And so it is...

Tuesday, November 22, 2011

Meh Pegi Umrah Dengan Duit Scam Haram-Laknat Meh! Apedehal?

 
Sori erk... lama tak singgah kat blog gua sendiri. Sebab? Woi! Cuti sekolah dah start oi! Korang yelah ramai yang takde anak lagik, atau mungkin ada anak yang masih tak sekolah. Anak aku 8 orang wei! Kalau dalam bulan Nov atau Dec ni aku kengkadang senyap, maknanya aku tengah driving somewhere la tu, atau tengah melepak kat kampong, atau tengah melayan kerenah 8 orang manusia... or whatever. Manyak koje lain man nak buat yeop, selain daripade ngesahkan scammers dan species meleis palejadoh yang suke nelan duit laknat skim piramid.

Tapi, hari ni aku masuk ofis. Bila aku masuk ofis... selalunya aku ada masa untuk menulis blog. Ain't that sumthing huh? Kalau cuti, aku takleh melayan blog. Kalau aku keje, aku boleh mengarang sesuka hati. Kalau aku keje gomen atau keje kat syarikat swasta - itu dah dikira makan duit haram dah tu, sebab buat aktiviti "extra-curricular" semasa bekerja. Macam beromen dengan sekretari kat ofis, atau main fesbuk bila bos keluar, dan lain-lain aktiviti yang sama waktu dengannya. Seb-baek gua boss... I'm the head-honcho of this here outfit... the BIG kahuna, the guy with the biggest balls. Anyone wanna accuse me of taking my boss' money unlawfully - well you can eat shit! Iyo lah, sementara nunggu gotah tu kogheng kek tongah paneh, elok gak den ado dapek buek bondo lain yang berpekdah. Berpekdah kek non-scammer laaaa... Pada scammers MLM dan skim piramid - woohoohoo! Dah berlambak yang butthurt brader. Siap ugut dan warning lagik... macam bahalol amatur kepundekan. Sebok la korang scammers nak men-scam orang tak sudah-sudah, sebok la korang nak mengelentong orang-ramai untuk cari duit seciput, sambil-sambil sebok nak mengayakan kapiaq dan al-munafiqun kesayangan korang... fucking lame-ass!
 


1. Untuk membuat Umrah secara puratanya memerlukan purata wang berjumlah RM6,500 setiap seorang. Oleh itu mengikut kajian kami ramai diantara masyarakat kita yang tidak mampu mengeluarkan modal "lumpsum" berjumlah RM6,500, oleh itu program ini dapat menyelesaikan masalah anda kerana ianya adalah suatu konsep "MENABUNG".

2. Benarlah pepatah kata orang tua-tua; menyimpan sedikit demi sedikit lama-lama jadi bukit. Melalui Program Tabung Umrah Dot Com ini anda boleh mula menyimpan serendah RM10 atau RM50.00 setiap bulan. Jika anda membuat tabungan dengan jumlah yang lebih banyak maka bila tabung sudah penuh, anda akan dapat pergi Umrah lebih awal. Jumlah terkumpul yang perlu anda simpan hanyalah RM1,400 setiap seorang.

3. Bagaimana dengan jumlah hanya RM1,400 anda sudah dapat menunaikan umrah? Melalui Program Umrah ini, kita mengamalkan konsep "menabung secara berkumpulan". Setiap seorang hanya perlu perkenalkan 7 orang dari rakan anda dan apabila rakan anda juga telah dapat menyumbangkan RM1,400 setiap seorang maka anda sudah dapat Pakej Umrah secara
percuma.

4. Merancang Kewangan Anda adalah suatu tindakan yang amat bijak. Sebagai contoh jika anda menyimpan RM200 sebulan, maka dengan hanya mengambil masa 7 bulan, tabung anda sudah penuh iaitu: RM200 X 7 bulan = RM1,400 dan jika 7 rakan anda yang anda perkenalkan juga berbuat demikian maka dalam tempoh 7 bulan anda sudah dapat pergi Umrah secara percuma.

5. Adakah Pakej Umrah Bijak ini boleh dihadiahkan kepada orang yang paling anda sayang? Itu sudah semestinya. Apa salahnya jika anda menghadiahkan Tabung Umrah RM1,400 ini kepada ibu atau ayah anda? Dengan hanya menabung untuk ibu atau ayah berjumlah RM200 sebulan, pasti ianya akan menjadi suatu hadiah yang paling bermakna buat orang yang telah membesarkan kita...

6. Adakah Tabung Umrah Dot Com ini boleh dijadikan sumber pendapatan atau Gaji Kedua untuk anda? Sudah pastinya boleh!!! Cuba anda bayangkan pendapatan anda jika anda memperkenalkan hanya 10 orang yang berminat untuk menunaikan umrah. Berikut adalah pendapatan anda: RM600 (komisen anda) X 10 orang yang anda perkenalkan = RM6,000 sebulan (pendapatan anda). Bukan itu sahaja, anda juga akan layak menerima hadiah bonus dari syarikat berupa, wang tunai extra bonus, hadiah laptop, motorsikal, kereta, rumah......Segalanya bergantung kepada "performance" anda...

7. Pergilah Umrah sementara kita berpeluang untuk menerima jemputan Allah ini, segalanya telah dimudahkan, adakah kita masih mencari 1000 alasan? Tepuk dada tanya iman :)


42.85% tu brader kopiah dol! Jadi, tepuklah dada korang yang mungkin ada yang dah itam legam tuh, dan tanya adakah aku anak hindu atau kapiaq atau musyrik atau munafiq atau fasiq atau mungkin jugak species meleis scammer... yang suka cari makan dengan kaedah MLM dan skim piramid... tapi dalam pada itu, ya amat sungguh-sungguh perasan alim-alim gilabab. Korang pun tahu kan, berlambak umat meleis sekarang perasan alim, tapi menyokong orang bukan Islam tanpa berbelah-bagi, dan mengampu orang-orang yang menjauhi Islam dalam kehidupan (err... politik) mereka. Dan berlambak jugak orang yang telan duit haram-laknat riba, MLM dan skim piramid sampai tak hengat dunia. Ramai jugak yang perasan alim, sembahyang 5 waktu sehari, tapi takdo nak pakai tudung pun, takdo kesah buek scam, takdo rasa guilty bilo buek doso... duh! Ramai yang terasa nak pegi umrah dan haji, tapi tak kesah sangat sumber duit yang dibelanjakan ke situ datang dari mana. Janji dapek poei! Nanti kat depan kaa'bah, boleh mintak halalkan aje penganiayaan kat orang lain tu... sure A-OK bebeh! God don't really mind, or care... you're doing one helluva good thing anyway... ain't it? Good for ya!

OK, sapa yang sesuai pegi umrah cara TabungUmrah.com?

1. Kepada mereka yang ada nama bunyi-bunyi macam nama Islam gitu (tapi tak sure ntah Islam betul-betul ntah idak), dan ada pulak aspirasi untuk ke Makkah dan Madinah untuk makan angin dan buat wayang kulit - tapi tak kesah makan duit haram, dan tak kesah buat skim piramid... sebab tak pernah tahu-menahu apekejadahnya skim piramid itu (ini alasan penting untuk digunakan sebagai "escape-clause" di padang mahshar nanti: "aku tak tahu bendanya skim piramid bos!"), jadi skim TabungUmrah.com ini amat sesuai untuk anda. Kalau kena sambar petir kat depan kaa'bah, lagi best - terus one-way-ticket ke syurga brader!

2. Kepada mana-mana mamat dan minah yang berkopiah dan bertudung yang tak abis sekolah menengah atau pun sekolah rendah, atau yang dapat G dalam subjek matematik SPM, dan tak boleh berfikir lebih daripada 3 kaki depan mata... iaitu mana-mana ahli umat yang lurus-bendol yang berfikiran bahawa RM1400 itu sememangnya cukup buat modal pergi umrah, dan RM4200 daripada sedekah mamat/minah yang lain itu adalah sesuatu yang masuk akal - KENA CARI HANYA 7 ORANG LAIN UNTUK PEGI UMRAH JUGAK. Benda yang banyak berkat, apa salahnya bang? Tapi, apa agaknya jadi lepas tu bang/kak? Ntah... gua tak-taw. Janji aku dapat pegi umrah dengan modal RM1400. Aku orang miskin, bukan ada banyak duit... tapi aku tak kesah sangat makan duit orang lain... jadi ini adalah jalan yang agak sesuai untuk orang seperti aku. [Reply]: Oi bang, kalau dah miskin tu, pegi la keje rajin-rajin carikan RM6,600 tu samdol woi. Pehal pulak nak duit orang lain untuk sponsor-kan pulak buat keje mulia sebegini? Korang yang berperangai sebegini memang anak kapiaq@yahudi kejadah ka apa? Duh!

3. Skim piramid untuk pegi umrah ini amat sesuai untuk bahalol yang perasan dianya seorang Islam sejati dan dia pasti dia dah berjaya book siap-siap bilik hotel kat syurga - cuma sekarang kena pegi umrah dulu, mahu kasi feeling-feeling gitu, mahu kasi nangis-nangis kat depan kaa'bah gitu. Dan untuk mencapai hasrat ini - meh kita scam.. err... ajak dengan ikhlas 7 orang lain setiap sorang. Kepada abang-kakak dan pakcik-makcik yang masih "blur-blur" dan tak faham apa yang sedang berlaku (satu perkara yang amat disenangi oleh si mastermind skim kejadah ini) - yang sekarang ingin tahu bagaimanakah cara scam ni bergerak, senangnya aje tuan-puan. Setiap sorang anda mendaftar untuk pegi umrah dan anda kena kumpulkan RM1,400 setiap sorang. Yang lebihnya? Kena cari 7 orang lain (yang jugak akan keluarkan RM1,400 setiap sorang) yang akan menderma RM600 kepada anda yang berusaha mencari mereka. Adil la kan? Ko susah-susah cari, ko patut dapat habuan kan? So what is the problem? Masalahnya yang 7 orang yang ko cari tu perlukan 49 orang lain untuk hantar dia orang pulak pegi umrah. Yang 49 tu pulak kena cari 343 orang, dan yang 343 orang kena cari 2,401 orang, dan yang 2,401 orang tu kena cari 16,807 orang.... err... bila nak abis? Memang tak kan abis... setiap level pasti akan ada yang kerugian, sebab tidak semua orang akan berjaya mengelentong orang lain sewenang-wenangnya. Tapi, kalau ikut cakap mastermind scam ini - ianya pasti boleh diteruskan - 16,807 orang itu boleh mintak sedekah (a.k.a. SCAM orang lain buat modal gi umrah) kepada 117,649 orang lain, dan yang 117,649 orang lain itu pulak boleh berusaha cari 823,543 bahalol di kalangan meleis (yang perasan gilabab nak pegi Makkah buat ibadah), dan yang 823,543 orang tu pulak kena dapatkan dana daripada 5,764,801 orang lain... eh, ada ke 5.7 juta orang Islam yang dungupiang dan tak sekolah, tapi sembahyang 5 waktu tonggang-langgang? Ade kut... tapi sapa pulak yang nak sponsor dia orang ni pegi umrah? No problem... mesti ada 40,353,607 orang pak sanggup lain yang boleh dikelentong brader. You wanna bet? No, I don't wanna bet with you. Bet la ko dengan penganut MLM/SP yang bersepah di kalangan meleis tu ha... Untuk skim piramid 1 cari 7 downline sebegini, kat mana-mana level skimnya sangkut, 85.71428% tidak akan dapat apa-apa pulangan... usahkan pegi umrah bang/kak. Seposen duaposen apa habuk pun tarak. Hebat erk? Duh!

Nota: Kepada yang tertinggal bas atau terlalu lurus-bendol untuk memahami permainan perniagaan skim piramid sebegini, meh aku kasi "the low-down" tentang kaedah skim ini. Kalau seseorang itu jadi agen dan dapat mencari pelanggan untuk menyertai rombongan umrah dan syarikat memberikannya upah (atau mala'un tabungumrah.com kata kat atas tadi: "ujrah") untuk setiap pelanggan tersebut (dalam hal ini - RM600 satu kepala), maka tiada masalahnya dalam keadaan tersebut. Knock yourselves out man! Kerja sebegitu adalah halal, selagi mana ianya tiada melibatkan penipuan dan pecah amanah. Carilah pelanggan bebanyak - lagi ramai pelanggan ko dapat lagi banyak dapat duit. Tapi dalam kes ini, kalau seseorang itu mencari pelanggan dan 7 pelanggan yang dicari itu pulak juga perlu mencari 7 pelanggan masing-masing, dan 49 orang itu pun perlu cari 343 orang lain, 2401, 16807, 117649, dan so on and so forth - untuk setiap pelanggan itu dapat pergi umrah, ITU SKIM PIRAMID TU BANG. You know... skim piramid haramjadah. Ada jugak wujud parasite meleis sebegini dalam negara "Islamik" ni buat keje haramjadah sebegini erk? Mesti la ada selagi ada meleis berkeliaran... apadaaa luuu?

Btw... sapa punya keje neh? Anyone knows the mastermind of this shit? Apekehenye nama syarikat scam ni - Koperasi Agro Jaya Kedah? Agro? Kedah? What the hell is going on man? 


Well, harap-harap ada pihak JAKIM, atau Pegawai Jabatan Agama Negeri yang pritahin (dan pass matematik SPM) yang akan ambik tindakan. Harap-harap dia orang bawak geng PDRM sekali, pastu humban si mastermind masuk jail dengan kadar yang segera. Well, all you readers - jalankan tugas. Laporkan segera, sebelum emak-bapak, pakcik-makcik, abang-kakak dan sahabat-handai korang (yang lurus-bendol) kena sapu sekali masuk dalam scam neh.

Oh ya... kat atas tu hanya salah-satu geng berjanggut dan berkopiah yang tengah cari pakcik-makcik yang takde duit sangat, tapi nak jugak pegi umrah, dengan adanya kaedah yang diamalkan oleh species bahalol wadefak sebegini. Ada geng lain tak? Bulan Januari dulu lagik aku ada highlight kes-kes seperti WasilahUmrah (dari Ipoh) dan Bakalhaji.com (dari Damansara) - ntah berapa ramai umat dah kena scam ntah - and I wonder what JAKIM actually did in those cases. Hey... ada satu lagi kes:



 


Email yang aku terima 2 hari lepas (kalau mamat ni salah, mintak korang betulkan la erk?):

Ok, harap dapat buat cerita tentang akademi mutawwif ni.
Baru lepas join prebiu diaorang tadi since dekat dengan rumah.
Ini sistem dia orang:
Pakej umrah = RM6500 atas nama pakej umrah eksklusif
OK kiraannya macamni.. 
cari 7 pax, dapat 1pax X 700 = 4900
yuran keahlian = RM1700
so RM4900 + RM 1700 = RM6600 
RM6500 dah boleh beli pakej diaorang.. mana pegi RM100? dijadikan yuran kursus formula MLM yang dinamakan SBK (Silaturrahim Berjamaah, yang K tak ingat)
so, sapa berdaftar dengan diaorang sebagai konsultan, boleh la menikmati kemudahan ini.. yang geng ni target, geng2 ustaz.. sebagai head hunter dia orang.
Anyway, good luck bro...

Aiyooyoo ane dey... ini geng scammers alaf baru ni erk? Goddamnit people! Sekoq-sekoq dah psycho erk? Atau memang tak sekolah? Atau anak yahudi sesat kat Kajang? Sapa mastermind dan kroni-kroninya neh... err... tali-barut... err... kuncu-kuncu... err... gang fucking dumbfuck nya neh? Jeng! Jeng! Jeng! Tadaaaaa!



 NOW, THAT EXPLAINS IT...
NOW I UNDERSTAND IT QUITE WELL BRADER.
HAHAHAHAHAHAHAHA!


(Adeesss! Kalau la arwah Pakcik Abdul Hayy tahu kerja anaknya sekarang... I wonder how he'd feel about all these freaking shit. Oh man! Buat malu orang Gunung Mesah aje la keje mamat neh. Dah udah ada nama, dia mahu gunakan nama femes tuh sebaik mungkin untuk ngompol duit manyak-manyak. Milk it baby... ooh yeah milk it. Ooh baby baby yeah! Baby ooh ooh yeah! Come on baybeh! Milk it all the way... fucking dumbfuck.)



245 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 245 of 245
skylar said...

these guys completely miss the point (constantly). what the fuck do they think this blog is for?

takkanla sebab satu blog ni scammer semua berenti kaut duit haram... tapi yang budak baru bersunat, baru masuk U tu masih boleh diselamatkan lagi la kalo mau guna otak.. that's why we're trying to spread the knowledge.

i wonder their true purpose trolling here.. mmg bisnes dah nak lingkup tu. ha ha ha

x dapat la nak ~bersara awal kunun~ ~financial freedom~

mlmers yang dok jadik pencacai upline sampai pkol 2-3 pagi kat maple sampai affect performance kat tempat kerja (still makan gaji tu) tak haram ke gaji bulan2 dik? fuck hopeless x mau gune akal dgn agama untuk pikir..

hyelbaine said...

Wow, quite the party going on. Btw, Jojo, Mona, bulat and azzkram, it's end the year now.

You know time to pay the IRB and zakat so have you got your cheque books ready? I mean successful business ppl like you all are sure to pay in the thousands right?

Takkan nak bawak duit zakat 5 or 6 ribu dalam poket, bahaya tu. if zakat alone is that much, IRB officers would be lining up at your "office" to cater for hefty payers like you. Tak payah susah2 buat sendiri.....

Kan kan?

IbnMustakim said...

mohon Abg Aidid cuba tengok-tengokkan Bob2u.com

confirm MLM atau tak...

Mona said...

Hohohoho, still angkut bakul eh, Aunty? Why don't you prove you have a "brilliant brain" by answering Jojo's questions?

Aunty, having a library full of kids books, Danielle Steel, Sidney Sheldon, Jodi Picoult, Meg Cabot (Eeeuuuwww I detest chick lit) and the likes will not make you brainier. Oh, I know...you read Dan Brown and you think that is so educational? Like you think this blog is? Hohohohoho.... Kesian nya.

Oh ya. I seriously doubt your home minister wage is more than mine. Hohohoho. (I know, I know, if I'm Rozmey the second and his pets (ada pet baru tu with the name hyelbaine=pikengese), I will ask for proof about how much you make. Nk bank statement la, nak zakat la, bla bla bla. But I frankly don't care. Hohohoho.

Anyway, what's to be proud of? You are not earning money yourself, dok mintak duit orang. Tu pun nak bangga? Ish, ish, ish.

pst - Today is half day for me, and time to meet three potential customers. (I do love helping people, their health improved so much). Feels good ya'all!!

Eliza said...

Omai..bisnesman perasan(ofis katner dik?) tak senang duduk skrg ek. Bisnes dah ranap lar nih..hohohoho..

Nak gi curik duit downlines pasnih kan? Eh..ada ker kastemer lagik skrg? Pi mai pi mai tang tu jugak kot~ Jojo, Azkramm jek kastemer dia skrg. kahkahkah...

Tuan puan semua dgn ini membuktikan...

~ Dgn berlagaknya Mona dpt RM300/hr but still, Mona and Jojo taknak quit kerja makan gaji. What that tell you all? MLM is a scam bisnes. It ain't worth ur effort to make a living. She keep lying to herself utk sedap hati sendiri dan kengkawan scammer dia.

~ Mona nih tahap kuli cikai yg jual produk scam utk menjatuhkan bangsa sendiri dan kesihatan kita semua.

~ Monavie jus cikai/scam dgn chemicals dan pewarna yg ada effect pd pengambilnya. Dia takkan kesah semua nih sbb nak komisen ciput haram tuh.

~ Dik, my family own a business and i'm part of it. My income definitely more than yours. You are scamming people around you(kanan, kiri, atas, bawah) to make a living. Shame on you girl!

ps: Aidid, i hope you don't ban Mona from commenting here. I wanna see how far she can go. Its fun having her here. Hopefully, tak tukar nick lain lah ek? She is a truly stupid dum dum scammer i've ever seen.

Mona said...

Yawn. Bored already. Feels like Siri Bercakap dengan Makcik-yang-takde-kerja-except-gossip-and-pau-duit-laki. I rather Rozmey the second. At least ada la substance (walaupun kengkadang basic science dia confused) hohohoho.

Nanti yek, Roz, kita leh berdebat bila ko dah khatam basic science. Hohohoho.

pst tak yah la tepek fatwa MLM tu, like I said before, I leave it to the expert. Hohoho. Pathetic angle.

Eliza said...

Asalkan tak jadik scammer kat bangsa sendiri sudaaa..jual jus cikai/scam Monavie yg tak laku doh.

Merayau2 kat blog Aidid dgn harapan dpt kastemer/prospek baru eh? Desperado nampak. kahkahkah...

Happy hunting here(i can gerenti u, org waras tak hingin beli jus Monavie/jd agen MLM unless kena paksa dan ditipu hidup2). Chill ya...

ilufne said...

giler hardcore jojop ngan mona nih! aku hanya mampu doa allah campakkan hidayah kat hati korang. lantak la apa korang nak cakap.

wahai cik mona, ko sure sangat ke bila ko suruh kastemer ko baca hujah2 ko dalam blog ni, depa akan impressed lagi dan lagi dan lagi ngan kebijaksaanan ko selama nih?

bagus la kalo sungguh gitu. jangan makin banyak lari udah laaaa..

selamat berjuang ke jalan yang diredhai (ikut standard redha hang la kan)

azwan said...

Mona,

Ko dah clear pasal halal haram monababi ko ke belum?

http://media.monavie.com/pdf/malaysia/compensation_plan.pdf

http://www.islam.gov.my/muamalat/sites/default/files/garis_panduan/2011/09/garis_panduan_mlm_20111.pdf

Tu garis panduan umum. Sape2 akil baligh leh baca.

Kalau dah jenis tak kesah jadi pelacur lah popuan oi!

Gilerr doh..apekejadah2 la ko melepak2 kat sini lagi? Ko tak nampak2 ke ko kena belasah kat sini? knocked out. Tak tahu malu membebal kat sini. Go to hell bitch, ko dah tak reliable. Dgn makan duit haram, jatuhkan hukum makan gaji haram bila menngelat.

Ape kejadah ko neh? ko tak nampak ke ko bangang kat sini...

Atauuu...purposely konon nak irritate readers kat sini? hahaha....ntah hape2...

Serious aku taktau apesal pelacur ni merayau2. Ko betol2 remind aku pasal MsAwin.

jojo said...

Makcik makcik makcik..and here i was wrecking my brain trying to figure out what made Makcik Eliza ..well, Makcik Eliza. Rupanya baca Danielle Steele etc etc. Patutlah.

Ni market assumption mana pulak ni makcik?------>>"....Jojo taknak quit kerja makan gaji. What that tell you all?"

Bila pulak aku cakap aku makan gaji? Faks & figahs please.

Well, i don't get out of (& into) bed for less than $5k a day. And that's just for second base.

Life is good. I love my life.

nurul said...

Wah,bestnye hidup cam abg jojo.bang jojo buat bsnss ape ye?please
count me in.saya nak join skali.
hahaha.
tapi kan,mak saya selalu cakap,kalau Allah tu nk tarik nikmat dia,atau cabut nyawa kita bile-bile masa je.Buatnye nk bangun tidur tu,malaikat maut standby kt sebelah nk cabut nyawa,duit ribu raban pun tak dpt nk tlg.kn bang jojo kn?
hahaha.

Eliza said...

Ramai dpt kastemer hari nih dik? hahaha..nay, i dun think so sejak org Melayu semakin cerdik dan alert skrg kannnn?

Thats why terpaksa merayau2 kat sini ngan Mona carik prospek baru kat blog Aidid kannn? Kesiannnn...

Hahaha..still telling lies ha? Show me the prooof? I hope you u one of the Jutawan MLM here bkn takat side income mcm Mona. *sigh*

Ya..life is good for everybody except for scammmers like you, Mona and gang. Repent guys...no heart feeling okehh...

Oh my...team korang nih mmg tahap gaban punya degil(byk makan duit haram nihhh).

azwan said...

5k/day = 208.33333/hour or maybe 10k,15k, 20k/day...still murahan lagi. certainly you have no idea.

Wey pukimak, ko lagi murah dari si pelacur mona? Kira ko ni buat blowjob je la yek? mona plak extra service?

And its not even professional rate. Of course eliza dan aku earn lebih dari ko fuck! Sebab ko tu agen, kitorang ni owner. Ko mencacai, asik mengusap bontot cino yg tak basuh tu...5k/day konon. hahhahHAHAAHahahha...cakap ikut jubor ye jojo jubor...

5k/day is nothing, and in your case it is not even halal.kesiannn kesiannn. bangga2 canang satu kampung 5k/day tapi tak halal.

jojo jubor, nak kencing pun tgk kiri kanan. kitorang ni tak sebebal ko keling woi. kalau dah dasar scammer, menipu tu satu kewajipan, jadi habit.

tukar nickla, ko dah tak reliable.

lagi satu...tulih betol2..facts and figures. ni faks figahs faks figahs faks figahs faks figahs faks figahs faks figahs. sounds like nigger amatur terlepas dari kandang babi...geli geleman aku.

jojo said...
This comment has been removed by the author.
jojo said...

Yeah..i thot so. Maannn, you guys are sooo eassehhhh...eassseh like Sunday mornin'. Senang jer nak pancing lame & infantile responses esp from makcik, geiboi etc . Hahaha.

Seperti biasa, da faks & figahs gangbang (bang-gang?) will retort with kiddy remarks. Makcik oprah akan mintak proof & the ush desperate-cari-prospeks-kat-blog angle (carik angle lain la wehh makcik!). Geigei da lame-ass boi would take da figah to calculate a full strecth of hourly income & compare against his, no less. Seperti biasa tarak mahu kalah. Kalu bagitau income $50k or 1 mil per hour pon, geigeiboiboi will still have something to say. You just need to say something ek geigei? Might need to shut that mouth once in a while, your breath stinks.

You kiddos (yg dah tua)think i'm (& mona) that lame nak expose how much we earn?

Maan..Evangelista's quote is truly classic! Life is good.

Siam Mari said...

WHAT THE F....I HV BEEN FOLLOWING ALL THE ENTRIES BY THESE TWO TROLLS. UNTIL NOW...THEY ARE TALKING NONSENSE. NOTHING AT ALL TO COUNTER THE FACTS PRESENTED BY AIDID.

azwan said...

Ko ni miskin sebenarnye jojo jubor. Bisnes retarded sebab kena bantai kaw kaw kat sini. Yg kaye2 dalam MLM, yg dok atas2 tu definitely boo layan blog gini. So nko yg jadi pencacai desperate follower yg merempat kat sini...for no reason. Atau rasa bangga kena respond? konon taiko....huiyooo!!

You know...aku jumpe ramai MLMers di luar sana..dok bersepah dgn kot hitam kat kedai mamak lepas function, nak up sket dok kat starbucks, dgn keter 2nd hand, style bongok draw gambar piramid tu. hahaha...nampak mcm pengemis sakai. Ko definitely one of them. Mona still dok la..lagila berangan.

And looking for downlines, menjajap product scam sana sini is definitely not our type. Tu utk desperate scumbags like both of you. halal haram pun tak sure lagi.

Ko kawin je la pelacur murahan tu dol. Dari dapat rm300/hour, leh dapat sepam hantaran 1 mil? hahahha berangan. Leh buat product super scam...bottom line mlm yek. hehehhe....

faks figahs faks figahs forevah evah evah....tanye ape MLM...takde plak faks figah faks figahs. senyap terus kalah mak nyah. I am losing nothing....ko...credibility at stake.

jojo said...

Yaa yaa yaa geiboi..tengok komen ko yg melolong cam hyena pon dah tau sapa yg panas bontot. Like me & mona give a hoot.

Takder apa yg nak dibanggakan kalu setakat kena respon ngan lame ass geigeiboiboi.Like i said, you're just fun to watch. What did i say about that mouth ha geigei?

azwan said...

Siam Mari,

No constructive discussion sebab dorang ni betol2 butthurt, mesti salah sorg dah dalam hall of shame. Kena bantai kaw kaw punya...so jadi badut melalak kat sini. They not invited, but still here for no apparent reason. MLMers yg tak butthurt akan buat hal dia sendiri. Dan top syaiton in MLM memang boo layan blog2 gini. So in the end I don't know why they are still here.

Sekor ada guts jugak bagitau ape MLM dia, walaupun dia popuan. Sekor lagi aku taktau spesis apa...most probably hermaphrodite.

azwan said...

Statement "fun to watch" just nak up kan sket status ko yg dah memang pencacai tu. Still don't realize is it?

Ko rasa ko power ek jojo jubor, ehhh "powahhh" yek jojo. Bagitau MLM ko, meh kita buat constructive discussion.

azwan said...

Ceh...as expected..still no answer. Pengecut....memang dasar pengecut. Tak cukup training la neh. Constructive maksudnye aku akan setuju beberapa benda dalam MLM gak, besides highlighting the bad ones too.

I am away till afternoon. Sgt busy hari ni. Sudahla ko jojo. Memang spesis langau hermaphrodite..

Eliza said...

Ohai...still don't get it kerr? Mona and Jojo showed the readers how low they can go. Tipu..tipu..tipu (well, thats how MLM Monavie scam worked rite, guys). hahaha...

I'm sure makcik2, adik2 pompuan kat blog nih ramai dah kahwin dan hidup tenang sebab kita semua bijak2 dan cantikkann...except these two girls yg pathetic sungguh. Belum kawen dah kena carik kerja part time, jadik scammers kat bangsa sendiri. Nampak sgt rezeki/gaji yg dapat tu tak berkat.kan?kan?kan?

Logically, ekonomi negara semakin teruk, depa ngan muka tak malu sanggup membohong lagik kata sales bisnes going well. Org bodoh mana ler yg sanggup nak berabis utk jus cikai/scam Monavie (fresh jus utk readers bijak kat Aidileaks).

Tanpa kemaluan, jadi horny dan dtg bertandang rumah org, serang peribadi tetamu2 lain kat sini.Itu jer korang pandaikan besides being a scammer? Can't provide us faks and figahs tho ~zero thinking level scammer.

Penganut ugama Monavie yg tak dpt diselamatkan ~ Mona, Jojo and Azzkram (3stooges). No hope. Ya Allah...berikanlah mrk2 ini hidayah dan kasihanilah mereka.

Mona said...

Err, jadi horny? What? Tak pernah pun aku sebut horny? Hohohoho....ke makcik Eliza yang horny bila baca blog Aidit? Hohohoho Hehehehe Hihihihihihi

That explains a lot!! Hohohoho

M.K.Johari said...

Businesswhoreman ade mase pulak lepak2 kat blog anti MLM? Eh agent MLM part time, salah type pulak, sorry

Eliza said...

Hohoho...hehehe...hihihi...i like Mona jadik horny and keep responding to my comments.

azwan said...

I don't know why this hooker is still here. I have no idea. She is definitely knocked out. Ni blog antiMLM la pelacur woii. Go away...find another toyboy kat lorong2 tu. wtf la minah neh?

Arya Dröttningu said...

Since everyone is being so honest, I'm horny most of da time ;)

Oh? Oppsss...this is not da sex kitten blog? Was a bit confused with the whores n horny n toy boys...

@uzz said...

DEY INI HASMAWI LANCAU PENIPU BESAR...RAMAI SUDAH KENA KENCING DOL...SEBELUM NIE DIA ADA BUAT PROGRAM TANAM SERAI KE APA NTAH CARI SAPE YANG MINAT NAK INVEST..PASTU BLAH..MEMBER GUA DH TERKENA DOL...
TIUNASENG PUNYA OLANG..LU AIDIB CUBA TNYA INI WORANG APA CERITA TIME KAT KOPITIAM BATU CAVES..INI WORANG SUDAH KENA WOO...HAHAHAHAHAAHA

izza said...

alamak...seems like i missed the bus for a few days..hari ni baru keluar hospital.

jojo, sorry, i forgot what ur actual question was..but I think all the answers u need are in aidid's previous posts.

Honestly, I admit I am not an expert in the business field. I just like to read people's opinion and weight the pro and cons myself.

Me just a humble gardener.

BTW, I buat juice jugak. Roselle juice, plucked fresh from the gardens. But I never claimed them good for the heart and blood pressure. I merely claim them as delicious for the soul...Org2 tua kat kampung pun suka...^_^

Charlie Viers said...

dear mona,

my parents drank monavie religiously.sbb my dad sakit lutut and my mom just nak jadi healthy.both of them living a normal life,have light exercises and eat well.now I'm not telling you they have the most stellar health,but monavie claims to make people's health better.

but nothing happened to be better.

the more bottles he consumed,the worse his health condition became.Altho he consumed a lot of monavie (which claims to be a health supplement and we will become generally healthy), at last he had to underwent heart bypass surgery because 80% of his artery is clogged.his also had to go for knee surgery the next year

my mom got diabetes after consuming monavie.is the sugar content is that high?i tasted it and it just taste like juices i can buy at tesco for rm5.

All in all,we did not see the significant benefit monavie claims to be.we have spent a lot of money on this product.(we dont go for MLM,we just buy the products)but we are deeply frustrated with the result.as a customer,i personally feel deceived.

signed,
ex-customer.

Eliza said...

@Charlie Viers,
Thank you for sharing ur precious story here. It could save more lives and people's money from being scammed, dear.. We need people like u to stand up and reveal the truth. This blog is a platform and an eye opener for others.

I've been waiting since yesterday for that Monavie salesgirls to come and defend their scam products. None. Thats prove something to the readers.

They only good at personal attack, irritating commentators and be parasites to their own people.

There's nothing to be proud of being a cokia lab researcher ended selling scam products and MLM salesgirls? LOL

jojo said...

izza tukang garderner,

Really? Semua jawapan ada dalam blog ni? Asal Makcik Eliza muda-remaja-cantik-menarik-ko-memang-da-bum-bum yang horny dah hapal khatam satu blog takleh kasik jawapan pon?

Mona said...

Dear Charlie,

to quote mr Aidit and mr Azwan dols - setakat testimony tak masuk paper dalam search engine cam PubMed mana boleh pakai cite tew....hohohoho.....

Typical antiMLMers yang bermuka dua. Kalau orang bagi testimony MV boleh tolong sembuh penyakit, terus marah cakap 'testis'moni. Tapi kalau orang bawak story MV leh wat penyakit, sokong gila gila. Hohohoho....

ps someone has been waiting for moi? Do I have magnetism like Aidit too? Ohh, I'm so flattered...NOT! Tak yah la horny kat ai cam yu horny kat Aidit, makcik....Ai nak lunch later, karang tak selera yu.....

azwan said...

Kalau yg keluar PubMed pun takde commercial value pun takde guna gak. Same level like testimony.

You know, marketing agent mcm pelacur tembam sekor ni akan cekup everything under the sun just untuk sensationalize jus cap taik kucing...without secondary thought. Otaknye tak sampai pun level tu pun. To make things even worst..ignore isu halal haram. What the fuck?

PanglimaKhalid.com said...

baru ni aku download drama melayu yg ditayangkan di astro prima. tajuk [Mabrur.Ke.Hajiku.2011.SDTVRip.x264.AC3.JaKi05]

aku kat obersea, so citer2 melayu ni kena download nak tengok. citer omputih banyak sangat nak download, biru tak biru sume ade dalam tenet ni.

aku download dari jiwang torrent, kalau korang boleh tengok citer tu, bagus jugak. pasal scamming MLM umrah lah.

tak sangka sampai gitu depa menipu. terang jelas MLM, support orang atas pegi umrah, kita pulak cari mangsa nak support kita pegi umrah pulak. orang bawah tu orang atas nak support? tabungan konon.

aiyakblur83 said...

haram tetap haram.. bg kaya ke.. bg beg LV ke.. bagi mak bapak pegi umarah ke.. bagi anak2 pakai baju burberry ke.. bagi laki pakai Tods ke.. haram tetap haram la bingaiiiii.. ape susah sgt nak paham ni!!!tuh la die.. makan benda hasil haram byk sgt..hati pun dah buta

cinnamon said...

Slm, ayah saya seorang guru agama, saya tunjuk website tabungumrah.com ni kat ayah, selang beberapa minit terpacul dari mulut ayah "ah setan!" tekejut badak dibuatnya..

ayah explained benda ni dah pernah jadik + collapse dalam tahun 80-90an dulu. apesal muncul balik. masatu ada seorang guru ni datang promote kat sekolah agama ayah (berani org tu 'berdakwah' kat ustaz2), apa lagi terus kena sound "mana boleh pegi umrah pakai duit orang, downline yg kat hujung tu nanti mesti teraniaya & dosa tu siapa nak tanggung"...

so.. i think we need more people like aidid, kena educate the young generations out there, otherwise benda ni akan sentiasa berulang2, sehinggalah end of time..

md_saf said...

mana nk ikut ni...

kalau scam, maknanya penipuan, iaitu mereka janji membayar tiap kerja yg diberi, tetapi bila tiba masa dia tak bayar...
http://sidedy.blogspot.com/2011/08/apa-itu-scam.html

tapi mengikut org yg telah lama join, mereka telah menerima bayaran seperti mana syarikat telah jannjikan...

khabarnya mereka ada peguam yg akan memastikan tindakan mereka tidak menyalahi mana2 peruntukan undang2...

mereka juga ada panel syariah yg berpengalaman yg akan memantau aktiviti mereka tidak bercanggah hukum syara'...

ada juga pegawai jakim yg telah turut serta dan jais juga telah menghantar org untuk memantau...

aku memang tertunggu2 laporan dari badan penguatkuasa...

ada info terkini, tolong share!!!!

kalau isu yg telah berlaku penipuan dengan menggunakan artis, aku tau pasal penipu tu pihak ketiga..maknanya org tengah antara mangsa tertipu, dengan syarikat...

tu bahaya sekiranya berurusan dengan org tengah... baik terus urusan dengan syarikat berkenaan, supaya tindakan undang2 blh diambil...

azwan said...

Mdsaf,

Kekonfiusan ko tu terjawab salam statement ko sendiri. Yg dah lama join, terima bayaran. Means dorang tu on top of pyramid.

tabungumrah, hijjaz ni same sahaje skimnye....punca gagal ialah sebab system MLM tu sendiri. Takdenye sangkut paut dgn kerenah birokrasi, visa la, bla bla bla.

Carikla ramai2 nak pegi umrah, yg mana yg terakhir join tu konfem tak dapat pegi sebab ketepuan tu dah max. tak dapat cari downline dah.

Promosi yg dijajapkan ialah sama2 tolong org lain buat pahala, at the same time dapat pegi umrah tiap2 tahun + side income. Memang tak lari langsung dari skim piramid. Kepala bapak dungu punya.

Kira target mereka ialah yg dah lama ngidam gi umrah tp tak dapat2, org2 susah, dan org2 yg manabung bertahun2 dari punca rezki halal semata2 nak pegi umrah sekali je seumur hidop. Otak2 mereka ni dimanipulasi dgn janji2 palsu.

Mempergunakan agama utk kepentingan peribadi pada aku satu kesalahan paling menjijikkan. Kalau letak kesalahan tu di sebelah taik babi, maka taik babi tu jauh lagi mulia.

Tak kesahla bila jakim masuk campo, panel syariah masuk campo, atau loyer masuk campo...selagi MLM tu tak dilihat hanya menguntungkan segelintir pihak dan pasti crash, selagi tu lah pihak2 ni dengan bangganya akan meluluskan ape2 yg patut.

my blog said...

tak salah membongkar penipuan kerana ia adalah baik untuk ummah tetapi sebagai pembongkar perlu mendapatkan info daripada pihak berkuasa seperti kes begini daripada pihak JAKIM , Ulama atau senang cakap pihak berwajib yang luluskan lesen-lesen perniagaan mereka. Tabung Umrah Dot Com memang sah menjalani sistem yang tidak sepatutnya diguna pakai tetapi AMTC telah mematuhi perundangan malah pihak METRO sudah pun menjelaskan bahawa AMTC tidak terlibat. Maka jgn kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Begitu juga isu HALAL ramai pengguna menerima bulat2 tuduhan melulu di internet tanpa mendapat pengesahan sah dari pihak berwajib. Kerana ada antara manusia terlebih bijak pandai menilai sesuatu tetapi secara tidak lansung telah menabur fitnah. Berhati-hati menyebar maklumat kerana jika syarikat tidak tolak ansur...tak pasal masuk lokap. Sebab melalui suruhanjaya komunikasi boleh trace siape yang sebar maklumat tak betul. Sharing is caring but plz take note...it is all true????

azwan said...

my blog your blog,

Aku rase ko sure nampak 2 isu yg buat aidid kasi femes AMTC kat blog ni:

1) Tuan blog terima email dari sekor mamat. Dalam email tu mamat tu mendakwa AMTC ni buat gak skim MLM-SP. Tgk balik atas tu. Tapi pada masa yg sama aidid still suspicious pasal email tu...
"Email yang aku terima 2 hari lepas (kalau mamat ni salah, mintak korang betulkan la erk?)"
2) Perkaitan AMTC dgn scammer akhil khayy. Ape korang ni share office ka? Ade ape kat Kajang tu...ibu pejabat same dgn si Akhil? Virtual Office ka? Kalau dah sebumbung maknanya seotak. Scamming dimana-mana je dol. Tgk lembu pun leh pikir prospek.

So, kalau ko nak bebel yg AMTC tak terlibat blablabla...bukan MLM blablabla....ko cantas 2 point atas tu dulu. Bukan buat statement harian metron, useless mcm ko buat tu.

hahahahHAHAahhaa... Hopelessss.

SilVerWings2011 said...

Mona and Jojo..kesian korang ni..aku dok baca pun meluat..patutnya bila korang dah tau MLM ni dah haram...insaf la...cari ja la keje lain...pastu bagi makan anak family makan?? huhu...nanti anak jadi derhaka..sebab telan benda haram..tu belum la bab masuk kubur..huhu

bulat said...

silverwings2011....

aku rasa ko nie baru keluar dari gua...

AbDul Rahman said...

nak kongsi jgak lah.. tahun lepas mak cik aku ada pergi umrah.. cuma bayar rm400.. cam x cya jgak.. rupanya orang yang uruskan umrah nie guna konsep pelaburan.. iaitu OWNER melabur dengan duit kita sebagai modal dlam bisnes dan apabila sampai tempoh matang.. kita akan dibayar dlam bentuk umrah seperti yang di janjikan... okies lah.. cuma kna tunggu masa lah.. mungkin setahun.. x da lah smpai nk kna cari downline ker apa.. rmai je yang dh g umrah.. hope turn aku x da mslah nk p sana.. tp cam ner pun hati2 dgan SCAMMER..

HSC candidate.. said...

hmmm..ramai jugak manusia2 perasan bijak pandai ni yer..Barkers..

«Oldest ‹Older   201 – 245 of 245   Newer› Newest»