And so it is...

Tuesday, November 1, 2011

10 Rahsia Supaya Anda Berjaya Dalam Bzns MLM


   
Ramai mala'un di luar sana yang tak berapa suka sangat dengar nama Aidid Mu'addib dewasa ini. Dah mamatnya memang keparat, apa boleh buat bang? Bznz MLM di Malaya sekarang ada penurunan sket - AC Mangkok Hayon bungkus terus (lepas juta-juta duit orang Melayu lesap), Hairul Nizam Hyprobulkbullshit terus merajuk bukak kedai RM2 (lepas 3 kali tukar nama skim piramid kejadahnya), KhairolR dengar cite dah dikerjakan oleh LHDN (sekarang merempit sebijik cam mat rempit)... bla bla bla. Apa sahaja MLM dan skim piramid (dan gabungan kedua-duanya) yang tengah berkeliaran sejak-dua-menjak ni yang sakan mengelentong umat meleis semua dah terasa sedikit sebanyak, macam rasa kena sontot kat bontot oleh mamat barua gayboy yang tak reti bahasa. Dan aku akui, aku tak adil di dalam menangani isu ini. Okay lah, meh aku seimbangkan balik situasi yang ada sekarang, dan aku akan bantu mana-mana bebudak meleis yang dungupiang gilabab yang masih nekad untuk join mana-mana MLM dan skim piramid yang tumbuh bak cendawan kat dalam belukar, yang ada berlambak sekarang di Malaya.

Eh... minggu lepas aku jumpa selambak cendawan busut, tumbuh liar... err... dekat busut dalam kebun getah aku. Bawak balik rumah, aku rebus dengan serai aje beb. Dang! It was delicious man! Where the fuck am I going with this?

Kalau ko masih membaca setakat apa yang aku tulis ni - pertama sekali aku ucapkan tahniah sebab ko masih minat untuk jadi pencacai MLM/SP. Aku dengan rela-hati ingin menyampaikan dan menerangkan tentang kelebihan industri MLM/SP ini, di atas pengalaman dan pengetahuan yang aku dah kumpul sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Industri MLM adalah suatu bidang perniagaan yang "fantastic"... hok hebak mung! Pep-talk aku dalam entry blog keparat Aidid Mu'addib yang ini bertujuan untuk memberikan ko dik maklumat yang penting dan menyeluruh tentang kelebihan mekanisma marketing yang diguna-pakai dalam industri MLM, dan ianya pasti berguna di dalam semua jenis scam kejadah, skim piramid buta-buta dan apa-apa MLM a.k.a skim piramid berproduk. Setelah sekian lama aku menjadi musuh bangsat industri ini - sudah tiba masanya aku, Aidid Mu'addib, menggunakan pengetahuan yang aku ada untuk membantu mat rempit dan minah klepet meleis di dalam menjayakan kerjaya mereka sebagai penganut MLM, sampai ke puncak jaya... you know, supaya korang duduk di atas puncak piramid. Aku berjanji kalau korang berjaya ikut saranan aku dalam artikel ini, korang bukan sahaja akan bertakhta di puncak piramid, tapi korang juga akan kaya gilabab macam fira'un. Not joking.

Adalah sangat memeranjatkan bahawa di dalam apa-apa perniagaan MLM dan skim piramid, lebih-kurang 99.9% ahli yang join pasti akan rugi, selama mana MLM/SP itu beroperasi. Lagi lama ianya bergerak di dalam masyarakat jual barang semahal yang boleh dijual dengan produk yang manfaatnya ntah apekejadah, lagi besarlah jumlah manusia yang kerugian (sebagai contoh, Amway yang telah beroperasi selama lebih 60 tahun memegang rekod sebagai satu syarikat pengencing terbesar dalam sejarah dunia). Tapi janganlah terlalu gusar kalau korang mengetahui fakta ini baru pertama kali, sebab itu maknanya ko baru bersunat atau baru start pakai pad, dan tak faham setakat ini bahawa kalau kita manusia ni asyik bergantung kepada statistik - semua kerja tak akan jalan brader/sista. Contohnya dik, kalau ko sedar tentang statistik kemalangan jalanraya, ko pasti tak akan keluar rumah lepas ni, atau kalau ko tahu statistik tentang kapalterbang, ko sure tak nak pegi melancung keluar negeri. Jadi, lupakan aje statistik tentang MLM dan skim piramid tuh... ianya tak membantu untuk korang mencapai cita-cita untuk menjadi seekor fira'un. Yang paling penting, abang Aidid Mu'addib akan ajar korang bagaimana untuk menjadi manusia yang 0.01% tu. Kita usaha sungguh-sungguh dalam bzns MLM ni sampai kita berjaya jadi kaya-raya beb.

Sekarang, tujuan kita adalah untuk jadi mamat atau minah yang duduk kat atas, yang beruntung 0.01% tersebut. Jangan lupa "aim" kita yang ini tuan-puan - kito nak buek duik bebanyak jang. Memang sedih gak kengkadang kita dengar berduyun-duyun bahalol yang buat MLM ramai yang kecundang bagai nak rak, dan mereka terus menyalahkan syarikat MLM yang menganjurkan bzns palepundek jual jus buah keramat atau penapis air magik atau kaca bloodyshit yang boleh rawat kanser, dengan kaedah berbilang tingkat yang pasti akan collapse bila tiba masanya. Syarikat tu tak bersalah sebenarnya. Ahli yang dungupiang tarak sekolah tu yang sesaje memandai cakap benda merapu menuduh syarikat MLM yang bukan-bukan tanpa usul periksa. Syarikat MLM sentiasa menitik-beratkan bahawa peluang untuk jadi millionaire jual produk mereka sentiasa wujud untuk yang 0.01% tersebut, dan ianya adalah adil dan saksama untuk yang 0.01% tu brader. Sapa-sapa yang cakap sebaliknya adalah manusia yang dengki-khianat dan yang tak pandai langsung berniaga... atau jealous tak keruan. 

Jadi maklumat yang aku ingin sampaikan di sini adalah untuk memastikan syarikat MLM sentiasa mempunyai bau yang harum (they deserved it man), dan aku janji bahawa peluang sapa-sapa korang yang berhasrat untuk berkecimpung dalam perniagaan jenis MLM pasti akan mencanak naik macam adik sedara di waktu pagi. Not joking. Knowledge is power baby... jadi fahami ilmu yang aku nak curahkan di sini. Ingat bahawa 99.9% ahli yang join akan kerugian selepas ko tolak modal join, perbelanjaan petrol, bill HP dan belanja prospek di kedai mamak... dan korang kena fahami bahawa manusia yang 99.9% itu adalah mereka yang korang perlukan sentiasa untuk memastikan cita-cita untuk jadi fira'un itu tercapai. Jadikan kegagalan mereka yang hyper-dungu sebegitu sebagai pengajaran, supaya korang sendiri tidak masuk ke dalam kumpulan tersebut. Pastikan korang akan jadi "the top 0.01%" yang diidam-idamkan oleh mana-mana bangsat scammers MLM haramjadah di Malaya. 

Meh aku huraikan 10 perkara yang ko perlu tahu untuk berjaya dalam bzns MLM neh.

# 1 - Jangan Cuba Fahami 100% Tentang Bzns MLM.
Jangan buang masa untuk memahami setiap fakta tentang bzns MLM yang akan korang ceburi - buang masa tuh. Join aje terus, terjun nekad dengan komitmen 100% - itu yang lebih penting. Kalau ko nak fahami tentang setiap ciri yang ada dalam produk, dalam pelan pemasaran, dan kesan sejagat kepada masyarakat, sampai bila korang tak akan menceburi bidang MLM neh. Ini akan membantutkan proses ko nak jadi kaya beb. Apa yang penting sebenarnya? Cari downline sendiri yang ko akan atur berderet kat bawah ko, dan pastikan dia orang pun cari downline dia orang (2 level kat bawah ko, dan 3 level dan 4 level, 5, 6, 7... dan seterusnya), sampai ko boleh bina satu rangkaian yang besar, dengan sejumlah mangkok-hayon yang sama dungu, yang akan menjana duit berkepok-kepok masuk poket ko, jika bzns ini berjalan lancar. Jangan fikir yang ko perlu study setiap apekebenda tentang bzns tu seperti yang disarankan oleh ulama' Islam - kalau nak ikut apa kata ulama' - al-namanya pokai sampai mati la ko beb. Semua benda imbuhan akan jadi riba', semua bzns jadi tak boleh, semua perkara jadi tak berkat. Forget what Islam says... what the fuck for man? You ain't gonna get rich that way.

# 2 - Jangan Buat Bzns MLM Secara Perlahan.
Bila ko join aje mana-mana MLM atau skim piramid, pastikan balik rumah aje, terus ko cari downline. Jangan tunggu sampai esok, jangan tunggu sampai minggu depan... sampai rumah aje, terus jadikan bini, adik, kakak, abang, bapak, mama atau opah ko yang dah stroke tu... sebagai downline pertama - dan pesan dia orang untuk cari downline dia orang, kalau boleh malam itu jugak. Tolong opah ko tu dial nombor kat henpon, biar dia cari sepupu dia (yang stroke jugak) untuk jadi downline. Kena agresif... no time to waste man! Kalau ko nak samakan kadar naik bzns MLM dengan bzns konvensional, memang akan jadi susah bang. Kalau bzns konvensional, ko kena melabur jumlah modal yang besar, lepas tu ko kena tunggu bzns naik, dan ko mungkin pulang modal lepas 2 atau 3 tahun... dan kalau semua berjalan lancar, mungkin ko akan jadi millionaire dalam masa 17 tahun. Where got time meh? Dengan bzns MLM, ko boleh jadi millionaire dalam masa 60 hari, macam KhairolR KepundekR. Itu aku cakap - balik rumah lepas NDO/taklimat MLM tu, terus cari downline, dan pastikan setiap hari untuk 20 hari pertama, ko cari dan dapat sekurang-kurangnya satu downline sehari. Daripada 20 downline, dia orang akan cari mungkin 5 downline seorang, dan daripada 100 orang (level 2), dia orang cari 500 downline (level 3), pastu ia akan mencanak naik secara ekponensial beb - 2,500... 12,500... 62,500... woohoohoo! Millionaire bebeh!

# 3 - Berhenti Kerja Secepat Mungkin.
MLM atau yang sekarang ni geng kapiaq suka panggil "Network Marketing" atau "Affiliate Marketing" adalah satu tiket untuk korang jadi kaya-raya dengan sekelip mata - jadi tinggalkan aje kerja bangang seperti jawatan guru, jurutera, doktor, misi, technician, mat despatch atau juga mat rempit yang merempit itu semua. Korang tak akan berjaya buat bzns MLM kalau buat kerja ni part-time. Korang takleh sambil-sambil kerja makan gaji, buat bzns MLM, sebagai satu cara untuk menambah pendapatan, sedangkan korang ada kerja yang tetap yang akan mengambil sebahagian besar masa harian tu. Kalau korang resign, berhenti jadi kulibatak majikan/boss, korang akan merasa kebebasan untuk cari downline, tanpa ada halangan. Daripada subuh sapi'e, sampai pulak subuh sapi'e keesokan harinya ko boleh melepak kat kedai mamak, layan lepas satu prospek ke satu prospek tanpa putus-putus. Silap-silap dalam masa 60 hari ko dah boleh beli BMW 525i (2nd/3rd hand), sedangkan ko punya boss masih bawak kereta Camry cabuk. Not joking.

# 4 - Rayu/Hasut/Pujuk Orang Lain Untuk Join Bzns MLM. 
Ramai orang-ramai yang tak faham tentang mekanisma pencarian downline, dan apa kegunaannya melayan dan membelanja prospek di kedai mamak itu. Pencarian downline itu adalah intipati perniagaan MLM ini - dan orang ramai keliru sebab mereka tidak faham bahawa dengan adanya downline baru, akan ada satu lagi punca duit riba' yang akan masuk poket upline (seperti ko) berkepok-kepok brader. Jadi, biarlah orang-ramai pandang kita hina macam khinzir, biarlah mereka kata kita pengemis moden, biarlah orang kata kita monkey tarak sekolah, biarlah Aidid Mu'addib dulu pernah maki-hamun yang penganut MLM itu anak kapiaq yahudi yang tak kenal rezeki halal-haram.... peeraaah! Apa yang dia orang tahu bang? Ada dia orang dapat gaji 5 angka seminggu? Ada dia orang dapat ngompol duit lebih sampai boleh bawak bekal ke liang lahad? Tarak pun aku nampak - tapi saban hari dia orang sebok jadi kulibatak bos dia orang. Apadaaa?

# 5 - Mesti Jumpa Prospek Face-to-Face.
Jangan cuba menerangkan bzns MLM ko tu kepada mana-mana prospek dengan bercakap melalui telefon - nahas ko nanti. Mest ajak jumpa face-to-face... sebab kajian yang dilakukan di Amerika oleh Persatuan Scammers MLM Seantero Amerika mendapati bahawa kalau ko buat "pitch" tentang bzns MLM ko tu melalui henpon - ko akan menghadapi kemungkinan 99% "failure-rate". Tapi, kalau ko ajak prospek minum-minum dan makan-makan (pegi kedai mamak, save duit sket), kadar ko boleh pancing bahalol itu akan meningkat daripada 1% tadi kepada kebih-kurang 23%. Keberkesanan hasutan dan pujukan face-to-face adalah 23 kali ganda lebih berkesan tu beb. Tapi, ko kena lupakan fakta bahawa kebarangkalian ko akan berjaya dapat downline hanyalah lebih-kurang 1 per 5. Jangan fikir ke situ... ko kena tipu diri sendiri sebaik mungkin. Kalau tak, ko akan depressed cepat sangat, nanti susah pulak nak jadi millionaire. Korang kena ambik iktibar si AssCramp penjual kaca kepundek QuestNet - dah ada seribu fakta yang mengatakan kaca BioDisc tu hanyalah scam skim piramid bawaan hindu - dia masih berkeras ayaq kaca tu boleh kasi sembuhkan kanser, stroke dan low IQ. Sengap-bingai 1st class macam cipan bingai.

# 6 - Jangan Kasi Tahu Prospek Bzns Ko Adalah MLM.
Kalau awal-awal lagik ko dah kasi tahu mamat atau minah prospek yang ko layan tu bahawa bzns yang ko ajak dia join itu adalah MLM, alamat mampos la cita-cita ko nak jadi kaya dik. Trick MLM ni sempoi aje... ko kena jadikan prospek-prospek ko tu sebagai downline, by hook or by crook. Selepas dia orang dah join, tak kesah la dia orang dah tahu atau dah faham bahawa bzns yang dia orang join itu MLM atau skim piramid... who the fuck cares? Dia orang akan stuck macam ko jugak, dan dia orang kan kena cari downline macam ko jugak... so again, who the fuck cares? Jadi, masa awal-awal tu, ko kena pandai kelentong dan kasi usap-usap cerita bzns tu kepada- berapa kadar keuntungan, bila boleh beli BMW 2nd hand, bila boleh melancung ke Hong Kong, kasi tunjuk cek kelentongan sampai ratus ribu macam Hanis Haizi scammer mala'un 1st class... you know, the usual stuff. Kalau dah terpaksa, tipu-tipu dan kelentong-kelentong aje gitu beb. Cakap ini bukan MLM tapi "affiliate marketing" atau "direct selling". Cakap Muhyidin Yassin hari tu datang buat perasmian, atau cakap Score A ni ada sokongan daripada USM what-the-fuck. You know... the usual stuff.

# 7 - Trick Kengkawan Dan Sedara-Mara Untuk Pergi Taklimat/Talk/NDO.
Hui! Ini cara paling best dan paling cilanat korang boleh buat kat kengkawan atau sedara-mara korang beb. Korang ajak sapa-sapa yang lemau tu untuk keluar makan, lepas tu ko terus drive kereta buat tak tahu sampai ke HQ untuk talk/taklimat kejadah MLM whatever. Jangan lupa suruh dia bayar sendiri yuran RM70 untuk masuk dewan dan lepas tu kasi dia dengar pep-talk berdegar-degar daripada gorilla wakil syarikat MLM tu bertempik-sorak untuk kasi chimpanzee yang beratus orang duduk kat bawah masing-masing naik seh, jadi horny semacam... well, macam chimpanzee yang horny. It always work like a charm baby. Kalau ada prospek sebegitu yang mengamuk sebab dia kena trick buta-buta, ko sebagai penganut MLM yang tegar, jangan terlalu ambik hati dengan maki-hamun atau kena ludah atau kena sontot... itu semua adalah sebahagian daripada lumrah orang untuk jadi millionaire buat MLM palepundek neh. Apa nak kesah orang marah? Janji pakcik kayo!


# 8 - Kasi Tahu Satu Dunia Income Ko Berapa.
Mesti war-warkan benda riak sebegini dik - ini bertujuan untuk kasi prospek tu semua leleh (ayaq liuk, bukan ayaq...) dengar berapa banyak duit keuntungan dan duit riba' yang ko dah kumpul selama ko buat bzns misteri ko ni. Kena beli BMW 525i (2nd hand), sebab kalau ko masih bawak Kancil... what the fuck nye ada orang nak percaya yang ko dah berjaya dalam bzns neh... you follow? Itu sebab korang boleh tengok kat internet dan khasnya kat fesbuk, mala'un-mala'un meleis baik species mat rempit mahupun minah klepet semua kipas-kipas duit, dan bergambar dengan BMW 2nd hand masing-masing, siap dengan ibu-jari melentik - korang tengok AC Mangkok-Hayon, KhairolR, Ustaz Wadefak Bin Wadehel... semua dia orang kipas-kipas duit dan bergambar dengan kereta mewah beb. Tujuan utama adalah untuk menghasut dan melayor bebudak meleis yang dungupiang dan yang lemah iman tak cukup tunjuk-ajar emak-bapak, supaya terpengaruh untuk join mana-mana MLM dan skim piramid. Nak harapkan manusia yang tinggi IQ dan yang profesional untuk join bzns scam kejadah macam MLM... mintak mahap la brader. Always aim for the little ones, and the poorest ones... and the most stupid ones. You will be a millionaire in 60 days. Not joking.

# 9 - Jangan Tonjolkan Diri Sendiri Yang Sebenar.
Menonjolkan siapa diri sebenar adalah penyakit yang paling berat yang selalu berlaku kepada penganut MLM yang akan kantoi dalam bzns ni awal-awal lagik. Korang takleh tunjukkan sapa ko sebenarnya - mesti pandai berlakun macam Brad Pitt. Kalau ko berlakun macam Jean Claude Van Damme... hai alamak jadi kulibatak yang sangkut tengah jalan la jawabnya. Dan kalau ko berlakun macam mana-mana pelakun melayu kat Astro... hahaha! Ko tengah high hisap ganja ke apa bang? Ko kena tonjolkan bahawa ko seorang yang telah berjaya dan ada banyak duik - walaupun malam tadi ko hanya makan maggi. Ko kena melaram dengan 525i 2nd ko tu, walaupun ko isi petrol RM10. Mesti kekalkan lakonan ko ke titisan darah terakhir, sebab setiap prospek adalah sumber kewangan ko, kalau ko berjaya tukarkan dia dari seorang prospek kepada seorang downline kulibatak dungupiang. Jadi, kena pastikan prospek yang dungupiang itu sentiasa "look up to you". Kalau benda sempoi sebegini pun takleh buat, baik ko humban BMW ko tu masuk lubang jamban. You will not make it to be a filthy fucking dumbfuck millionaire man!

# 10 - Jangan Ada Kaitan Emosi Dengan Prospek/Downline. 
Tak kesah downline ko tu bini atau emak ko atau opah ko yang dah kena stroke - ko takleh terlalu emosional dengan sapa-sapa yang ko dah jadikan downline. Ko nak jadi millionaire ke idak ni dik? Ko dengar cakap aku neh. Kalau ko hasut prospek dengan kaedah cumbu-rayu atau ungkit-mengungkit atau whatever, pastikan ko tidak akan rasa bersalah bila ada downline kerugian atau dah kena kencing oleh diri ko sendiri. Kalau ko senang mengalah dan senang dipujuk oleh orang di bawah network ko... ha siap satu hari nanti ko akan dibebankan dengan rasa bersalah dan rasa menyesal. That is not good. No remorse, no regret, no mercy. Mesti jadi macam mesin (macam Arnold si Terminator gitu). Ko hasut, ko pujuk, ko ayat - lepas tu bila dia orang join bzns MLM tu di bawah ko, apa lagi beb... kigho duik ajo la lopeh tuh. Kalau dia orang tak berjaya, bungkus awal, kerugian atau whatever... dia orang leh gi mampos macam Khairul Hazwan yang sesat jalan, gitu. Mat rempitnya dengan bangga "idolized" Robert Kiyosaki, sedangkan mamat scammer kapiaq tu dah bertahun jadi bahan jenaka di USA. Mangkok-hayon punya anak sakai tak sekolah, baru keluar hutan. Tapi, korang elok ambik iktibar daripada Khairul Hazwan... walaupun Kiyosaki tu ramai yang tahu adalah pengelentong yang takde perasaan malu, masih ada budak dungu yang mengagung-agungkan kapiaq tu. Maknanya? Kebanyakan korang dah sememangnya tak dikenali, dan takde sapa tahu ko datang dari mana, atau berapa kali ko dah bankrap - jadi dengan lakonan macam George Clooney, serta tiadanya perasaan belas kasihan seperti Bernie Madoff - ko yang akan jadi upline terunggul pasti kan berjaya dalam bzns MLM neh. Not joking.


Aidid Mu'addib is an expert. Follow my secrets to MLM success. Do not care about the implications of MLM to The Malay Race. Let's drain out lots of Malay money to those MLM masterminds amongst the alkafirun parasites and the al-munafiqun fuckshits. Be a munafiqun yourselves, to your own people... who the fuck cares baby? As long as you get money... a bit. Not joking.



166 comments:

dear anies said...

baca tajuk besar je dulu... ;-)

aaron said...

alamk 2nd rupenye..

Mohd khairul anuar said...

haha.. nk share la.. terbaik pnya..

zulfadhlimansor said...

good job..... kasi hantam sama scammers... your name is already in the history of fighting against dodgy pyramid scheme, me fren.... hehhehe

Adinda said...

Bedid, nak sign!!

izwan sahari said...

number 5...tapi kan Bro Aidid...rasa2 ada tak lurus bendol....yg ingat apa yg bro kata ni...sesuatu yg perlu di ikuti....hehe...

azkramm said...

mantap idea aidid kali ni

Anonymous said...

nak muntah aku tengok palepundek ass ada dalam neh..hahaha

Ejad Fotopoyo said...

kacak artikel ni. hahahaha

zura.adnan said...

"Ko nak jadi millionaire ke idak ni dik? Ko dengar cakap aku neh."


wahkahkahkahkah aidid, you are full of paradox!!! if i were to analyze each and every one of your rhetorical devices, i'd be a professor in linguistics by now =)

keep on fighting abg aidid!

Zam Fiesta said...

nice info, mohon nk praktik :P

pixxelz said...

Elehhh ko azzkramm, mantap konon...lepas baca ni sambung balik la jual bioldisc yek? huh

azkramm said...

inilah idea yang selama ni tak pernah terfikir nak buat..

yes!

thanks!

good info..

ehh jap,
apa citer ek..
dah tak citer pasal QNET lagi ker??
adakah perjuangan anda sampai disini?

ari tu bro aidid kata dah buat report pada KPDHEP, Bank Negara dll,..so any update..?

Nak tau gak..
apa citer terbaru lepas laporan dibuat?

azkramm said...

perjuangan anda belum selesai..
teruskan..

believe, fokus, kena ada komitmen dan keazaman..

yeah!

azwan said...

Wey badigol, nichelle tu bagi masa 3 hari ape cer..

Takdak ceghita..cakap kosong saja Qnet. Bodoh bertingkat2..

pixxelz said...

ko memang takde kemaluan la azzkram...

"""ari tu bro aidid kata dah buat report pada KPDHEP, Bank Negara dll,..so any update..?

Nak tau gak..
apa citer terbaru lepas laporan dibuat?"""

Kitorang kat sini pun nak tau gak apa dah jadi ngan kes saman Qfuck kat AM..apa citer?

azkramm said...

bro azwan,

nichelle tu mana ler aku kenal, so ko tanya aku apa cerita? mana aku tau..

ari tu bro aidid kata dah buat report pada KPDHEP, Bank Negara dll,..so tu kita semua termasuklah bro azwan nak tau tu. Yang ni bro aidid kena bagitau ler sebab dia mention dia buat report..

takkan bank negara nak biarkan QNET bermaharaja di bumi sejawi ni tanpa sekatan..

ko biar betul...??

ko tanya aku pasal nichelle? pi tanya aidid ler..
bukan aku yang nak saman aidid,
nichelle..

bro aidid kasi update sikit bro azwan ni, dia sibuk nak tau pasal nichelle

azwan said...

Aku tak berminat nak tau ape result tindakan aidid tu. Ape ko nak expect? mcm judi gak..ade diharamkan di Malaysia? Cakap je Islamic dey, benda2 bahlol haram MLM masih lagi kukuh bertapak kat Malaysia dey. Itu semua org tau, tak payah follow up dgn aidid la samdol. Manusia lurus bendol mcm ko je beria nak tau.

Nichelle kan qneters, fuck up mcm ko. takkan ko takde info dari 200 negara lain pasal nak saman aidid tu? takde ke dol? Cuma insight dia lebih baik dari ko, dia tak claim air biodisc leh rawat penyakit itu ini mcm ko. Ko dasar scammer kan..no wonder dol.

Ko tak malu bertentangan dengan management ko? Dia cakap refresh rejuvanate, ko plak claim merapu. pe citer dol?

Anonymous said...

1.cari lebai-lebai lapaq duit untuk dijadikan panel syariaah!mlm tambah s jadi mlms!!
2.yang HARAM terus jadi HARUS!
3.biar je si azkramm tu!nanti NERAKA tak dak orang pulak!

Adinda said...

Ada lagi nakharam ni!
Kehkehkeh.
Tak putus asa dan bermuka tebal, salah satu/dua sebab dapek jadi jutawang.
Keep it up nakharam!!

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...
This comment has been removed by the author.
Nur Fauzi said...

memang betul semua tu.

nak dapat downline memang kena ada semua tu.
tunjuk income.
pujuk rayu/hasut
trick/tipu pegi MLM talk
jangan ada kaitan emosi

Tu yang selalu upline kaya-kaya buat.
Downline rugi, mana ada nak tanggungjawab. mesti salahkan downline sebab tak tiru apa dia buat.

Rose said...

(hiding behind the bushes, speaking in hushed tone)

Here we can see a species that is akin to cockroaches. Multiplying quickly and die easily as well. If you step on one, another will appear. It's really hard to eradicate this species, only knowledge and common sense can help us control this species before they can cause deleterious effect to mankind..

This particular species, scientifically known as Mlmpundekus asskrammus, is well known as having the smallest brain, with 0.2% thought capacity. This species is also known as attention whore, so any attention given will make this species more difficult to eradicate. So beware.

Aidid Mu'addib said...

Ouch!You're one cold MA female species...
But I like ya nonetheless... you got D powah!

zeefahdhom said...

aku dulu minat jugak dgn si kiyosaki ni, buku pinjam aje, pastu baca entry trbaru ni, baru aku tau kiyosaki tu scammers gak, dan dari googling aku jumpe web ni
http://www.johntreed.com/Kiyosaki.html
tq aidid, hari ni saya dapat ilmu baru dari anda

Xeno said...

Don't forget to recruit an Ustaz to back you up

"Questnet hoo hoo hoo! Questnet hoo hoo hoo!" - Afghanistan

Burjacks said...

damn la asskrap..nek menyampah plak aku nengok ko ni..

LiN IBRAHIM said...

Like sesangat!!

Encik KangKung said...

@ROSE

OMG , aku LOL giler2. ROFL!! Nice one!

Metafora said...

200 negara? kahkahkahkah!

syukur said...

hahaha. hillarious.
AM and Rose in their intelligent and asscramp in his intel-P-agent (damn slow processor)

pcbahar said...

Betol la Aidid punya panduan MLM tu.. Tu la caranya teman buat dua dekad yang lalu..

Kalu difikirkan balik, rasa hairan juga bagaimana orang sekarang masih terperangkap dengan MLM/SP.. Zaman IT ni beb.. Dulu tak kata la teman naif..
60 an - kedai runcit
70 an - supermarket
80 an - emporium
90 an - Direct Selling
2000 - ?????
2010 - ????? Health care? Kononnya

Udah le tu yeop.. Rentikan la kerja menipu.. Tak insap lagi ker? Naik meluat dah tengok al-kopiah dengan doktor mickey kipas duit...

Mama Zharfan said...

good job :) full of facts --but again as usual MLMers are simply blind--dh buta hati so tak dapek nak nolon

nafra said...

thank you aidid...

aku_ein said...

memang ada 200 negara..wahaha..ok la..196 tu kira dekat la dengan 200, kira bundarkan la ekk..aduyai...

ala kalau cite kat makcik 78 tahun kena stroke, xdenye dia nak gi cari maklumat berapa banyak negara kat dunia ni..tahniah ek kerana berjaya menipu orang..

so mana2 ustaz tolong jawab, haram ke halal tu..atau syubhah...aku xberapa pandai bab agama ni..hehehe

azkramm said...

Bro Aidid,
Bro selalu membincangkan mengenai scam..
Adakah bro aidid tahu bahawa wang kertas itu adalah scam yg paling besar dalam sejarah manusia?

Wang atau duit, itulah yang menjadi idaman utama bagi setiap manusia yang bernyawa didunia ini, malah ada yang mengutamakan wang dari agama, akhlak dan juga kehormatan diri sendiri semata2 untuk mengaut sebanyak mungkin wang yang berada didalam kitaran sistem ekonomi. MLM yang bertuhankan duit lah ni..

Mengingat kembali kenangan belajar perdagangan semasa sekolah menengah dahulu, kisah bagaimana wang dicipta, polisi yang mengawalnya tidak pernah diceritakan walaupun wang itu sendiri adalah salah satu tujuan utama pergi kesekolah.. "belajar pandai-pandai supaya nanti bila besar boleh kerja gaji besar (wang banyak)" biasa dengar tak? Atau mungkin itu yang acapkali anda semua sebut kepada anak2 anda sekarang?.

informasi pasal wang penting bagi segenap masyarakat tak kira bangsa dan agama kerana ianya secara mudah menjelaskan mengapa semakin hari harga barangan dan perkhidmatan semakin meningkat, sebenarnya itu adalah pembohongan terbesar oleh pihak tertentu yang menutup muslihat sebenarnya. Nilai wang itu sendiri yang semakin menyusut dan bukannya barang yang semakin mahal.
sistem ekonomi di Amerika? sistem ini juga sebenarnya di guna di kebanyakan negara termasuklah Malaysia, bezanya Bank Negara Malaysia dipunyai kerajaan, Federal Reserve adalah kepunyaan pihak persendirian kumpulan ahli2 bank antarabangsa. Ya.. jangan terperanjat, ianya milik persendirian, golongan diatas Piramid, ingat bagaimana ekonomi dunia berubah, saham turun naik apabila FED (Federal Reserve) menaik turun kadar faedah? Mereka sebenarnya yang mengawal ekonomi dunia ini.

Orang paling kaya didunia bukan Bill Gates, akan tetapi pemilik Federal Reserve, Bank Dunia dan IMF yang meng"kuda"kan presiden dengan bantuan agen2 seperti CIA dan tentera Amerika, memastikan kepentingan mereka terjaga di seluruh dunia termasuklah jika ianya melibatkan perang dan membunuh berjuta2 insan yang tidak berdosa. Amat memeranjatkan juga, mereka2 ini jugalah orang kuat dibelakang Israel dan apa yang mereka lakukan sebenarnya adalah untuk memastikan Israel semakin kuat.

Apabila kita meminjam wang dari bank, samada pinjaman rumah, kereta ataupun kad kredit, secara zahirnya kita tidak menzalimi manusia lain, sebab itu ramai berkata "aku rela bayar lebih pada bank sebab kalau tak macamana bank nak beroperasi", akan tetapi secara halusnya kita secara tidak langsung menzalimi insan2 lain terutamanya golongan yang tidak bernasib baik dan juga golongan miskin, walhal, bank itu sebenarnya tidak perlu pun wujud untuk membolehkan masyarakat mempunyai wang yang sebenarnya
Bro Aidid, apa kata bro research mengenai subjek ni “ Wang Kertas”
Ramai boleh belajar daripada analisis bro nanti..

Rose said...

(continue)

Notice the desperate ploy to attract attention, stretching its 0.2% thought capacity to the max. Please don't attempt to respond to this display, coz it will feed its whoring appetite and it might no go away!! (shudder..)

Someone please squish that damn thing already!!

ps MA AM, my man, we won't think less of you if you obliterate this guy. He's just using your blog to advertise. No use whatever.

matsom said...

erk? wadhehel???

1. Attention Whore [All Hail UnCyclopedia!]

2. Attention Whore [EncyclopaediaDramatica] -slightly NSFW

fit the-one-whom-shall-not-be-dignified-by-a-(nick)name to a T...

azwan said...

Pehh...dari previous entry aku dah mintak tuan blog delete komen2 ala promosi product sampah dia tu. How come fucking dumbass like him suddenly ask AM to entertain his request? Teori konspirasi some more..sejibik mindset MsAwin. Bapak bahalol...

izzNatta said...

Hai... tukar topic? Baik gosok kepala ko dengan biodisc tuh... kasi refresh & rejuvanate pemikiran kau tu supaya bertaubat dari menipu orang.

Topik kau tuh dah lapuk dol... google je, banyak keluar dah mengenai Rothschlid & rerakannya

Kau baru nak membaca ke Asscramp?

Red Herring said...

azkramm,

mmg benar duit kertas sekarang adalah scam paling besar, namun penganut MLM jugalah yang cuba mengejar scam paling besar ni.

FED (federal reserve) dipunyai oleh freemason dan illuminati dan orang2 freemason ni juga yang byk memperkuatkan dan menyokong sistem MLM supaya ramai bangsa lain terumanya yang beragama Islam menjadikan kertas tersebut sebagai tuhan dengan menindas orang lain. MLM berunsur riba di mana pendokong riba adalah FED dan pihak freemason serta yahudi ni gak.

hasmn said...

patutlaa aku tak berjaya jadi kaye raye mase joinT MLM dulu.. satu benda pon aku tak folo..
nak print kitab ni nak bagi X-upline aku dulu.. supaya die cepat jadi kaya raya

CikMang said...

macham haremm!! terbaekkk AM..aku bagi karangan poyo nie 10/10..sbb sngat mengesankan..bila la ko nak buat entry fusionexcel neh AM..

waklan said...

Bro Aidid ada yg baru lak le nih Yoli ntah haper kejadah lak ni kasi bungkus cepat

Ultra Gorgon said...

AssCramp Doll!

Apa yg lu dah melalut ni!! Dari Piring-Plastik-Useless sampai ke Wang ni!.. Lepas ni apa pula?? Piring Terbang?? Bendul kayu pun lurus juga, tapi lagi bagus dari lu yg lurus bahlol!

P.S. Tabik spring kat Bro AM, Abe Wan, Mr. Hylebaine dan yang lain2 yang masih mampu melayan Asshole sorang ni.

P.S.2. @Cek Chun Bak mai uphamol sepapan!

azkramm said...

rilek lah Ultra Gorgon,
aidid pun tak respon macam kau ni..

Citer pasal wang kertas ni…scam terbesar yang melanda dunia!

Rakyat Malaysia semakin berpelajaran, baik ilmu dunia mahupun ilmu akhirat. Akan tetapi ilmu2 itu sahaja tidak cukup untuk menjamin kita mendapat kebahagian dunia dan lebih2 lagi akhirat. Berapa ramai yang sedar akan penindasan halus masyarakat melalui sistem ekonomi wang kertas ini? Bak kata Sheikh Imran Hossein, ada mata, tidak boleh nampak, ada telinga tidak boleh dengar, ada hati tetapi tidak boleh memahami, ada ijazah tetapi tiada iman dan ada ilmu agama yang tinggi tetapi tidak ada "nur" dihati.

Kerana hanya dengan "nur" inilah kita mampu melihat pembohongan ini yang diinspirasikan oleh Dajjal bermata satu. Pembohongan ini amat sukar di lihat umpama cuba melihat semut hitam, diatas batu yang hitam, di malam yang gelap. Semut hitam itu hanya boleh dilihat dengan cahaya, akan tetapi bukan cahaya lampu suluh tetapi cahaya "nur" yang Allah kurniakan kepada hamba yang dikasihinya. (Al Hadid 57:28) Dan tanpa "nur" inilah manusia lebih berminat akan dunia berbanding akhirat dan menghalalkan apa yang haram.

azkramm said...

sebagai tambahan

bro aidid...apa itu wang? Satu soalan yang si bertanya akan dipandang sinis oleh yang ditanya. Walaupun manusia tahu apa itu wang tetapi boleh dikatakan majoriti tidak mengetahui apakah sebenarnya fungsi wang itu dan apakah ciri2 yang wajib ada pada wang tersebut untuk membolehkan ianya diterimapakai dengan tidak bercanggah baik dari segi moral mahupun dari segi keagamaan.

Konsep wang itu sendiri disalah erti dan tidak diendahkan menyebabkan ianya menjadi "senjata" oleh mereka yang memahami dan mengawalnya untuk dimanipulasi lantas menghambakan manusia secara tanpa sedar, (ini yang berlaku apabila satu-satu system MLM yang bertuhankan wang!) samada dengan cara membuatkan manusia itu cintakan wang (bertuankan wang) mahupun dengan menindas melalui aplikasi bunga/riba.

Punca sebenar meningkatnya inflasi adalah sistem perbankan yang menggalakkan pemberian kredit dan pinjaman baik dari pinjaman rumah, kereta mahupun kad kredit, yang mana ia mencairkan nilai wang itu sendiri.

Malah ciptaan bank itu sendiri adalah permulaan sistem perhambaan baru. Jika wang ringgit disandarkan kepada emas sekali pun, kita sebagai rakyat tidak boleh mengunjungi bank negara dan meminta diberi emas yang dikatakan sandaran kepada wang kertas tersebut.

wang bukan segala-galnya, tapi zaman skrg segala-galanya memerlukan wang...

Biz MLM yang banyak menipu orang contohnya telah memperalatkan keinginan manusia untuk mendapat wang dengan cara mudah..

aku faham perasaan mereka yang pernah ditipu dalam biz MLM ni..

kerana wang, ada yang sanggup menipu demi mencapai objektif mendapatkan recruit/downline...

Ms Odah said...

sekarang, saya semakin paham dan mengenali species 'binatang' yg diterangkan oleh Rose di atas. Menakjubkan... ianya benar2 wujud di sini. blog AM!

Remie Deen said...

teman memang dari dulu idok suke dengan MLM neh, pantang betoi le, berapa kali udah teman terkena ngan kengkawan teman neh, ajak minum la ajak jumpa la, teman ni ye la fikirkan persahabatan last² bila sampai di brainwash plak kita, udoh tu paksa² pulak, haaaaiiisssh memang bertegang urat le kat situ phuuuuuuuuuuiiiiih, panas betoi..

pada teman biar bergaduh dulu dari bergaduh kemudian, bab ni teman memang takde kompromi, nak meniaga biar meniaga betoi² bukan rope cenggini penaya kawan, tu dah kira tipo tuh, ajak minum tapi ada menatang lain yang tersurat, choooooiii,, marah ni maraaahhh ..

haa sini ada sikit laa teori teman mana la taw berguna tuk kawan² suma kan .. kalo kawan yang memang dah lama tak penah² tipon tetiba ajak jumpa ni ada dua je sebab, 1st samada nak kawen ( nak jumpa sebab nak bagi kad jemputan kawen ), 2nd haa sebab nak ajak masuk MLM bedebah ni laaaa, haaa jadi tanya bebetoi, kalo tegagap² tu MLM la tu, haaa letak je tipon .. hahaha, bior padan kemuka nya, koje mengokak duit orang jek.. semua terdesak nak jadi jutawan .. phhuuiiiiii, teman lebih hormat la pada orang yang jual tisu ke, cari tin dalam tong sampah ke jual kat pusat kitar semula, mereka lebih mulia dari MLM parasit neh .. akhir kata dari teman FUCK THEMMM !!!!!!

http://bobommz.blogspot.com

Aidid Mu'addib said...

Wahai AssCrampKenaDoggy...

Why changed the subject dol? Cite nye kan gini?
1. Kaca pundek scam tak masuk akal yg berasaskan sains kelentongan yg tak wujud
2. Kaca bawaaan QuestNet tu boleh menyembohkan kanser, diabetes, stroke & low IQ... not.
3. Dijual dgn kaedah skim piramid, dgn harga RM2000 yg hanya bahalol bingai akan beli.
4. Galakkan amalan sedekah byk2 duit (bangsa Melayu) free2 pada si hindu di Hong Kong...
5. Dgn bantuan geng meleis al-munafiqun , you know... ustaz2 bangang dan AssCramp.

THAT"S THE GIST OF THE STORY... JGN LARI DARI TOPIK LAIN KALI.

P/S: Humbankan aje movie The Arrivals tu bang. Too much conspiracy theories dalam kepala tuh. Apekejadahnya kaitan Wang kertas, "Fractional Banking", Federal Reserve Bank of America, Freemason... dajjal kepundek... dgn perangai penganut hindu QuestNet yg tgh berusaha menyalurkan duit org Melayu ke akaun Vijay Eswaran di akaun off-shore di Brtish Virgin Islands? What the fuck konspirasi wang kertas ada kaitan dgn whatever the fuck kejadahnya yg aku highlight di blog ini? Because manusia, khasnya org Islam kena scam secara sejagat oleh Freemason dgn fractional banking dan riba'... IT BECOMES OKAY UTK BUAT SKIM PIRAMID JUAL KACA FUCKINGSHIT PADA ANAK BANGSA SENDIRI DAN SEDEKAH DUIT KAT HINDU HONG KONG? IS THAT IT?

Cuba humban semua buku yg ada kat rumah tu... masuk longkang. Useless.
Atau humban sekali otak ko tu masuk lubang jamban.. LEPAS TU FLUSH.
That'll do more good to umat Islam.... drpd komplen yg fractional banking itu scam drpd dajjal.
What is fucking wrong with you boy?

MOK said...

azzkram

aku rase kau pun tak paham ape yang kau copy paste tu.

Tolong la azzkram. Please la ade rase malu sikit dengan diri sndiri. Makin banyak kau komen makin banyak bodohnye kau nih.

IF you are commenting such wordy karangan, stick it to the topic, please! Kau nak bayar ke mase sume orang yang ko dah bazirkan utk bace copy paste ko tuh?

DAMN!

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

dah start dah teori konspirasi..
letih teman..otak kecik tapi
nak pikir besor..

habis tumpo teman..

cek chun said...

scam?
wang kertas?
freemason?
conspiracy theory?
banyaknya wa tertinggai keretapi!!!

nah gorgon uphamol, simpan kat wa 2 bijik. tak sudah2 si croches ni.
*capai da vinci code baca sekali lagik*

hepi besday rosie dear.. dah pandai berlawak. dapat habuan baek lertew. heh

gitu-gitu aje said...

kesian kat asskram mangkuk ni,
sila ubatkan hati dengan menonton video Pathman Senathirajah dan baca buku bertajuk "Even A Moron With a Dream" yek.
Jangan lupa hapal 8 Basic Building Block macam hapal doa qunut sekali.

a said...

I cant believe this Qnetter is so dumbfuck.. after so many articles by AM tp dia masih lagi bingai.. elok ko tanam biodisk ko tu dlm otak ko...

Matahu said...

Azkram,

Pernah dengar ayat palindrom?? Macam ni...

1) MLMers: Kenapa ustaz ckp MLM ni haram? Kenapa nak dengki sesama bangsa berniaga? Kan baik ustaz cakap tentang masalah sosial yang dah teruk kat Malaysia ni??

2)Kaki sosial : Kenapa ustaz sibuk sangat nak bebel kat kami? Kami cuma nak hiburan je? Kan lebih baik ustaz dakwah kat penagih dadah tu.. depa lagi teruk tau, siap mencuri lagi. menyusahkan negara je dari kami yang still byr tax ni..

3)Mat Gian : Lu nak bebel ape ustaz kat gua ni? gua ni main dadah jer. rompak pun sikit2 je. ni semua dealer punya pasal. diorang nak duit je. tu pasal gua rompak beb. sebelum lu bebel kat gua ustaz, baik lu ceramah kat dealer tu. diorang tu perosak bangsa kita nih.

4) Dealer dadah : Bro, gua nak kaya bro!! duit skrang senang nak cari.. gua tau gua salah tapi duit ni buat gua rambang mata bro. Lu nak dakwah2 kat gua ni takde kesan beb. Sebelum ;lu nak sekolahkan gua baik lu ckp kat bank yang keluarkan duit kertas tu.Riba juta-juta

5) Bank : Kami cuma jalankan tugas je memandangkan kalau nak urus niaga guna emas kan susah. baik guna wang kertas je. mudah di bawa. cuba ustaz kempen, dakwah dulu kat peniaga2. kalau diorang ramai2 pakat nak guna wang emas sebagai ganti wang kertas, kami tukar wang kertas jadi emas pulak. Kami ikut keperluan customer

6)Peniaga : Pakai emas? guna duit kertas la senang ustaz.. lagipun kami jual beli senang je. lagipun ulama dah kata guna wang kertas ni dah jadi harus sebab maslahat ramai dah pakai wang kertas ni. Lagipun kami bayar tax, zakat, bla bla bla.....
Kami tak tamak ustaz. baik ustaz ceramah, dakwah kat peniaga2 MLM tu. diorang nampak duit ni macam nampak peti harta karun..
(Pergi semula ke no. 1)

Kalau la macam ni punya repeat, tak berkesan langsung teguran2 orang lain. Dunia... dunia...

Rojak Punya said...

apa tunggu lagi MLM dungupiang 1malaysia? aidid dah bagi tips confirm berjaya dalam bisnes MLM tu..jadilah yang 0.01% tu. sudah2la tu asskram... jangan jadi dungupiang lagi... berhenti MLM dulu baru tukar topik citer pasal bemda lain

Rojak Punya

Metafora said...

azkramm haramjadah

ko ni geng2 teori konspirasi? umo bape? dah amik spm lom? ke masih lg budak sek men rendah yg duk tgk 'the arrivals'? hahahahaha! wang kertas dan teori konspirasi? wehhh budak, ko tu masih blaja lg..mak bapak tanggung ko lg..tak tau peritnya siang malam keje cari 'wang kertas teori konspirasi a.k.a scam' utk ko..bahlul betul la..cakap mcm orang tada otak...puiiii!

pomenpokokceri said...

ass cramp..lebih baik ngko terjun gaung la supaya baka dan genetik ngko tak terus menghabitasi dunia..

Siam Mari said...

ass cramp...mana bukti kaca biodisc ni made in german. Mana dia airway bill atau bill of lading document Qnet bawak masuk biodisc ke Malaya ni. Cuba tunjuk, senang aku nak trace point of origin biodisc ni. Kalau engkau tak boleh tunjuk, memang confirm questnet biodisc ni China mari!!!!!

Pakjoe said...

iklan FOC terbaik ha.. ha.. ha..

a said...

aku rasa asscramp dh cramp dia punya ass..

hang jebat said...

aku rasa asskrem ni bukan sorang tp ramai...

asskrem 1: asyik hmmm...hmmm...aahh

asskrem 2: ayat sopan2 je bila post...

asskrem 3: tiba2 je trus maki hamun sume anti-MLM kt sini...

asskrem 4: dok citer pasal konspirasi lak...

ke ko ni "2 alam"...??!!

Adinda said...

2-3 alam ni. Depends on the situation.

CikMingMing said...

azkramm ni mengata Bank yer. CikMingMing keje kat Foreign Islamic Bank. terasa tau. CikMingMing siap buat sale lagi. Department mortgage lagi... CikMingMing terasa laa. well, sapa2 nak refinance rumah ataupun nak beli rumah n berminat utk berurus niaga dengan Foreign Islamic Bank, silalah contact CikMingMing. Free Moving Cost/Zero entry Cost lagi... BFR minus up to 2.5% (tengok pada financing amount). Margin of Finance can be up to 90%. Kuwait Finance Bank Berhad.

Asyraf said...

wah.... CikMingMing siap promote lagi....

CikMingMing said...

CikMingMing mintak maaf kat aidid dan semua yer sebab ter-promote n ter-menyibuk.

opah said...

CikMingMing boleh bg no contact

CikMingMing said...
This comment has been removed by the author.
Aidid Mu'addib said...

AssCrampYgKenaDoggyDgnRakus...

1. Dol... jgn pakai HP dol, itu dakyah omputeh utk kasi manusia kanser otak.
2. Pastu, jgn imunisasi anak2 ko (kalau ko ada anak... seeloknya ko tak payah ada anak - kesian anak2 ko tu keluar ke dunia IQ macam donkey), sebab itu konspirasi mat salleh utk kasi anak2 ko low IQ, kasi autism dan kasi mati cepat sebab boleh dapat kanker.
3. Jgn pegi Alamanda wei sebab bentuk bangunan Mall tu ada ciri-ciri simbol Freemason - utk channel energy dajjal kpd pengunjung Alamanda - boleh kasi influence umat Melayu jadi pengikut Feeemason gitu.
4. Jgn pakai wang kertas - itu dakyah freemason bagi pihak dajjal utk menghambakan manusia kpd dia org yg hebak gilabab macam kepundek. Kalau ko gi shopping (ingat jgn pegi Alamanda)... bayar aje barang yg ko beli dengan taik idung. Biar kena tempeleng kaw-kaw dgn nyonya kat kedai runcit tuh.
5. Bila bekerja, mintak majikan bayar ko dgn taik idung dia pulak - sebab ko tak nak ambik gaji dgn wang kertas. Biar kasi chance majikan ko tu mengikik gelak macam monkey kat atas pokok kat dalam hutan atas bukit kat Hulu Langat, Selangor.
6. Jgn makan ubat2 drpd syarikat farmaseutikal - dia orang control supply ubat dan ada price-fixing. Syarikat tu semua monopoly - itu sebab Vijay Eswaran ada produk seperti kaca haramjadah yg boleh kasi air tukar snowflake, sekaligus boleh rawat kanser dan low IQ (tak nampak pun IQ ko meningkat dol)... sebagai rawatan alternatif. Tak payah makan apa-apa drugs yg dikaji berpuluh tahun tu semua... ada konspirasi.
7. Semalam belakang rumah ko ada UFO landing... Mulder dan Scully singgah sekejap.
8. Arab Saudi di kontrol oleh geng Wahhabi... hasil hasutan Freemason drpd Amerika. Islam cap ayam kat Malaysia lebih berkulaiti drpd org Islam kat Arab Saudi yg mengamalkan 100% Islamic law tuh. Go to hell with those Wahhabi! Fuck 'em!
9. Blog Aidid Mu'addib ditulis sebab mamat tu ada kepentingan dalam Zhulian... hahahaha! Eh, bukan... ada bzns Revell... no, no, no....bzns Amway. Tarak tipu punya... what the fuck?
10. Aidid Mu'addib buat blog sebab setiap klik/visit dia dapat duit - ada IKLAN YG TAK NAMPAK brader...

Ada byk konspirasi lain... nanti den sambung laei...

Adinda said...

Kirim salam Mulder. Rindu nyer kat dia.

Ridhwan bin mohd yunus said...

wahh.. wa respect kat tuan punya blog.. respect...

Metafora said...

scully comey..cute

matsom said...

@Matahu, tu circular reasoning/logic/argument...

palindrome camni:
1. perkataan/nombor: katak, kodok, 12154545121, 1001001 etc.

2. ayat: contoh-contoh english:
"As I pee, sir, I see Pisa"
(marahkan asscreampie): Dammit, I'm mad!

etc. blah-blah.

Matahu said...

@matsom,

err, benda tu la yang aku nak cakap. hehehe

CikMingMing said...

aidid, tumpang lalu...

CikMingMing nak bgtau opah yg berminat nak beli rumah tu.

opah bole contact no opis CikMingMing, Kuwait Finance Bank Berhad 03-2055 7777 @ direct terus ke telefon meja CikMingMing, 03-2173 3210. No HP: 017-5510155.

err... CikMingMing keje bank (financing for mortgage only) je tau. CikMingMing tak layan call mamat MLM. hopefully azzkramm tak call promote kaca bio tu kat CikMingMing yer?

aidid, terima kasih.

CikMingMing said...

alahhh! CikMingMing malu... nama bank CikMingMing Kuwait Finance House Berhad. Bukan Kuwait Finance Bank. typo2!

hyelbaine said...

"Punca sebenar meningkatnya inflasi adalah sistem perbankan yang menggalakkan pemberian kredit dan pinjaman baik dari pinjaman rumah, kereta mahupun kad kredit, yang mana ia mencairkan nilai wang itu sendiri.

Malah ciptaan bank itu sendiri adalah permulaan sistem perhambaan baru. Jika wang ringgit disandarkan kepada emas sekali pun, kita sebagai rakyat tidak boleh mengunjungi bank negara dan meminta diberi emas yang dikatakan sandaran kepada wang kertas tersebut."


You fornicating twat. Do you even know that the hell that you're pasting all over the place?

If you really want to talk about economics than let's do so but please be prepared to use facts and not fictional conspiracy theories when discussing.

Get it?

Rose said...

Cek Chun dear, TQ! Of coros baek nye beb... It would be perfect if dapat habuan entri dog jugah from TT, but I won't hold my breath...

razak said...

azkram...

amik tau jugak ko ni pasal ekonomi..
tp apasal benak sangat nak faham konsep pemasaran dan ketepuan pasaran bila melibatkan mlm? tang duit 2, cerah aje mata..gelap hati..

pusing..pusing..sampai pening..

pixxelz said...

1000000000000% agree with you Dr.Thoughts..azzkramm...azzkramm...
what in the world are you?

Adinda said...

errr... Asshole?
Eskrem?
Nakharam?
Mangkok?
Haiyon?

Salty Sweat said...

Kebetulan suamiku terjumpa Ada mamat yg baru dpt lesen MLM. Dia claimed nak tolong anak bangsa (yeah right, cliche). Dia nak jual kopi RM125. Harga cost RM15. Dia claimed nak simpan RM50 sajer, yang lain nak dishare dgn members MLMnyer. But GUESS what?? Manufacturing cost cuma RM4 shj. Pakai coffee beans ke or some industrial chemical?? Pastu knp nak share duit king RIBA dgn org lain?? Nak kawan2 bila masuk neraka ek?? Bodoh punya KPDNKK & politicians who are behind all these!!

pixxelz said...

Adinda..lebih dari tu kot, keke

akhikabir said...

YANG BANYAK DUK KOMEN N SKEPTIKAL KAT MLM NI ORANG MELAYU JER BANYAK..XDOP PULAK AKU NMPAK CHINA N INDIA DUK KOMEN KAT SINI...NAMPAK SANGAT KEBODOHAN MELAYU YANG XNAK BUAT PENYELIDIKAN YG LEBIH PADA SESUATU ISU...PATUT LA CHINA YG KUASAI EKONOMI NEGARA..BANGANG LU AIDID MEADDIB

Anonymous said...

aku nak tengok "akhikabir" neh kena hentaman yang hebat esok.

Anonymous said...

Hey akhikabir korok mung!

Read my fucking lips..

U.P Y.O.U.R.S

Why don't ya take asskram's middle finger and shove it up your ass.

Aidid Mu'addib said...

The boy just didn't get the gist of the issues...

I've seen that a lot in meleis kids, nowadays. Damn fucking useless breed... I wonder what they were fed on when they were small. Simple things like all these economic scams also cannot understand hah boy? Fuck man! And like you said... no wonder the Chinese control the economy. You wanna know why samdol? It's because they are meleis people like you, asshole. Clueless nak mampos... blur all the time - can't see the bigger picture and the implications of all those scams to the economy your own people. Always thinking of themselves, and how much they can get out from the scams they propagated - and never thinking much of where the Malay people's money actually went to all this while. The Malays will never get back that 80% equity owned by the Chinese in Malaysia because lots of these stupid meleis keep helping them out in "donating" lots of Malay's money via all the MLMs and pyramid-schemes. A huge percentage of all the MLMs and pyramid-schemes originated and are masterminded by the kapiaq woi budak hingusan dumbfuck... in case you're still blur.

Suka ya amat la korang bersedekah duit kat org kapiaq dan meleis scammers haramjadah erk? Seronok erk jadi almunafiqun kpd bangsa sendiri? Fuck man! Generasi hopeless gilababoon neh... elok humban tengah laut China Selatan. Laut China.... pun intended.

iburafiq said...

wei akhikabir @ Muhamad Nazmi bin Muhd Nasir, baik ko buang je ijazah Sains Biologi ko tu. sia2 Universiti Malaysia Terengganu bagi ko pelajaran. sokong Nik Aziz konon, pirah... kalau ko suka sangat MLM, pegi la melingkup sorang2, jangan nak perdayakan orang Melayu Islam yang lain. Amal Makruf Nahi Munkar la, bukannya matlamat menghalalkan cara.

Matahu said...

akhikabir @ Muhamad Nazmi bin Muhd Nasir,

Aku tgk ko sokong Nik Aziz, bagusla. Ilmu dia banyak tapi ko paham tak ape yang Nik Aziz dakwah selama ni?

Islam tu agama yang tertegak dengan hujah dan kebenaran, kalau hujah yang tuan blog cakap secara logik ikut ilmu pun ko tak leh nak paham, baik ko pegi jahanam je.

Tuan blog cakap guna hujah yang sangat berasas, ilmu matematik + saintifik beserta dgn banyak kajian untuk tolong orang yang seIslam dan sebangsa kita tapi ko marah2 dia lak.

sedangkan encik Nurfauzi yang ade degree dalam muamalat pun tak berani nak bantah tuan blog lagi la ko yang cuma sains biologi je.

Aku cakap berdasarkan ilmu, aku Mathematician. bukan aku je yang leh paham objektif tuan blog, ramai kat sini yang power2. Doktor2 pun ramai hatta tuan blog ni pun maybe doktor walaupun dia ngaku motong getah je. (part time agaknye)

So, sebarang hujah yang ikut emosi macam ko memang la kitorang tak layan, cuma kitorang lanyak je.

Matahu said...

"HIDUP KITA ADALAH SATU PERJUANGAN....BANYAK PEPERANGAN YANG AKAN KITA HADAPI HARI DEMI HARI....TINGKATKAN ILMU DAN AMALAN...INSYAALLAH SEGALA MAKSIAT DAN GODAAN DAPAT DIHINDARI...AGAR MARDHOTILLAH YANG DICARI DI MAQBULKAN....

ni ko punya ape ntah kat blog ko. meh aku explain satu2.

1) HIDUP KITA ADALAH SATU PERJUANGAN : betul, perjuangan yang mane ko nak perjuangkan? ikut MLM tu perjuangan ke?

2) BANYAK PEPERANGAN YANG AKAN KITA HADAPI HARI DEMI HARI : memang banyak pun, perang dengan nafsu serakah kat skim jahanam MLM. Makin banyak skim MLM yang karut marut yang orang2 mcm ko ni tak sedar

3) TINGKATKAN ILMU DAN AMALAN : tingkatkan ilmu? betul tapi kenapa ko nak tolak ilmu matematik & saintifik yang tuan blog bagi? Ko hebat sangat ke nak tolak ilmu Allah. ko orang biologi kan? bukan ke sains (termasuk matematik) sepatutnya mendekatkan diri pada Allah.

4) INSYAALLAH SEGALA MAKSIAT DAN GODAAN DAPAT DIHINDARI.. Maksiat?? menipu orang dengan godaan2 kekayaan yang tak pasti tu bukan maksiat ke?? Kalau la orang yang join MLM tu wat loan ngan along tapi tak dapat blk modal, pastu dia terpaksa merompak sebab nak cover hutang, tak lagi berdosa ke orang yg promote?

5)AGAR MARDHOTILLAH YANG DICARI DI MAQBULKAN.... ko nak kan mardhotillah kan?? cuba ko tgk checklist 1-4 tu dah follow ke lum

Saya said...

tak lama.. tutup la blog akhikabir tu.

"NAMPAK SANGAT KEBODOHAN MELAYU YANG XNAK BUAT PENYELIDIKAN YG LEBIH PADA SESUATU ISU...PATUT LA CHINA YG KUASAI EKONOMI NEGARA..BANGANG LU AIDID MEADDIB"

funny like shit man .. dia tengok gambar je kot. atau skrol page dari atas ke bawah dalam masa 3 saat.

Anonymous said...

akhikabir @ Muhamad Nazmi bin Muhd Nasir

from scale 1 to 10 of educated troll..u are less than 1..

gaduh dengan awek ek smalam..? pastu carik blog untuk luahkan perasaan..?

melayu totok tak untung satu sen pun!

Ultra Gorgon said...

Bro AM,

Your new header is owesome!

AssCramp,

Smell my armpit samdol!

Asyraf said...

blog si akhikabir ni ade melware.....

RudyShahrin said...
This comment has been removed by the author.
Asyraf said...

akhikabir,

"YANG BANYAK DUK KOMEN N SKEPTIKAL KAT MLM NI ORANG MELAYU JER BANYAK..XDOP PULAK AKU NMPAK CHINA N INDIA DUK KOMEN KAT SINI..."

org cina ngan india takde dalam kamus deorang pasal halal haram.....

cerita ibu said...

"sedang busy disburse loan custs…curious…nak sambut raya haji pun ramai giler buat loan dah macam nak pegi haji??? untung kan u ols yg keje kerajaan. blacklist, ctos, tp senang2 je loan puluh2 ratus2 ribu lulus. Apa kata amik advantage ni buat side income, buat business sungguh-sungguh. so raya next year settle semua hutang. x perlu dah tiap kali raya nak tambah hutang ;)"

MML punya post kat FB...rasa mcm nak *()#*$&*^$@&$& je..

pcbahar said...

Keh, keh, keh.. lawak bebenor pengikut MLM har@m j@d@h.. Punya la bagi macam-macam dalih, analogi, silat-menyilat nak pertahankan juga kerja jahat depa..

Letih la komer Aidid oiii... Cikgu kat sekolah pun letih gamaknya dapat anak murid yang sengal bingai macam tu.. Tak insaf-insaf.

Metafora said...

akhikabir

"YANG BANYAK DUK KOMEN N SKEPTIKAL KAT MLM NI ORANG MELAYU JER BANYAK..XDOP PULAK AKU NMPAK CHINA N INDIA DUK KOMEN KAT SINI..."

ko dah baca betul2 lom blog nih? ko orang tumpat eh? aku kursus kat KB 2 minggu lg..kita jumpa kat KB nak? aku nak xplain kat ko nape MLM haram...jangan jadi bodoh bangang sombong..baca dl prabih blog ni,basic MLM,pyramid scheme...jangan main petik ikut suka ko..jangan jadi BODOH BANGANG SOMBONG...jumpa kat KB 2 minggu lg..

Not Your Typical Girl-Next-Door said...

YANG BANYAK DUK KOMEN N SKEPTIKAL KAT MLM NI ORANG MELAYU JER BANYAK..XDOP PULAK AKU NMPAK CHINA N INDIA DUK KOMEN KAT SINI...
Of course la kt MLM ni banyak org meleis berlingkar, Melayu Lanyak Melayu punya bisnes la kan. Xdop org cina ngn india komen sbb kat negara diorang tu mmg dah lama kena ban MLM ni. Diroang nak heran apa blog aidid ni.Lagipun yg join MLM ni ramai org meleis, negara lain dah dok ban MLM, tp kat Meleisia ni plop tumbuh mcm cendawan.Tengah trending mcm tudung hana tajima kt pasar chow kit tu.

Ni member universiti aku ni dah tak sambung belajar dah, sbb dari 1st year dulu sibuk dgn bisnes MLM ni. Sekarang dah 3rd year, keluar uni. I pity her. Is this what you guys MLMers really want?Konon nk tolong student dapat duit lebih buat bisnes,tp sbnarnya nk duit tu sendiri masuk poket korang.

NAMPAK SANGAT KEBODOHAN MELAYU YANG XNAK BUAT PENYELIDIKAN YG LEBIH PADA SESUATU ISU...
Aidid dah kasi byk paperwork kat blo dia, tempel kat previous posts dia yg dah aku nengok ni mcm archive research paper, KAU JE YG MALAS BACA. TAU PUN MENGAKU BODOH.ok, faham? lain kali jangan suka cakapkabir.

PATUT LA CHINA YG KUASAI EKONOMI NEGARA..BANGANG LU AIDID MEADDIB
Siapa yg bangang ni? China kuasai ekonomi dunia bukan sbb pakai bisnes MLM, duh. Kalau ni la perangai tipikal Meleis dok ikut, ha yelah, macam kau akhiygsukacakapkabir, tokse duk sibuk nak kipas2 kt blog kau pasal Nik Aziz. Buat malu Nik Aziz je ada followers macam kau.

Metafora said...

Not Your Typical Girl-Next-Door

panjang tol nama ko..

memang memalukan tok guru je ada follower cam si akhikabir...dia malas membaca,mengkaji..sebab tu meroyan tak tentu pasal...baca prabih dl baru mai sembang kat sini semula..mana2 fact bro am yg ko boleh patahkan,gitau kat sini..jgn masuk2 terus tunjukkan kebodohan n kesombongan diri..xelok..tok guru tak ajar perangai gitu..

Nur Fauzi said...

matahu:
jangan panggil encik..segan.
Ilmu yg ade ni tak ke mane pun. Member2 seangkatan kuliah ramai lagi hebat2. kita takat jadi cikgu je..

akhikabir.
mungkin akhi terlepas pandang isi utama. boleh refer semula pada artikel yang lama-lama tentang maklumat mlm dan juga garis panduan MLM jakim.

Pengiraan matematik dan ilmu ekonomi perlu diambil kira dalam menetapkan satu perniagaan patuh syariah atau tidak.

izzNatta said...

Jangan marah si Akhikabir... dia tengah datang bulan tuhh... ehh jantan boleh eikkk... poopblood?

perghhh....

Dia nak tarik traffik ke blog dia tuh, jangan layan... si bangang yang suka membodohkan orang lain tanpa membaca dulu... BaboXbaca?

Bomoh Hujan said...

aidid... aku suke iklan ko tu sebelah kanan... iklan gelang AC tarak ka? dengar2 ada bisnes baru AC buek kekekke

Aidid Mu'addib said...

AC Mangkok-Hayon belum contact admin...

bukhary said...

akhikabir

oi dak matrik nogori. hang ni wat

malu budak matrik n9 hang tau tak.

hang pi delete la biodata tu duh!

komen macam org bodo tadak ilmu!

bro aidid terus kan perjuangan.

silent readers ramai menyokong

perjuangan bro aidid . one for all

.all for one .

a said...

akhikabir..
baik ko baca blog AM ni betul2.. penuh dgn informasi and facts la bro.. yes,he might use 'different' kind of language utk menyampaikan mesej dia.. even a girl cried bila aku suruh baca blog ni (mlmers of course).. katanya blog ni menghalang org dari kejayaan la,apa la etc.. tp ini betul2 punya bro.. AM really provided us dgn fakta2 tentang keburukan mlm ni bro.. elok ko perhalusi AM punya kajian and articles.. trust me bro.. (btw,aku ckp elok2 ngn ko sbb ko sokong Tok Guru,kalu tak..aku hamun je ko ni)

Aidid Mu'addib said...

nangis?
aiyoooooo....

iburafiq said...

nah tisu jamban buat lap air mata. tu la, lain kali jangan suka2 main redah je, kan dah kena bantai. dah, pegi main jauh2.

a said...

AM
serious bro..girl tu siap post kt fb dia lagik..hehe... tp nk wat camner.. dh dia memilih utk duduk ngn geng2 low iq Fusion Excel.. tu yg wa tunggu article lu bro pasal FE ni..
anyway,keep it up AM..

indah said...

Akhi Kabir: "Kejayaan Kan Ditempa"

http://akhikabir.blogspot.com/2010/03/kejayaan-kan-ditempa.html

Indah: "kau menempa maut ke...? ambush blog Aidid, tapi expose gambar sendiri kat blog..? "

p.s to Aidid: bahan hiburan ni... hahaha... i'm FULLY entertained =D

Khairul Hazwan said...

Haha..... Lawak yang no.10 tu...... relax la bro ...... haha...... takyah la nak senut nama gua.... haha....... serius sangat mcm blog serius :-P

Apa-pun nice info..... elok je ckp Robert Kiyosaki pengelentong dan bahan jenaka..... haha.... ko memang cetek.... pas ni ko nak cakap Donald Trump pun pengelentong gak ke? haha....

Adinda said...

Nama yu memang layak disenut pun. Hahaha

azwan said...

Lu amik mudah, tu sebab kena tipu masuk MLM dol. hahah..manusia bebal mcm ko je masuk MLM. Simple, otak kat lutut.

Unknown said...

Salam, kalau ada masa boleh tolong kaji ini rawatan terbaru untuk kanser:

http://primaseries.com/

ramai che gu dan makchik ada degree dan phd yang ambil benda ni...takut hilang payudara, sebab depa ingat payudara lebih penting daripada segala-galanya..(takut suami lari la tu..)

nanti datang hospital dah berkobis dan bernanah..buat doktor bedah plastik kerja overtime nak tutup bengkong di dada...i know coz i am at the receiving end of accepting such cases...

azwan said...

Dr. H,
Jelas primaseries tu byk claim yg bukan2. Benda tu pun dijual dgn cara MLM ke?

Mata Hati said...

Weii pondan masuk ke dlm MATA HATI TEAM..kau kalau tak berani nk bidas..kau potong je la punai kau tu..BHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=269017743136102&set=a.205802512790959.43945.205798989457978&type=1&theater

matsom said...

primaseries memang hampeh!

"ujian klinikal" derang = testimoni: http://www.primaseries.my/?lang=my&cat=1&id=7&mnu=7

takreti nak gelak ke, nak hantuk kapla kat dinding...

opp, & kepada sesapa yang baca post immediately sebelom post nih -takyah respon, wat ngabih bandwidth jerk...

Rose said...

OMG matsom, you are so right! I am so pissed off with primaseries. Blatantly claiming that they can cure cancer! Baca background info pun dah buat I geram, just said that the pengasas and family ada pengalaman kena cancer and jumpa cure bla bla bla....no names at all, tapi name drop institute tah hapa kat Germany.

Yang buat I marah, I'm sure ramai Malays terpedaya (from what I get from Dr.H). Anyway, memang confirm boleh report...tapi kat sapa yek? Kementerian Kesihatan kan?

Zaizab said...

Bro Aidid.. ni ada lg satu scam nk menjahanamkan orang melayu. www.my1cgi.com.. check it out. Tauke dia mmg terkenal dgn bukak tutup company..lps dia sapu duit semua la.

Aidid Mu'addib said...

Benda2 skim piramid buta2 macam ini perlu dilaporkan segera ke KPDNKK. Ramai korang yg singgah kat blog aku ni boleh tolong buat aduan - tak susah beb. Pegi sini... isi aje borang online tu. Tahu la pegawai KPDNKK nak buat siasatan dan serbuan.

http://e-aduan.kpdnkk.gov.my/

Sebelum lagi ramai bebudak melayu scam sesama sendiri, dan telan duit haram bebanyak... gelap hati dungupiang sampai ke anak-cucu.

Doll said...

Quest University Biol keluar paper semalam. Gambar TPM tgh sign, mcm biol2 je..

azkramm said...

Quest University keluar paper semalam. Gambar TPM tgh sign

perghh bangga gak..

korang ada??

Aidid Mu'addib said...

Bila terbongkar dan tambah kecoh seluruh Malaysia pasal scammer Vijay Eswaran kemudian hari, dan kerajaan Perak dapat malu, sekaligus Muhyidin pun malu gak... sapa la agaknya yg akan apply masuk Universiti scam tu samdol? Sapa la agaknya org lain yg akan minat jadi hindu macam ko dol?

Dan oh ya... nak bangga kejadahnya dey? Ko tu kulibatak hindu yg tgh scam umat Islam kat Malaya neh... IQ level donkey. Nak bebangga sebab jadi bangsat almunafiqun kpd bangsa melayu? Kasi hantar duit juta2 kat akaun bank off-shore hindu tu yg ko nak banggakan? Ffffffu.......

Korang ada????? What the fuck?
What is bloody fucking wrong with you boy?

matsom said...

aiyoyoyo... komen matepundek dah kena delete lerr, anyways ayat ni ada kena mengena ngan MH bukan azwan ["opp, & kepada sesapa yang baca post immediately sebelom post nih -takyah respon, wat ngabih bandwidth jerk..."]

peh, adelagik mangkuk ass neh -ramaike dapat korban bulan ni bro(k)? takyah nak stim muhyidin datang jenguk korunk derr bukan dia jadi downline ngko pon...

azwan said...

Aku bangga tak jadi follower mcm ko, dasar penjilat bontot Emoto. tarak pikir punya org. Tu level ko samdol fucker. Sedarla sikit diri tu tahap mana. Diri ko tu takde menda nak bangga dol. Diri ko dol...nothing, just piece of shit. Terrrpaksela sokong scammer, tumpang sekaki makhluk lain. Tumpang dol..

hmmmm hmmmm hmmmmm..what everrr..

Anonymous said...

awat nya..sekadar paper propaganda dengan tabloid tu ada aku heran ka?aku buat inovasi kat hospital pun aku dapat masuk TV..ko hade ke azkramm

Doll said...

"Quest University keluar paper semalam. Gambar TPM tgh sign

perghh bangga gak.."

kau bangga??apakehey nye kau ni??

Yang bangga, tu haa Vijayswarrant tu. Dapat buat universiti biol untuk orang2 yang biol cam kau guna duit scam!!kau bangga macam tu??yang rasmi pun cam biol2 juga.
Lemang pulut kau la!!!


Kau masih tak boleh tengok the whole story la asscramp!!

Sisters Cupcakes said...

woi mangkok aidid.. blah lah lu..

Adinda said...

Tak padan dengan jual kapkek. Kekekekeh

Aidid Mu'addib said...

So minah kapkek... tak sampai akai ko nak tangkap isu neh erk?
Jgn risau, ramai minah klepet meleis pun macam gitu gak dik...
Itu sebab ramai yg join MLM dan jadi kulibatak scammers dan kapiaq.
Nothing to be ashamed of... I supposed.

Adik Pon Boleh Goyang-goyang said...

Two sisters went to the zoo and they came across a pair of monkeys having sex in a cage and the little sister asked, "Big sister, what are those monkeys doing?" Big Sister said, "Uh... they're making cupcakes." Little sister said, "Oh ok."

So they went home, straight to bed. The next morning little sister came into Big Sister's room and said, "Big sister, I think mommy and daddy were making cupcakes last night." Big sister looked at her and asked, "Now how would you know that?" And little sister said, "Because I licked all the icing off the couch this morning."

Adik Pon Boleh Goyang-goyang said...

Sorry guys- selingan commercial break jap. Tuan blog, feel free to delete.

iburafiq said...

Azkramm, setakat ko bangga baca paper pasal TPM sign pembukaan Utahapakebendanye tu takde value added pun. orang gila bangga tahap tu jugak, takde sapa pun heran. lain la kalau ko yg sign ke, tak pun dapat belajar kat u siap lulus dengan tersangat cemerlang ke. baru la dikira ko tu orang yg berpelajaran tinggi. kalau setakat jual tah apa2, menipu orang sihat/sakit, kacang hantu kampung pun boleh buat. kalau ko betul2 kaya dengan questnet, tak payah la kerja lagi, duduk rumah je goyang telor.

Nur Fauzi said...

cupcake:
Ape hal? Nak promosi kek pun promosi la molek-molek.

aiskrim:
apa nak bangga?

21windows said...

Brother, fucking nice article. keep it up bro!. kasi hentam sama itu MLMers yang bingai2 ni.

S E P E T said...

terbaek lah,aku anti gyler bnde2 scam nih..
ikutkan aku nk je ajk ko lpak shalam,sni byak giler babi2 scam haram J nih...
=)

Alif Haris said...

HAHAHHAHAHA !! memang pedas ...terbaik la bro .. gua always support lu .. terbaik idea entri kau kali ni hehehe :)

PERMATA JPM said...
This comment has been removed by the author.
Amirul Sokong MLM said...

woi dr fuad
ko mengaku la ko tu barua zhulian dan revell

Adinda said...

baru tau ke amirul? Permata?

Lepas ni sesiapa yang banyak komen kat blog dapat gelang rantai zhulian 6 set

CikMingMing said...

hihihi... Amirul Sokong MLM ni pun nakal laa... kalo da aidid sokong MLM tu barua, Amirul Sokong MLM pun barua jugak laa... ermm... CikMingMing makin confuse dgn perangai org MLM ni.

Adinda said...

Bengong punya budak amirul. Mau jadi troll tu buat siap2 ler nick baru. Bangang tak boleh diajar dah ni. Kakakakakah..

Kerja dengan kak rosmah rupanya. Senang la buat loan bank rakyat yer.
Tu la, makan banyak duit haram!! Akal pun kurang!!

PERMATA JPM has left a new comment on the post "10 Rahsia Supaya Anda Berjaya Dalam Bzns MLM":woi dr mohd fuad, tau pun mengaku ko tu barua zhulian dan revell

Ni blog amirul aka Permata JPM tu
http://permata-media.blogspot.com/
http://permata-negara.blogspot.com/

Anonymous said...

banyak nyer makhluk yang prepuce penis mereka neh masih tak terbuka..or memang tak sunat lagi,atau memang tak sunat.neh lar perangai orang MLM..macam orang tak dak agama.

sapa2 yang mention nama Fuad tu mesti penganut tegar Mata Hati yang dah lama terencat akal. dia yang letak undang2 halal dan haram kat bisnes MLM..

Not Your Typical Girl-Next-Door said...

buat "bisnes zhulian" (motong getoh je) n then bukak blog anti mlm like a boss.

KO HADOOO AMIRUL?

Eizan Shah said...

bro aidid, bole kupas pasal K Link yg lately ada buat big event meraikan followers die d Jakarta plus reveal new building juta hingit d Indon, somemore Tv3 dok buat liputan khas ke sana..

wonder what the hell this K link is.....

pomenpokokceri said...

http://theotherkhairul.blogspot.com/2011/06/tips-menipu-melayu-untuk-menjadi.html

cuba tgk ni..serius best kalau gabung dgn tips dari MA

Ibrahim Ismail said...

I'm with you bro. Thank you for saving my generations.

KizZ said...

Pergh memang kaw-kaw punya...terbaik!!Im MLM haters too!!

AzliMax said...

Hai Aidid,boleh cerita pasal Vemma yang jual jus manggis tu.kasi ramai org tahu.aku pun benci MLM n!!!!
Apa yang aku percaya,MLM kat malaysia ni adalah satu konspirasi yahudi dan kristian nak miskin kan org Islam Melayu.Chayanunalip kafir adalah agen yahudi-kristian kat malaysia.

Unknown said...

sbb korang jumpa dengan MLM yg salah...sbb tu korang hentam habis habisan....yg korang dok keje makan gaji tu pun skim piramid jugak,org bwh x leh potong org atas a.k.a bos...betul la akhikabir kata org melayu ni mmg skeptikal,ckp berdegar2 usaha xde pastu sibuk salahkan org...x positif lgsung...org yg nak bagi peluang tu cuma cerita je,keputusan still di tangan kte nak join atau tidak MLM tu...mengaku islam,nak cari bisnes yg islamik tp tulis kat blog asyik fuck aje ape cite....hukum halal & haram tu bukan hnya pada pendapatan yg kte dpt hari2 bg makan anak bini tp dr segi hubungan dgn org,makanan,pakaian,percakapan pun ade halal haram...semoga tuan punye blog berjaya dunia akhirat...betul atau tidaknya kte bukan berdasarkan ramainya org yg menyokong tp bergantung kpd manfaat yg org lain boleh dpt drpd ape yg kte kongsikan...wallahualam

Nur Fauzi said...

Mr unknown
so..maybe you among the one who have that kind of thinking.

balik2 hal makan gaji pyramid. taknak baca blog ni, baca blog lain yang takde tulis mencarut.

azwan said...

Lagi sekor barua fucking asshole. Makan gaji skim piramid what the fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck!!!!

aku_ein said...

penat oo kerja makan gaji..lepas ni nak kena carik downline..sapa aku nak offer ek..gaji bos yang bagi..xkan aku nak mandai2 offer orang keje bawah aku..wahahaha

Unknown said...

aku_ein

keje makan gaji mmg penat...kalau ko nak tau,ak lg rapat dgn family,bos & kawan2 sejak buat bisnes MLM yg korang rasa merapu ni sbb bisnes ak ni keje dalam kumpulan,kalau org bwh je wat keje,org atas goyang kaki org atas mmg xdpt ape la...ak selamba je sponsor bos ak,ayah ak sbb diorang nampak ape yg diorang dapat bile diorang join & ape yg diorang dpt tu mmg hak diorang...ak xde nak ambik duit diorang satu sen pun,kalau downline usaha lebih drpd upline die la dpt lebih....buat pe nak takut kalau buat bisnes yg betul kan...

Nur Fauzi said...

dik, dah tertinggal jauh ni.
banyakkan membace ye.

and how long can you sustain in that position?
try study a little bit statistic, and also a basic syariah issues about MLM ok.

Oh..also read Garis panduan MLM Syariah by JAKIM.

SilVerWings2011 said...

aku benci betul la mengong MLMers ni yang samakan makan gaji dengan skim MLM...ada ka patut??? weh!! MANGKUK...!! kami ada peras duit orang bawah ka?? SHIYALL!!

Unknown said...

usaha tangga kejayaan....
yeay..sapa nak,buat,sape tak nak diam2...

klu takde orang isi myk,blh untung ke station myk?sape yg kaya?mcm astro..
kmu pun aidid.agaknya kmu stress kot sbb tak berjaya.kmu pun dpt untung dgn buat blog mcm ni..
mkn duit buta juga..

jgn pra sangka buruk pada semua orang..

azwan said...

amylea, ari tu aku ade jumpe aidid ni. sembang2...memang masyuk gakla dia dapat dari blog ni.

betol cakap ko...jgn pra sangka buruk.

ptuii...wakakakakkKAKAKkaka!!!

cek chun said...

Oohh yg makan dekat tony roma hari tu kamu ye azwan? Aidid punya kaya sampai belanja semua orang kat sana.. seminggu sekali plak tu..
Kekekekeh

Wanita Bertudung Hitam said...

where are u bro aidib? my life become so dull witout ur new entry, it had been almost 2 years!!! i still remember discovering ur blog at he end of 2011 n fall in luv wit it..it speaks all that i have in my mind abt MLM (just not that harsh cuz i try to control myself, but i feel exactly the same way)..new post brader pls!!

Anonymous said...

Adakah anda telah mencari bantuan kewangan segera? Anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang dan bil yang sedia ada? Sedang mencari perniagaan dari rumah dan pinjaman peribadi, sila hubungi kami sekarang dengan maklumat di bawah. Status: Pekerjaan: Jantina: Nombor Telefon Jumlah pinjaman: Nama anda Duration: Tujuan pinjaman? Nota: Semua jawapan hendaklah hadapan Hubungi kami sekarang di: anitacharlesloancompany@gmail.com atau anitacharlesloancompany@mail.com Terima kasih kerana datang.

Anonymous said...

Adakah anda telah mencari bantuan kewangan segera? Anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang dan bil yang sedia ada? Sedang mencari perniagaan dari rumah dan pinjaman peribadi, sila hubungi kami sekarang dengan maklumat di bawah. Status: Pekerjaan: Jantina: Nombor Telefon Jumlah pinjaman: Nama anda Duration: Tujuan pinjaman? Nota: Semua jawapan hendaklah hadapan Hubungi kami sekarang di: anitacharlesloancompany@gmail.com atau anitacharlesloancompany@mail.com Terima kasih kerana datang.

Unknown said...

Hello, ini adalah kumpulan kewangan Donegal. A bereputasi, sah &
bertauliah pemberi pinjaman. Kami memberi pinjaman daripada semua
jenis dalam cara yang sangat cepat dan mudah. Kami menawarkan pinjaman
komersial, pinjaman perniagaan, Penyatuan Hutang, pinjaman pelajar
atau apa-apa jenis pinjaman pilihan anda pada kadar faedah 2%. Jika
anda berminat untuk kembali kepada kami di Alamat e-mel ini
donegalgroupint@gmail.com Dengan maklumat berikut yang di bawah :.

Nama:
Nama keluarga:
negara:
bandar:
pekerjaan:
alamat tetap:
Tarikh lahir:
Poskod:
seks:
Nombor telefon:
Status perkahwinan:
Tujuan pinjaman:
Pendapatan bulanan:
Jumlah pinjaman yang diperlukan:
Tempoh pinjaman:
Waris:
Waris Nombor telefon:
Waris kekal Alamat:

Melampirkan Kad Pengenalan sah anda :.

Unknown said...

We are private lending firm,We offer Loans at low interest rate of to any Interested Individual personal. We are governmental Registered authorized financial helper. for more information on how to obtain our Loans contact us today via email: (mrhamdnloanoffer@gmail.com)