And so it is...

Showing posts with label UnionStockholm. Show all posts
Showing posts with label UnionStockholm. Show all posts

Thursday, October 13, 2011

UnionStockholm Malaysia - Skim Piramid Kejadah Tu Dik



Pastu, ada adik yang lain tanya aku pulak - UnionStockholm tu scam ke Bro Aidid? Iye... aku jawab. Sekilas ikan di air sudah ku tahu ianya taik yg hanyut menghilir, bukannya ikan keli tengah swimming... serius ya tuan-puan. Tapi, mana buktinya? How do I prove to you all this crappy scam is really A SCAM. It's just another run-of-the-mill pyramid-scheme scam - khas untuk manusia dungupiang mengalahkan monkey belum bersunat... a.k.a. anak meleis tarak agama punya bahalol. Banyak pulak species bangsat sebegini berkeliaran sekarang erk? Malaya - negara scam skim piramid tersohor seantero dunia. Yeah baby yeah! Oh behave...





Ofis kat "Turning Torso" kat Malmo, Sweden tu brader... HAHAHAHA! Eh! Pehal aku ketawa? Kok iye pun nak mengelentong, kasi la alamat yang bukan PO Box, dan letak la alamat ofis yang tak boleh di cari dengan senang. Bangunan "Turning Torso" tu antara bangunan yang terkenal di dunia - ofis HSB Malmo (Hyresgästernas Sparkasse-och Byggnadsförening... or in a language most of us understand - Tenants and Builders Society Saving Banks, of Malmo) ada kat dalam bangunan tu, dan selebihnya apartment - semua 35 tingkat teratas adalah rumah mewah orang Sweden. Hahahaha! Aiyooyoo thambi dey! 

Lagi pulak aku tengok gambar 2 orang monkey kat sebelah neh... memang muka mat rempit dua-dua ekor. Dari situ aku dah nampak scam palejadah ni... shit! Aku berani bet, dua-dua ekor tak tahu yang company ni hanya wujud kat website, dan tak pernah wujud whatsoever kat Malmo, Sweden. Antara sebab kenapa dua-duanya bongok gilabab - sebab mamatnya hanya sebok nak buat scam, nak telan duit riba' mengalahkan anak yahudi, dan sebok sungguh-sungguh nak menganiaya seramai mungkin bebudak meleis yang lain yang sama dungu dengan species dia orang... fucking asshole punya mat rempit. Anak sapa la yang takde diberi tunjuk-ajar "right-and-wrong" langsung ni wei? Emak-bapak ambik "extended vacation" ke Papua New Guinea ka apa? Ke anak pungut? Dipungut oleh mama monkey dan papa monkey. Ini contoh anak meleis yang hanya mahu duit-duit-duit, tapi tak mahu langsung bertanggung-jawab tentang penganiayaan yang mereka akan lakukan kepada orang lain, tak mahu tahu bahawa apa yang dia orang lakukan adalah scam skim piramid yang amat sempoi - dan daripada web promosi mereka dah terang-terang business nya adalah berunsurkan riba' dan penipuan. Fuck man... is this the next meleis generation? Karam Malaya tak lama lagi tenggelam kat Laut China Selatan/Selat Melaka - yang tinggal Singapore dengan Selatan Siam... ada laut kosong kat tengah-tengah. Hopeless punya meleis... sengap-bingai nak mampos.

Let me put you all in another perspective - The World Economic Forum 2009–2010 competitiveness index ranks Sweden the 4th most competitive economy in the world. In the World Economic Forum 2010–2011 Global Competitiveness Report, Sweden climbed two positions, and is now ranked 2nd in the world. Sweden is ranked 6th in the IMD Competitiveness Yearbook 2009, scoring high in private sector efficiency. According to the book, The Flight of the Creative Class, by the U.S. economist, Professor Richard Florida of the University of Toronto, Sweden is ranked as having the best creativity in Europe for business and is predicted to become a talent magnet for the world's most purposeful workers. The book compiled an index to measure the kind of creativity it claims is most useful to business - talent, technology and tolerance.

OK, back to Malaya - what the fuck nye orang Sweden nak merempit ke Malaysia dan Indonesia nak cari modal untuk buat business ntahapekejadah investment UnionStockholm whatever fuckshit neh? Aiyooyoo meleis bahalol! Fucking shit punya mentaliti dungu nak mampos korang yek? Apa yang korang Indon dan Meleis boleh kasi kat orang Sweden, yang Gross Domestic Product per capita nya adalah USD47,9434... sedangkan Malaysia USD8,624 dan Indon USD3,015... hahaha! Kata nak kaya buat business - simple economics pun takleh faham ka dik? Pernah dengar nama syarikat Volvo, IKEA, Ericsson, Sony Ericsson, Electrolux, Sandvik, Scania...? Pundek ko la. Patut la korang jadi scammer haramjadah. Useless satu sen tarak guna punya anak ntah sape-sape neh... elok humban dalam lubang jamban dengan kadar yang segera, pastu kambus cepat-cepat... sebelum orang lain nampak apa ko buat.

Alright fine... how do Aidid Mua'ddib knows this UNIONSTOCKHOLM THINGY IS A BLOODY FREAKING SCAM? Well, I check and double check my information. This is the world of information man, unlike 20... or even 50 years ago, my friend. It ain't hard to find the required information. Here are the plain facts:

>>No such company in Swedish Companies Registration.

>>No such company exist in Sweden, Norway, Denmark and Finland.

>>You wanna find any company in the world? Go to Emporis... Zero.

Tapi kat mana fakta yang mengatakan bahawa ini scam Indonesia dan Malaysia sahaja (mula-mula aku ingat kat Malaysia aje... but as you can see) - it's all very simple. Ko pegi kat Alexa... search for "UNIONSTOCKHOLM.COM". There you go...

>>Purely Indon dan meleis punya keje scam... fucking asshole gilabab.

Now, we go to the marketing plan - pehal aku cakap kejadah neh skim piramid. Well, kan aku dah cakap pasal ikan kat sun... nevermind. Kat bawah ni aku ambik carta plan pemasaran yang jadi amalan monkey dua ekor kat atas:


Aku dah cerita berulang-kali pasal modus operandi skim piramid, baik dalam MLM atau dalam skim piramid yang klasikal buta-buta. UnionStockholm wadefak ni punya scam hanyalah satu sistem skim piramid binari auto-downline... korang boleh berdaftar, kasi sedekah duit free kat scammer yang tak dikenali, dan mastermind tu akan "automatically" susun korang punya posisi - as if "automatically" and "fairness" exist in a scammer's mind. They can put you anywhere if they want to, who will know anyway? Faham ke tak ni dik?

Sempoi aje bro/sis! Anyone can do any scam nowadays... tengok hati-perut masing-masing aje. Kalau hati-perut mengalahkan yahudi... atau monkey... atau meleis mat rempit... sapa-sapa boleh buat skim piramid, kawan. Dengan pengetahuan yang aku ada - skim piramid anjuran Aidid Mu'addib sure jadi top-hit punya. But, I just don't have the heart to steal anyone's money... I always thank God for that. 

Okeh. mulanya si mastermind promote scam kejadah ni macam monkey dalam hutan (uuk! uuk! uuk!... yekyek! errkkk! errkkk! uuk! uuk! uuk!) kat website - dan dua ekor monkey jadian meleis anak hindu kat atas tu canangkan (uuk! uuk! uuk!... yekyek! errkkk! errkkk! uuk! uuk! uuk!) jugak promosi bzns penuh riba' ni pada kengkawan dan sedara-mara masing-masing - dan berduyunlah umat meleis dan umat indon yang sengapbingai akan bermimpi yang dia akan dapat pulangan yang longkah setiap hari/bulan. Tapi, baik dalam apa sahaja skim piramid dan MLM jugak... duit orang terkemudian akan digunakan untuk bayar komisen dan bonus kepada yang berdaftar terdahulu... dan mastermind dah siap-siap ambik share dia daripada setiap ahli yang berdaftar. Jadi... kalau si scammer mangkok-hayon 2 ekor monkey kat atas tu adalah pioneer kat Malaya di kalangan meleis - maka dia berdua akan dapat ribu-ribu ringgit daripada korang yang join terkemudian (sedangkan si mastermind akan kaut puluh-puluh, mungkin ratusan ribu hengget [atau juta, who knows?]... at the end of the cycle). Sampailah jumlah ahli yang berdaftar terlalu besar, dan duit yang didapati daripada yang join terkemudian tidak dapat menampung pembayaran komisen dan bonus untuk ramai ahli yang terdahulu - MAKA SCAM INI AKAN CRASH/COLLAPSE TERGOLEK-DOG MACAM KEPUNDEK! Itulah dia modus operandi apa-apa skim piramid. Tak payah nak buat business pelaburan, buat business Forex, buat business emas... semuanya sama jek. Sapa la baik hati dalam dunia ni yang nak bagi korang duit free brader? Sapa yang lurus-bendol ya amat tuh? Aiyaaaakkk! It's all "dog eat dog, rat eat rat" ... or in this case: 

"Monkey eat monkey, meleis eat meleis, indon eat indon, indon eat meleis, meleis eat indon, indon eat monkeys, monkeys eat indon, meleis eat monkeys, monkeys eat meleis!" Okay, that's about it... yabedabedoo!


P/S: Akhir sekali - sebelum korang bertanya lagik tentang mana-mana scam yang korang rasa memang nampak macam scam palepundek - buat apa yang aku buat kat atas - you will find the answer. Sekaligus korang dah bantu aku dengan sedekah kat aku free-time untuk aku melepak - bermain dengan anak-anak, boleh aku main gitar (dah 2 minggu aku tak sentuh), tangkap gambar dengan D5100 aku, godek MacOSX Lion, beromen, whatever... It's so simple man, anyone can be a CSI. Come on... you all can do it yourselves.

Contoh: Kat bawah ni ada 2 scam yang bebudak selalu tanya kat aku akhir-akhir neh:



Even the addresses are the same... fuck man!
Keje orang Indon dan Meleis haramjadah buat skim piramid.
Duit punya pasal, sanggup kelentong dan menganiaya sedara dan kengkawan.

P/S2: Atau korang boleh tanya terus ke pihak yang berwajib, abis cite...

Jabatan Hal Ehwal Pelabur & Pengaduan, 
Suruhanjaya Sekuriti Malaysia:

Tuan,

Sila ambil maklum bahawa syarikat Hijrah Gold Hunter dan East Cape Mining Corporation Limited tidak dilesenkan oleh Suruhanjaya Sekuriti (“SC”) untuk menjalankan sebarang aktiviti menurut Akta Pasaran Modal dan Perkhidmatan 2007 iaitu urus niaga dalam sekuriti, berdagang dalam kontrak niaga hadapan, pengurusan dana, khidmat nasihat dalam kewangan korporat, nasihat pelaburan atau perancangan kewangan. Oleh yang demikian, syarikat tersebut tidak dibenarkan untuk menawarkan sebarang bentuk sekuriti di Malaysia.

Berdasarkan laman web East Cape Mining Corporation Limited, syarikat tersebut beroperasi di Eropah. Walaubagaimanapun, pihak kami akan mengambil tindakan tindakan yang sewajarnya sekiranya penelitian kami ke atas aktiviti syarikat ini mendedahkan sebarang perlanggaran di bawah undang-undang sekuriti. Sekiranya tuan mempunyai sebarang maklumat bahawa syarikat tersebut menawarkan sebarang pelaburan berunsurkan sekuriti di Malaysia, tuan adalah digalakkan untuk memberikan maklumat tersebut kepada kami, terutamanya bila, bagaimana dan di mana penawaran tersebut dibuat, nama individu yang terlibat berserta nombor telefon dan alamat penuh mereka, dan juga sebarang dokumen yang digunakan di dalam promosi dan penerimaan penawaran tersebut seperti salinan sijil saham, risalah produk pelaburan dan lain-lain untuk tujuan penelitian lanjut pihak kami.

Para pelabur diingatkan supaya sentiasa mengambil tanggungjawab di atas keputusan-keputusan pelaburan/perdagangan sendiri dan memberi pertimbangan yang sewajarnya sebelum melabur. Ini termasuk mengesahkan sama ada syarikat atau individu terbabit dilesenkan oleh pengawal selia yang sewajarnya bagi aktiviti yang dijalankan atau perkhidmatan yang ditawarkan. Di mana aktiviti atau perkhidmatan tersebut membabitkan sekuriti, nasihat pelaburan atau pengurusan dana dalam sekuriti, tuan hendaklah mengesahkan status pelesenan atau kelulusan daripada pihak SC. Dan sekiranya syarikat tersebut ditubuhkan di luar negara, tuan adalah dinasihatkan untuk membuat pengesahan status perlesenan daripada pihak berwajib di negara tersebut sebelum mengambil keputusan untuk melabur.

Senarai mengenai aktiviti-aktiviti yang dikawalselia oleh pihak SC terdapat di Jadual 2 Akta Pasaran Modal dan Perkhidmatan 2007 yang boleh diakses melalui  
http://www.sc.com.my/eng/html/cmsa/cmsa2007/CMSA2007Schedule-2.pdf
Di mana aktiviti atau perkhidmatan tersebut membabitkan aktiviti-aktiviti di bawah pengawalseliaan SC, tuan hendaklah mengesahkan status pelesenan atau kelulusan daripada pihak SC. Senarai syarikat yang dilesenkan oleh pihak SC boleh disemak di laman web SC di www.sc.com.my atau dengan mengakses terus melalui Pengantara Berlesen.

Sekiranya pihak tuan memerlukan apa-apa penjelasan daripada pihak SC atau mempunyai sebarang maklumat dan dokumen-dokumen berkenaan skim tersebut, tuan diharapkan agar menyerahkan maklumat dan dokumen-dokumen berkaitan kepada pihak SC melalui butir-butir hubungan yang berikut:

Encik Sahrilnizam Mohd Amin
Hal Ehwal Pelabur dan Pengaduan
Suruhanjaya Sekuriti Malaysia
3, Persiaran Bukit Kiara
Bukit Kiara
50490 Kuala Lumpur
Malaysia
No Tel: (603) 62048999
No Faks: (603) 62048991
atau E-mel: aduan@seccom.com.my

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
Wan Normajidah
Jabatan Hal Ehwal Pelabur & Pengaduan
Suruhanjaya Sekuriti Malaysia