And so it is...

Saturday, November 12, 2011

Dr. Rozmey Che Din | Herba Prima Marketing


Meh kita cite pasal produk "makanan kesihatan" yang dikeluarkan oleh Dr Rozmey "Aku Dah Kena Gantung" Che Din. 

So, apekebendanya scam MLM berasaskan produk kesihatan yang di-mastermind-kan oleh mamat perasan neh? Herba Prima Marketing nama syarikatnya - cuma takde satu pun produknya ada nampak umbai-umbai daun pokok rumpai batang kayu, or whatever. Semua main claim "herba", tapi produknya adalah dalam bentuk tepung bancuhan yang kena dikocak dalam air - jadi, apemendenya yang herba bang? Apa yang dimaksudkan dengan "herba" dalam definasi bzns-bzns scam MLM yang wujud di luar sana adalah jauh bercanggah dengan maksud "herba" yang sepatutnya. Kalau dah produknya ada dalam paket/sachet, dan ianya dalam bentuk tepung, serta ada perasa, dan bewarna-warni - baik cakap aje, produk tu adalah "makanan artifisial" dan ianya dikilang di Sungai Petani, dan bahannya ntah hape-hape punya pokok, dah siap dikisar jadi tepung, dan dah dicampur dengan pewarna, pengawit dan bahan-bahan kimia lain. Meh la korang semua minum produk kesihatan yang merepek neh. Dan jangan lupa sedekah duit free banyak-banyak kat doktor erk. Korang pengguna meleis kan ramai ya amat dungu gilabab? Sedekah aje leee.

Isi kandungan produk seperti keluaran Herba Prima Marketing ni (sama gak macam Herbalife dan lain-lain scam MLM yang bersepah di luar sana) boleh diproses daripada bahan apa sahaja... herba ke, rumpai laut ke, karbaid ke, batu kerikil ke, taik kucen ke.. Sapa yang tahu sebenarnya bang? Kelentong aje sesedap rasa buat promosi gah, sudah pasti mesti ada mangkok low IQ tak sekolah yang akan beli. Especially kalau ko pasarkan cara MLM @ "skim piramid berproduk" - Huhuhu! Kencang seh!

Meh, aku kasi korang perspektif Aidid Mu'addib tentang apabendanya yang "HERBA":


Lepas tu, kalau korang pergi survey kat website promosi Herba Prima Marketing ni, cuba korang fahamkan konsep promosi yang dilakukan dengan penuh amatur dan dengan penuh sengkat akal. Gunakanlah model cun ke, balak hensem ke... ini tidak. Semacam betul hotak Dr Psycho neh - ah you all figure it out. 


OK, not gonna elaborate further about some creepy stuff about the doc-scammer. What is really wrong about this freaky guy's business anyway? It is an MLM, sure,  and he sells health supplements that promise the sky and the moon, but what kind of scam is it? Here are some examples:


Di manakah pusat perubatan yang diiktiraf oleh KKM yang telah menjalankan kajian terhadap produk Jus Diet 5 ini? PPUM, PPUKM, HUSM, etc? Kat mana der? Perkara ini penting sebab promosi di atas mengetengahkan fakta-fakta perubatan yang berbunyi semacam ianya telah dikaji dan didapati mempunyai kesan-kesan kepada kesihatan manusia yang sangat spesifik. Ini bukan cara makanan kesihatan dipromosikan di Malaysia. Ini namanya kelentongan perubatan buta-buta yang dilarang tegas oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. "Boleh "merawat" masalah kemurungan, susah tidur, migraine dan gastrik" - Aiyaaaak! Pernyataan yang sebegitu sempoi sahaja sudah bulat-bulat melanggar Akta-akta Ubatan (Iklan dan Jualan) 1956 (Pindaan 1983) dan Lembaga Pengiklanan Perubatan 1976. Tarak otak ka apa? Or just plain greedy?

Pastu, ada satu-dua perkara lagik. Kepada pengguna-pengguna yang pernah bersedekah duit free-free pada mamat perasan neh - dengan membeli produk Jus Mate 5 di atas - meh abang Aidid Mu'addib kasi tahu satu-dua perkara kat korang: Kalau ko pagi-pagi makan cekodok bilis barang 4-5 ketul, lepas tu makan tengahari makan ringan (sup sayur, tomyam atau sandwich), dan petang pulak makan sebijik epal hijau - apekebenda perbezaannya dengan amalan pemakanan seperti saranan Dr. Rozmey kat atas tu? Seriously? Kalau ko pulak makan nasi lemak sepinggan waktu sarapan, lepas tu ko ikut saranan makanan di atas, ada beza ke bang/kak? Lain la kalau dia cakap mimun JM5 waktu sarapan, pastu makan 1 lb steak dgn 1 kilo french-fries waktu lunch, pastu makan 2 kilo daging khinzir macam khinzir untuk makan malam - tapi ko kurus jugak - itu baru namanya produk magik. Lepas tu pulak, apa punya jenis doktor sepaling psycho yang menyarankan manusia supaya tak payah bersenam? Masalah tak bersenam ni la punca utama manusia zaman ini mati awal kiri-kanan atas-bawah. Gila ke apa menyuruh orang tak payah bersenam? Gilos!


Kelentongan: Formulasi canggih apa yang mamat scammer ni boleh buat pemerhatian dan penyelidikan? He is not a physician or an endocrinologist, and definitely not an epidemiologist. He's just a non-practicing Obs & Gyn doctor, that left his practice for quite some time now. Mamat ni hanya penjual produk kesihatan (produk yang datang ntah dari mana), dan tanpa ada kajian terperinci (double-blind, case-control, etc.) tetapi sewenang-wenangnya melakukan promosi berbau medikal kepada pelanggan-pelanggan yang kebanyakannya tak tahu hujung-pangkal, yang mungkin akan menyebabkan diabetes mereka jadi bertambah teruk (dan mungkin boleh membawa maut jugak tu)... dengan kaedah scam MLM pulak tu bang. Haiya! Perkara sebegini terang-terangan telah melanggar etika perubatan dan "code of conduct" Persatuan Perubatan Malaysia. Dia bukan ahlinya - maka dia tidak boleh "claim" sebarangan. Last sentence: "Anda kini mula berasa kenyang dan bolehlah mula amal makanan yang kurang kalori dan manis".... duh! Isn't that obvious? Aiyoooo, kelentong tak abis la ko ni bang erk?


Oh snap! All three products above are scam products straight-up, and they are all based on non-existent science. PSEUDOSCIENCE! Hai-O nak buat scam bengkong magik made-in-China (beli RM100, jual RM2,500), si mamat Jugah ni pun nak buat scam yang sama jugak. Tarak idea lain ka? Elektrostatik terapi Al-Jabbar/Alpha-One style... kah kah kah! Pastu, ada pulak penapis air siap ada batu kerikil aura boleh kasi bunuh kuman bagai. Aiyoo ane! I really wonder if this guy a real doctor or not. Apa jenis doktor ntah? Kalau Kamaruzzaman Che Hussain barua Al-Jabbar nak scam orang buat terapi elektrostatik, itu aku boleh faham - sebab mamatnya hanyalah si scammer tak beragama dan tarak kesah makan duit scam dan takde latar-belakang medikal langsung - hidupnya hanya bertujuan untuk mengelentong manusia demi dapat duit sket untuk bawak bekalan ke liang lahad. Tapi ini doktor ni der, sudah ada MBBS, sudah ada Masters, what the heck man? Duit punya pasal - terus gelap mata ka Rozmey wei? That is purely unethical man.

Ini lagik satu terang-terangan melanggar Etika Perubatan Malaysia - siap pakai stethoskop tu ha... this guy is just plain stupid. Greedy stupid. Agaknya tak pernah tahu apa makna "Etika Perubatan". Silap-silap, perkataan "etika" pun dia tak pernah dengar kut.

Btw, who the freak is Dr. Rozmey Che Din? Sapa sini tak kenai lagik?




What a vain, pretentious kinda guy huh? But, I digress. 

Anyway, kiranya mamat ni banyak buat "photo session" gilabab jugak la erk? Posing begini, posing begitu, pakai pakaian ini, pakai cawat itu, tunjuk kereta mewah kasi species meleis-dungu tangkap leleh, tunjuk gambar kapal-terbang ntah copy daripada Google ke, atau dari mana-mana ntah. Memang seronok ya amat ber-posing agaknya. Mahu kasi dunia tengok dirinya tu puas-puas gitu. Kasi semua manusia nampak si scammer yang ini telah berjaya gilababat jadi kaya buat MLM mengelentong anak bangsa sendiri. Gilos. 

Walaupun benda ni memang MLM, dengan bzns menjajap produk yang takde kajian perubatan whatsoever, dengan promosi yang melanggar Akta KKM sesuka hati dia orang... frankly, sapa-sapa yang join MLM Dr Scammer ni memang tak faham sangat la pasal bzns MLM la jawabnya tu. Hanya MLMers yang amatur join bzns Dr Rozmey ni. Daripada pelan pemasaran yang dicanangkan oleh Herba Prima, sapa-sapa yang join bzns ni hanya akan dapat habuan daripada hanya 2 level ke bawah, dan sebagaimana ramai scammers MLM yang cari makan dengan kaedah sebegini tahu (you know, MLMers yang terer yang memang kerjanya ngompol duit haram-laknat MLM, sure tahu apa yang aku cakapkan ni) - kalau ada potensi habuan datang daripada downline bertingkat-tingkat - lagi banyak level, lagi besar ekponensialisme yang akan berlaku - dan lagik besar potensi pendapatan laknatnya. Kalau hanya boleh dapat habuan daripada downline 2 level kat bawah - jawabnya kalau nak kaya, kena la jual produk banyak-banyak - takleh la pulak cari downline banyak-banyak pastu goyang kaki melepak kat rumah kira duit yang datang daripada beratus kulibatak downline kat bawah.

Generasi anak dan generasi cucu - hahaha! Kampong gilabab. Not that kampong is a bad thing... I live in a kampong now. "Kampong" as in - tarak class langsung punya pelan pemasaran. Tak canggih langsung pelan pemasaran Herba Prima ni. Tarak chance nak kaya-raya untuk sapa-sapa yang berharap nak kaya buat MLM kalau pelannya macam kat atas. Yang betul-betul kaya hanya sorang sahaja - itu doktor parasite scammer. Orang lain? Kena la jual la produk cokia' tu banyak-banyak wei. 20 tahun lagik buat kerja yang sama pun tak tahu boleh kaya ke tidak. Itu pun kalau si mamat ni punya bzns tak lingkup awal.

Ingat apa Aidid Mu'addib ajar kat blog ni scammers woi: Kalau ada korang yang tak kesah jadi orang tarak beragama, tak kesah menganiaya sesama bangsa, takkan ada rasa bersalah makan duit haram-laknat daripada sanak-sedara dan kengkawan, dan nak kaya-raya buat MLM mengumpul duit daripada kerja downline sebanyak mungkin, supaya boleh beli BMW 2nd/3rd hand bulan depan - korang kena cari bzns MLM yang ada plan pemasaran yang boleh kasi habuan daripada sepaling banyak level downline - THAT"S THE TRICK TO GET STINKING RICH IN THIS MLM BZNS BRADER! 

Apa bzns MLM yang ada sekarang, ada habuan daripada lebih daripada 5 level ke bawah? Korang study benda ni, dan kalau dah jumpa, pastikan ko join bzns tu seawal mungkin, aku janji ko akan pasti hit-the-jackpot. Contoh aku boleh kasi kat sini: 4Life Transfer Factors ada habuan 10 level ke bawah, HR Goat Susu Kambing Scam sampai 8 level, geng apek punya Elken pun 8 level gak... tapi yang paling aku takleh tahan - HPA. HPA kasi 13 level ke bawah tuan-puan abang-kakak, adik-adik, dan scammers berserban sekalian. HAHAHAHAHAHAHA! MLM syariah buatan setan namanya tu bang. Bahalol nak mampos mamat-mamat berserban dan berjanggut. Sekoq-sekoq ahli HPA hari-hari sebok menggunakan sentimen agama untuk buat bzns MLM, sedangkan kadar riba' HPA adalah antara yang tertinggi (atau mungkin yang paling tinggi, ever!) di dalam industri MLM di Malaysia. Tak tahu la apa nak jadi pada sesetengah manusia yang perasan dirinya "Islam" kat Malaysia ni. Islam Cap Ayam namanya tu. Hey, now you're getting the hang of it... fast!

Eh! Berbalik kepada Dr Scammer kita neh - pelan pemasaran Herba Prima adalah pelan pemasaran MLM yang haprak, tapi walau bagaimana pun, ianya tetap sama secara dasar dengan mana-mana scam MLM yang lain, di mana disebabkan adanya faktor "TAJAAN" dan "AGIHAN HABUAN BERBILANG TINGKAT", kesan akhir ketepuan pasaran serta kadar kerugian besar-besaran yang akan berlaku kepada majoriti ahli yang melebur duit ke dalam bzns sebegini tetap akan terjadi - like clockwork. Tak kesah la kalau Herba Prima hanya kasi habuan dua level sahaja pun. Eksponensialism dan ketepuan dan collapse pasti akan berlaku sooner-or-later, macam mana-mana MLM lain jugak dik. 

OK, I'm already bored with this guy. Btw... why now? I mean, why would this article come out today, and not 12 months ago? OK, here's the clincher:


Aku ingat selama hari ni hanya aku sorang aje yang meluat dan memendam rasa bengang kat doktor scammer pengelentong umat Melayu neh. Rupanya, pihak berwajib pun dah memerhatikannya dah lama jugak bang. There's still hope left in Malaya. I thought all seemed lost for a while there. Well, what goes around comes around. Dengan ini, aku declare mamat ini memang telah dicap kat dahinya dengan title: DOKTOR SCAMMER TAK BERETIKA. Itu 2 tahun kena gantung tu, tapi terasa macam tak cukup la pulak. Seeloknya humban gaung aje mamatnya... atau masuk jail terus. Baru la masyarakat Malaya boleh selamat sket daripada kelentongan berterusan daripada bahalol-bahalol yang tak profesional) dan tak beretika sebegini. 


  






477 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 400 of 477   Newer›   Newest»
Anonymous said...

TQ TQ TQ for the post.
You are doing great, continue the good work!!!

RudyShahrin said...

giler ah, tak samapi 4 hari dah lebih 200...kalah entry jus keramat monavavie...hahahah

anyway aku nak komen gak lah,

bulat,mona dan seangkatan nya...

hangpa penah dengaq tak ayat nih

"bodoh tak DAPAT di ajar, pandai tak BOLEH di ajar"

kalau hangpa paham, hangpa semua la tuh..macam hidup dalam dunia yang lain plak, dah kenyataan depan mata, yang pi khayal lagi pasai apa...

21windows said...

Aiyaaaaaaaaaaaakkkkkkkkk!!! Fuckkkkkkkkkkkk MLM!!!!!!!

Aidid: Waaa lawak juga poster 2 Alam yang hang ubah tu. HA HA HA HA. Epic LOL!!!

azkramm said...

salam, bro aidid,
apa citer terkini pasal laporan pasal QNET yang bro dah hantar ke Bank Negara, KPDN dan police hari tu?

nak tau gak, apa respond dari bank negara? senyap jer..ni

jojo said...

Woiiiiii azwan geiboy! Pala hanggok ko lah nak cakap pasal MLM nyer business sustainability. Semua benda negative ko nak bias kat MLM, habis tu biz konvensional tu takder risiko ker cibai, boleh sustain sampai biler2? Takyahlah ko nak cakap pasal calculated risk biz conventional, kalu ader financially sound business plan ngan positif/solid pulangan pelaburan/kadar pulangan internal sekali pon leh sangkut jugak sebab faktor2 luaran/dalaman yang tak dijangka.

Ko ingat market assumption tu berdasarkan berapa potensi batang kote/puki kat market & bottomline jer ker fucker? Ko punya assumption pon tak robust nak justify business plan.

Macam kimak jer ko ni. Ader lagi factor sustainability lain macam business efficiency/distribution efficiency badigol oiii. MLM pakai network/MLM marketing, so business berkembang secara dynamic, market product cepat, tak yah establish outlets sana sini atau edar kat retail chain tunggu pembeli datang beli macam konvensional biz. Distribution layer kurang, kos penyelengaraan premises/promosi pon kurang sebab downlines gi straight ker pembeli/prospek & word-of-mouth. Untung lebih dari pengurangan kos agihan leh salur kat rewards/komisyen/workshop & seminar kasik motivate downlines supaya terus horny nak carik prospeks. Satu lagi, faktor loyalty–repeat business pon boleh sustainkan MLM. Apa2 business pon nak repeat business/repeat penggunaan produk, customer happy datang beli balik atau kasik testimonials rekemen kat orang lain pakai,nak kasik loyal lagi bagi points ker apa ker. Aku ngaku ader company MLM yg jual produk2 yg takleh sustain & jana repeat business.

Mmglah downlines tak leh sampai infinity bongok. Yg ader kat plan pemasaran tu hanya guideline potensi pendapatan downlines boleh/target kena achieve. Ko jer bongok baghal telan bulat2 ikut bontot Aidid dengan graf haramjadah exponential infiniti dia tu. Kadar pertumbuhan populasi
(jgn lak ko cakap bayi baru lahir dalam Malaya ni yer bahlol, ni pertumbuhan dari segi yg masuk dalam income bracket/start ader income & yg income naik sebab progression) leh create prospek/leads baru untuk downlines. Sebab tu jugak penting ada repeat business sebab kalu prospek baru dah slow, income downlines yg kat bawah2 tu leh sustain.

Best case scenario, downlines rajin cari prospek boleh jadi kaya atau jutawan, worse case kalu malas, tak dapeklah nak nolong. Takder bezanyer ngan pekerjaan/biz biasa. Rajin untung, malas rugi. Kebanyakan yg join MLM ni untuk second income, nak duit lebih, tak semua nak target jadi jutawan. Kalu nak kaya, kena kerja kuat lagi cari prospek.

Sudahlah geiboi fucker, kepala hanggok ko memang dah set semua MLM cos. scam. Dok lah ko melalak kat dalam blog ni cium bontot & ketiak Aidid. Kat luar sana, MLM akan terus maju dan maju!!!! Woooohooohoooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ps Aidid, kalu lu belom check out dari hotel kat Penang tu, meh gua gi jumpa lu, kita sembang2.

sero said...

Jojo:

Bisnes konvensional melingkup... CEO company n pekerje2 sahaje yang tempias n harap2 bos cepat recover semule... Bos keluar modal semule n start over from the bottom

tapi kalau MLM collapse?... matilah org paling bawah kene keluar modal lagi untuk join yang baru... betul kan?..

kalau satu Malaysia dah jadik prospek company MLM tutttttttt... semua org kene beli produk2 yang pricenye kite tahu mahal, ini macam dah paksaan pulak..

Betulkan la kalau salah...

21windows said...
This comment has been removed by the author.
21windows said...

jojo: bisnes konvensional memg juga ada risiko. tp at least risiko dia xdela seteruk MLM. MLM tu xstabil bai. even sistem pun da xstabil. jangan samakan MLM ngn konvensional. MLM tu uncertainty tinggi. Makanya, kalo nak involve dlm bisnes konvensional, kena ada ilmu. tahu selok belok market mcmana bukan main hentam masuk. tp MLM pula, buta2 je boleh masuk yg penting pandai kelentong. aku da tgk member2 aku suffer sbb MLM bodoh ni dol. ada yg hampir bunuh diri lagi sbb hutang byk sbb g join MLM fuckshit neh. siap upline lari lagi. sbb tu MLM ni bodoh. cilaka. memang bodoh. sialan punya MLM. Bego. bajingan.

21windows said...

Jojo: ko ckp best case senario downlines rajin cari prospek boleh jadi kaya atau jutawan, worse case kalu malas, tak dapeklah nak nolong. Takder bezanyer ngan pekerjaan/biz biasa. Rajin untung, malas rugi. Kebanyakan yg join MLM ni untuk second income, nak duit lebih, tak semua nak target jadi jutawan. Kalu nak kaya, kena kerja kuat lagi cari prospek.

What the fuck are u talking about dol? dah sah2 kene g cari orang kene g kelentong orang dol kalo da masuk MLM tahi ni. hbs tu nak dpt duit celah mana dol? dah sah2 memang thrust untuk MLM taik ni kena cari orang, kelentong orang. korang xde ke rasa bersalah lepas kelentong2 orang?xpnh ke sblm tdo korang terpikir akan mati time tu juga tp siang harinya g kelentong orang ramai join MLM? korang muhasabah diri x sblm join? korang pnh terpikir x kalo so-called prospek or org2 yang korang da kelentong tu xhalalkan duit dorang? korang x pnh ke terpikir tu sume? readers baca blog Aidid ni bukan sbb jilat bontot or ketiak Aidid tp sbb readers tahu menda MLM ni memang mcm CIBAI> di ulangi CIBAI.

21windows said...

pastu MLMers ni belagak mcm taik anjing. kipas2 duitla mendala. weh aku ada gak kwn yang sama mcm JOJO&CO ni yang taksub ngn MLM ni mcm da xblh nak adjust pale hotak dia. Perghhh!!! kemain mamat tu g posing ngn kete BMW 7 series sambil kiss2 kete tu. pastu ngn xmalunya ngaku kat fb dia kete dia baru beli cash. WTF?padahal nak kelentong orang join. mcm celaka! LOL epic FAIL!

jojo said...

Seperti biasa pencacai2 abuya Aidid akan melalak melolong tulis ikut bontot. Kagum aku ngan penyokong2 lu ni Aidid.

izza said...

Whats up with the ferrari shirt with golden socks and heels?? Worst fashion fail~~

Seriously, everyone bole kurus kalo ikut cara pemakanan yg dia rekemen, even without Jusmate5..And the recommended diet is just wrong..No protein or carbs, just a serving of fruit and vege??..This is not what an ethical doctor would recommend to a patient..Just my humble opinion..

izza said...

no matter how much you hate the doctor, you still nak scroll up and see his face repeatedly..
even pas muntah2 pun still nak gak tengok muka dia again n again...
kan? kan?
hebatnya aura 'vain' Dr Rozmey...hahahaha

azwan said...

Pelawok jojo,

Ko ler kimak dol. Mak bapak ko skali kimak. Tu pasal org2 yg butoh tak paham bisnes konvensional, pegi masuk MLM dol. Desprate cari jalan mudah...dasar pengecut.

Lagi banyak lu bercakap, lagi terserlah kebebalan ko bahlol. Ko sendiri citer kenapa MLM tu akan crash.

Memang byk variable assumptions bila ko draft untuk satu2 business plan, tapi bottom line nye ialah business MLM survive dgn puki2 mcm ko bahlol. Survive dgn new downlines a.k.a puki jojo, rekruit puki2 baru untuk grow. Tu pasal ko tgk grow curve dalam financial projection dia exponential je dol....untuk early stage dan growth stage. Sebab dia ambil kira jumlah manusia yg perlu direkrut, bukan market size untuk satu2 product. Ko boleh jugak ganti dgn product masa nak buat projection tu, tapi product bukan drivernye samdol. Pikir betol2. Dah sampai plateau stage, suddenly crash. Kenapa crash, sebab bisnes lahabau MLM bergantung pada donwline2 baru, puki2 baru untuk hidup. Takde puki2 baru termasuk ko, dia lingkup. Repeat sales zero, melainkan pakse menten point. Ko paham tak ni fucker? Otak babi ke tenuk ko ni. MLM bergantung pada penajaan. Takde bangsat2 mcm ko, dia collapse. Produk taik babi pun leh hidup, asalkan ada downline baru. Product bagus, survive lama sket. Pelbagaikan product, lagi lama sket survive. Tp tak penting, sebabnye akhirnya crash jugak, sebab tulang belakangnye pencarian downline, bukan product.

Bisnes konvensional tak bergantung pada puki2 baru untuk create new business unit. Dia jual direct pada customer. Customer yg create word of mouth, cakap product tu bagus. Tak payah kasi horny terliur babi a.k.a jojo nak buat sales. Tu sebab business plan utk konvensional, ape2 strategy ko nal letak pun, product strategy ke, sales strategy ke, positioning ke, blab la bla...semuanya adalah berdasarkan pada commercial viability product tu. Fokus product. Product tuuu dol, bukan downline2 baru, bukan puki2 baru..paham?!

Memangla ada faktor-faktor tak dijangka...ko nak masukkan gempa bumi pun boleh dol. Tapi risikonye kat sini ialah marketing strategy MLM tu sendiri yg bergantung pada downline puki2 baru untuk grow. Babi, paham ke idak ni? Cuba ko analyze satu2. Ko pernah buat business plan ke idak neh? Ke ko seronok sgt bercakap atas stage? Ko ni kalau present kat investor mampos kena kutuk.

Dalam kes MLM, product bagus tak bagus, puki mcm ko konfem nak taknak kena gak jual. Bukan sebab nak sgt jual product pun, tp sebab nak komisyen, kena cukupkan point. Dah itu yg korang jual kat seminar. Kasi semua orgasm dgn komisyen. Isu commercial viablity product MLM tolak tepi, sebab rekruit downline yg penting. Thats why ko tgk byk product scam dalam MLM. Product tak sepenting downline recruitment. Boleh diambil kira product MLM ni sebenarnya ialah manusia baghal mcm ko..bukan aku. hik hik hik!!

Konon dynamic sebab distributor nak sgt buat sales, tapi sebenarnye nak downline baru, nak komisyen lebih. Dynamic kepala puki ko la…sebab tangkap puki manusia la dol, paksa manusia buat sales, bukan pada product.

azwan said...

"Sebab tu jugak penting ada repeat business sebab kalu prospek baru dah slow, income downlines yg kat bawah2 tu leh sustain"
-->puki2 baru ko dah slow sebab market ko dah saturated dol. Dorang kejar komisyen, bukan nak jual product pun. So brape level ko leh kejar? 5,6,7? Ape jadi kat lapisan ke 7? Boleh dorang duplicate sama mcm ko? Nak ambil kira populasi 7 billion pulok dah? Bodoh ape mamat ni?..hahahahah!!

" Yg ader kat plan pemasaran tu hanya guideline potensi pendapatan downlines boleh/target kena achieve."
-->ahahaha!!! Ini yug ko sumbat kat puki2 ko masa seminar kan? Potensi pendapatan unlimited. Ni cara ko tangkap ahli2 puki mcm ko. Itu yg ko tabur janji kat mana2 fucker baru yg masuk MLM. Takkan ko nak suruh dia cari satu level je kot. Mesti push dia, mesti berlevel-level, sebab ko jugak makin kayo. Angan2 mat jenin...

“Kebanyakan yg join MLM ni untuk second income, nak duit lebih, tak semua nak target jadi jutawan.”
Yaaa….sebab tu kalau nak buat bisnes MLM, kena cari downline sebanyak mungkin, sebab ko sebenarnye perlu seorang champion babi sahaja sebenarnya untuk jadi kaya. Takde boleh 4-5 orang je dol, Walaupun dalam sistem nye suruh cari tiga puki je. Macam main judi dol, ko dapat yg mcm babi tonyok standard jojo, lagi cepatla ko kaye. Patut ajak Najib join ye dak? Tu biggest market share tu. HahahahhahhaHHAHAH!!

Ko tu yg dah kena brainwashed samdol. Aku tak pikir ko dapat tangkap pun semua ni..balik2 puki2 atas ko membaghalkan ko balik. Jadi bodoh sampai kubur la ko.

Senang citer ko bagitau aku ape bisnes MLM yg ko buat. Ade brani dol? Pengecut? Ade telor bagitau sini. Ramai nak baca ni. Aku akan listkan kenapa bisnes fucker yg ko join tu akan crash.

"Best case scenario, downlines rajin cari prospek boleh jadi kaya atau jutawan, worse case kalu malas, tak dapeklah nak nolong"
--> Best case bila yg baru join tu, antare yg earliest la dol. Worst case bila yg join MLM tu yg last2. Nak masukkan puki2 baru pun susah. then ko tuduh dia plak pemalas. What the fuck la ko neh ek. Memang satu keturunan ko scammer ke?

Thats why MLM terus hidop kat Malaya ni dol, sebab ade manusia bodoh mcm ko terus angan2 nak kaye, jilat bontot cinapek kat situ. Tarak paham fundamental business. Erkkk...susah nak digest ke semua ni dol? Babi memang susah sket nak paham.

aku_ein said...

Wahhhh..makin panas...ni kalau live kat tv, mampus kene censored je..tuuutt..hahahah..

Pape pun tahniah pada yg masih xfaham konsep mlm..sian..

Xpe, AM, azwan dan lain2 ble terangkan..

Aku yg xbelajo ekonomi pun ble faham pe yg azwan tulis..korang masih xfaham gak..betul2 sian..

azwan said...

Untuk adik2 yg tak paham2 lagik:

Company Mission Statement.

MLM:
Berapa banyak manusia baghal aku kena hasut untuk join MLM dalam masa sekian sekian untuk dapat financial figure RM sekian sekian...berdasarkan strategy satu jek - pig recruitment.
Product - Secondary.

Business Konvensional:
Berapa banyak manusia yg ada kemungkinan suka beli product ni, so company leh capture market size sekian sekian, so that company leh dapat dapat sales RM sekian sekian..dalam masa sekian sekian..berdasarkan strategy sekian sekian.
Product - Primary focus.

sero said...

Blogger jojo said...

Seperti biasa pencacai2 abuya Aidid akan melalak melolong tulis ikut bontot. Kagum aku ngan penyokong2 lu ni Aidid.




-- Seperti biasa pencacai2 Abuya MLM akan melalak, merauang bile dah takde point yang kukuh nak di postkan --

azwan said...
This comment has been removed by the author.
azwan said...

Bila downline tak berjaya..senang2 tuduh mcm2 yek.

Basic reason ialah manusia ni tak static mcm product. Ko jumpe si A, untapped potential dia bahagian art, si B plak untapped potential dia sport, setiap org potensi diri yg berbeza. Tp MLM treat semua manusia ada potensi yg sama, boleh buat sales, influence people, etc. Skill tu bukan semua manusia ada. Tu sebab setiap MLMers kena cari sekor champion kalau nak kayo. Nak harapkan sales mau kena ludah je. Tp MLM sibuk nak jugak tekankan setiap manusia tu sama...ko boleh buat, kenapa aku tak boleh?

Ni semua penganiyaan.

Ada MLMers yg ada kemahiran baca personality trait downline baru. Dan dia tau kalau si A ni masuk, dia boleh pergi jauh ni, at least menten point tahap ni.

Ni semua penganiyaan.

Tu jadinye bila MLM tak betol2 jual product. Dorang jual false belief. Dia tau product ni memang tak mampu nak compete dgn produk konvensional. So harapan utama..bergatung pada downline recruitment, dan sales wajib dari downline.

hehehehhe....baghal2 MLM ada kesah semua neh? tarak kesah beb...janji duit masyukkk..

Unknown said...

Has jojo lost his mojo? Apsal jojo ni emo sgt eh? Tak sangka blog ni dan kata-kata Kami ni sungguh mengesankan bagi seorng business man.

Bang, org buat bisnes dia tak emo. It's nothing personal, just business. Org tu mintak market assumption je. Apa yg susah sgt?

Ke tak boleh jwb soalan? Takkan tade market assumption kot? Cemana buat bisnes tade market assumption? University assigment cikai pun ada.

Ataupun komen-komen ni semua affect business kau? Cube ckp. kami concern ni. NOT.

azwan said...

hehehehe...
Aku concern keturunan aku ade yg terjebak dgn MLM nanti. So far...semua aku dah taji. Selemaatttt...

ActiveX said...

Amirul omegatrend dulu buat Amway... huarh... hahahahah...

CikMingMing said...

wanmuse, CikMingMing nak ikut nanti jumpa aidid. kalo bole nak sekereta... CikMingMing nak bawak satu family CikMingMing. kita gerak dr kL kan? CikMingMing bukan apa... teringin nak naik kete mahal2, canggih2 hok milik org MLM ni. selalu dpt tgk gambor jer...

CikMingMing said...

CikMingMing taknak ler naik kete wanmuse kalo setakat kete proton. paling kurang pun biar ler mcm porsche AC tu... MLM maju kan? kete pun mesti teknologi cecanggih kan?

eeiii! excited CikMingMing nak naik kete org MLM yg mahal2 ni... org mkn gaji yg halal mcm CikMingMing ni mana dpt beli kete mcm wanmuse..

Nur Fauzi said...

cikmingming:
kite ni pakai proton je...haha

3viL X eIjI said...

As Salam

Aku dgr ada org ajak ko borak2 kat kedai minum ye aidid muaddib? Nak ikut jugak boleh? Nak tgk gak mamat MLM yg berdegar2 ni berani hayun ko ke tak... Hahah! Bebudak MLM ni cakap je lebih... meh try ckp dgn tangan plak meh...

Ultra Gorgon said...

AssCramp Doll!!

Dah baik sakit hati lu ari tu ke? Hahahaha....

Retired @ 41 said...

asal MLM jer...bebudak meleis mesti penuh panggung punyer............ tapi sbb per jarang ada chiness........ perangat....perangatttt.....

pomenpokokceri said...

nampaknya macam blog penoreh getah ni dah mula memberi kesan positif..kalau tak tak kan la MLMers datang menyalak kat sini..

to MLMers tak yah la nak hangin hangin..bukan susah pon ..bagi je fact and figure tak perlu melankolik dan retorik dan barbarik..

kalau fitnah di mana fitnahnya..kalau salah apa yg betulnya.. tak abih abih nak bersemuka dgn aidid si penoreh getah.. kami yg lain ni macam tukang ubah kon LDP, pomen kapcai, tukang masak gerai tomyam, dan azwan da tok mudim takde siapa pon teringin nak ajak sekali bawak jumpa aidid ke..teringin lorhh nak naik caldina or bemmer 3rd hand..asyik naik honda mangkuk je hari hari..

azwan said...

hmphhhh...

kalau aku, tak berminat la jumpe bangsat2 ni. Tak selesai masalah pun. They are the lowest life form...thats why they join MLM.

Poor insight...mcm ko deal dgn case poor prognosis schizophrenia..very poor insight. Ko cakap ape2 pun melantun balik. Org nak kick-start business brainstorm skali skala, dorang every week...maybe everyday. Rosak grey matter. Yuckkssss...pttuiiii...

Ape2 kat dalam blog ni bukan utk dorang pun. Bahlol2 tu panas bontot, baru nak cari downline dah kena tanye "Ape pandangan ko pasal blog aidid muaddib?". Skali dua tanya takpaa, kalau bekali2, mau mereng otak. Tu yg merempat kat sini. Prospek terjejas dol.

Lagi dorang panas bontot, lagi puas hati aku. Makhluk gini jgn kasi can. Perosak pengkhianat...diri sendiri je yg boleh kasi sedar. Itu pun kalau sedar. keh keh keh...

Haliqa0ni said...

salam.
i have zero knowledge in all this MLM things and ALMOST drown in one of them too. bt luckily my fren gv me this link few months ago. bt nt exactly this entry laa. of course i didnt swallow all of AM's entries blindly. i did some research too. i ws shocked to death too at first on how true they are.

actually wht im trying to say here is, THANKS bro fr opening up my eyes. as i said before, i have zero knowledge bout all this. XD

CikMingMing said...

Jojo, bank tempat CikMingMing keje nak pakai org buat sales. Mortgage department... kalo jojo nak bertaubat dan insaf, bole laa hantar resume. basic ada n ada komisyen... islamic bank lagi... 100% halal. transaksi tanpa riba.

Apa? jojo tak minat? kenapa? sebab jojo tak bole jadi jutawan? erm... tapi jojo kalo buat sale, achieve target bole naik pangkat&gaji. apa? lambat? jojo, biar lambat asal selamat... jojo taknak jgak? sebab malu? tak apa... jojo jgn malu sebab nanti kalo org tau yg jojo menipu, lagi malu...

apa? jojo taknak jgak? jojo ni jgn laa degil sgt... jojo cuba keje ke bisnes yg halal ke... tak susah kan? jojo takut tak bole bayar kete jojo? jojo bole buat staff loan kat bank CikMingMing tau... byk benefit lain lagi... staff home financing... qardhul hassan, medical card, optical n dental... n byk lagi laa... MLM yg jojo tgh promote tu ada ke?

jojo tak eran? hmm... mampos ko lah jojo!

aku_ein said...

Kepada yang baru belajar, xpe..sama2 kita kongsi ilmu..kalau xpaham, ramai yang kat sini akan terangkan..kalau ada salah faham tu biasa..yang penting boleh belajar, bukan xboleh diajar..

Cikmingming..try la amik gambor kete n cium kete tu sekali..hehehe..kete kancil je pun xpe..janji halal, kan..lawak aa mingming ni..

Admin said...

ehem...
http://2.bp.blogspot.com/-6Z4OC2rTZaU/Tr0OTt-P_MI/AAAAAAAACnQ/r4EUTSfSxJk/s1600/Screen+Shot+2011-11-11+at+7.58.51+PM.png

kotak kiri bawah sekali tu,awek yg kiri sekali tu,sy ada bbpin dia..sapa nak?miahahaha....

cekming ming...nak nak nak....nak keje...email please... :D

joe said...

Dr Romzey (dont bother the spelling), and all those MLMers stupidos, sila terjun gaung secepat mungkin, kami sume tau yg korang xkan ade rase bersalah sbb dah sebat duit org2 melayu secara batil, dari korang teruskan hidup dengan menelan duit haram, baik terjun cepat2 sblum gaung tu penuh scammer2 lain, ataupun Plaza Masalam menjadi pilihan? (kalau terjun pastikan mati, kalau cacat nanti mnyusahkan org lain plak)

Yours truly

kyrie said...

Banyak kawan2 abang yang doktor2 & pharmacist termasuk che rozmey, walaupun abg ni penoreh getah professional join MLM. Kebanyakkannya nampak berjaya dgn banglo 3 tingkat, bimmers, merc depan banglo. Tapi abg ni masuk MLM jenis apa pun bungkuih. Serik-seseriknya. Bermula dgn shakley, uptrend, semuanya buat punah duit abg jerr. Say no to MLM.

CikMingMing said...
This comment has been removed by the author.
CikMingMing said...

CikMingMing terharu...

sila anto resume korang kat:
Kuwait Finance House Berhad

nak email CikMingMing ke? bole... insyaALLAH CikMingMing forwardkan pada HR.

CikMingMing delete laa post comment CikMingMing sblm ni... CikMingMing bg BBpin k?

nnt kita BBM ajeler...
26A5D800

Arya Dröttningu said...

Might as well leave your phone number for bootie calls, Ming. Heh.

Adinda said...

Yeaahh.. And home address to boot!!

Aidid Mu'addib said...

You wanna booty call from Aidid Mu'addib... servis baek punya!
Get the phone now, please dial 1300-88-2525

Adinda said...

Waiting for doc azwan number. Heh

Oh yeah bedid, extra cheese n salami please.

CikMingMing said...

CikMingMing call da... org tu jawap pizza hut! bukan aidid muaddib! frust ler... eheh!

Nur Fauzi said...

ye tak ye...no pizza hut rupenye bro aidid bagi

cik mingming. kalau tengah takde keje dulu nak jugak mohon kerja dgn KFH

Anonymous said...

semuanya salah harian metro..dia je yang sanggup amik duit untuk kepentingan kompeni sendiri wlaupun pengiklan tu adalah dr jambul, encik elektrik jisim ataupun nombor2 ahlong..

selamat tajuk muka surat depa tu suma ADVERTORIAL..kalau TIPS KESIHATAN, memang bungkus ah melayu jadik scammer je sepanjang hayat..

semuanya salah harian metro~

BapakKepolisian said...

Emmm jojo nie mcm cerdik sikit dr ikan sepat, timbul pastu lepas satu 2 das ilang.yg lain supporte ikan kalapiah langsung dah tak timbul.

Oiii jwp soalan oiii apa nama busines ko? Masak Loooo Mak??? Bacul potong la buat dedak ikan bandaraya ada jugak paedahnyer

Encik KangKung said...

Pergh, x rugi baca smua komen yg ada. Walaupun amik masa tapi berbaloi sebab banyak ilmu ada kat sini. Terima kasih banya2. Time2 bosan, ada pulak komen lawak dari mlmer2 tu. Memang best la, info ada, lawak pon ada. KekEkeke.

Mlmer nie sibuk ckp pasal sistem MLM tu betol la, halal la, mcm2, tapi produk yang merapu2 tu takkan diam je atau memang dorang percaya ada sains magik.? Biodisc tu la yg paling failed skali. (ada ke putar2 kat pam minyak.? utk kurangkan penggunaan minyak.? Kurangkan pencemaran udara.?) Adoi...

Aku sokong apa yg bro 'uculer' cakap tentang penggunaan internet MLMer dan kebanyakkan orang zaman skarang. Diorang xnak dan xsuka cari ilmu, diorang cuma sibuk ber'facebook/tagged, dan main poker game tu sambil mencari downline2 baru dari pagi sampai la malam bertemankan secawan teh atau pon air kosong. Selalu nampak diorang2(lelaki) nie langsung x hiraukan hari Jumaat, Lepak buat muka bodo je sampai abis solat jumaat pon masih nampak sibuk berborak dan bertenet. Adusss...~

Unknown said...

Encik kangkung saya perempuan la T___T.

Siam Mari said...

Asskramp, toksah lah menyibuk tanya aidid perkembangan terbaru report Qnet kat Bank Negara etc....Benda ni takes time. Jawab dulu soalan aku yg hari tu? Biodisc Made In China mcm mana hg claim made in German. Tunjukkan dokumen import yg aku mintak baru boleh confirm dia punya point of origin. Atau hg ni cuma balaci Hindu Vijay ni...Qnet tak kan bagi dokumen ni kat hang.....takut pecah rahsia.

Pasai Dr Rozmey ni....pelik umat meleis ni langsung tak pentingkan integrity. Sebab tu orang yang tak beretika dan berintegriti mcm mamat ni pun banyak pengikut. Dr Mickey Mouse pun banyak jugak pengikut...siap ada kelab alumni lagi.

Anonymous said...

asskramp punggung memang camtu..tukang putar belit fakta yang entah mai dari mana pun kita tak tau...duk cari statement orang pastu condem..bila suruh jawab soalan orang..cabut lari macam tak dak telur ja.

bulat said...

ala ckp2 korang nie masuk kanan kuar kiri je bagi aku, baik korang pikir berapa zakat yg korang kuarkan untuk bantu org lain tuu..

uculer ko tk payah tahu laa apa yg aku buat, minda negatif ko tkkan mendatangkan faedah langsung.. klu ko rasa ko bagus ko tolong laa kawn2 ko dapatkan gaji mereka 10k ke 15k ke tiap2 bulan boleh?? ko guide laa kawan2 ko tu dgn skill2 yg ko ada dalam conventional business... oppsss lupa plak, klu diri ko sendiri pun jenuh kerja mcm mn nk tolong org lain yek...

bulat said...

klu dh berjanggut bayar duit zakat kenapa nk tanya pasal zakat aku pulak tolol... dhh tu korang je laa yg bayar zakat selama nie...

fuck you laa AM, yg betul hanyalah untuk ko n pakturut ko dalam linkungan species mcm ko je...

azwan said...

Bulat palat, ko bab ethics dari hari tu aku cakap bukan ko leh tangkap pun. Pesal ko lepak sini dol?

Susah nak carik downline skang kan.

Ape kate ko sontot bontot rozmey 80kali, ko kan tak kesah bab ethics. Dia integriti dah loss, ko pon sama. Jenis tarak kesah punya bangsat. Sontot banyak2 yek..duit dia juto2.

Aidid Mu'addib said...

Woi bujur...
Emak-bapak ko larik dari rumah sampai tak balik2 erk? Ko membesar sorang diri tanpa ajaran yg betul? But anyway... ko tgh high lepas chase heroin ke apa dol? Something is definitely wrong with you boy... terasa aku macam bercakap dgn mat-pit gitu.

Ryo R6 said...

makanan kesihatan tapi janji boleh ubati penyakit macam2..yg tu pun dah salah..

ubat batuk berbahaya?co. yg kluarkan ubat batuk dah spend millions utk segala testing bagai n dapat approval dari fda..bukan main janji kosong cam si rozmey ni..

ayayaya..hitamnya hati MLMers ni.kalo tak tbuka hati, bawak2 la membaca posting kat carigold..kat situ bnyk kisah org tlungkup pasai mlm ni..so ada ke kebaikan mlm ni? :D

Adinda said...

Sohih bulat baru fes time naik pentas. Tu yang cakap penuh motivasi merapu.

H M said...

penat gelak..

aku rasa aku dah start nak bosan masuk blog ni sbb ulang point yang sama.

but it surprised me that banyak lagi troll yg masih nak samakan MLM dengan conventional business, level MLM dengan pangkat dalam organization, pelik weeehhhh... please stop being retarded boleh?

this is madness!

bulat said...

ryo r6 ko tak payah mkn makanan kesihatan pun, ko kan dh sihat, klu sakit makan je laa ubat klinik, ko punya duit ko punya suka laa.. mentality kebanyakan pemikiran org melayu (dari kecik smpi dh berbulu jubuoq tk pernah amik tau pasal makanan kesihatan bila kena sakit kronik makan sebiji terus nk sembuh, bila tk sembuh jugak dgn sebiji capsule terus kata scam...)

digitalspine said...

2.69 mil. 1 iklan pun tarak. Salah satu cara bantu org tanpa kepentingan peribadi tetapi untuk kepentingan semua org yg tahu/rajin membaca/memahami asas bahasa melayu, tahu asas matematik dan yang paling penting mampu berfikir secara logic.

Thanks everyone.

Aidid Mu'addib said...

Bujur samdol dol...
Penggunaan makanan kesihatan di zaman moden ini adalah salah satu punca kenaikan insiden kerosakan hati dan buah pinggang dol. Makanan kesihatan itu semua adalah makanan proses dari kilang yg ada bahan kimia pelbagai brader... What the fuck is wrong with you asshole? Ko dulu memang tak sekolah, hari-hari isap fit erk? Emak-bapak ko tak kesah ke ko jadi matpet?

ilufne said...

bulat,
positif thinking? hahahhahah! ngko tak tau ke penyamun pun boleh pikir positif untuk halalkan menyamun. ngko spesis penyamun camtu kah? :P

dah benda taik, takkan nak cakap wangi kot?

dah benda haram, takkan nak cakap halal kot? (walaupun gomen tak haramkan kan kan kan kan kan kan.. ini orang bingai tahap gaban pun tau... unless ko lagik bingai :P)

vangangs takleh diajar gitu la kekdahnyaa... kesiannnn.

Jarr said...

MLM = BABI.Jadi hukum dia HARAM.

itu pon susah nak faham ke Scammers?

Bengap pesen apa agaknya ni.

izzNatta said...

Kenapa la korang melayan si bulat & rakan-rakannya yang merapu ni... Mula-mula agak entertain juga, tapi lama-lama bosan pulak... Tak ada point yang boleh digunapakai... buang masa aje...

Ingat... Tujuan asal blog ini adalah untuk menyelamatkan anak bangsa kita dari terjerumus ke dalam skim atau produk yang menganiaya bangsa sendiri... Dapat selamatkan seorang pun Alhamdullilah...

Jangan layan sangat orang-orang yang tegar MLM, dah sedap makan duit anak bangsa sendiri, mana nak patah balik... macam mat gian laa... Gian tegar...

Hanif said...

sy like komen Jarr.. kenape mlm itu haram ? sila baca komen beliau kah kah

zura.adnan said...

skylar, i'd like to retweet (!!!!!) your comment:

"echoing previous comment - cikgu pun dah ramai buat mlm skang, ape gaji tak cukup ke? what hope do we have for our kids, when the person entrusted to guide them is crooked, bent and a scam"

well said!!!

Xeno said...
This comment has been removed by the author.
skylar said...

azureus, technically speaking, you can't retweet that since i did not tweet it in the first place. (for one to rt something, it needs to be tweeted 1st, no?) btw, i have a dormant twitter acc, (i never caught the bug)

that said, i believe there's no copyright issue on this blog. copy, plagiarize, steal, modify, do away with the conten (but not the message) and spread the truth and the knowledge

skylar said...

if anything, it's copy-left; since this belongs to the league of blog2 keparat. hahaha

too many scammer butthurt now. sometimes when i wanna blow off some steam i'll directly irritate the scammers who openly declared their association to any MLM by private messaging their inbox with AM's link.. try that it's fun!! i took the game to them

CikMingMing said...

nak naik kete Bentley Bulat lah mcmni g mkn pizza hut. tak jadi CikMingMing naik proton Wan Muse.

hasmn said...

skylar,

"if anything, it's copy-left; since this belongs to the league of blog2 keparat"

I like!

jojo said...

azwan geiboi neh tak habis2 buang masa dok memuki kat blog ni….Melalak2 macam pundik ko neh. Dlm ko dok memalat buang masa tulis point2 bahlol ko tu berapa byk gua punya fuluss masyukkk.

Kejadah lu..ko nak cakap bisnes conventional focus kat produk jer. Produk tu driven by sales jugak fucker, sales dalam erti kata puki2yang membeli. Kalu ader produk bagus, takder puki2 yg nak membeli tak guna gak. Ko ingat biz conventional tu peduli sgt ker ngan consumer nyer needs bahlol??? Semua nyer bottomline. Derang ni pon “create needs”, kalu produk cikai,ader
marketing/advertising (con cara halus) mantap, ramailah2 puki2 yang nak beli. Paksa beli cara halus gak tu. Lagi mau cakap pasal penganiayaan.

Dalam satu stage, biz conventional akan hilang momentum gak,jadi plateau & seterusnya bust kalu bisnes tak evolve, takder innovation, brand tak kuat, positioning tak kena, market trend berubah, yg penting sekali tarak source baru untuk business/produk “recruitment”. Kalu dok jual kot satu saluran , sampai bila nak berkembang bisnes fucker. Sebab tu kalu dgn pengrekrutan downlines, MLM leh tap market yg untapped dgn cepat. (tap that ass!)

Kalu MLM yg jual produk bagus yg nak kena repeat usage (untuk result maksimum), marketing/PR bagus, downlines promote bagus, setiap sorang pembeli yg berpuashati tu leh generate income baik untuk satu downline. Ko neh geiboi, sudah2lah melalak.

jojo said...

MingMing, menda lu merapu cam orang terencat ni ah? Kalu aku jadi Aidid, malu aku ada follower macam ko neh.

Anonymous said...

ko tu yang merapu dildo...oh tidak..sekurang2nya dildo pun ada kegunaanya.tapi ko mana ader jojo..sampah masyarakat!

Encik KangKung said...

Eh sry Sis Uculer. Haha

Bulat tu bukan kisah pun mkn duit haram. Tlg kwn2.? Dulu mamat2 lampe berger bodo nk mampos tu bukan main gi ckp camtu ngn aku. Offer kerja kat spa konon(mati2 aku ingat ada urut2, wakakak) Last2, MLM(boringgg).
Korang nie memang dilahirkan sebagai penipu ke oi.? Skarang mana pegi beb.? Aku nmpak jual cd ngn mp3 kat pasar malam pon ada.

Jojo oi, barang2 keperluan harian tu contoh mcm benda2 yg betul2 perlu, boleh repeat jual dan berpatutan. Mcm mak aku berniaga nasik, takkan dia nk beli beras yg bertenaga nuklear kot, mana mampu. Beras biasa2 dah la. Cuba tiba2 naik walaupon seposen, mesti komplen mahal.

Barang2 MLM.? Dah la xde khasiat, ckp putar macam2, Mahal nak mampos. Sib baik hobi aku membaca, xde la kena tipu bulat2 ngn orang2 yg mcm kao. Kalao kao pandai bab berniaga skali pon tapi pengetahuan kao sendiri tentang produk tu sikit je, boleh blah la oi. Tak ramai orang bodo ok.?

Aku pon dah terasa apa macam yg bro Aidid rasa. Perghh...

Adinda said...

Dear jojo and the pukis,
Do extend ur stay here.
I need the entertainment.

Metafora said...

wan muse n bulat

nape nk meroyan kat sini dol? bak sini fakta korang yg dapat cantas tiap2 satu kat blog AM ni..kalu korang dapat cantas,aku akan jadi downline korang..aku tau korang susah nk cari prospek skang ni kan?

isu bahasa jgn cakap la..kami kat sini bukan lurus bendol..sarcastic..ada paham?

Metafora said...

jojo

urrmm..orang score A rupa2 nya...dl score A,skang Herbalife? demm u

Anonymous said...

ada gerai mamat ni di karnival HM di kepala batas penang hjng minggu ni...

Danish said...

Jojo said:
"Kalu MLM yg jual produk bagus yg nak kena repeat usage (untuk result maksimum), marketing/PR bagus, downlines promote bagus, setiap sorang pembeli yg berpuashati tu leh generate income baik untuk satu downline."

Still d same lame issue to every MLMers. From Amway, Pak Man Telo, QNet, HaiO, bla bla bla.. Those r graduate from d same Blackheart Dog mahaguru I guess. Evrytin is bout 'produk scam yang bagus! downlines! income yang baik! Tolong orang, kawan, sedara jana pendapatan 5k 15k 50k 150k per month!'

Same same same, repeating repeating repeating... MLM's Marketing PR eh. Is that all??? Ops! Jangan lupa tayang keta besar hebak skali sambil posing pakai kopiah. Pedulikan halal haram. Jadikan agama sebagai modal. Buktikan ada produk supaya orang tak kata scam. Tipu la macam mana pun xpa, janji barang nampak hebak daripada teknologi Alien.

FREAK huh!!!

Bulat bin bujur:
What d ya mean.. Is it zakat fitrah or zakat pendapatan?

CikMingMing said...

jojo: jahanam ooooh jahanam ooooh jahanam ooooh jahanam nooo... (ala2 justin bieber)

azwan said...

Apa aku yg buang masa babi jojo oi! Ni blog antiMLM bahlol. Aku contribute kat sini. Ko tu yg buang masa dok komen2 kat sini. Blog ni byk dah dapat bagi kesedaran kat budak2 hingusan jgn masuk MLM dol. Baca komen2 semua. Ko tu yg panas bontot dok sini. Perkataan melalak utk ko, bukan aku la fuck! Nampak sgt susah nak cari duit haram skang yek.

Wey babi...fail la lu pasal marketing dol. Konsep hancus lah lu bingai. Ko score A kan dol? Ada baca entry terbaru score A blog ni? PPS tu pun paham ada kekeliruan dari segi market needs dalam score A. Dorang pun risau sebenarnye market needs ni wujud sebab MLMers bahlol jajap pasal nak cepat kaye ke, atau sebab produk tu sendiri.

So ko pun confuse dol. Ni bukan soal market needs pasal produk, ni sebab market needs MLM tu bukan driven by product strength tu dol. Salesperson business konvensional tu pusing2 kelentong2 ko pun pasal produk tu jugak. Takde sebut pasal nak kaye. Belasah produk yg sama jugak. Taknak beli takde sape rugi, settle situ je.

MLM bukan camtu dol. Korang bukan jajap product. Jgn nak kencing la korang dok pum pang pum pang pasal product. 90% korang jajap pasal reward system. Dgn perkataan lain product korang ialah "nak cepat kaye". So org nak beli product palat MLM sebab nak kaye cepat dol, bukan sebab nak product tu.

Kejadah ko nak banding promotion activity business konvensional dgn MLM dol? Benda basic pun ko tak nampak. Thats why ko bahlol dol. Duit dah tutup hati ko tu...mcm firaun la dey.

Ko jgn nak lari topik...atau bangsat mcm ko terlalu bodoh nak paham? Bahana MLM lies dalam marketing strategy tu sendiri samdol...means MLM tu sendiri. Sistem penjualan produk berdasarkan pencarian downline ni satu penipuan terbesar, yg mana syarikat mengetengahkan konsep nak capat kaya berbanding penjualan produk. Tu gistnye bahlol. bapakkk bahlol ko neh...patutla pun jadi scammer. Jenis tarak kesah halal haram nye.

azwan said...

"Dalam satu stage, biz conventional akan hilang momentum gak,jadi plateau & seterusnya bust kalu bisnes tak evolve, takder innovation, brand tak kuat, positioning tak kena, market trend berubah, yg penting sekali tarak source baru untuk business/produk “recruitment”. Kalu dok jual kot satu saluran , sampai bila nak berkembang bisnes fucker. Sebab tu kalu dgn pengrekrutan downlines, MLM leh tap market yg untapped dgn cepat. (tap that ass!)"
--> Alahai...lari konsep tu dol. Lari sungguh tu. Patutla asik masuk MLM je ai. Lagi byk ko cakap, kebebalan ko makin obvious dol. Sebab konvensional hilang momentum tu dah betol, tapi bab "yg penting sekali tarak source baru untuk business/produk “recruitment”."...alahai adoyai. Low IQ erk? Source baru ape nye dol...customer profilenye same je dol. Bisnes konvensional dari awal sampaila plateau stage jual pada market segment yg sama dol. Takde istilah terhegeh2 nak cari source/saluran baru dol. Dorang tau kalau jual produk ni, jenis manusia ape akan beli, umo range berapa, semua profile lengkap. Baru ade istilah repeat sales.

Kalau dah bergantung pada recruitment, ape yg nak di innovate lagi, nak position lagi? memang konfem crash. Org dah tak minat, cakap2 negative penuh bila dah sampai satu tahap. then crash la mangkuk! Ko yg jenis yg tak kesah, tapi yg hujung2 masuk camne? Habuk pun tarak. Pantat ko la. Dasar manusia pengkhianat ko neh.

Produk bagus dalam MLM tak wujud kalau most of the time korang dok promote bab reward system. Dia jadi mcm overlap. Takde sape leh buktikan produk tu betol2 bagus melainkan ko buat comparative analysis, produk ni jual cara SLM dan MLM. Kalau boleh jual cara SLM gak, then baru aku tabik. Kalau tak, taik babi dgn mana2 produk MLM, sama sahaja levelnye.

Ko nih dah confuse...dah mixed up.Fundamental business salah. Sape mentor ko? ade group mastermind? Kalau yg mengajarnye pun MLMers...jadila mcm badigol sekor neh. Sibuk banding konvensional dgm MLM. Tunggang terbalik otaknye. Tukar agame je la oi kalau tak kesah halal haram. Aku bukan tak boleh buat duit kalau masuk MLM, tapi aku kesah ape yg jadi kat downline2 aku yg masuk last2 tu. Org mcm ko....yilek. Bangsat punya manusia.

bulat said...

mcm biasa laa blog for dummies...

AM ko dh bape tahun tk kuar kebun gotah ko tuu?? yg ko rujuk boleh merosakkan hati n buah pinggang tu sebab produk yg ada jual kat kaki 5 chowkit ke?? lain kali beli laa yg dh diluluskan KKM, kenapa KKM kena mintak kelulusan ko ngan azwan dlu ke bila ada produk2 baru??

Azwan tk habis2 meroyan konon faham sgt ttg market assumption..
nmpk sgt masih kurang arif lagi pasal MLM bila dia kata takde kepentingan pasal produk langsung..

Aidid Mu'addib said...

Hey hey... matpet bujoq juboq sudah datang kasi komen. Dol... itu kajian kesihatan sejagat tu dol - kajian statistik utk seluruh dunia. Kadar kerosakan hati/kidneys meningkat kerana byk nya makanan proses di zaman moden. Ko mungkin tak pernah tahu sebab ko bukan duktuuuuur... sure la bukan duktuuuur, kalau IQ tinggi tak takde nye bingai ya amat susah sgt nak faham benda yg paling sempoi yg diterangkan sebijon-sebijon kat blog neh...

P/S: Kalau seseorang itu arif ttg MLM - dia akan larik drpd nya dol... kalau dia bukan Islam cap ayam laaaa... duh! You know... like us here. We run away as far as we can. Tak faham gak ek?

hyelbaine said...

Tadi kat masjid ada geng kasi flyer MLM sekali kena sergah dgn jemaah "tadi khutbah pasal godaan syaitan. Kau nie tidor ke atau tak masuk masjid langsung?!"

Padan muka hahahahahahaha

azwan said...

Bulat palat,

Dari dulu sampai skang aku suruh ko cakap je ape MLM yg join. Senang sikit aku nak basuh...dari segi product, business model, blablabla...ape yg ko takut sgt?

Ko bagitau aku MLM ape yg betol2 ketengahkan productnye tanpa usik pasal reward system. Selagi reward system jadi keutamaan, selagi tu la MLM tak sustainable. Haaaa...jawabla...jgnla asik ubah topik. Nak naikkan darjat MLMers, sila jawab. Jgn jadi babi dol...ko tu bahan je kat sini.

Market assumption tu penting dol. Itu je justifikasi utk engko nak kate teori matematik tu tak boleh pakai. Tp si jojo jubor tak nampak, assume apa2 boleh jadi...bisnes semua samaa...aiyoyoyo!!

Eceh....ko pernah ke mintak kelulusan KKM utk satu2 product. Itu memang kerja aku dol. Aku dah ulang byk kali, ape2 product yg dapat kelulusan KKM hanya dapat approval at that point of time, berdasarkan ape yg dah di claim pada waktu tu, ketika tu pada product label tu. Means BPFK, KKM hanya analisis content bahan tu dol, mesti pada standard yg dibenarkan bawah Pusat Racun Negara. Ada limit setiap satu bahan dalam apa2 produk kesihatan. BPFK cakap product tu selamat/lulus pada waktu tu, tapi BPFK tak jamin untuk kesan jangka panjang. Means kalau something long term side effect jadi di kemudian hari, BPFK tak tanggung, dan apa2 case study dari credible source BPFK akan amik kira dgn serius termasuk tarik balik lesen. Samala dgn kes Herbalife pasal liver toxicity. Yg ko tgk pasal fish spa kat newspaper pun sama, risk tu datang kemudian. Pasal efficacy, BPFK tak campo tgn, melainkan drugs. Claim berpada2, ada guidelines. Jgn jadi mcm Rozmey tu, sia-sia ilmu medical.

Aku org industry dol. Aku tau ape makne lesen KKM bagi tu, tau ape signifikan setiap satu simbol. Ape tersirat tersurat aku paham dol. Aku tak telan bulat2 mcm ko fucker!! dumbshitfuckbutohasshole!! Itu level ko MLMers...just telan bulat2...tarak pikir punya.

Jgn lari topik ye fucker. Kalau perangai mcm pukimak tak payah komen ape2 lagi. Atau ko tak kesah jadi hiburan kitorang?

lalallalalala.....

double q said...

lepas ni aku nak buat mlm jual butt cream plak.. sesuai utk penganut agama mlm yang butthurt...

farid said...

eh hidup lagi mata vavi nie...
siap ade team mata hati konon...
nak melawan hujah konon.. tapi fakta mcm bangang... sampah

Unknown said...

double q,

nnt kalau dah setat business butt cream kau aku nak join sekali. byk potensi ni.

Unknown said...

quoted from bulat: uculer ko tk payah tahu laa apa yg aku buat, minda negatif ko tkkan mendatangkan faedah langsung.. klu ko rasa ko bagus ko tolong laa kawn2 ko dapatkan gaji mereka 10k ke 15k ke tiap2 bulan boleh?? ko guide laa kawan2 ko tu dgn skill2 yg ko ada dalam conventional business... oppsss lupa plak, klu diri ko sendiri pun jenuh kerja mcm mn nk tolong org lain yek...

apa masalah kalau aku kerja eh? ada jejaskan bisnes kau yg ko tanak kasitau sgt tu ke? kau sedar kan aku tak untung apa-apa kalau kau kasitau. kau sorok pun tak untung apa-apa. sila sedar ye betapa tidak signifikannya kewujudan kau ni.

mcm aku ckp itu hari la. aku main-mainkan kau aja. aku tak terasa pun tetapi terhiburlah dgn kelakuan businessman yg mcm ni. selalunya businessman emo ni pun drpd MLM je. hentahlah kenapa. orang tanya berapa zakat, dia boleh tanya balik dah berapa lama kita bayar zakat. apa ke dangkal? org tanya pasal zakat tu sbb nak tau ko punya keuntungan berapalah sbb kat sini, kau yg kene prove something. kami tak payah. kami takde business. tak reveal numbers pun kami tak rugi. untung pun tidak. kami sokong kegiatan anti-MLM, kau yg datang rumah org lps tu memekak menyalak-nyalak kat sini (aku masih menaip sambil hirup air teh. sungguh tenang rasanya hati).

you should learn to answer questions calmly. not getting worked up mcm ni. nampak sgt dah di situ ciri-ciri org yg kecewa.

takpelah. aku paham. kau masih bukan org yg pertama tak boleh kasi slip zakat.

tapi seriuslah. susah payah kau baca komen-komen kat sini utk reply. gila membuang masa. baik kau jaga downline kau elok-elok. takut nnt dia tiba-tiba dia tersedar, mencicit lari. just in case la kan?

tanak kasitau zakat berapa? tadehal. tanak kasitau bisnes kau apa? lagi aku tak kisah. kau ingat aku nak tau sangat ke? haha tak nak pon. saja nak tgk kau menggelinjang tanak kasitau ko buat apa.

ini semua hiburan beb. kami yang membaca ni semua sedang terhibur.

CikMingMing said...

senang cite, dia mmg tak comply semua syarat rukun islam/rukun iman tu. tak membayar zakat is one of it. kesian...

Mona said...

Hohohoho Azwan orang industry. Patut la basic sains fail! Pastu pandai nak cover-cover dengan riak. Walhal dah kena belasah ngan Jojo. Hohoho, blah la dol. Nko dah tak releven lagi.

skylar said...

wah mona pun nak komen gak? kesian berape lame ko tahan malu kat diri sendiri dok jadi silent reader je..

siap dah jadik hakim tu bleh jatuh hukum relevant ke tak kat orang.. fuiyyyo!!!!!! i'm impressed.. ko paham ke tak maksud perkataan tu.. hahahahaha kah kah kah?

ko fail! fail agung sebagai seorang silent reader..

i wonder... if all AM did was spreading false info on MLM, why so many butthurts and MLMers put so much effort to counter this blog?

business must be bad huh? repent now! before hell needs to be expanded due to overquota/ too many occupants later

fail fail fail kantoi besar weh

ilufne said...

kelalar tul si mona nih!

azwan basic sains fail? ngko ni dari planet mana? ooo planet babun rupanya... patutlah..

yang sebenarnya spesis2 macam ngko, jojo the clown, wanmuse, bulat bujur pipih pauh dilayang bagai semua tu yang dah tak relevant tau tak.

get the hell out of here la woi. pegi la bukak satu blog anti-aidid so semua babun2 boleh melalak ramai2 kat sana. you are totally worthless here.

skylar said...

Mona's way of thinking:

Azwan orang industry = basic science fail

kah kah kah kah kah kah seriously.. bangang nak mampos lah ko ni mona.. ko mesti tak paham ngan statement azwan kan?

"Aku org industry dol. Aku tau ape makne lesen KKM bagi tu, tau ape signifikan setiap satu simbol."

ko bukan dah tak relevant lagi mona. you never were.. you're never relevant here!! you see, what the fuck is a stray dog cum beggar like you doing on a blog that's not looking for people's money but only wants 'to spread the truth, the whole truth and nothing but the truth' about MLM scam?

sod off and pick a cliff to jump. the sooner the better, for the Malay race as a whole.. embarrassing!

ilufne said...

skylar,
totally.

aku kesian kat spesis2 benak cam depa nih. benak takleh diajar. bila orang nak ajar tak nak dengar pulak. cakap main serkap jarang. main sentimen ntah hapa-hapa. ingat orang lain yang tak joinT MLM rugi besar, tak reti nak upgrade diri, tak reti nak pikir out of the box macam depa.

worthless shit!

Adinda said...

Do you guys have to throw them out from here?
Enjoy them please.
Lagipun we can educate people more with these discussions.

Oh yea azkram nakharam, your syariah compliant mean nothing to us.

skylar said...

abang tak nak bawak mak ayah abang pegi haji ke?

sampai bile abang nak hidup makan gaji, living from paycheck to paycheck je?

cakap macam bagus.. serious takde kate carutan yang layak untuk diorang.. x malu jadi pemintak sedekah yang cukup sifat! at least pelacur bagi servis baek for money.

what the fuck do they give to CONvince people to fork out large amount of money kan? scammer shit

ilufne said...

ok, i take back my word.

to all the baboons,

please stay.

and entertain us with your LIMITLESS stupidity!

azwan said...

Mona,

You want to start all over again? Come on..just between you and me. Table your points. See who is talking craps here dumbfuck...

Setakat lepas sedas dua. Takut tuu nak letak research paper tuuu. hik hik hik...what ever la MLMers dol. Kalau dah jenis tak kesah halal haram...masuk hindu je la woi!

double q said...

mona, aku rasa baek ko terjun KB MALL... mona mona, makin byk ko ckp makin terserlah kebodohan ko.. hahaha.. hopeless meleis...

Danish said...

Mona, AssCramp, Bulatan, Jolok eh Jojo, blah blah blah... Hm... Asyik ulang ayat tu ataupun maksud yang berulang-ulang.
Melalak terlolong. Kuat semangat la derang nih. Kulit muka orang MLM nih lagi tebal dari kulit babi lah. Terlalu banyak lapisan lemak daripada lemak babi nih. Orang duit banyak hasil haram katakan...
Dunia ni kan ibarat syurga bagi penganut2 MLM nih. Duniawi memang untuk golongan2 MLM nih.

Benar kata AM, Hell is empty. Huh!

skylar said...

bro azwan, how the hell she arrives at the conclusion that since you're from the industry, then your science knowledge is doubtful; escapes me..

just demonstrate her 100% of 3.5 IQ level.. *double face palm on the forehead

Unknown said...

Komen on MLM
Umpan MLM
Dik, korang ni belajar susah-susah, nanti dah grad, gaji starting berapa? Kalau nasib baik, dapatlah RM 2.5k. Kalau tak? Hutang PTPTN berlambak pulak tu. Apa guna ada ijazah tapi berhutang? Ada guna ke? 

Ini untuk pelajar.

Untuk yang kerja pula: 
Sampai bila awak nak kerja macam ni? Hidup ditentukan dengan gaji daripada bulan ke bulan. Ikat perut, nak bejalan tak dapat. Dngan bisnes ni, awak dapat financial freedom, awak dapat duit, awak dapat buat bisnes. Ha tengok ni, saya baru je tukar kereta. Sampai bila nak pakai Toyota sahaja? 

Dunia sekarang dah lain. Kerja sampingan itu penting. Bayangkan, perbelajaan naik. Tak teringin ke nak beli rumah sendiri, nak pergi haji awal-awal? Nak ke nanti dah tak larat jalan baru nak ke Mekah? Rugi-rugi. 

Bisnes ni pulak ada residual income. Awak tau residual income tu apa? Residual income tu maksudnya awak bileh wariskan gaji awak pada anak-anak awak. Sekarang ni, yang boleh buat macam ni adalah golongan karyawan dan penulis. Sekarang awak dah ada peluang macam . Mestilah rebut. 

Aku pernah bergaul dengan orang-orang MLM. Depan mmg akap berdegar-degar. Belakang, menangis. Kaki kene ada tiga tapi yang hidup hanya ada dua. Untuk hidupkan kaki yang lagi dua, kene topup sendiri. Masukkan duit dalam RM 2k-3k sebab nak tunjuk kat downline kononnya berjaya padahal itu semua hantu. Mana ada orang. Kalau nasib baik, tak perlu banyaklah kene topup. Kalau nasib tak baik, hantu tu ramai dan lama pulak takde mangsa terbaru. Konon kemas berpakaian hitam tapi akhirnya hutang keliling pinggang. 

Duit PTPTN satu sem silap-silap bileh dapat sampai 4k (aku dulu study kat private u). Ada je yang cuti that sem utk laburkan duit dalam bisnes. Bisnes tak jalan, duit pun dah habis salurkan dalam bisnes. Brhutang pulak dengan awek RM 10k. Last-last sampai aku grad tak nampak muka kat kampus. LANGSUNG. Mana kau pegi? 

I have seen these people, i've known them and sat down with them. Lived with them even. Duit sewa rumah tak kasi kat tuan rumah. Dia pegi masuk 'business' dia. 

Now, MLMers, you know the drill. Ini blog anyi-MLM. Sila buka blog lain untuk hentam apa yang ada kat sini. Feel free untuk deny apa yang aku taiio juga ni. I'm not going to lose anything weih. I have nothing to prove. Bontot aku tak panas dan aku tak emo. 

Adik-adik yang sedang belajar di uni tu ingat ye? Belajar itu untuk ilmu. Kalau kiblatnya nak dapat kerja besar, itu dah lain. Fikir sikit. Biar hutang belajar bukan hutang loan peribadi yang takde faedah. Daripda kau labur dlm MLM, baiklah kau pegi Kuwait Finance House untuk Islamic Fixed .deposit. Kan Cik Mingming? 

azwan said...

skylar,

Good question. Ko kena baca entry Monavie. Dia simply conclude aku tak tau beza protein dan compound dalam kes extraction and purification process. Palat dol MLMers ni, expect aku cakap satu2, jenis telan bulat2 gitu. IQnye low dol. Byk comprehension problem dia tu, aku malas nak retype balik satu2 ape yg dia bengap.

What a dumbfuckkkk. Dia takde modal lain dol..last2 badigol tu tak berani type ape2 dah. Jadi tukang sorak je...penjilat bontot2 MLMers yg komen kat sini.

ilufne said...

aku pun nak share pengalaman gak. about 7 years ago aku memang terjebak dengan one of the mlm. duit masa tu, fuhhhh mencanak2. merasa la 5-figs tu. tapi nasib baik hati tak buta tengok duit.

dan tak lama lepas tu aku quit. sebab memang start rasa tak sedap hati tengok downline berhutang kredit card berjela jela semata2 nak menten points bulan bulan. beli produk untuk stok setahun. menten points punya pasal. kalo tak menten tak dapat komisen. rugi wo! kalau nasib baik dapat la tolak produk kat orang. kalau nasib tak baik, berkulat la produk dok dalam stor tak laku. tak semua orang can sell, eh? despite what those asshole uplines keep saying that 'this biz is for everybody!'. what a crap!

lagi satu yang buat tak sedap hati, bila aku sendiri nampak yang produk2 mlm ni di jual dengan harga yang melambung tinggi, sebab nak allow komisen untuk upline. masa tu tertanya-tanya, eh halal ke tidak income aku ni. apa jadah pulak cost produk 10 hengget tapi kita jual kat orang 100 hengget? halal ke? tak nampak kat mana justifikasinya.

so one thing leads to another. last2 i stayed away from mlm, until now. sungguh. lagi banyak yang syubhah dan gharar daripada yang confirmed halal dalam mlm ni.

itu sebenarnya yang ingin kita perangi beramai-ramai.

sekarang ni makan gaji je. tapi merasa la jugak 5 figs tu. kesimpulannya, untuk adik2 silent reader yang dok baca ni yang teringin nak jadi kaya, ni orang tua nak pesan; semua orang boleh jadi kaya, but not with MLM. kalau otak kita bagus, kita rajin, attitude molek, we will definitely earn the dollars and cents. tiada jalan mudah nak kaya. jangan dengar cakap upline2 hampehs tu.

sekian. takzirah malam sabtu. (nampak sgt aku tak de kerja kan :P)

azwan said...

ilufne...MLM ape yg ko join?

ilufne said...

bro azwan,
malu nak sebut, bleh? sedara mara joe jambul jugak hahahah!

Adinda said...

Kwang3..
Weh, ada kurus ker :p
Dapat melanc..ung ke Korea tak?

ilufne said...

kahkahkah!

kurus slim melimmmmm... :P korea tak. bangkok ke phuket ke tak ingat dah wei hahaha

azwan said...

Takpe...tu soal dulu. Life is a journey.

Herbalife memang sucks.

ilufne said...

yes sucks tak hengat. guilty conscience tak habis2 lagik nih.

Adinda said...

Tu la akak. Kalau stay, sohih boleh ikut saya g korea, kata joe jambu.

iburafiq said...

aku paling benci MLMers yang riak menunjuk2 posing depan kereta mahal, gambar melancong, kipas2 duit. dah la scam duit orang, siap bangga pulak tu. perasan bagus tak hengat. bukan aku jeleous tau, tapi aku menyampah. aku pun teringin nak tengok resit zakat si bulat, si wan muse, si asskram, si mona etc. kot ye la kaya bebenor, mesti banyak menyumbang zakat untuk anak bangsa ye dak? eh, duit scam boleh guna untuk bayar zakat ke? kalau tak boleh, then tau la aku yg diaorang ni tak bayar zakat... worse case tak layak bayar zakat sbb pendapatan ciput sangat.

jojo said...

ilufne, as much as your story tugged at my fucking heartstrings, i cudn't help but fucking wonder where did all the "5-figure income" you fucking "scammed" & accumulated go? Ada ko bagi balek kat downlines yang ko "tipu" tu?. Ohh aku paham, aku paham..lepas ko seronok2 kumpul income banyak2 dari MLM, pastu berenti sebab rasa "bersalah" & macam "menipu"? Convenient betol.. HaHAHHAHHAHHAHHAHHHAHAH...lawak2 korang neh...


azwan geiboi, ada apa2 ko nak cakap pasal ni? Pas ni aku deal ngan point2 bahlol ko tu, aku nak gi collect payments jap.

azwan said...

Ohoh...collect duit haram pun nak kecoh? Kire kaye gile babi la? Kira org2 kat sini miskin ke dol... fucking useless...

Samdol, jgn lupa bagitau MLM ape ko join...setakat cakap kias2 tak payah la bahlol.

Unknown said...

from Locked Up Abroad: if it's too good to be true, then don't do it.

marilah kita beri perhatian. terima kasih.

ilufne said...

jojop,
idaklah convenient sgt. i have my own way of giving back. ko apa kes pulak? kalao ko happy makan duit haram tu then by all means just continue doing it. semoga ko mati dalam timbunan duit2 tu.

point aku ialah, orang2 yang berakal dan takut mati akan stop buat kerja2 yang terang2 syubhah dan gharar. that should be the essence of all business, especially for muslims.

jangan kita sesat dan bangga dengan kesesatan tu dan tarik ramai orang lain untuk sesat sekali. itulah sekeji2 manusia!

jojo said...

Takpe ilufne,aku paham aku paham... tak payah justify lebeh2. Sebab MLM lah hidup ko berubah jadi lebeh bagus, berkembang maju. Dapat merasa macam2 pengalaman. Bak kata geiboi , life is a journey...wakakakaka

Adinda said...

Apehal kau suka bebenor ngan geiboy tu.
Ko pun gay eh jo rempit?

ilufne said...

takpe jojop, aku paham aku paham... the only justification ialah ko memang worthless shit... wakakkakakakaka

azwan said...

Woi palat lamenye ko collect payment. Dah masukkan payslip dalam facebook? Tayang besar2 sket duit haram tu...kasik kecoh satu dunia dol.

Ingat..jgn lupa MLM ape yg ko join ye fucker. Jgn malu2 buka pekung di kote.

Errr ilufne, mamat tu aku rase non muslim, jenis tak kesah halal haram. so ko taruk ape pun, dia tak kesah punya.

cek chun said...

ni sejak bila azwan jadi gay nih.
tak tau ker dah keluar twin..
apala jojo nih...
kasi modal lain ler weh.

azwan said...

hahahaHAHAhaha!!

Ade sesetengah org termasuk cek chun dah kenal lama aku kat sini. Biase la chun, MLMers takde modal. Benda yg kita bincang pun dah berpuluh kali type...dah basi. As if like I really care this one.

btw...sesape yg baru join blog ni, pada aku entry paling lengkap ialah HPA. Baca semua entry bawah HPA pun dah cukup khatamkan kepalatan MLM ni.

cek chun said...

most of the MLMers yang datang maki, budak-budak yang baru kenai ini blog. dah tu malas le plak nak membaca. hadoiiii.. mujoq ada hang dan aidid yang sanggup melayan.

aku hanya tukang gelak je la tengok kestupidan sekor-sekor makhluk nih.

btw wan, got any good cream to sapu the pekung? nampaknya cream butthurt dah berada di pasaran. hahahahaha..

azwan said...

Pehhh...kalah kopi aku. Adinda dah curik downline2 aku beb.

Yesss...they refuse to read. Bangang nak mampos. Budak2 bangang je masuk MLM ni. Desperate for instant solution and result. Memang lowest life form punya makhluk.

jojo said...

Wehh geiboi..ko ni security guard kat sini ker apa 24 jam memuki kat blog ni.

Aku takder mood nak komen, letih selepas sehari suntuk wat benda2 produktif & mendatangkan hasil. Esok ajerlah geiboi.

azwan said...

Benda produktif makan duit haram...songlap duit org lain..jual product scam. Baik jual bontot ko skali fucker.

hahahaHAHAhaha... aku tak payah 24 jam terkinje2 mcm ko cari donwline bahlol. Merempit mengemis. Kesian aku tgk. Low class punya manusia. Jual barang tak tentu arah. Selalu kena reject dol?

Adinda said...

Nampaknya blog ni dah berjaya dalam misinya. Tu yang jo rempit merata entry tu. Hihihihihik.

Abe wan, moh jadi downline dinda. Sapu krim kat bontot jojos.

BapakKepolisian said...

haha taik hangit bebudak MLM nie.
nak dijadikan cerita aku baru terserempak satu mamat jual monavistruk, nak dipendekkan cerita mamat nie customer aku, untuk menjaga hati aku tak komen banyak2 walaupun dia ckp ni bagus minum satu kali esok segar bugar.

partner aku pun beli satu rm110, pelan2 aku cucuk tanya kenapa ko beli? tu over price jus jer aku ckp. dgn selamba dia kata "ni tuk Repo jer, balik kang aku tonggang satu botol. dia jual sebotol esok projek leh lulus cepat, 110 apa la sgt berbanding juta2 hahaha." sib baik patner aku cerdik

lepas tue kiter org pi minum, last2 kasi sumer rasa sorang sikit, lebih masuk tong sampah. hahaha lebih separuh balane dia beb. esok aku rasa pening pala tak tau le nescafe tarik ke atau monavistruk.

be WAN ada efek ka? hahaha tak per aku dah cover balik minum ayak kosong banyak2. kasi kuar segala kotoran monavistruk.


tima kasih AM kerana blog ko ada la point aku nak ckp, kalu tak makan masa aku nak mencari dgn masa yg suntuk.

tak der jalan cepat nak kaya kecuali kalu ada harta pusaka banyak giler kalah paris hilton. tak sia2 aku penat lelah belajo, sekarang aku hidup senang lenang tanpa MLM or produk MLM. hidup gaya sihat dgn bersenam bukan makan benda2 yg tak tau apa efek dia.

MLMer teruskkan le komen aku suker tengok korang buat lawak bangang. harap2 bole lepas 400 komen hahaha ikit jer lagik

JOJO bi dildo, Bulat@octagon peke benak@susah nak bagi tau apa nama MLM yg ko join. banyak org nak tau nie. hahahaha

ikan aku lapo nie potong jer la barang ko membazir penakut.. setakat komen 2-3 line pastu senyap. menghong.

skylar said...

woi jojo-perasan-bagus-die-sorang-je-produktif

takyah ingat ko power sangat la lahanat.. ko ingat kitorang keje merempit mcm ko ke cibai? budak igusan haram jadah satu sen tak laku! malu mak bapak ko weh.. dah le ko dok tunjuk perangai anak haram tu buat pe

entah2 jamban umah azwan tu lagi power dari tempat tido ko weh. hahahaha hopeless ko ni.. piece-of-shit!

vw: concit (as in terkincit asshole MLMers?) ke CONshit?

jojo said...

Ya lah tu power..power taik kuceng!

Jamban geiboi kimak yg penuh dia tampal dengan nota business drivers & market assumptions tu? Pastu masuk sini melolong-lolong pasal market assumptions. Memuki gebang riak lam blog ni cakap bisnes tu scam, bisnes ni scam dengan one dimensional insights dia tu.

HaHAHHAHHHAHA..

Apa kata ko masuk Raja Lawak skylar.

azwan said...

Woi pantat...daripada ko melolong mcm pukimak baik ko bagitau jela ape bisnes MLM yg ko masuk bahlol! Pengecut takde telor.

Melalak mcm anjing. Fuck shit la lu melayu fuck. Sincerely aku harap melayu spesis mcm ko ni yg last hidop. Menyusahkan org lain.

Ko taknak bagitau ape mlm ko, dok diam2 la babi. collect payment haram ko byk2, sumbat dalam jubor ko tu puas2.

At least aku belajar rajin2, bisnes aku prosper, aku takde nak buat keja pengemis mcm ko lah fuck! Terkinja2 mcm khinzir cari downline. Apaa standard masuk mlm? kah kah kah!! Bodoh bingai..

Berapa ramai melayu sial gini?

jojo said...

Tu dia lolongan geiboi...wehh, ko dah makan ubat ker ni fucker?

Aku bagitau ko apa biz MLM aku pon tak guna gak cibai. Kepala hanggok ngan one-dimensional insights ko memang dah set MLM ni semua scam. Takyah lah susah2 ko nak review kasik points & kuar semua perkataan gebang2 nak kasik orang2 kat sini terjulur2 lidah kagum macam bahlol.

Yg penting network aku happy, customer happy sebab produk bagus, takder komplen apa2 lagi..

azwan said...

Then no point discuss dgn ko retard. hehehehe...

Takde susah pun nak review kasik point. Tu memang kegemaran aku kasik hujah2 beb..leh aku expose betapa pukimaknye bisnes lancau ko tu. Punyela senang nak expose. Melayu kimak mcm ko memang jadi bahan kat sini utk educate budak2 hingusan lain. At least sekor dua tak jadi ayah pin mcm ko. Please...please...bagitau la incik jojo.

Pengecut sial..tau takut.

Customer happy? Produk bagus? Bagitaula dey ape MLM ko...hahahhahaah!!!

skylar said...

jojo ko ngan network ko happy jadik dajal scam orang ek..
ape da melayu pon dok tipu ngencing sesame melayu sendiri.. kaut duit bagi kat geng badigol that are laughing all the way to the bank siphoning the money out of the country.
kalo kitorang pikir one-dimensionally, ko pikir 3D ke weh?
fuiyyyoo!! gempak gile jojo~~
fuck you and your scam!

jojo said...

Ni aku baru baca points2 bahlol ko sebelum ni geiboi (takda masa nak baca sebelum ni sebab terikat dgn benda2 yg menjana faedah) , & nak perbetulkan sket pasal pemahaman retard ko pasal source of recruitment tu.

Bila aku kata recruitment source bukan merujuk kepada target customer profiling atau market segmenting, aku cakap pasal source of acquisition ie channel baru nak acquire sales @ distribution channel.

Innovation/positioning tu aku refer kat biz conventional.

ok fucker?

MLM akan terus maju dan maju!!!

azwan said...

Nak gak komen...terbakar ke samdol bace komen aku? Panas bontot fucker? Good for you dol...

Ohoo...no problem. Business term masing2 boleh clarify balik. Ungka mcm ko aku tak expect dapat tangkap 100% pun. Ungka tak perlu channel baru..just cari2 puki2 baru bongok yg sanggup letak duit dalam bisnes haram ko. Customer profiling utk ko secondary je bahlol.

Selagi tulang belakang bisnes babi ko tu MLM, selagi tu tak sustainable, yg mana ko mengharapkan puki2 sebodoh engko untuk survive. Bukan manusia2 brilliant antiMLMers mcm kitorang..paham idak? hahahahah!!

Btw...nak sembang kencang2..taruk je la MLM ko tu ape. Kan senang sket aku nak drill. nak guna term ape pun senang nak refer. takut ke palat?

azwan said...

Aku bagi tips la...

Since jojo jubor dah mahir sgt pasal MLM. Nak maju lagi buatjela company MLM baru. Stop la jadi pencacai najis barua menjajap jus buah sana sini. Baik bukak warung jus. Duduk kat 1% atas tu...baru masyukk. Lagi byk duit haram ko dapat. Anak bini pun mkn duit haram lagi byk...lagi baikk. Otak mereng satu keturunan.

Baru terus maju dan maju...

Danish said...

Aku ingat elok ja Jojo buka MLM jual Butthurt Cream bawah Adinda. Nampak gaya lebih menguntungkan daripada dok jadi anak babi peliharaan tuan punya compeny MLM kapiaq tu.
Alah, alang-alang dah hati tu hitam makan duit haram. Jadi yang awal boleh jadi yang teratas dan terbanyak makan duit haram. Jamu anak bini suami tu makan duit haram, bior anak jadi perangai macam anak haram sekali. Barulah lebih menjana faedah haram dalam tubuh badan jojo and family.
Hmmm... Nice.

Anonymous said...

banyak nyer ayat "haram"...teringat lak citer laksamana doremi... ada sorang pelakon cakap utara,dia kata "anak haram"..jojo kalangan tu lar.ketegaq nak mampoih.

jojo said...

Mantap jugak cadangan ko tu Danish. Boleh gak aku diversify aku punya MLM bisnes.

Aku ader sorang geiboi kimak ni yg aku boleh target untuk jual Butthurt cream ni. Profile dia memang perfect lah untuk produk ni.Kalu dia jadi pembeli memang aku takyah cari downline dah. Income dari dia sorang bulan2 dah cukup masyukk punyalah sebab memang kompom dia pakai berbotol2 tiap2 hari usap bontot berkurap dia tu.

azwan said...

Ape mlm ko?

Anonymous said...

jangan dilayan sangat jojo the Tenga..dia neh jenis putar alam ja. tanya apa pun mesti nak dolak dalih ja,

biasa lar..takut jatuh reputasi bisnes haram dia kat ruangan komen ja.low class punya scumbag.

skylar said...

jojo jangan perasan MLM tu bisnes.. MLM tu scam dajal yang sangat sesuai utk orang tamak haloba mcm ko dan kuncu-kuncu ko.. kat dunia je la!! jin iblis ngan ayah pin standby nak welcome ko.. apa ada hal kan

Adinda said...

Layan p la buat seronok-seronok. Dapat gak tambah ilmu.
Hampa ganaih sunggoh noo.. Nages kat mak budak tu satgi. Cek tak tauuuu..

Encik KangKung said...

Adoi, ada warga tua kena serangan jantung sebab minum kopi 'power'.
Aku x suka baca metro tapi terbaca kat muka depan hari tu masa beli barang kat kedai.

Nah linknya ;
http://www.harian-metro-online.com/minum-kopi-pacak-warga-emas-kene-serangan-jantung

Aku sekadar nk berkongsi.
Tak tau la kalau ada kena mengena dengan kopi2 'POWWAH!' dari company2 MLM2 nie. Sebab kat kedai mamak melambak kopi2 camtu.(Termasuk la kopi2 dari company MLM)

double q said...

jojo gaylord

aku rasa buttcream tu lebih sesuai di sapukan di mulut ko..hahahha

CikMingMing said...

CikMingMing tgk ko ni jojo mmg jiwa kental. semalam ko g kutip duit haram yer? takde jemputan kawen ke? sapa nak jemput ko kan?

Adinda said...

What the...

Arya Dröttningu said...

We are making a Butt Cream company? Hey, count me in! Butt creams and dildos are like PB&Js ;)

By da way, someone needs to stop licking them buttcreams, she's making less and less sense. And I don't mean Adinda or the trolls. Keh.

CikMingMing said...

ok.

SilentReader said...

miss jojo! please don't go away! since you're not here for any ethical and intellectual discussion, we need you to here as the driving force! this post need to have 400+ comments! stay here bebehh...

Ilham11 said...

dR rozmey rambut dah lain, hahahah.gelak,iklan2 nye mmg dia sesorang jek, aduii.. -__-'

jojo said...

Contoh komen ilmiah----->>>> SilentReader said...
miss jojo! please don't go away! since you're not here for any ethical and intellectual discussion, we need you to here as the driving force! this post need to have 400+ comments! stay here bebehh...


HAHAHAHAHHAHA.

Baik ko jadi SilentReader jer lah.

Cik Jah said...

hehehehehehe..mmg kelakar la..awl2 lagi x layan MLM pnye produk sbb was2 dari mana dtgnya tepung2 dan akar kayu kejadah herba tu..:)

ataspagar said...

macam macam manusia zaman sekarang,mengutuk sana sini,hasad dengki kat orang bejaya,tu lah namanya melayu..pantang tengok orang lain berjaya,mesti nak hentam..banyak jugak orang dok kutuk dr sekoq ni..dalam pakat2 dok kutuk,nah keluaq ferrari sebiji...untung dia,kita yang dok mengutuk,yang dok berdengki ni ada ka yang pakai ferrari..tak dak kot..aku ni atas pagaq ja,belah sana aku tak masuk,belah sini pun aku tak masuk..sebenaqnya bukan salah dr sekoq ni,salah orang melayu,dah nama pun melayu,pakat jadi bodo..melayu yang bodo..hidup melayu bodo..dok kira cari salah orang...apa2pun,dr sekoq ni yg kaya,dok keja tukaq kereta..yg kita melayu pandai mengkritik ni,kereta hok lama pun tak abih bayaq lagi...macam ni la melayu zaman laa...

Adinda said...

Dan hang salah sorang Melayu yang bodo itu.
Pemikiran jumud. Sapa pun kalau buat kerja dia kaya. Halal ngan tidak je. Kalau lapar sangat nak tukar kereta, pi la jadi agen doktor tu. Tak gitu?

Aidid Mu'addib said...

Samdol dol... dah jauh bebenor ko tertinggal bas ni dol.
Doktor yg dah kena gantung lesen ni tukar2 kereta sampai ke Ferrari sebab adanya meleis dungu yg sama IQ dgn ko dol... yg tak tahu diri dah kena kelentong kaw-kaw dan yg senang ya amat disogok dgn cerita dongeng wang ringgit dan kebaikan kesihatan yg tak pernah dibuktikan dgn apa2 kajian sains...
YES... yg untung doktor cap ayam ni.
Yg rugi org Melayu... yg low IQ... u know, like you.
Ko boleh tangkap apa yg aku nak sampaikan neh samdol dol?
You understand or no understand... ha fucking asshole dumbfuck?

azwan said...

Ini kes main redah je. Hujung pangkal haram jadah tak nampak.

cikpuanberlian said...

I like this blog so much. Anak2 melayu sedar la... X da kejayaan tanpa usaha. Duduk kat mamak tiap2 mlm, ckp psl MLM bukan kerja namanya.. Buat qiyamullail lagi bagus, insyaallah Allah permudahkan rezeki kita. Amin.

tub bakers said...

xsempat qiamulail,, baca komen smpai ke subuh... mmg terbaik..

mr. Cherry said...

terbaik bro!!!

miss no right said...

MLM mmg tak bole pakai duhh :DD

Adam Vai said...

Artikel terbaek la bro! Kahkah!

Kate Bob said...

kdg2 susah bagi aku nak percaya benda alah mlm ni....mcm korset girdle....mahal bagai nak rak...mana2 mlm la....aku leh pi kedai dgn harga less than RM250.00, ada mlm yg jual set sauna dengan kononnya pekey herba itu ini demi kesihatan, harga abis murah RM2.5k, aku leh beli sauna mcm yg sama tapi canggih lg dengan harga RM290.00 aje kat kedai menjual peralatan salun....adoi2...semakin lama semakin susah aku nak percaya....sebab, bila aku wat perbandingan, aku leh dapat yg bagus lagi and murah lagi kat luar sana....kadang2 sampai naik rimas kalau diorang ni dtg umah kita mcm memaksa aje...aku tak suka mlm

MummyBellaween said...

Bro Aidid, mohon share dlm FB. TQ

iburafiq said...

takde pulak troll yang sokong si Rozmey ni singgah sini ye... padahal beratus-ribu kat luar sana menelan Juz Mate5 tu, siap jadik dealer lagi. padahal diaorang kurus sebab strict diet (less carb. + less calori). tak payah makan Juz Mate5 pun boleh kurus. mesti lepas ni si mona cakap, nak kurus tak payah minum Juz Mate5, minum je Monavie bwahaha... aku cakap, nak kurus 0.5kg seminggu, makan buah delima selang sehari (RM1.99 je sebijik kat Giant), kawal selera jgn mkn mcm esok dh takde peluang nk makan... minum air suam byk2... sure boleh turun 0.5kg seminggu.

Anonymous said...

hi labu....
sudah la jgn gaduh2...mana yg kena tipu dgn MLM ni boikot je...mana budak2 baru yg nk kena tipu....biasa lah nk belajar bisnes ....ckp la apa saja diorg bukan faham.....nnti lama2 baru dia org faham sbb selalu kena tipu dgn MLM.....Yg penting nk jadi kaya dgn MLM kena pandai tipu org bawah........dh dpt pakai kereta merc ke bmw...statement duit bnyk dlm acc....tunjukan kat org....bnyk la org masuk........yg lain2 kena tipu je.........hahaha....lawak betul la geng MLM.......satu dunia kena tipu.......The Man Who Sold The World.....Kalau x tipu mcm mana nak kaya....cara betul lambat la.....kah..kah...kah

rahmanw said...

orang melayu memang penuh hasad dengki...tak boleh tengok orang lain berjaya sikit.....



TAK HERAN....SEBAB ORANG MELAYU LA PALING TINGGI "PHD" NYA

Adinda said...

Ai memang dengki pun dengan rozmey yang ada ferari ni. Lebih-lebih lagi sejak berimej baru ni.

Dengan rambut ikal lepas diiron, dengan baju mungkin pinjam dari bini, dengan muka terpampang kat Metro hari-hari.

owhhh.. siapa yang tak dengki dol!!

Mona said...

Hohoho, jangan lupa rahmanw, orang Melayu gak la paling banyak yang bodoh suka jadi pak turut. Tak reti guna akal pikiran sikit pun. Logik ka badut Rozmey tu boleh formulasi segala mak nenek produk tu? Ko ingat Rozmey tu ada masa ke dok kat lab? Masa untuk photo shoot pun boleh makan satu hari. Pastu nak jaja diri ke semua media, nak wat pelem, nak bawak Datin jenjalan dalam ferrari and oversea, nak pi wat rebonding, nak kilat kasut geiboi, nak update fb dia....Busy tu.

Nota bulu kaki: Ni sorang lagi doktor yang perasan hebat. Semua benda dia nak claim dia leh buat. Like I said before, doktor yang perasan dia researcher dan businessman mempunyai ego sebesar gajah yang inject steroids!!! This is the BEST example. Hohohoho...

Faerie_Princess said...

mmg x penah pecaya dgn MLM nie.. x perasan kalau aidid ada teropong2 Premium Beautiful? Saya x penah lg kena pujuk masuk, tp member sy siap kena call sampai puluh2 kali sehari, dgn sms lg oleh upline nk suruh masuk jd ahli, amik loan utk beli 10 PB tu. kalau call pujuk xpe, ni siap ugut maki hamun suma, ckp bodoh la, depa nk tolong niaga pun xnak.. nasib baik dia keras hati, kalau lembut hati siap2 dh terjebak.. sbb sepupu dia nurse di perak ckp ramai nurse2 sana yg terjebak rugi je sbb PB tu susah nk jual. padahal member ni cuma nk beli produk PB ni, baya bulan2 kat kawan dia yg ahli jer... trus upline suma sebok nk ajak join.

double q said...

baru 2 hari lepas aku dok selak surat khabar, sekali ternampak dukturr romzey ni, nampaknya dia dah tukar gaya rambut .. aku rasa dia baca blog ko r aidid... hahaha

azwan said...

Ntah bila masa si tuan blog state yg suspended spender rozmey tu formulate benda2 alah yg dia jual tu. Aku baca 20 kali pun tak jumpa.

Benda tu simple jek, misconception yg badut tu buat dgn term "herba" dalam mempromosi product dia. Aiya, soal salah terminology jaa. Syarikatnye diletak perkataan "herba", tapi produk bukannye herba. Perkataan herba dilebih2kan utk menjulap MLMers2. Tu ja simple nye, budak drjh 6 pun leh tangkap.

Tp ade sekor pelacur pantat terkinja2 pikir sampai tahap lab. hahaha!! typical dumbfuck duduk lama sgt dlm lab. Otaknye tak expand, brain matter diganti dgn pig matter sebab hari2 minum jus cap ayam yg penuh dgn saintifik "value". hahahhaha!! Lawak la dol babi sekor neh.

Main issue nye dalam entry ni ialah integriti badut tu. Suspended!!!! Aku takkan deal dgn mana2 business person yg takde integriti. Menyusahkann. Suruh market product, pergi lencong sodom MLMers lain. Tu je issue nye.

hahahhaha...entertaining...

patut aku explain benda2 low class gini?

Mona said...

Hohohoho. Sohih ada orang tu kalau baca blog tak pi check the sources. Anyone that go to Rozmey's website or fb will see that the joker kept harping about his formulations..

Kantoi ada orang main telan bulat-bulat je apa yang ada kat blog ni without having his own incentive to check. Hohohoho. Hohohoho hohohoho. Sangat happy aku hari ni.

Hevea Brasiliensis Rubber Tapper said...

for rahmanw..ko pegi jual ayam celup ko jauh2..aku nak jual sekerap pun tak leh kat sini.

Adinda said...

Hihihihihik
Ayam kurang tepung berbanding kfc laa.
Isi ayam pejal organik yang bisa orgasm bila makan.
Oh ya.. Saya masih dengki kat orang melayu. Lagi-lagi yang goreng ayam tanpa tukar minyak sampai naik hitam dan tengik bau nya

azwan said...

Aiya....

Gilossss lownye IQ. HAHHAHhaahaHAHAHA...kesian ko pelacur, patut la masuk MLM pun.

Baca statement aku guna bontot apo? Still tak dpt tangkap lagi apo point aku tu. Punyela panjang aku type..

hahahhHAAHHAahaha...biar dia terkinje2 baca 20 kali. itupun kalau babi sekor ni paham. keh keh keh....

Mona said...

Well well well, looky here. Another pet for our esteemed doctor. A pet chihuahua, p'haps? See ladies n gents, eventhough his master was wrong, his pet is still trying to justify the master's actions. Dahla trying too hard to sound like Aidit or Azwan. But tak kena langsung...hohoho kesian tengok budak neh.

Cuba baca my comments. I was agreeing with Aidit about the clown Rozmey. Was just talking about Rozmey, but tak semena-mena kena attack. Budak darjah satu ke? Kalau dah tak nak kawan, semua benda jadi salah? (Oopps also sounds like politics...). Grow up people, be professional.

Malu la Aidit ko ada readers cam ni.

skylar said...

whooo hooooo!!! mona babi sundal betina with each day that past, your comments look more and more to side with aidid.. kah kah kah.. dah takde keje scam sesame melayu ke dol? bagus la camtu..

anyway, knape susah sgt korang mlmers scammers ni nak paham psl relationship aidid ngan readers kat sini? kitorang bukan downline die dol! tu la korang, allegiance mesti dgn upline aje tiap tiap hari jilat bontot upline sampai semua bende nampak master servant relationship je.

point2 biase korang: tempat kerja piramid, politik piramid, habis sampai blog ni pon struktur piramid jugak ka anjing betina oi?

anyway, ape ko kisah sgt aidid malu dgn readers mcm mana? ko x malu jadik scammer? 1 simple question, ko bace ke tak article tu beghokk? article aidid pasal herba, ethics sampai conclusion die MMC dah suspend monkey rozmey neh.. haishh!! pathetic bitch with gigantic vagina - what a whore!

azwan said...

Do I really care to make you understand what I am trying to say? HEHEHeheheHEHE...I don't fucking care dol. Aku nak ko kekal dungu. Statement ko dan aku takde correlation pun. Ko interpret ikut kesedapan bontot ko fucker.

Kira aku kena restructure balik statement aku utk purposely kasi ko paham? For what? hahaha...no bitch. Thats why ko masuk MLM...

hahahaha...baca...baca...baca..

Mona said...

Skylar, of course in Rozmey's case, it is clear cut that he is wrong. I agree with Aidit. Rozmey is a scammer. I'm an adult, not budak kecik. Yang obvious salah kena la cakap salah and vise versa. Buat apa jadi cam some people yang just because we don't see eye to eye in some areas, terus nak buat lawan? Again, grow up. Life is short. Hohohoho (still in a jolly mood)

* Why is there a gnat still trying to attract my attention? Hello? I'm not interested.

skylar said...

mona ko happy tak ni?? huh as if we give a shit!!!

this is taken from a header/banner that AM used to use for this blog, just in case ko belum baligh lagi time tu (around December 2010):

"You Know My Name
I am against MLM & Pyramid-Schemes, and I am deadly serious! How could a sane human being think that earning money by exploiting and swindling other people is a way to make a living? Aren't they ashamed of themselves? Do they think they can get away with this inequity without consequences? Hey, Allah knows them well. And they will all get what they deserved, in this world or next. Allah's judgement cometh, and that right soon."

Ko sgt happy hari ni? Well, tomorrow's another day for scammers/traitors/money-worshippers like you. think again. happy lg ke tak ni? :-)

cek chun said...

Sondol, puki, jubor, pantat, cibai, jolok, geiboi..

Aku ngah baca blog aidid ke parpukari ke papagomok? #facepalm

Mona said...

skylarz dear, like you said, tomorrow is another day. So enjoy life today like it's your last day. I'm very happy today, thanks for asking. :D

*one man's traitor is another man's hero

Hohoho hohohoho

azwan said...

hehehehe...happy menscam org. Good for you dol. Kesian poor insight..

skylar said...

Bace entry ni.. lps tu kite sembang lagi..

Karma - what you give you get back, as simple as that

1 day another bulldog will scam your own sons/daughters. because you scammed someone else's.

your own father/mother will be scammed when they are in pain, just because you did the same to someone else's.

"Is that really what you want? Are you okay with that?

You think Allah will just leave you be? You think Allah won't punish you now? Think again.."

bayar cash beb skang.. takyah nak tggu akhirat/hell, which is definitely infinitely far more worse than you can imagine.

azwan said...

Masalahnye bro skylar dia tak rase benda tu scam pun. Obviously they are just marketing agent. Tapi diperasankan own business. hehehe...

Blogger Sivik said...

Blogger melayu yang cakap tak guna otak..

Business minded takder langsung beginilah cara bercakap

Dalam hal perniagaan apa pun hanya bangsa sendiri sahaja yang akan jatuhkan kualiti serta kejayaan bangsa sendiri..mcm si blogger seekor ni lah

Tentu blogger di besarkan dengan perkampungan yang rata-rata berpikiran negatif, dan membesarkan diri sendiri dalam suasana makan gaji, tak pernah fikir hal kiri kanan tentang orang lain berusaha menempa kejayaan tu agak sukar...menjatuhkan pihak yang berjaya tu memang sekelip mata sahaja dengan penulisan sampah semacam blogger melayu cetek pengalaman serta pendedahan

Pendek kata blogger ni bukan orang yang berotak berakal ..tetapi seekor blogger yang tak reti berhadapan dengan segala macam situasi serta persekitaran...

skylar said...

hehehe.. melayu oh melayu..

nak pakai superbike, tapi tak usaha dapatkan, instead buat moto jadik moto gaban memekak siang malam jadik mat rempit!

nak pakai skyline/supra/evo, tapi tak usaha dapatkan, instead dok perabis duit bikin kereta sampai dah mcm transformer!

nak buat bisnes, tak nak belajar ilmu bisnes, tapi dok perasan MLM scam tu bisnes..

big bikers tak pandang hina kat ex5 standard, tapi mmg meluat kat kapchai memekak mat rempit.

similarly, a malay CEO tak pandang rendah kat penjual gerai goreng pisang, tapi dengan MLMers? what a fucking scammer! scamming our own race.. i hope there is still hope

Hevea Brasiliensis Rubber Tapper said...

dey pundek blogger amazon hutan mana entah..ko ingat orang kampung bodo piang macam hang ka babi.aku rasa hang neh jelmaaan Rozmey,dia tengah online kat FB..pasal baru tadi aku pi tengok kat facebook RAM DDR bodo piang tu..mangkok hayon tu duk like dan comment post sendiri gak.

azwan said...

hahahaha...

Sekor lagi panas bontot. Ramai rasa terancam neh. Again, assumptions vs facts. Aku pun tak kenal siapa tuan blog neh, ntah2 kaye. Ataupun miskin gilos sampai beli apple.

Panas bontot dol? Suke aku..

Adinda said...

Sini memang tarak sivik punya olang. Masing-masing dah lama belajar sivik dah.

Sebab perhati sekitar yang rozmey jual semua benda tu eh? Sapu bersih. One stop center katakan.

bulat said...

mcm biasa, info dlm blog nie hanya untuk entry-level je... entry-level person pasti akan teruja sampai klimaks bila baca fakta dalam nie... bagi aku lebih kepada fuckta je

Mona said...

Hohoho, betul tu bulat. Depa perasan je lebih, especially doktor Rozmey the second tu. Ish, geli betul.

Aidid Mu'addib said...

Betul tu Bujoq dol...
Memang info semuanya ENTRY LEVEL... itu pun MLMers bukan baca sgt pun.
Takut gilababi sekoq2 dapat hidayah dan ilmu...
Species meleis WADEFAK cam palepundek mmg gitu.
Anyway... kalau advanced sure mat rempit meleis takleh faham punya.
MLM scammers mmg sekoq2 IQ bawah 75.
(Di bawah level terencat akal... kena masuk sekolah khas tuh).
Ko IQ berapa Bujoq dol? 75.5?
That figures...

azwan said...

Mona si pelacur tembam rm300/hour...trolling everywhere bitch? Ko ni memang jenis taktau malu ke? Dah biasa tayang merata2. Everywhere ko kena hentam bitch. Oh ya...mendefend monavie konon.

Dah study guideline JAKIM pasal MLM? Dah baca satu2 point? Kira monababi ko halal ke? Menepati semua kriteria JAKIM tu? Tak dapat jawab nak meroyan kat sini plak? hahahah...

Kalau dah jenis tak kesah halal haram jadi full time pelacur lah fuck!! Dapat gak RM1k/hour. Stupid unlimited. Go away pelacur woii..

Mona said...

Hohoho camne la Azwan tau rate pelacur neh? Ish ish ish.

«Oldest ‹Older   201 – 400 of 477   Newer› Newest»