And so it is...

Saturday, November 12, 2011

Dr. Rozmey Che Din | Herba Prima Marketing


Meh kita cite pasal produk "makanan kesihatan" yang dikeluarkan oleh Dr Rozmey "Aku Dah Kena Gantung" Che Din. 

So, apekebendanya scam MLM berasaskan produk kesihatan yang di-mastermind-kan oleh mamat perasan neh? Herba Prima Marketing nama syarikatnya - cuma takde satu pun produknya ada nampak umbai-umbai daun pokok rumpai batang kayu, or whatever. Semua main claim "herba", tapi produknya adalah dalam bentuk tepung bancuhan yang kena dikocak dalam air - jadi, apemendenya yang herba bang? Apa yang dimaksudkan dengan "herba" dalam definasi bzns-bzns scam MLM yang wujud di luar sana adalah jauh bercanggah dengan maksud "herba" yang sepatutnya. Kalau dah produknya ada dalam paket/sachet, dan ianya dalam bentuk tepung, serta ada perasa, dan bewarna-warni - baik cakap aje, produk tu adalah "makanan artifisial" dan ianya dikilang di Sungai Petani, dan bahannya ntah hape-hape punya pokok, dah siap dikisar jadi tepung, dan dah dicampur dengan pewarna, pengawit dan bahan-bahan kimia lain. Meh la korang semua minum produk kesihatan yang merepek neh. Dan jangan lupa sedekah duit free banyak-banyak kat doktor erk. Korang pengguna meleis kan ramai ya amat dungu gilabab? Sedekah aje leee.

Isi kandungan produk seperti keluaran Herba Prima Marketing ni (sama gak macam Herbalife dan lain-lain scam MLM yang bersepah di luar sana) boleh diproses daripada bahan apa sahaja... herba ke, rumpai laut ke, karbaid ke, batu kerikil ke, taik kucen ke.. Sapa yang tahu sebenarnya bang? Kelentong aje sesedap rasa buat promosi gah, sudah pasti mesti ada mangkok low IQ tak sekolah yang akan beli. Especially kalau ko pasarkan cara MLM @ "skim piramid berproduk" - Huhuhu! Kencang seh!

Meh, aku kasi korang perspektif Aidid Mu'addib tentang apabendanya yang "HERBA":


Lepas tu, kalau korang pergi survey kat website promosi Herba Prima Marketing ni, cuba korang fahamkan konsep promosi yang dilakukan dengan penuh amatur dan dengan penuh sengkat akal. Gunakanlah model cun ke, balak hensem ke... ini tidak. Semacam betul hotak Dr Psycho neh - ah you all figure it out. 


OK, not gonna elaborate further about some creepy stuff about the doc-scammer. What is really wrong about this freaky guy's business anyway? It is an MLM, sure,  and he sells health supplements that promise the sky and the moon, but what kind of scam is it? Here are some examples:


Di manakah pusat perubatan yang diiktiraf oleh KKM yang telah menjalankan kajian terhadap produk Jus Diet 5 ini? PPUM, PPUKM, HUSM, etc? Kat mana der? Perkara ini penting sebab promosi di atas mengetengahkan fakta-fakta perubatan yang berbunyi semacam ianya telah dikaji dan didapati mempunyai kesan-kesan kepada kesihatan manusia yang sangat spesifik. Ini bukan cara makanan kesihatan dipromosikan di Malaysia. Ini namanya kelentongan perubatan buta-buta yang dilarang tegas oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. "Boleh "merawat" masalah kemurungan, susah tidur, migraine dan gastrik" - Aiyaaaak! Pernyataan yang sebegitu sempoi sahaja sudah bulat-bulat melanggar Akta-akta Ubatan (Iklan dan Jualan) 1956 (Pindaan 1983) dan Lembaga Pengiklanan Perubatan 1976. Tarak otak ka apa? Or just plain greedy?

Pastu, ada satu-dua perkara lagik. Kepada pengguna-pengguna yang pernah bersedekah duit free-free pada mamat perasan neh - dengan membeli produk Jus Mate 5 di atas - meh abang Aidid Mu'addib kasi tahu satu-dua perkara kat korang: Kalau ko pagi-pagi makan cekodok bilis barang 4-5 ketul, lepas tu makan tengahari makan ringan (sup sayur, tomyam atau sandwich), dan petang pulak makan sebijik epal hijau - apekebenda perbezaannya dengan amalan pemakanan seperti saranan Dr. Rozmey kat atas tu? Seriously? Kalau ko pulak makan nasi lemak sepinggan waktu sarapan, lepas tu ko ikut saranan makanan di atas, ada beza ke bang/kak? Lain la kalau dia cakap mimun JM5 waktu sarapan, pastu makan 1 lb steak dgn 1 kilo french-fries waktu lunch, pastu makan 2 kilo daging khinzir macam khinzir untuk makan malam - tapi ko kurus jugak - itu baru namanya produk magik. Lepas tu pulak, apa punya jenis doktor sepaling psycho yang menyarankan manusia supaya tak payah bersenam? Masalah tak bersenam ni la punca utama manusia zaman ini mati awal kiri-kanan atas-bawah. Gila ke apa menyuruh orang tak payah bersenam? Gilos!


Kelentongan: Formulasi canggih apa yang mamat scammer ni boleh buat pemerhatian dan penyelidikan? He is not a physician or an endocrinologist, and definitely not an epidemiologist. He's just a non-practicing Obs & Gyn doctor, that left his practice for quite some time now. Mamat ni hanya penjual produk kesihatan (produk yang datang ntah dari mana), dan tanpa ada kajian terperinci (double-blind, case-control, etc.) tetapi sewenang-wenangnya melakukan promosi berbau medikal kepada pelanggan-pelanggan yang kebanyakannya tak tahu hujung-pangkal, yang mungkin akan menyebabkan diabetes mereka jadi bertambah teruk (dan mungkin boleh membawa maut jugak tu)... dengan kaedah scam MLM pulak tu bang. Haiya! Perkara sebegini terang-terangan telah melanggar etika perubatan dan "code of conduct" Persatuan Perubatan Malaysia. Dia bukan ahlinya - maka dia tidak boleh "claim" sebarangan. Last sentence: "Anda kini mula berasa kenyang dan bolehlah mula amal makanan yang kurang kalori dan manis".... duh! Isn't that obvious? Aiyoooo, kelentong tak abis la ko ni bang erk?


Oh snap! All three products above are scam products straight-up, and they are all based on non-existent science. PSEUDOSCIENCE! Hai-O nak buat scam bengkong magik made-in-China (beli RM100, jual RM2,500), si mamat Jugah ni pun nak buat scam yang sama jugak. Tarak idea lain ka? Elektrostatik terapi Al-Jabbar/Alpha-One style... kah kah kah! Pastu, ada pulak penapis air siap ada batu kerikil aura boleh kasi bunuh kuman bagai. Aiyoo ane! I really wonder if this guy a real doctor or not. Apa jenis doktor ntah? Kalau Kamaruzzaman Che Hussain barua Al-Jabbar nak scam orang buat terapi elektrostatik, itu aku boleh faham - sebab mamatnya hanyalah si scammer tak beragama dan tarak kesah makan duit scam dan takde latar-belakang medikal langsung - hidupnya hanya bertujuan untuk mengelentong manusia demi dapat duit sket untuk bawak bekalan ke liang lahad. Tapi ini doktor ni der, sudah ada MBBS, sudah ada Masters, what the heck man? Duit punya pasal - terus gelap mata ka Rozmey wei? That is purely unethical man.

Ini lagik satu terang-terangan melanggar Etika Perubatan Malaysia - siap pakai stethoskop tu ha... this guy is just plain stupid. Greedy stupid. Agaknya tak pernah tahu apa makna "Etika Perubatan". Silap-silap, perkataan "etika" pun dia tak pernah dengar kut.

Btw, who the freak is Dr. Rozmey Che Din? Sapa sini tak kenai lagik?




What a vain, pretentious kinda guy huh? But, I digress. 

Anyway, kiranya mamat ni banyak buat "photo session" gilabab jugak la erk? Posing begini, posing begitu, pakai pakaian ini, pakai cawat itu, tunjuk kereta mewah kasi species meleis-dungu tangkap leleh, tunjuk gambar kapal-terbang ntah copy daripada Google ke, atau dari mana-mana ntah. Memang seronok ya amat ber-posing agaknya. Mahu kasi dunia tengok dirinya tu puas-puas gitu. Kasi semua manusia nampak si scammer yang ini telah berjaya gilababat jadi kaya buat MLM mengelentong anak bangsa sendiri. Gilos. 

Walaupun benda ni memang MLM, dengan bzns menjajap produk yang takde kajian perubatan whatsoever, dengan promosi yang melanggar Akta KKM sesuka hati dia orang... frankly, sapa-sapa yang join MLM Dr Scammer ni memang tak faham sangat la pasal bzns MLM la jawabnya tu. Hanya MLMers yang amatur join bzns Dr Rozmey ni. Daripada pelan pemasaran yang dicanangkan oleh Herba Prima, sapa-sapa yang join bzns ni hanya akan dapat habuan daripada hanya 2 level ke bawah, dan sebagaimana ramai scammers MLM yang cari makan dengan kaedah sebegini tahu (you know, MLMers yang terer yang memang kerjanya ngompol duit haram-laknat MLM, sure tahu apa yang aku cakapkan ni) - kalau ada potensi habuan datang daripada downline bertingkat-tingkat - lagi banyak level, lagi besar ekponensialisme yang akan berlaku - dan lagik besar potensi pendapatan laknatnya. Kalau hanya boleh dapat habuan daripada downline 2 level kat bawah - jawabnya kalau nak kaya, kena la jual produk banyak-banyak - takleh la pulak cari downline banyak-banyak pastu goyang kaki melepak kat rumah kira duit yang datang daripada beratus kulibatak downline kat bawah.

Generasi anak dan generasi cucu - hahaha! Kampong gilabab. Not that kampong is a bad thing... I live in a kampong now. "Kampong" as in - tarak class langsung punya pelan pemasaran. Tak canggih langsung pelan pemasaran Herba Prima ni. Tarak chance nak kaya-raya untuk sapa-sapa yang berharap nak kaya buat MLM kalau pelannya macam kat atas. Yang betul-betul kaya hanya sorang sahaja - itu doktor parasite scammer. Orang lain? Kena la jual la produk cokia' tu banyak-banyak wei. 20 tahun lagik buat kerja yang sama pun tak tahu boleh kaya ke tidak. Itu pun kalau si mamat ni punya bzns tak lingkup awal.

Ingat apa Aidid Mu'addib ajar kat blog ni scammers woi: Kalau ada korang yang tak kesah jadi orang tarak beragama, tak kesah menganiaya sesama bangsa, takkan ada rasa bersalah makan duit haram-laknat daripada sanak-sedara dan kengkawan, dan nak kaya-raya buat MLM mengumpul duit daripada kerja downline sebanyak mungkin, supaya boleh beli BMW 2nd/3rd hand bulan depan - korang kena cari bzns MLM yang ada plan pemasaran yang boleh kasi habuan daripada sepaling banyak level downline - THAT"S THE TRICK TO GET STINKING RICH IN THIS MLM BZNS BRADER! 

Apa bzns MLM yang ada sekarang, ada habuan daripada lebih daripada 5 level ke bawah? Korang study benda ni, dan kalau dah jumpa, pastikan ko join bzns tu seawal mungkin, aku janji ko akan pasti hit-the-jackpot. Contoh aku boleh kasi kat sini: 4Life Transfer Factors ada habuan 10 level ke bawah, HR Goat Susu Kambing Scam sampai 8 level, geng apek punya Elken pun 8 level gak... tapi yang paling aku takleh tahan - HPA. HPA kasi 13 level ke bawah tuan-puan abang-kakak, adik-adik, dan scammers berserban sekalian. HAHAHAHAHAHAHA! MLM syariah buatan setan namanya tu bang. Bahalol nak mampos mamat-mamat berserban dan berjanggut. Sekoq-sekoq ahli HPA hari-hari sebok menggunakan sentimen agama untuk buat bzns MLM, sedangkan kadar riba' HPA adalah antara yang tertinggi (atau mungkin yang paling tinggi, ever!) di dalam industri MLM di Malaysia. Tak tahu la apa nak jadi pada sesetengah manusia yang perasan dirinya "Islam" kat Malaysia ni. Islam Cap Ayam namanya tu. Hey, now you're getting the hang of it... fast!

Eh! Berbalik kepada Dr Scammer kita neh - pelan pemasaran Herba Prima adalah pelan pemasaran MLM yang haprak, tapi walau bagaimana pun, ianya tetap sama secara dasar dengan mana-mana scam MLM yang lain, di mana disebabkan adanya faktor "TAJAAN" dan "AGIHAN HABUAN BERBILANG TINGKAT", kesan akhir ketepuan pasaran serta kadar kerugian besar-besaran yang akan berlaku kepada majoriti ahli yang melebur duit ke dalam bzns sebegini tetap akan terjadi - like clockwork. Tak kesah la kalau Herba Prima hanya kasi habuan dua level sahaja pun. Eksponensialism dan ketepuan dan collapse pasti akan berlaku sooner-or-later, macam mana-mana MLM lain jugak dik. 

OK, I'm already bored with this guy. Btw... why now? I mean, why would this article come out today, and not 12 months ago? OK, here's the clincher:


Aku ingat selama hari ni hanya aku sorang aje yang meluat dan memendam rasa bengang kat doktor scammer pengelentong umat Melayu neh. Rupanya, pihak berwajib pun dah memerhatikannya dah lama jugak bang. There's still hope left in Malaya. I thought all seemed lost for a while there. Well, what goes around comes around. Dengan ini, aku declare mamat ini memang telah dicap kat dahinya dengan title: DOKTOR SCAMMER TAK BERETIKA. Itu 2 tahun kena gantung tu, tapi terasa macam tak cukup la pulak. Seeloknya humban gaung aje mamatnya... atau masuk jail terus. Baru la masyarakat Malaya boleh selamat sket daripada kelentongan berterusan daripada bahalol-bahalol yang tak profesional) dan tak beretika sebegini. 


  






477 comments:

«Oldest   ‹Older   401 – 477 of 477
azwan said...

Bitch, tu je ko leh jawab kan....as expected bila ko kantoi.

Makin ramai meleis tak kesah makan rezki haram syubhah. Kire menaikkan rating jus puki la kalau gini ye fucker? Thats why ko melepak sini ye hooker? Dendam kesumat panas bontot gilabab? Shame on you la bitch. Baik ko buat full time pelacur la woiii. Tak pun duduk je lab besarkan bontot tu..hahahhaHAHAHhaha!! Dumb...

skylar said...

bro azwan, die kalo jadik pelacur pun tak de value. bakat die scam orang je.. cakap x nak kalah rate 300/hr kunun.. kah kah kah

pelacur pun ade standard daripada mlmers scammers lahanat palapundek mcm mona ni semua. yang 1000/hr tu mmg high class gile la.. tapi die tak scam org.. it's all just a business transaction between 2 consented adults.

what do you expect monababitonyok? kitorang teruja dgn baseless claim ko -fuiyyo 300/hr tu buat monababi- ko tgh try nak carik downline kat sini ke ape? ffucking hilarious!

izza said...

Imagining mona melacur and at the same time promoting monavie juice..
"beli la bang..minum sebotol, bole seround lagi..nak bnyk2 round, abang jd downline saya, beli bnyk2..hohohoo"

Mona said...

5 sebab Azwan = Rozmey the second

1. Dua-dua doctor
2. Rozmey ada company, Azwan ada company (ikut cakap dia la, entah betul ke tidak)
3. Rozmey main tiru produk2 yg ada tapi claim dia buat formulasi sendiri. Azwan main tiru produk2 yg ada tapi claim buat R&D to produce biosimilars
4. Rozmey perasan hebat. Azwan perasan hebat.
5. Rozmey buat cerita dua alam. Azwan is dua alam.
6. Rozmey fail basic science. Azwan confused ngan basic science (see, I'm being fair here)
7. Rozmey spend insanely high amount of time online via fb. Azwan spend insanely high amount of time here.

Mona said...

*started with 5, end up with 7. Hohohoho.

Eliza said...
This comment has been removed by the author.
azwan said...

hehehe...

Mona pelacur 300/hour ko sebut biosimilar bukan ko paham menatang ape pun.

Dey hooker, ko listkan 1000 points kanak2 ko tu pun, kalau tak halal, tak guna gak.

http://media.monavie.com/pdf/malaysia/compensation_plan.pdf

http://www.islam.gov.my/muamalat/sites/default/files/garis_panduan/2011/09/garis_panduan_mlm_20111.pdf

Print dua2...bawak gi jumpa ustad yg ada ilmu muamalah okay, in case ko retard nak pahamkan point2 sempoi tuu...

How old are you actually...mcm main batu seremban.

Mona said...

Hohoho, like Mak orang yang dah kendur sana sini dok promosi diri (ai cantik, ai disayangi, ai pandai) is any better?

Typical makcik self righteous gossipy type. Just answer the questions Eliza, tak payah nak putar-putar lagi. Jangan pandai cakap orang jer. Hohohoho.

Truthfully, I am freaking bored with Eliza. Sebab tu I left the other thread coz she's way below my level. But dia terhegeh-hegeh lak serah diri. So. Ok. 5 sebab Eliza malu besar:
1. Tuduh Mona and Jojo cari kastemer kat blog Aidit. Reality: we never gave our contact number or even email address. So how to promote? Hohoho. So simple yet tu pun tak dapat fikir.
2. Tak dapat soalan Jojo yang mudah, tapi eksyen cakap dia pandai and dah khatam blog Aidid.
3. Balik-balik ulang benda yg sama - takde prospek etc. Seriously boring.
4. Suka angkat bakul (while everyone knows she's just perasan)
5. Duhh. Mak orang. Mestila besaq. Hohohoho.

azwan said...

Monafendy si pelacur rm300/hour,

Dah clarify dgn Ustad?

http://media.monavie.com/pdf/malaysia/compensation_plan.pdf

http://www.islam.gov.my/muamalat/sites/default/files/garis_panduan/2011/09/garis_panduan_mlm_20111.pdf

Kalau belum, baik buat cepat. Rezki haram tu tak elok..jadi darah daging. Gi buat homework sket, jgn asik dok lab atau merayau tayang kopek je.

Pegi..pegi...penting tu...bab halal haram...pegi...pegi..

Eliza said...

Oh no..u are wrong bebeh. You make me feel like on top of the world when u keep responding to me. Zaman millenium nih moms are hot and beautiful better than andartu ya know. We got the looks, the money, the brains tanpa perlu jadik scammer Monavie. Bored? So, deal with it...

I'm just kesian andartu like u and Jojo. Dah ler jual produk scam cikai Monavie dan diri sendiri yg tak laku. hahaha...

Byk makan duit haram, jadik scammer and duduk lab can make you kembang and huduh more than any moms in the world. i'm pretty sure about beb. hehehe...

Well, thats explain urself right! hohohohorlicks...

Mona said...

Oh wow. Thanks for exposing your true self. At least you don't sound like a fake goody two shoes any more. Hohoho.

Eliza said...

Feel jealous ha? I am blessed dear...

Well, be an MLM agen suits for poor little girl like u and ur scammer friends, Mona. Thats the way uol earning money by scamming ur own people. Chill ya. hohohorlicks...

Mona said...

Yes, makcik. Keep telling yourself that you are pretty, you are hot, you are brainy (but actually, you're not!). There's no one else to tell it for you :(
*tak leh hohoho sebab tumpang simpati

Well, this Rozmey thread dah jauh menyimpang. Aku nak gak tengok scientific discussions about formulations of Rozmey the first. And why is he still practising eventhough dah kena gantung. What kind of tindakan can MMC take if he ignored their suspension?

Ni tak. Kena layan pasal tahapa hapa masalah peribadi makcik depressed neh. Hope someone can kick start something exciting! Hohohohoho, baru la educational, bukan Oprah/dr Phil- tional (yawn)

Anyway, today is Friday night, I have a life. Ciao! Hohohoho....

Eliza said...
This comment has been removed by the author.
Adinda said...

Goshhh!! Pn eliza yg cantik, berkahwin dan bijak tak macam andartu, sila lah tarik rambut mona or mud wrestling somewhere O_o.

Eliza said...

Oh Adindaku...PMS ;)

azwan said...

Monafendy woi. Ko kenal MsAwin? Ko sejibik mcm dia. Jenis bangsat tak paham bahasa.

I try to put myself in your shoes. Kira bangga defend mlm sendiri? bangga dapat bantai point2 antiMLMers lain? bangga taik kucing. Semuanya dok perasan memanjang.

Ntah hapa pelacur sekor ni merayau2 kat sini. Serius shit taktau malu.

Mona said...

Hohohohoho......

Eliza cakap aku serang peribadi dia. Whaaatt? Cakap kendur and dimwitted pun dah emo?? Whoa, ni mesti mid life crisis neh! Hello makcik, depa panggil aku pelacur tembam, rate RM300 (hohohoho, I must admit, it is so funny, my fav so far) aku tak amek pot pun....and then you tried to kutuk2 andartu (which I am not)? Aisey, takde class langsung makcik

Now we all think you ni jenis fikir kalau you cantik baru leh dapat hubby, and kalau dapat hubby, baru you happy. Hohohoho, ko ahli Obedient Wive's Club, eh? Hohohoho. (kesian la kalau ko neh jenis kena ada suami baru nak validate that you are happy. Then, memang betul la masa aku bagi nombor Hospital Bahagia tu kat ko)

Sudahla. Aku dah ajak wat intellectual discussion pasal Rozmey barua tu, korang still nak jadi budak kecik. Hohohohoho, neh jenis pemikiran tak matang. Tak reti nak agree to disagree.

ps last nite was oh some! All the beautiful people were there, food, music....and got myself two more customers :) Ya see, the rich are quite similar with Eliza. They are so scared of being old and kendur....MV is the answer ;)

Eliza said...

Makcik Mona,

The truth is i never seen a lady/makcik yg muka tebal atau anak dara yg baik bercakap dgn nada kasar mcm you nih. Kalo semua org kat blog AntiMLM dah halau dan mengata kamu mcm2 and yet you still have guts to show ur ugly face here. Dear god.. what kind of woman are you? Every thread ada je muka kamu yg tak malu irritate tukang komen lain..i nak baca artikel pun tak tenang.

I and others out there certainly don't need produk scam Monavie. Its just a scam bisnes. Let ur beauty flows gracefully with age. Live a healthy life, jauhi menjadi scammer Monavie dan pengkhianat bangsa sendiri.

Frankly makcik mona, i bkn marah psl u cakap psl kendur, tua or everything, i beryukur dgn segala pemberian Allah dan hidup dgn cara yg sihat. But, i hate to see you come here and irritate others here. You are not welcome so why do so? And i kesian tengok dorang kat sini maki you mcm2 dgn bahasa kesat. Mana maruah you makcik Mona?

They are calling you names, hooker, whore, scammer, pengkhuanat bangsa Melayu and everything. Wanita yg bermaruah akan bawak diri tau. You are not explaining about the good of your produk, is it fun to be a penganut ugama Monavie selamanya. We only want to know that. But u digress in every thread and attack personal commentators.

Lemme tell you , Wanita + Husband + Kids+ Family makes you a Perfect Woman. You kinda lost something in ur life i can see that. And you seem to need a place in Hospital Bahagia desperately dear. Pity on you. Semoga Allah mengasihani kamu dan lain2 scammers. hohohohorlicks....

I got the feeling Monavie is doomed. That make you angry cos duit modal tak dapat balik innit. Downlines dah mengamuk kena tipu lar nih. hahaha...

JALANI CARA HIDUP SIHAT DAN JAUHI PRODUK SCAM MONAVIE. hohoho....

Eliza said...

Aidid, thanks for giving me some space here explaining to annoying Mona. I feel bad but i need to do so.

jojo said...

Aku ingat malas jenguk dah, jenguk2masih ada lagi makcik dok meroyan.
Takder sapa yg marah...makcik Eliza wei. It's on the contrary.

See..from pathetic, now you're beginning to sound seriously & utterly desperate makcik. Dah takda point nak retaliate, terus nak label mona & jojo macam2..there's definitely a resounding loud cry of help there aunty.

Lahai..takder idea terus wat kiddish assumptions that mo & jo (bloke? broad?) andartu,tua & ugly (pastu compare back to self who doesnt seem to run out of superlatives to describe self. Duh.) . Err..reason aku panggil ko makcik? I suggest you take a hard look at youself in the mirror & think again. So much for giving people the impression that you're classy & cultured .. the 7rooms, reading (puke-inducing lit genres), hot banging mom and all huh? Bet even the andartus have way better life & more cultured than this so-called perfect woman makcik.

Ginilah makcik, senang jer makcik nak get this thread (or other threads for that matter) on track, just quit your delusions of grandeur, skip the irrelevant comments and go straight to discussing the entry subject or even answer mona's questions. Oh ya, my question/ curiousity seems to be left hanging, the offer is still standing nonetheless.

Dahlah, baik aku tidur dari layan makcik, nak prepare for the most important event soon(which will potentially get me out of bed for more dosh a day,in near future hew hew hew) . Yeeehaaaawwww!

Eliza said...

MONAVIE IS PERFECTLY DOOMED. hahaha...

See how makcik Jojo and Mona react to it.hahaha...

Lets hope no one to be scam today, tomorrow and forever.Run for your life. Good day y'all.

jojo said...

That's it? Kata tak nak digress, nak komen pasal facts of the thread subject jer. Obviously you have nothing else to say.

Ok I'm out, need to have a gud rest & be mentally prepared for my future & destiny(far from doom)! Weeeheee!

ps Tak yah perasan panggil aku makcik, you're way way older than me (despite your immature/kiddy comments). You shud be flattered people calling you makcik. It's a sign of "respect" for the elderlies /senior citizens.

Eliza said...

Look how a Monavie scammer react. Kata malas nak layan? Makcik Jojo, who wants to believe words from a scammer besides u and Mona? Show us some proof will ya?

Tak dapek prospek ker dtg balik niew? Bisnes doomed ain't it. Terasa nampak? hahaha...

JALANI CARA HIDUP SIHAT DAN JAUHI PRODUK SCAM MONAVIE.

Ps: Lupa nak bagitau, ini blog antiMLM yo..You sesat nih.hihihi...

Hevea Brasiliensis Rubber Tapper said...

aku rasa mona dan jojo dah terlalu obsesi dengan blog aidid,mereka masih duk terbang macam lalat kat blog neh sambil memikirkan sama ada aidid akan mendedahkan isu terbaru mengenai "bisnes" haram mereka.

ini membuktikan bahawa blog aidid memberikan ancaman yang hebat kepada bisnes haram depa.kalo benar benda yang hang buat tu mona dan jojo,setakat pendedahan dalam blog aidid neh takkan berikan impak kepada "bisnes" haram hangpa.

Mona said...

Hohohoho, nape ada orang tu perasan dia yang dia tu tuan rumah? Nak halau kitorang pulak. Tuan rumah relax jer...perasan betul mak orang neh. Hohohoho....

ps tak yah kaver ngan ayat baik la makcik. We all know the real you now.

ps lagi aku dok komen benda yang tahapa hapa. Sapa leh ikat makcik ni ngan straight jacket? Aku nak topic Rozmey dan nape dia still jual barang dia, walaupun dah kena gantung? Aku tak nak jadi orang yang asyik terpaksa layan makcik yang takde life neh.

jojo said...

I think Aidid should ban Eliza instead, selalu off topic makcik perfect sorang neh.

Eliza said...

See guys..Scammers will always be scammers, right makcik Mona?

Thats why ada blog Aidid nih, bagi infos and knowledge to others ttg produk scam Monavie and DDR.

Creating public awareness supaya org2 Melayu tak tertipu lagi, lagi dan lagi...

DDR masih boleh jual produk scam(mcm Monavie) sbb gomen kita takde keupayaan utk kuatkuasakan akta jualan langsung dgt ketat. Money talks makcik oi...

You know..when money speaks, the truth is silent. Halal haram pun tolak tepi. Betul tak makcik Mona?

Hanya ilmu dan pengetahuan dpt menghindarkan penipuan dan scammers like you terus beroperasi.

You sesat lagi nih. Just look at ur upliners bisnes. Do they own a bisnes really and set an office like a real bisnesmen? Its juat a scam bisnes. Hancur nih lompat MLM lain.

Org melayu miskin yg baru masuk terkapai2 nak survive. Thats MLM for you dear...

ps: Kita semua di sini ada tanggungjawap masing2 utk menyedarkan masyarakat bagaimana bisnes scam ini akan terus menipu org Melayu.

Aidid Mu'addib said...

Or... you can all get a room somewhere.
Learn to be munchies or sumthing... and chill.
And if you invite me along... I would like to watch.
Heh.

jojo said...

Definitely not with old broad. Can't munch much on saggy makcik. That's fer sher.

Eliza said...

faks and figahs please...

azwan said...

O my...2 ekor babis ni masih berkeliaran. I don't know why they are still here.

Eliza ko bercakap dgn scammers, pengemis2 jalanan yg diperasankan akan kaye. Tu je eliza oi...nanti dorang akan drag ko skali masuk lalaland. Berangan perasan tak sudah2.

I am more concern pasal isu halal haram MLM. Yelah, dari aspek lain masing2 ada own opinion. Sukahatila kalau nak masuk longkang pun. Tapi hal agama la dorang paling amek mudah.

So, kalau isu halal haram pun amek mudah, hal2 lain lagi la. So eliza, tu level dorang, hal agama pun tak kesah. Ko leh imagine hal2 lain. Unless dorang ni hindu.

Eliza said...

Azwan, i just dun get it. People here maki them dgn kata2 kesat, calling names but they still coming and iritate the viewers in every thread. Sbg seorg wanita and a mom, i rasa malu kalo tak tegur.

In a mean time, readers boleh tgk cara argument scammers Monavie defend bisnes scam dorang but..yillek, nada, zero. Keep attack personal.

Kalo dia mengacau kat thread Monavie jer takpe gak. I boleh faham, ni everywhere, rasa mcm tak boleh nak diam, kena tegur budak scammers dua org nih.

Earlier, i thought they are Jutawans MLM and now i know only kuli2 cikai. Pathetic sungguh tapi mcm tak worth kena maki hamun ngan readers sini and downliners.

You see, halal and haram pun they keep denying in the name of greed, money hunger and be parasites to ur own people.

Non muslims pun reti bahse kalo i terang kat dorang what is Halal, Haram. What is Right and Wrong. They can't be save anymore but we can save others out there innocent Malays from being scammed.

azwan said...
This comment has been removed by the author.
azwan said...

Setujuu..

Masalahnye mona initially merempat kat blog sini for the very first time sebab nak share paper2 cikai dia kat thread monavie. Dengan harapan boleh "up" kan sket jus ayam dia tu. kali ni dia tepekkan research paper lain kat wrong thread, konon sebagai"santapan minda" wtf? Skang dia dah melarat2. Obviously dia takde capability nak cakap banyak pasal bisnes pun.

jojo plak has something to say about business. Tp melarat2 sebab dia refuse to mention exactly ape mlm dia join. It can be a fruitful discussion kalau tu yg dia nak. At the same time buktikan blog ni silap.

You know these scammers..they are the lowest life form. jenis taktau malu, mlmers merempat kat blog antimlm, and then got nothing to say. Dan boleh suggest tuan blog ban eliza. hahahaha... memang retarded.

faiz said...

assalam,contoh MLM yg bagus nie ZHULIAN,CNI eh rakan2?

Aidid Mu'addib said...

Wslm,
Yup... mmg cukup bagus MLM sebegitu dik.
Kalau ko talak baca punya olang dan tak kesah jadi kulibatak apek kapiaq laaa....

bulat said...

makin dibaca komen species kunun hati suci bersih nie makin kelakar plak wakakakaka... Paling kelakar ialah statement "Kalau ko talak baca punya olang dan tak kesah jadi kulibatak apek kapiaq laaa...." apa laa yg dikarutkan oleh mamat AM sekor nie, aku rasa ko je yg tak baca punya olang nie AM...

tp cakap apa pun tak guna kat species yg terasa hati suci bersih nie bila caci maki org lain dh merupakan satu perkara yg dirasakan murni membawa ke syurga...

Adinda said...

Ahad.
Hari trolls MLMers sedunia.
O_o

azwan said...

Singgah sahur bagi sedas dua pukimak la ko bulat dey. Up kan sket komen2 low class ko tu.

Ko yg kelakar..singgah2 buat palat. Standard scammer ko neh? Low IQ erk?

Mona said...

Hohohoho....You are so right bulat. Satu lagi pengomen yang kunun-kunun suci murni tetiba dah kena kantoi yang rupanya dia pandang rendah dan hina orang yang dilahirkan kurang cantik dan andartu....

Pastu gelabah nak kaver balik. Pitiful.

Eliza said...

ehem..sesat lagik rupanya? sehari takleh tak tengok blog Aidid eh? Benci tapi rindu kat org2 antiMLM nih kan?kan?kan?

I ingatkan i tersesat kat blog pencinta MLM Monavie tadi. Bisnes bagus skrg makcik Mona?

azwan said...

Monafendy,

Kira ko komen gitu menaikkan reputasi jus monavie ke?

Halal haram dah settle? 2 hari cuti, pegi tanye tok imam la, jgn bz dok melacur.

http://media.monavie.com/pdf/malaysia/compensation_plan.pdf

http://www.islam.gov.my/muamalat/sites/default/files/garis_panduan/2011/09/garis_panduan_mlm_20111.pdf

Still tak kesah halal haram? Kira kuat semangat dok merempat kat blog antiMLM? Meletup2 gitu?Positive gilabab? Dah hilang perasaan malu sebab biase 300 rupiah/hour erk?

Dah tukar agama?

Mona said...

Hohohoho, I tau you all tunggu I...hohohoho, saje je nak tengok reaksi. Nampak sangat korang takde life, dok merempat kat blog Aidit jer. Hohohohoho hehehehehehe

Eliza said...

Mona, talking to oneself ker? huhuhu...

Org kalo dah benci nak browser blog antiMLM pun jari berat inikan pulak dah kena halau, maki hamun ngan readers kat sini. Tembok China pun kalah nih. OhmyAllah...

ps: Azwan, pasnih Jojo pulak sampai backing. Only personal attack, no faks and figahs again. Wait n see aaa...

azwan said...

What the fuck hooker fucking around sekor neh?

Aku antimlm merempat kat blog antimlm? Yes, aku sokong gilabab blog neh. Siang malam aku nak pastikan setiap sekor pukimak mcm ko kena sedas dua dari aku. Puas hati? And nothing wrong with that. Same wavelength, same purpose. You want some more? Aidid turun court, aku akan turun gak.

Dan ko...merempat macam kimak kat sini. For no purpose. Still boleh bangga dgn hohohohoho...hohoho mcm bangsat. sounds gempak? kejayaan besar gitu? for what? scammers ape gini? maruah tarak? halal haram pun lantak la erk? Atau ko bangge dpt komen dari aku..hahahah..serious shit?

Dan ko rase ape yg di type kat sini congruent dgn emotion? Kira irritated gitu? keh keh keh... Serious what the fuck hooker bitch sekor neh...you useless dumbfuck..

Mona said...

Hohohoho hehehehe Hihihihihihi. Best la korang ni. Tahniah! Memang aku tumpang bangga untuk Aidit ada penganut cam ko berdua. Nanti aku postkan sebotol MV sorang satu kay?

Okla, aku dah tak nak korang kena hypertension. Kita dah tak boleh selalu bersua sebegini, start esok, aku sibuk. Aku tau korang akan rindu, tapi tak payahla sebut-sebut namaku....hohohoho.....ciao!

azwan said...

I see...pelacur sekor neh merempat sini sebab dok bangga kononnye aku irritated. Mirror image MsAwin la ko hooker, super deluded...jenis lurus bendol punya 300/hour.

No wonder masuk MLM ehh? Pikir pasal research pun straight forward...hahahaha...that explains a lot. dumbfuck!

Faiz said...

Kalau Herba mesti kasar, tapi kalau tepung tu takut chemical origin. Semua Doktor boleh buat peket sebegini... Senang jer. Contoh untuk ubat kurus : Gunakan orlistat + ubat yang memperlahankan pergerakan usus. hancur lumatkan je pil dari syarikat ubat dan jenamakan sebagai dr RXXX dan jual. Tapi jaga jaga sebab orlistat penggunaan jangka panjang boleh mengganggu otak!! Rasanya Doktor dilarang mengiklankan diri secara berlebihan dalam media. PApan tanda klinik pun ada had besarnya dalam akta pengamal perubatan tak silap 1971.

Luqman_H@kim said...

aku ni baru2 nak kenal tntg ape sebenarnye MLM ni.. sebab dah banyak kali kantoi@kene tipu.. rase bersalah giler sebab banyak ajak orang join, tapi hasilnya tarak!! shial doh.. termasuk la blog ni.. thanks to AM kerana memahamkan aku.. pastu ade plak orang datang blog ni pertikaikan mcm2.. sempat la aku bace komen2 tu sampai habis.. ade beberapa perbezaan yg telas tntg MLMers dan antiMLMers.. oh ye, aku ni jenis yg tak berapa paham bahasa2 bisnes ni.. dgn istilah2nye bagai.. alhamdulillah, penerangan AM tntg perkara ni sgt simple dan mudah difahami..

1- AntiMLMers : Diorg bagi fakta dan bukti. Malahan berani mempertaruhkan fakta2 dan bukti2 yg diorg tunjuk tu betul..

MLMers : Bukti takde, fakta takde.. Just duk pertikaikan bukti dan fakta org lain tanpa sebab.. Bagila bukti dan fakta please.. Kalau korg betul, aku backup korg.

2- AntiMLMers : Orang yang menyokong diorang makin bertambah.. sedangkan MLMers makin sket.. Mcm aku dgn kawan2 dan family2 aku.. kami belas2 orang.. dari sokong MLM terus jadi anti MLM.. Kami bukan sokong bodoh mcm tu je.. Tapi atas bukti dan fakta..

Sebagai contoh ye untuk senang paham.. Aidid bgtau kami ade anjing berak tgh jalan.. siap tunjuk gambar anjing tu tgh berak, pastu gambar anjing tu kene baling batu sebab berak tgh jalan.. Tibe2 ade orang datang marah2, die ckp anjing tu tak berak pun.. maki2 lagi.. sedangkan kami dah tgk gambar anjing tu berak.. so, nak kami sokong yg mane? aidid yg berasaskan fakta dan bukti atau MLMers yg hanya bagi fuckta dan wadefak..

sekian.....

Luqman_H@kim said...

dan agak2nye berapa ramai lagi orang mcm saya ye? selalu kene tipu dgn MLM.. Akhirnya jadi antiMLMers kerana blog aidid yg berasaskan FAKTA dan BUKTI ni.. Thanks a lot tu aidid...

Luqman_H@kim said...

by the way, name aku muhdluqman.. ntah mcm mane bleh keluar unknown lak.. hehe.. jangan nak pertikai pasal ni ye wahai MLMers.. aku mmg tak pandai sgt bab internet ni.. Bile aku dapat fakta, aku pegang.. nak yakinkan dgn kawan2 aku balik, bagi le fakta korang.. tak nak pun takpe sebab korang mmg takde bukti yg bleh lawan aidid.. T_T

anieamir said...

Just pass through his shop at jitra with his Ferrari parking in front of his shop.. Duit haram makan tu.. Cam ner la org2 blh percaya benda alah cam ni.. Sigh!

Doriyuckey said...

Just found out bout your blog and this post makes me want to PUKE. Like seriously. Only because of DDR Pics. Sumpah geli.

Your blog is very interesting, gonna keep reading :D

niz said...

http://www.youtube.com/watch?v=oiGE0kpfGrU

hukum mlm ustaz azhar idrus.

-xdeath said...

all mlmer so stupid. haha.

budak2 cam aku pun boleh pikir mane betul mane salah. nampak sangat kaki mlm ni takder point. datang sini buat menyemak n emosional.

100% tak boleh pakai. study la bab hukum dulu.

bulat said...

huahuahuahua....

aku rasa antiMLM lagi bodoh terutamanya yg kat dalam blog nie... budak2 mcm ko nie setakat boleh hadam cover page je, klu suruh amik tahu hal yg lebih detail ttg isinya, mgkin berbuih2 mulut tuu...

Azhan said...
This comment has been removed by the author.
fari said...

Bulat, wan muse dn ntah sape2 lg geng korang, (aku dh x ingat sbb lama sgt baca komen nih adoii... Letihnya... ) aku rasa baik korang stop brdebat kt sini pastu relax jap pastu renung balik fakta2 yg aidid dn geng dia bg td..baca dgn hati yg tenang skit tau. Aku rasa dh byk diorang bg facts. Tak kan satu pn tak masuk kt korang? Kalau korang kata bahasa diorang kesat, abih tu bahasa korang sopan sgt ke? Lebih kurang je aku tengok. Bezanya walaupun diorang kasar tp ada gak fakta2 tp korang kasar gak tp apa pn tarak....x abis2 nk perjuangkn MLM. Agaknya bila ada adik beradik atau sedara mara korang yg bankrupt psl MLM ni dulu br korang akn faham. Aku dh tengok ramai mamat MLM yg pd mulanya je nmpak gah ckp brbuih buih tp lepas tu hampeh...kesian aku tengok.. Nk kaya cpt la konon...harap2 korang bukan yg seterusnya la yek.. Ketepikan soal bahasa...itu stail dia...suka hati dialah blog dia lg pn ni bukan blog ceramah. Yg pnting ambik faktanya...itu yg pembaca lain buat... Ok bro?

bulat said...

fakta apa kebondonya...

fakta boleh datang dari sesiapa pun, cuma fakta tuu betul dan tak je... klu betul bg ko pun belum tentu betul bagi org lain yg tahu fakta yg lain pulak... itulah sebenarnya point2 yg ko kena tahu, ko kena asah kena rajin sikit buat penilaian... satu source mcm blog sengal nie mana cukup... ok rajin2 skit yek cari byk source lain..

azwan said...

Takpe...at least sumber dari blog ni lebih credible dari samdol bulat. Jauh beza tok bomoh cakap pasal perubatan dan doktor cakap pasal benda yg sama. Tp bagi bahlol sekor ni semua sama.

bulat said...

lebih credible kahkahkah... pasal MLM pun tk tahu dgn jelas lebih credible jadahnya...

fari said...

Kpd Aidid... Thanks a lot kerana blog ko dh selamatkn aku yg hampir nk beli produk MLM nih. Before this aku tgh cari info psl herbalife sbb rasa mcm nk try sbb ramai yg ckp mnjadi..cuma yg buat aku berat nk beli ialah hrganya yg mahal gilabab...bayangkn nk habis beratus ratus utk 2 minggu je..mcm mana utk brbulan bulan, mcm mana utk brtahun tahun..gila ke ape?..masa tgh lyn herbalife tu lah aku jumpa blog ko nih ( l was lucky ) lps aku lyn blog ko, aku terus x jadi beli bnda tu...haish!! Knp la br skrg aku jumpa blog ko nih? Dulu aku prnah beli jusmate 5 dr Dr rozmey mangkuk nih tp hampeh je buang duit btul...rasanya Tuhan dh makbulkn doa aku sbb sebelum aku nk try herbalife ni, aku mintak petunjuk dari Nya sbb aku pn takut gak nk beli produk yg aku sndiri pn x tau apa kesannya kt aku dn mahal lak tu...aku rasa blog ko ni lah petunjukNya..fuhh!! Selamat aku...errr..duit aku..heh..heh..


Sbnrnya aku ni bknnya gemuk sgt cuma nk turunkn brt bdn sket..itupn nk cara yg mudah...hihihi...biasa la kn org pompuan...

Syukur to Allah, thanks to aidid..

-xdeath said...

yeah.. haha.. hari ni baru nak keluar berita.. haiyoo.. ayam betul la. ;D btw thanks sebab exposed benda ni sejak dari 2011 lagi. yang asam dol kaki mlmer penjilat bontot mlm tegar padan muka korang!!. kahkahkah

azwan said...

Jage2 xdeath...nanti ade sekor babi bulat nyibuk kat sini...berak merata2. Siap ade keluar bunyi babi lagi nanti. IQ babi pun lagi tinggi dari dia. Watch outtt!!!

bulat said...

kahkahkah...

apa lagi yg boleh diharapkan dari manusia dungu piang...

keluar berita pun sebab masalah etika dia, padan muka dia kena gantung... tp bukan sebab masalah produk dia..

tahap pemahaman mcm mana laa jenis manusia zaman moden sekarang nie... ooppsssss lupa lak dh ada blog sengal gini, kompom2 blog gini yg ajar tahap kedunguan tuu...

azwan said...

Kan aku dah cakepp...babi ni senyap2 sondol.

"tp bukan sebab masalah produk dia.."

Unethical medical professional claim what the fuck...so bukan masalah produk?

wakakakaKAKAKkaka... untuk level IQ yg lebih rendah dari babi...aku boleh accept la statement tu. Satu lagi obvious tolol.

bulat said...

betul laa itulah apa yg berlaku... macam mana laa tahap pemahaman ko nie, tau nk pusing je... jelas sungguh kedunguannya...

azwan said...

Yelah, bahlol pantat mcm ko je pikir product dia takde ape2 masalah. Elokla biarkan ko tolol...jgn lupa wariskan ketololan ko tu kat anak ko.

bulat said...

ooo ada masalah ke?? so bgtau laa apa masalahnya??

SilVerWings2011 said...

depa ni masih islam ke? huhu...tak fikir dah pasal halal haram duit orang yang depa dah peras tu????

CAM SIAL LAAAA!!

Irwan K. said...

Kalau aku, aku tak bg doktor yg lesen kena gantung ni rawat anak bini aku. Sori le.

Shank said...

amazing post i like the most craft prima marketing lovely post....

Shank said...

thanks nice post prima marketing

REDHA SULAIMAN said...

Nk tanya double stemcell yg ada gambar paduka umie aida tuh MLM ke ? Coz sy mkn produk tuh ..kalau nk mkn kena jadi ahli utk fpt harga ke ahlian...memang diorg ajak meniaga ..tapi sy x nk lahh sbb sy kerja gomen n ada perniagaan butik sendiri ...so bab join meniaga utkcari downline memang x minat ..cuma produk tuh agak bagus lah..coz sy n husband mkn...ayah yg ada gout mkn..along yg ada tyroad mkn...adik yg ada excema pun mkn ..n banyak perubahan malah sebelum mkn pun dah tunjuk kat doktor..even spray nya pun masa luka sembur kit situ boleh baik ...tanya sbb tgk ramai yg join cari org itu ini ...but tgk modal pun x lah besar mana ...just 270 je utk ahli ..masuk pun jd ahli sbb nk mkn produk nih satu family ...herbalife pun rasanya product x leh hebat mana ...sbb member ckp berenti je badan naik...omg ...yg da sorg jual elken kata 75 je sekali yg kwn masuk kena jual korset lah harga ribu ribu kesian dia ...boleh ke saudara aidid senaraikan MLm yg scammer nih with product..at least wanita wanita x ler tertipu...

Unknown said...

terbaik aidid.

plz update blog.

we miss new entry.

tlng bogelkan semua scammer2 taik kucin yg ada kat msia ni.

galateagabriel said...

Harrah's Cherokee Casino - MapYRO
Get directions, reviews and information for Harrah's Cherokee Casino in Cherokee, NC. Located in Cherokee, NC, 서산 출장마사지 this casino hotel is within 1 mi (2 군포 출장샵 km) of Great 부산광역 출장마사지 Smoky Mountains 창원 출장안마 National 전주 출장안마 Park and

«Oldest ‹Older   401 – 477 of 477   Newer› Newest»