nak paku kepala sekor-sekor.

hyelbaine said...

No words can describe my reaction right now. To use the verse from the holy Quran for the unholy of tasks reeks with satanism. What are in these people's heart are nothing more than just empty souls filled with sins.

And the Malays will follow, jumping into the ditch while these people stand by and laugh their way to the bank. It is pathetic how Malays are so easily blinded by money. It is as seems that Malays are Muslims just because they're born into it.

Wake up Malays. The world is a changing place. Those who do not compete will be left behind. Those who seek the easy way out will only lose out in the end.

So, where are the defenders of this scam. As always, your cancer claims intrigues me.

Anonymous said...

@azwan..aku dah assume takkan ada entri pasal tu. I have stopped hoping for it.

Unknown said...

Bangang Tolol punya orang, lain kali nak buat testimonial gambar orang tu cariklah graphic designer photoshop yang cekap macam aku ni ker, nampak sangat gambar tu macam cibai editnya, siap kasi over exposure + saturate kaler lain supaya bole hide jerawat2 tuh...wei bangang..ko antor kat aku gambor2 orang yang berjerawat tuh aku boleh buat REAL punya cantik macam kulit telur beb...tapi kena bayar aku kurang2 2 juta lah, sebab sejuta lagi aku derma kat bro aidid nih, wkakakakaak, babi betul diaorang ni sampai sanggup gunakan islam pasal nak menipu...satu lagi bro..aku mintak ko jangan sesekali tukar cara ko komen yang mencarut2 tuh, AKU SUKA !!!! bangsa2 bangang ni memang patut kena MAKI !!!, cakap bebaik pun, explain elok2 pun mampus tak paham, dah kena TIPU baru nak PAHAM...bak kate Kumpulan SEPAH dalam MAHARAJA LAWAK "TAK PAYAH UJI AKAL, TENGOK MUKA TAU, BODOH !!!!" haahahahahahah

zacrin said...

sembang atas nama Islam..padahal sekor2 penyembah berhala kertas bernama duit..mati la woi..tahi la jual agama

Anonymous said...

Yela tu syarikat bumiputera...belakang syarikat pemakan babi punya...pundek punya Melayu..nak kaya punya pasal tau nak mohong orang Melayu ja..

Ain Humairah said...

Baik TV1 hingga TV3, baik MHI smpi Wanita Hari Ini siap ade segmen Usahawan produk2 mcm ni.. Jadi mcm manerla org kita x terpengaruh esecially yg kurang pendedahan psl blog aidid ni. Da masuk TV katernyer xkan TV menipu? Hari2 pun ada produk baru.... haih

TheBentPencil said...

Homai gaddd...tak bahaya ke spray benda tu ke Vagina? tau tak tempat tu sensitif? kena kuman macamana?
yakin ke benda dalam spray tu bersih?

even commercial douche pun kita persoalkan. sebab kekadang membunuh mikroflora pelindung di kawasan itu.


hishhh...fikir2 la wei. kalau nak jaga kesihatan, baik guna produk yang dah lama di pasaran serta terbukti penggunaannya. think--if it cant even pass QC to get into commercial pharmacy, do you think you can still use them without danger?

TheBentPencil said...

Er...nak tambah sikit pasal stevia. google2 jumpa ni.http://www.steviacafe.net/dangers-of-stevia

"Reproductive problems: European scientists cite potential adverse side effects to the male reproductive system. When fed high doses of stevioside for nearly two years, sperm production in male rats was noticeably reduced and the weight of seminal vesciles declined. "

Stevia menyebabkan masalah sperma pada tikus. manusia of course, takde orang berani test lagi. or...adakah pengguna spray ni menjadi test subject mereka? hahahah

orang said...

Orang adalah ayam. Kasi makan kemudia kasi sembelih, makan ramai-ramai - Abdullah Jones

http://1.bp.blogspot.com/-aVCyifFHjJ4/TagTWxPXXkI/AAAAAAAAJ2g/qw4prdxpRb4/s1600/IMG_0001.jpg

Kopi-Pasta said...

TheBentPencil said...

"adakah pengguna spray ni menjadi test subject mereka?"

Kompeni pharmaceutical yg besar kene klua duit untuk wat test tapi kompeni ni, siap dapat duit dari test subject lagi. Kalau ade ape2 kesan sampingan, kompeni tak yah bayar pampasan sebab xde agreement pun (test subject tadah leher secara free je). Hahaha...

Anonymous said...

perintis4all..

tak banyak beza..still kompeni swasta yang boleh bagi duit kat media untuk pasarkan iklan mereka..

harian metro, tv3, utusan online dan sebagainya tu tau ke kalau dia tolong iklankan barang2 mcm ni..? xdenya..janji ada duit, semua jalan..

orang said...

iklan nombor ekor pon masuk, diorang pedulik ape MLM?

Unknown said...

jatuh satu...naik lagi satu lagik...diorg nih tak reti putus asa bab2 nak menipu org kan....zaman skrg nih da tade gamaknye produk yg betul2 berkualiti dikeluarkan sbb itu laa gune skim mcm nih,...targetnye bukannye produk tapi sebenarnye menipu org...sedey laaa nasibbaik laa ade blog nih bley jugak dapat info sikit2...harap2kn media2 len semuanye tkbley harap...seboley2nye nk tutup abisan2 kalau ade sesuatu isue... aidid teruskn usaha kamu.....

Rose said...

Perintis4all....perintis apa...same old, same old..

eera said...

Resepi PRODUK BERKUALITI + PELAN PERNIAGAAN ‘POWER’ + LEADER HEBAT = KEJAYAAN UTAMA e-niaga at-Tabarru’.
apa maknanya tu..? setiap duit org yg masuk jd derma ke? maksud tabarru' tu kan derma??

eera said...

arini kuar news psl satu lg penemuan baru yg bleh turunkan berat badan 12.6 kali lebih power dari acai berry.. maqui berry dari daerah dipanggil Patagonia - the southermost part of South America.. confirm nnt kuar MLM jual produk baru masuk skali maqui berry nih.. hahaha

azwan said...

Uik Rose, ko tak minat nak komen pasal stevia tu ke?

Rose said...

@Azwan,
My personal opinion about stevia (from what I've read, not from MLM source yek): stevia could be use as an alternative to sucrose or artificial sweeteners. The reason stevia tak berkembang sangat is bcoz of pressures coming from the big companies yg produce sucrose and artificial sweeteners. Coz if u look at d side effects: imagine, kalau sucrose baru nak keluar now, mesti susah nak dptkan approval, coz byk sgt side effects of sucrose. And stevia cam the benefits overweigh the cons.

I think this is like the case of margarine vs butter zaman2 dulu. Coz dulu margarine diharamkan kat US, sebab macam2, padahal sebab tak nak industry butter terjejas (tgk wiki margarine for the story).

But that's my opinion, and tu pun from what I've read (mind u, I didn't go into details about stevia lagi, kalau ada time will find credible papers on this and will share).

Tapi apa2 pun, kalau tu produk MLM...hmmm....tak payah cerita la, no way Jose...

Aidid Mu'addib said...

https://twitter.com/#!/search/kuasagelangac
HAHAHAHAHAHAHA.... Hyelbaine byk buat onar di sana...

hyelbaine said...

Alamak kantoi :P hahahahah

pendekar laut said...

bagus2 jadi petani dapat rezeki halal pergi buat bende takde faedah nih.....ape da....

Aidid Mu'addib said...

Update in article... at the end.

cek chun said...

iskkk.. kucin cute macam ni pun dia nak saman ka. patutnya diambil belai-belai..

Muhammad Hafez said...

bro lepas ni ko buat pasal RAFA plak..aku ade baca iklan dia jual sabun tahan mengantuk..aku dh try nipu je..

apersaje said...

Ntah apa-apa laa derang nih. Takkan naif dan kudus (dan budus?) bebenor tak tau ni skim piramid. Tak tau pasal berniaga jangan la meniaga. Spoil betul. Gunakan
1. Agama
2. Produk penguat batang
3. Produk kesihatan
4. Kaum

Untuk menipu orang.

azwan said...

"The reason stevia tak berkembang sangat is bcoz of pressures coming from the big companies yg produce sucrose and artificial sweeteners"

Exactly Rose. Whenever my clinical research is noted by big pharma companies, they will almost always send you a "warning letter", suggest you to discontinue the research in view of patent infringement issues. Therefore we need to position ourselves and do everything brilliantly under the umbrella, keep them out of radar, and hire patent experts. It causes me severe headache too. keh keh keh...

rionix said...

Semakin ramai orang guna agama untuk menipu

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

semakin ramai menjadikan kon*k sebagai bahan niaga..macam la rakyat malaysia ni tak power langsong bila berasmara..seriesly u sick..habis tu apa cer orang dulu2 anak 14-20 orang..salam salute kepada orang lama..

Mint said...

the hell???i wonder (& still wondering actually) bout dis kind of thing.dh terang2 yg MLM ni haram.ade unsur shubhah.still dis silly ignorance group of buffoons keep on coming & coming (& with a too-good-too-be-true product which is senseless plus useless).haiyaaaaa...where do u keep ur brain?inside a water tank fill with the scalar whatefak spray,rotting?for god sake,getting sick & tired witnessing dis idiots promoting shitty stuff.
i guess nowadays it easier to promote so call sex-enhancement product (errkkkhhh!!!).no wonder la byk kes luar tabii.ayh rogol ank la...bla bla.pity la those 40% wife.dpt laki buduh piang begitew

Mint said...

Dear Mr. AM,
mohon share link kt FB ye!!

Kopi-Pasta said...

Main saman2 macam artis la plak. Tapi dah tau, diorg ni cakap kosong je. Kalau nak saman pun sape defendant? Aidid Mu'addib? Sape tu? Nak suruh polis cari Aidid? Kalau kes tak kukuh, polis tak layan pye. Banyak lagi kes2 berat yang diorg nak selesaikan, kalau polis banyak 'resources', dah tentu kes-kes SCAM macam MLM-SP yang kene tangkap dulu. MLM-SP ni masih tumbuh macam cendawan sebab polis tak cukup kakitangan nak handle je. Polis sibuk cari 'Along', 'Gangster', perogol, pembunuh, perompak dan macam2 penjenayah yang merbahaya. Kalau korg(MLMers) berani, report la, senang polis nak jalankan siasatan, tak perlu waran dah, silap2 korg yang kene tutup kedai pastu kene bantai dengan pen'DERMA'2 yang 'IKHLAS' tu. Baru padan muke...

Johey Oak said...

Just for fun.

http://www.lastcombat.com/MLM_vs_Anti-MLM.html

ibnubattuta said...

Aku kalau tengah boring, aku pegi baca page Aidid Muadib, sure ilang stress. Gila baban punya komen dan gila-gila punya produk. Orang MLM ni dah takda jerja lain. Menipu, menipu, menipu pastu lari. Bukak bisnes MLM dengan nama yang lain pulak. Haiiii... MLMers. Cukup-cukuplah makan rezeki haram tu.

ibnubattuta said...

Kalau dulu, zaman para sahabat berebut-rebut jualkan harta demi agama. tapi sekarang berebut-rebut pulak menjual agama untuk mendapat harta. hai dunia ni dah terbalik agaknya.

Kopi-Pasta said...

http://infinitydownline.com/

Ade member kene tag. Orang yang tag tu cakap:

Bukan MLM !...Bukan SKIM CEPAT KAYA..!!!....Ianya WEBSITE REFERRAL Bayaran 100% trus kpd kita….Sangat mudah…Senang dapat..

Tak tau nak cakap ape...dah terang2 dah ade "WEBSITE REFERRAL Bayaran 100%" tapi tak ngaku SKIM CEPAT KAYA. Kalau ada malaun percaya ni bukan SKIM CEPAT KAYA juga tak tau la...

Oh Oeya said...

Semburrr kat 'sinun'?!!
Luar dan dalam?!!
erkkk!!!
OH TIDAKKK!!
TAK RELA MAKKK NOKKK!!!!!!!!

onguard said...

Kalau betul-betul nak jual produk dengan ikhlas, kenapa perlu ada level-level ahli, siapa yang jual banyak dia lah yang dapat untung...

sadisbeb said...

kawan2 leh tolong komen x kat cni.
http://www.majalah.com/?classified:bantu-saya-dalam-mengumpul-modal:6QQM48BL0L

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

jom wey..tolong hantam sama geng mlm nih..terutama adbuks

aku the great said...

BRO AIDID, SY SETUJU DGN DR AZWAN.. TOLONG SIASAT BAHAGIA WORLD (BW) NI. DR HR TU SY MINTA..HUHU. kwn sy dah terjebak. dia nak pujuk sy secara halus, dia tunjuk artikel dlm BH tu. dia ckp dia dah pi seminar BW. kwn sy ckp, muka suami bahagia tu bersih sgt sbb org tahfiz al-quran tu. pastu katanya puan bahagia ni akan amik anak2 downliner yg dpt 5A dlm upsr sebagai anak angkat dan dimasukkan ke sekolah tahfiz suaminya.. aduhai, semua nak guna agama utk perdaya org..PLIS.... SY CAPLOCKS NI UTK MINTA DR AIDID TOLONG SY DAN ORG LAIN..HUHU.trimas

Johari Rahmad said...

mungkin encik aku the great ni tak tau apa gunanya search engine. apa yang susah sangat nak cari Bahagia World kat Google.com tu bang?

nak kena suap ke lutut ke? semua benda nak mintak suap, cari sendiri takkan tak reti? saya yang tak tau apa ni pon tahu boleh cari macam2 benda kat google tu haa..

nah aku carikan jugak untuk kau:

http://i1215.photobucket.com/albums/cc509/Barkeley/PiramidPakej.jpg

geledah blog ni. baca, jangan nak mintak suapppp aje semua

http://bahagiaworldkelantanleader.blogspot.com/

Aidid Mu'addib said...

It's OK Johari... I don't mind...
Bila ada info sket2 timbul kat blog ni, boleh jugak org lain (yg masih innocent) dapat share... We all do the best we can. After all, kalau ada jugak org Melayu dungu nak join skim piramid dgn rela-hati... apa kita boleh buat pun?

syukur said...

sekilas ikan dia air kau dah boleh tengok jantan betina bai.. tak payah pening2. kau tengok ni. http://jutatrend.blogspot.com/
gila babi doanya. siap boleh mintak lembutkan jari jemari dial no dia tu.
rasa nak bubuh penampaq pun ada

Oh Oeya said...

ASAR said...

sekilas ikan dia air kau dah boleh tengok jantan betina bai.. tak payah pening2. kau tengok ni. http://jutatrend.blogspot.com/
gila babi doanya. siap boleh mintak lembutkan jari jemari dial no dia tu.
rasa nak bubuh penampaq pun ada

:D
sabo.. sabo :D

Unknown said...

agama dilacurkan...

Kembar Adik Miasara

Anonymous said...

pergh! aidid...you are the most brilliant and sarcastic guy i ever met... i am seriously falling in love with ya! XD