And so it is...

Tuesday, November 22, 2011

Meh Pegi Umrah Dengan Duit Scam Haram-Laknat Meh! Apedehal?

 
Sori erk... lama tak singgah kat blog gua sendiri. Sebab? Woi! Cuti sekolah dah start oi! Korang yelah ramai yang takde anak lagik, atau mungkin ada anak yang masih tak sekolah. Anak aku 8 orang wei! Kalau dalam bulan Nov atau Dec ni aku kengkadang senyap, maknanya aku tengah driving somewhere la tu, atau tengah melepak kat kampong, atau tengah melayan kerenah 8 orang manusia... or whatever. Manyak koje lain man nak buat yeop, selain daripade ngesahkan scammers dan species meleis palejadoh yang suke nelan duit laknat skim piramid.

Tapi, hari ni aku masuk ofis. Bila aku masuk ofis... selalunya aku ada masa untuk menulis blog. Ain't that sumthing huh? Kalau cuti, aku takleh melayan blog. Kalau aku keje, aku boleh mengarang sesuka hati. Kalau aku keje gomen atau keje kat syarikat swasta - itu dah dikira makan duit haram dah tu, sebab buat aktiviti "extra-curricular" semasa bekerja. Macam beromen dengan sekretari kat ofis, atau main fesbuk bila bos keluar, dan lain-lain aktiviti yang sama waktu dengannya. Seb-baek gua boss... I'm the head-honcho of this here outfit... the BIG kahuna, the guy with the biggest balls. Anyone wanna accuse me of taking my boss' money unlawfully - well you can eat shit! Iyo lah, sementara nunggu gotah tu kogheng kek tongah paneh, elok gak den ado dapek buek bondo lain yang berpekdah. Berpekdah kek non-scammer laaaa... Pada scammers MLM dan skim piramid - woohoohoo! Dah berlambak yang butthurt brader. Siap ugut dan warning lagik... macam bahalol amatur kepundekan. Sebok la korang scammers nak men-scam orang tak sudah-sudah, sebok la korang nak mengelentong orang-ramai untuk cari duit seciput, sambil-sambil sebok nak mengayakan kapiaq dan al-munafiqun kesayangan korang... fucking lame-ass!
 


1. Untuk membuat Umrah secara puratanya memerlukan purata wang berjumlah RM6,500 setiap seorang. Oleh itu mengikut kajian kami ramai diantara masyarakat kita yang tidak mampu mengeluarkan modal "lumpsum" berjumlah RM6,500, oleh itu program ini dapat menyelesaikan masalah anda kerana ianya adalah suatu konsep "MENABUNG".

2. Benarlah pepatah kata orang tua-tua; menyimpan sedikit demi sedikit lama-lama jadi bukit. Melalui Program Tabung Umrah Dot Com ini anda boleh mula menyimpan serendah RM10 atau RM50.00 setiap bulan. Jika anda membuat tabungan dengan jumlah yang lebih banyak maka bila tabung sudah penuh, anda akan dapat pergi Umrah lebih awal. Jumlah terkumpul yang perlu anda simpan hanyalah RM1,400 setiap seorang.

3. Bagaimana dengan jumlah hanya RM1,400 anda sudah dapat menunaikan umrah? Melalui Program Umrah ini, kita mengamalkan konsep "menabung secara berkumpulan". Setiap seorang hanya perlu perkenalkan 7 orang dari rakan anda dan apabila rakan anda juga telah dapat menyumbangkan RM1,400 setiap seorang maka anda sudah dapat Pakej Umrah secara
percuma.

4. Merancang Kewangan Anda adalah suatu tindakan yang amat bijak. Sebagai contoh jika anda menyimpan RM200 sebulan, maka dengan hanya mengambil masa 7 bulan, tabung anda sudah penuh iaitu: RM200 X 7 bulan = RM1,400 dan jika 7 rakan anda yang anda perkenalkan juga berbuat demikian maka dalam tempoh 7 bulan anda sudah dapat pergi Umrah secara percuma.

5. Adakah Pakej Umrah Bijak ini boleh dihadiahkan kepada orang yang paling anda sayang? Itu sudah semestinya. Apa salahnya jika anda menghadiahkan Tabung Umrah RM1,400 ini kepada ibu atau ayah anda? Dengan hanya menabung untuk ibu atau ayah berjumlah RM200 sebulan, pasti ianya akan menjadi suatu hadiah yang paling bermakna buat orang yang telah membesarkan kita...

6. Adakah Tabung Umrah Dot Com ini boleh dijadikan sumber pendapatan atau Gaji Kedua untuk anda? Sudah pastinya boleh!!! Cuba anda bayangkan pendapatan anda jika anda memperkenalkan hanya 10 orang yang berminat untuk menunaikan umrah. Berikut adalah pendapatan anda: RM600 (komisen anda) X 10 orang yang anda perkenalkan = RM6,000 sebulan (pendapatan anda). Bukan itu sahaja, anda juga akan layak menerima hadiah bonus dari syarikat berupa, wang tunai extra bonus, hadiah laptop, motorsikal, kereta, rumah......Segalanya bergantung kepada "performance" anda...

7. Pergilah Umrah sementara kita berpeluang untuk menerima jemputan Allah ini, segalanya telah dimudahkan, adakah kita masih mencari 1000 alasan? Tepuk dada tanya iman :)


42.85% tu brader kopiah dol! Jadi, tepuklah dada korang yang mungkin ada yang dah itam legam tuh, dan tanya adakah aku anak hindu atau kapiaq atau musyrik atau munafiq atau fasiq atau mungkin jugak species meleis scammer... yang suka cari makan dengan kaedah MLM dan skim piramid... tapi dalam pada itu, ya amat sungguh-sungguh perasan alim-alim gilabab. Korang pun tahu kan, berlambak umat meleis sekarang perasan alim, tapi menyokong orang bukan Islam tanpa berbelah-bagi, dan mengampu orang-orang yang menjauhi Islam dalam kehidupan (err... politik) mereka. Dan berlambak jugak orang yang telan duit haram-laknat riba, MLM dan skim piramid sampai tak hengat dunia. Ramai jugak yang perasan alim, sembahyang 5 waktu sehari, tapi takdo nak pakai tudung pun, takdo kesah buek scam, takdo rasa guilty bilo buek doso... duh! Ramai yang terasa nak pegi umrah dan haji, tapi tak kesah sangat sumber duit yang dibelanjakan ke situ datang dari mana. Janji dapek poei! Nanti kat depan kaa'bah, boleh mintak halalkan aje penganiayaan kat orang lain tu... sure A-OK bebeh! God don't really mind, or care... you're doing one helluva good thing anyway... ain't it? Good for ya!

OK, sapa yang sesuai pegi umrah cara TabungUmrah.com?

1. Kepada mereka yang ada nama bunyi-bunyi macam nama Islam gitu (tapi tak sure ntah Islam betul-betul ntah idak), dan ada pulak aspirasi untuk ke Makkah dan Madinah untuk makan angin dan buat wayang kulit - tapi tak kesah makan duit haram, dan tak kesah buat skim piramid... sebab tak pernah tahu-menahu apekejadahnya skim piramid itu (ini alasan penting untuk digunakan sebagai "escape-clause" di padang mahshar nanti: "aku tak tahu bendanya skim piramid bos!"), jadi skim TabungUmrah.com ini amat sesuai untuk anda. Kalau kena sambar petir kat depan kaa'bah, lagi best - terus one-way-ticket ke syurga brader!

2. Kepada mana-mana mamat dan minah yang berkopiah dan bertudung yang tak abis sekolah menengah atau pun sekolah rendah, atau yang dapat G dalam subjek matematik SPM, dan tak boleh berfikir lebih daripada 3 kaki depan mata... iaitu mana-mana ahli umat yang lurus-bendol yang berfikiran bahawa RM1400 itu sememangnya cukup buat modal pergi umrah, dan RM4200 daripada sedekah mamat/minah yang lain itu adalah sesuatu yang masuk akal - KENA CARI HANYA 7 ORANG LAIN UNTUK PEGI UMRAH JUGAK. Benda yang banyak berkat, apa salahnya bang? Tapi, apa agaknya jadi lepas tu bang/kak? Ntah... gua tak-taw. Janji aku dapat pegi umrah dengan modal RM1400. Aku orang miskin, bukan ada banyak duit... tapi aku tak kesah sangat makan duit orang lain... jadi ini adalah jalan yang agak sesuai untuk orang seperti aku. [Reply]: Oi bang, kalau dah miskin tu, pegi la keje rajin-rajin carikan RM6,600 tu samdol woi. Pehal pulak nak duit orang lain untuk sponsor-kan pulak buat keje mulia sebegini? Korang yang berperangai sebegini memang anak kapiaq@yahudi kejadah ka apa? Duh!

3. Skim piramid untuk pegi umrah ini amat sesuai untuk bahalol yang perasan dianya seorang Islam sejati dan dia pasti dia dah berjaya book siap-siap bilik hotel kat syurga - cuma sekarang kena pegi umrah dulu, mahu kasi feeling-feeling gitu, mahu kasi nangis-nangis kat depan kaa'bah gitu. Dan untuk mencapai hasrat ini - meh kita scam.. err... ajak dengan ikhlas 7 orang lain setiap sorang. Kepada abang-kakak dan pakcik-makcik yang masih "blur-blur" dan tak faham apa yang sedang berlaku (satu perkara yang amat disenangi oleh si mastermind skim kejadah ini) - yang sekarang ingin tahu bagaimanakah cara scam ni bergerak, senangnya aje tuan-puan. Setiap sorang anda mendaftar untuk pegi umrah dan anda kena kumpulkan RM1,400 setiap sorang. Yang lebihnya? Kena cari 7 orang lain (yang jugak akan keluarkan RM1,400 setiap sorang) yang akan menderma RM600 kepada anda yang berusaha mencari mereka. Adil la kan? Ko susah-susah cari, ko patut dapat habuan kan? So what is the problem? Masalahnya yang 7 orang yang ko cari tu perlukan 49 orang lain untuk hantar dia orang pulak pegi umrah. Yang 49 tu pulak kena cari 343 orang, dan yang 343 orang kena cari 2,401 orang, dan yang 2,401 orang tu kena cari 16,807 orang.... err... bila nak abis? Memang tak kan abis... setiap level pasti akan ada yang kerugian, sebab tidak semua orang akan berjaya mengelentong orang lain sewenang-wenangnya. Tapi, kalau ikut cakap mastermind scam ini - ianya pasti boleh diteruskan - 16,807 orang itu boleh mintak sedekah (a.k.a. SCAM orang lain buat modal gi umrah) kepada 117,649 orang lain, dan yang 117,649 orang lain itu pulak boleh berusaha cari 823,543 bahalol di kalangan meleis (yang perasan gilabab nak pegi Makkah buat ibadah), dan yang 823,543 orang tu pulak kena dapatkan dana daripada 5,764,801 orang lain... eh, ada ke 5.7 juta orang Islam yang dungupiang dan tak sekolah, tapi sembahyang 5 waktu tonggang-langgang? Ade kut... tapi sapa pulak yang nak sponsor dia orang ni pegi umrah? No problem... mesti ada 40,353,607 orang pak sanggup lain yang boleh dikelentong brader. You wanna bet? No, I don't wanna bet with you. Bet la ko dengan penganut MLM/SP yang bersepah di kalangan meleis tu ha... Untuk skim piramid 1 cari 7 downline sebegini, kat mana-mana level skimnya sangkut, 85.71428% tidak akan dapat apa-apa pulangan... usahkan pegi umrah bang/kak. Seposen duaposen apa habuk pun tarak. Hebat erk? Duh!

Nota: Kepada yang tertinggal bas atau terlalu lurus-bendol untuk memahami permainan perniagaan skim piramid sebegini, meh aku kasi "the low-down" tentang kaedah skim ini. Kalau seseorang itu jadi agen dan dapat mencari pelanggan untuk menyertai rombongan umrah dan syarikat memberikannya upah (atau mala'un tabungumrah.com kata kat atas tadi: "ujrah") untuk setiap pelanggan tersebut (dalam hal ini - RM600 satu kepala), maka tiada masalahnya dalam keadaan tersebut. Knock yourselves out man! Kerja sebegitu adalah halal, selagi mana ianya tiada melibatkan penipuan dan pecah amanah. Carilah pelanggan bebanyak - lagi ramai pelanggan ko dapat lagi banyak dapat duit. Tapi dalam kes ini, kalau seseorang itu mencari pelanggan dan 7 pelanggan yang dicari itu pulak juga perlu mencari 7 pelanggan masing-masing, dan 49 orang itu pun perlu cari 343 orang lain, 2401, 16807, 117649, dan so on and so forth - untuk setiap pelanggan itu dapat pergi umrah, ITU SKIM PIRAMID TU BANG. You know... skim piramid haramjadah. Ada jugak wujud parasite meleis sebegini dalam negara "Islamik" ni buat keje haramjadah sebegini erk? Mesti la ada selagi ada meleis berkeliaran... apadaaa luuu?

Btw... sapa punya keje neh? Anyone knows the mastermind of this shit? Apekehenye nama syarikat scam ni - Koperasi Agro Jaya Kedah? Agro? Kedah? What the hell is going on man? 


Well, harap-harap ada pihak JAKIM, atau Pegawai Jabatan Agama Negeri yang pritahin (dan pass matematik SPM) yang akan ambik tindakan. Harap-harap dia orang bawak geng PDRM sekali, pastu humban si mastermind masuk jail dengan kadar yang segera. Well, all you readers - jalankan tugas. Laporkan segera, sebelum emak-bapak, pakcik-makcik, abang-kakak dan sahabat-handai korang (yang lurus-bendol) kena sapu sekali masuk dalam scam neh.

Oh ya... kat atas tu hanya salah-satu geng berjanggut dan berkopiah yang tengah cari pakcik-makcik yang takde duit sangat, tapi nak jugak pegi umrah, dengan adanya kaedah yang diamalkan oleh species bahalol wadefak sebegini. Ada geng lain tak? Bulan Januari dulu lagik aku ada highlight kes-kes seperti WasilahUmrah (dari Ipoh) dan Bakalhaji.com (dari Damansara) - ntah berapa ramai umat dah kena scam ntah - and I wonder what JAKIM actually did in those cases. Hey... ada satu lagi kes:



 


Email yang aku terima 2 hari lepas (kalau mamat ni salah, mintak korang betulkan la erk?):

Ok, harap dapat buat cerita tentang akademi mutawwif ni.
Baru lepas join prebiu diaorang tadi since dekat dengan rumah.
Ini sistem dia orang:
Pakej umrah = RM6500 atas nama pakej umrah eksklusif
OK kiraannya macamni.. 
cari 7 pax, dapat 1pax X 700 = 4900
yuran keahlian = RM1700
so RM4900 + RM 1700 = RM6600 
RM6500 dah boleh beli pakej diaorang.. mana pegi RM100? dijadikan yuran kursus formula MLM yang dinamakan SBK (Silaturrahim Berjamaah, yang K tak ingat)
so, sapa berdaftar dengan diaorang sebagai konsultan, boleh la menikmati kemudahan ini.. yang geng ni target, geng2 ustaz.. sebagai head hunter dia orang.
Anyway, good luck bro...

Aiyooyoo ane dey... ini geng scammers alaf baru ni erk? Goddamnit people! Sekoq-sekoq dah psycho erk? Atau memang tak sekolah? Atau anak yahudi sesat kat Kajang? Sapa mastermind dan kroni-kroninya neh... err... tali-barut... err... kuncu-kuncu... err... gang fucking dumbfuck nya neh? Jeng! Jeng! Jeng! Tadaaaaa!



 NOW, THAT EXPLAINS IT...
NOW I UNDERSTAND IT QUITE WELL BRADER.
HAHAHAHAHAHAHAHA!


(Adeesss! Kalau la arwah Pakcik Abdul Hayy tahu kerja anaknya sekarang... I wonder how he'd feel about all these freaking shit. Oh man! Buat malu orang Gunung Mesah aje la keje mamat neh. Dah udah ada nama, dia mahu gunakan nama femes tuh sebaik mungkin untuk ngompol duit manyak-manyak. Milk it baby... ooh yeah milk it. Ooh baby baby yeah! Baby ooh ooh yeah! Come on baybeh! Milk it all the way... fucking dumbfuck.)



245 comments:

1 – 200 of 245   Newer›   Newest»
Putra Luqman said...

1st!!

Anonymous said...

akhirnya..ada pembongkaran mengenai benda ini oleh Aidid,thanks a lot bro

Zaha said...

macam sial

Dilla said...

WOW!!! Dah ada ruangan IKLAN kat blog ni. Hehehe... Syaabbbaass betti ;)

Aidid Mu'addib said...

FOC... ko nak letak apa2 iklan jugak beb?
Sila hubungi admin dgn kadar yg segera...

bukhary said...

parok sangat ni adoiii.

sejahat2 aku tapenah nak jual agama utk duit . sesat lagi menyesatkan si badigol akhilhaktuih nih. camne nak setel ni bro? kasi snipe mamat jual agama nih bole ka?

Unknown said...

ganah iklan tepi nih...

haha... good expose as usual.

keep it up boss!

Hamba kerdil said...

agama dijual demi mendapatkan sekelumit nikmat dunia yg haram.. dunia oh dunia....

Adinda said...

Serius benak manusia alaf baru ni.
Tak dapat con bebudak U, giliran orang tua kat kampung pula jadi mangsa.

kucing zombie said...

Nombor 10! Yeehaaa.. Mari buat umrah guna duit harom!

shanurul said...

habih la duit motong pkcik mkcik kt kg paih ni

cek chun said...

ni apahal orang kedah ja yang pulun dok buat scam?
malu weih malu!!!
mujoq ada orang kedah gak yang jadi pembanteras.
kurang dah sikit kemaluan. heh

SilentReader said...

trying to read without skepticism or bias...(nak p umrah nie!!)
still trying to read without skepticism or bias...(nak p umrah, tapi boleh ke buat camni??)
still trying to read without skepticism or bias...(kalau tak p umrah pon, jadi agen saja2 pon sedap ni..)
umrah oh umrah..
apa boleh buat..
lafaz niat: sahaja aku men-scam orang dengan harapan dapat pi umrah lillahitaala.. $_$

aduhai agamaku.. kenapa engkau diperlakukan sebegini...

alien said...

mcm drama erma fatimah dalam drama Mabrurkah Hajiku..
dalam tu dia nama skim tu , Smart Ibadah..

izzNatta said...

Ambil untung atas kepala dah sah-sah salah... haih... haram hukumnya...

Ada bau-bau macam swisscash tapi telah diIslamkan?

Sedih...

Al Jazaari said...

salam bro,aq mnat giler beb ngan bro..nak cite sket la..aritu member sy ajak gi makan cendol beb,kat bandar tasik selatan...sy pon hegeh2 la an gi bts tue dari uia PJ nih...sampai2 je..dye ajak sy pi satu bgunan nie,aduss..score a la bhai...mampus dgr prebiu dye lame..pastu mmber sy knalkan ngan sorg mamat nie umor 18taon...sbaye la..dye pon closing la sambil tnjuk income dye n nak kuarkan mazda rx8 nex 3 month..sy pon wat was2 gitu an..pastu dye pggil plak snior sy uia gak an,org score a gak.....pdhal xknal pon...bdebat la gak...kalo bro ade,bole tolg sy debat beb...tp dye pndai kowt maen pshyco..ckp if parent sakitla,sape nak hntr parent gi umrah la,sy diam je,kalo fail univrsti mane nak byr ptptn la.....peh panas la hati bhai..depa suke amek sesuatu cntoh yg ade advntages kat diorg...tp,pd sy,mlm xde salah kowt,juz the peoples yg wat mlm tue,suh org beli smpai gaye makse..slagi xjoin xlpas...siot nexday nye da la sy ade quiz bhai...cendol tarak..kene boom plak ngan mamat scorea..

zeefahdhom said...

gile pening aku baca bahase Al Jazaari kat atas ni..

Adinda said...

Budak-budak sekarang masuk U, belajar bahasa ni ke?

dayang Citra said...

yelah,tension saya baca ayat dia...hehehe...bagus Mr Aidid,teruskan bongkar MLM. Iklan kat sebelah tu memang mangancam..hahaha

ilufne said...

al-jazaari,
ngko masuk U mana? amik course apa? kirim salam kat lecturer ko, okeh?


back to the topic,
mangkuks2 ni nak kena amik korsos muamalat balik ni. dah langsung takleh beza halal haram nih. subhanallah. makin complicated kebodohan umat islam. tsk. sedih.

Iylia said...

cm drama2 masa hari raya haji aritu. byk cite tunjuk diorg ttipu dgn skim2 bwk g haji n umrah ni.

dear anies said...

org lain dgn shortform jg tp x de la teruk mcm tu skali smpi x leh fhm..alahai al jazaari...jgn malukan UIA ye?

back to the topic: mmm bla bro AM bukak cite psl si akhil ni, sy tingat reporter ada tanya bini dia. katanya skrg depa tgh wat bisnes umrah...bla bc article ni...mmmm umrah MLM ruper nyer...

WV: huray...

yeahhh hurayyyy

cenderawasih_kayangan said...

dye?kowt?maen?makse?.... jgn biasakan diri menulis ayat mcm ni.. kan dah susah org nak faham..niat bagus.. tp kena bahan plak..hehe..

Aidid Mu'addib said...

Biarkanlah... masing2 punya style.
Kalau susah nak baca, buat macam aku - aku tak baca... erk?
Anyway, tulislah apa-apa... asalkan jangan keluar:
Akew sangat dungew palebatew begitew... jenis manusia dungew itew suka tulis perkataan dgn hujungnya ada ew... as in eeeuuuueew... style bahasa harew-birew ntah apew-apew sesajew ajew fuckyew bahalewl... bahasa anak meleis cibai haramjadah punya bangang shit dumbfuck asshole...
ew! dah tersasewl lak akew... ffffffaaaa....

ilufne said...

hahahahah!

siannnn al-jazaari. jangan kecik ati eh dik? tegur2 sayang gitewwwwwww ahakssss!

:P

M.K.Johari said...

Pergh, berdarah idong bace comment bro aidid ni, sebek la aku tak terjebak, sajew jew ( 2 kali jew 2 kali yahudi) err...

hasmn said...

dah berair hidung ngn mate gelak bace komen yang sungguh eeuuuwww iteww..

Hahahahaha

@mal12 said...

Indonesia da ingatkan rakyat die utk x pergi haji dan umrah guna mlm. Malaysia bila lagi?..

source: http://news.okezone.com/read/2011/04/01/337/441428/masyarakat-agar-tidak-terpikat-haji-atau-umrah-mlm

website JAIS -->"Laman web ini tidak dapat dicapai.
Sila berhubung dengan Pentadbir laman web ini : info@jais.gov.my "

CEO sebagai mutawif said...

Desclaimer:
Wang tunai yang telah dicarum didalam tabung ini tidak boleh diambil semula (Strictly No refund!!)
tetapi ianya boleh dipindah milik dan yang pastinya ia tiada tarikh luput.
ayat paling bawah dari web tabungumrah.com

hahahahah....makcik pakcik mati tak sempat buat umrah 'no refund '
1400 X 1,000 jemaah seluruh negara=1.4 juta beb!!!!
sedap makan duit .....
nanti cukup 10,000 ..wow 14 juta beb..
bila dah cecah juta-juta ..baru nampak matematik ...
baru jelas scam....
makcik pakcik hanya nampak rm1400 layak buat umrah !!
agen nampak rm600 ...rm6K sebulan
tauke scam nampak berjuta masuk ...pahtu
number yg anda hubungi tiada dalam perkhidmatan..
pejabat tutup !!!
makcik ' aku tak kira , aku nak duit aku balik '
agen ' makcik , saya pon nak duit saya balik, saya pon tak tahu hj ***** tu kencing '

HARIAN METRO ' 140 JUTA JEMAAH TERTIPU , PAKEJ UMRAH SCAM '

Bravo AM

aku_ein said...

Tersembur air minum baca komen aidid eeww..hahaha..

budak muda memang suka tulis stail macam tu kot..mana bro azwan..hehehe

diorang ni xtakut ke tipu guna nama Islam..agaknya diorang xtengok cerita tanah kubur kot..walaupun cerita dia macam xlogik (asyik mayat kat kg tu je yang kena balasan), pada aku tolak tepi logik dia..fikir intipati dia..

sian makcik/pakcik penat cari duit nak gi umrah..nak gi haji mungkin belum mampu + kuota dari TH yang sentiasa xpernah cukup..sedap je diorang tipu..

kadang aku pelik apa tugas JAKIM sebenarnya..kang kata jakun ada orang marah lak..dok sibuk halang orang bagi kuliah/tazkirah tanpa tauliah, tapi penipuan macam ni xnak lak diorang halang..

mungkin ada yang kat sini boleh terangkan fungsi jakim..sori la kalau aku salah, tapi macam nampak ada yang xkena..buat benda betul dihalang..wat benda salah dibiarkan lak..mungkin sebab diorang ni nak menjana ekonomi islam kot..

Anonymous said...

maybe ada orang dalam jakim gak kot kan kepala benda2 macam ni..tu yang susah sangat nak ambil tindakan..

teruklah kalau macam tu..fakri betul..!

@mal12 said...

dah email kt jakim..tgk kalau ade reply nnt..

hyelbaine said...

Maka berkata-lah di dalam hati si MLM...

Takper, bank pun makan riba' jugak apasal aku tak boleh. At least aku tolong org pegi Mekah, bank mana ada tolong orang?....Takper-takper, nanti aku pegi Mekah nanti boleh mintak ampun segala dosa... Tuhan kan Maha Pengampun dan Maha Pemurah lagi Mengasihani....

Oleh kerana sedang berjalan sambil meng-sms prospek2 umrah/haji maka tidaklah si MLM nampak lubang kumbahan didepan lalu terjatuh lah dia ke dalam.

Maka tamatlah riwayat sang MLM dalam keadaan yg sungguh menjijikkan. Mati ketika sedang menghasut dan memperdaya yang entah2 anak yatim yg pasti HARAM memakan hartanya.....

Sekian cerekarama utk hari nie....

razak said...

mak menakan saya penah ajak joinT benda ni..suruh kumpul adik beradik 7 org utk pg..bayar sama jgk 1.4k.. tp dah tau tipu aje..baik p daftar di tabung haji..buat haji terus.. by the way, mak menakan 2, mmg suka mlm.. mula2 buat island red cafe, pas 2 satu saujana(adik beradik buluh emas), jus intra..mengarut aje semua 2..

Wanita Bertudung Hitam said...

kesian al jazaari..hehe...nk komen kt bro aidid ni kena ati2..kang kena balik saje je..haha..tp apa yg berlaku pd dirimu itu aku pnah lalui jgak..tp bkn masa aku study kt uia la..sian ko tak dpt cendol yg diidamkan.

back to the topic..alahai dptku bygku macik pacik kt kg kena tipu kaw2...guna nama islam kemain lg..org sekeliling aku ni byk gak yg dok berMLM lg..aku siap print lagi dr blog ni kasi dorg baca, da kalau kasi link tanak or malas bukak..penat aku berusaha..tapi sia2 je...menunaikan haji tu kan ikut kemampuan..klu da tak mampu takyah la wat cara haram...

ilufne said...

hyelbeine wrote in malay??

wahhhhhh sungguh ku tak sangka!!

:D

hyelbaine said...

"hyelbeine wrote in malay??

wahhhhhh sungguh ku tak sangka!!

:D


I knew it.... I'm only trying to speak in a language MLM retards can understand....

Nanti ckp aku nie eksen lar...aku nie melayu ker idak ckp English lar...

:P

matsom said...

"Siapa yang patut menyertai kami: Mereka yang mempunyai impian menunaikan Umrah setiap tahun"

memang spesis tak mengaji, Nabi sendiri wat umrah & haji sekali je. ulamak seluruh dunia pon sepakat, umrah+haji wajib sekali seumoq idop. hape derang ingat pegi umrah = makang anging?

even worse, guna SP lagik... ni spesis kene kerat kaki ngan tangan cara bersilang kot neh...

fuck them and their cronies and defenders

azwan said...

Yes aku ein, I am here. Very busy dgn BioMalaysia. Mangkuk2 ni sanggup guna ape pun untuk dijadikan product/service utk bisnes MLM dorang. Dah byk kali blog ni ketengahkan soal memperalatkan agama...paling obvious HPA.

Sib baik pahala tu tak boleh nampak. Kalau tak, dah lama dibuat MLM.

Charlotte Arphenee said...

Salam tuan rumah

Ni cadangan out of topic ni..

Minta tuan tanah cerita pasal Mary Kay, satu lagi MLM yang tk mengaku MLM tp dah banyak buat duit melayang. Well, productnyer mmg okey, itu tak diragukan, tp harganya bukan main mahal, sebab product USA katanya. Yang buat saya tidak berapa sedap hati ni adalah cara ejen2 yang ada macam2 pangkat dalam Mary Kay ni merekrut ejen2 baru. Nampak macam genuine tp rasa tak sedap hati betul la.

nak cerita lebe pun tak pandai, cuma minta tuan tanah korek la mana yang patut...

Mrs Arphenee

cek chun said...

wah wah bang baine....
sekali berbahasa siap bercerekarama.

well.. there's more to this hyelbaine than meets the eye :p

hyelbaine said...

Ek hheeemm.... Sedapnya korang perli aku yee :P

cek chun said...

mana ada la. aku sangat merespek kamu.. :)

Rojak Punya said...

mula2 tengok macam bagus je, sekali kena perkenalkan 7 orang kalau nak buat umrah free..terus dapat detect ini memang konfem MLM. ada baiknya si akhil ni jual ketayap tepi jalan tanpa lesen dari jadi dungupiang MLM berlesen.

Rojak Punya

terrorist said...

salam tuan tanah
aku la alien dlm keluarga mentua aku sbb x penah nk join depa main mlm. siap suruh bini aku tipu aku, pinjam koperasi pakai nama bini aku. sesuke ati letak nama bini aku dlm downline jadah dorg. bini aku inesen dowh.. pastu bengkrap, kena kejar kedit kad. padan muke..

dan aku terus membayar utang2 depa atas nama bini ku.. owh jadah anjing keparat ipar duaiku kaki mlm sampai mampos.

Unknown said...

"Ana Tak Buat Bisnes Haram". Haritu lebih kurang macam tu lah respond dier kat dalam harian metro. Btw, we have seen responses from those mlmers trolling in this blog previously.
Honestly I am expecting him to come here and debating about this, or even maybe his men.
To tell mlmers the truth, we have never seen anybody here have counter-claim AM's points academically. Or even, we can say that their argument is still far frm the expected level.
Or should I say that we should scaffold them on how to do so?

lokokoko said...

kalau korang perasan ayat surah al-maidah ayat 2 tu sangat la irony dgn lahanat MLM kali ni..mashaallah..allah tahu segala galanya..

BTS said...

sesetengah orgg sanggup buat apa saja asal masyukkk

nafra said...

ustaz akhil konon...huh dalam tv bukan main tanya org tepi jalan rukun iman, rukun islam..nyampah tngk rambut rebonding dia tu....

aku_ein said...

abang aku suka sangat dengan produk mlm..dia ada sakit buah pinggang..nak cakap bab medic, ilmu xde..dulu seminggu sekali dialisis, pastu 4 hari sekali, sekarang 2-3 hari sekali..

aku cuma respek dia rajin untuk cari penawar sakit dia..kalau tengok dalam "ayat power" mlm semua ada..

mampu menyembuhkan 1001 penyakit la, berusaha lebih baik dari mengubati la..macam2 lagi testimoni yang boleh dipertikaikan kesahihannya..

tapi aku xberani nak cakap@tegur dia pasal benda ni..

oleh sebab dia macam xpernah berkira harga produk mlm, maka puak ni suka je nak jual produk kat dia..

tiap kali aku pegi rumah dia, ada je produk baru..setakat yang aku tau, dia xwat mlm, cuma beli je produk..

puak mlm ni xrasa salah ke kalau produk korang ni memudaratkan orang, dan pada masa yang sama korang dah susahkan orang dengan segala harapan dan menghabiskan duit orang..

tambah dah mula ada cerita kat tv yg berkaitan, pun masih lagi rakyat marhein ni masih xnampak..

sebelum ni dalam series leverage..ok la mungkin xramai yang layan + kat malaysia xmasuk lagi (xtau astro dah beli ke belum)..cerekarama pun dah de..masih lagi nak menipu..

charminghall said...

bro Aidid, aku salute kau bro. ultimate credit to you!

btw K tu stand for Kepundek kot? kalau Kifayah aku rasa tak kena pulak. oh ya, sate terbaru yang bakal beat sate kajang namanya Sate UK, sek. 7 Bdr Baru Bangi. check it out weii. Sedappp!

Aldan said...

yeahooo..!!

aku leh gi umrah dah x lama lagi!!

hehehe..

wei adid..

tipu aa ko dulu ckp ni blog iklan tarak..
'skunk' apa jadik neh? hehe..

onguard said...

Masha Allah, ibadat haji dan umrah pun nak di MLM kan? Lepas ni ibadah apa lagi yang tak de MLM?

offtopic, terpandang satu gerai di Putrajaya Sentral, ada satu bunting tertulis"Acai Berry boleh membunuh cell cancer" , tahyol betul la...

TheBentPencil said...

tahniah bro mengupas isu ini.

saya pun tidak sanggup pergi ke Mekah jika duit kos ke Mekah itu sebenarnya diambil daripada duit rakan-rakan yang saya ajak masuk. itupun kalau skim/syarikat jatuh, belum tentu mereka pun terjamin untuk ke mekah. terbakar duit begitu saja.

simpan duit dengan tabung haji sudah...lagipun pergi haji bukankah untuk orang yang belum berkemampuan. tunggulah sampai betul-betul mampu dulu..

TheBentPencil said...

@Al Jazari:

adik cuma angguk-angguk dan kata "nantilah, fikirkan dulu." kepada diorang. itu cara paling selamat, dan cara yang saya buat masa first time saya jumpa mereka dulu (time tak cukup ilmu)
tapi kalau berani nak berdebat, beritahu mereka bahawa:
1) manusia dalam dunia ni limited, kalau dah tak ada member baru masuk boleh jamin ke tak bangkrap?
2)buat apa beli kereta mahal-mahal. kereta susut nilai beb. hari ini 100k, tahun depan 45k mana tahu?
3) parents sakit? hospital ada. beli insurans nyawa pun boleh. tak adalah mahal mana, tapi sangat terjamin berbanding MLM diorg tu.
4) bayar PTPTN? tak adalah mahal mana. Apply la ujrah 1%. dan kalau tak bayar setahun pun diorg bukan kejar kita macam Along! #truestory haha!

ps. adik saya sebaya anda, oh no wonder la gaya cakap sama. trololol!

kekacakan said...

Herm...akhil network ni ada belakang hospital kajang...hehe
tiap2 hari aku lalu dpan kedai dia..
aku tgk tak ada benda pun bisnes dijalankan....batang idung dia pun x nampak...

Posoik said...

Arwah Sheikh abdul hayy dulu susah-susah bawak org orang pegi mekah...tadak scam2.
Anak dia lak buat cam gini...
Nauzubillah..

Admin said...

charminghall:sate urat ketin itu memang sedap..dah ada 3,4 kedai dah dekat situ kan? :D


dulu dekat kampung aku kat sungai petani ada gak orang buat menatang ni,guna nama koperasi jugak.Lagi ganas pada ni,dorang tak buat MLM,dorang kutip duit,tup tup opis dah tutup..sungguh kejam

Rose said...

Kesiannya kat makcik pakcik yang kena tipu bulat-bulat. Mesti lagi nampak credible coz ada artis yang alim taik kucing endorse. Nape la orang kita look up sangat kat artis? Something is wrong here.

Cite lain lak. Kengkawan yang ada iPad or iPhone, now is the time to download apps, sebab it's Black Friday. Banyak apps tengah free or very very cheap. Download appshopper untuk senang cari apps mana yang turun harga. Only limited time. Selalunya dari Friday till Monday je.

See? Tak yah jailbreak la doc....Heheh...

Arya Putra said...

Wei bro..pernah dengar taawon tak? kalau tak cepat2 cari maklumat..tu pon scam harampit gak tuh..boleh masuk dalam ruangan iklan FOC tu!

charminghall said...

Admin : yes tepat sekali!

All together now, Milk it baybeh baybeh ooh ooh yeah! *sambung baca entry ni for third time

orang said...

al jazaari, lu n x sklh kbgsn eh bhai? lu tgh hg k bro? :p hahahaha..

Aidid, mintak tolong terangkan pasal Emoto.. bagi aku eksperimen dia tu adalah eksperimen seni, bukan sains.. ramai kaki MLM-SP yang menggunakan eksperimen dia ni sebagai pelaris jualan diorang..

jojo said...

Mana komen geiboi? Penat agaknya melolong2 dok jaga blog ni. Tak sihat budaknya tu.

azwan said...

Kepala puki dah dtg. trolling everywhere dol? Substance tarak, bacul satu hal plak. Setakat troll troll troll...baik ko collect payment bisnes cikai ko tu. Cikai...hahhahahha. Ape kelas la ai MLM? Udah2la buat keja MLM, jatuh standard ko dol. Tuuu pelacur bersepah kat luar, lagi mulia dari ko dol.

jojo said...

Seperti biasa fucker sontot ni akan melolong cam org kena rasuk . Takyahlah ko nak risau pasal payment aku geiboi oii. Mlm2 aku tidur nyenyak.

Daripada ko meroyan, baik ko ajar anak2 buah ko kat sini pasal substance, tak pon market assumptions. Ramai lagi yang tak tau tu.

Encik KangKung said...

Keliling aku kat sini pon ramai betol MLMer. Bila dorang ajak, aku ckp tu bisnes sistem piramid, boleh pulak dorang asik2 pusing2 ckp "yg tu pairing2, kitorang binary bukan piramid" *facepalm*.

Seboleh2 nak bawak kita pergi tempat dia bagi dengar ceramah brainwash yg bosan.(Baik tgk spongebob) Dan x abis2 dgn topik perbualan income dan kereta mewah dorang. Rendah2kan gaji orang lain. Dan ckp aku bodo menyimpan kat dlm ASB.(cis...)

Dan juga x abis2 claim produk2 pasaran yg lebih murah dan berpatutan tu smua ada dioksin, ada bhn kimia. Produk diorang yg mahal yg xde kelulusan dari mana2 pusat kesihatan tu je yg betol. Asik2 testimoni ntah dari mana2.

Sekarang Umrah plak. Ades...
Harap2 mak aku jgn la terkena ngn Pakej umrah MLM nie. Harap selisih la.

azwan said...

Ko ni retard apa? Puki, ko yg melalak kat sini samdol. 2 benda tak berjawab dol....ko yg bacul. Bapak ko pun takde telor? Points aku yg last ko tak berjawab..mlm ape ko join tak bagitau. Bacul dey?

Dah puki2 ko makan duit haram, memangla senang tidur nyenyak. Boroi dgn duit haram. Ke ko ni hindu..?

Anonymous said...

Abg Azwan..dengan jojo neh..ko tak yah cakap byk2, dia neh tengah on LSD,pasal tu dia leh tidor nyenyak walaupun lepas melantak duit haram. atau kemungkinan dia neh non-muslim.

Rose said...

Relax Wan. I tengok most trolls suka kat you. Ada pakai gelang magnet ka? Aura attract trolls tew...Hehehe...

Mona said...

Hohoho, aura taik kucing dol..

Santapan minda untuk semua.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3133683/?tool=pmcentrez

J Med Food. 2011 July; 14(7-8): 702–711.
Pain Reduction and Improvement in Range of Motion After Daily Consumption of an Açai (Euterpe oleracea Mart.) Pulp–Fortified Polyphenolic-Rich Fruit and Berry Juice Blend

Baca dan paham paper tu ya. Orang kita selalunya malas nak membaca. Hohoho. Selamat Maal Hijrah.

jojo said...

Yalah suka...suka tengok geiboi kimak melenting cam berok mat yeh kena sondol. Bak kata omputeh, he's fun to watch.

Points bahlol apa lagi yang gua tak jawabnya fucker. Nak kasik nama MLM apa aku join , takyahlah. Aku tak kasik pon aku leh jangka ko nyer one dimensional insights. Ko nyer review partial, satu hala & tak menyeluruh. Sama jer points2bangsat yang ko kasik kat kompeni2 MLM sebelum ni. Takder beza. Takyahlah buang masa nak repeat benda yg sama.

matsom said...

Aiyoh... tak habis-habis post cerita takde pekdah dan takde kena mengena ngan topik?

Summary dia kat sini: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3133683/table/T1/
* ambik 14 orang tua (40-85th) yang ada sakit sendi/urat/lutut/whatever
* kasi minum monavie 2 botol dalam masa 12 minggu
* 5 orang repot %ADL yang tinggi (20 and above)
* 3 repot %ADL positif, tapi tak mencanak (0-20)
* 4 repot %ADL negatif (senang cerita makin sakit lak lepas makan monavie?)
* 2 kena reject pasal tak dapek nak tolong dowh (makan hape pon tak jadi mende kot?)

conclusion:
1. takde sapa boleh kata makan monavie dapat ubat sakit lutut; 2 (dari 5) kata makin teruk, 2 kata monavie bagus giler, sorang kata bolelaa...
2. takde data yang boleh confirm makan monavie lagi elok dari tak makan i.e takde placebo control (kasi minum ribena), control group (tak makan jus buah, tapi guna medication? -ntah takda sapa nak bayo aku wat research bangang chenggini) etc.
3. kalu ada Ankylosing spondylitis ato fibromyaglia baik jangan makan monavie
(dan lain-lain, malas nak tulis bebanyak :P)

glossary:
* ADL: activity of daily living
* monavie: jus tipu yang mahal gilerr
* ankylntahapehape: tatau, malas nak google; ditto fibromyaglia...

conflicts of interest: the poster thinks monavie is a scam product

endof cerita merapu/off-topic

matsom said...

addendum kepada cerite merapu aku kat atas: A more 'academic' critique on Monavie's joint-bla-bla study @JuiceScam...

Latifah said...

Mereka ni memang suka cari duit cara mudah. Tapi depa ingat, mudah ke cari duit?

Baik la aku tolong kutip sampah, asing-asingkan ikut kategori, lepas tu jual. :)

azwan said...

keh keh keh....ko yg melenting samdol. Wey puki silakan beranak pinak dgn duit haram ko, biar sampai cicit terencat dgn bisnes cikai ko tu bai. Kalau aku...malu aii buat MLM, mcm pengemis ai..

btw..aku dah terangkan pasal market assumptions dalam blog ni, dgn contoh skali. Ko just another dumbfuck yg pemalesss nak membaca. Baru merempat tak sampai 10 entry dah melalak. Thats why join MLM..dok gitu?

Yaaa...besar kesannye ko bagitau ape MLM ko join dol. Ko bagitau jek, blehla nampak level bebal ko camne. Nampak sgtla penakut. Baik ko palpate scrotum ko betol2...ade testis ke idak tu?

Orait2....gini laaaa...ko bagitau MLM bangsat ko, aku akan listkan 10 kebaikan dan 10 keburukan. Fair enough fucker? hehehehe...

hahahaha matsom, ko memang class. Gitu dol cara analisis yg betol. Jgn jadi palat mcm Monafendy. Jenis yg taknak belaja. Tgk satu paper pun dah orgasm. Ape signifikan tak paham. Yg penting duit haram masuk poket.

Mona said...

Hohohoho...analysis matsom betul ye dol? Nape? Sebab ikut bontot ko.

Tapi orang yang dah lama baca blog Aidit ni dah selalu disogokkan dengan peringatan dari Aidit, mana lagi credible: info dari website tahapa-hapa (maybe the author dengki kat MV or authors yang tulis papers tu) atau info dari referred journals yang ada dalam PubMed?
Bukan senang nak publish kat journals, mesti kena check oleh credible sources. Kat website matsom bagi tu, dia kata journal paper tu ada 1.something impact factor. Tu pun dah bagus la dol. most Malaysian journals tak de pun impact factor tapi ok gak. Credible. Lagi satu ada tendency orang America prefer American journals, pandang rendah European (lagila Asian) journals. Orang Bristish pandang rendah American journals, etc. Orang biasa buat research and publications tau menda nie. Agaknya setakat kerja industry, wat generic drugs, ko tak paham kot dol...takpe, ko boleh belaja. Ko kan suka belaja.

Hohoho, apa-apa pun, bravo matsom. Kalau tak, balik-balik Azwan je. Boring la. Aku nak gak dengar komen readers lain. Ke yang lain tu Pak turut je? Sume angguk ikut kata maha guru Aidit dan badutnya Azwan.

Apa-apa pun, jelas ko ni suka putar belitkan fakta ikut suka hati ko, asalkan ko ni betul. Hesh, ego beso gajah obese ko ni dols.

azwan said...

Ape yg ko balas komen ni. Takde isi pun. Pum pang credible pum pang pum pang last2 takde isi. Kecewa aku dgn ko ni bahlol monafendy.

Wey mona pantat...ko dengar sini baik2. Senang je aku nak conclude sumer ni fucker. Credible resource doesn't mean data2 yang ko bagi tu ada nilai komersial. Ko paham tak butoh?

Level research paper yg ko orgasm, konfiden sgt2 tahap kimak tu sama level mcm testimonial. Doesn't carry any weight in terms of clinical significance.

Baaaaa...susah nak tangkap lagi? Up to you. Memang style typical MLMers jenis tangkap ape yg dia rasa sesueiiii dgn bisnes dia. Anything under the sun yg boleh buat laku jus cap ayam, ko agungkan, ko letak. Budak2 dungu je ko boleh kencing...bukan warga blog ni, bukan aku, bukan matsom. hehehhehe...

Ade paper lain?

Errrr jojo...ko paham ke research paper tu? hahhahahaha!!

jojo said...

Errr geiboi..research paper tu ader rupa cam testis ko tak?

Aku paham geiboi ..bak kata omputeh, your credibility is at stake here. Ko nak kaver malu sebab terang lagi bersuluh-suluh-suluh dah kena hentam sama mona. Pastu kalu kasik puter puter puter yer fucker?

Mona said...

Credible resource doesn't mean data2 yang ko bagi tu ada nilai komersial-Azwan dol.

Nilai komersial? Hello geiboi, kalau dah FAKTA, tak kira ada nilai komersial atau tak...ayooo...Ko yang jadi orang MLM ke aku? Dahla. Azwan, sekarang zaman kena banyak ilmu. Bukan setakat jadi doktor je ko boleh eksyen. Aku rasa ko dah tua. Apa yang ko belajar kat U dulu, banyak info dah lapuk. Kan rajin baca dan blaja dol. Aku tanak ko malu lagi. Okeh? Oraittt....

azwan said...

hhahahha jojo...buat paham sudah ye dak? At stake? wtf?....kalau aku nak show off aku just bagitau sape diri aku dol. Tak payah buat mcm MLMers cakap atas stage baru nak femes. hahahaHAHAHhahaha!!! Stupiddd..

Wey monafendy, ko tepek research paper tu kat sini sebab ko nak promote jus babi ko tu fucker! sape salesperson kat sini? aku atau ko...pikir baik2 sket, jgn mcm retard. Sebab ko tak dukturrrr la ko takleh pikir ape value sesuatu journal. Ko just baca hadam..baca hadam. Tapi ko taktau ape signifkan journal camtu pada pesakit. Aku tau...bukan ko. Orait pundeks? U are right...fakta sebab dlm journal, tapi takde nilai komersial. Hantar pada BPFK pun kena gelak..paham?? Takde statistical significance. Senang je nak bagi benda tu laku, increase je size sample. tu je dol. Otak kat bontot dey? Aku bagi contoh case report pasal liver toxicity dgn herbalife, benda tu just report, high quality report. Tapi still tak bermakne Herbalife sah2 merbahaya dan diharamkan dimana2 negara. Tapi pada aku sebagai doktor, report2 camtu aku kena ambil berat. Pada MLMers korang tak pedulik. Ade nampak aku bias skang? hahhahahaha...apehal ko monafendy...Kempunan nak masuk medical school?

azwan said...

What the fuckla budak2 neh...sekor2 perasan tau ape dorang buat. Hmphhhh....

Adinda said...

Dorang ni minat sungguh kat abe wan. Magnet apakah yang abe guno ni deh?

Mona said...

Sapa cakap aku tepek paper tu sebab nak promote MV? Cer tengok komen aku. Aku nak tengok berapa ramai Meleis yang sanggup baca dan berfikir. Hohoho...ramai malas sebenarnya. Semua nak Aidit sogok. Ptuii...dasar pemalas.

Eh dol, dalam research, tak terus dapat info gedebak gedebuk. Sikit-sikit kita discover, slowly masuk journals. Dahla MV tu as health drink je, bukan ubat, wat apa nak pi clinical test. Haish....Apa info yang ada, kena kongsi, pastu boleh generate more research, so more info...Camtu la proses dia. Tunggu next year, mesti ada paper baru yang lebih mendalam research dia pasal MV. Tungguuuu....

Pasal nak jadi doktor tu, tak de la dol. Aku zaman U dulu, memang dapat offer, tapi aku tak minat jadi doktor (tanak kutuk pekerjaan murni, lagipun ramai doctors endorse MV). Tu aku masuk line research. Lagi menarik bagi aku.

Okla. Selesai sesi berkenalan kita. Aku malas nak layan dah. Baik aku cari kutu kucing.

azwan said...

Aku buat suppository jus ayam monababi. Terus terangkat tak turun2.

haaaa....mondafendy, taruk lagi paper ko...tarukkk. Ko kan salesperson. mane bleh mengalah. kena tahan rejection.

Adinda...jom lepak kat G Tower nak?

azwan said...

Huiyooo....sebagai salesperson, gunakan nick Mona lagi...suddenly ko merempat kat sini ko nak share something useful. Gitu ke dol. Tiba2 jadi innocent gitu?. Apehal..ko dah malu ke dol? Stupid la gaye bangsat mase mula2 ko merempat kat sini dulu.

Ohhh...tepek banyak2 yek research next year. Hidop lagi blog ni..ko tepek je. Jgn lupa cakap ape tujuan ko tepek.

Hahahah...alasan basi tak dapat jadi duktur. Yaaa....ramai duktur palat endorse MLM. mcm si kimak rozmey yg dah kena ban, kimak hafiz dan lain2. Nothing new samdol. Suruh dorang lepak sini, berdebat dgn aku. habes ceritaa..

Adinda said...

Cer abe wan try ajak mona. Misti terus hit her g spot punya. Kwang3.

Kat mano g tower tu abe wan?

azwan said...

Oooo...dia ada G spot ka? Minum jus ayam sure ade berpuluh2 G spot. G Tower kat jln ampang. Ade cafe kat ground floor.

Ade sekor babi's credibility at stake here. Dia bagitau ape MLM dia, credibility dia at stake...keh keh keh...

Adinda said...

Cantik tu abe wan, boleh kita minum-minum sambil dinda promote butthurt cream. Kekekeh

azwan said...

Haaa...beli boleh la, sbb nak amik hati ko. Duplicate taknak. hehehehehe... ko patut promote betol2 kat sini. Ramai panas bontot sini, yg credibility at stake pun adaa...

Sapela duktur2 yg sibuk endorse jus ayam tu yek. Teringin aku nak report kat MMC, melambak geng2 aku kat MMC tu.

jojo said...

Fuyooooo..sampai terkedu geiboi kena sondol ngan mona. Baru jer gua nak bagitau apa MLM gua untuk geiboi kasik "impartial" review 10 points cons & cons . Kensellah ini macam.

azwan said...

Terkedu menda. Baca betol2 atas tu. Ko ni dahla tak paham research, takkan membaca pun tak reti..

Oi...ko nak aku merayu ke bahlol. Kasitau je la. Ko ni takde substance. Cepat2...

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum. Syabas kerana mendedahkan scam umrah ini. Saya dah tulis tentang pendedahan Aidid didalam blog saya : http://mahaguru58.blogspot.com/2011/11/scamming-in-name-of-islam-umrah.html

Insya Allah akan saya susuli dengan pihak JAKIM.

Wassalamualaikum.

azwan said...

Aaaa...ape kate mahaguru dakwah sket ade 2 trolls sini. Mereka ni pejuang2 MLM, termasuklah scam umrah ni. Terutama si jojo, dia nak mlm mundur dan mundur...ehhh...maju dan maju.

TQ mahaguru.

Adinda said...

Dinda tertunggu tunggu gak blog abe wan. Misti full of colourful words. Heh.
Ada perancangan nak buat blog?
Atau lebih selesa educate others here?

skylar said...

holy shit jojolok bontot sendiri dengan monlaknat are still trolling the blog..

what have you two been smoking shitheads? both of you got an orgasm commenting here?

monavie scammer, lookie here: http://www.youtube.com/watch?v=ALhJFTsGimA&feature=player_embedded

hoi juling ko join mlm ape ni? mesti mlm ko jual najis babi lps tu ko suruh downline ko carik org beli najis babi tu pulak kan, apsal yang ko malu malu babi sangat nak disclose mlm ko ni? useless idiot, dah bangang sangat perangai mcm anak haram, why don't you crawl back to where the shithole you come from? fucking traitor!

matsom said...

cerita offtopic dan merapu partII (tapi sebenornye prequel+sequel macam Paranormal story 2)...

Tapi orang yang dah lama baca blog Aidit ni dah selalu disogokkan dengan peringatan dari Aidit, mana lagi credible: info dari website tahapa-hapa (maybe the author dengki kat MV or authors yang tulis papers tu) atau info dari referred journals yang ada dalam PubMed?

ahah scammers buleh bangga PubMed masukkan cerita merapu dia, tapi dari angle lain monavie dah selak kain kat komuniti saintis dan health pro (derang bukannye suka google lebih kurang). Imagine the scenario when mona and his/her ilks promote the satanic juice:

monababi: Pakcik trylaa jus buah [tipu] neh, elok untuk kankerkencingmanisdarahtinggisakitjantung, tak caya check ngan dokter pakcik -research dia ada dalam PubMed

pakcik #1: ello doc, PubMed tu pekebende? adaka research pasal monababi? baguih ka monababi? buleh ubat kankerkencingmanissakitjantungdarahtinggi?

doc #1: PubMed tu tempat rujuk dokter, kat dalam tu ada maklumat research perubatan terkini. Tapi kalu ada dalam PubMed tak semestinye bendatu bole makan/jual/promote sesukahati. Research pasal monababi memang ada, tapi pasal sakit lutut. Nape? pakcik sakit lutut ek? buatler appointment...

pakcik #1: (tutup henset) woitt monababi, klik sini

matsom said...

partIII:
Bukan senang nak publish kat journals, mesti kena check oleh credible sources.
hape ko merapu neh? pegi baca cerite pasal peer review (google sendiri, aku malas nak suap link) vs editorial review contohnye...

Kat website matsom bagi tu, dia kata journal paper tu ada 1.something impact factor. Tu pun dah bagus la dol.
kakakahahakakak (gelak sampai terkeluar kahak)... orang lain letak dalam NJEM (IF 30+) -tu pon tak berani nak bangga terguling-guling, abis kuat pon derang kata "ni result kiteorang, tapi kena kaji lebih lagi"

Lagi satu ada tendency orang America prefer American journals, pandang rendah European (lagila Asian) journals. Orang Bristish pandang rendah American journals, etc. Orang biasa buat research and publications tau menda nie.
statement bodo nomber 7632...
senang cerite:
* [Americans, British, European, Asian, African researchers] prefer American journals yang ada peer review dan IF tinggi
* [Researchers British, Americans, Asians, Africans] pandang rendah American journals yang takder IF dan takde peer review
* Orang biasa buat research and publications tau menda nie, orang jual jus tipu dia main ulang aje cerite upline

t(-_-t)

tamat cerita tipu

jojo said...

skylar skylar skylar..

Aku tarik balik cakap aku hari tu suh ko dok senyap2 dalam almari tak yah tulis apa2. Komen ko yang ni on topic, lagi carry weight dari 10 komen2 geiboi put together. Bar freaking none.

azwan said...

matsom,

Dari awal lagi kalau ko perasan si monafendy ni confuse ape significant satu2 research paper dalam bidang yg berkaitan.

Researcher memang obsess dgn hasil kajian, tu yg mereka dok bangga, tapi most of the time tak sampai tahap ada commercial value. They ended up dgn melambak2 publications, file bertingkat2 kat office, tapi still kat takuk lama jugak. Ko boleh tgk scenario lecturer2 skang kat local univ, commercialization rate end product dorang tersangatlah low.

Masalahnye knowledge researchers utk bridge pre-com dan commercial tu zero. Thats why dorang struggle, terkapai-kapai nak market...tapi tak berhasil. Byk effort dari government(workshop, conference, business trip, etc)...cuba develop certain degree of business mindset / entrepreneurship di kalangan researcher2 ni, with a hope dorang mampu berdikari, market product sendiri sebab most of the time they hold the IP. Peringkat paling asas ajar dorang buat business plan. Tp still tak ramai lagi yg mampu buat. In the US, ko boleh tgk ultra-rich group of investors semua ada science background. They know how to use both sides of the brain. Kita researchers 99% end up kat lab.

Monafendy boleh letak lagi 100 high quality research papers yg sejibik camtu, tapi bila ko discuss dgn health professional, they will simply conclude it has no value for now. Masih lagi tak boleh claim itu ini. Kalau submit kat regulatory authority pun kena tolak mentah2.

Jadila typical kes mcm cordyceps juice, transfer factor, etc...yg mana dorang just compile beratus2 publications kat website, tapi value tarakk. Sesuai untuk kencing golongan2 amatur.

One research boleh generate interest to conduct other research. But how? Dalam kes monababi kalau jusnye pun tak standardize, berangan la nak pergi jauh. By right kalau company nye dah berbillion2, takde masalah actually utk come out with standard production. They better stay as juice, jadi scam sampai bila2. Lagi byk research, lagi tak boleh buat duit. 14 subjects...why don't they just increase the sample size to 100 subjects? Dah ada statistical significance. Cost per subject utk research camtu tak sampai USD 10K pun.

Again, research paper dari credible source cuma bagitau yg data research tu memang high quality. Comply with international standards, guna state-of-the-art equipments/technology, semua researcher ada good practice, but still no commercial value. User tak acknowledge, regulatory authority tolak mentah2. In the end, sama levelnye mcm testimoni...satu sen tarak guna.

Mona said...

Again, ada seorang tu yang nama timangan geiboi tanak kalah. Putar ikut sedap bontot dia. In addition, tak nak kalah ngan matsom, sebab dia je la yang pandai kat sini (almaklumla doctor)

Confirm ni doctor ego tinggi. Teringat one joke with the punch line "oh that's god. He just thinks he is a doctor".

Adik Pon Boleh Goyang-goyang said...

Tahniah Encik Aidid. Teruskan usaha anda.

matsom said...

Ptuih... macam nak rak orang cerita panjang-panjang, macam-macam angle (industry, education, business, experimental design, review practice, publishing policy etc. bla-bla) mangkok-mangkok neh main balas angle 'geiboi' jerk -tak heranlerr readers kat sini bole baca feedback topclass dari azwan sebulan ato duabulan sekali jer...

(proof #345241)memang takde guna layan puak-puak (firaun) MLM neh

thanks azwan

Mona said...

Hohoho, udah-udah la tu. Get your head out of Azwan's ass, matsom. Tahniah Azwan, ko dah dapat pengganti geiboi ko.

Aku dapat bayangkan betapa bersemangat dan terketaq-ketaq matsom dok "research" dan taip komen dia. Ye la, nak impresses kapala geiboi...bukan senang. Hohoho, even angkuh dan bodoh sombong cam Awan dah. Hebat Tok guru Azwan dol. Hohoho.

Mona said...

* impress

azwan said...

HAHAHahahHAHAAH...

Dahla Mona, ko ni loser dol. Ko claim leh malukan aku kat sini. Cepatla fucker. Buktikan. Aku tak rugi ape2. Aku tak jual product. Bisnes aku prospering. Tak sabar aku nak tgk points2 ko yg confuse tu. I am nobody here.

Pembaca menilai. Dorang go through satu2 point. Dorang tau level aku dan nko. Thats it. keh keh keh..Korang ni MLMers perlu diajar, sebab korang ni pengkhianat. Aku memang tak respek babi mcm korang. Jgn harap aku nak sorok ego, hormatnya puki2 mcm korang. Fuck you! Useless meleisss. Real world lain citer..aku hamba kepada pesakit.

Dan aku denga ade babi berdengus taknak layan dah. Siap ada sesi berkenalan. So skang dah panas bontot? come on...hahahhaha!!

Ko paham monafendy? Ko tu pembangsat bangsa. Pengemis yg jual product scam. Kluar je la dari lab tu. Jadi researcher lama2 bongok gak. Aku dah lama kat position ko tu. Ko tu taraf budak2 bagi aku. Still early cycle. Cara cakap ko mcmla ko je researcher kat sini bai. keh keh keh...loser.

jojo..ini bukan level ko. Ko tau buat bisnes cikai je kan? mlm? hahahha...research haram jadah ternganga je ko. hahahha..

Mona said...

Hohohoho...lagi lagi nak riak. Eh samdol, kalau setakat orang-orang ko ni, dekat gelangang anti MLM, memang la readers will pick your side. Sebab memasing pemalas nak baca dan fikir sendiri, semua dok tunggu Aidit dan ko ceritakan satu per satu. Kena dumb down the issues.

Ko plak spew out medical and business jargons. Sesapa yang tak reti atau baru nak kenal dunia boleh la impressed. Bak kata Jojo, meleleh air liur ternganga kagum. Tu yang sanggup jilat bontot ko cam matsom tu. Ptuii! Hero kampung dusun je.

*doctors that think they are researchers and businessmen: ego dia 43.2 kali ganda dari doktor biasa yang perasan hebat (not all doctors ya). So paham-paham la...

matsom said...

tu jerk?? balik-balik cerite jilat bontot -sah ada scat/ass fetish ekk?

spew out medical [...and research and scientific] jargons. [kasi orang lain] impressed
ahahha, contoh:
* referred journals, publish, credible sources, impact factor, research and publications @November 26, 2011 8.51PM
* discover, masuk journals, health drink, clinical test, generate more research @November 26, 2011 10:00 PM

lengkapkan & susun ayat... kuali, periuk, hitam, bontot (perkataan nie lagik!)

Mona said...

Hohoho, tergelak macam djinn aku neh. Medical jargons termasuk perkataan publish, discover, health drinks bla bla bla ke? Adduuuhhh.....Azwan, tak cukup training lagi pet poodle ko tu...

Nota kaki: Kemaluan matsom agak besar sekarang, mau lawan kemaluan Azwan yang of course paling besar (dia mesti bigger and better in every way!)

azwan said...

Makin panas bontot ko skang monafendy yek. berasap2, sampai berputar2 ekor spring ko tu. hehehehe....suke aku tgk. Aku kat sini memang purposely nak bagi MLMers pencacai semua berasap. Ko satu contoh terrbaik. researcher yg gagal. belajar sket pasal bisnes weh, jadi bodo asik dok lab tu. Jojo plak belajar sket pasal research. hhahaHAHAHhahha!!

Aku dah cakep pembaca menilai. ko bebel attack aku pun tarak guna. aku bukan sape kat sini pun.

Dah makin kureng substance ko. Kate nak blah, siap ada selesai sesi berkenalan. Skang ape jadik? Dah hilang "pro" ko? Dahla samdol. Sah2 ko panas bontot. Best ti. Daripada ko nyanyuk takde point, baik ko susun balik ape yg ko nak debate. Ko ni dah kira off track gilababi neh. Baik ko cool down, tepek research paper pukimak ko balik ke. Aku no hal layan babun mcm ko neh.

Ataupun...kan ramai duktur2 palat ko yg endorse jus ayam ko. why not ko bwk dorang dtg sini, berdebat dgn aku. Baru same wavelength, ada substance. Aku teringin nak tau sape dorang2 tu, nak kasi MMC sebat bontot sekor2.

hohohoho...mona fuck you mona...hohoho...

Adinda said...

Bigger and better???
Wowww!!!
Hahahaha..
Abe wan, sila ajak mona detim pastu sapu butthurt cream sama bontot dia.

Unknown said...

"kalau nak dikira kan...geng mlm ngan geng anti mlm..sampai kiamat pon takkan abeh gadoh..korang sambong la gadoh kat padang mahsyar tu.."

if cara yg tabungumrah tu betol... nape tabung haji tak propose care ni cari dulu.. dan kenapa plak geng tabung umrah ni tak propose cara ni pada tabung haji???

jojo said...

Alahai geiboi...Seperti biasa dah rabak kena sondol, terus nak deflect kemaluan ko kat orang lain yer fucker.

Bagus lah aku tak sama level ngan ko geiboi. Pom pang pom pang gebang2 terminology & so-called professional opinion dalam context ko nyer so-called expertise/specialized field (patutnya ko full stop kat sini, “credibility” ko pon takdelah goyah), pastu dengan riak kimak jer ingat ko leh wat aku nganga lah tu geiboi? Kiranya nak kasik readers sini leleh terlopong kagum kat ko eh fucker? Hahaha lame ass, bordering on infantile. Tu level ko.

Face it geiboi, ko nyer level dah insignificant, sample readers sininyer breadth limited. Hypo”testis” testing ko nyer standard dah deviate jauh bebenor, banyak sample errortaikuceng dowh!. Confidence intervalalok ko dah makin unreliable boi.

Somebody’s reputation & credibility is really really at stake here (Nota puki: aku google translate ni kot omputeh nak kasik sama level ngan geiboi).

jojo said...

*are

azwan said...

Wey puki MLM, sah2 ko tak sama level dgn any readers here dol. IQ nye low, takde sape leh tolong. Panjang type nampak, tp seperti biasa substance zero. Terkinje2 aku tgk. Kesian...Aku dah mula bosan dgn ko jojo jubor. Dah mcm sophia talk nko. Dah beberapa hari ko dok merapu. mengelak2 mcm paria. Dok senyap suda fucker, ko dah takde point. keh keh keh...

Dah collect payment belum? Kesian terkapai2 buat mlm...kesian...kesian..

jojo said...

Oh lupa aku nak letak- sambil2 deflect kemaluan kat orang, selit2 substance zero (tema tetap). Hahaha lame ass! Yup, mmg tak sama level.

jojo said...

Ps Tak yah susah2 pikir pasal aku nyer payment. Baik ko kasik repair ko nyer credibility yg dah kena sondol rabak ngan mona. Baru aku bagitau nama MLM. Tak bagitau nama MLM, dah melolong2 macam budak2. Infantile ko neh (cer baca balik yg ko tulis- geiboi talk).

Aku?Merapu tak merapu..network aku happy, customer aku happy. Business masyukkkk! Aku kat sini nak bunuh masa jer sementara tunggu tidur nyenyak2.

MLM akan maju dan terus maju!

azwan said...

Aku pulak yg dituduhnye substance zero. HAHAHAHahahhAHHAHA...What the fuck la MLMers ni dol. Dahla MLMers oi..panggil la geng2 pukimak ko yg lain. Aku dah bosan dgn ko. Selagi ko tak ber"substance", aku boo layan. paham tak paham? whatever...

jojo said...

Geiboi..cer ko baca balik apa aku tulis. Kata aku tak pandai baca eh tadi fucker. Substance zero merujuk kepada tema lame tetap yg selalu ko tempiaskan kat anti-MLMers kalu nak kaver malu ko lepas kena sondol atau dah kena perkotak-katikkan macam kain buruk ngan trolls(Case in point: Macam komen ko kat aatas). Ader faham fucker?

Boy, you are fun to watch. Go take your meds boi.

azwan said...

Geram siot. Awat ko panas sgt bontot? Ko dah memang kena belasah kat sini dol. Ko dan Mona...tak kemana dol. hahahhaHAHAHAhahah!!!

Takut?

Mona said...

Hohoho....sapa yang berasap sebenarnya? Aku dok gelak jer dari tadi. (tu maksud hohoho: maknanya aku dok gelak. Haiya, slow betul)

Azwan dol kata "Aku cakap pembaca menilai" : skali lagi aku kena explain (ulang suara; slow betul ko neh), ni memang la pentas anti MLM, ko dah ada advantage. Cuba kat arena MLM, mesti ko nanges cari mommy.

Takut?

azwan said...

Advantage tu yg ko pk. Hakikat ko tak mampu balas point2 aku pun. Tarak reti baca fucker? Ko yg berasap dol. Biase ko ni sedas dua then senyap. Skang ko berasap..hahahha... tenang hati aku.

matsom said...

seriously? balik-balik bukak cerite kote ngan bontot??? hapebende monabavie kasik training neh? memang level kefahaman & berhujah tahap tenuk terencat derr

proof # 564,304: terlebih makan jus babi bole kasi minus IQ points (or is it terlebih makan duit haram???)

travel anecdote: ada seko pencacai letak 2 rim pamphlet monababi kat mesjid -size A4, full color depan blakang, design pakai photoshop; pastu ada ustat letak pamphlet kelas bahasa arab, 1/2 A4, fotostet hitam putih, design pakai MS Word.

Lepas 2 hari pamphlet monababi 'laku' seploh keping (generous estimate), pamphlet ustat sold out habis licin.

Moral of teh story: ramai lagi Melayu kenal mana scam mana yang berpaedah. Ada harapan lagik untuk bumiputera Muslim nehh, God willing.

skylar said...

hoi beghok mona ngan anjing jojo what the fuck la korang due ekor bangsat ni dok menyalak?

kalo baru turun stage tgh high mcm babi mmg panas bontot tgk blog ni kan? korang nak terus dlm fantasi scam tu korang punya pasal.. yang ko dok scam org melayu tak habis habis apahal?

wah mona kitorang tak suke membace ke? retarded gila mental ko ni! ko bace buku tun dr mahathir die ade ulas pasal orang melayu suke short cut / cut short to attain success. tu bukan mcm bunyi MLM scam ke paria?

monkey mona monababi ko tu sendiri publish bende ni, based on Mona Vie's own income disclosure statement "fewer than 1 percent qualified for commissions and of those, only 10 percent made more than $100 a week.

ko bace ke tak ni ngok?

wow jojo so kalo ko suruh aku berenti komen aku follow je la? aku bukan IQ tahap parasit macam ko, ikut je ape orang kate. dah dah pegi belajar balik ngan upline ko tu.. and ni bukan blog ko pun, tak payah nak berlagak la puki nak vet sape leh komen kat sini. haha mmg in denial borderline stage anger ko ni.. ko buat MLM shit ape ha hindu?

Mona said...

Matsom the poodle said: seriously? balik-balik bukak cerite kote ngan bontot???

Hohoho....ko ni dari tadi tak habis-habis pasal kote or bontot. Nape ni som, agaknya ko ingat kalau sebut selalu Azwan suka kot...hohoho...geibois geibois...

Dalam komen aku, kemaluan maksud malu, ashamed, shamed....Fuh! Dah berapa kali ni matsom tak paham apa yang di komen? Ish, ish, dah tak credible langsung! Hohoho. Dah la. Thread ni dah tak de apa aku nak komen. Boring sebab yang menjawab only doktor perasan dan anjingnya. Tak mencabar langsung!

azwan said...
This comment has been removed by the author.
azwan said...

Korang cakap ape pun skylar matsom kat 2 ekor babis ni takde guna dol. Ko ckp indon dorang berdengus.

Sekor babi asik dok lab, bile tgk income infiniti terus terliur. Terpaksela cari side income sebab keja labnye boring. Research pun gitu2 je, tak kemana. Pasal bisnes satu haram jadah tak tau, tu dok diam bila sebut pasal bisnes. Last2 kena kencing dgn puki2 upline kena pakse jual jus cap ayam. Nak taknak terrpakse gak tepek research paper cikai yg takde value dan dia sendiri tak paham, purposely nak kasi "up" sket bisnes baghal dia tu. You know, typical researcher loser dok lab, no purpose of life.

Sekor lagi babi hanya tahu collect payment. Mmg dah jauh nyimpang, tak boleh diubati lagi. Janji dapat terus kelentong anak2 melayu, yg penting duit haram masuk bontot. melayu kena kelontong dicakapnye "happy". Jenis tarak kesah halal haram. Ilmu limited, hanya tahu jual product scam. Aku tak sure pondan ke mak nyah, sebab punyela pemalu nak sebut mlm dia.

So sekor pasal research, sekor pasal bisnes. Elok dikawinkan 2 ekor babis, biar lahir babi2 yg buat bisnes bangang. HEHehehHEHE syukur kaum kerabat aku jauh dari palat2 MLM, biar cari rezki konfem halal.

Tuan blog kira cukup bermurah hati kasi 2 babis ni terus komen. Yolah, "credibility at stake" sebab 2 ekor ni tak mampu nak balas ape pun. Nak taknak kena la gak komen.

Aku dah tak interested utk balas komen2 pukimak dorang. Memang takde sesi berkenalan dah. Unless they come out with facts and figures. Korang leh tgk sequence komen2 2 babis neh, yg mana last2 dorang off track, nampak sgt bingai, hanya tau buat bisnes cikai. Aii..sib baik la aku blaja rajin2 dari dulu, takdela terjebak benda bangang gini. keh keh keh...

Adik Pon Boleh Goyang-goyang said...

Encik Aidid patut ban diorang dua orang ni.

izza said...

I'm confused..this post is to create the awareness of umrah scams and to discuss our views on it.
Why are u interrupting it with health drink product discussions, mona and jojo?

matsom said...

@Dogi, membe aku pernah sebut ada spesis manusia belum dia bukak mulut (atau posting) kita dah tau dia bodo, tapi bila dieorunk bukak mulut/posting sah mencanak-canak naik graf kebudusan memasing.

Dalam blog nih memang ramai gak spesis neh kasi "sumbangan", and I think Aidid made a fairly good decision tak delete/ban semua sebagai:
* pengajaran kat anti MLMers -semua PR trainings, seminars, nyanyi, indoctrinations takde guna bila berdepan dengan fakta maths dan science; tak kira laa dalam blog/forum atopun Real Life
* hiburan murah -macam tengok video lawak dalam youtube ato lawak slapstick Three Stooges (dalam thread ni Two [scammer] Stooges?)
* kasik anti-MLMers lagi meyampah kat MLM dan MLMers bila baca posting ungke-ungke pencacai jus misteri terhebat alaf ini (TM) dan penyepak-tepi (sidekick, jenis tak berani cakap depan-depan, main sipi-sipi jerk) dia

Adik Pon Boleh Goyang-goyang said...

Entahlah, you're probably right matsom. I guess their presence does bring some spark/intensity that makes up for da blog's random bouts of ennui.

Although, i must say they appear to be pretty nonchalant & unwavered by the flak they've been getting from you lot. It'd be interesting to know jojo's & mona's real "intention" is. Dari manalah datangnya diorang ni yerk.

iburafiq said...

letih aku tengok jojo & mona ni. tak habis2 backing mlm. kalau fatwa dh kata mlm haram, haram la. apa yang bangga sangat makan duit haram? nak sihat: jaga pemakanan, jaga kesihatan, senaman sket2. nak kaya: simpan duit sikit2. kepada Aidid, sila bongkar scam ni dengan besar-besaran, bagi Akhil & bininya bertaubat terus dari buat scam. kalau mona tak puas hati, buat entry khas monavie kaw2, panggil reporter HM buat liputan. Biasanya HM memang suka berita2 panas ni, headline yg bikin laris surat khabar gitu.

jojo said...

testing

jojo said...

Pheww! Ingat gua dah kena block.

Korang piker korang dapatkan nyahkan gua dari sini macam tu jer? Gua hanya akan senggama nyahkan diri sendiri kalau Aidid tendang bontot gua.(google translated)

So izza..apa view izza pasal “scam” umrah ni? Oh ya,nak tau jugak perspektif izza (reader lain selain dari geiboi) pasal kekuatan market assumptions used & sustainability kompeni2 MLM yg geiboi dok lolongkan tu, contohnya Monavie? Kalu buat perbandingan dengan kompeni conventional yg mirror Monavie (atau kompeni yg seumpamanya)dari segi product, branding, target market etc, apalak view izza tentang sales/distribution/operating leverage etc dua2 kompeni ni? Tapi izza kena terangkan perlahan, aku selow sikit (tau sebut jer, selama ni manalah aku pernah piker/wat analisisisisis semer2 ni, tunggu payment jatuh depan mata jer. Perkataan “research” pon aku kena google translate). Kalu ko nyer deduction leh convince aku yg positive weightage >90% (financially + other aspects) leaning towards conventional, immediate/short/long term, aku quit MLM saat ni jugak & jadi Aidid punya bitch forevah & evah!

Matsom..sudah2 lah jadi geiboi’s lil bitch. Mona tak payah ada sidekick, dia sorang pon leh sondol ko ngan geiboi sampai ranap. Sampai terkedu geiboi. Wakakaka. The once greatest Professor Serba Tau dah kena shredded to pieces, & now reduced to Professor Tatau. True story. :(

matsom said...

Mona suke sondol-sondol sensorang diri? Hanya jauhari yang mengenal manikam...

M.K.Johari said...

i just read a comment from azwan, nak lepak g tower gtau sy bang, been working there under petrofac and dps ;)

Mona said...

izza, to clear your confusion, please call 05-5332333. Tq!

poodle, sit and play dead. Better yet, be dead. Hohoho...

Latifah said...

Serius penat baca komen-komen merapu~~~

Bro. Azwan: tak yah di layan la mangkuk 2 orang tu~~~

Arya Dröttningu said...

Owh I am seriously turned on reading Jojo's comments. Adinda, another tube of buttcream please, and this time I wanna the strawberry flavoured one

Danish said...

JOJOlokbaruayahudi ni suka betul provoke si Monabaruababi nyondol. Elok sangat la dua orang ni.
Market assumptions and sustainability, masih juga menegakkan ekor babi yang bengkok. Syok tengok dua ekor ni dok nyondol jubor satu sama lain kat sini.

jojo said...

Who let the dog out? Woof woof..

Allow jojo to spiking omputeh seseket (google translation by the way)

So once upon a time, not too long ago, we have Professor Geiboi saying, along the lines of ---> "Readers kat sini semua IQ tinggi, komen penuh dengan substance bukan level ko lah dol."

Then, we have this...
I present you, the fruit of Prof. Geiboi's labour, his "product" dari usaha gigih siang malam 24 jam berperap kat blog ni dok educate readers kat sini.

----> "Danish said...
JOJOlokbaruayahudi ni suka betul provoke si Monabaruababi nyondol. Elok sangat la dua orang ni.
Market assumptions and sustainability, masih juga menegakkan ekor babi yang bengkok. Syok tengok dua ekor ni dok nyondol jubor satu sama lain kat sini."

Brilliant. Now jojo paham kenapa Professor Geiboi kata jojo tak sama level dengan readers kat sini. Prof Geigeiboiboi is full of wisdom, isn't he?


Now Danish (nama orang kapir neh), you need to get your stinking cunt off my fucking face. It stinks like a skunk even the vilest dick won't tap your filthy pussy. Wat a repulsive piece of trash.

How i love this fucking blog! Have i told you that Aidid?

azwan said...

Jenis tak kesah halal haram memang gitu. Aii...sib baikla aku tak terjebak benda2 gini..

aku-alam said...

Jojo..

Danish tu bukan nama orang kafir la.. Nama anak saya Muhammad Danish.. Dan nama tu punya maksudnya.. Jangan la sesuka hati cakap nama orang kafir.. haishhh !!!

jojo said...

finallyyy...aku-alam , kalu sesuka hati org cakap gua kapir yahudi cemaner pulaks?

skylar said...

aku-alam, orang fikiran kolot sempit jumud je pikir borong camtu.. die ingat die tau semua bende, ini mesti konco2 geng 'bajet' doktor gak ni..

x pernah belajar ape psl medic pun dok claim bleh sembuh kanser kencing manis bagai... damn IQ lipan lagi tinggi ni.. everytime nak post kene suppress jap brain power so that these scammer paham, otherwise it'll be a useless post la, they just don't get it.. it's all about the audience kan.. shit

Mona said...

Chihuahua said "everytime nak post kene suppress jap brain power so that these scammer paham"

Hohohohohoho hehehehehehehe hahahaha hihihihihihihi

Dem funneh! Oh tq Chi, you really made my day dawg!

Mona said...

One more comment from Chi
"aku-alam, orang fikiran kolot sempit jumud je pikir borong camtu"

Hohohoho, again, nampak sangat Chihuahua ni jenis lambat processor dia. Readers lain (even aku-alam) dah tau yang the reason Jojo cakap Danish tu nama kafir coz dia nak somebody pointed it out. And dia nak link kan: kalau Jojo cakap Danish kapir tak boleh, kenapa ada some antiMLM senang senang kapir and Yahudi kan Jojo, orang lain tak bising? Dabel standed tew...

.....Oh, I geddit now! Kan Chi suppressed his brain powers masa komen!! Hohohohoho....wow, it really worked!! Suppress ke, memang dah semulajadi camtu tapi nak kaver kaver? Hohohoho

jojo said...

By-product Prof Gugugagageigeiboiboi yang berIQ-tinggi-penuh-substance kata---->"before you trying to hold other people's accountability, tell us your fucking scam first la paria!"

Pastu dia kata neh--->"ini mesti konco2 geng 'bajet' doktor gak ni..x pernah belajar ape psl medic pun dok claim bleh sembuh kanser kencing manis bagai"

Nak tau MLM apa, pastu bajet cam tau pulak. Haiya. Dahlah thought process tunggang terbalik pastu pandai2 buat unsubstantial assumption/claim. What more can i say? Tak yahlah cakap nak ignore aku, dari dulu2 lagi aku dah pesan dok diam2 jer supaya nampak brain tu ader powahhhh sikit.

Oh ader sesaper leh bagitau, what's wrong with this Hengggglishh google translation: "before you trying to hold other people's accountability"

I really2 love this blog. It's like a nuthouse, playboy mansion & cirque du soleil, all rolled into one.

Eliza said...

pssst...cer korang tgk cara conman#1 `bisnesman' pegharasan MLM, Mona carik customer camner. suruh org calling2 dia.

suicidal ker hape org tu nak bagi respon. Instead, boleh clearkan berjuta2 org yg konfius kat luar tu, she/he chooses to go one to one. (senang sikit nak kelentong) hihihi...

Marketing strategi, cara bisnes stail MLM mmg cenggini ker Mona?(malu2 nak buat promosi. Kena jumpa senyap2. ofis ada tak?). Lama giler korang nak jadik jutawan mcm nih kalo tak menipu customer. kahkahkah...

Bisnes depa nih (nak gelak lagi...) semakin merudum kot sejak ada blog Aidid nih. Customer and prospek ramai larik,eh..Good for them.

Nnt dtg conman#2 Jojo, backing tanpa facts and figures, buat serangan peribadi kat tukang2 komen and blog owner. exactly zero thinking level.

Wait and see ahhh...hohohorlicks...

azwan said...

Aku agree with every single word you have said eliza.

But in MLM you just need one champion syaiton untuk succeed. Tak perlu ramai2. Dorang aim untuk train syaiton terbaru giler2, untuk jadi iblis lahanat terhebat sepanjang zaman to get the so called ultimate "passive income".

Again..they are just marketing agent yg perasan jadi business owner. keh keh keh...

Eliza said...

Depa tu layak dipanggil conman instead of businessman sebenarnya. Until now, they still in the state of denial. Bodoh tak boleh diajar, cerdik tak boleh diikut. Its fun having them here...

Let them exposed themselves here, in a way to manipulate their own people. Thank god, with infos and knowledge di blog Aidid, the Malays getting smarter and aware towards the MLM conmen.So guys, next time bila nampak jek kelibat depa di mana2..run for your life. hohoho...

MLM ~ Make Life Miserable.

pomenpokokceri said...

kenapa berlaku penjualan monabie di bawah harga yg terlalu rendah sampai 75 hengget pon ade..perkara ni tak membunuh 'bisnesman' monabi yang lain ke atau sesaja buat amal jariah atau keuntungan dari harga retail produk tak masyuk berbanding recruiting..

apa apa pon yang penting..tokey besar monabie dah berjaya jual...

Mona said...

pssstt, Eliza. Call this number: 05-5332333. I am telling you, you need this kind of service. Its in Perak lagi, so near to your hometown. Try it.

Hohohohoho

pssssttt...I don't need traffic or customers from this blog. I'm just doing it for fun. You see, I use Aidit's blog to promote my juice. I showed the potential customer his MV entries and the comments. And I give my expalinations to defend MV. And you know what? It worked like a charm...

(stupid comments like yours I especially like because it is so easy to squash. Most customers get a giggle or two at your expanse). So, keep it up Eliza!

Eliza said...

Reaksi Mona spt org yg marah dan frust sekali. I can feel ur pain dik. I know dgn ekonomi negara yg teruk skrg, ur business tak baguskan? You keep lying to urself saying everthing's ok and spend most of ur time wandering at Aididleaks to release ur tension innit?

I guess dlm situasi ekonomi skrg, bukan manusia jer taknak beli produk Monavie u yg mahal giler, hantu pun tak nak kot? kih kih kih..Amirite? You must be stressful person skrg kan? Doa org2 yg teraniaya tu(downliners korang) cepat makbul tau, boleh buat korang scammers semua tak boleh hidup dlm ketenangan.

Seriously, i think you're the one gonna need that number desperately. I mean it. Maklum ler bisnes jatuh merudum, modal tak pulang balik, prospek ramai lari, downlines baru susah nak pancing, produk tak habis jual, cita-cita nak jadik jutawan MLM terkandas di tengah jalan etc..etc...

Itu belum lagik karenah downlines yg mengamuk dgn sumpah seranah sebab kena tipu ngan uplines MLM. Semoga Allah mengampuni dosa korang scammers nih dan pulang ke pangkal jalan sblm terlambat. No heart feeling okehh...

Lemme tell u one sad story. Ada satu restoran yg saya selalu pergi, bersepah2 brochure monavie sana sini. Tanya kat tokeh kedai tu..laku ker produk Monavie nih? Dia jawap, dari awal member dia letak kat situ, sebotol pun tak laku lagi.

Org waras mana nak beli jus cikai dah ler mahal gila babas. Baik dorang minum jus dari buahan fresh. Tanpa chemical dan pewarna lagik. Dia letak kat kaunter tu pun sebab nak jaga hati kawan. Brochure monavie tu, anak2 dia buat mainan kapalterbang kertas lagik...

ps: Org yg hidupnya sederhana, sentiasa bersyukur dgn nikmat Allah, bukan hamba duit, selalu membantu org dlm kesusahan, tak pentingkan diri sendiri, tak menipu org utk cepat kaya adalah org2 yg beruntung dan ke mana dia pergi pasti disayangi (like me..hihihi...).

I am blessed and i thank Allah for everything he gave me in my life. Everywhere i go, i'll go with all my heart... :)

Mona said...

Tahu dah that the phone number I was giving out is not mine?so camne ngan teori Aunty yang saya dok sini nak cari kastemer?

Hohohoho, kantoi Aunty nie. Suka buat andaian and suka buat cerita sendiri. Nampak sangat Aunty ni jenis yang suka bertandang kat jejiran sebab nak gossip and buat cerita pasal orang. Hohohoho, skill hebat tew! Plus skill muka tebal sebab dah kantoi pun leh tulis pepanjang and puji diri lagi (hihihi ai disayangi yu, hihihihi). Hohohoho...memang hebat la Aunty nIe...

ps komen Eliza yang ni paling best nak tunjuk kat kastemer. Hohohohoho

Eliza said...

Quoting Mona ~(stupid comments like yours I especially like because it is so easy to squash. Most customers get a giggle or two at your expanse). So, keep it up Eliza!

i bet ur customers are scammers like you too rite? I'm proud with myself and always will, becos i dun have to scam others to live rich and happy life. Chill ya..

azwan said...

Sini trolling gak?

http://media.monavie.com/pdf/malaysia/compensation_plan.pdf

http://www.islam.gov.my/muamalat/sites/default/files/garis_panduan/2011/09/garis_panduan_mlm_20111.pdf

Halal ek monababi nko?

Fuck you. Balik lab la pelacur woii...

Adinda said...

U keep calling her la abe wan. Naik syeikh kang mona tu. Hihihihi

azwan said...

Sajerrrrr....hehehehe.....

Fuck you Mona bitch oi!! Jenis tak kesah halal haram baik gi mampos je la.

jojo said...

Makcik Eliza, serangan peribadi kot celah mana tu ek. Pandai2 buat assumption. Ni agaknya yg dikatakan market assumptions yg selalu kena ajar kat sini. Cer makcik tunjuk mana facts (tak payah figures) serangan peribadi tu & sapa serang siapa. You know.. it just dawned on me that pengikut2 kat sini just see what they wanna see & think what they wanna think.

Since makcik Eliza suka berfacts & berfigahs apa kata makcik jawap my simple question (& curiousity) untuk izza tu.Dah berapa hari tak timbul2, dok tunggu berjanggut neh. Like i said to her , if you can convince me, i'll quit MLM this instance, sell my soul to Aidid , your beloved anti-MLM hero, and be his bitch just like you dan merekew merekew semua.

Adinda said...

Ntah-ntah dia suka abe wan dok fuck2 tu takk???
Kwang3...

azwan said...

Alah poyo nye dgn deduction weightage foreveh evah...erkkk geli geleman aku. konfiden sungguh dgn term2 cikai. kote je beso, telo tarak.

Kalau aku dapat tau je mlm pondan sekor ni, immediate/short/long term >90% positive weightage deduction fuck off aku leh bantai.

HAHAHAhahahahHAHA...

jojo said...

ps2 Dari mana lak datang lalat busuk mengurung tak diundang2 neh?

Eliza said...

azwan..i got the feeling mona+jojo+azkramm nih geng2 Monavie. depalah customers + scammers sesama mrk.

org lain dah takmo join. itu yg emosi sgt pastu cover2. You know, kalo diri depa sendiri pun depa sanggup, org lain lagik ler senang nak kelentong.

Bisnesmen lah sangat. Agen MLM jual produk scam jer. hohoho...

jojo said...

Oh ya makcik Eliza, i'm counting on you to bring me and mona to the peak! (macam pernah aku baca ayat cibai ni )


ps Oprah & Professor Geiboi look so cute together.

azwan said...

hahahaHAHAHAhaha...

Yaaaa...most probably. Tgk tu tak tahu malu merempat kat blog anti-MLM, boleh pulak buat mcm rumah sendiri.

Buat la blog ko pondan oi. Ade kote sket. Janji aku join...you have my word.

Eliza said...

Eheh..bukan you all yg perasan bisnesmen(tapi takde ofis. kihkihkih) nih yg patut tell the whole world ttg kebaikan produk scam korang kew?

Apa yg menariknya produk scam Monavie nih? Even budak tak pass SRP/mat rempit pun boleh jual innit?

azwan said...

Yaaaa...ntah ape class buat mlm. Macam beruk je aku tgk bercakap atas stage tu...hahahhaha...

Staff marketing aku lagi superb dari malaun2 semua neh...

Mona said...

Jawab la soklan Jojo tu Eliza. Kan Aunty nak educate the people. This is the time! Sahut cabaran Jojo! Ke Aunty in all talk but no brain? Hohohoho

Jojo, aku paham. Rimas ah lalat tu. Nah, not lalat. It's more like a bitch in heat in a cage full of males. Sibuk mintak perhatian. Barf!

azwan said...

Errr....korang 2 ekor babi taknak kawin ke? Elok sehh...lahir babi2, jadi downline korang jugak...

mona, dah clear pasal halal haram?

jojo said...
This comment has been removed by the author.
Adinda said...

Need more staff abe wan?
I'm looking for a job.

Eliza, those jokers are really into ya. Maybe u just hit their switch somewhere.

jojo said...

Mona, i seem to recall ader satu Prof yg gei & boyot , once serbatau, cakap tak nak layan selagi takder faks and figahs. True story.

Makcik Eliza, apa ni hohoho? Get your own identity.You sound pathetic.

Mona said...

Both sounds pathetic. Hey, they can get married and get pathetic lil kids! That way, they can GET A LIFE! Hohoho

jojo said...

Into makcik Eliza? HAHAHAHAHHAHA

But yeah..she's fun to watch , just like geiboi.

azwan said...

hehehe....belagak power tp tin kosong. bace balik komen2 penyibuk neh hampas takde isi. faks and figahs. weightage. hahhahahaha...poyo.

mona dah clear pasal halal haram? takut?

Eliza said...

Hey..guys. Khatam blog nih dulu ok. before this this i know nothing about MLM. Now, completely jelas betapa haramnya duit komisen yg korang dapat spt mencuri duit downlines. Tak berkat seumur hidup makan duit haram tauuuu...

Jual produk pun cikai/scam lagik. I dun have to educate u guys. Uol seems like bodoh sombong people.

Tensionkan skrg, downlines ramai lari, produk scam tak laku, bisnes merudum tapi opis masih takdak (gelak tau...).

Mona nih dah jadi bisnesmen masih kerja makan gaji lagik? Duit komisen tak cukup ker? knp tak quit job kalo betul MLM nih bagus. Scammers will always be scammers.

ps: Adinda, bila bisnes(kihkihkih) dah ranap mesti ar emosi depa tahap gaban. U're welcome.

jojo said...

Mona, their pathetic lil kids can play with faks and figahs' puzzles and they can create their own pathetic lil family blog & wait for trolls.

azwan said...

monafendy si pelacur 300/hour oi...

Sebelum ko off track gilabab..

http://media.monavie.com/pdf/malaysia/compensation_plan.pdf

http://www.islam.gov.my/muamalat/sites/default/files/garis_panduan/2011/09/garis_panduan_mlm_20111.pdf

Halal ke haram?

Mona said...

Ala, Aunty Eliza....kata dah khatam blog ni. Now it's the time to show the readers what you know. Mana tahu terbuka hati ai....hohohohohoho....(aku nak trademark la gelak ni)

Lagi-lagi nak cover tanak sahut cabaran Jojo. Memang muka tebal ah makcik ni. Prektis pi rumah jiran gossip eh?

MV is just side income makcik. Still wanna use my brain. Tak best dok rumah je, otak karat. Hohohoho.

Azwan, halal haram, I leave the matter to the expert. And frankly honey, you are not.

azwan said...

uiyoooo... jojo pukimak dah berlagak mcm rumah sendiri. too comfortable is it...?

i wonder why they are soooo panas bontot. hahahaha...

jojo said...

Makcik Eliza, i have a pop quiz for you.

"azwana alia said...
monafendy si pelacur 300/hour oi..."

Is this not a personal attack?

jojo said...

Geiboi yg dah ranap kena sondol ..i'm always comfortable. Jealous much?

azwan said...

Wey pukimak punya popuan. Ko cakap org makan gaji jadi haram kalau sibuk buat fb/blog/servis kereta bagai...boleh pulak ek fucker.

Popuan jenis hape ko neh cakap belit2? Keling paria? Ustazah Pilihan ke? kira ko ni credible la lulusan al-azhar gitu? Pukimak punya MLMers.

Ni guideline JAKIM terang2 dah outline. Malu nak go through satu2? Ko nak escape ape lagi. Tak tahu malu gak?

Baik ko berambus, tukar nick lain.

azwan said...

hahahhaHAHAHAhahaah.... comfortable tunggu saat kena ban.

Yaa...itu memang personal attack utk MLMers fuck off mcm korang. so what? No respect utk pengkhianat bangsa samdol...

jojo said...

I shall leave you two Oprah & Prof Geigei alone. Please behave, no heavypetting kiddos!

Eliza said...

Azwan...my instinct saying that depa nih non muslims kot. Halal haram pun tak reti nak bezakan? hohoho...

Dah khatam blog nih, pastu nak suruh i cerita balik apa dah baca. Oh my...Please Allah, have mercy to their soul. Hati dah gelap makan duit haram susah nak terima hidayah Mona, Jojo and all your scammer friends. Repent urself guys...

Laa..side income jer ker? ingatkan semua dah jadik jutawan MLM? Tak cukup ek gaji tu. Kesiannya, itulah bila dapat rezeki tak berkat gitulah. hihihi...

Scammers will always be scammers..chill ya

Hevea Brasiliensis Rubber Tapper said...

ko neh babi hutan ke jojo..kalo ko spesies tu..dah lama aku tembak dengan Remington aku ja,dok sondol blog orang macam blog ko yang punya(jojo neh nampak sama cam babi hutan yang sondol kebun getah aku)

azwan said...

jojo jubor. Pegi sontot burit mona tu banyak. buat kerja haram korang sudaaa...

syuhhhhh syuhhhh...

hahahhahahaha fuck offf you all MLMers!

Adinda said...

1 thing for sure, it always the kuli yang datang defend produk habis-habisan. Sanggup bergaduh pun ada.

Upline dok tepi gelak-gelak je baca blog. Duit tetap jalan.

Eliza said...

Azwan..please be nice to them. I kesian ngan dorang nih sebenarnya. Try to avoid harsh words, boleh?

Adinda, can't agree more with you. Tahap kuli cikai jer yg emosi terlebih. Uplines goyang kaki tunggu kuli bagi duit.

azwan said...

Yela....kuli2 batak mcm dorang ni haa. tak kaye2 pun. dok lab, dok kandang. Jojo jubor, please behave konon. Ingat ape yg ko dah type kat blog ni, jgn belagak suci. perut babi ko tu dah penuh rezki haram pun.

What the fuck la dorang neh tak habis2. Fed up aku dgn baseless argument dorang.

Tuan blog, bila entry baru? Seronok tgk budak2 samdol ni kena belasah? aku dah boring.

Mona said...

Duhhh, don't use your brain much huh, Eliza? Told you I love working coz kalau jadi home minister je otak karat. Sampai nak jawab soklan senang (ye la dah khatam blog) pun dok nak mengelak. Hohohoho...

Sekor tu plak dok ingat dia above Ustaz and ustazah? Well, memang betul la nick dia Rozmey the second. Hohohoho.

Okla, aku pun boring layan dua ekor yang tak paham bahasa ni. Len kali tak yah seru. Kalau seru aku datang. Aku datang korang malu. Hohohoho.

azwan said...

Mona pelacur tembam,
Still trying to avoid the main issue. Orait, bila ko nyibuk, aku tepek je link2 jakim dan compensation plan haram tu ok. Fuck offf both of you. No need to be nice to them. dorang dah meranapkan ramai org2 kita. syuhhhhh masuk kandang balik. ptuiiiii MLMers..

Hevea Brasiliensis Rubber Tapper said...

puith!..hang ada ka, tak dak ka..sama ja bagi aku oi babi hutan jojo dan pelacur mona. kalo rasa nak mai,dipersilakan.hang melalak macam babi dalam blog neh pun tak sapa peduli.ayat korang macam punai tak sunat..bercabang.

Adinda said...

Penoreh getah,
Reminton steele dinda kenal ler

Hevea Brasiliensis Rubber Tapper said...

yang neh senjata api,bukan filem lar Adinda.kalo leh guna tembak mangkok ayun macam mona dgn jojo babi liar camneh..aku sanggup keluarkan simpanan aku beli model termahal shotgun remington iaitu VERSA MAX. biar berkecai terus kepala.

Eliza said...

Oh dear, pity u and Jojo, need to work berat2 cari duit part time lagik tapi hareeem...

With 7 rooms and a library in my house, my brains work brilliantly than yours. i spend all my time with my lovely kids and reading is my favourite. i don't need to chit chat with neighbours coz i don't have so.Perhaps, my income as a Home Minister is more than urs. I am blessed.

Scammers will always be scammers. Shame on you...

Danish said...

Hehehe... Jojolok... Jojolok...
Nama aku yang ada maksud ko kata kapir, nama Jojo-lok tu lak apa maknanya.
Ko kata yang makan gaji dok ngulat, ikut pemerhatian aku, makhluk2 yang dok ngulat tak produktif ni la yang dok buat bisness haram untuk tambah hasil duit haram yang lebih produktif macam ko tu. Mungkin ko sedang cerita sejarah lama ko dan kawan2 haram jadah ko tu dulu. Biasanya makhluk2 malaun ni la yang bangga dapat wat bisness haram MLM ni.
Ko, Monabaruababi, asskissingcramp & MLMers nih memang dah terlalu ketagih duit haram. Sama ja macam ketagih benda2 haram lain.

azwan said...

hahahahHAHAHAhahahha!!!

Bodoh tak boleh diajar. Thats the main prob. Nak senang taktau care nak senang. Short cut, cut short sana sini. Hapeeeelaaa budak2 melayu gini.

Hahaha...ade sape2 pikir eliza belagak? No she is not...

Adinda said...

Thanks to pak aidid n his blog n also his FB page kat koleksi MLM tu, dapat la juga selamatkan Melayu2 yang lain.

Incik penoreh, rasanya kalau kasi senapang tu kat abe wan, harus hancur tubuh badan jokers tu. Hehe..

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 245   Newer› Newest»