And so it is...

Showing posts with label HR Ikhlas. Show all posts
Showing posts with label HR Ikhlas. Show all posts

Tuesday, February 22, 2011

HR Ikhlas - Dan Aku Ingat Skim Piramid Klasikal Dah Pupus.




Serabut betul la orang Melayu kengkadang aku tengok. Gilabab tak keruan sungguh sesetengah manusia yang tergolong dalam rumpun Melayu neh. Aku selalu present kat blog ni tentang MLM dan produk merapu masing-masing, dan sesekali ada jugak sesuatu perniagaan tu aku kategorikan sebagai skim piramid "outright". Tapi sebenarnya, memang susah nak jumpa satu skim piramid yang betul-betul klasikal, sebab manusia dah maju dan bukan bercawat lagik macam MsAwin, dan tabiat orang makan orang macam kat Papua New Guinea pun dah susah nak jumpa - jadi, walaupun aku cakap skim piramid, plan pemasarannya aje yang skim piramid, tapi dia orang mesti ada produk jualan. Kalau tak, bendanya kantoi cepat sangat. Sebagai contoh, ada ebook sampah, ada rebet petrol, ada jual sms, dan macam-macam lagik ntahapekejadah.

By definition, skim piramid ini adalah pure "money game". Maknanya, takde produk apa-apa, tapi menggunakan wang pendaftaran ahli yang kemudian untuk bayar imbuhan/reward pada ahli yang mendaftar terlebih dahulu, dengan syarat terdapat perkembangan jumlah ahli yang berdaftar untuk kasi "sustain" money-game tersebut. Contohnya, aku buat satu skim investment, di mana aku kasi syarat kena daftar sebagai ahli dengan bayaran RM1000, dengan janji pulangan RM5000 dalam masa 3 bulan, dengan setiap ahli yang join wajib cari 5 downline masing-masing. Aku kasi alasan aku buat bzns stock-exchange, sebab aku sememangnya pakar jual-beli saham yang tersohor di Ulan Bator, di Mongolia, dan tahun lepas aku dapat untung 1.2 trillion togrog kat Mongolian Stock Exchange. Hebak muh! Marilah invest dalam kepakaran aku dalam ilmu jual-beli saham. Lombong molybdenum kat Mongolia sekarang tengah red-hot! Yeah baby yeah!

Jadi, dalam skim sebegitu, takde apa-apa jualan produk pun, hanya juai ayaq liuq basi yang dah berkerak di tepi bibir. Dan dalam dunia ni, mesti ada bahalol yang akan percaya kelentong semacam itu, percayalah tuan dan puan, adik-adik, abang-kakak. Itulah jugak plan bzns banyak syarikat komersial dalam dunia ni, dan itu jugaklah modal scam yang bersepah kat internet sejak zaman-berzaman. Dalam sesuatu populasi itu, mesti ada yang dungu dan degil takmo terima nasihat, macam cipan. We all see it in our lives almost everyday... correct? Bendanya berkait dengan statistik. Begini, katalah aku buat satu scam kat internet yang menjanjikan harta sedekah daripada King of Madagascar, yang terletak di negara Guatemala, yang baru sahaja mangkat, tapi disebabkan paper-work and whatever, aku mintak USD1000 pada 1 juta orang (yang aku hantar email secara pukal - spam inbox orang gilabab) supaya harta sejumlah USD1.5 trillion itu dapat diserahkan kepada whoever mangkuk-hayon yang respon pada spam email tu, dengan janji USD1.5 juta sorang, percayalah, mesti ada yang sangkut jugak. Katalah probability orang yang hyper-dungu-cum-bahalol adalah 0.01%, maka 0.01/100 x 1,000,000 = 100 orang. Jadi 100 orang x USD1000, aku boleh dapat duit free sebanyak USD100,000. Not bad for a low-class simple scam. It happens everyday man.

Aku selalu jugak terfikir, dalam masyarakat kita sekarang dan dalam dekad kedua abad ke 21 ni, ada "plain old pyramid-scheme" lagi ke tak berkeliaran? Like Pak Man Telo punya style gitu. Is there any? Someone sent me an email last week asking me... "bro, amende ni?". Finally, persoalan aku dah terjawab. Skim piramid tanpa produk tu dan pure money-game tu memang ada wujud lagik. Orang Melayu ni sememangnya... like Jake Sully said while he was on his way to tackle that flying beast, the mountain banshee - "Ikran": OUTSTANDING!


The broken promise of "FIKIR POSITIF" from the screwed-up premise, taken from:
and many more... ask Uncle Google.
  
Kami hanya mahu membantu dengan ikhlas disamping melakukan sedikit usaha sahaja. Jika anda bersedia MENYUMBANG dengan ikhlas RM50 sahaja kepada mereka yang telah menyertai program ini, anda akan menerima sumbangan sehingga RM1 JUTA daripada peserta program yang berikutnya dalam jangkamasa yang singkat InsyaALLAH.

Renungkan Sejenak!!!
Apa yang biasa kita buat dengan 1 sen? Berapa ramai yang membiarkan begitu sahaja, sedangkan ianya bernilai. Alangkah bagusnya jika syiling 1 sen yang mereka tidak gunakan itu di hantar kepada kita. Mungkin boleh membuatkan kita menjadi kaya raya. Bayangkan kalau nilai 1 sen tadi ditukarkan kepada nilai RM5. Persoalannya???

KENAPA TIDAK ADA ORANG YANG MENGHANTAR WANG KEPADA KITA???
1. Tiada sebab mengapa mereka mesti menghantar wang kepada anda.
2. Anda tidak melakukan sesuatu yang boleh menyebabkan mereka menghantar wang kepada anda. 
3. Tiada pihak PROFESIONAL yang sukarela menguruskannya untuk anda. 

Bagaimana WANG terhasil???
Apabila anda telah membuat sumbangan ikhlas kepada peserta yang terdahulu (senarai peserta di dalam borang), anda akan menerima BORANG KHAS dimana nama anda akan berada dikedudukan terakhir senarai peserta di dalam borang tersebut iaitu No.7. BORANG KHAS ini perlu dijaga RAPI kerana ianya merupakan kepingan asli, juga sebagai Bukti Pendaftaran anda. Salinan perlu dilakukan terhadap borang ini bagi setiap kemasukan peserta baru.

Anda dikehendaki memperkenalkan program ini kepada peserta baru seberapa ramai yang boleh. Setiap kali peserta baru yang menyertai melalui anda, nama anda dan peserta lain di atas akan berganjak naik satu kedudukan. Contohnya peserta No. 7 akan naik ke No. 6 kerana peserta baru akan berada di No. 7. Peserta di No. 6 akan naik ke No. 5 dan begitulah seterusnya sehingga peserta di No. 1 terkeluar dari senarai.

Anda hanya terus edar menggunakan salinan BORANG KHAS yang diterima di mana nama anda berada dikedudukan terakhir iaitu di No. 7. Lebih banyak anda edarkan salinan BORANG KHAS tersebut dan mendapat ramai peserta didaftarkan melalui salinan BORANG KHAS anda, maka lebih besar nilai sumbangan yang akan anda terima.

Dengan HR IKHLAS:
Anda tidak perlu menjual barangan, modal yang tinggi, berasa khuatir dengan cara kaedah yang digunakan. Ianya SELAMAT!!!
HR Ikhlas adalah sumbangan ikhlas sekali seumur hidup. Bersistematik, dikendalikan secara PROFESIONAL, selamat dan dijamin dari segi perolehan wang bahagian peserta.
Anda pasti mendapat hak anda kerana setiap kemasukan ditapis agar tiada penindasan atau penipuan menukar giliran dengan ID anda. 

PROGRAM ORANG SUKA (POS)
Program ini direka khas untuk membolehkan orang menghantar wang kepada anda. Program ini dinamakan PROGRAM ORANG SUKA POS (POS). Dengan menyertai program ini, bermakna anda telah melakukan usaha yang menyebabkan anda menerima sumbangan oleh peserta baru yang mendaftar dibawah rangkaian anda. Mereka memberi sumbangan bagi membolehkan mereka menyertai program ini seperti mana yang telah dilakukan anda.

KEISTIMEWAAN
Dikendalikan oleh syarikat berdaftar, mempunyai ID PENDAFTARAN, sumbangan sekali seumur hidup, bersistematik, telus dan penggunaan WANG POS (hanya penama sahaja yang boleh TUNAIKAN wang pos tersebut dan PALING SELAMAT kepada peserta). HEBATKAN!!!!

Saudara dan saudari yang dihormati....
Dengan menyertai program ini bukanlah bermakna anda pasti memperolehi sejumlah wang yang lumayan sepertimana yang diwar-warkan di atas, sekiranya tiada sebarang usaha yang anda lakukan. Tanpa usaha dan keyakinan, tidak mungkin akan ada kejayaan. Kejayaan dan pulangan yang bakal anda terima, setelah menyertai program ini adalah bergantung kepada sebanyak mana anda boleh DUPLIKASI kan MAKLUMAT yang terkandung di dalam halaman ini untuk dibaca dan disertai oleh sesiapa sahaja dalam jangka waktu yang singkat atau sebaliknya.
  
"JALAN PANDANG KE HADAPAN,
JANGAN PANDANG KE BELAKANG, 
KERANA PERJUANGAN BELUM SELESAI"

Perjuangan kepala hatok kepala lutut ko la samdol! HASIL REZEKI IKHLAS KEJADAH HARAM-JADAHNYA NEH?


Apekejadahnya la pihak berkuasa tak buat apa-apa tentang perkara sebegini... aku pun tak tahu nak jawab. Gilos dowh! Korang tahu kan sapa populasi sasaran En. Abd Halim Ab Ghani, daripada Air Keroh, Melaka tu? Pakcik-makcik kat kampong ceruk mana-mana di seluruh Malaysia, dan orang-orang Melayu yang hyper-dungu tahap cipan (entah-entah cipan tu lagi tinggi IQnya). Dia punya modal dakwah songsang mintak sedekah secara pukal HR ikhlas ni senang ya amat - kita orang Islam ni patut ihklas dalam bersedekah, dan kalau kita bersedekah, nanti Allah akan balas lagi dengan ganjaran yang lebih besar. Jadi, dalam kes psycho-jadian Abd Halim si pundek badut tak keruan ni, this is what you'll get:



CARA MENYERTAI PAKEJ JATI (RM50):

1. Anda perlu BELI di Pejabat Pos :
Wang pos bernilai RM5 sebanyak 6 keping
Wang pos bernilai RM10 sebanyak 2 keping
1 Sampul POS EKSPRESS KECIL (220mm x 110mm)
1 Sampul POS EKSPRESS SEDERHANA (229mm x 162mm)

2. Pada ruangan BAYAR KEPADA wang pos bernilai RM5,
tuliskan nama peserta 1, 2, 3, 4, 5 dan 6 beserta No. Kad Pengenalan penerima pada ruang yang disediakan. KOSONGKAN di ruang tandatangan.
Manakala bagi wang pos bernilai RM10 tuliskan nama peserta terakhir (7).
Manakala yang ke 8, tuliskan nama ‘HR IKHLAS’ untuk kos pengurusan RM10.

3. Pada sampul POS EKSPRESS KECIL , tuliskan nama dan alamat ANDA sebagai penerima. KOSONGKAN di ruang nama dan alamat pengirim.

4. Pada sampul POS EKSPRESS SEDERHANA, tuliskan nama dan alamat syarikat :
HR IKHLAS, No. 30 Jalan TU 2, TAMAN TASIK UTAMA, 75450 AYER KEROH, MELAKA
Sebagai nama penerima dan anda sebagai pengirim.

Korang faham apa yang berlaku ni? Ada psycho sorang Melayu kimak tak faham reti halal-haram dalam dunia dan tak pandang langsung pasal pembalasan di akhirat, dengan kuncu-kuncunya yang sama samdol dan talak sekolah punya olang, sedang mencari orang untuk sedekah RM50, RM100 dan RM150, atau lebih lagik, dan mengagihkan duit tersebut kepada sapa-sapa yang join dahulu, sehingga satu masa nanti, orang yang terakhir termangu-mangu tak dapat satu sen pun. OUTSTANDING!

Yang paling hebat pulak, ianya menggunakan kaedah saranan, nasihat, dakwah berbau agama buatan pemikiran Ayah Pin, dan sekor-sekor bahalol tu semua adalah orang Melayu. Takde segan-silu buat mungkar kejadah ni deeerr... probably because these people are toooo fucking stooopid dan memang takde ajaran emak-bapak yang berwibawa! Ini contoh orang Melayu yang menggelar diri dia orang "muslim" (gelaran aje tu), tapi perangai sekor-sekor memang perangai anak angkat dajjal akhir zaman yang sungguh-sungguh klasikal. OUTSTANDING!



Sapa-sapa yang dah masak dan dah khatam semua artikel kat dalam blog aku yang tak seberapanya neh... korang dah tahu clear-cut apa yang berlaku dalam skim piramid yang ini kan? This is the most classical pyramid-scheme there is. This is what the called "skim piramid surat-berantai" atau "skim piramid wang-pos". Takde payah aku nak terangkan sangat... tapi, terpaksa jugak aku huraikan, especially kepada bahalol yang dah join skim piramid ni, dan yang dah telan duit haram lahanat ni. Just mahu kasi peringatan bahawa darah-daging korang mangkok-hayon yang join tu semua dah ada sebahagiannya hitam dan kelabu dengan duit menyamun dan mintak sedekah secara penipuan HR Ikhlas ni. Kalau tak sudi terima peringatan ni, tukar agama aje sudah. Jangan terus kasi malu orang Islam sejagat. Pilih la agama-agama lain yang bersepah di dunia ni... mana-mana pun bole. Jangan kekal agama Islam sudeeeh...




HAHAHAHA! Gilos gilababi macam babigila betul... serta merangkap barua terencat akal dia orang neh! Siap ada pep-talk gaya Islamic, siap ada insyaAllah bagai, dan jangan lupa janjikan juta-juta pada samdol-samdul kedunguan tu semua, ya bang-dol? Penerangan tentang modus operandi skim piramidnya dah diterangkan dengan sejelas-jelasnya, tapi dia orang claimed ada 20,000 orang yang sama dungu telah pun join. OUTSTANDING! Dan yang paling penting, jangan lupa keikhlasan masing-masing yang menyertai skim piramid haramjadah ni ya... itu yang sepaling penting yang perlu diterapkan, supaya sapa-sapa yang telan duit mintak sedekah kelentongan ni boleh dapat tidor nyenyak di malam hari, tanpa ada rasa bersalah sedikit pun. Yeah baby yeah! Oh ya... by the way, apekejadah "Juara Rakyat - Bantu Semua Kaum" pulak tu? Bantu anak angkat dajjal dan spesifik kat kaum Melayu yang agama Ayah Pin sahaja... please get it right bang-dol ya, okeh?


What the fuck? Ini kiranya jenis kelentong terang-terangan yang sepaling cikai korang boleh jumlah di mana sahaja dalam dunia ni, tapi mamatnya cakap ianya bukan skim cepat kaya, bukan perniagaan, dan merupakan satu skim piramid bantu-membantu sesama insan. You can't get any more screwed-up than these people man! Really mind-boggling! Seiring dengan konsep GABEM kepala bapak psycho mangkok-hayon dia.


Proses mintak sedekah sesama insan yang dianjurkan oleh orang Air Keroh sibahalol ni ya amatlah sempoinya adik-adik dan abang-kakak semua. Setiap RM50 yang disedekahkan oleh setiap peserta dibahagikan/diagihkan kepada 7, di mana ahli sendiri kena pegi Pejabat Pos, beli sendiri 6 keping wang-pos RM5, dan 2 keping wang-pos RM10 (HAHAHAHAHA! Nak terpancut dah berak aku), tulis nama-nama mereka yang nak disedekahkan duit tu dengan tangan sendiri (HIKHIKHIK!) dan dengan niat seikhlas-ikhlasnya bersedekah duit kepada orang lain, tanpa ada apa-apa produk atau servis berpindah-tangan/berlaku. Iaitu satu proses sedekah ikhlas yang memerlukan ketulusan dan keikhlasan tahap gaban dan lebih hebat daripada Mother Teresa dan Genghis Khan all-roll-into-one pada setiap ahli yang menyertainya. OUTSTANDING! Oh, jangan lupa satu wang-pos RM10 tu ditujukan kepada admin HR Ikhlas... sebagai kos pengurusan. Kos pengurusan untuk paperwork dia masuk HELL di akhirat nanti. 

But anyway, what's the catch here? Dan apekehenye samdol ni semua perangai macam anak sakai Papua New Guinea, jenis orang makan orang, yang ada Creutzfeld-Jacob Disease sekor-sekor nampak gayanya? Tak kan la sebab sedekah RM50 dengan ikhlas, boleh pulak terima duit juta-juta daripada penyedekah lain yang tak diketahui bulat-bulat aje gitu, tanpa memikirkan shubahah, haram-halal, dan etika kemanusiaan langsung? Apekejadah haram-jadah punya perangai orang yng menggelar diri sendiri Islam macam neh? Buat malu orang Islam sungguh-sungguh kiranya ni. Kalau Islam atau Melayu tu adalah status yang berbentuk gelang tangan (katakanlah), cuba campakkan aje gelang tangan masing-masing dalam lubang-taik tu, pastu flush. Sia-sia aje hidup kat dunia ni. Apa yang dia orang tak nampak dalam skim piramid ni ntah... gilos gilabab dowh! Memang bebudak Melayu ni, ilmu matematik gila-gila punya kurang dan sememangnya fail exam daripada UPSR lagik ke? Jenis manusia yang ada otak, tapi jenis otak yang dah tak boleh diselamatkan dah sebab dungu gilbab dan satu-sen-tarak-guna gitu. 


Sekarang, katalah ahli yang join memang ikhlas sungguh-sungguh nak sedekah duit 50 hengget dia orang, no question asked... ada logik ka dey? Kalau dah dijanjikan pulangan berlipat-ganda riba' duit haram lahanat, ikhlas jugak ke hati orang yang join tu semua? This is "catch-22" in all intent and purposes. Whatever is actually going on in their screwed-up blackened puny little brains, let's see what is really happening in this kind of straight-forward pyramid-scheme. The above table is a representative table when every participant manage to find 5 new members each.

Kalau aku join awal dan aku duduk level 1, bila jumlah ahli meningkat kepada 5 orang, aku dah pulang modal... yeay! Tapi bila ahli meningkat secara eksponensial sehingga hampir 20,000, aku akan dapat duit free sebanyak 48,125 hengget - OUTSTANDING! Eh, bapak anak angkat dajjal tu dapat berapa erk? 256K... sempoi. Tapi ahli di level 7 yang baru join sejumlah 15,635 orang ni dapat berapa pulak? ZERO... kecuali ahli skim berkembang lagik kepada 97,655 orang. Tapi, kalau ahli dah ada hampir 100K, berapa ahli level 6 dapat habuan? 50 hengget sorang... pulang modal. Hahaha! Dajjal dapat bape pulak? 1 million hengget baby... Yeah baby yeah! Oh behave! Yang level 8 seramai 78,125 orang tu pulak berapa dia punya habuan mintak sedekah? ZERO!

Whoever that fucking-shit-retarded-scum-sucking-turd-with-no-religion-fucking-jerk-off-shit that organised this bloody freaking pyramid-scheme way down in Ayer Keroh, Melaka deserved to be put in Jail, or much worst. Whoever out there that is more willing and more creative, I suggest you hire some thugs or mat rempit samseng Kuala Kubu Baru, give them some handsome sedekah (dengan ikhlas, jangan lupa) and ask them to break both of his knee caps. Make him suffer for the rest of his life. Crawling pathetically all around the floor just to get to the toilet, later on in the future. Just a sincere gesture, you know... supaya dia ingat sampai mati, bahawa jangan sesekali memalukan orang Melayu dan agama Islam, dan itu adalah habuan dan pengajaran daripada sesama manusia semasa di dunia ni lagik. Dan itu jugak akibatnya kalau seseorang itu suka sangat makan duit haram-jadah-lahanat skim piramid kat negara Malaysia yang majoritinya umat Islam.

OUTSTANDING!