And so it is...

Saturday, November 12, 2011

Dr. Rozmey Che Din | Herba Prima Marketing


Meh kita cite pasal produk "makanan kesihatan" yang dikeluarkan oleh Dr Rozmey "Aku Dah Kena Gantung" Che Din. 

So, apekebendanya scam MLM berasaskan produk kesihatan yang di-mastermind-kan oleh mamat perasan neh? Herba Prima Marketing nama syarikatnya - cuma takde satu pun produknya ada nampak umbai-umbai daun pokok rumpai batang kayu, or whatever. Semua main claim "herba", tapi produknya adalah dalam bentuk tepung bancuhan yang kena dikocak dalam air - jadi, apemendenya yang herba bang? Apa yang dimaksudkan dengan "herba" dalam definasi bzns-bzns scam MLM yang wujud di luar sana adalah jauh bercanggah dengan maksud "herba" yang sepatutnya. Kalau dah produknya ada dalam paket/sachet, dan ianya dalam bentuk tepung, serta ada perasa, dan bewarna-warni - baik cakap aje, produk tu adalah "makanan artifisial" dan ianya dikilang di Sungai Petani, dan bahannya ntah hape-hape punya pokok, dah siap dikisar jadi tepung, dan dah dicampur dengan pewarna, pengawit dan bahan-bahan kimia lain. Meh la korang semua minum produk kesihatan yang merepek neh. Dan jangan lupa sedekah duit free banyak-banyak kat doktor erk. Korang pengguna meleis kan ramai ya amat dungu gilabab? Sedekah aje leee.

Isi kandungan produk seperti keluaran Herba Prima Marketing ni (sama gak macam Herbalife dan lain-lain scam MLM yang bersepah di luar sana) boleh diproses daripada bahan apa sahaja... herba ke, rumpai laut ke, karbaid ke, batu kerikil ke, taik kucen ke.. Sapa yang tahu sebenarnya bang? Kelentong aje sesedap rasa buat promosi gah, sudah pasti mesti ada mangkok low IQ tak sekolah yang akan beli. Especially kalau ko pasarkan cara MLM @ "skim piramid berproduk" - Huhuhu! Kencang seh!

Meh, aku kasi korang perspektif Aidid Mu'addib tentang apabendanya yang "HERBA":


Lepas tu, kalau korang pergi survey kat website promosi Herba Prima Marketing ni, cuba korang fahamkan konsep promosi yang dilakukan dengan penuh amatur dan dengan penuh sengkat akal. Gunakanlah model cun ke, balak hensem ke... ini tidak. Semacam betul hotak Dr Psycho neh - ah you all figure it out. 


OK, not gonna elaborate further about some creepy stuff about the doc-scammer. What is really wrong about this freaky guy's business anyway? It is an MLM, sure,  and he sells health supplements that promise the sky and the moon, but what kind of scam is it? Here are some examples:


Di manakah pusat perubatan yang diiktiraf oleh KKM yang telah menjalankan kajian terhadap produk Jus Diet 5 ini? PPUM, PPUKM, HUSM, etc? Kat mana der? Perkara ini penting sebab promosi di atas mengetengahkan fakta-fakta perubatan yang berbunyi semacam ianya telah dikaji dan didapati mempunyai kesan-kesan kepada kesihatan manusia yang sangat spesifik. Ini bukan cara makanan kesihatan dipromosikan di Malaysia. Ini namanya kelentongan perubatan buta-buta yang dilarang tegas oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. "Boleh "merawat" masalah kemurungan, susah tidur, migraine dan gastrik" - Aiyaaaak! Pernyataan yang sebegitu sempoi sahaja sudah bulat-bulat melanggar Akta-akta Ubatan (Iklan dan Jualan) 1956 (Pindaan 1983) dan Lembaga Pengiklanan Perubatan 1976. Tarak otak ka apa? Or just plain greedy?

Pastu, ada satu-dua perkara lagik. Kepada pengguna-pengguna yang pernah bersedekah duit free-free pada mamat perasan neh - dengan membeli produk Jus Mate 5 di atas - meh abang Aidid Mu'addib kasi tahu satu-dua perkara kat korang: Kalau ko pagi-pagi makan cekodok bilis barang 4-5 ketul, lepas tu makan tengahari makan ringan (sup sayur, tomyam atau sandwich), dan petang pulak makan sebijik epal hijau - apekebenda perbezaannya dengan amalan pemakanan seperti saranan Dr. Rozmey kat atas tu? Seriously? Kalau ko pulak makan nasi lemak sepinggan waktu sarapan, lepas tu ko ikut saranan makanan di atas, ada beza ke bang/kak? Lain la kalau dia cakap mimun JM5 waktu sarapan, pastu makan 1 lb steak dgn 1 kilo french-fries waktu lunch, pastu makan 2 kilo daging khinzir macam khinzir untuk makan malam - tapi ko kurus jugak - itu baru namanya produk magik. Lepas tu pulak, apa punya jenis doktor sepaling psycho yang menyarankan manusia supaya tak payah bersenam? Masalah tak bersenam ni la punca utama manusia zaman ini mati awal kiri-kanan atas-bawah. Gila ke apa menyuruh orang tak payah bersenam? Gilos!


Kelentongan: Formulasi canggih apa yang mamat scammer ni boleh buat pemerhatian dan penyelidikan? He is not a physician or an endocrinologist, and definitely not an epidemiologist. He's just a non-practicing Obs & Gyn doctor, that left his practice for quite some time now. Mamat ni hanya penjual produk kesihatan (produk yang datang ntah dari mana), dan tanpa ada kajian terperinci (double-blind, case-control, etc.) tetapi sewenang-wenangnya melakukan promosi berbau medikal kepada pelanggan-pelanggan yang kebanyakannya tak tahu hujung-pangkal, yang mungkin akan menyebabkan diabetes mereka jadi bertambah teruk (dan mungkin boleh membawa maut jugak tu)... dengan kaedah scam MLM pulak tu bang. Haiya! Perkara sebegini terang-terangan telah melanggar etika perubatan dan "code of conduct" Persatuan Perubatan Malaysia. Dia bukan ahlinya - maka dia tidak boleh "claim" sebarangan. Last sentence: "Anda kini mula berasa kenyang dan bolehlah mula amal makanan yang kurang kalori dan manis".... duh! Isn't that obvious? Aiyoooo, kelentong tak abis la ko ni bang erk?


Oh snap! All three products above are scam products straight-up, and they are all based on non-existent science. PSEUDOSCIENCE! Hai-O nak buat scam bengkong magik made-in-China (beli RM100, jual RM2,500), si mamat Jugah ni pun nak buat scam yang sama jugak. Tarak idea lain ka? Elektrostatik terapi Al-Jabbar/Alpha-One style... kah kah kah! Pastu, ada pulak penapis air siap ada batu kerikil aura boleh kasi bunuh kuman bagai. Aiyoo ane! I really wonder if this guy a real doctor or not. Apa jenis doktor ntah? Kalau Kamaruzzaman Che Hussain barua Al-Jabbar nak scam orang buat terapi elektrostatik, itu aku boleh faham - sebab mamatnya hanyalah si scammer tak beragama dan tarak kesah makan duit scam dan takde latar-belakang medikal langsung - hidupnya hanya bertujuan untuk mengelentong manusia demi dapat duit sket untuk bawak bekalan ke liang lahad. Tapi ini doktor ni der, sudah ada MBBS, sudah ada Masters, what the heck man? Duit punya pasal - terus gelap mata ka Rozmey wei? That is purely unethical man.

Ini lagik satu terang-terangan melanggar Etika Perubatan Malaysia - siap pakai stethoskop tu ha... this guy is just plain stupid. Greedy stupid. Agaknya tak pernah tahu apa makna "Etika Perubatan". Silap-silap, perkataan "etika" pun dia tak pernah dengar kut.

Btw, who the freak is Dr. Rozmey Che Din? Sapa sini tak kenai lagik?




What a vain, pretentious kinda guy huh? But, I digress. 

Anyway, kiranya mamat ni banyak buat "photo session" gilabab jugak la erk? Posing begini, posing begitu, pakai pakaian ini, pakai cawat itu, tunjuk kereta mewah kasi species meleis-dungu tangkap leleh, tunjuk gambar kapal-terbang ntah copy daripada Google ke, atau dari mana-mana ntah. Memang seronok ya amat ber-posing agaknya. Mahu kasi dunia tengok dirinya tu puas-puas gitu. Kasi semua manusia nampak si scammer yang ini telah berjaya gilababat jadi kaya buat MLM mengelentong anak bangsa sendiri. Gilos. 

Walaupun benda ni memang MLM, dengan bzns menjajap produk yang takde kajian perubatan whatsoever, dengan promosi yang melanggar Akta KKM sesuka hati dia orang... frankly, sapa-sapa yang join MLM Dr Scammer ni memang tak faham sangat la pasal bzns MLM la jawabnya tu. Hanya MLMers yang amatur join bzns Dr Rozmey ni. Daripada pelan pemasaran yang dicanangkan oleh Herba Prima, sapa-sapa yang join bzns ni hanya akan dapat habuan daripada hanya 2 level ke bawah, dan sebagaimana ramai scammers MLM yang cari makan dengan kaedah sebegini tahu (you know, MLMers yang terer yang memang kerjanya ngompol duit haram-laknat MLM, sure tahu apa yang aku cakapkan ni) - kalau ada potensi habuan datang daripada downline bertingkat-tingkat - lagi banyak level, lagi besar ekponensialisme yang akan berlaku - dan lagik besar potensi pendapatan laknatnya. Kalau hanya boleh dapat habuan daripada downline 2 level kat bawah - jawabnya kalau nak kaya, kena la jual produk banyak-banyak - takleh la pulak cari downline banyak-banyak pastu goyang kaki melepak kat rumah kira duit yang datang daripada beratus kulibatak downline kat bawah.

Generasi anak dan generasi cucu - hahaha! Kampong gilabab. Not that kampong is a bad thing... I live in a kampong now. "Kampong" as in - tarak class langsung punya pelan pemasaran. Tak canggih langsung pelan pemasaran Herba Prima ni. Tarak chance nak kaya-raya untuk sapa-sapa yang berharap nak kaya buat MLM kalau pelannya macam kat atas. Yang betul-betul kaya hanya sorang sahaja - itu doktor parasite scammer. Orang lain? Kena la jual la produk cokia' tu banyak-banyak wei. 20 tahun lagik buat kerja yang sama pun tak tahu boleh kaya ke tidak. Itu pun kalau si mamat ni punya bzns tak lingkup awal.

Ingat apa Aidid Mu'addib ajar kat blog ni scammers woi: Kalau ada korang yang tak kesah jadi orang tarak beragama, tak kesah menganiaya sesama bangsa, takkan ada rasa bersalah makan duit haram-laknat daripada sanak-sedara dan kengkawan, dan nak kaya-raya buat MLM mengumpul duit daripada kerja downline sebanyak mungkin, supaya boleh beli BMW 2nd/3rd hand bulan depan - korang kena cari bzns MLM yang ada plan pemasaran yang boleh kasi habuan daripada sepaling banyak level downline - THAT"S THE TRICK TO GET STINKING RICH IN THIS MLM BZNS BRADER! 

Apa bzns MLM yang ada sekarang, ada habuan daripada lebih daripada 5 level ke bawah? Korang study benda ni, dan kalau dah jumpa, pastikan ko join bzns tu seawal mungkin, aku janji ko akan pasti hit-the-jackpot. Contoh aku boleh kasi kat sini: 4Life Transfer Factors ada habuan 10 level ke bawah, HR Goat Susu Kambing Scam sampai 8 level, geng apek punya Elken pun 8 level gak... tapi yang paling aku takleh tahan - HPA. HPA kasi 13 level ke bawah tuan-puan abang-kakak, adik-adik, dan scammers berserban sekalian. HAHAHAHAHAHAHA! MLM syariah buatan setan namanya tu bang. Bahalol nak mampos mamat-mamat berserban dan berjanggut. Sekoq-sekoq ahli HPA hari-hari sebok menggunakan sentimen agama untuk buat bzns MLM, sedangkan kadar riba' HPA adalah antara yang tertinggi (atau mungkin yang paling tinggi, ever!) di dalam industri MLM di Malaysia. Tak tahu la apa nak jadi pada sesetengah manusia yang perasan dirinya "Islam" kat Malaysia ni. Islam Cap Ayam namanya tu. Hey, now you're getting the hang of it... fast!

Eh! Berbalik kepada Dr Scammer kita neh - pelan pemasaran Herba Prima adalah pelan pemasaran MLM yang haprak, tapi walau bagaimana pun, ianya tetap sama secara dasar dengan mana-mana scam MLM yang lain, di mana disebabkan adanya faktor "TAJAAN" dan "AGIHAN HABUAN BERBILANG TINGKAT", kesan akhir ketepuan pasaran serta kadar kerugian besar-besaran yang akan berlaku kepada majoriti ahli yang melebur duit ke dalam bzns sebegini tetap akan terjadi - like clockwork. Tak kesah la kalau Herba Prima hanya kasi habuan dua level sahaja pun. Eksponensialism dan ketepuan dan collapse pasti akan berlaku sooner-or-later, macam mana-mana MLM lain jugak dik. 

OK, I'm already bored with this guy. Btw... why now? I mean, why would this article come out today, and not 12 months ago? OK, here's the clincher:


Aku ingat selama hari ni hanya aku sorang aje yang meluat dan memendam rasa bengang kat doktor scammer pengelentong umat Melayu neh. Rupanya, pihak berwajib pun dah memerhatikannya dah lama jugak bang. There's still hope left in Malaya. I thought all seemed lost for a while there. Well, what goes around comes around. Dengan ini, aku declare mamat ini memang telah dicap kat dahinya dengan title: DOKTOR SCAMMER TAK BERETIKA. Itu 2 tahun kena gantung tu, tapi terasa macam tak cukup la pulak. Seeloknya humban gaung aje mamatnya... atau masuk jail terus. Baru la masyarakat Malaya boleh selamat sket daripada kelentongan berterusan daripada bahalol-bahalol yang tak profesional) dan tak beretika sebegini. 


  






477 comments:

1 – 200 of 477   Newer›   Newest»
Adinda said...

Hikhikhik
Fesssss!!!!

Abgcengkih said...

Second you Adinda! Habis la Romzey...

Bomoh Hujan said...

ke tiga... jadi la... nak baca jap... keke

pendekar laut said...

hahahahha dr rozmey.....mengarut habes

norazziah said...
This comment has been removed by the author.
Duniakuabstrak said...

aku pun hairan kenapa ramai manusia bebal sampai saat ni follow manusia pelik ni?

me my mine said...

ingat nak zzz da..skali tgk ado aidid meroyan plak pagi ni.. (sbnrnya aku yg meroyan sbb x sabo nak bace entry terkini bro aidid nih,sampai laki aku pun sound suruh letak nama aidid la plak kat anak aku pasni..huhu..bang,kot jeles camtu skali?? hahaha!!terus aku siap nescafe satu jug..abisla ko dr rozmey wei..aku dah lame tunggu aidid belasah die ni..sakit mato aku tengok style rambut dia yg latest nih!! taknak wat filem putar alam ke smbungan 2 alam ko tuh!!??

Rose said...

Bwahahahaha....

Ok, ok, AM, you are definitely NOT Rozmey!! Excellent, excellent news, great job MMC! Wonder if he still uses his doc title now? Oh Jugah baby, wonder what are you telling your "fans" now?

You made my day AM. Yeah baby yeah!

RebeLLious said...

Thank you Aidid for this excellent piece. I will definitely do my part to spread the word!

Rose said...

Hahaha, sekali lagi AM buat kejutan. Was so shocked memula tengok "iklan-iklan" kat tepi tew....Doc meme kreatip!

azwan said...

Rose engko ni macam kena orgasm jek. Seronok sungguh aii..

Dia tarak kesah suspension tu...duit dah banyak maa.

Hari tu aku ada report pasal Dr Hafiz kat MMC, takde kena ape2 pun...belum lagi kot.

Tiara Fazlin said...

oh tidak u hina doktor pujaan i! i nak jadi doktor kerana beliau lah! disebabkan beliau lah i berjaya menjejakkan kaki ke ireland, dia idola kesayangan i..baru je buat entry pasal dia aritu..haha!
by the way, u lupa nak tambah yg dr ni pun buat Dr.Buku nak ganti facebook yaaww..pegi sign up cepat! =p

UpProfits FX said...

Jd model produk sendiri, save cost sket..tp sembang duit ada juta2..hehe

Flammenwerfer said...

"..To Your Excellencies" part tu dia cakap dengan anak anak dia lah. That's proper protocol for commoner parents addressing their own royal children.

MAMARICH said...

muaahaaahaa " KAU ADA?"

Anonymous said...

lesen doctor pun dah kena suspend..berani lagi dia guna nama DR.

Affis Ashari said...

the best entry ever. super WIN :3

aku_ein said...

Kemunculan produk yg bukan2, xtau la pihak yg berkenaan ni ada pantau ke, atau pantau secara senyap2..maklumlah, takut terjejas siasatan..

Pape pun aku ucap tahniah pada Azwan sebab dah wat tindakan yg bijak..

Lagi aku pelik kenapa mudah sangat orang percaya sesuatu produk tu terutama produk kesihatan begitu mudah dibuat..campur bahan tu campur herba ni..jadi la satu produk yg power boleh sembuhkan beratus jenis penyakit..

Nanti akan ada yg kata kita ni xmenyokong produk tempatan la, xde patriotisme la..asyik sokong ubat berasaskan dadah je dari oversea..

IQ makin rendah sangat ke..

Adik Pon Boleh Goyang-goyang said...

Bila i tengok muka Dr. Rozmey,terus i jadi horny. Asal eh?

Gavan-Kun said...

hehe, ini bukan produk tempatan,rebranding ja then claim RND sendiri.. dari segi tu dah menipu orang

Arya Dröttningu said...

Dogi, yu horni sebab muka dia cam dildo kot. Keh.

Adik Pon Boleh Goyang-goyang said...

Dildo tak cukup hempok. Wakaka.
Call me c.r.a.z.y , but there's something just very sensual about him ;). Dayum!

Rojak Punya said...

memang bullshit betullah orang yang buat mlm.

ROJAK PUNYA

Neotoxin said...

dah tak berapa cendawan pulak rambut dia skang

Matthew Bellamy said...

KO NI XABIS2 MEMBURUKKAN ORG ADID MU'ADDID,NME SEDAP DAH AYAT KO MCM SIAL,XKENA DGN NAMA..MUAK DOH TGK BLOG KO NI,SEMUA SALAH,SMUA MLM SALAH!! WEI BINGAI KO NI XDE OTAK KE?? MLM XSALAH NGOK,ITU SALAH SATU CARA NK TINGKATKAN PRESTASI SYARIKAT! KALAU SALAH ITU SALAH ORG YG BUAT,MLM XSALAH! ORG YG XDE ETIKA BUAT SALAH! ABIS SEMUA BENDA AKU TGK KT BLOG KO MEMBURUKKAN ORG! ADA YG BETUL N BANYAK YG SALAH! KO DR ROZMEY PUN JELES,G MAMPUSLA DGN DIA TU,AKU XHERAN..YANG AKU PELIK KO NI MMG PANDAI PSYCO AIDID! WELLDONE!! KO NAK CKP APA ITU HERBA,APA ITU KIMIA?? BAHLUL JGAK KO NI,KALAU BETUL PUN ADA KIMIA YG BAGI ELOK APA SALAHNYA?? KO TAHU X UBAT BATUK KO MAKAN TIME KO BATUK TU ADA DADAH,KO TAHU X BINGAI?? LAGI BAHAYA NGOK DARI MLM!! KO XBISING?? WEI KO JGN NK SEMPURNA SGTLAH DLM HIDUP KO,SEMUA BENDA SALAH,KO NI MENJATUHKAN MELAYU! KALAU DIA BUAT SALAH PUN KO XBOLEH TEGUR BAIK2?? NI KO NAK LINGKUP PERIUK NASI ORG APE KES?? G LANTAKLA DIE NK BUAT MLM KE APE,YG PENTING JGN ANIAYA ORG,GUIDE SAMPAI BERJAYA,NANTI ADID MU'ADDIB NI LETAK KT BLOG..KO XTULIS MELAYU MEREMPIT,ISAP DADAH,BELI NO.EKOR SEMUA PEHAL?? ITU KO NAK MARAH BAGAI NAK RAK PUN AKU XKSAH,BENDA YG MEMANG TERANG2 SALAH!! KO TU XFHM!! KO PG MASUK SEKOLAH BALIK! APA DAA,TULIS BLOG NK MENJATUHKAN ORG,TULISLA BENDA YG MEMAMNG BETUL2 SALAH!!!

syukur said...

ha ha ha. ini ddR ni memang boleh jadi toyboy untuk gayboy jadikan mangsa ala2 bukake jepun. bwahaha

Aidid Mu'addib said...

WanScammer...
Capslock keyboard ko rosak ke dol?

Matthew Bellamy said...

xrosak,aku sengaja bagi besar takut ko xnampak..

Aidid Mu'addib said...

WanScammer...
Ko ni dik memang lurus-bendol gilababi la erk?

Matthew Bellamy said...

bkn ko yg LURUS BENDUL mcm LEMBU gambar ko tu?? otak LEMBU mcm tu la..

Rose said...

Hahaha, ubat batuk lagi bahaya dari MLM ke Muse? Hahaa..Mana boleh lantak dia buat MLM menipu buta-buta orang Melayu yang kurang ilmu. Rozmey sebagai doktor patut ada rasa tanggungjawab untuk anak bangsa dia, ni tak, gunakan pulak untuk kepentingan diri dia sendiri.

Blog Aidid la yang tolong buka kan minda orang kita. Biar boleh berfikir sendiri. Bukan terima bulat-bulat bila orang dok promote natang menda magik.

Lagipun, mungkin Muse tak paham English. Biar akak rumuskan notis dari Kementerian Kesihatan Malaysia. KKM dah gantung lesen Rozmey tu, dari 15 March 2011 hingga 15 March 2013. Tapi dia masih guna title doktor dia. Sah-sah la salah Muse oii...

Aidid Mu'addib said...

2.6+ millions pageviews... not bad for a lembu eh? Ko ada apa samdol? Selain drpd fakta kejap tadi yg mengesahkan ko tu mmg lurus-bendol gilababi... dan capslock ko rosak?

Ko takleh faham topik diskusi ek? Pehal tak kasi tahu awal2... tanya aku atau pembaca lain betul2 dulu kat mana yg kasi ko kompius.

Eh! ko boytoy DDR ka? Best jadi boytoy? Auuuwwww....

Matthew Bellamy said...

ubat batuk tu,salah satu contoh utk si adid mu'addib tu..xfhm english?haha,jgn buat lawak..ok fine la,kalau betul la MLM tu bahaya sgt2 why kerajaan xharamkan? kalau tanya org kaya pun salah satu cara nk kaya u buat network marketing,xkirala apa yg u buat..hari ni u ada 1 kedai,then u ada modal lebih u buka 3 cawangan,itulah network marketing..jgn terlalu memikir sgt ke arah negatif..saya NAK TANYA ni,MLM ni langsung xde positif?? abih semua adid ni g bantai kaw2 industri MLM ni!! makan gaji tu bkn MLM?? ya lah,bos kan stay paling atas,siapa potong bos memang nahasla,lagi gampangkan? betul ke makan gaji tu setimpal RM semua kerja kita buat hari2 tu??? dahla gaji telah ditetapkan.adil ke???? MasyaAllah ko ni memang kuat fitnah la adid mu'addib..hati gelap MLM ko tu nazak sgt,negatif sgt,semua benda ko REJECT,teruk ko ni adid mu'addib..dah xtahu nak jwb komen g fitnah,ko ni memang lembula aidid sama mcm gambar ko tu..sudah2la tu,ko buat entri mengenai perkara yg lagi faedah,cukup2lah,bahasa kt blog ko tu,biar berhemah seperti nama ko tu,jgn ckp lintang pukang,ko pun sama..salam..

Rose said...

Alololo Wan Muse marah...

Alamak, sorang lagi ke nak samakan makan gaji dengan skim piramid or MLM? Alahai, adik Muse....bila dah baca komen camtu, otomatik pembaca tegar AM dah tahu adik ni baru lepas akhil baligh. Hehehe.

Pi la baca entry- entry lama, bezakan dulu makan gaji ngan MLM, lepas tu jom kita borak-borak kat sini. Peberet subjek akak ni kimia dan herba (contoh Wan Muse bagi tadi). Pi study dulu ye, nanti kita borak. See you!

jojo said...

Wan Muse ko cakap apa pon Aidid dan pengikut-pengikutnya ni memang tak boleh terima. Aku dah lama meluat dengan Aidid ni, berdegar2cakap besar dalam blog dok membangsatkan bisnes orang, bahasa macam celaka nak bela nasib bangsa sendiri konon. Orang lain dah maju ke depan berjaya, ko jer dok melalak dalam blog. Belah lah lu Aidid! Macam sial jer gua tengok lu ni.

Matthew Bellamy said...

Rose sy xpuas hati dgn ADID MU'ADDIB ni sorg,akak sy xksah..sy halalkan apa akak ckp..aidid mu'addib apesal ko mrh suruh org lain? ni aku dgn ko,xpyh nak kait dgn org lainla lembu,kote xdak ka?? da kena potong bg mkn anjing? ko ni nama sahaja mcm pak imam tp hampeh! sudah2la adid mu'addib,apa kata jom minum2 lepak kt luar,pekena teh tarik,xpernah lagi aku jumpa org seNEGATIF mcm ko,ko memang da bomm! ADID MU'ADDIB apa yg positif dlm hal bekerja utk dptkan duit?? ko bgtahu aku..xkkan semua NEGATIF adidd mu'addib?? Ko biar betikk!!!

matdarts said...

sorang lagi nak jd asskram asshole...haha....wan muse macam fuse dah rosak sebab jadi boytoy DDR kot....? .....LOL...

Matthew Bellamy said...

matdarts aku xkisah ko nak ckp apa pun,sikit pun aku xheran...kepada semua yg nk hentam tu terpulanglah,aku xheran..selepas ini aku xkkan layan komen sesiapa,lantak koranglah nk cakap apa,peduli ape aku KECUALI adid mu'addib yg reply..MOTIF aku hanya nk bersua dgn ADID MU'ADDIB..where are u....

Mona said...

Betul cakap Wan Muse. Aku pun nak jumpa dengan Aidit saje, bukan pengikut-pengikutnya. Kalau dapat bersemuka dengan Aidit, dan berbincang, mungkin baru dia boleh paham kepentingan MLM ni.

hyelbaine said...

Hahahahaha.... Finally...

I can see a lot of butt hurts with this one. Thanks AM for making this entry. I may not be the one most exited with but definitely looking forward to the trolling.....

Let the. Flaming begin ;)

Fiffy Hazirah said...

Kahkahkah. Lama sangat nak tunggu entry pasal mamat bahalol ni! Akhirnya!

skylar said...

trollers ni semua lama tak dapat belaian kasih sayang prospek kot. tu yang menggelabah tak abis kat blog ni.

i suggest you guys read some very good articles that Aidid has written regarding MLM in general.
http://aididmuaddib.blogspot.com/search/label/Knowledge%20Bank
or if you're too lazy, just fucking click this link then

this was never about jealousy, it's about the reality of the scammers taking advantage of the weak malay mentality. yeah, you guys fit the bills perfectly.

we're not 'followers' of Aidid, we make up our own mind. He wrote about things using scientific facts and proven case studies, unlike MLM scammers who use pseudoscience and halo effect at best. pseudoscience to "tries to be science or just look like science", borderline superstitions dah tu! gampang ape korang ni haram jadah sungguh nak carik lagi geng haram jadah lain.

jojo ko pegi sambung merempit lah ko bkn tau Aidid ni sape, ape dia buat, berjaya mane kedepan die ni? ko tu berjaya sgt ke? shhhuuhh pegi bace camne nak berjaya tanpa perlu jadik scammer camne.

safe to say this blog is the epitome of this quote: Either write something worth reading or do something worth writing.

p/s: mane bro azwan ni, i'm reading about groupon extensively.

cek chun said...

hahahahahaha..
muka yang ku tunggu-tunggu.
rambut dah cantik tu doc.
ada buat rebonding ka?

TheBentPencil said...

satu je nak tanya:

gambar baju ferari tu.
kasut dia.
macam kasut perempuan.

okbai!

Arya Dröttningu said...

Oh em gi! I just noticed the same thing, beb! Just about to comment, you beat me to it, Bent! Hahaha...oh he is so gay.

TheBentPencil said...

oh btw adik wan muse:
sejak bila MLM sama macam struktur kerja makan gaji?

tak kira berapa ramai pekerja baru masuk dalam syarikat boss saya, tak kiralah berapa ramai dia assign bawah saya, gaji saya tetap sama tak bertambah tak berkurang. dan yang penting tak ada siapa yang duduk goyang kaki menunggu pekerja bawahan perah keringat.

tak macam MLM, pumpang2 dekat mapley siang malam, esok lusa dapat duit ribu2 masuk akaun. duk mapley borak pasal BMW dan Rolex tu bukan dikasifikasikan sebagai "kerja" bang. harap maklum.

ps. my word verification is "adhoo", which is incidentally the sound of me slapping my head when i read your comments.chalo!

TheBentPencil said...

@Arya Dröttningu:

looks exactly like my girl bestfriend's shoes. thats why I noticed. haha!

21windows said...

yooo brother aidid. article yang baguss. Dr ni xhabis2 ngn product boodoh mcm babai sawan dia. menipu je konon produk dia gempak la mcm WTF.

P/s: DR ROZMEY go kiss ur fucking candy asshole. muka lu DR da mcm gaY TEGAR da. Bego punya DDR.

azwan said...

hahahahahHAHAhaha...

Ramai butthurt. Tibe2 Mona boleh bersuara, dah sangap sgt jadi silent reader ke dol. Bahlol...kalau ko dapat buktikan segala apa teori yg Aidid kemukakan dalam blog ni salah..kat sini..barulah ko layak jumpe dia. Kepentingan MLM menda dol, satu haram jadah point pun ko tak paham.

Ni lagi sekor babi terlepass...Wan Muse. Kalau dah dasar otak bingai, scammer, memang satu fakta pun tak boleh masuk otak ko tu dol. terencat erk? Tu haaa si baghal jugah dah kena suspend. Lu nak backing lagik ka? Dia memang tak beretika.

Lagi satu...aku dah nak muntah org asik nak samakan carta organisasi org mkn gaji dgn MLM...tak ke tolol tu? Giler ahh...aku tak paham apela lownye IQ dorang.

Hopelesss...

O yeaa...ade lagi satu. Ni aku tak penah cakap. Ape yg tuan blog buat ni bukan something new pada kitorang semua. Bukan sebab dia, pandangan org kat sini jadi gini. Kitorang semua just share pandangan yg sama. Bukannye si aidid ni jadi pencetus revolusi fenomena anti mlm. Dia just manusia yg sanggup luang masa buat blog ni, buat benda2 yg ada segelintir org dah tau, tapi org lain takde kelapangan nak buat. Itu segelintir org tak termasuk bahlol2 MLM, eg: Mona dan Wan Muse. Yg satu fakta pun tak dapat nak digest, bertuhankan duit...sampaikan musykil dorang ni agama Islam ke kapiaq? Bodoh tahap cipan...hati batu gelap, satu haram jadah pun tak paham.

jojo said...

skylar..ko pon sama haram jadah dok cium bontot Aidid. Eloklah tu semua dok melalak kat sama nak jadi loser macam Aidid dok kutuk2 caci hamun bisnes2 orang.

azwan said...

Jojo...ape menda yg ko nak backing sgt MLM ni. Meh bukak pekung di dada... meh meh meh...jgn malu2..satu2 point aku jaki ko.

Bisnes yg Aidid hamun memang patut pun. pemusnah bangsa. wtf la ko neh baghal nak mampos..

azwan said...

Ko jojo..Mona..Wan Muse..samela. Aku confuse dalam tengkorak enkorang tu really brain matter ke....atau selipar jepun.

Satu fakta pun tak dapat digest.

Errr...lupa nak tahniah kat MMC. Patut suspend seumur hidup si jugah baghal..

Nur Fauzi said...

Alasan dangkal samakan piramid dengan makan gaji.

Lagi alasan dangkal kenapa kerajaan tak haramkan MLM. Kalau macam tu, orang boleh persoalkan kenapa kerajaan tak haramkan judi dengan arak? Negara ni majoriti Islam ramai.

Well...same old story..

hyelbaine said...

MLM is a business ??? Hahahahahaha

That's the best joke yet so far. Tell me Jojo since u r into business.... How are margins like? How much gearing are you on to keep ur business going?

Oh how about gross margins and operating profits? Just how much is going back for the capex and opex next year?

Shall I continue Jojo?

lokokoko said...

otak diorang ni sampai alasan Dangkal je la nampak gayenye...

lokokoko said...

tak payah le hyelbaine...gune term omputih pulok lg le kepala diorang masuk air..ngeh ngeh

Unknown said...

MLM ni macam2 cerita, ada bini orang, kerja sebagai guru sekolah la..tiba-tiba pandai MLM...dapat income tambahan 2-4 ribu sebulan, kebanyakkannya dari downline...oii...gi sekolah mengajar dah mula pakai kurung manik bertaburan...ala-ala mak datin la..mengajar sekolah rendah jek..Melayu ler ni...bercinta dengan upline dok beromen dalam fb...tengok laki dah tak dak mood...minta cerai..anak-anak porak peranda....belum pun selesai cerai, kambing icon jatuh ke tanah..boyfriend hilang..laki tak nak pulang...anak-anak lintang pukang...kaye sekejap sahaja...kalau lah boleh jual semula manik2 kat baju...

MLM enry terbaru ni memalukan profesion kedoktoran, esp bab pakai stet kat leher tu. Jari tu apa ke hal, looks like he is missing the PR examination

jojo said...

Kimak lah lu azwan, sorang lagi pencacai geiboi cium bontot aidid, takat nak jaki tunjuk hebat kat sini, kat luar loser makan gaji bulan2 dok takuk tu, takyahlah fucker.

Hyelbaine, ko simpanlah cakap omputih ko tu kalu setakat nak kasik haprak bahlol macam lokokoko tu ternganga meleleh air liur kagum.

Korang ni macam kumpulan ajaran sesat Aidid aku tengok, eloklah tu, melalak lah korang macam orang tolol kat sini dok ikut semua cakap Aidid. MLM akan terus maju dan maju!

Aidid Mu'addib said...

Yeay... scam MLM akan maju dan maju dan maju... pastu crash!
HAHAHAHAHAHA! Bongok nak mampos anak2 meleis hindu skrg... fuck man!
Pathetic gilababi punya...

Guest12345 said...

nasihat kat dunia ni tak jalan jojo ko tunggu la akhirat nanti.

Siam Mari said...

Apa pasal orang Melayu langsung tak kesah bab integrity. Kalau mamat yg tak ada etika kedoktoran tapi masih mengaku Dr mcm ni pun masih boleh dok percaya.....perjalanan kita masih lagi jauh.

Blog ni berjaya dalam menonjolkan ramai mangkok ayon yang mengambil kesempatan kebodohan bangsa sendiri. Duit punya pasal....semua benda boleh humban ke laut.

hyelbaine said...

Hhahahahah marah nampak Jojo Hahahaha

What can this small little blog do? Must be quite a lot for to be this pissed off.

Get a grip will ya? Or do u need me to translate GM, OP, capex and opex to monkey lingo for ya?

Hahahahahah

azwan said...

Puki ko la dol scammer. Jgn perasan aku mkn gaji dol, aku own business. Aku manage dari bawah sampai atas. Aku start dari zero, paham susah payah nak bangunkan business camne. Aku tak scam org mcm ko fucker. Rezki aku Halal. Aku dah sampai tahap give back. Ko ape ade. Otak pun tin kosong. Scammer mcm ko harapkan perut buncit dgn rezki haram. Satu haram jadah pasal business ko tak paham.

Ngaku je la ko tak mampu nak berdebat kat sini pun. Point zero. Pelawok laa aii..

MLM terus maju dgn scammer mcm dr jugah fucker. sama level mcm jojo fucker. dah kena suspend dol. Tu level korang, takdak kesah rezki haram halal, takdak kesah etika.

Same old story...scammer always too stupid to understand.

Anonymous said...

ko tanya kenapa kerajaan tak banned MLM..ko tanya lar depa sendiri..makan suap punya makhluk..scammers pun sama gak..makan duit haram tak bertempat sampai tak nampak benda halal haram..

ko pegi duduk amerika sykt..ibu negara scammers macam korang...tak payah duk melingkup rakyat malaysia.

Rose said...

Wah, still meriah entry Juggs nie. Jojo the circus clown pun ada? Bestnye...Sapa yang sesat, Jojo? Awak ke kami? Kami tak untung apa-apa kalau korg stop MLM. Kami juga tak untung apa-apa kalau korg continue MLM. Sume ni amal jariah, dik. Ramai commentors kat sini dah established dan dah lama makan garam, hanya nak kongsi pengalaman dan pengetahuan. Cuba bukak minda sket, ok?

Adik Muse mana? Dok pi blaja bezakan skim piramid dengan makan gaji ka?

blubangg said...

aku rs depa x paham la maksud 'suspend' tu..diroang ingat mcm 'spender' kut..

just my 50cent..

Fiffy Hazirah said...

wtf Jojo ni??

Dah sah sah mamat ni melanggar etika perubatan ni pun lu nak pertahankan?

his advertisement is obviously scam, dia claimed macam2 pasal product dia tapi memang haprah jadah psiko mamat ni lu nak caya?

azwan said...

Mana badigol2 paham. Otak scammer...yg penting nak memajukan MLM. Halal haram fakta auta etika unethical satu haram jadah tarak kesah.

Baik tak kesah masuk syurga neraka. Bahlol betol..anak sape la si pelawok jojo, monafendy dan wan muse pundek neh. memalukan betol..

Matthew Bellamy said...

HAHAHA!! Pengikut Adid ni semua lembu!! aku sikit pun xkisah,ko nak hentam aku hentamlah BINGAI! ada aku kisah? setakat ckp kt blog pengecut mcm TIKUS bolehla,mari berentap kt kedai! hentamlah lagi,aku nak tgk betapa HITAM dan KEJInya hati manusia buruk mcm korang semua.Xboleh terima kenyataan!! nanti ko,aku bg kaw2 MLM pd ko,haha! sial btul,abih semua salah bg korang semua,taik btul!
ko brukkan MLM ni banyak2,aku nk tgk sampai bila penyudahnya!! mana adid mu'addib?? wei bro,jom lepak kedai,boleh SHARING face to face bro,jgn ko ckp lebih dlm blog ni..ada bran x adid mu'addib??? aku cabar ko ni,bkn nk bertumbuk,nak jumpa ko face to face,aku memang minat nk borak2 dgn ko ni!

Anonymous said...

puih..aku takkan sesekali lepak dengan golongan haram macam ko Wan Muse..aku pergi dengar ceramah agama mingguan lagi bagus dari dengar ko menegakkan benang yang belum tentu ada...
bukti2 ko tu cuma leh pakai kat negara kapir ja. orang yang gubal undang2 lesen AJL neh halalkan semua jenayah korang hanya untuk profit diri sendiri..aku cuma nak tunggu siasatan dalaman KPDNKK berkenaan perlesenan tak sah kompeni cam korang neh..ada saja makan suap. dari atas sampai kebawah korang MLMers neh memang macam taik..

Rose said...

Heh. Siapa lembu neh?

KKM dah gantung lesen Rozmey pun, Muse tak terima kenyataan ke? News flash, Muse. Ramai dah penyangak MLM nak jumpa AM face to face. Apa kes? Kalau bincang kat sini je tak leh ke? Nak kena gak tenung dalam-dalam mata AM tew? Aww...

ps lupa nak habaq kat Wan. Memang ala-ala big O rasanya dapat baca entry Jugah nie. Kepuasan tak terkata. Kehkehkeh.

jojo said...

Scam kot celah puki mananyer geiboi azwan? Ko bagitau aku scam kot celah mana? MLM legit dari segi undang2. Ramai dah orang dapat manafaat guna brg MLM, tak kesahlah dari segi kesihatan atau jadi platform untuk tambah rezeki. Ramai dah yg berjaya, dapat tolong keluarga/ tingkat taraf hidup. Orang muda2 pon dah ramai join, daripada dok merempit,merogol, mencuri, dok saja2 menghabiskan beras & duit mak bapak diorang, kurang2 MLM bagi peluang untuk buat benda berpaedah jana pendapatan & tingkatkan skills berniaga. Ko nak tolong orang Melayu supaya tak terjebak ngan MLM yg ko kata scam tu, tapi biar anak Melayu jadi sampah masyarakat takper? Fucker lah ko ni!

Ko nak persoal pasal harga barang mahal? Ko toksah nak dabel standard lah cibai nak kata harga MLM mahal aniaya pembeli sebab selit komisyen downline ker apa ker. Barang2 bukan MLM pon berlambak yang mahal nak mampos cekik darah. Barang2 berjenama berpuluh ribu ringgit yang guna cheap labour tu lagi aniaya consumer, tak yahlah nak kasik alasan "branding". Ingat produk MLM takder kos R&D/production/branding/iklan/promosi? Kebanyakan MLM bypass konvensional advertising & salur kos tu kat network/downlines (sama gak cam business biasa ada cawangan, member-get-member, agents dll) jadik compensation sebab role diorang dah kira cam tolong promote/iklankan produk2 MLM tu.

Lagi satu, ko ingat pembeli produk MLM ni kena sumbat penyapu kat bontot paksa beli ke cibai? Apa2 transaksi jual beli produk MLM, pembeli dah setuju dengan sedar, waras & rela nak bayar harga barang tu & buat pilihan untuk jadikan produk MLM sebagai solution alternatif. Ko kena ingat consumer ada pilihan, kalu consumer tak nak beli produk MLM, diorang boleh guna produk-produk lain yang ada kat pasaran. No hal punya. So, apa yang scam nyer bingai?

Tak payahlah ko nak bahas point2 ko tu kalu otak ko dah dok ingat MLM tu semua negatif. Pundeklah lu. Ko sembahlah Aidid tu.

Admin said...

aiseh...kalau dah sikit pun tak kisah,memang hopeless la...kira kalau orang cakap smua pun tak kisah,tak dak point la aidid nak jumpa kau sbb ko memang tak kisah ye dak?

jojo ni mainan dalam kotak tu ka?ka jojoba yang orang buat krim sapu kat tetek kasik besaq dulu dulu tu?hehehe

bro azwan:tengah dok baca sikit pasal groupon,hehehe

Aidid Mu'addib said...

WanScammer....

Tengok betapa HITAM dan KEJI nya anak meleis hindu yg suka ya amat telan duit haram-laknat downline... ini kes emak-bapak lari dari rumah tak pulang2, sampai tak mengajar anak tentang "right and wrong". Tengoklah woi apa dah jadi pada anak meleis hindu sekarang... scammers MLM cam haramjadah. Dungu nak mampos lak tuh...

Woi samdol... 3 hari ni aku tgh melepak kat THE NORTHAM di George Town, Penang. Ada biz tgh on. Come on over... I'll feed you whatever you want here at the coffee house. Ask the front desk for Muhd Aidid Bin Muhd Adib... takde susahnya dik. Kalau nak lepak dan makan kat Roof Terrace kat hotel ni pun takde hal... fuck, for you pathetic assholes, I'll pay for whatever the bills amount to. Dah... nanti tatap la muka aku puas-puas. Cuma aku pesan... kalau ko ajak aku join apa2 scam MLM ko... aku akan humban ko daripada roof terrace tu. Biar kasi ko "splat" kat kaki lima hotel tu...

Comprende fucker?

blubangg said...

hahahha...weh brader wan_muse. ko wat la rambut jugah mcm idol ko tu ms blind-date ngan aidid nanti..jgn lupa pakai 'suspender' skali..senang aidid nk tegur..

bodo piang punya penganut MLM, asyik2 ajak pi kedai..mmg geyboi la mamat nih..x nikmat kalu x face2face..ptui..

azwan said...

Hehehe...aku dah cakap dah... yang low IQ je masuk MLM neh. bengap nak mampos. Dia taktau menda nak cakap tu. Sah2 dah susah nak carik downline tu. hahahhahaha!! Butthurt..sebab blog ni...serius shit?!

Congrats la nko aidid!

Puas hati aku!!

skylar said...

WaN_mUsE on September 25th, 2008 at 10:41 am
bleh spe2 ajr cmne nk d=gune AUTORESPONDER..??
korang rasa syarikat MLM ape yg pling top dlm MALAYSIA..??
WaN_mUsE on September 25th, 2008 at 10:47 am
ello syamil..rafa ni jual gelangkan???
kalau rafa bagus dari uptrend, kenapa uptrend jadi syarikat paling top dalam malaysia..haaa..dah perga 8 buah negara dah..
rafa..???


laaaa.. this retard orang uptrend rupenye. patotla perangai macam haram jadah pengikut khairolr ke? hahahahahahah!
eh whore.nutsack.motherfucker.scammer aue, you leave too much digital footprint man!!
tu blom lagi a few facebook acc wan muse muke pecah rumah!
and a twitter account that goes by the name of @wanmuse yang sibuk menggatal mencarik pompuan kat area bangi. nak scam je org name wan muse ni.. seriously, bile nak terjun gaung? ramai future victim terselamat drpd scam ko!

anyway, ye ke mase 2008 tu uptrend jadi syarikat paling top dalam malaysia? sampai dah perga 8 buah negara dah?

seriously??????

top company kat malaysia ventured to 8 buah negara je?? wtf ? it's a shame! kat mane petronas maybank cimb tnb? whoa! you're in over your head asshole!!! or is it your head inside your anus? then where will dr rozmey put his dick then..fuckshit eatshit uptrend to hell

Matthew Bellamy said...

ramai kwn2 aku dah ubah cara pemikiran.mentaliti utk berjaya itu ada! xsalah apa buat MLM,bkn JUDI SPORT TOTO tu mangkuk! Salah sgt ke buat MLM ni?? yg korang ikut sgt ckp adid mu'addib apehal? seronok sgt ada org NEGATIF tahap chimpanzi ni??PIRAHHH!! bila buat bisnes MLM ni xde KEBAIKKAN ke wahai rakan2 aidi mu'addib haa?? WOI!!XDE LANGSUNG KE???!! ko JAWAB adid mu'addib!! otak ada jgn letak kt LUTUT,jgn semua benda ko nak nampak sgt SALAH! ko dgn adid lembu tu sama semua! kalau dah katak bawah jamban tu tetap BUSUK juga,xpyh nk ckp lebih la!ko hentam aku apa ko dpt?? ko hentamlah mcm mana,aku sikit pun xtrusik! ada aku kisah 100 org anti MLM serang aku?? SERANG lagi! ko hentam kaw2,aku SUKA!!setakat kat blog bolehla ckp bro! padahal semua pengecut!! haram jadah! PIIRAHHH!!

azwan said...

Nih haa...celah puki ko...

1) Manusia berotak follower, cibai mcm ko je pikir asalkan undang2 tu lulus, semua boleh buat. Otak ko tu beralaskan undang2 bangsat je la oi. Ko ni memang jenis tarak pikir punya. Dah byk kali blog ni ulang, sama gak mcm jual arak todi judi, legit dari segi undang2...ko pun tonyoh gak? memang sah ko ni taraf babi tonyok.

2) Ko bagitau aku part mana yg manfaat dari segi kesihatan. Aku ni doktor perubatan...bagi aku satu bukti produk. cepat2...

3) Tolong keluarga apenye kalau bisnes MLM confirm crash. Ko bagitau aku mcm mana sesuatu bisnes MLM tu boleh sustained dalam satu2 market terpencil dalam masa yg lama. Bagi aku market assumptions, so that ko boleh argue yg bisnes MLM ni actually sustainable.

4) Yang muda2 join mcm ko, lagi hina levelnye dari yg merogol. ada paham? yg merogol merompak tu terang2 buat hal, yg ko senyap2 rompak org..pengkhianat. Tingkat skills mcm babi tonyok dey. Ada paham mcm babi? Ko nak berbisnes...mula belajar dari zero. buat business plan dulu. Fucker ko ni...tu la jadi bengap sgt dah rasa hebakk naik atas stage. Cakap pum pang tapi otak udang. Asas bisnes tarakk.

5) Bypass menda kejadah tu alasan management butoh ko tu. Tu alasan dey. Ko cakap kias2 ek...bagi satu contoh produk MLM ko tu. Meh aku buktikan produk yg ko cakap tu scam. bagi2...

6)Pencacai2 mcm ko memang indirectly kena paksa beli samdol. Paksa beli dalam erti kata nak menten point. HPA yg super halal pun tak pass bab ni.

Senang citer camni la...

Ko nak buktikan ko bagus sgt kat sini kan. Ko nak buktikan aku silap kan. ko bagi aku company MLM yg ko agungkan. Then aku bagi point2 ngape aku cakap scam.

Ada brani fucker??

Matthew Bellamy said...

cantik adid mu'addib! aku mls layan korang semua! ok adid,aku bkn nak suruh ko join MLM nih!! buat apa aku suruh ko join! xingin la aku suruh ko join,ko dah memang NEGATIF buat apa! aku nk jumpa ko,borak2,dgn ko,sharing2 dgn ko,aku berminat nak tahu diri ko nih! tringin aku nk jumpa org mcm ko ni!!

azwan said...

Dey Wan Muse, org kat sini negatif pasal MLM bersebab la fucker. Baik ko periksa betol2 sape yg chimpanzi.

Kalau otak cipan ko tu tak boleh timbang mana lebih banyak baik atau buruk dalam MLM, aku suggest ko terjun gaung je.

Tak terusik konon. Ko kecoh2 kat sini sebab ko panas bontot la dol. Kalau tak, ko buat hal ko je. Kecoh siol.

Matthew Bellamy said...

HAHA! azwan,aku KACAU xboleh?? SALAH ke?? HARAM X??

azwan said...

Pesal dol...susah nak carik downline skang? Ape jadi dgn uptrend babi ko? tak nyesal2 lagi?

Aidid...ko akan jumpa manusia lowest life form..budak uptrend. buang masa ko aidid. Kalau USANA ada jugak kelasnye. Ini uptrend, level taik anjing beb. Buang masa ko aidid..

Arzu said...

apa la wan_muse. apa hal kau nak cabar mencabar nih? Apa, kiranya kau ni kiranya keturunan pahlawan la nak bergaduh? Ckp macam org yg tak pandai guna fikiran. Amendenya pengecut kalau diorang hentam kau dgn cara ilmiah? Aidid penah ckp, kalau kau dpt hentam fakta2 yg dia bentangkan kat sini dgn fakta2 jugak, dia sendiri akan memohon maaf dan delete blog nih. Bagi aku, kau la pengecut, sbbnya nak ubah tajuk, dari perbincangan ilmiah jadi kes tumbuk menumbuk. Nampak sgt kau ni tak pandai nak pikir. Apa dah emo sgt ker takder downline nak follow kau lagi?

azwan said...

Hoi jojo...jgn type panjang2. Bagitau ape name MLM company tu cukup la dol. Cibai punya mat rempit..

Matthew Bellamy said...

LOL! Azru kesitu pula ko pergi,adid boleh hentam kaw2 xsalah,aku hentam salah? aku bkn nak bertumbuk,aku memang selalu guna tanda seru dlm ayat aku! korang ni asyik nak negatif semua,cubalah positif sikit tu ada,boleh adid mu'addib?? aku nk tgk perkara positif 1 dalam blog ko ni,aku xjumpa..lotih aku dgn korang semua ni,tp ok juga berdebat dgn org2 negatif ni,boleh juga tgk apa yg korang semua ckp,fuhh panas2!!..:)
thanks atas jawapan anda semua..semua giler babas punya,hehe..gudluck makian yg seterusnya..
adid nanti aku dtg kedah aku bgtahu naa,InsyaAllah aku akan dtg jumpa ko..kita jumpa lagi..assalamualaikum..

azwan said...

Aidid,

Nanti ko jumpe mamat uptrend sekor ni jgn lupa ajar beza struktur organisasi penjawat awam dgn sistem piramid. At least tu dah satu kejayaan ko aidid..berjaya ngajar MLMers ape beza struktur/bentuk dengan sistem. Gud luck bro..keh keh keh...

Arzu said...

Aku post link AM ni kat facebook Dr Rozmey, terus dia delete tak sampai 2 minit. Aku cuba ler mintak penjelasan dia, tak pasal2 terus delete. Aii....

Pada wan_muse, henti2 ler ckp putar belit. Gini ler, walaupun AM guna bahasa yg agak kasar, tapi penyampaian fakta2 dia tak boleh disangkal pun oleh seorang pun dari ahli MLM yg lain, termasuk kau. Mcm aku ckp tadi, dari kau hentam, cabar mencabar tak tentu hala, baik kau lawan balik dgn ilmiah. Ker mmg kau takder bukti langsung nak lawan balik?

skylar said...

kalau ko carik, ko jumpe je bende positif dalam blog ni.

contoh macam post ni - http://aididmuaddib.blogspot.com/2011/04/lightning-crashes.html

satu post pasal mak, in his own way

i swear after i read this post, i drive 400km back to my hometown for a weekend and i chat with my mother for quite a long time.

kalau ko positif sket, ko nampak blog ni bukan psl mlm je. it's also about life, and music, and scary ghost stories..oh how i never enjoy the spooky post.. hahaha

azwan said...

Otak butoh gitu...satu haram jadah tak dapat tangkap. Serius...kalau tuan blog jumpe bahlol tu..memang buang masa. Macam layan budak sekolah. Ajaq betol2 apa beza struktur dan sistem...

Ahmad Fares said...

Boleh tak saudara Aidid tengok video ni dan konfimkan kebenarannya : http://www.youtube.com/watch?v=sU537f4bnFM&feature=share

Video berkenaan agenda illuminati yahudi dalam penggunaan supplement dan vitamin di masa akan sekarang dan akan datang.

nzrysf said...

assalam.. [tertarik nak komen skit]

walopon panjang review anda tp aku berjaya baca smpai habis ;P

aku tak kisah ko nak tulis apa itu hak anda, ada juga yg aku enjoy baca (walopon kbnykan ayat aku tak sanggup baca).. secara positive nya anda mampu membuka minda consumer & bakal2 pengguna.. secara negetive nya juga bnyk (no komen laa) kita semua bijak pandai.. cuma dlm ayat anda meLabelkan org islam, (refer to 'Kamaruzzaman' di artikel anda di atas) sebagai 'tak beragama' adalah suatu yg 'sgt dasyat'..!! bukan kah kita tak layak melabelkan org (islam) lain sebagai tak beragama..? wallahualam..

sbgai org islam, aku (wajib) menegur sikit.. aku hormat pada pendapat org lain, hanya sekadar pesan & mengingatkan diri aku sendiri & org lain selagi aku mampu..

wassalam..

p/s: aku takde kene mengena dgn Kamaruzzaman, Al-Jabbar, produk2 dia dan lain2 semua yg di review di blog anda ni.. aku pon anti sistem piramid, mlm & yg seangkatan..

Arzu said...

nzrysf : takder button 'like' ker utk komen kau ni?

skylar said...

nzryf, good that you finished reading, then comment.

there's a reason why AM use this style of writing. if you're not pissed off as well with these scammers, then you're feeling indifferent when your fellow men is committing a known atrocities, which is scamming people, promising them the world, financial freedom and the whole crap of 'being your own boss' BEFORE they take their money to REDISTRIBUTE it to somebody else, just because these guys have joined the MLMs first. these people may be single mums and dads, low-income people, and they better use whatevet little money they have left for something else, certainly not the crap that the mlm is selling.

now, does that sounds Islamic to you? a lot of people have been associating religion with mlm to scam other people just like hpa, and the lot of them like hijjaz mlm, akhil hayy mlm, pegi umrah pun ade buat mlm???

“The world is not dangerous because of those who do harm but because of those who look at it without doing anything”

there are other people before AM who use a softer tone to investigate mlm issues that have been plaguing the malay race at large, nothing happen la brader..
get over the language of this blog, read the message. spread the word

Riaz said...

siap boleh tukar tukar posisi jam dalam gambar gambar dia. kejap pakai jam tangan kiri, sekejap pakai tangan kanan.

Le Chevalier said...

Ada ker org "yg beragama" scam org sana sini? Hanya org tak beragama jer yg tipu org sana sini. Contohnya mcm bodoh2 mamat MLM yg duk meroyan kt sini mcm tapir tak cukup air. Habis semua org dikatakannya lembu. Dia yg guna otak mcm lembu, org lain plak yg dilembukannya.

MLM dikatakannya tolong melayu, tolong aper dol?? Ko rembat duit org secara batil lepas tu nk samakan system gaji dgn skim pyramid bodo. Ni sah sekolah sampai darjah 6 jer. Masih lagi tak reti mengira. Itu pun malas nk study website ustaz zaharudin ttg untung atas angin. Org mcm ni kita nk kata "org yg beragama"???

Menipu mengalahkan si kapir mkn babi

chai n tea said...

at last kuar jg kisah psl dia nih

bukhary said...

wth wanmusa / jojo ! bende simple dalam blog ni pon ta paham? bek g sekolah menengah balik blaja camna nak faham article. adoiii. bro aidid takyah layan org low iQ neh. worthless. orang pemikiran jenis ni cakap camna pon hopeless.

jojo/wanmusa
ce bentang sikit fakta/ilmu/pengetahuan (bangang sgt pun bagi basic fact pon bole la dari takde) yang bole agak2 'covincing' people katsini dan menyalahkan point2 aidid. bkn cakap macam org bodo hentam membabibuta. duh !

a said...

ramai bebenor scammers mlm dumbfucks meroyan arini??
bro AM.. kalau lu jumpa mamat wan muse tue.. kasi terang betul2 pasal sistem penjawat awam dgn mlm... haprak punya org.. benda cikai pn tak bley pikir.. seriously bro,i think these useless mlmers dh betul2 terbakar!!! hahaha

Eliza said...

Salam semua...

Aidid...don't fall into these guys trap. No need to talk or see them. Mcm ada udang di sebalik batu jer depa nih. Knp nak kena jumpa personally pulak mcm nak cari prospek. Bagi tau jerlah kat sini black and white bisnes korang tuh.

You know what guys? Saya bangga ada org melayu spt Aidid yg sanggup memerah tenaga dan otak membuat research utk menyedarkan org ramai ttg keburukan sistem MLM nih (termasuk rakan-rakannya yg tak lokek berkongsi ilmu masing2 di sini). I know its not an easy task and I thank Allah for sending him to the Malays.

So...Wan Muse, Mona and others yg sewaktu dengannya, why don't you guys table all your MLM facts here. Let us the readers decide. This blog is a platform. Aidid bukannya memaksa kami menerima segala fakta dan kajian yg beliau tulis di sini.

Aidid ada keupayaan menganalisa sesuatu. Mungkin dari pengalaman hidup sendiri dan rakan2, dia nampak keburukan MLM ini kpd individu dan negara. Jgn jadi bodoh sombong sudah...Di sini kami berkongsi ilmu dan pengalaman sebenar org2 yg telah terpedaya dgn MLM.

Most of my family members are involved in business except me and my sis (not MLMs yer, mind you..). Jadi saya tahu sedikit sebanyak ttg business. Business is about passion and talent okeh... money comes later.

MLM menjual impian palsu mengatakan semua org boleh berniaga dan jadi jutawan tanpa perlu bekerja keras. As for me, yg suka join MLM ini adalah org2 yg malas tapi berangan nak kaya cepat. Duit mengaburi mata hingga hilang nilai etika berniaga dan hubungan sesama rakan. Dan saya juga melihat ada sedara mara yg join MLM ini tak pernah kekal sentiasa bertukar. Dan sampai skrg saya tak nampak lagi kemewahan yg korang selalu janjikan.

Eliza said...

Sistem MLM adalah meragukan dan berpaksi kpd permainan duit atau heads hunting. Produk murah dgn kualiti mencurigakan, dijual dgn harga yg sgt mahal berbanding pasaran konvensional. Kenapa? Sebab nak bayar Founder dan Upliners teratas.

Di samping tu, kamu sbg ahli juga terpaksa membeli produk2 tsb setiap bulan utk maintain jualan atau kekalkan keahlian bukan? Tidakkah ini bentuk penindasan pd ahli2 sendiri? Dalam tak sedar, sebenarnya kamu join MLM utk mengkayakan org atasan dan mengkayapkan diri sendiri. Matlamat tidak menghalalkan cara...Truth hurts bukan?

The founder and top upliners mempergunakan org2 spt kamu nih utk menganiaya bangsa sendiri. So, lets be honest with urself here.

MLM apa yg korang involve skrg? Which ranking level are you now? Berapa fix monthly income skrg kamu dapat? Dah berapa jenis MLM yg kamu semua dah ceburi so far utk sampai tahap skrg? Jawap soalan nih dulu sblm nak jumpa ngan Aidid.

bukhary said...

si wan musa tu pancing lebey tu. takyah jumpa mamat saiko tu bro . cam masuk air je tgk. pemikiran cam dropout/mat rempit/jobless. isu simple dalam blog ni pon tapaham cakap depan2 pon tade efek gak, buang masa.

positve? positve bende dol kalau bende salah terang2 nak dipositve kan?

mlm= merompak , menipu ,menganiaya org tanpa org tu menyedari (brainwash duit mati2), buat org lain hutang keliling pinggang . merana (upline- ade aku kesah?)



celah mana yg positive MOTHERFUCKER SIALLL ! POSITVE MY ASS!!!

ps: sebab dr rozmey menyalahgunakan title doktor , branding gilabab berjaya mengelirukan orang ramai(terutama melayu - (mesti support melayu walau produk ntahpekejadah!) ) akak aku pon terpadaya nak beli jusmateairsial tu. perhabih duit. lu lambat bro update pasal rozmey

Arya Dröttningu said...

I don't mind meeting AM. AM hun, if someone knocks on your door tonite at the hotel, it's gonna be me ;)

Zila Mahadi said...
This comment has been removed by the author.
Zila Mahadi said...

Adei, orang yang backup MLM ni pon satu, ni bukan soal MLM saja, soalnya di sini mostly product jual ni mendatangkan side effect kepada pengguna dalam masa panjang...

Contonhya rozmey produk-produk dier bukannya R&D sendiri... tah mana produk dier ambik... then kecoh formula sendiri. dari situ kita dah tahu hati dier macam mana... fikir la sendiri... semuanya bermula dari hati

Jangan pikir soal duit saje bang... humanity ko buang mana?

wolfe_csi05 said...

Eliza...nice comment..Thanks.

iburafiq said...

Woha, terlambat aku baca entry panas neh hari ni. Wan Muse, Jojo & Mona tu rasa terancam sebab makin ramai rakyat Malaysia mengetahui yang MLM sume scammer. so, apa lagi, marilah kita beramai2 menyahut seruan 'let's spread the words' thru' email, fb, twitter etc, merebak macam wildfire gitu...

Adik Pon Boleh Goyang-goyang said...

Oh wow! Dr. Romzey's new hair-do in those latest images makes him look like Ariel Peterpan. Now he makes me even friskier! Dayum.


ps Actually DDR doesn't need spooky Halloween costume, he can go as himself.

bulat said...

alahai klakar3, setakat baca karangan sengal ko nie AM boleh laa, tp nk percaya takde laa... ko nk kencing org lain boleh laa mcm pakturut2 ko nie..

wan_muse depa nie suma hati dh gelap, aidid kencing ke berak ke depa sapu jaa, byk kesengalan dalam blog nie pun depa tk tau tp dh sebab hati gelap pakturut2 mmg tk perasan laa, belajar tinggi2 pun kadang2 tk guna jugak bila otak bawah tempurung je, terperasan iQ tinggi... kata doktor itu scamlah doktor ini scam laa siap kuarkan hukum termo lagi tuu, ko rasa doktor2 tu belajar dalam hutan ke n ko je yg belajar dalam kelas n hukum tuu ko sorang je laa yg belajar yek... ko nie setakat teori je lebih

Gavan-Kun said...

kalau was-was sila wat research...

share/guide penemuan korang tu.. . kalau salah kita bimbing sesama insan

tuhan bagi otak bagi kita berfikir bukan untuk bergaduh sesama sendiri...

kalau aidid/drrozmey salah/betul kuarkan fakta yang menyokong

melayu dah makin teruk aku tengok.. sila pikir kebaikan bersama

Aidid Mu'addib said...

Did I missed sumthing here?
Being an unschooled MLM scammer is a real bitch... ain't it?

Here's the gist of the fucking story:
1. Si Jugah jenis bahalol perasan nak mampos (you just can't simply run away from being ugly man!)
2. Bzns nya scam jual produk merapu dgn kaedah parasitik MLM.
3. Mamat perasan ni melanggar etika doktor perubatan - skrg dah kena gantung 2 tahun (itu pun kalau dia stop scam bzns ni dlm 2 tahun ni... kalau tak, well some of you understand the situation here... some others will still be lost).

Apakejadahnya nak argue benda ni scammers samdol woi?
Buta mata ka apa fucker? Ke sebab ko dah terlalu dungu nak mampos... sampai benda sempoi sebegini pun takleh faham? Nak kata tak pandai baca rumi, tapi ko dah tinggalkan komen kat sini. Weird huh...?

WHAT IS FUCKING WRONG WITH YOUR PUNY BRAIN...
WOI DUMBFUCK ASSHOLE?

Kambing Terengganu said...

WanMuse,Jojo,Bulat and all the sorry asses melais bekiblatkan MLM tuu adalah perniagaan....tolonglah muhasabah dari ngko orang tuu yek.....Ko orang dah sedap perah merah duit kaum ko sendiri sampai ada mereka buat loan sana sini,utang credit card hanya demi mengejar impian palsu. Korang nih kalau nak berniaga sangat, mulalah dari bawah. Jadi penjual burger/nasi lemak seringgit depan LRT tuu lagi mulia daripada pencacai MLM ko tahu! At least dia keluar produk sendiri, bukan macam korang jual tuba pada orang lain. Kalau sedap nasi lemak/burger tuu org datang beli lagik kalau tak orang tak beli. Cam tuu ajer mudah, dan berkat. Dari gerai bukak restoran lepas tuu francais macam Mcd atau KFC atau Satay Samuri tuu.Lepas tuu nak tambah modal masuk bursa saham. Itu baru berniaga bang oii. Ini modal harap downline kasik. Korang tak rasa malu ker? Abis semua org korang tipu?? Nielah perangai melayu demi nak bawak kete bww yg haram jadi halal.Korang nak tipu, boleh tak dalam lingkungan keluarga sedara mara ngko orang ajer? jgn libatkan orang luar? at least ko boleh dapat feedback atau penumbuk dari dioarang tuuu lepas perniagaan konon ko tuu berjalan? MLM nie dah mmg jadi barah kronik pada rezeki org melayu. Kerajaan patut ambik tindakan. Sial punyer melayu!

Biqque said...

o...m...g! i didn't expect him to have soooooooooooooo much VAIN-SELF-OBSESSED pictures! KAHKAHKAHKAHKAH!

azwan said...

Should I call you bulat or babi?

hhehehehe...karangan aidid memang sengal. Kalau hantar utk SPM confirm F9.

Meh aku bagitau apa ultimate gist untuk entry kali ni:
Kalau business owner tu sendiri (a.k.a si baghal jugah) tidak beretika dalam kerjaya professional dia sebagai Consultant O&G, tak payahla ko nak expect benda2 yg transparent bila dia jalankan bisnes dia. Personality dia memang gitu. Takdenye dia tak beretika dalam bidang kedoktoran, tiba2 beretika dalam perniagaan. Itu simple rulenye dol. Integriti si Rozmey tu dah takde skang. Okeh, thats the gist.

It all comes from here:
http://www.mma.org.my/Portals/0/pdf/MMA_ethicscode.pdf

bulat sejenis babi, mana paham benda2 gini. keh keh keh...

Kambing Terengganu said...

WanMusa, Jojo, Bulat all the sorry asses melais berkiblatkan MLM tuu adalah tuu adalah perniagaan.....

korang dan melayu-melayu tipikal yang lain kat luar sana.... Sebenarnya pemalas, tapi ader hati nak pakai BMW,Ferrari atau Bentley konon. Mesti ko orang nih semua ader perasaan "Kalau diorang boleh asal aku tak boleh?" Tapi perasaan tuu hanya godaan syaitan semata-mata. Ko orang kenalah ukur baju dibadan sendiri yekk...Takde jalan yg singkat dalam perniagaan nih aku cakap. Semua kena mula dari bawah. Nih aku nak share dengan korang sket, Ko tahu Pengasas Hong Leong Bank tuuu asalnya pengutip botol ajer? Ko tahu Boon Siew Honda tuu dulu datang ke Tanah Melayu naik tongkang pastu keje pembantu mekanik moto ajer? So aper moral dia? moral dia diorang keje teramatlah kuat! untuk menjadi seperti sekarang! Bukan macam ko orang duduk melepak dekat kedai mamak dok melalak dengan produk2 tuba korang orang tuu. Lepas tuu kalau orang tak nak join mulalah buat muka macam haram jadah! Ader pulak nak paksa2 orang suruh masuk! Ader ke patut yg nie di war-warkan sebagai perniagaan? Memaksa orang?....so tolonglah yer, ko muhasabah diriko. Kalau ko orang tuu mmg dah keje gomen tegar....kejelah sungguh2 jangan dek kerana bahana MLM nih, keje gomen ko tergadai. Duduk diam2 kat office buat keje gomen ko baik2 setidak2nya majoriti rakyat Malaysia berpuas hati dengan prestasi dan produktiviti ko sebagai pekeje gomen!

bulat said...

ahh ye sgt laa tuu, sesiapa yg start dari bawah semua dh berjaya yek sekarang.. semua tuu budak2 pas spm pun tahu dol, ko tak tahu tuu sebab minda ko tuu je yg sempit, ko rasa semua yg start niaga sendiri dari mula semua berjaya yek, yg bangkrup yg gagal berkali2 tuu pe cerita.. oowhh yg tuu sebab salah mereka sendiri laa ye ko peduli apa kan yg penting ko pentingkan diri ko sendiri je.. yg sial tu diri ko sendiri yg sebenarnya sebab ko tk faham pun tp sebab dah byk printout karangan AM pastu rebus dh bertong2 minum jd ko terperasan iQ ko tinggi...

Adinda said...

Another big O from a reader. Hahahahaha. This entry such an ectasy..

Leo said...

hahaha.. bulat bulat.. macam taik kambing upline ko sebijik-sebijik ko dok tembak kat sini..

brader.. ko ingat senang ke nak berjaya (define berjaya?) dalam hidup. since korang memang tamak haloba dan materialistik, korang nampak berjaya dalam hidup tu equal dgn jadik millionaire, making your first million. ni korang (gile nak jadi jutawan internet lah bagai) bukan kitorang..

ni semua ayat korang gak ni: bukan senang nak senang, bukan susah nak susah.. let we ask you the same question.. semua yang join MLM berjaya ke? kalau tak jadi korang kate die tu malas lah ape lah.. padahal the system itself is doomed to fail! totally unsustainable.

the thing is, the journey to success is never easy. if you fail, then you learn from it. tapi mlmers scammers mcm ko nak short cut and cut short je.. it does reflect your IQ (100% of 35). you just got pwned! just like dr rozmey and his drbuku.com

kah kah kah kah kah kah kah kah kah

bulat said...

ha3 bila babi azwan bercakap mcm tu laa rupanya... jadi ko rasa klu org tuu chef, seumur hidupnya boleh jadi chef je laa yek, bila org tu doktor so apa yg dia perlu buat jadi doktor je smpi mati, tk perlu laa belajar pasal menda2 lain lagi yek... mmg tahap babi hutan dh ko nie

Aidid Mu'addib said...

Bujur Dol...

Aku rasa kalau mamatnya ada ijazah doktor perubatan macam si Azwan ni, aku rasa dia tak payah perasan IQ dia tinggi, sebab utk masuk med-school sampai dapat ijazah, ada APC (bukan macam scammer Rozmey skrg neh), dah ada bzns sendiri... aku sure mamatnya memang ada IQ yg tinggi tu dol... DUH!

Kalau Aidid Mu'addib si pemotong gotah ko cakap low IQ... itu aku bleh accept jugak laaaa... sebab aku motong gotah yo, dan blog aku tak laku (2.6+ mil hits) sebab blog ni byk info merapu palepundek... you know, blog yg takde makna sgt pada parasite cacing kerawit MLM almunafiqun pemusnah bangsa sendiri macam korang... hahaha! DUH!

What is fucking wrong with your small little brain boy? OKU erk?

Kambing Terengganu said...

Aku nak tanya satu jer. Kalau semua geng2 MLM melayu hampeh penipu tuu betul sangat!Punyai IQ tinggi tertinggi tahap dewa tetapi asal diorang tak saman ajer blog aidid nih nih???? atau ko (BULAT) sendiri tak pegi report polis? Kalau ko tuu mengaku IQ tinggi tahap bijon punyer tinggi?

Semua pengasas MLM nih dah kaya dengan menipu dah pakai BMW semua, takkan nak saman pun tak berani? Atau sebenarnya pendedahan Dr Aidid nih adalah fakta sebenar2 fakta kalau dibawak ke court semua pencacai-pencacai MLM akan masuk lokap? ada berani bulat?

bulat said...

aloya leo, sume org dh tau pun pasal bukan senang nk berjaya... dh tuu klu org yg buat mlm tk berjaya so mmg bukan senang laa nk berjaya kan... so stupid

azwan said...

Pantat ko lah bulat. Aku cakap pasal ethics dol, bukan kerjaya. Tarak paham ka fucker? Patutla low IQ pun. HAHAHAHHAHAHAH dumb!

azwan said...

Unethical in medical practice, suddenly ethical in business...gilo apo ko bulat. Sape waris low IQ ko neh...bapak ke mak ko?

Rojak Punya said...

ddr ni kalau nak bisnes pun takyahlah nak berMLM. tengoklah nanti insyaAllah melingkup bisnes MLM dia. lepas taubat dari jadi dungupiang MLM bole bukak kedai RM2.

ROJAK Punya

bulat said...

ala sengalnya ko nie azwan...

Kambing Terengganu said...

Setidak-tidaknya BULAT diorang gagal sbb diorang sendiri tau....bukan sebab MLM. Diorang tak menipu duit orang tau!

Leo said...

hahahaha bulat, abis tu kenape korang dok cakap kat prospek korang yang kalo join MLM ni, carik 2 kaki je (tak carik pon takpe MLM ni orang carik kite) pastu diorang lak cari lagi 2 orang - duplikasi berlaku, dan voila! you'll be earning 6 figure monthly in no time and make your first million..

sounds easy eh? that's what it is.. it SOUNDS easy only. fuck ko mmg hopeless la!

if you dig your own grave, bury yourself in it.

it's official people, bulat sejenis babi, mmg die takkan paham benda2 gini. bulat bulat seperti hidung nya dan dr rozmey satu sen tak boleh pakai

azwan said...

Ko bodoh dol...poor insight. Tu sebab ko masuk MLM. Perspective ko pun larii..konsep hancus. Cara berfikir tunggang terbalik. No wonder masuk MLM. HAHAHAH dumbfuck!!

cik puan olympus said...

rambut dia!!! rambut dia!!!

hahahaha...

Adinda said...

So stupid..
Yap..pandai yu describe urself yer bulat lompong.

azwan said...

hehehehe...lawak petang.

Kira confirm berjaya dalam bisnes MLM? Jap...MLM business sustainable?

Isu sustainability dalam business MLM. Itu isu yg sampai skang dumbfuck mcm bulat, mona, wan muse, jojo tak paham.

Aku tanye ape MARKET ASSUMPTIONS yg boleh buat business MLM tu boleh survive, takde sekor MLMers pun boleh jawab...sampai skang.

matsom said...

Adess!!wadefak!!Aidid!!kasik!!gambo!!
mangkuk!!hayyon!!nie!!bebanyak!!

Nak termuntoh teman nengok muke baboon MD(suspended) nie...

and to the MLM bitches and gayboys -carry on, it's nothing new... kuatkan semangat korunk reject AM untuk cari duit bebanyak nanti buleh (hutang) beli kereta beso, rumah beso dan kapal selam beso

Leo said...

no wonder it's empty in hell now.
hats off to your new header banner.
classic! but the 'AM reporting' part got me a bit confused ;)

yusuf said...

Guys, do you feel something FISHY about these few trolls here that making a statement for this topic, I feel that one of this troll maybe is YOU KNOW WHO or WE DO NOT SPEAK HIS NAME (DDR)^_^...hahahahahahha it's just my 2 cent......

pcbahar said...

Pokcik tumpang lalu..
Aidid jangan buang masa layan MLMers tegar tu.. Teruskan tugas Aidid membongkar semua kemungkaran MLM/SP..

Sekarang kita dah tahu siapa doktor dumbfuck tu.. Ramai lagi doktor mickey yang tak sedar diri lagi tu mengencing melayu.. Teruskan Aidid..

Kan pokcik dah kabor dulu perjalanan menyedarkan umat ni masih jauh.. Tapi hasilnya dah nampak sedikit demi sedikit..

Terima kasih Aidid.

Kambing Terengganu said...

Hahaha siBULAT dan rakan yg dumbass sewaktu MLM dengannya takboleh nak jawab. Mesti tengah hantuk kepala dekat dinding arr kenaperlah aku masuk MLM...aduih kenapalah IQ tahap tertinggi pun aku masuk MLM....aduih kenapalah diorang nieh tak saman blog Aidid nieh..arrr....pengasas2 MLM tak tersenarai dalam 10 org terkaya di Malaysia......arrr kenaper-kenaper-kenaper...kenaper mesti tipu orang!

Arya Dröttningu said...

Riaz mentioned that Rozmey kept changing his watch from his right to left hand according to his pose. It's not just this watch, his ring too!!

Oh gosh, why am I rereading and kept looking at this gay boy pictures? He is like a fascinating FREAK! Nauseating but makes you wanna look! My eyes...my eyes....

Zullism said...

baik beli emas ....uisk tetiba...hahah

azwan said...

For MLMers (a.k.a bulat dumbfuck)...its ok to be unethical.

Doctors want to own business? Yes you can.
Doctors want to learn something different from medical field? Yes you can.

But the learning and transition process requires you to do it ethically. There is a proper way to do it.

Tak bermakna kena letak stetoskop tu baru boleh buat bisnes. Read carefully why MMC suspend him. Rozmey can actually avoid all the suspension reasons while at the same time operate his business successfully.

MLMers...too dumb to understand. Jenis tarak kesah punya bahlol. Dasar scammer..gituler dol.

azwan said...

MLMers dumbfuck oi!!

Satu2nye cara korang nak nafikan yg secara matematiknye business MLM takkan crash ialah dengan provide list of MARKET ASSUMPTIONS. Itu je cara korang nak argue. Dari situ rationally korang boleh cakap kenapa business MLM boleh survive sekian sekian lama, profit sekian sekian.

Selagi korang takde this kind of thinking process, selagi tu korang tu amatur, naive...stupid ignorant, dumbfuck. Ada paham dol...tu je cara paling rasional korang boleh bantai point2 dalam blog ni. Pikir dari perspektif investor, bukan as salesperson.

Dari segi produk, memang no excuse la. Haram jadah dari segi safety dan efficacy memang hancus. More of pseudoscience...

Dol MLMers...no hope la korang.

nafra said...

ala kalo dah join MLM mmg terbukti dah tu low IQ..hehe mane dapat digest ape yg aidi tulis..da mmg budus...

thanks bro aidid..nyampah ngn rozmey psycho...

kat fbook si rozmey ni belambak testimoni nyakit kencing manisla, pnyakit itu dan ini..kesian pulak aku tengok pakcik makcik yg berharap dan beli..mahal pulak tu...

Unknown said...

berjaya ye, bulat? ko tunjuk kat aku mana org kuat Omegatrend dulu? mana luxor? mana? mana? itu baru dua.

aku kasi hint- Amirul Iskandar Mannan. aku tau dia lompat-lompat MLM.

ko jgn ckp pakai bontot sgt, ingat kami ni semua pengikut setia AM. AM buat benda betul kot.

bukak minda kau sikit; nak buat MLM ko mesti akan kene buat loan. contoh mcm korset bodoh yg sbnrnya ko boleh dapat kat Marks & Spencer dgn RM 400, bkn ribu-ribu. Loan tu kononnya buat modal. bila system crash, kau nak bayar loan mcm mana? maka loan tu akan jadi non-performing loan (NPL) yg akan membebankan sistem perbankan. itu bigger picture dia.

but i bet org yg berkiblatkan duit ni mana paham perlambangan mcm ni. fokus mesti 'bigger picture' MLM sampah tu. Internet pakai utk Facebook, cari prospek. bukan timba ilmu.

toksah gelap mata sgt dgn duit MLM ni. kalau tak reti nak cari ilmu, jgn salahkan dan bodohkan org yg rajin.

kau jgn sekali-kali kata aku gelap hati atau bodoh. berapa ramai kekawan aku yg aku tgk jual motor dan habis belajar utk MLM. tak ke mana pun. hutang keliling pinggang tapi belajar tak habis. kau ingat mak bapak derang tak sedih.

give cold hard facts if you can. i dare you. at least from bujal.

Unknown said...

i mean bulat. typo.

azwan said...

Amirul Omegatrend? Tak insap2 lagik ke dia tu?

Unknown said...

azwan: dia buat Herbalife pulak. wakakakaka. biasalah bro, dgn Omegatrend dah jadi Ambassador apa jadah. sedap mkn duit haram.

itu blom lagi aku aku sebut Arthur Yap.

azwan said...

Dulu dia dan Muhammad pernah personally approached aku. Memang bangsat punya scammer.

Arthur Yap mcm penah denga...

Unknown said...

Bro, arthur yap tu upline derang dua org. Dia start MLM lain juga.

Itu belum lagi bukak cite pasal pengasas derang yg sebenarnya tak pernah quit Amway pun. Kire Omegatrend ni mmg riddled dgn scam la.

Kalau bulat boleh tunjuk yg these three people (yg sebenarnya tak layak dipanggil manusia pun) berjaya, aku mmg respek. Tapi kalau nama derang tiga org ni sekali ngan Omegatrend ni pun bulat tak pernah dgr, aku nak tanya sikit, kau baru lps bersunat semalam ke?

Nur Fauzi said...

Hakikatnya, leader MLM memang biasa lompat-lompat MLM ni. Bila yang satu ni dah tak berapa jalan, lompat ke MLM lain pulak.

Sebab itu dialog brainwash lebih kurang sama je bila pergi taklimat. Duit, kebebasan kewangan, sampai bila makan gaji, keta besar, bla bla bla bla....

yung said...

biar diala...dia x paksa orang beli pun...org yg suka rela nak beli...

Aidid...bagi aku, ko dok hina orang lagi teruk dari orang yg ko hina...

Kalau berdakwah atau berniat baik pun buatlah cara yg lebih baik...usah guna bahasa yg menunjukkan ko pun tak betul...

tq.

Adinda said...

ThIs entry is the greatest!!
It unleash all the orgasm and also setupid MLMers

norazziah said...

Yung,

Isu bahasa lagi. LAME.

Kambing Terengganu said...

Adeih sedih mendengar pelajar2 meleis jugak yg jadi mangsa. MLMers nie mmg mcm haram diaorg tahu ajer biler duit biasiswa/loan ptptn dah masuk. Biler masa tuu tahik lembu jatuh depan mata pun diaorg sanggup jilat,janji budak2 meleis nie bagi duit dekat diaorg.

Kambing Terengganu said...

Yung,siaper cakap diaorg tak paksa? Kalau dah smpi tunggu depan pintu bank tunggu sipolan punyer duit tuu dah macam along pulak dah cam ko kata bukan paksaan? Ko baru masuk mesia ka?

Aidid Mu'addib said...

Doesn't surprise me anymore. Kalau dah byk telan duit haram MLM, mesti pemikiran jadi "opposite on everything". Seen it too many times... there's one example just now. Tapi kata riwayatnya... mmg dajjal dan kuncu2nya akan suka menterbalikkan semua benda bila dia muncul dan start beroperasi. Heaven is hell... hell is heaven. Penyangak pengelentong penyamun jadi "idola". Mana2 benda mungkar yg ada depan mata - cari alasan utk tak buat apa-apa... cari alasan untuk buat alasan... dang! Byk anak org melayu skrg memang fucking dumbfuck shit-for-brain... Shit man, am I getting angry? I wasn't actually. Just that I can't stand meleis dungupiang... is all.

Nur Fauzi said...

Mr yung

no doubt he use very bad words..
but please don't miss the point here.
there is a guy out there doing scam, scamming people for their own benefit.

you can't just say leave the scammer alone, let them scamming other people as long they don't disturb you. what if your family is the victim?

Yes, aidid use bad words, but he has done his job spreading the truth about MLM business

Isu bahasa - org dah tegur, jadi itu urusan dia.
tapi jangan terlepas isi pentingnya.

bulat said...

nmpk sgt ko ni dumbass uculer dan byk yg ko tak tau lagi bila ko kata nk buat MLM je kena buat loan.. tp nk sembang mcm semua tahu, ko tu sembang guna bontot... nk berjaya bukan bermaksud hari nie buat esok jutawan tu pun klu ko boleh pikir laa, nk berjaya perlu skit pengorbanan, proses belajar dari kesilapan.. bru daftar MLM pastu berkurung dalam umah tak buat pape tak kaya2 nk menyalahkan org lain... takkan terasa kot bila kata hati gelap, siapa mkn cili dia laa yg rasa pedas...

apa dia ko kata kambing??? tak tersenarai dalam 10 org terkaya malaysia kah3 klakar3

lokokoko said...

penat weh bace comments sampai habis..top gak citer dogtor ni ek...hahahahaha..enjoy!

Anonymous said...

aku rasa comment sini pun leh tahan gak trolling dari mangkuk hayun mlmers

lokokoko said...

aku ade cadangan...kite prank sikit Dogtor ni cam best gak..

reramai sign up 'Dr Buku'

then kite g hambat dia...

letak post terbaru ni ke...

Best tak cenggitu?

Kambing Terengganu said...

Hidup lagi sibulat nih,report polis dah buat? Takkan ko nak masuk dalam senarai penipu bodoh piang meleis MLMers? A'a individu terkaya dimesia, MLMers ke?

Unknown said...

Bulat, daripada cara ko taio ni, kau yang terasa sebenarnya. Semangat berapi kau ni, aku harap sangat kau guna utk cari downline. Kau baca komen siap pikir ayat ni, tak buang masa ke dol?

Mmg aku tak pandai ttg MLM ni sbb aku tak pernah diajar jadi penipu, tukang manipulate, dan menghalalkan benda haram. Baru kene laser ckp ikut bontot dah berapi? Mcm ni kau nak buat bisnes? Kalau upline kau tgk ni, buat malu dia je. Sure dia ckp 'buang masa kau layan derang tu semua. Semua tu dengki kau akan kaya'.

Aku kasi umpan je. Terima kasih la bulat sebab sudi reply komen aku ni. Yelah kan, mana nak settlekan downline lagi, cari prospek, latih downline, pegi dgr ceramah upline, pergi motivasi, nak motivasikan diri sendiri, aku paham mmg takde masa nk tgk komen kat sini.

I don't really trust that i can make you think pun. But since aku takde keje lain ni dan aku tgk kau ni ada potensi meroyan (bkn selalu troll layan aku), why not?

Word verification: tanardse (retards?)

Aidid Mu'addib said...

Eh... ado laei si bujor idak sekolah neh...

Masih belum gak dapat faham pasal isu tersembunyi MLM erk dol? Ini aku kasi sinopsis ni ha: Kalau ko nak kaya dgn buat MLM - sure boleh ajer. Jadi millionaire pun boleh - dah ada byk org berjaya. Sorang millionaire - ada 10,000 org lain kena aniaya... itu ikut statistiknya. Tapi kena ingat mamat rempit woi, lagik byk duit ko telan dari downline2 ko tu, lagik besar kesannya pada masyarakat - sebab org jenis ko yg telan duit downline dgn cara mungkar pasti ada beratus/beribu org. Mat rempit dungupiang anak hindu mmg berlambak berkeliaran skrg... itu yg jadi masalah besar kat org melayu dewasa ni... fucking shit punya generasi.

Bertungkus-lumus la korang cari downline, ada la dapat sikit duit untung dari bzns laknat tuh - tapi yg paling untung sapa? Setiap org yg join MLM itu akan menyalirkan duit masyarakat melayu secara kumulatif kpd tuan-punya scam MLM - yg majoritinya adalah geng kapaiq haramjadah. Ko buat MLM apa dol? Ko tu kulibatak kapiaq CEO fuckers tu ha... yg tgh telan duit org Melayu... atas bantuan ko. Berbangga la ko anak hindu oi jadi balaci kapiaq. Otak ko tak sampai ke situ erk? Aku tahu mmg tak sampai... bebudak pembaca yg melayan ko pun tahu jugak, IQ ko mmg tak sampai untuk fikir sampai ke situ. Apa boleh buat dol? That is you... and many other meleis in Malaya.

Cuba la bawak mengkaji dan membaca lebih sket - aku dah suapkan macam2 info kat blog neh - apehal dungu ya amat bang? Dah disuap pun masih nampak kelabu gak? Fuck it boy... what is fucking wrong with you? Terlalu dungu sebab dibesarkan dgn duit haram-laknat ke apa dol? Cuba tanya emak-bapak ko... dia org suap ko dgn duit rompakan, rasuah, bzns scam, duit ntah hape2... or what? It's worth a shot. Mana la tahu kan?

azwan said...

Ape ko takut sgt Bulat. Cakap MLM mana yg ko join, yg ko sokong sgt. Tgk sape bebal..aku atau ko. Ada berani..ada telor?

Tadi dah missed point pasal ethics. Dah dapat tangkap belum? Almaklum IQ nye 24. Slow2 ye badigol. Aku paham ko bodoh, lembam sket..

azwan said...

Dungu nak mamposss...

Isu unsustainable business model..
Isu product scam...
Isu hukum...

Ada berani nak argue benda2 tu? Kalau IQ nye dah low gitu. Memang akan sentiasa missed the boat. Too dumbfuck to understand. Pikir dalam konteks investor la dol. Memang barua punya melayu la samdol sekor ni. hmphhh...what ever..

matdarts said...

yung...
ko nak bahasa elok2 ko pegi baca kat library smk bagan serai ko 2.....

Unknown said...

Anyways, aku minta bende lain kan tadi bulat? Memandangkan aku ni tak tahu tentang MLM ni, aku harapkan kau je lah ajar. Aku nak tau pasal org tiga orang tu. Itu je. ITU JE. Susah sgt ke sampai kau emo-emo ni? Kau ingat ada orang nak pujuk ke kau emo ni? Lagilah derang kat sini suka api-apikan kau.

Now, dear commentors and frequent readers, feel free to continue my work on questioning this person. However, be reminded that this person will not be able to answer your questions directly without getting all worked up.

Orang kalau marah ni selalunya dua je; lapar atau takde duit.

azwan said...

Dah lebih setahun join..tarak sekor MLMers pun mampu bagi fakta kenapa MLM dorang sustainable, kenapa product dorang tak scam, kenapa konfem Halal. Semua cakap tarak guna otak. Dungu nak mamposss.

Adinda said...

Kalau ada, nak juga dinda joinT

skylar said...

yung, as a teacher, you should know better.
dr rozmey scammer ni maybe tak paksa orang beli, tapi ade beribu downline die dok buat gila poyo kata produk dia tu baguih sangat.
sampai untuk anak-anak yang tak score pun ada jugak produk dr101 apa hal tu? seriously, tgk kat fb page lahanat sekor ni mmg meluat menyampah dan jiwa ko rasa marah. serupe bleh tutup la hospital tak payah nak susah2 produk2 dr gayboy sorang ni dah cukup.

kalo lps tegur student, die jawab balik, 'bukan saye paksa kawan saya jadi nakal pun, apa cikgu kisah? yang cikgu ni, tegur saya lagi teruk dari kenakalan saya' camne?

echoing previous comment - cikgu pun dah ramai buat mlm skang, ape gaji tak cukup ke? what hope do we have for our kids, when the person entrusted to guide them is crooked, bent and a scam

Kambing Terengganu said...

Uculer tambah satu lagi,fedup xde org nak jadi downline dengan BULAT dungu piang hahaha

shermannsixk said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Kambing: wahaha. Mungkin juga. Maklumlah kita tak buat MLM, mana kita tau kan?

Ouh ye bulat, kau lupa senaraikan MLMers yg sepuluh terkaya di malaysia. Kui3 tu bukan jawapan, in case lah kau tak perasan. Tapi takpe kalau kau tak boleh jwb. Kau bukan orang pertama yg tak boleh bagi nama MLMErs yg berjaya dlm mesia ni. Jgn nangis pulak.

Kambing Terengganu said...

Spot on skyler.Mmg chegu2 sekolah nie dungu piang. Nak buat extra income jer tahu. Sbb tu tak pandai nak ajar dlm english. Dah amik TESL pun x lepas nak ajar budak2 melayu english. Oh bangsaku gagal dek Bahana MLM. Harap2 lepas perlaksanaan sekolah 9jam nih chegu2 nih lebih tumpukan pada pengajaran drpd MLM.

hyelbaine said...

An MLM'er is one of the 10 riches ppl in MY? Hahahahahah

That's the best joke yet.... Or is it a lie that u think is the truth bulat?

Tell me if bulat dah terbakar adakah anda masih bulat? Hehehhe

bulat said...

owwwhhh nk senaraikan MLMers yg terkaya kat melaysia ke?? kata pandai guna internet untuk cari ilmu, guna laa internet google cari sendiri... ko tak buat MLM mmg serius shit ko tak tahu pun...

aaron said...

MLMers dengan sindrom denial.
Joint MLM lama dah, tapi tak penahnye senang walaupun upline janji macam2 setiap kali jumpa. Duit up front dah lebur, keja tetap dah resign, nak berniaga conventional tak pandai. So terpaksalah bertungkus lumus menjalankan kerja yang kononnya blh kaya cepat tu walaupun hasilnya tak seberapa.
Alih2 Aidid Muaddib kata kerja MLM tu haram. Eh, mane bleh camtu? Mana bleh senang2 aku nk terima fakta tu? Kalau aku stop kerja MLM haram ni ape jd dgn duit up-front aku yg blom dpt aku cover blk tu? Cmane aku nak cr makan? mana aku nak letak muka aku? Cmne aku nk jwb kt downline aku? Kerja ape aku nk buat lepas ni? Merempit? Keja Gomen? (dah tua dah) SPM pun tak lepas.. Cmne nk byr hutang loan kalu kerja takde? etc.. etc..
So you are in deep shit ain't ya? You have already consumed by the MLM so deep you are so afraid to accept the truth and the consequences.
To quote AM's feveret word, "what is fucking wrong with you boys?"

Rose said...

Hahaha, bulat tak tahu nak jawab tapi nak cover-cover. Kiut la bulat nie.

Baru ajar anak lagu nie (sambil melukis): bulat kecil, bulat kecil, bulat la besar....blabla...etc........last2 dapat lukisan anak beruang.

Kambing Terengganu said...

Jawab BULAT jawab. Jangan auta lagik.

hyelbaine said...

Internet search engines? I've used them all. Ning, google, wolfram alpha......

Yet I don't see khairolr or dr jugah..... I do see syed bukhary, Robert kwok, anak beranak lim goh tong, ananda krishnan and the likes..

Which rich list are u referring to again?

azwan said...

Perhaps this dumb is just another sophia talk. Buang masa...

skylar said...

All mlmers shall pass through this Kübler-Ross model, / 5 Stages of Grief:

Denial - no way MLM is haram, this is not happening to my MLM

Anger - Why Aidid wrote such bad things about my MLM? he must be jealous

Bargaining - If i concentrate on selling products only, no downline, then it should be ok.

Depression - then again, no downline, no money, i'm not a millionaire, oh don't bother, i shall lie down to rot (in hell)

Acceptance - Aidid is right after all. All mlmers are scammers/losers/traitors to their own race

bulat said...

komen2 mcm korang nie biasa laa, sbb jenis yg belum tahu yg sebenarnya...

ramai yg kat luar tuu jenis2 species mcm korang nie, dn aku tk kisah pun sbb untuk faham sesuatu perkara bukan hanya dengan setakat teori je berlori2...

bila tanya budak sekolah tau ke doktor keja buat apa, sume pun cakap tahu tetapi hakikat yg sebenar adalah pengalaman, sbb tu klu setakat teori2 je mmg serius shit ko takkan tahu smpi bila2...

google laa smpi jumpa, mcm tuu la klu nk buat research bukan jenis yg cepat putus asa hyelbaine

Adinda said...

Si bengap bulat ni pernah tengok list Forbes for MLM gamaknya

Unknown said...

Prospek: bang, abang buat bisnes apa? Mcm kencang je.

Bulat: abang buat MLM. Nama bisnes PastiGagal.

Prospek: eh bang...bestnye. Dia tentang apa?

Bulat: kata pandai pakai Internet, pegilah Google sendiri.

Sekian sketsa kita. Apakah moral daripada sketsa di atas? Samada si penjawab tak paham bahasa, bodoh, sombong atau bodoh sombong. Atau bak kata kak Rose, tak reti jwb tapi bak cover gaya comel. Tak payah malu. Aku dsh ckp tadi kau takkan jadi orang yg pertama reti tak reti jwb soalan tu.

Aku bkn tanak google tapi well, aku kan tak pandai pasal MLM ni. Karang salah google, keluar pulak bukti lain. Tapi kalau kau berkeras jugak bulat, kau kasi je nama MLM yg kau buat tu memandangkan aku rasa kau tanak share apa-apa dah. Nampak gaya dah emo serupa orang meroyan. Aku mmg nak cari ilmu tapi dah semua org kau kata bodoh, dumbass, gelap hati, apa kata kau je jadi penerang hati? Tunjukkan jalan yang benar.

Bertanya tu pun satu cara utk cari ilmu, bai. Yang kau bahan-bahan aku ni, nmpk sgt kau emo ngan aku. Karang kau yang tak tidur malam (I'm guessing you are already not) aku tade hal. Tak bawak kudis pun komen kau ni sbb aku takdak bisnes mcm kau. Aku tak racun atau bunuh bisnes dgn komen-komen aku sendiri tak berapa pandai. Kalau orang search pun, org tak prospek aku tak nampak aku emo, ta, boleh terima kegagalan berdebat?

Ini aku hint utk kau berenti jadi clown kat sini. But i guess we already have the answer.

hyelbaine said...

Bulat, u asked us to search for the MLM ers that are in MY's 10 riches.... Mana Ada sengal. Ko try lar sendiri

If ur asking us to find 10 riches MLM ers dlm list MLM is no different from asking an idiot to right an equation in string theory...

Mcm ni lah susah sgt kan.... Kau kan business man berjaya kan kan, tahun ni byr zakat berapa?

Aku ni keje angkat kon trafik jer so Aku bayar zakat dalam 2 ribu lebih sket jer, Ko kaya mesti bayar byk kan kan? Ce citer.....

Unknown said...

Dahlah tu bulat. Aku kasi nasihat ni. Kau pergilah sri prospek bisnes kau yang kau tanak kasitau sgt kat kiterang tu. Kami sedang mempermainkan kau ni. Lagi galak kau reply, lagi seronok kami jadinya. Contoh mcm aku la. Beria gila nak kenekan kau ni lps tu tunjuk kat kawan-kawan.

Ish kalau aku jadi pemilik bisnes, takdenye aku nak bertenggek kat blog orang lps tu emo. Mcm rakde adab buat onarbdekat rumah orang.

azwan said...

hahahhahaha...
Ngaku je la bacul. Nak sebut MLM sendiri pun bacul. Baru vasektomi ka dol. lambat pikap samdol ni..

aaron said...

Eh baine, byk masyuk tu. Aku dah lama berminat nak susun kon traffic kt LDP tu. Ada lobang? :)

Unknown said...

Bulat tak paham soalan. Atau dia buat-buat bengap. Orang mintak MLMers dalam senarai 10 orang yang terkaya di malaysia. Bkn sepuluh MLMer terkaya di malaysia.

Nasib baik aku bukan downline mamat ni. Kejap lagi aku ckp nak tambah orang bawah zainal, dia pegi tambah orang bawah Lisa. Tak ke haru?

azwan said...

Si bulat ni aku tgk cakap sipi2 jek. Falsampah la konon. Takut tu nak sebut MLM mana satu dia join tu. Takuttttt...

hyelbaine said...

Aaron highway dah makin byk dahh

Dalam etp and rmk10 bersepah Ada boleh pilih...

Tapi keje berat sket ler kene hujan panas tak mcm bulat businessman berjaya..

Menunggu dgn penuh debaran sumbangan zakat bulat nihhhh..... Mesti byk giler kan bulat ?

Unknown said...

Jadi bulat, kami minta tak byk ye. Nama 'business' encik dan jumlah zakat. Kalau aa screenshot, lebih bagus.

Baca ni elok-elok ye? Kalau suaah nak baca tu, upahlah orang baca dan terangkan. Apa adahal, business kan kencang sampai tanak kasitau nama business. Berapa sen sgt nak bayar org baca komen kan?

Adinda said...

Korang nii... Sapa lagi ler yang berambut bulat kat sini selain dari si dia yang berposing sakan kat dalam entry ni. Heh

matsom said...

tu dia... ni antara entry yang paling cepat sampe 200 comments aku ghase. tahniah kat bulat (getel?) and geng, susah-susah korunk naikkan posting kat blog keparat neh :-o

Posoik said...

Last!!! Yeayy...

KR555zal said...

oh,crap!...aku telah tersilap dengan memilih untuk baca entri ni selepas makan...

skylar said...

these guys would stop at nothing on their course to be a full-fledged scammer.

they will scam your children. (for some reason idiots undergrads are very good prospects to them)

they will scam your mother.

they wlll scam your father.

they will scam your brothers and sisters.

oh wait, perhaps they have done that.

come on spread AM like there's no tomorrow.

post AM's link, talk to people, print leaflets of AM's blog (is this too far? haha)

let's just do it first, if mlmers can scam people using multiple platform - flyers, fb and other social network sites, why can't we use it to spread the truth?

like AM used to say:
good night, and good luck

Anonymous said...

Gila ah ding dong sampai 200 komen? Perghh..

Aku tengok gigih betul MLMers tegar nieh. Orang cakap apa bagi fakta pun semuanya salah tok gurunya aje yang betul..nampak sangat otak dah kena clorox.

Aku sendiri pun dah banyak kali disuruh cuba dan dipaksa masuk MLM..siap mamat yang promote tu stalk aku sampai ke tempat kerja ni..semata-mata nak suruh aku jadi downline yang aktif..gila lah..Macam-macam stok MLM yang aku jumpa..such as Amway lah, Uptrend lah, Omega Trend lah, Herbalife la, yang jual prepaid MLM pun ada gak! Sekarang ni ada mamat dari Coway sudah aim aku..siap tanya bila cuti..kalau nak datang tu bawak la kawan-kawan sekali..tu ayat-ayat biasa MLM tu...I rimas la camni..benci tau.

Anyway, biasalah diorang ni cerita mesti gah, kereta kalau tak beemer tak sah, maklumla aku ni org jalan kaki je. Tapi yang paling penting sekali, kalau datang tempat aku siap mintak air free pulak. Aik kata pakai beemer takkan choc cream chip tak mampu bayar kut?

Zaha said...

Pasal ni je http://www.mmc.gov.my/v1/docs/Saiz_gambar_PP_dlm_iklan_-_papar_dlm_website.pdf dia pun da boleh kena tindakan... sure Aidid da baca ni

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 477   Newer› Newest»