And so it is...

Monday, April 4, 2011

Akhil Hayy - Hai! Apakejadahnya Pulak Dah?



Woit! Apehal baru hari ini nak keluar cite pasal Akhil Hayy kat Harian Membiol? Yeay! Bacalah Harian Membiol - suratkhabar kejadah pilihan orang Melayu yang dungu-piang dan tarak abis sekolah, dan juga bahan bacaan kepada golongan anak Melayu trash yang sentiasa teruja tentang cerita-cerita artis yang melalak off-key, khasnya pulak kalau artis-artis tu mengangkang, menonggeng, menonjol-nonjol atau buat perangai tak keruan macam cipan. Lagi sensasi merapu artikel Harian Membiol, lagi teruja la sekor-sekor pembaca Harian Membiol wadefak tu semua. Ada keluar satu artikel dalam Harian Membiol awal tahun ni yang mengatakan bahawa newspaper ni adalah akhbar terlaris di Malaysia - Harian Metro & Metro Ahad Sah Nombor 1 - Ceh! Berbangga konon. What does it mean kalau Harian Membiol dapat jual 400,000 naskah sehari? To me, it means that the number of trash and uneducated Malays that read this tabloid rags are that many. Way too many, if you ask me, man! Trash read trash... oh dear! 

Entry pasal skim piramid ustaz-wannabe ni aku post awal Januari dulu, pehal baru nak respons sekarang? Tertinggal bas Sri Maju Sarata Ekspress eh? Dan pehal tak belajar daripada kesilapan rakan seperjuangan dalam bidang hiburan dan bidang skim piramid tu dol? You know, businessman cikai dengan nama timangannya En. AC Mangkok-Hayon. Korang semua pun tahu kan? Bila isu skim piramid mamat businessman gelang magik tu keluar aje kat Harian Membiol, lepas tu uja-uja aku pulak tanpa segan-silu, dan aku pulak macam lepas kena usap terus naik berahi dan menulis artikel berkenaan bzns cokia' tu lepas satu-satu - tak lama kemudian terus business gelang magik AC Mang merundum jatuh. Dan 4 -5 bulan kemudian, terus Khai Wahi, Rosma Sidik dan Salima Typo bertempiaran cabut lari daripada orang Melayu yang dah kena kencing join business gelang magik atas pujukan mereka tu semua. Haiya amma! Cakap nak jadi businessman? Kalau seorang businessman tu ambik langkah sumbang kasi business nya sendiri down selepas kekecohan sebegini, itu businessman taik kucen namanya bang. Bad publicity is always a bad move, no matter even if you're deluded enough to think that your biz is legit and halal or whatever. Apa nak kesah kalau business tu skim piramid dol? Diam-diam aje sudah la. Kumpulkan aje duit keuntungan mungkar tu banyak-banyak. Bila tiba masanya skim piramid tu crash - cha alip boat leeee...

Boring seehhh! I haven't got much to say actually... sebab perniagaan jual minyak wangi dan detox foot patch bahalol oleh mamat perasan ni dah terang-terangan satu perniagaan haprak skim piramid yang amatur sungguh, seperti yang aku dah terangkan pada 6 Januari 2011 - Akhil Hayy - Hai! Apa Nak Jadi?. Takmo ulang benda cikai yang sama. Jadi sapa-sapa yang baru masuk Aididleaks dan masih tak tahu penerangan isu ustaz-watever neh - get your asses over to that entry and do some reading please. Jangan jadi orang males. Males macam matrock haprak kita neh. Kalau mamatnya baca dan dapat tangkap isi artikel tu, dia tidak kan cakap, "Siapakah dia (Ayah Pin) untuk ana minta pertolongan? Mungkin orang yang memfitnah ana itu lebih kenal Ayah Pin daripada ana kerana tahu cara dan gaya ketua ajaran sesat berkenaan,” katanya berseloroh. Berseloroh kepala lutut lu la samdol - anta suda mahu jadi badut pulak erk? Yang aku tulis adalah, "Amende mamat kat atas ni angkat tangan macam Ayah Pin? Mintak murah rezeki daripada skim piramid yang dilancarkannya itu ke apa?” Again... "macam Ayah Pin", bukan "kepada Ayah Pin". Sapa yang tersasul cakap neh? Akhil Hayy ke atau wartawan Harian Membiol? Doesn't matter, dua-dua pun sama aje. It won't make a freaking difference whatsoever. Dey... cuba la kalau baca whatever kejadahnya yang dibaca tu, CONCENTRATE betul-betul masa membaca. Jangan off-topic membabi-buta macam babi yang buta kedua-dua matanya disebabkan oleh penyakit katarak babi. Tarak rasa paiseh sikit pun ka mamat wei? Haiya! Korang ni lah pun. Macam babi buta betul... you know, macam babi yang ada katarak tadi.


Statement Akhil Hayy: “Ana cari makan cara halal, kenapa harus ada pihak yang cuba menidakkan atau memfitnahnya? Jika benar perniagaan yang dijalankan berunsurkan penipuan dan menyalahi hukum syarak, sila kemukakan bukti dan ana sedia bertanggungjawab".
  
Statement Aidid Mu'addib: "Unta cari makan cara halal taik kucen ko la!" Fitnah wadefak? He'eleeeh... apadaaa? Fitnah tu benda yang dibuat-buat dan yang tak benar - kat bahagian mana benda yang aku buat-buat dan yang tak benar ada keluar kat blog ni? Malas la aku nak layan setiap orang tarak baca yang cuba pertikaikan apa yang aku tulis, tanpa membaca sepenuhnya apa yang aku tulis in the first place. Bukan ke tak logik sungguh tu? Tanpa baca habis-habis dan faham apa isu artikel aku - macamana nak buat keputusan apa yang aku tulis dan bongkarkan tu betul ke tidak? Anyway, nak bukti? Bukti kejadahnya bang? Buktinya dah terpampang dengan gah nya dalam website Akhil Hayy penjual perfume dan Detox "satu-sen-trak-guna" Foot Patch. Hanya orang yang tak pass SPM aje yang tak nampak skim piramidnya. Cuba la fikir betul-betul dan keluarkan pendapat yang waras dan straight-up. Pastu jangan la suka sangat cakap ikut bontot... haish! Cuba keluarkan komentar yang straight-to-the-point macam sekumpulan anak-anak Melayu kat bawah ni ha. Ramai anak-anak Melayu yang prihatin telah mengeluarkan pendapat masing-masing berkenaan isu skim piramid Akhil Hayy di Say No To MLM dan di Koleksi dari awal pagi lagik, sepanjang hari Ahad, hari ni. Korang boleh nilai sendiri - bebudak Melayu telah bersuara. Kalau takde angin, takde pokok tu bergoyang bang. Kalau takde benda tu diusap, takde bendanya nak keluar der...
   

Ulangkaji lagik: Apa saja sistem MLM/skim piramid yang ada syarat cari orang, sama ada cari downline 2, 3, 4, 5, 6, 10, 20, 100... kalau ada syarat tajaan, iaitu adanya upline dan downline, dan setiap yang join buat ada duplikasi syarat cari downline masing-masing tanpa henti dan berterusan, bzns model tersebut akan menyebabkan jumlah ahli bertambah secara eksponential dan apabila peringkat ketepuan tercapai, bila mana tiada lagi ahli baru dapat didapati, ianya akan "collapse/crash". Oleh kerana level terbawah tidak dapat komisen/bonus penajaan tersebut, maka bzns itu akan crash dan kadar kerugian ahli adalah seperti berikut:
1 downlines 2, kadar kerugian > 50%. 
1 downlines 3, kadar kerugian > 67%
1 downlines 4, kadar kerugian > 75%
1 downlines 5, kadar kerugian > 80%
1 downlines 6, kadar kerugian > 83%
1 downlines 7, kadar kerugian > 86%
1 downlines 8, kadar kerugian > 88%
1 downlines 9, kadar kerugian > 89%
1 downlines 10, kadar kerugian > 90%, dan seterusnya.

Dalam kes perniagaan ntah hape-hape Akhil Hayy ni, "apa yang anda harus lakukan hanyalah dengan melakukan duplikasi kepada downline anda... bla bla bla" - Wadefak? Hahahahaha! Bahalol nak mampos mamat nye pun. Perniagaan ikut syarak wadehel boy? Ikut syarak tok batin sakai hutan-belantara kat mana samdol? Mongolia? Ikut syarak amalan cucu-cicit Genghis Khan gitu? Lintah-darat tebas dan cantas aje semua orang, janji aku kaya eh? Aku pernah cakap bahawa ustaz agama di Malaysia ni tak perlu lulus subjek matematik dan sains masa SPM - and I stand by my statement. Dan dengan ini aku jugak ingin menyarankan kepada Kementerian Pelajaran Malaysia supaya meletakkan syarat lulus matapelajaran matematik dan sains untuk kemasukan ke universiti dalam bidang pengajian agama Islam di masa hadapan... supaya keadaan di mana "ustaz" yang jadi tekong skim piramid (maths fail) atau mem-promosi Detox Foot Patch (sains fail) dapat dielakkan kemudian hari.... Uik! Memang dah ada syarat tu - my bad. Cuma mamat "ustaz" ni aje yang takde masters atau PhD, tapi katanya dah dapat tauliah daripada mufti Perak. Haiya! Mufti Perak takde ISO9002 ka?

Apa pun, daripada gambar screen-cap kat atas tu (plan pemasaran Akhil Network), setiap level ke bawah adalah 10 kali ganda lebih besar daripada yang di atas, dan pemberian bonus/komisen/riba' lahanat penajaan adalah 3-level deep. Maka, daripada segi kiraan matematik - berapakah kadar kerugian skim piramid yang ini?
Tu diaaaaa! At least 90% ahli yang join business Akhil Hayy akan makan taik. Duit keuntungan yang dijanjikan dengan manis mulut dan ajakan yang berbau alim-alim pussy gitu, >90% ahli tak akan dapek apo-apo doh. Yang mereka dapat hanyalah seciput perfume Hugo Boss dan Detox Foot Patch (Detox patch - amalan mala'un-mala'un yang tak pass sains masa SPM dan merangkap mereka yang senang sungguh terima bulat-bulat teknologi perubatan yang tak wujud seperti detox patch whatever). Kenapa "at least 90%"? Kenapa tak 90% on the dot, atau 91% atau 95%? Sebab dalam sistem piramid 1 downline 10, kita dah kira ada 90% ahli akan rugi. Cuma dalam realiti kat luar sana, ianya mesti lebih daripada 90% akan rugi disebabkan oleh banyak faktor lain - seperti ahli yang join, tapi dia mat rempit tegar dan dia mati katak sebab merempit 2 hari lepas bila mamatnya buat wheelie dan masuk longkang kepala dulu. Atau ada ahli yang join, lepas tu dia give up bila dapat tahu "ustaz" Akhil Hayy rupanya mamat dungu-piang nak mampos. Atau ahli yang join dapat hidayah-segera macam mee-segera yang menyatakan bahawa benda yang dia join ghope nye hanyalah skim piramid. Atau, ada ahli yang join - lepas tu kena kencing buta-buta oleh si Leman... dan lagik dan lagik dan lagik. Many reasons why it is more than 90%. Itu sebab kiraan di atas kata: >90%. You all get it now? Okeh bebeh!

Worait! Dah cukup bukti belum Akhil dol? Nak bukti apa lagik? Bukti yang mengatakan bahawa business ko takde lesen AJL1993? Ada lesen ke takde dol? Plan pemasaran Akhil Network adalah berbentuk MLM dan bukan SLM, get that right boy. Ada multilevel tu, ko jangan kasi malu orang Gunung Mesah bang. Dan kemudian hari, jangan pulak segan-silu bila pegawai KPDNKK tanya pehal buat MLM tanpa lesen. You know, bila masanya dah sampai untuk soal-siasat nanti... ya ustazdol? 

OK... apa lagi eh? Not much really. This guy is just a small fish - not that important actually. Maknanya - kesan negatif kepada ekonomi kepada bangsa Melayu tidak akan jadi sehebat Hai-O, Uptrend, Amway, MonaVie... or whatever big MLM companies out there. Kalau join RM100 sorang - berapa keterukan kesan ekonomi kepada bangsa Melayu nya pun, bila skim piramid ni crash/collapse? Not that much. Kalau korang fikirkan, sedara mala'un ni yang jugak pengamal skim piramid jual gelang Guangzhou yang bernama AC Mangkok Hayon tu pun dah kira bzns puluh dan mungkin ratus juta hengget - bayangkan kerugian kumulatif orang Melayu yang berlaku selepas bzns gelang tu kojol. Kerugian kumulatif juta-juta jugak tu. Tapi, AC Mangkok Hayon ada kesah? Duit kerugian orang Melayu tu dah masuk poket dia apa. Who cares man? Oh ya, mamatnya tak sudah lagik buat taik pada orang Melayu, yang mana lepas satu SP nya kaput, mamat psiko tu sekarang dah sebok nak jual minyak kelapa dara satu-sen-tarak-guna pulak dah. Dan dengan cara perniagaan skim piramid berproduk jugak, macam sistem yang lebih-kurang sama jugak. Some guys never learn - and this particular one is real dumbass, a real piece of work. AC Living Large nama bzns nya - AC MangkokHayon Pissing Large (with a small penis) is more like it. Kalau dah idup SCAMMER, nak terus-menerus jadi SCAMMER jugak la ko ye ACMang dol? Ntah apa kejadah yang merasuk sesetengah kepala lutut orang Melayu ni, yang sebok tiap hari nak buat bzns skim piramid dan telan duit sesama Melayu cara mungkar... Memang susah nak explain tu. Nope, not really hard to explain... saja jeerr. Uik! Pehal cerita pasal mangkuk dalam entry pasal kopiah? Sori, tersasul sket beb. Anyway, pasal mala'un-mala'un skim piramid sebegini, aku memang taknak salahkan emak-bapak. Ini bukan ajaran emak-bapak dia orang aku berani cakap. Kengkadang mat rempit tu semua, mana ada emak-bapak dia orang ajar buat wheelie atau superman pun. Dia orang merempit sendiri tanpa diajar bang... siyes!

Anyway, what else did I wanna say? Oh ya...




189 comments:

Kucing said...

aku nak 1st!!!!!

Kucing said...

eh eh..aku 1st la..wakakakas

Kucing said...

eh..2nd pn aku gak? cool~~

Kucing said...

3rd pn?ok ok..enuf of troll here

依之汉 said...

5th!!! Yeay.... alhamdullillah!!

missatieah said...

hehehehhehe....byk betul ko cop ye kucing...


wv~eatom....bom atom kot

dear anies said...

dah agak daaaa... aidid mesti akn kuarkan N3 ni...


aduhhhh geleng non stop den tgk usetat ni...

wv: ingeeti (ringgit mn bleh bw mati dol!)

Nil said...

4th!

Wafi said...

menggunakan imej Islam untuk kepentingan dunia... adeh..

saye hensem said...

5th!!

Kucing said...

ha,br baca abis..

aku memang meluat dengan metrojadah ni. cerita cari glemer ja..4th class mentality tol. org bebal je suka metrobudus ni, baik baca kamus dewan, dapat gak ilmu

lagi Akhil defend lagi la nampak tahap IQ dia.

aku rasa mcm aidid kurang carut dah la..ko monopos ke aidid?


wv:rudecaps (mmg seswai dengan mood aku skarang, rude and wearing cap)

saye hensem said...

eh telambat..demm

Anonymous said...

Apa kes nak bergaduh sapa komen dlu kalau takat nak tulis aku 1st~~.
*oh, aku faham, komen 1-3rd tu nampak sangat unsur-unsur perlian, jadi readers, udah-udah ler buat perangai rope itu*

Pasal Akhil Hayy ni, gamaknya dah takde duit sangat kot nak menanggung anak bini. Tu pasal buat konsep MLM, senang dapat untung!
Sekali tengok, (sorry, aku tak baca dengan teliti, tapi aku dapat tangkap maksud, and faham bahasa, alhamdulillah) pun aku dah tau yang tu MLM. Tapi tak tau la kalau ada lagi umat melayu ni yang bodoh bengap tak faham konsep MLM tu apa, kenot say anything lahhhh..

K^HazwaN said...

the last pic !! really nail it !!! haha

Kucing said...

cube lg tuan..ahaks riaknye aku

bab kiraan, aku ada fomular lagi senang

1 cari 2, katakan 2=n..formula is n-1/n
jadi (2-1/)2=1/2=50%

1 cari 3 ; (3-1)/3=2/3=66.666667

1 cari 4 ; 3/4 =75%

1 cari 10 ; 9/10= 90%

It Just Me..... said...

apsal derang suka kata di fitnah, di fitnah....fitnah tu bukan ke benda yg tiada tapi diada2kan cerita...ni dah terang lagi bersuluh itu MLM, fitnah ke?

Aku ke yg tak faham maksud Fitnah or derang yg tak faham...HUH...

Metrofulus punya sokabar ni semua benda MLm die masuk kan iklan, janji ko bayor yeop, bukan setakat frontpage, Folded tengah pun boley, apa kesah berita ada kualiti ka tarak, jnj masyukkkk....aku dah lama banned ini sokabar....tak membina langsung...

Rembulan NagaGala said...

baik punya entri

Word Verification: tinci (tiga inci kot?. hahaha)

Mudahbots said...

yeay top20... baru nak baca

missatieah said...

good job bro aidid.....
tak brapa nk faham ngn soratkabo tu...putar alam betul...

nanne_manja said...

kesian dgn orang-orang yang tak habis baca sesuatu artikel...
bila tak habis baca tu yang jadik statement murahan dalam newspaper..
Sengaja carik publisiti kot biar business dia makin kencang..

Kopi-Pasta said...

Bagi aku, Harian Metro ni sejenis majalah hiburan bukan surat khabar yang betul. Kadang2 up-to-date, kadang2 tertinggal bas. Kadang2 ada fakta, kadang2 tulis ikut khabar-angin je. Pastu muka depan penuh ngan gambar "menarik" je. Kalau xpercaya, tgk je gambar yang last skali tu, (korang abaikan je jari tengah tu..hehe) sekeliling gambar akhil gay tu ada berapa gambar kopek (sorry for the gals). aduih....

Kopi-Pasta said...

Just curious, kenapa HMetro x tempek je alamat blog ni. Senang orang nak rujuk. Rasanya tuan belog xkisah kalau diorg tulis besar2 alamat belog ni. Iklan free tu...

farid said...

bengong AH nie... aku nak baling telur busuk la kat kedai dier time lalu petang nanti.
teringin gak nak tahu ape yg dia nak doa nanti nak g umrah tuh...
doakan bisnes SLM dia maju nkot. harap2 Allah tunjukkan terus yg bisnes yang dia ni buat ni salah, mengarut , auta.

farid said...

@kopi-pasta...
rasernyer metrobiol ni takkan mention n tepekkan nkot alamat blog aidid nie.
yelah byk tu aidid n readers sumer kutuk2 pasal s/khabar metrobiol nie. jatuh saham la kalau ramai dah tahu realiti pasal paper diorg nie

skystrike said...

screenshot fb aku masuk dlm entry blog ni siot....pergghhh...bangga sial...lol...

anyway bro aidid...good job for exposing those scam by that fake ustaz...

norazziah said...

hahaha.. terbaik la gamba last tu. like like like

Bomoh Hujan said...

cilakak pokcik aidid...xkasi peluang langsung...1st,2nd,3rd sapuuuu keliling-pakai-planta..kemut kemut kemut...hahahhahahaha dey....metroll membiol kam bek wit artis bisnes MLM hihihihih~~~~ ana~~ ana~~
nasib bek Anugerah kat Arena Genting malam tadi tok moh x dicalonkan id paling kiut dalam fb....hihihiih

Pierre said...

mufti perak dah bg comment ke??

cek chun said...

Tok moh
Kalo bang aidid tunjuk link lagu sengai hang tu baru rock!!!
Hahahaha
Malam kang le komen bernas sikit. Troll dulu kasi sokongan

MyHeart said...

haishhhh pak ostad ni menegakkan benang yg basah lak...

osip said...

muahahaha....akhil pin....ni same spesis ngn acmangkuk ni..tak tau pape pasal bisnes mlm/medic..main jual je

katakbiru said...

gambar last tu jari abah Aidid ke?
PENDEK aje nampak nye..hihi ;p

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Rose said...

Saya cadangkan sume readers postkan link entry kali ni kat fb, sebab this time Metroll x sebut blog AM.
Memang pembaca2 tegar AM tahu, but utk orang lain, biar depa tahu n baca terus dari blog. Kalau x, depa x tahu apa cerita sebenar Akhil Hayy nie, and terus percaya bulat2 kat mamat tadah tangan tu.

p/s Best tgk post fb AM tu (erk..tak de kaitan dgn jari yek), ada 115 comments, meriahnye...

Sumijelly said...

Hai Adid....

saya nak tanya kalu yang prepaid tu pula mcm mana yek??

tu pun cari2 ahli gak...

leh terangkan tak? saya tak tahu kalu aidid ada terangkan dalam entry maaf la kalu saya terlepas baca...

any way... selamat maju jaya


Sumijelly.com

aku the great said...

bro aidid..tolong siasat BAHAGIA GROUP MALAYSIA NI..http://www.facebook.com/pages/BAHAGIA-GROUP-MALAYSIA/101136416604220

ni la skim yg kwn sy join hr tu..geramnya saya!!!!!!!

hyelbaine said...

HM is not a newspaper, it's a tabloid. Tabloids do not report news and facts, far from it. Tabloids report news that are sensational to sell papers, doesn't have to be based on facts either.

The most important thing to HM is the sales. Who cares if the news/articles being reported are crap or baseless. Gossip and scandal sells papers, no one can dispute that.

Here you have a wanker who's a former rocker who thinks he's a preacher who thinks he understands economics and muamalat. When you have such a description, you know that you can't do shit but just shit.

The fact of the matter is, SLM is not what is being practiced. Its own website says so. Again with the fitnah concept. Sama mcm ustard USIM.

This people need to understand what FITNAH means. A quick review of the kamus dewan might help. Hey Akhil Hoi, I'll buy you a kamus dewan if you don't have one ok?

On a final note, what does it say about Malays in Malaysia when the most popular newspaper is the one with the least fact and creditable journalism?

Ctwawa said...

asal kena belasah dek aidid sure masuk paper ni, kes ac mang pun paper ni jugak yg buat liputan..

Yana Halim said...

x berapa lama masuk paper, bungkus ler tu.
* bro aidid nie buat sy teringat nostalgia lama pulak. Ulang alik naik bas Sri Maju Sarata kuale-Ipoh time sekolah dulu. Hehe..

Unknown said...

Sokong Aididleaks!!!

mlmpeopleareplainstupid said...

kadang2 aku kesian gak dengan AM, asik dok ulang benda sama je..bukan sekali dua ulang..banyak kali dah..tapi mangkuk2 kat luar sana still tak faham2 lg..yg jadi wartawan tue setakat BM je A, matematik sume lingkup mana diorang faham bab duplikasi la..multilevel la..bak kata azwan financial literacy zero...aku rasa AM kena sekolahkan la wartawan2 bahalol tue..email direct je ke yg tulis artikel tue..kalo tak pun wat open letter dekat wartawan2 yg bahalol ni..kasi ajar sket sama diorang..jangan asyik nak subahat dengan kampeni2 mlm busuk ni dengan reka cerita yg tak benar..fedap betul aku..tue sebab aku jarang baca paper kat mesia ni..semua akhbar ada agenda masing2 tkde satu pun yg telus dan independent..

aRaN said...

LU STYLE BRO!!!!

ong ong kedek kedek said...

good job bro... jari Lu tu gua suke ha3

n0tangel said...

Alah, sudahnye skang nie ramei plak plak artis2 jd tokan mLM... bajet peminat ramai jek, ble kebas duit diorg... bukan diorg seda pun...

Unknown said...

hyelbaine: my sentiments exactly. it's a frigging tabloid so we can only expect shit from that piece of junk.

aku mmg tak pernah suka mamat ni. siries. kadnag-kadang, ko tgk muke org pun ko tau org tu boleh pecaya ke tak. mamat ni? sorry to say. kulit cerah tapi muka tade cahaya, tak macam muka ustaz-ustaz lain yg aku pernah tgk.

first thing aku nmpk kat akhil hayy ni adalah rambut rebonding die. mmg out la. ko nak kasi ceramah, pakai 'ana ini', 'ana itu' tapi rambut rebonding. paham ke tak ilmu agama?

so dari situ dah out. and first impression stays. from that day onwards (tak ingat bila), i only expect shit from this guy.

serius aku paling anti orang eksploitasi agama. lagi-lagi orang yang kailnya sejengkal, tapi nak menduga laut. siries. aku mmg nak bakor je rambut die ni.

vw: fyinm (For Your Information. ouh....NeverMind). sesuai utk tahi MLM yang tegar.

Anonymous said...

Nak tengok blog Aididleaks masuk majalah Mangga pulak. Gambar blog sebelah gambar artis seksi berendam kat swimming pool.

azwan said...

Keh keh keh..

I am expecting this entry. The best part he doesn't realize is "melakukan duplikasi kepada downline anda". Poor guy. I think more new MLM businesses nowadays try to hide the pyramid system in their website. They don't put it in a diagram/chart to avoid any bad first impression. But all we need to find is key words like these.

Tabloid won't tell you any facts. The worst part is you can find all those dumbfuck related with MLM: Dr Jism Jizz, Dr Azizan Gemuks, ddR psychotic, etc..all proMLMers under one roof. keh keh keh..

izzNatta said...

Ana buat "Single Line Marketing" taphi boleh buat duplikasi laa... Ana tak faham matematik laa... taphi ana hanya faham hutung laa, hutung laaa...

Yaaa Wardinnaa.... kita hutung laa... hutung laa... duit ini semua bukan ente-ente yang phunya tapi Ahmad Al Bab yang phunya...

cek chun said...

setuju dengan baine
dah nama pun akhbar tabloid, memang tu lah kerjanya. cari bahan berita sensasi untuk kasi sales mencanak tiap-tiap hari. dah memang itu nature nya.

cuba perati layout front page, tak ker nampak pompuan cantik atas pakcik akhil ni. posing yang menyerlahkan boobs lagi. (sila hiraukan middle finger aidid pelis)kemudian baca pula tajuk ANA BUKAN AUTA, dah pasti la orang nak beli dan baca. mula2 tengok pic girls kat atas tu. perhh..badan cun woo..

pastu baru nak baca pasai akhil.. ustat ni dok tipu orang ka..ingat ustat pukoi budak sampai mati jer.

jadi kesimpulannya, kalau nak marah kat reporter dua orang tu, ntah-ntah si editor yang suruh highlightkan ayat yang ada ayah pin. lagi sekali ditekankan, memang NATURE akhbar tabloid macam tu. u twist n turned sampai jadi sensasi. baru orang nak beli. macam kes acmang ler. sensasikan perkataan SEMBELIH.

bukannya budak-budak reporter ni tak reti baca dan dapat SPM BM 7.nak kata depa tak paham entry dalam blog nih. sangatlah kurang tepat. dah memang depa perlu cari berita dari sudut yang sensasi.

apa yg boleh kita buat cuma boikot jer la. tak payah beli.

Pencinta Ilmu said...

huh, gimana lagi cara untuk sadarkan kebobrokan MLM ini? Cukup sedih dan kecewa bila mana tengok golongan pendakwah turut terlibat dengan MLM. (niaga cara biasa takleh ke?)

Saya dah lama ikuti perkembangan sodara aidid (hehe, syukran bro) ketika masih belum terbit blog nih. Seingat saya, awal 2 dulu, sodara aidid dah jenuh terangkan dengan seskema-skema penerangan, dgn math dia skali. Satu demi satu dya trangkan. Gamaknya depa tak makan saman.

nok ghoyaknyo sini, guano lagi chagho nok pbetul supayo jange join mlm nih.. kito doh ghoyak molek, tok sey dnga...paghok 2..

cek chun said...

cek tau satu jer
sebab depa bukan 'pencinta ilmu'
ada paham ka? tak paham kalu. sila gugel traslate..kekekekeh

Anonymous said...

Pencinta Ilmu

Hok toksey denga tu, ikut dio lah. Mugo memey tokleh nok tulung doh. Hati ngan palo otok demo tu itey legey seghupo patak kuoli nok caghi duit kot cagho tu.

Hok petingnyo, kito nok pebetul/aja hok baghu gelenyar2 nok masuk MLM nga hok tok tau lasung, bia tau.

azwan said...

Ni hapo koghang kecek ni satu bondo pon kome dok pahe doh. ntah hape2 pelir punyo bahaso. cakak baik2 sikik lohh..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
satu lagi blog bermaklumat... gua hangin satu macam mlm ni

Anonymous said...

Bengong mung azwan! Hahaha

Sila google translate bahasa Urdu.Maceh.:p

cek chun said...

gilaaa.. last2 gua plak yg nak kena gugel translate.. celanat sunggoh demo nih. gena gua nak paham ni weh

azwan said...

Mu guno gugek teranselet loh. kome dok pahe jugok. main belasoh jo nih. silo guno bahaso baku woh..

zaileefd2 said...

hmm..ni la masalah org kita

cek chun said...

brutal
lu angin apa macam malam ni?
ce citer


jenuh dok cari gugel tokse jumpak.kena cari bf klate la lagu gini deh. senang nak teranselet

Pencinta Ilmu said...

haha...jangan maroh bro azwan...

tok ke nok kecek pun tokleh...1 malaysia hehe

Apapun, saya berharap sangatlah pendakwah kat luar sana, jgnlah mengMLMkan diri.

Cukuplah kekecewaan aku dengan hijjaz n ustz akhil. ;(

Anonymous said...

Keh keh azwan, wa saspek lu..kecek kelate + perak sekaligus dalam satu nafas... haha


Meh aku translate kot bahasa baku pasar:


Pencinta Ilmu

Yang tak nak dengar tu, biarlah derang. Dah memang takleh nak tolong dah. Hati dengan kepala hotak dah hitam legam macam pantat kuali nak cari duit cara (MLM) tu.

Yang pentingnya, kita nak perbetulkan/ajar yang baru2 gatal merenyam nak masuk MLM dengan yang tak tau langsung, supaya tau.

azwan said...

Uii Laila,
Setelah ditranslate, aku hanya paham satu perkataan sahaja...keh keh keh..

Anonymous said...

azwan,i know which one! Hahaha

cek chun said...

dengan kadar segera aku pun macam tau apa yang wan paham itu..kohkohkoh

ach van diel said...

Aididleaks FTW!!

Aidid Jjang!!!

Batman Malaya Fighting!!!

hyelbaine said...

@ Azwan,

Hang kena pakai Google translate German baru faham bahasa ni. Aku try baru faham and according to Laila punyer translation, it's pretty close to German :P hehehheheh

Kopi-Pasta said...

Kecek Kelate lesson? Memang "anything goes" punya blog. haha....

Rambut rebonding? Patutla rambut macam pelik je. Tau Akhil Hair the Metrosexual ni pun kat blog ni (xpenah tgk gambar lain).

Unknown said...

terbaekk lah...best la karangan u semua...really hope one day u publish buku u sendiri dari all artikel kat bl0g ni..i cuma student jer..naik bute mate ni tgk dkt dinding kolej kediaman belambak-lambak iklan suh join mLM keparat hape ntah...ni la org melayu..nak suh budak2 u habis duit ptptn kat MLM hantu tu..mengong sungguh...termasuk lah business ustaz rebonding ni..

lalacici said...

dedicated to semua ubat2 MLM..usana, herbalife, monave, u named it..


Hai obat hai obat mari beli obat
Kalau lambat-lambat tak dapat
Hai obat hai obat mari beli obat
Kalau salah obat melompat
Inilah obat hai sungguh istimewa
Kalau salah sapu bangun pagi hilang nyawa
Obat batuk kering, batuk basah, demam selsema
Mari beli obat ini gerenti puas hati

Obatlah ini buat dari akar kayu
Jika salah sapu badan licin tumbuh bulu
Obat angin merdu, angin kuskus, mata kelabu
Mari beli obat ini ...gerenti puas hati

Ini obatlah hai nama makjun sangkut
Kalau banyak makan sihat-sihat jadi semput
Obat sakit otak, lenguh sendi, angin senggugut
Mari beli obat ini gerenti puas hati

Rose said...

Ni di ambil dari komen Muhamad Hanis from fb SNTM

"wal ana padang fasirun, cari kurma madu-un, jumpa detox kaki foot, tumfuk-tumfuk, taik unta"

GGG!

Rose said...

Baru nak marah kat wartawan Metroll, terjumpa pulak news yg sedih nie, about ibu Hazlan Hassan, one of the reporters, baru meninggal dunia.
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Ibuwartawanmeninggal/Article/index_html

How ever horrible a person is (and I don't think d wartawan is100% at fault, like someone dah mentioned about editors, which have more say on what to publish) losing your mom is devastating. Al-fatihah for d arwah.

dear anies said...

Wooiiii korang...wat den sengal usus je la pagi2 ni...


btw, baru terperasan sbnr nyer.. @akhil network tu (iklan) tulisan jawi tu ditulis 'aaqil ('ain alif qaf lam) leb beno dgn nama 'akhil'

then korang g gugel transelet. taip 'akhil' then dgr betul2 pe pak arab tu sebut..

Bomoh Hujan said...

paper cikai memang mcm tu........tengok dari satu sudut ja....mcm gampang.....tpi kat tempat tok moh takat paper metroll membiol nih... org buat bungkus nasik lemak ja......iklan ja lebih...tajuk je gempak isi tarak...harktuih...

Rose said...

Ok lagik buat bungkus nasi lemak...

Baik buat bungkus pad jer..baru setaraf..

p/s kluaq dah "anak burung" bak kata Chun.

Bomoh Hujan said...

rose~~~~
ohhh soley~~soley~~~
ketepi ke tepi
http://www.youtube.com/watch?v=rm_bhJ7-ddA

www.tuanbri.com said...

sebab tu la dia dapat no 1...

kan orang melayu suka berita sensssi dan panas...

contoh : gambar yang di atas akil.

apara...setiap hari cover depan gambar separuh bogel...

Anonymous said...

try to focus..it's about akhil hayy n not about harian metroll..

there will be no mass shark killing for their fin if there are no demand..

there will be no iklan-murahan MLM scam if there are no new budak-bengap-baru-berkepak join benda2 macam tu..

akhil hay xleh harap kafe dia je utk duit..dia terpaksa carik duit lebih..furthermore, dia artis..dunia artis..tau lah kan..cakap belit2 je suma..

Yasser Asraf said...

Macam mana diorang boleh buat group 'Say No to MLM' ? Ni dah ibarat kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

Bodohnya orang Melayu nak kaya cepat selalu masuk MLM yang jenis masuk je boleh jadi kaya, tak pernah fikir langsung. Sepatutnya masuk lah MLM yang ikut landasan Syariah yang adil dan tak menekan. Banayk orang tak sedar kebanyakan barang yg dia niaga kan sebenarnya adalah MLM, contoh Pak Abu ada ladang Kelapa, dia jual kelapa kepada Peraih Pak Seman untuk di Bawa ke pekan, Pak Seman mark up harga kelapa tersebut sebiji 20 sen lebih daripada dia beli, sampai ke pekan, tokey wong pulak amek dan bawak ke KL, setiap biji Kelapa, dia mark up 30 Sen sbb perjalanan dia jauh sikit. Sampai kat kedai Acheh di KL, tokey kedai tu mark up lagi setiap biji 30 sen gak drpd dia beli sbb kat KL permintaan dia tinggi. Ini semua dikira keuntungan berbilang tingkat.

MLM pun mcm tu, tapi kebanyakan MLM yang jenis iklan dia "Masuk tak sampai seminggu dah jadi Jutawan" Ini sah la MLM penipu.

Sila baca dan faham konsep MLM Syariah di :
http://islamicbusinessnetwork.wordpress.com/2008/06/10/beda-mlm-syariah-dengan-mlm-konvensional/

Link ni bahasa Indon sbb kat sana ada ada akta yang berbeza untuk MLM Konvensional dan Akta MLM Syariah. Kalo kat sini masih lagi dibawah AJL (Akta Jualan Langsung)

Aidid Mu'addib said...

People...
Ini kes tertinggal bas lagik erk?

Rose said...

Ala AM, student lagik budak tu. Tak cukup pengetahuan n pengalaman...tengah rasa hebat la tu..

azwan said...

Ko nak tempah bahlol ke Yasser?

Anonymous said...

mr yasser asraf..

im not sure lah about contoh tu..

contoh tu lebih kepada perniagaan biasa kan..

takde pulak pak abu dapat komisyen dengan setiap kelapa yg dijual di acheh..pak abu jual barang..dapat untung daripada kelapa dia sahaja..

MLM more kepada u r not involved with 'peraih' or 'orang tengah' businesses but u still dapat dia punya komisyen yg entah dtg drpd mana..

ke?

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

Yasser sebelum lu malu baik lu lari..series..ni time pagi ok lagi..time petang orang baru balik kerja..memang siap la lu kena bambu..lunch hour pon ok la ...wait and seeee

Rose said...

@raptorarena
Tu la ai rasa tumpang malu baca contoh adik Yasser tu. Jenis nak komen tapi tak tahu hujung pangkal...dah la sume orang boleh tengok muka and personal details adik Yasser...hmm, kalau nanti kena gelak kat luar, jangan nangis tau, adik Yasser.

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

rage rage...oiiii tu ialah berniaga cara normal...dah jadi orang tengah kena la mark up skit sebab effort dia nak pegi hantar barang borong tu..langhabau...MLM dia cari orang jadi ahli..cari sorang dapat 50 henggit....gua sula juga kang..oiiiiiiiiiiiiii..pegi baca buku la cam gua..LOL..series oiiiiiiiiiiiiiiiiii jgn kasi gua sula..


kenek kenek la kenek lembu patah ko....

Aidid Mu'addib said...

Rose...
It's 3.30am there, you're still up?
It must be freezing outside...

Anyway, adik (the guy just now),
There must has been a million words written here in this blog, and a gijillion comment written by visitors/readers... Have a little respect dik oi! Karang nanti kena maki-hamun aje ko dgn readers lain. We've settled that issue a long time ago... don't come in and swoop down like you're a badass eagle from the sky. You're practically still a little chikin that just hatched... you know, still yellow, fluffy, and cute as hell...

Bomoh Hujan said...

Yasser Asraf~~~~
pinjam usop wilca nyer kete....kalau lambat sangat...hihihiihh sapa setuju kite bakor je yasser asraf nih...nampak sangat bengap nyer...hahahhaha....apa la...ke salah tiket bas pi kemboja??? simpan sikit bebal tu untuk anak cucu yek....

bala nih...bala nih....saya ada seminar lepas nih~~~hihihih soleyyyy soleyy~~~

Anonymous said...

@rose..
that's y lah..sgt musykil dgn contoh tu..biar betul encik yasser ni..plz respond again bro, might be u have something in ur mind..

this student thing buat saya terkenang pulak kat ada sorang student dulu siap ckp dgn bangganya, "kalau makan gaji..sampai bila nak kaya.."

STUDENT beb!!! yang cuma makan duit pinjaman tapi cakap mcm takde iman..oh crap..

Zachary Iman said...

aku pun penah tetipu jugak dgn Hai-o ni, siap join lagi.. tapi aku ngaku time tu aku dungu dan bebal.. kecik ati jugak aku baca makian2 si AM ni..

skrg aku sokong penuh dia 100%

Rose said...

AM,
Nope, it's not freezing now, coz it's already spring (now 16C). Yup, it's 3 am plus, am still awake. Have to finish some work, but still have time to visit your blog!

@raptorarena
I remember when I was a student. Mmg time tu rasa dah tahu semua benda, orang lain, especially d adults tak tahu apa. Now that I am an adult, baru tahu how foolish I was that time..

Mudahbots said...

Yasser,

Ko citer MLM aper nie? Contoh ko tue bukan nya MLM la bro.. Ko boleh beza ke tidak nie? Cuba lain kali baca sampai habis dulu baru komen.. Ini main terjah je sesuka hati..

Apa main point ko sebenarnya? By the way, MLM aper yang ko buat? Cuba bagi contoh sikit MLM yang senonoh tue.. Contoh yg ko bagi tue, perniaagaan konvensional laa, bukan MLM @ Multi Level Marketing.. boleh beza tak?

Bomoh Hujan said...

cakap banyak xguna la...mamat Yasser~~~ soleyy soleyyy~~~soleyy leyy~~~~ http://www.facebook.com/photo.php?fbid=140061212730402&set=o.144366415620850&theater

hyelbaine said...

@ Yasser,

I think you have gotten your understanding of economics and supply-chain management and distribution all mixed up. Not surprising as once you have been indoctrinated into MLM, you would say that the earth is indeed flat thus you might drop into oblivion if you just keep driving non-stop.

The example you quoted is nothing more than a normal, conventional mode of doing business. The previous commentors have said, each party only takes a slice of the profit at their 'stage' of the delivery unlike MLM's who take a huge chunk of profit.

As the blog owner has said, don't underestimate and discredit the readers of this blog. Hell hath no fury for an ant-MLM'er having to repeat things.

sero said...

yasser trollol(troll + tolol)...

cepat lah defend MLM ko tu, boring gak bile takde troll MLM ni

mlmpeopleareplainstupid said...

huhuhu, yasser..yasser..isk isk isk ko ni mmg tertinggal bas la..jual kelapa tue MLM ke..hahaha..sakit perut aku baca ko nyer comment tue..so aku nasihatkan ko khatam dulu bab2 business konvensional vs MLM ni..btw ko study apa bro? kalo ko study business mmg aku hangin la satu badan kalo benda basic cam ni pun ko tak leh pikir..

aku rasa mungkin one day ada gak kot orang jual kelapa cara MLM ni..mungkin nnt ada la keluar kelapa spesis baru yg dimana air kelapa tue ada unsur2 hexagonal la..dikacuk dengan pakcik kordi la..hahaha..konpem leh jual sebiji beratus hengget..ntah-ntah ko orang pertama yang buat bisnes kelapa cara MLM ni yasser oiii...

aku nasihatkan sebelum ko terjah tue..penuhkan dulu ilmu di dada..baca dulu abis2 blog ni..kasi khatam dulu semua artikel..lepastue baru la ko nak berhujah ke apa ke..tak kisahla..jangan main hentam sebarang je dengan link indon tue..adehla..sadis sungguh..tak ke ko dah mempopularkan diri ko secara otomatik kat sini..huhuhu..

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

baca wikipedia pon leh kasi lu brief idea..walaupon wiki tak dibenarkan kat uni gua cadangkan baca wiki kasi ada idea skit..ni lu baca blog ustad mana ntah..

the thing is....soley soley...~~lol..sapa la bangkitkan usop welcarism ni..haha

Unknown said...

alahai adek yaseer, ko student sekolah kat mane dek..kalo ko student aku, aku akan pastikan ko ni jadi student contoh dek, insyaAllah..

sedih bila baca ni..
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Pelajarsekolah_IPTtakfahammaknaal-Fatihah/Article/
terutama ayat akhir..

“Mereka akan terus menjadi lost generation seperti kumpulan pelajar yang lalu. Bagi kira-kira 30 peratus pelajar yang gagal teruk dalam Sains, Matematik dan Bahasa Inggeris di sekolah secara kumulatif, pendidikan di sekolah sudah tidak bermakna. Sekolah tempat mereka ‘gagal’,” kata Prof Emeritus, Datuk Dr Isahak Haron."

MLM said...

Yasser,

Jangan nko rasa risau dengan dol ni semua, PacikWell ada sini di belakang kebenaran. Teruskan usaha murni anda dan aku doakan nko kekal dengan pegangan yang betul dan jangan sesekali percaya dan terpengaruh dengan cerita orang yang keliru. Mereka tidak ada kepentingan dengan kebajikan hidup masa depan nko.

Moga suksess adikku yang hatinya terang.

Anonymous said...

belakang kebenaran yang tak tahan tu..hehehe..

means sentiasa bukan di pihak yang benar lah..? :P

ni bukan pasal perjuangan or usaha murni or whatsoever ah..ni pasal info..if that guy misleads about something, baiknya tegurlah mana yang salah..

if pegangan tu salah/betul..still open for discussion kan if nak tegakkan pegangan tu..if rasanya info tu betul..so terangkan ah..maybe beliau ada idea yang di luar apa yang orang lain fikir..who knows rite..

buat apa menyokong membuta tuli..

Bomoh Hujan said...

memang buta muka pucat si atok well......dalam entry lain dok hunggah pasal politik....mai sini sokong usap2 belakang eeeuuuww.....well sorie to say....taip panjang2 pun mengarut.. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=140069266062930&set=o.144366415620850&theater

mlmpeopleareplainstupid said...

peh pakcikwell apa pegangan yg betul tue? explain please...hehe..kalau asas ekonomi, distribution, supply and demand pun leh salah camne nak ada pegangan yang betul...basic principle pun dah tunggang langgang..aku nasihatkan kat yasser ko belajar banyak lagi bro itu je..buat perbandingan..buka minda tue..jangan jadi jumud sangat..jangan dengar cakap sebelah pihak shj terutama upline ko yg tak pass spm tue (if ko buat mlm la) kalo ko tak buat lagi takpe..hehehe..time student ni tak yah sibuk2 nak meniaga la..apetah lagi masuk mlm ni..belajar lagi penting..

Hell`s Angel said...

ala yasser tu baru student mana ada life experience lagi. biasala budak2 rasa dia dah makan garam lebih dari org tua. Tapi pakcik well kordipuit memang aku anti sangat. Dah la tua, bebal pulak tu. Apa yang korang nak expect dengan orang yang baca buku Tim Sales direct google translate. Hahaha

VW: Calves (2 ekor anak lembu kat atas)

Kopi-Pasta said...

Tu dia. Abang besar Well... sudah bersuara. Well... ni peminat setia blog ni la.

@Yasser
Ini semua dikira keuntungan berbilang tingkat.

Err...dik, kenapa tu dikatakan keuntungan berbilang tingkat. Derang kompeni lain-lain. Masing2 bos. Diorg xduduk satu "bangunan".

@Well.., adik yasser tu tulis:
kebanyakan MLM yang jenis iklan dia "Masuk tak sampai seminggu dah jadi Jutawan" Ini sah la MLM penipu.

Ini betul. Tapi kan kat M'sia ni rasanya hampir semua MLM wat iklan mcm ni. Ni Well.. sokong gak ke?

azwan said...

Hmmm..

Well dan Yasser, takde sape nak menyedarkan korang kat sini. Jgnla perasan sgt kitorang ni nak sgt2 bedebat dgn nko. Hoh, kononnya dengan penuh harapan Well dan Yasser akan sedar satu hari nanti..keh keh keh. Pulang ke pangkal jalan konon. Tunggu babi bertelor pun takkan jadi nye weyy..

Argument nye simple jek:
1) Ko dan adik angkat ko tu ikut agama lain, kitorang ikut agama lain. Malangnye budak Yasser tu muda2 dah belajar care yg bahlol dulu.
2) Korang berdua ni jadi bahan utk kitorang educate viewer lain. Bila dah makan minum tido nye MLM, kalau bagi penampar bukannye ade kesan pun.

HAHAHahahhaahHAHAHA... sila sedar yer MLMers2 yang badigolll...

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

mana yasser..kasi mari hantam..
ceh semangat plak..jgn nyorok..mari kluar kasi hantam balik sama kami..dei..mana dia..baru baca 3 kali claim tau 13 kali..mana dia..

Fitrix said...

Yasser oh Yasser

Kalau MLM harga kelapa lg tinggi dimark upnya.Kenapa?Sebab nak bayar komisen kat upline.Contoh yg ko bagi tu upline ada 3 iaitu Tauke Wong,Pak Abu dan Pak Seman.Tapi MLM upline blh sampai 100,200.Blh fhm?

Jadi di sini dh npk MLM ni menganiaya pelanggan.Satu kelapa harga seringgit jadi 10 ringgit.Sebab apa?Nak byr upline kat ats2 tu.Harap blh fhm knp org x suka MLM sebab ianya menganiaya pelanggan.Ada lg sebab lain tp rasanya sebab ni pun rasanya dh cukup utk ko memahami knp org x suka MLM.

Lagi satu cuba bg contoh MLM berasaskan syariah(jgn bg contoh Score A,lg teruk ko kena bantai sini).Bagi contoh MLM syariah yg x pernah org dgr@kena bantai di sini

sinach zawawi said...

saya xkesah pon berita2 camni keluar.yg aku kesah bila x disebut blog aidid ni yg konon2nya 'fitnah' akilhayy. seriously kalo dia sebut adelah rahmat buat kita semua sbb makin ramai masuk sini, makin tersebar keburukan MLM.makin tahu lah org kita psal tipu daya MLM, n makin pening la kepala pengusaha2 MLM.then, we can live happily ever after!

come on, metro! kasi la link skali, loser!!

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

betoi gak sinach..harian metro ni jaga ass artis je..cuba nengok atas gambor akhil heyy..gambor ertis berlentik lentok..geram awak nengok nyer..

cek chun said...

Kehkehkeh...
Pak kordi sokong dari belakang..awwwwww
Pastu sama-sama terbabas dilembah hina.
Anyway description bang aidid pasai anak ayam ke anak itik tu remind me to a certain bomoh. Hahaha.
Goyang-goyangggg goyang kepala goyang

~kUr4aNg~ said...

salam cek aidi & azwan yg hencem dan cun,

member aku ade ajak masuk QNet...
depe kata bukan piramid ler bisnez ni...
poning aku...
betul ke??
korang ade penanh dengaq taq?

kt youtube besepah ler kalo korang nak tengok.. Quesnet.. kejadah ni...? boleh gitau aku patuh syariah tak mende nih??

hyelbaine said...

@ CIAFIBFBI,

It has been discussed before.

http://aididmuaddib.blogspot.com/2011/03/questnet-it-is-so-stupid-lantak-ko-la.html

Read and you will be well read

It Just Me..... said...

cek chun,

ko jangan...tersedak teh ais kang si bomoh tu....ahaksss....

*back to silent mode (tgh layan citer sini ada hantu) ....sini pun ada hantu, hantu MLM....hahahaha

~kUr4aNg~ said...

hyelbaine(susah tol eja nama)

ok, time kaceh cek adek...

Mudahbots said...

well, hang duk hingaq sana sini wat pe?..

cuba la g kat post yang disediakan khas utk hang.. pastu aper kater hang juba jawab komen td

http://aididmuaddib.blogspot.com/2011/03/asia-herbal-biotech-fungustek.html?showComment=1301912586748#c135030328644512456

~kUr4aNg~ said...

Score A tu cam ne ek?

hyelbaine said...

@CIAFIBFBI,

Well, your nick is not so easy to type either. ScoreA has also been covered before.

http://aididmuaddib.blogspot.com/2011/01/lets-score-pyramid.html

Rose said...

CIAF,

Senang cerita. Kat tepi blog A'leaks ada lists of companies AM dah cover. Happy reading.

Baine, abih dah kerja angkat kon ke?

hyelbaine said...

@ Rose,

Hari nie tak angkat kon trafik sbb boss kasi day off. Company clinched a major deal the other day, itu yg troll(?) kat blog nih :P

Pai said...

this would be off-topic, but i am begging all bloggers to cover the story of a teacher who belasah his 7 y.o. student until death..it's totally inhuman and unacceptable. please all of you. put this teacher to shame. i am begging..

It Just Me..... said...

santo,

aku rasa kes tu tak sesuai di bincangkan di sini...

Baine...die panggei ko cek adek tu...huhu....kiut tuuuu....ahaks...

(mengantuk btl mate aku nih..huhuh)

hyelbaine said...

@IJM,

"Baine...die panggei ko cek adek tu...huhu....kiut tuuuu....ahaks..."

Sekali-sekala nak merasa muda apa salahnya kan? :P

~kUr4aNg~ said...

ramai pakar² yg dah abes explorrrr tenet & sumber yg ntah man dapat, aku poning seh, pon pasl banyak sangt baca artikel pasl MLM ni, tp aku tgk kt artikel UZAR pon aku dah nk poning...
UZAR tu penasihat stormreader, amendenye stormreader ni, aku boleh join ke?
MLM jugak ke?
sape tau???

~kUr4aNg~ said...

@Rose,

mekaceh, haqu tak perasang plak hade mende search tu, aku pong masuk sini guna pakcek google,,,
tengkiu ek..

cek chun said...

Ko nama CIA FBI jang oii. Apa kata ko baca lama2 sikit pastu digest. Tak paham ko gugel teranselet
Cer cuba baca lama-lama sikit. Bukan tak mau cerita kat ko, tapi tak hadam lagi, ko dah mai tanya macam2. Tapi ko jangan pi guna gugel translate urdu okeh
Tu speselti laila ngan tokmoh

~kUr4aNg~ said...

@cek chun

ekekekek, gaya cam comel,,, heh
ok, tengzz...

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

stormreader dah cover ke dalam belog ni? chapter ke berapa ek? cam buku teks pulak..LOL

Bomoh Hujan said...

yasser oh yasser...ibarat....

yasser punya cerita...
kelapa dapat nama....hakhakhakhak

bukan nyer bebudak sangat si yasser..ada akal boleh pikior dah......agak kurang kompiden....bertanya la dulu....jangan jadi seperti beruk di timpa kelapa

psttt=cek chun rindu tok moh yekkkkk jgn kias2 gitu....i memang kiut...abam kucin oren memang slalu lagu tu....

nurul said...

da cover da abang freak,
chapter 14
under topic : nowhere to be found
page no : 1998
no. of comment : none
jumpe x?
if x jumpe,bro mesti bukan pengikut sejati blog granpapa aidid nih.
hahaha.

Annette Michelle said...

Sudah sudahlah akhil... jadi pendakwah pun tak nampak ko tu seorang yang berkaliber. Jadi usahawan pun macam tak kena gaya je...

Ko nyanyi je la, kasi tune balik pitching tu.

Oh ye, aku suka satu je lagu ko - Interlud. Sedap jugak suara ko mengaji ye.

Bomoh Hujan said...

CIAFIBFBI.....
nama canggih....tapi maleh nak gugel...
adehhhhhh......tu pi tengok kat tajuk luar tu... baca berkenan mana berkenan..ni tanya semacam jer ayat..UZAR bagai stromreader la..score A la....nama ja perisik CIA awat nak buat-buat pening2mcmbuntutayam.....nak jadi bahan ke?????

cek chun said...

CSI FBI,
gua tak comei aihh.
yg comei kat sini tok moh ngan kucen oren tu jer. tapi lu jangan tertipu lak. muka ja comei, mulut leh tahan gak puaka tu.

tapi gua nak ucapkan welcome lah kat lu. memang lambat sikit nak hadam chapter-chapter (bak kata mr freak) dalam ni.

tapi depends of ur otak capacity gak. kekadang kalo biol macam sorang pokcik cendawan tu, memang sampai mampuih tak dapatnya. tapi gua rasa lu cerdik punya mamatnya. sebab tu depa ambik lu jadi CSI n FBI. err.. kim salam kat Mulder ehh. gua rindu bangat seh sama dia.

dari gua yg minat CSI dan NCIS n not forgetting Criminal Minds.

Mudahbots said...

lari topik skit...

http://www.majalah.com/?classified:sahabat-majalah-sila-baca-dahulu-mangsa-penipuan-unstobebal:6VDJDHV44F

Max_Underwood said...

I'm beginning to suspect that yasser is actually kordi dumfuck's alter ego. Fuck off yasser kordi u good for nothing scum of the earth.

If u are real yasser.... A piece of advice, baru penetrate vagina awek kau tu tak semestinya buat ko lelaki sejati pasal aku tau ko mesti terpancut kan kan? So belajar lagi la bodoh....! Baru la leh fuck mcm mr north u dumb fuck..... In other words, belajar and baca la u fucking dumbass! Kalau tak u will end up like fucking kordi... Kena makanjus kordi to tegangkan batang dia... Shitface

Rose said...

Max, if u want to fight with Kordi and his grave digging fren, Kordi4life, go to his kandang. Just a few hours ago they were grunting and oinking. Feel free to release your wrath there..hehehe...

Mudahbots said...

betul tue rose... tapi aku rasa kordi dah balik rumah kot... cam senyap ajer kandang dia...

cek chun said...

mudahbots
senangnya mamat tu bagi duit..


rose,
tidoq cukup ke tu

Rose said...

@mudahbots

Panic kot bila tahu Baine betul2 buat report tu...

Sambil tu nak buat kira2...hahaha...

Rose said...

@Chun,
Tengah mamai gak nie...tapi tadi cam dapat caffeine fix sebab bermain ngan terol, seronot, terus segar. Terol murahan pun jadikla...

Mudahbots said...

@cek chun,

diaorang nie dah dilatih supaya pressure orang sampai bayar... jgn harap la nak tarik diri kalau hati x cukup kering.. lagipun diaorang jenis yang saiko ramai2.. sebab tue aku rasa dia terbayar tue...

@rose

mungkin kot... tengah g carik upline mintak idea @ jaminan takut kena penjara kot..

hehehe

Mudahbots said...

@rose

ketagihan troll.. hehehe, bahaya tue..

azwan said...

My apology for unable to join the game. They are amazingly stupid.

Max_Underwood said...

Are u in ny? Rose?

cek chun said...

rose
aku baru nak baca ni, sambil pekena charkoteow. baru nak lunch. dah baca 4-5 komen kordi, rasanya dok spin tang tu jugak la. ingat ada something new.

tapi best gak nih. tersedak koteow dibuatnya. memang cannot go. aku keja gelak je nih.

Rose said...

ny tu apa, Max?

Tu la Wan, missed your type of cuss-words, coz u can get pretty imaginative n funny when u are riled..hehehe, jgn marah.

Yola, Mudahbots, bahaya nie..karang kena tegok juz Kordi nak ilangkan ketagih bermain ngan terol...

azwan said...

Most probably for the first time ever I will make complaint via a proper channel. Most of the time I don't give a damn effort to get involve in things like this. But I think they went too far. They need a lesson. Wait and see.

cek chun said...

rose
i think its new york
negara kelahiran idola mark.
si eminem

Rose said...

@Chun
Oh I C..Max suka New York yek? Saya pun lahir kat situ, serious tak tipu...But now kat UK.

@Azwan
Maybe boleh komplen about AHB sebab they buat medical claims. Coz they only have sijil yang mengkelaskan produk2 AHB as makanan. Link
http://www.ahb2u.com/v4/index.php?option=com_content&view=article&id=87&Itemid=395

Baine pun dah file some complaints, so boleh tanya Baine gak.

tree said...

Akhil takde downline...kesian dia, nanti tutp company, waheeda mcmmana?

hyelbaine said...

@ Rose,

"@mudahbots

Panic kot bila tahu Baine betul2 buat report tu...


Rose & Azwan,

I submitted the formal complaint to MOH under the "Kegagalan Mengikut Prosedur yang ditetapkan" category. I quoted both the Medicines (Advertisement and Sales) Act [Act 290] and Medicines (Advertisement and Sales) Act 1956 (Revised - 1983).

I named AHB and Razali in my complaint, linking them to both websites. I've kept a copy of both websites just in case they decide to remove the content and hide.

I was then contacted by a rep from the "Bahagian Keselamatan & Kualiti Makanan" of MOH saying that they will keep me updated on their investigations.

azwan said...

Babi punya manusia..ingat kita tau cakap jek. HahahHAHAhahah!! Badigol MLMers, when your brain refuse to absorb simple facts, let us see whether you morons can beat the law or not. keh keh keh..

cek chun said...

[Ahoy All, Thanx for supporting my blog carrier]

aku ada satu benda ja nak habaq kat si yasser asraf abu hassan ni

career tu ejanya begini C A R E E R
bukan begitu C A R R I E R

Rose said...

Prihatin ko Chun kat adik Yasser tu. Glamer sungguh dah dia, sampai dua post Tok Moh kiut miut buat spesel untuk adik Yasser kat SNTM. Ulang skali lagi kat adik Yasser, jangan nangis yek, sapa suruh cari bala...

cek chun said...

rose
blogger mesti kena support.kehkehkeh
tapi aku akan support lagi hebat kalau carrier dia boleh bawak aku pi UK, jamu mata jap kat harrods, makan fish n chips tepi pantai sambil citcet ngan ko pasal salvadore. dan kalau boleh nak mintak la dok bisnes class. boleh aku ajak laila sekali..

Rose said...

Chun, mmg hebat kalau carrier Yasser dapat buat gitu. Pastu kita bwk gi USA lak, carik terus Damon Salvatore tu..yummeh (ni ikut hang la ni). Mesti bawak Laila skali, dia nak blanja birkin kan...

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Aperlah trolls ni. Siang2 masa aku sebuk kerja takdak masa nak terkencing terberak masuk jamban apatah lagi masuk blog, meriah pulak trolls ni menerol.

Masa malam & hari aku takder benda nak buat, tak masuk lak. Takleh aku nak gelak guling2 secara real time. Tak pasal2 aku kena berjaga nak catchup ngan komen2.

@ che chun & Rose: Ai hanya pembuat kopi, recycle bag yang free jer aku mampu. Tsk.


ps : I lap & miss me some NYC bebeh! Tahun ni kena skip acara tahunan membuat, menggiling & membuang kopi kat Manhattan atas sbb yg takleh dielakkan.

cek chun said...

weii.. excited sampai post 2x
kehkehkeh
len kali pakai ipad. tengah kacau kopi pun bleh baca belog. ko jangan gelak kuat-kuat kat pantry tu sudaaa..

Anonymous said...

Jap nak delete. Aku post sekali jer, internet koneksyen bengong. Lembab, so aku tekan sekali lagi. Rupanya komen dah underwear, lagging jer.

Anonymous said...

che chun,

Kalu aku ber ai-pad sambil buat kopi, cemaner aku nak gelak sambil berguling.

Anyway ,adik angkat pakcik seWell idunwannaknowhisname tak masuk2 dah korang kerjakan.

cek chun said...

ko tampallah avail.. oops!!!
:p

mamat tu ehh. dok tunggu gak dari tadi. blogger berjaya tu. blog saja ada dekat 6. nombor sama macam gitar aidid la plak.

hyelbaine said...

@ Laila,

Tak susah mana pun. Akta ada, fakta pun ada. And thanks to the internet, lodging a complaint and/or report is so easy.

Like Azwan said, I ain't playin ;)

Anonymous said...

@ baine & rezident vet et al, you guyz is ze bombz.

~kUr4aNg~ said...

@Bomoh Hujan

fakyu, hahaha,, bahan jelah... ade aku kesah...

azwan said...

Dengan segala hormatnya izinkan saya merujuk perkara di atas. Saya, Dr Azwan ingin mengambil kesempatan ini untuk meluahkan rasa kecewa saya dengan sikap sebuah syarikat yang sewenang-wenangnya telah melanggar Akta Ubatan (Iklan dan Jualan) 1956(Pindaan 1983) dan Lembaga Pengiklanan Perubatan 1976.

2. Syarikat yang dimaksudkan ialah Asia Herbal Biotech (869589-H). Syarikat ini didapati telah melanggar akta tersebut berdasarkan beberapa bukti:

i) Menyalahgunakan kebenaran klasifikasi produk mereka sebagai makanan untuk tujuan indikasi-indikasi perubatan moden. Surat klasifikasi produk mereka dari Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan, Kementerian Kesihatan Malaysia sebagai makanan adalah seperti yang ditunjukkan di laman web syarikat, iaitu:
http://www.ahb2u.com/v4/index.php?option=com_content&view=article&id=87&Itemid=395
ii) Menunjukkan indikasi-indikasi perubatan moden sebagaimana yang telah ditunjukkan dalam laman web syarikat tersebut, iaitu: http://www.ahb2u.com/v4/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=225

3. Sebagai seorang pengamal perubatan profesional dan setelah meneliti bukti-bukti kajian syarikat tersebut, saya mendapati syarikat tersebut telah mengiklankan indikasi-indikasi kebaikan produk mereka, iaitu Cordy Juize dan Cordy Cafe tanpa berasaskan bukti-bukti klinikal yang kukuh. Saya khuatir seandainya penyelewengan ini berterusan, ia dapat memberikan kesan negatif kepada pengguna dan pesakit, iaitu:

i) Kesan-kesan sampingan jangka masa panjang yang tidak dikaji dan tanpa pertimbangan sepenuhnya seperti kegagalan hati dan buah pinggang.
ii) Pesakit mula meninggalkan nasihat doktor-doktor perubatan profesional dan tidak lagi mengambil ubatan moden ekoran terlalu terpengaruh dengan kesan plasebo ubatan / makanan traditional.

4. Saya tidak menafikan potensi perubatan tradisional untuk merawat pelbagai jenis penyakit, tetapi biarlah ia dilakukan mengikut etika perubatan yang betul. Kesalahan Asia Herbal Biotech adalah jelas dan perlu diperbetulkan demi kebaikan pengguna produk tersebut. Adalah besar harapan saya syarikat tersebut sedar dan menjalankan perniagaan mereka dengan penuh etika dan sifat tanggungjawab selepas ini.

Sekian, terima kasih.

Hell`s Angel said...

terbaikla azwan

Anonymous said...

Echo Hell. azwan is da best.

Pakcik SeWell dontcha mess with our rezident vet. Don't pray -pray kordi. Your cendawan days are numbered.

ska said...

Yasser... lu memang lawak tahap cilake...


hahahahahhahaha serious shit muthafukka lawak dooohhhhh!


kesiaaannnnn kat ko kan... dah.... shoooh..... tggu la ko besor sikit lg baru boley komen dgn bijak... tggu ko "bercarrieeeer" nanti ye... 1st payslip ko dah buat personal loan masuk MLM... hahahhaha.~

hyelbaine said...

Azwan is da ohsem as always. As for the Yasseeerrrrr fella, what happened? Pussy got your fingers? :P

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

yasser, abang nasihatkan adik yasser mari sini jawab..kita takkan sula adik yasser..habaq mai apa skim adik yasser join, abang tak marah..oiiiii cepat la datang sini..dari semalam gua cakap tanak sula, pesal takut datang balik..explain betoi2..bukan nya suruh hang buat apa pon...

kalau pak abu jual bawah harga syiling rugi berTINGKAT TINGKAT la dia..hang paham idak..jual kena ada untung..takde untung mana nak makan..

Anonymous said...

Memang tak masuk2 dah dak Yasser tu, mengendap baca dari jauh jer. Moga2 komen2 kat sini masuk kat dalam benak kepala dia. Masih tahap "virgin" ash gray dak tu. Masih ada harapan tak jadi charcoal gray /black. (?)

Pakcik seWell is the only & gone-case nyer troll, jenis kulit tebal gila ising dok pertahankan jus kordi ngan MLM vs Conv ke hulu ke hilir kat belog ni.


wv: inolo (gigolo?)

Xeno said...

kalu aku, aku kasi flip dua bird macam ni hah

t(-_-t)

kat gambar last

Anonymous said...

Sah berak merata ko ni Yudi. Go fornicate yourself, mother fornicator!

azwan said...

Sontot bontot mak ko je la Yahudi oii...

Rose said...

Yudi,
Kalo nak carut n marah merata pun, bagi la komen lain lak. stakat kopi pes jek, wat apa..sapa yg uneducated ni?

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

aididi? what a funny name la lu kasi ni..yudi ke apa ke..gua tak kesah..yasser where are you mana dia.meh sayangggg..mari la wey..kasi contoh pak ali jual kelapa kat gua..

Rose said...

Mr Freak, sayang Yasser nampak. Gi blog Yasser la, bantu 'carrier' blog dia..hahaha...kalo pakat sakat dia tanya pasal buah kelapa best gak. mau nangis lagik...

cek chun said...

gua tak tau nak masuk support carrier blog yg mana satu.
banyak sungguh.. bertingkat-tingkat

ska said...

support la carrier die wei.. siaaan dia.....



hahahhahaha ha

anod anuar said...

Orang skang senang je...asal kene tudh je...bg jawapan fitnah semua tu..kalau x silap aku fitnah ni maksudnye tipu daya..dan tipu daya terbesar bila kita percaya selain dari ALLAH ataupun syirik..bila cinta dunia terlebih macam tu la yg jadi..

Unknown said...

guling2 bace yaseer gan theory kelapa nye lawak2 org MLM yg berfikiran mcm buah kelapa.... teknologi ada google je la sam dol tul la yasser kelapa nih

Anonymous said...

Yasser tak masuk dah. Abang dia, Mr. Prik, hari2 dok seru pon tak masuk.

cek chun said...

yaser p petik kelapak

Unknown said...

buah kelapa dah jatuh atas kepala lepa kot n br nk sedaq dunia hehe ini tah2 sebelum nih duk canang kat org melayu theory buah kelapa hahaha yg perfikiran kelapa pon masuk ler MLM guna ilmu kelapa yg dapat pon buah kelapa hmmm...

Unknown said...

macam-macam mlm ni..poning...huhuhu

Nasi Tiruan Pulak!!
Anggota Parlimen Kantoi Tonton Video Seks

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

jgn begitu..adik gua tuh..

Suria said...

salam jumaat,
nak tegur sikit boleh tak..utk semua dan diri saya gak..
sebenarnya susah nak faham bahasa2 'swear' ni bila di melayukan..

saya lbh suka menyarankan gunakan bahasa yg mudah difahami..mixed pun ok sbb memang dah tak blh tulis full in malay, me especially..

saya petik satu ayat ya,
setiap patah perkataan yg keluar dari mulut kita ni ada penilaiannya di sisi allah...

means apa pun kita ckp..ada markah tau..
syaitan said, dia lbh suka kalau org islam tu mencarut..mudah bg mrk utk me..apa eh..menghasut ke..insan td utk terus2an buat salah..ish tak betul ayat ni...
lets say u swear..u susah nak tinggalkan habit ni..org yg marah akan lbh marah bila dia swear..maka lebih mudarat nanti..

org tua kata bahasa mencerminkan budipekerti seseorang..

so after this write nicely ok..ada markah tau disisi allah...
marah mcm mana pun dont use vulgar words...
dari segi psychology pun kalau kita marah anak sekali pun dont use negative words..apa lagi caci maki..carut semua ni..semak nak baca..dan susah nak faham..

wallahualam....saya bukan ustazah..

hyelbaine said...

But you sure do speak like one. Haven't you realized what this blog is all about?

Hey, no one is putting a gun to your head to read the words found in this blog. For whatever reason you landed here, just leave if you don't like it.

I, like so many here find people like you(?) very appalling. Like the author has said so many times, which is worse between the two?

Someone who wants to help people but is rather vulgar or a thief who steals using nice words.

Do you belong to the latter? I certainly hope not.

Again, no one has a gun to your head. If you don't like it, move along.

azwan said...

Tak suka sudaaa...blah je. Org lain dapat byk je ilmu. ko je runsing tak tentu arah. Aku dapat msg ko, yes, aku dapat dan paham. tq2. kalau ko nak join discussion sini, join saja, tanye la ape2 pun, bagi la point2 ko.

Atau pun ko ade hajat nak defend product MLM ko? bersedia dgn fakta ko ok. case close. kalau tak setuju, jadi silent reader sudaaa..

AKU said...

bernas!!!!!!!!!!!!!!! bengong la ustaz ni... panas hati ni....