And so it is...

Thursday, July 7, 2011

Muslihat Matematik MLM/SP



Apekehalnya MLM/SP Itu Haram Laknat, Dan Apekejadahnya La Pulak Orang Melayu Tu Dungupiang Ya Amat Mengalahkan Cipandungu Bang?

Dah 2 juta kali blog aku dibaca, kat mana aku sekarang eh? Kat mana pulak korang, my dear readers? Yang tak nak dengar cakap tu, lantak ko la dol... pegi cari downline masing-masing, cari duit haram-laknat tu bebanyak - dan jangan lupa pakai kopiah atau pakai tanduk ya. Kepada yang ada akai dan yang kesah pasal halal-haram rezeki masing-masing - baik korang baca elok-elok apa yang aku nak sampaikan ni - dan kalau rajin (khasnya kepada mereka yang baru kenal barua Aidid Mu'addib), korang boleh patah balik ke setiap 131 entry aku sebelum ni. I promise you, there are lessons to be learn from my insane foul-mouthed blabbers... I'm sorry if I can't say things nicely like an MLMer cajoling a prospect - I do lots of cursing, but I speak the truth from facts and research (and everyone is welcomed to refute my infos anyway... but most MLMers are dumbasses, so I don't get that a lot). 

But anyway... I know all of you Aididleaks regulars enjoyed reading my ramblings huh? Come on, don't shy shy... you like? Like the fictional Maximus Decimus Meridius said after he had another orgasm from killing some guy: ARE YOU NOT ENTERTAINED?

Ingat balik fakta-fakta asas sesuatu MLM atau skim piramid:
1. Adanya sistem perniagaan yang melibatkan TAJAAN DOWNLINE dan duplikasi syarat ini jatuh kepada setiap ahli yang menyertai sesuatu MLM atau skim piramid.
2. Adanya perpindahan duit daripada downline ke upline, sama ada satu level ke atas atau berbilang level ke atas, dan sama ada duit sahaja (iaitu, skim piramid) atau pun keuntungan/komisen/bonus daripada downline daripada wang pendaftaran atau jualan produk (iaitu, MULTILEVEL MARKETING/AFFILIATE MARKETING/NETWORK MARKETING... dan lain-lain whatever kejadah marketing lagik ntah, wadehel).
3. Setiap ahli perlu menaja downline 2 atau lebih, dan ini akan menyebabkan berlakunya peningkatan jumlah ahli MLM/SP secara SIRI GEOMETRIK, di mana jumlah ahli akan meningkat secara eksponensial. Perkataan INFINITI selalu disebut... infiniti kepala hatok bapak si dungupiang Pak Pandir tak sekolah la tu kut... agoknye le yeop. Ajer ngan yer!
 
Apa yang ramai manusia yang masih pakai cawat daun kayu tak sedar tentang faktor DUPLIKASI dalam MLM/SP adalah - ianya akan meletakkan majoriti ahli yang meyertai mana-mana MLM/SP berada di dasar piramid - dan di dasar piramid inilah punca keuntungan akan diperolehi oleh segelintir ahli terdahulu atau teratas di dalam hieraki apa-apa MLM atau skim piramid tersebut. Very simple, but very lucrative... kachiiinng! Kalau kita ambil satu MLM yang syaratnya hanya perlu mencari 2 downline bagi setiap seorang ahli (sistem binari atau sistem 2-kaki, yang jadi amalan ScoreAssKoksaka, MonaVie, USANA, dan lain-lain MLM haram-laknat seumpamanya) - korang semua akan lihat dan fahami bahawa inilah muslihat matematik yang dilakukan oleh syarikat-syarikat tersebut untuk mengaut keuntungan mengalahkan anak yahudi macam Bernie Madoff. Shit! Usahkan Bernie Madoff... dajjal pun tabik spring.
 
Cenggini dik... ko tengok carta kat kiri ni. Katakan setiap ahli yang join sesuatu MLM/SP perlu cari 2 downline sahaja untuk setiap seorang (itu belum 3, 4, 10, 50 lagik tu) - dan katakan setiap hari setiap ahli yang berdaftar untuk join MLM tu semua berjaya dapat sorang 2 downline - maka jumlah ahli akan DOUBLE/GANDA DUA bagi setiap hari yang berlalu. Dan korang tak payah susah-susah fikir nombor besar-besar - katakanlah upline level 1 akan dapat SATU SEN komisen daripada setiap ahli di level bawah, pada hari ke 25, mamat yang kat level 1 akan menerima komisen sebanyak RM167,771.16... just one cent! Tapi korang tengok apa yang akan berlaku 5 hari kemudian - mamat parasite teratas akan menerima RM5.3 juta ringgit! Itu keuntungan daripada 1 sen komisen. 

Tak payah kecoh jual barang, head-hunting dalam perniagaan MLM/SP tu aje dah boleh menjana keuntungan banyak gilabab - dan dalam apa-apa sistem bzns yang ada pencarian downline, pada peringkat awal, perkembangan eksponensial tersebut akan berlaku dengan perlahan, tetapi apabila ianya sampai ke peringkat hujung sekali, jumlah tersebut akan meningkat secara mendadak, dan bila mana level akhir mencapai nombor yang terlalu besar --> 3 perkara berlaku:
1. Kadar keuntungan mastermind berlipat-ganda macam barua.
2. Kadar kerugian ahli sangat la tinggi gilbab.
3. Skim piramid MLM akan crash tergolek dog.

Best ke tak best buat MLM ni bang? Pada anak dajjal wang-ringgit kat luar sana... I know your answer already. Just don't bother... der. Isu Aidid Mu'addib kat blog ni tak pernah mempertikaikan pasal kebolehan seseorang anak yahudi untuk jadi millionaire - isunya adalah tentang kadar kerugian masyarakat sejagat yang akan berlaku dalam perniagaan MLM dan skim piramid. Jangan la suka sangat jadi bebal dan selfish, dan sengaja tak nak faham pasal isu ini... nak elak-elak pulak erk? Wadefak la IQ sesetengah meleis neh?

Tapi sure sudah pasti, mesti ada jugak bahalol yang tak boleh tangkap penerangan aku ni yang akan cakap bahawa MLM yang dia join mana ada dapat komisen sampai 30 level... cuma 3 level aje, cuma 8 level aje, cuma jual barang... cuma ko tu memang mangkok-hayon gilabab macam pundek no hope in-bred.
 
Sure, takde MLM/SP yang janjikan komisen sampai 30 level - tapi sapa sebenarnya yang akan dapat untung sampai 30 level ni? Atau 50 level? Atau 100 level? Answer: THE MLM COMPANY... or the mastermind/CEO of the scheme. Untuk setiap ahli yang berdaftar dengan apa-apa entiti MLM atau skim piramid - sang CEO akan dapat keuntungan daripada setiap ahli yang join (tak kesah level mana sekali pun), dan juga daripada setiap produk yang dijual oleh setiap ahli. Tak kesah la geng kapiaq mormon daripada Utah, USA, atau geng yahudi dari New York, atau Hairul Nizam Hashim dari Seremban, atau Ulama' wang-ringgit HPA dan kuncu-kuncunya yang masing-masing berkopiah, berserban dan ada janggut 17 helai. Sepanjang sejarah manusia sejak azali lagik - kekayaan harta dan wang-ringgit akan menjadikan manusia itu tamak dan lupa tentang realiti sebenar - dan tak kesah siapa - mereka akan cari jalan untuk kasi operasi sebegini berjalan lancar, siap dengan kaedah "self-righteousness", "self-assurance", "selective neglect" dan kelentongan keagamaan dan penipuan ekonomi terhadap mangsa-mangsa seperti species meleis yang IQ tahap darjah 1 tapi perasan nak jadi millionaire yang ada sekarang berkeliaran di kalangan meleis di luar sana. Who's willing to say that geng kopiah yang buat MLM itu adalah terkecuali daripada bahana tamak-haloba bawaan dajjal, seperti mana-mana mala'un yang buat MLM dan skim piramid, di seluruh dunia? Sama aje beb... geng-geng lahanat jugak tu yo.
 
Itulah dia keajaiban DUPLIKASI dalam MLM dan skim piramid. Cuma yang menyedihkan, CEO/mastermind tu akan dapat untung gila-gila, tapi kepada ahli yang join terkemudian, yang berada "at the end of the chain", oleh kerana jumlah mereka sentiasa GANDA-DUA daripada level sebelumnya, mereka akan mendapati bahawa masing-masing susah ya amat nak cari downline - sebab ahli-ahli tersebut berlumba-lumba di antara sesama mereka yang telah terlalu ramai untuk cari downline - dan bila berlaku keadaan di mana terlalu ramai ahli-ahli tersebut kecundang dalam "ops cari downline" (atau dihalau atau dimaki-hamun oleh prospek-prospek yang dah menyampah sungguh nengok muka monkey MLM tak sudah-sudah mengajak buat entahapekejadah MLM atau SP) - maka KETEPUAN akan berlaku. Yang berada di dasar piramid akan kerugian, dan jumlah yang rugi adalah HUGE! As in 99.9% or more - in any one MLM/PS cycle.
 
Sure, some people do make money doing MLM. Takde sapa nak menyangkal bahawa ada ramai yang telah berjaya macam lahanat, dalam menjayakan perniagaan MLM dan skim piramid. Mamat kat kanan ni pun boleh jadi millionaire kalau ko suruh dia join HPA dan dia berjaya ajak suku-sakat-taulan-handai-bini-awekz-sepupu-sepapat-semua orang kampung yang sama dungu jadi downline dia. Pak Man Telo dulu berjaya mengumpul lebih RM100 what? (Sebelum dia dihumban masuk jail dan dibuang daerah leeee...). Bernie Madoff songlap >50 billion USD beb. Kekayaan Rich DeVos mencecah 4 billion USD bang/kak, selama 50 tahun Amway mengencing konsumer. Ada banyak barua MLM di Malaysia ni yang buat Vemma, buat ScoreAsshole, buat Herbalife, buat HPA, buat Vaviesimona, yang dah memang jadi millionaire sekor-sekor, tapi untuk setiap millionaire yang terhasil tu, si anak dajjal SUDAH PASTI berjaya menganiaya paling kurang 10,000 manusia - maybe more, but no less. Inilah punca keuntungannya sampai dia orang itu jadi millionaire - sebab "morality" dalam perniagaan pada sesetengah mangkok-hayon itu berbeza daripada kebanyakan orang lain - dan orang sebegini berfikiran bahawa kekayaan perolehan cara sebegini adalah OKAY! Allah tak kesah - HARUS katanya. OKAY dan HARUS kepala bapak dia la tu. Memang elok sangat la perangai parasite sebegini eh? 

Itu jugak la pun modal mereka untuk tarik prospek untuk join mana-mana MLM, perkara "hebak" yang nak dijadikan contoh kepada species mat jenin dikalangan orang Melayu - tunjuk kereta besar, tunjuk rumah gah, tunjuk kekayaan laknat pada prospek si meleis, tunjuk handbag pasar malam macam cibai (hahaha... badut Hai-O memang species wadefak). Memang boleh berlagak la masing-masing kat dunia ni dengan hasil bzns sebegini. Dan sure boleh berlagak gilabab la masing-masing nanti kat neraka level 7 tu nanti - kalau tak bertaubat sebelum kojol. Congratulations on all your success. Kaya dunia-akhirat tu dol. I envy you...bloody hell NOT! You can go to hell by yourself, thanks but no thanks.
 
MLM itu adalah MATEMATIK - you can't run away from this. Dan matematik itu diperlukan dalam hal-hal mengira duit keuntungan lahanat MLM ni, serta hal-hal tentang jumlah ahli (dan bila ketepuan jumlah ahli akan terjadi), dan matematik jugalah perkara yang akan menjatuhkan HUKUM bahawa MLM itu adalah HARAM dari sisi Islam. Tak payah nak tunggu nas-nas dan dalil-dalil dalam Al-Quran dan Al-Hadith untuk mengatakan ianya HARAM - tak kan jumpa punya. Tapi ilmu matematik itu mengatakan bahawa sistem MLM akan menyebabkan kerugian kepada 99.9% ahli, dan kerugian ahli tersebut adalah punca kekayaan beberapa orang upline teratas dan mastermind skim tersebut. Dalam menjadikan 100 orang kaya-raya, akan ada lebih sejuta orang tak dapat keuntungan (selepas ditolak perbelanjaan masing-masing dalam kerjaya MLM mereka). Itu dah jadi HARAM - ada penganiayaan dalam perniagaan tu - sistem MLM itu menjanjikan kerugian yang "MATHEMATICALLY PRE-DETERMINED" dari mula, sebelum ianya dilancarkan lagik. Yang hairan satu aje... pehal ramai bebudak meleis terlalu dungu dan tak pernah tahu isu ekonomi sebegini? 

Jumlah kerugian itu adalah sangat besar untuk level yang penghujung, sebab akan berlaku peningkatan jumlah manusia daripada satu level ke satu level, yang akan jadi FEEDER kepada kekayaan hieraki teratas, dan yang kaya hanyalah beberapa manusia licik sahaja, dan yang lain-lain hanyalah manusia yang senang dikelentong, dan ada angan-angan nak "emulate" mereka yang berjaya - but it'll never happen to most of of them. Jadi, ini adalah penipuan ekonomi dan janji palsu CEO MLM dan upline teratas/yang paling cekap mengayat. Ini adalah perniagaan kategori LAKNAT. Apa yang susahnya sangat nak jatuh hukum? Ilmu matematik itu adalah ilmu Allah jugak bang. Ingat matematik itu ilmu tahyul, ilmu tarak makna, ilmu kapiaq, ilmu wadehel ke apa ke pakcik? Kalau ulama' atau ustaz mana-mana tu tak pass matematik masa SPM - jangan nak memandai-mandai suka-suka jatuh hukum dalam hal muammalat... pegi main jejauh udah. Just get lost. Get some other ulama'/ustaz that understand maths properly to issue the relevant fatwa. If not, then just get ready for hell... no hope for the ummah anymore.

Jadi, MUSLIHAT syarikat MLM itu ("trick of the trade") dalam menjayakan sistem perniagaan sebegini adalah dengan mengabui realiti ini dan mencanang dan menghasut setiap prospek bahawa mereka yang rajin dan cekap berusaha akan berjaya dalam bzns MLM. Para rekrut akan diberitahu bahawa MLM itu adalah tiket untuk jadi millionaire dan setiap orang mempunyai peluang untuk meraih keuntungan yang besar kalau murah rezeki Allah bagi - jangan lupa banyak-banyak berdoa lepas sembahyang dan jangan lupa baik hati sedekah kat rumah anak yatim dan pada orang fakir-miskin... you all get what I'm saying here? The best trick is to use religion - it always works like a charm. Kalau Rich DeVos jadi billionaire dengan Amway - lantak la dol - dia tu kapiaq, wang ringgit tu agama dia. Kalau KhairulR buat geng bebal skim piramid Uptrend untuk jadi kaya-raya mengencing bebudak Melayu - lantak la bro - agama dia agama wang ringgit macam anak yahudi jugak. Tapi, kalau geng HPA dan berlambak lagi geng lain yang masing-masing berkopiah buat keje lahanat MLM dan skim piramid ni, dan menggunakan sentimen Islam itu sendiri untuk menganiaya dan mengelentong orang Islam lain - elok humban masuk lubang kumbahan taik aje manusia-manusia sebegini, lepas tu kambus idup-idup. Puas jugak hati korang tengok dia orang mengelupur dalam taik... erk?

Cara bagaimana muslihat matematik berlaku dalam menjayakan apa-apa jenis MLM adalah dengan adanya kitaran ahli-ahli yang kecundang dari masa ke semasa - dan perkara ini bukannya senang dinilai dan dilihat dengan mata kasar - melainkan satu KAJIAN STATISTIK dilakukan ke atas jumlah ahli yang masuk-keluar di dalam sesuatu bzns MLM. Boleh dapatkan data ini tak? Sure... CEO dan akauntan syarikat MLM ada data ni. Sure, kalau kerajaan Malaysia kesahkan pasal isu ini dan pegi serbu dan sita komputer mana-mana syarikat MLM tu... you know, kalau kerajaan sekular Malaysia kita ni memandang serius isu halal-haram rezeki rakyat dan halal-haram punca rezeki dana kerajaan... eerrrr... eerrr... BWAHAHAHA! I'm laughing at my own joke here. Shit! Gua sudah paiseh... wadefrikinghel?

Apabila sesebuah perniagaan MLM itu mencapai peringkat matang, di mana akan terdapat jumlah ahli yang telah mencecah ribu-ribu atau lebih daripada itu - dan dengan adanya faktor "MATHEMATICAL IMPOSSIBILITY" dalam perkembangan keahlian tersebut - ahli yang join terkemudian akan menghadapi kesukaran untuk menaja ahli baru (so, they quit), atau ahli yang mereka taja yang menghadapi kesukaran yang sama (so, these people quit). Proses "quit and replace" ini akan berlaku dan dasar piramid MLM/SP sebegini akan terus-menerus mengalami ketepuan dan diganti oleh ahli baru yang baru keluar hutan yang tak pernah tahu-menahu tentang permainan ekonomi sebegini. Effectively the pyramid is continually collapsing in the lower ranks and rebuilding when new hopefuls are found to replace the recent "losers". 

Dengan kaedah ini, mana-mana MLM yang besar (seperti Amway, MonaVie, USANA, Herbalife, etc) tidak akan mengalami ketepuan yang mendadak kerana kebanyakan ahli yang join akan cuba pada awalnya untuk buat bzns dan cari downline masing-masing, dan masing-masing secara persendirian tidak akan sedar bahawa ketepuan pasaran telah berlaku disekeliling mereka (yang tahu, CEO MLM tu). Daripada kajian statistik yang dilakukan di Amerika dan Eropah, semua MLM mengalami kadar "dropout" keahlian di antara 50% - 90% untuk satu tahun, setiap tahun sesuatu entiti MLM itu bergerak. Itu sebab ramai yang berkata (termasuklah alkopiah masters muaammalat tu der) bahawa ketepuan pasaran itu tak logik dan tidak berlaku, sebab dia orang tak nampak ianya berlaku depan mata - sebab katanya, "aku tengok elok aje HPA berkembang - takde tepu pun". How on earth someone who can't understand abstract mathematical concept and be a masters student in economics... and Islamic economics at that, is anyone's guess. Benda yang tak nampak, tak bermakna ianya tak berlaku - itu gunanya research kan? Itu gunanya kajian statistik? Itu gunanya AKAI dol.

Berbalik kepada isu ahli yang mengalami ketepuan di dasar piramid MLM tadi - isu terpenting dalam proses yang berlaku ini adalah jumlah ahli yang "quit and replace" adalah sangat besar dan dalam usaha mereka masing-masing untuk berniaga MLM-style, mereka pasti akan cuba untuk jual barang dan cari downline, dan apabila usaha mereka terbantut (for whatever reason), mereka telah pun bersedekah duit kepada entiti MLM tersebut. Ini merangkumi wang pendaftaran keahlian, wang yuran untuk kursus pep-talk Pak Pandir anjuran syarikat, dan belian produk (maintenance buy - pay to play), belian CD dan produk bantuan whatever - dan semua ini akan akhirnya "translate to money" kepada CEO petualang parasite apa-apa sahaja MLM. Macam kes HPA hari tu - pendaftaran RM30 aje - tapi kalau 100,000 meleis berkopiah dan berjanggut join, berapa HPA dapat daripada situ sahaja? Kalau jumlah manusia yang pernah mendaftar dengan HPA itu adalah 1 juta orang pulak? RM30 juta tu sikit eh? Itu belum masuk PBC/ESP wadefak lagi tu. Itu belum masuk belian mandatori bulanan lagi tu. Now you understand why some people do all sorts of things and say whatever is needed to camouflage their MLM business, so that the money rolls in like water into their pocket?

Untuk setiap jualan produk atau penajaan downline bagi setiap ahli yang join, mana-mana MLM akan menetapkan syarat-syarat spesifik ke atas setiap ahli, di mana akibat akhirnya, sejumlah besar komisen/bonus akan pasti pergi ke peringkat atas hieraki piramid MLM tersebut. Mesti korang selalu dengar alasan bahawa syarikat "so and so" tidak mengamalkan skim piramid, sebab sapa yang berusaha lebih dia yang akan untung lebih. Woi dol! Bahalol erk? Upline ko cakap gitu... dah ko terus telan bulat-bulat ka? Dalam kajian statistik mana-mana sistem MLM, dengan adanya kaedah tajaan dan sedikit komisen daripada jualan downline berbilang tingkat naik ke atas - dan bila mana sesuatu perniagaan MLM itu telah matang dan hampir tepu - disebabkan jumlah ahli yang sangat besar wujud, akan berlaku perpindahan dana yang besar daripada beribu downline kepada beberapa ekoq mangkok-hayon parasite di atas piramid. 

Apa yang kita akan jumpa dalam research yang dilakukan di Amerika, contohnya: Dalam sesuatu perniagaan MLM, bila mana ada lebih-kurang 100 orang yang paling aktif dan paling banyak downline yang buat sales, yang 100 orang itu akan menerima lebih daripada 75% jumlah semua komisen dan bonus daripada semua pendapatan pada bulan-bulan tertentu dalam sesuatu kitaran MLM. Fakta tentang jumlah 100 orang yang dapat durian runtuh tu kiranya ada problem tak dalam muammalat Islam? Usahkan dalam Islam, dalam agama-agama lain - ada problem tak bang? Sure ada problem, kalau jumlah sales/tajaan melibatkan RM27 juta ringgit dan ahli yang aktif (downline tu semua) itu berjumlah lebih daripada 100,000 orang, dan 100,000 orang ni struggle untuk dapat untung setiap sorang daripada mereka. 100,000 orang tu jadi kulibatak kepada 100 orang, dan 100 orang mengikik ketawa goyang kaki kira duit laknat setiap bulan. 100 orang itu adalah 0.01% daripada ahli --> tapi mereka mengaut 75% daripada dana keuntungan yang ada... there you go, that's the reality of any MLM.

Itu bukan style orang Islam buat bzns tu bang. Itu style ntahapekejadah punya species manusia ntah... species monkey pun tahu jaga anak-bini-keluarga-sahabat-handai lebih terer daripada kebanyakan pencacai MLM... believe you me. They're just parasite, they suck their friends' blood to earn their money. Manusia hina, sehina khinzir... probably.  Mangkok hayon dajjal gilababi punya mala'un wadehel. Dey... tak payah tunggu ulama' cari nas dan dalil pengharaman terhadap MLM neh - orang kapiaq kat Amerika dah nilai benda ni dan dah cakap ianya HARAM. Orang kapiaq tu dah keluar fatwa bahawa perniagaan MLM itu jatuh hukum HARAM pada orang Islam - tak malu la korang erk? Orang Islam anak Ayah Pin sekarang ni, siap guna kopiah, siap tulis ayat-ayat Quran dan Hadith bagai, untuk buat promosi MLM, nak kasi sembunyikan fakta tentang kelentongan perniagaan MLM sebegini. Janji duit masuk - kelentongan dan penipuan itu belakang kira... ya ustaz ha? Islam cap ayam la korang sekor-sekor ya? Kalau juai seposen sekor, itu pun ramai orang tak minat sangat nak beli... sebab pekong nak mamps. 

Wadefak la sesetengah orang meleis tu bebal ya amat? 
Mahu jawab itu soalan pun suseeehhh... 
Ah! The fuck do I care? It's your fucking funeral.
  

 C y'all laters... Aidid Mu'addib haters.





277 comments:

1 – 200 of 277   Newer›   Newest»
Aidid Mu'addib said...

Sori... takleh tunggu the ticker to turn 2 mil...
Aku nak pi juai getah sekerap kejap.
Laters...

Dunia Baru said...

fuhhhhhh

aaron said...

3rd bebeh... Woo Haa!!

aaron said...

AM, dah nak kul 3 ptg br nak jual getah sekerap... hard working giler..

Rembulan NagaGala said...

kalau ada yg tak faham2 lagi. Elok je naik tingkat 14, belok kiri.

Metafora said...

ke 4? ke 5? ke 6? yeaaaaa..top 10~~komen dl baru baca~~

Metafora said...

Jus Carrot : Salam AC...sy dah lebih setahun masuk u punye biz...ac consortium....yg gelang magnet tu....tp u janjikan dapat balik pulangan dalam masa setahun tp sampai sekarang masih tak dapt...bo u email sy x di sitimurni_ibrahim@yahoo.co​m

AC :ACK DAH TUTUP

AC :SKRG ACLL

Jus Carrot :then macamne dengan sume orag yang da melabur untk ACK?

Awan Network said...

pastu buat bentuk petak hilanglah isu piramid..haha

TERKINI!!:
MAJLIS RESEPSI NOH & MIZZ NINA!!
10 SENJATA PERANG ZAMAN SILAM!!

melon said...

Dia tulis dan komen dulu....kesian kat yang lain.

mr.q said...

hahaha...fresh punyer entry tuk arini..nga bosan2,aidid mnghiburkn ati..yeah~~go kickass~~nyampah ak mmak kt ngan uma ak ni peno ngan MONAfenVIE ni..dtg nk gebang je lbey,siap pki blzer pejadah,tp ckp kosong~wadehel~~~

matsom said...

I read it, and I wept for the future neo-(and proto :P) Malays who are now knee-deep in this dajjal-scheme masking itself as a business entity.

Onwards and upwards to 2,000,000 pageviews!
To paraphrase the-artist-formerly-known-as-a-symbol: "So tonight I'm gonna party like it's 1,999,999"

Eliza said...

Yeay! I'm so proud of you.

Congrats Aidid and the gang. Keep on rocking! :)

Blogger Addict said...

wah no 12 la plak...


hahahahah...

pasal aper lak nie xfhm den..

Adinda said...

Buckethead or not
U memey ohsem!!!

Mama Zharfan said...

despite the 2 million hits..those yg aktif MLM tak de nya kesah dgn apa jua yg aidib tulis kan...tak tau mcm mana nak sedarkan diaorg..

dear anies said...

sik baik AM letak gambar kambing biri2 kat piramid tu..

Kasi wangi sket!

MAMA KAY said...

come kambin tu...

sambung baca....

Metafora said...

Fuhh..baru habis baca..

IQ rendah..urmm..terasanya aku..padan muka aku....xpe la..asalkan aku paham pe yg AM tulis..simple, easy to understand, easy to put into my mind to judge it..not swallow it into my stomach..hahaha

panas tol hari ni..makin gelap le kulit aku hari2 duk menyusun batu bata~~

Am,

aku percaya ramai lg yng masih wat2 tak paham, terutama dak2 MLM~~

ahhhh..what to do what to do~~loan da abis byk, grugi dah byk~~bonus xdapat~~hutang bank kena bayar~~

budoxe said...

aargh~ mlm mmg punah~

Dunia Baru said...

1999702 - dh view ini blog

hyelbaine said...

I'm the 2,000,150th...

Again, lets see who else is going to come up with the stupid argument that muaamalat experts need not be maths practitioners.

Rose said...

Woot woot! 2 mill and counting, congrats, AM!!

Meh ai blanja kopi Azwan kat sume...(opps, teh ais for Tok Moh). Cek Chun, bawak mai hang nye macaroons, kita celebrate!

pale said...

tahniah utk yg ke-2juta kali-nya.

sekian, terima kaseh.

cek chun said...

To abe aidid,

Congratulations and celebrations
When I tell everyone
That u hit 2 millions
Congratulations and jubilations
I want the world to know I'm happy as can be
(Matsom n Bohemian greng-greng muzik latar)

Nah macaron wat cecah ngan kopi Wan. Mau tegak semua. Malam sumaat weh. How apt!
Bwahaha

Asyraf said...

belum genap setahun Blog ni.. dah cecah 2Mil.....

Congratulations bro.......

Joey said...

congratulations bro aidid, blog iklan tarak memey terbayek ;D

Xeno said...

Aku harap view yang ke 2 juta ni berjaya mendidik 2 juta anak melayu islam daripada terjerumus ke lobang tangki septik yang bernama MLM-SP.

Satu yg aku heran MLM ni, diorg dah kena sekali - diorg takmau quit.

Ada yang keluar pastu buat 'team' sendiri (pandai la ko, jadi kepala piramid tentu untung max), ada yang masih lagi masuk skim lain untuk membayar hutang dari skim terdahulu. Ada pulak yang mula2 tak bagitau program apa, ajak makan - tau2 dah termasuk gathering SYN. gile apa...

Yang xleh tahan tu, bile mereka terpaksa berpura2 dan putar belit demi takut miskin. Itu memang geng sesumpah. Padahal pegi rumah, flat cikai je, kereta pulak utang 3 bln tak bayar.

Nak kesian ke, taknak kesian....

Xeno said...

Also, thanks to your initial AC article...

ACK IS GOIN DOWN,DOWN, DOWN....LIKE CRAP THROUGH THE ANAL SPHINCTER

Anonymous said...

Should i bust a Marilyn Monroe move and croon Happy 2 Mil Hits to Mr. President?

Hell`s Angel said...

woot woot congrats AM for the 2 mil hits..... hi guys long time no comment... was in the islands for a few months...no internet no disturbance just dive dive dive all my life out wohooo.... Dah 131 entry kalau tak paham jugak puak MLM/SP memang bebal tahap lembu dah ni....

Anonymous said...

Welcome back Encik Malaikat Neraka and welcome to Aididleaks 2 million millenium alaf baru.

Kalau encik ada contact ngan orang2Pulau Jerjak, suh diorang datang mai amik sorang dua trolls mat yeh berkeliaran kat sini & sumbat kat pulau sana.

azwan said...

Kalau 0.1% viewers dapat hindar MLM lepas baca blog ni pun dah kira kejayaan besar.

Arya Dröttningu said...

Hey, a not so lil bird (size does matter), told me that Aleaks hit d 2 million mark today...and Lola's gonna sing? My, oh my, that is THE icing on d cake, ain't it?

Speaking of cake...Lola honey, I have moist choc cake with whipped cream...

Metafora said...

Azwan,

betul tu bro azwan..tp kan bro,aku rasa lebih 20-30% kot yg dah mula memadang hina najis MLM nih..ehh...najis??

Anonymous said...

Bella dahling, double the cream and toss in some berries for me please. I'm famished. The trail of stench from the trolls' farts, who are utter simpletons, sucks the life out of me.

Oh by the way, the texture/ friction level matters too.

ps. I think our very own A'leaks resident chef wud concur with this.

En.Mat.Adam said...

kongratulasi
dah sampai 2 juta dah..


well...now you know his name. aididleaks is not just ordinary brand.

pcbahar said...

Susah benor nak merasa top ten, ini top fifty pun kira orait la..

Korang tak boleh kata MLM ni menganiaya orang bawah.. Sebab dalam apa-apa sistem pun mesti bentuk piramid, hanya seorang je yang duduk di atas. Contohnya dalam kerajaan, hanya sorang saja PM, mana boleh ada banyak PM. Yang lain semua jadi rakyat, duduk di bawah.

Begitu juga dalam syarikat, cuma sorang saja pengarah, orang lain semua duduk di bawah tapi yang di bawah tu masih lagi untung sebab dapat gaji..

Keh, keh, keh.. Jawab komer jawab..

Unknown said...

seriously, antara blog terbaik yang pernah saya jumpa!! dats y saya follow! keep it up bro!!

Check It Out! KL GANGSTER!

sme1013jb said...

En PCBahar,

You're being sarcastic, ain't you?

Mudahbots said...

pcbahar said...
Susah benor nak merasa top ten, ini top fifty pun kira orait la..

Korang tak boleh kata MLM ni menganiaya orang bawah.. Sebab dalam apa-apa sistem pun mesti bentuk piramid, hanya seorang je yang duduk di atas. Contohnya dalam kerajaan, hanya sorang saja PM, mana boleh ada banyak PM. Yang lain semua jadi rakyat, duduk di bawah.

Begitu juga dalam syarikat, cuma sorang saja pengarah, orang lain semua duduk di bawah tapi yang di bawah tu masih lagi untung sebab dapat gaji..

Keh, keh, keh.. Jawab komer jawab..

July 8, 2011 4:04 AM


Dol,

Apsal ko nie lembs sangat?

Kenapa la ada lagi makhluk macam nie.. aku rasa dah beratus kali reader kat sini jawab soalan bodoh tue...

Pcbahar dol, ko pergi la cari sendiri... tak pun ko just go Fly Uncle Charlie Kite yourself...

Mudahbots said...

kenapa la masih ader makhluk yang x reti nak bezakan sistem oganisasi dengan sistem piramid...

aaron said...

Tahniah Tuan Tanah, eh Tuan Rumah... Ptg semalam hit 2 juta. pagi ni dah tambah dekat 4ribu. Ramai pengikut harian hu hu..
Teruskan menulis..

aaron said...

Ko pehal pcbahar. jam 4 pagi troll blog orag. Malam jumaat ni bini ko period ke ape? Dok usap pale botak tu dr jam 12 td masih tak klimaks ke ape?
Ko dah tertinggal nuuuunnnnn jauh di belakang. Dah puas kitorg diskas pendapat2 picisan mcm ko tanye tu.
Ko tak layak berada disini. Pegi dan dtg semula when you are well prepared and make us impressed.
syuh! syuh!

Asyraf said...

@pcbahar,

soalan ko tu.... dah sesangat lapuk.... ko jangan kata org kat sini tak boleh jawab..... dah malas nak layan soalan ni.....

banyak kat post awal awal...... dah pun terjawab.....

Adinda said...

He just being sarcastic guys
(Trying to bersangka baik here)

kyo said...

banyak info berguna kat blog ni.. saya baru je start baca blog ni semlm kot.. mcm melilea ngan cosway tu MLm jugak ke? tingin nak tau...

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

pcBAHAR troll tak ber IQ tinggi

simn said...

hail to AM ekekee

T J said...

PC BAHAR???

PC @ prebet constabebal???

or..

Personal Computebebal???

or..

Pencacai Cya nunalip???

ape daa....dah terserlah lagik menyerlah ke dungupiang mat rempitnyer akal ko wahai insan yang mengelarkan diri pcBAHAR...wahahahaha

T J said...

Dinda...


kopi woonek....

Adinda said...

Sarekk!!
Meh ai suapkan.

Anonymous said...

salam bro aidid, can u shed some light on this produk "bios life slim"? is there any weight to its claim?

onah onar said...

kalau gini le memang benor le bizns insuren tu ada unsur2 mlm sebgaimana pencerahan dari yob aidid ni- "Dalam kajian statistik mana-mana sistem MLM, dengan adanya kaedah tajaan dan sedikit komisen daripada jualan downline berbilang tingkat naik ke atas".. eeee teman rasa nak pegi kencing kat muka deme (mlm'es) yg tak paham2 ni, tepek anu teman ni tepat kat muka deme ni bior lenjun..semak!

Adinda said...

Kau ni onahhhh
Lagiler deme suke
Kihkihkih

Azahari Affendi said...

tahniah broooo.....!!!

love you... but im not gay btw...

im number 2,006,599...

if you are making profit out of it, u sure are a filthy rich guy by now..

Murguzz said...

http://www.vakoou2u.com/

Ini yang terbaru kot Aidid..boleh kaji dan ulas.....Terutama dari segi saintifik...mati pucuk kang....hahaha..

kr555zal said...

AM said:
"kalau kerajaan sekular Malaysia kita ni memandang serius isu halal-haram rezeki rakyat dan halal-haram punca rezeki kerajaan Malaysia... eerrrr... eerrr... BWAHAHAHA! I'm laughing at my own joke here"

ptt le msa kerajaan hntar bntuan makanan kt mngsa msa gempa bumi kt indon dlu,dorg baling batu kt helikopter yg hntar bntuan tu...

lalacici said...

2 juta hit..tp kecewa cket..ingt entry smpena 2mil ni pasal dR roze..xpela..sabar menuggu..aidid tggu 40 juta dulu kot ambik same target cam 2 Alam?? hee..

neway..congratez!!

Tulang said...

dR roze memang mengarut tapi dia guna MLM ker???

T J said...

aduyai...

onar bia betol beb...lu nak tepek mende alah tu...hmmmm....

tersedak gua bace tengah minum kopi adinda bancuh...(sebelom Jumaat tadi)...dah sejok kopinyer...(dlm filem masam2 manis)....

Ganaz lu beb....tapi wa suke...heheheh....

Mmg banyak dah pertolongan yang tuan AM kita bantu orang2 kat luar sana...aku sendiri dah banyak 4wardkan link blog Am ne kat sedara n rakan2 aku...samada dorg terima atau tak tu soal laen...yang penting kita dah tunaikan tanggungjawab kita bagi kesedaran...

Meh kita ramai2 doakan ~ M elingkopnyer L ahanat M elaun especially penganjur dan pencacai2 sekalian...yeahh...

ilufne said...

kahkahkahkah onah oiiiiiiiiiiiii!!!! dasat sungguh perlakuanmu ittewwwwwwwwwwwww! :P

Anonymous said...

1.tuan aidid,hangpa tolong siasat sat perhubungan antara tokey hpa dan surereturn.
2.kalau tak silap,depa puak-puak yang sama,berkampung di sungai petani.

T J said...

Tulang said:

dR roze memang mengarut tapi dia guna MLM ker???

Dia x guna kaedah niaga MLM...tapi wa dapat tau dari kwn2 yang dah guna produk dia kata membazir jer beli...mahal n ngarut hage barang2 dR.roze...

gua dengar produk jus mate dia hage kat 4rat lebih....makan kunun ada aturan n yang paling bez sekali...korang kena catu n pantang makan mcm2 benda....kalau x silap wa, jz makan sayur jek...baru jus dia beri kesan mendalaMMMM...gitu...
kalau korang ingat Aizat AF...dia kurus sebab catu makan nasi n banyak makan sayur....so watdehek perlu amek jus bladihell tu...

kalau siyes nak kurus, ikut nasihat doktor... (bukan dR miki haa)...amek makanan ikut sukatan...makan ikut, tu yang mcm MLM gak cartanye tu...pas2 banyakkan senaman... amalkan gaya hidup sehat...gerentee tak yah minum kejadah jus Monavabie ke...Cordy ke...Achummm berry ke...

Tapi, selagi ader yang percaya n mampu....suka ati masing2 lah...

Wa tanye Nabil....
Dia jawab....

~ LU PIKIRLAA SENDIRI ~

Adinda said...

Well, his hair kinda sexay lorh

Anonymous said...

Yeah..too sexay, Dr. Rozmey makes you wanna ..

makes you wanna..

makes you..

squirm..

with TERROR!

Anonymous said...

Dr Rozmey nyer wacana(?):

"DDR yakin jihad ekonomi yg DDR usahakan mampu bawa DDR dan insan lain rasai hina dan miskin disisi ALLAH dan gapai cintanya. Berani Kaya, Berani Takwa ,Jagalah Allah Pasti Allah akan menjaga mu. DDR Way."

Heh.



Dr Rozmey nyer mktg/compensation plan:

Pengiraan Bonus Tajaan

1. Sebaik sahaja anda sertai kami, anda adalah Pengedar A

2. Jika Pengedar A menaja pengedar baru, maka downlinenya adalah Generasi 1 (anak)

3. Pengedar baru yang ditaja oleh Generasi 1 (anak) pula akan jadi Generasi 2 (cucu) kepada Pengedar A.

4. Bonus tajaan untuk Generasi 1(anak) ialah RM 30.00 sekotak Bonus tajaan untuk Generasi 2 (cucu) ialah RM 10.00 sekotak

5. Untuk mengambil bonus tajaan downline, penaja (pengedar A) wajib membuat belian peribadi RM 450 pada setiap bulan.**** Syarat ini wajib dipatuhi untuk mendapat bonus tajaan

Contoh Pengiraan:

Jika pengedar A menaja 30 orang pengedar (B)dan setiap seorang pengedar B pula menaja 30 orang pengedar (C) maka contoh pengiraan bonus adalah seperti berikut;

Bonus A = [30 x RM 90.00] (Bonus Generasi 1/ anak) + [30 x30 x RM 30.00] (bonus Generasi 2/ cucu)
RM 29,700 Bonus tajaan sebulan


Ho ho ho.

Adinda said...

Hohoho way to go Lola
Ur d bomb bebeh

pcbahar said...

Laaa.. komer marah kat teman pasal apa? Nama teman pcbahar pun salah? pcbahar tu singkatan pakcik bahar la..

Yang teman tulis kat atas tu dalam ayat sindiran la.. Sarcastic kata ong putih.. Itulah ayat-ayat yang nak menyedapkan kerja-kerja meniaga larut malam ni..

Lagi satu ayat paling best.. Yang masuk MLM ni yang rajin saja yang akan berjaya. Kalo nak berjaya macam aku kena rajin, ligat, berani macam aku.. kalo engko malas memang tak berjaya..

Haa.. gitulah ayat-ayat power dema..

Dilla said...

sian pakcik bahar kena lahar. bertabahlah pakcik, pakcik nubi, sebab tu org ingat pakcik troll :)

cek chun said...

Pokcik tu dah lama kat sini. Cuma jarang bersuara. Sila up kan daya bauan anda untuk menghidu d real troll.

And please kekadang nak carut pun kena ada seni gak. Kalau tak pandai, don't do it. Buruk nau aku baca.

pcbahar said...

Takpe, takpe, pakcik maafkan walopun mengkomer tak minta mahap..
Cuma nak kabor lain kali kenal dulu mana kawan mana lawan, barulah boleh carut sedap-sedap.. Tapi pakcik memang tak suka carut.. Kalu mengkomer carut kat MLMers, itu pakcik sokong..

Pakcik ni dah lama benor hot/bengang kat MLMers, tambah-tambah yang disokong oleh Dr Mickey dengan mat kopiah.. Tapi pakcik tak pandai nak counter.. Mujur ada blog Aidid ni.. Pakcik nak buat blog macam ni tak mampu..

Metafora said...

AAaaaaaaaaaaaaa...

Asyraf said...

Steady pcbahar.

aaron said...

tu la pasal... lepas adinda bgtau baru tingat.. Mcm pernah aku dengar nama ini, tapi di mana ye..?
Ye ye.. dlm komen entri2 lepas. pcbahar, Maafkan teman ye yeop...

pcbahar said...

He he pakcik memang steady jer.. Dah pencen ni pun masih sibuk dengan macam-macam kerojer.. Tu sebab jarang dapat bagi komen.. Pisau motong gotah tak berasah lagi.. Teman pun noreh weh, macam Aidid..

Nanti kalu ada masa nak juga storykan sejarah pakcik dulu-dulu dengan MLM ni.. Zaman-zaman Newton, Fortiss, ADS, Direct Circle.. Aidid pun belum lahir lagi gamaknya, takpun masih bayi..

Nak tidur dah ni, esok nak pergi BERSIH.. Eh, bukan BERSIH tu, nak pergi bersihkan kebun la...

azwan said...

Kah kah kah!!!

Pokeviral said...

sapa2 yang nak try gym konsep baru area subang boleh try usha2 web ni,,

http://www.facebook.com/pages/Fitness-Paradise/188039617886650

bro aidid rasanya xperlu sebab ari2 motong gotah eksesais tangan,kah3!

T J said...

Salam,

walaupun pcBAHAR dah memaafkan peng comment kat cne...gua masih tak puas ati!!.....


Gua harus mintak MAAF kat pc a k a Pak Cik ne...kenkadang dek kerana hangin sangat dengan banyak kisah M eniaga L arut M alam ne...gua terlepas pandangan statement yang di paparkan... Tapi,,,,kalau wa tak silap mmg Pak Cik taip tu ayat nak kena baham???...pape pon...soree yek Pak Cik...kalau betol lah lu dah tua sebagaimana didakwa...hehehehe....

Motong gotah tak po.....jgn motong 'double line'..padah!!

T J said...

Dinda...

mane kopi nyer??....

hausing ne....

T J said...

Adinda said:

"Well, his hair kinda sexay lorh"

Wonder why women likes dis dR. roze's hair stalo...

cer bandingkan dengan bekas mentri J asa K epada R akyat??...wahhh..kalau tak kembar...sapa lebih??...heheheh

Mane kopi nyer....huhu...

Adinda said...

TJ
TJ
TJ
Meh dok ngan Dinda la. Hari-hari ai buat kopi kat yu.

Arya Dröttningu said...

Me thinks a certain someone needs to take sarcasm classes, pronto! Dinda can teach ;)

Ikan said...

huhu... people just want to believe what they want to believe. Even if they're wrong, it doesn't.. huhu...
see no evil, hear no evil, speak no evil????

There's a book called 'The Big Short' about financial institution/wall street/scams etc.. pretty interesting..

pcbahar said...

Pakcik ni orang lama.. Nanti mengkomer dah separuh abad macam pakcik ni mengkomer tahu la.. Dah tak kuasa dah cakap direct.. Tu yang pakai bahasa sarcastic.. Contoh kalau kita nak marahkan anak-anak supaya jangan main sungai bahaya nanti lemas.. Kita tak kata 'jangan main sungai, bahaya, karang takut lemas.. Apa yang kita akan kata.. Pergi la, pergi mandi sungai tu lama-lama sikit, bawa tikor bantal sekali..

Macam tu juga bila bab MLM ni, pergi la, pergi buat MLM banyak-banyak.. Bagus bila semua orang jadi jutawan. Esok buleh aku numpang senang.. Mun kamu dah ada kereta mewah aku buleh numpang..

Macam tu le lebih kurang yang pakcik tahu.. Letih benor baru balik bersih tadi..

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

sebagai gentlemen..gua mengaku salah kepada pcBahar..maafkan saya sambil cium tangan nyer..

saya ni pon low iq gak..LOL..

Adinda said...

Pokcik, u sound like my mother. But u lagi cool sebab naik moto beso.

Sarcasm always work. Kekadang bila bertekak dengan MLMer yang dungu piang, buat ngabih air liur jer. Kering tekak dibuatnya. Or in this case, wat penat menaip je yeop.

Niway, I do respect those yang tak jemu melayan trolls, especially abe Azwan. U make us see their dumbness in no second. Kewl!!

Anonymous said...

takpolah pokcik bahar..masa2 ketandusan troll ni, biarlah kononnya pokcik jadi troll sekejap

azwan said...

Yeap...those MLMers deserve no respect. Penyamun berkopiah, tu la diorang bagi aku.

Aku ada pikir nak discuss dgn one of lecturer kat UKM, buat detail research pasal MLM, cover dari segi social, economy, hukum, health, case study, business plan, blablabla...complete. Fair research, biar holistic. Kalau ade 1000 positive points pasal MLM, biar dia letak. total few thousand pages pun ok. aku tak peduli ape outcome. yg betol tetap betol, salah tetap salah.

pcbahar said...

Dulu pakcik berkhidmat di Sarawak. Tahun 1990 balik ke Semenanjung. Gaji dah rasa kecik. Then ada satu makhluk ajak join Direct Circle. Rasa-rasa macam minat la pulak, maklumlah dijanjikan dengan bulan dan bintang. So rajin la pergi meeting, team building leadership sumer.. Dapat la juga pangkat GM (bukan general manager, tapi group manager). Masa tu rasa glamour la sikit sebab gambor masuk majalah. Merasa la naik pentas PWTC ambik anugerah. Tu boleh buat modal nak kembangkan perniagaan kononnya.

Ada sekali kami leader-leader ni dijemput ke head office di Bukit Mertajam. Saya masih ingat managing director dia Cham Lin Teck punyalah semangat dan friendlynya menerima kedatangan kami. Dalam sesi soal-jawab sempat saya bertanya, agak-agak sampai bila DC ini akan bertahan? Bolehkah encik Cham jamin yang DC ni akan kekal selamanya? Jawapan yang diberi biasa la, tentu anda pun boleh agak, kan..

Dipendekkan cerita selepas itu pakcik pun makin slow.. Ada banyak faktor. Antaranya mungkin ketepuan pasaran, dan kompeni dah tak boleh cope dengan kerenah distributors..

Dengan itu pakcik pun bertobat dah dengan meniaga larut malam ni..

Apa yang pakcik nak citer ni ialah ahli-ahli MLM ni dah diberi perisai yang boleh menangkis pelbagai hujah. Oleh itu kalau kita nak berhujah dengan depa kita mesti banyak peluru. Kalau tidak perisai depa susah nak lut..

Macam yang Aidid buat ni memang pakcik respek habis. Tu pasai pakcik sokong.. Cuma pakcik tak cukup ilmu nak berhujah.. Tapi kalau sempat pakcik mencelah la juga..

T J said...

Gua feel la...Yang tuan AM kita ne dok guna bahasa campuran (semua sekali di campur....CIMB) coz nak tembusi perisai2 yang P C sebut tula....dan dengan gaya nye tersendiri ne la yang meng hitkan blog ne ketahap 2M and counting....

Kita kalau tak a k a malas nak bertekak / berhujah dengan MLMers ne...jz 4ward kan jer blog AM ne suh dorg baca...(dicadangkan copy paste yang berkaitan mengikut kes / tajuk tertentu) supaya yang nak di brainwashkan tu tak terkeliru dengan banyaknye hujah2 AM....

contoh..

kalau mamat @ mangkok ayon ke bulat ke...pencacai Hai-O...NAH!! sedekahkan fact2 yang ada dalam blog Optimus...Musimus...ke apa mus lagi haa...gua pun dah lupa...(x minum kopi abe Azwan lagik, tu yang lupa tu..huhu)Kalau ader lagi alasannye...ajak dia join kite kat cne and discuss baik2...kalau xnak kena sontot...suh dia bentang dia punya point....and bak kata abe Azwan...kalau betol kita kata ok...kalau x...heheheh faham2 jer lar....

LU PIKIR LAA SENDIRI..............

Dinda....betui ne?

Dinda....NAK?

Kopi AH ader x?? (satu2nyer kopi yang hanya diguna pakai)....

Adinda said...

Apa sebut-sebut nama ai nih? Tak cukup lagi ke kopi tadi

Anonymous said...

A'leaks leh go mainstream & contribute article series kat paper, "newspaper" versions of existing entries, perhaps?. And AM leh collaborate ngan azwan & other otai followers who are experts in respective fields to co-contribute analysis from relevant angles for the articles.

AM can be known under the pseudonym Buckethead & azwan..Dr. Evil? Heh.

ps Dinda serve kopi "8 jam" ker kat TJ? Heh

pcbahar said...

Risau pulak teman mikiokan pasal Aidid ni.. Pernah tak kita terfikir yang Aidid ni sebenarnya menggugat ramai makhluk MLM? Kalau kita anggap MLM ni macam mafia, kiranya Aidid ni dalam bahaya.. Memang mafia.. Depa ni boleh upah sniper untuk tembak Aidid.. Ish takot teman mikiokannya..

Ada satu citer kabor angin, entah ya entah tidak. Ada satu jurutera telah berjaya menghasilkan enjin guna air saja, tak perlu petrol atau diesel. Theoritically air itu ditukar menjadi gas HO dengan begitu efisyen sampai boleh menjalankan enjin sama seperti guna petrol. Usaha engineer ini tentu mengancam industri petroleum, oleh itu dia terpaksa di 'erase' dari muka bumi ni.. Oleh kerana begitu besarnya bisnes petroleum ni, engineer itu dihapuskan. Kalau dia hidup kan menyusahkan tycoon petroleum dan semua yang bersangkutan..

Wallahuallam

Anonymous said...

Pokcik Bahar, pernah. All the time. Am sure majority followers pernah terpikir, and we hope for his safety & god bless his deeds.

hyelbaine said...

The story has some truth except the killed part. The way corporate america works is not killing people off like you see in the movies. That would be too obvious.

They just lobby harder, claim patent violation and drag you to court long enough till you become bankrupt.

Adinda said...

Aminnnn...
Selain pembanteras MLM, abe aidid juga menjadi idola for his 8 children sampai ada kopi 8 jam telah berjaya dicipta dengan jayanya.

And u can see how the coffee effect some of us here... Haiyohhhhhh..rimas tau TJ

matsom said...

@pcbahar: tu memang cerita karut setaraf dengan Air Mizam yang boleh baikkan semua penyakit dan jadi kegemaran peminat-peminat conspiracy theory seluruh dunia, starting point kat sini dan sini

re. AM's safety: of course we can never be too confident, but until the bigwigs(=little Fir'auns) at the top of the pyramid see their revenue drop like crazy due to this blog, I'm pretty sure they'll be content with seeing their expendable, pond-scum-level gurkhas taking random potshots here and there :-P

Anonymous said...

Takder ker orang2 MLM nak singgah sini malam ni.

You know..leh kita sembang-sembang.


word verification: boner (makin lucah wv ni!)

SilentReader said...

mod's comment: the 100'th comment for a 2000000++ views edutainment blog.. proud to be here.. =)

btw, just wondering, is this blog here hack-protected?? hoping whatever happened to SNTM previously doesn't happen here..

lokokoko said...

Aku jgk ade Cadangan

aku nak mintak Aidid wat article secara general mengapa kite kene benteras MLM ni

aku nk mintak ianya simple sb org2 MLM ni ade ramai yg bengap and ade ramai juge buat2 tak paham

bukan sahaja simple malah conclusive supaya diorang xde arguement lg yg boleh diberikan

ianya patut merangkumi byk aspect sb ade orang pasal agama ni boleh yakinkn dia... ade org dari aspect lain pulak


aku jgk mintak ianya boleh di Print out sb org MLM ni bile aku suruh bace Blog ko diorang mule byg alasan cakap ko byk carut2 la..

My Blog said...

mungkin pakcik Aidid kena buat rally BERSIH jugak ni. nama perhimpunan tu;

BERSIHKAN MASYARAKAT MELAYU DARI MLM 1.0

berarak kat Putrajaya menuju ke bangunan JPM, hantar meorandum kat DS Najib.

cuma tak tau la kalu kena serang dengan FRU jugak ke tak

amacam? boleh ka? kalu boleh, saya nak daftar nama 1st

LOL

Adinda said...

For being the first person, u have to wear the kfc bucket and hold a mop stick.

Mau??

Metafora said...

My Blog,

kompem kene semburnye..mana boleh wat perarakan dan perhimpunan kat malaysia ni..HAREMM..nnt muncul plak ilmuan salafi wat kuar 'fatwa' MLM ni halal suci lg murni..mau ka? hahaha..

sape join perhimpunan nnt kene blasah ngan PERKASAM yg diketuai oleh ACK..eh,ACLL..gangster beb..takottt~~

DS Najib tidak akan terima memorandum sbb nnt boleh menjejaskan pendapatan beliau melalui cukai MLM nih..

Adinda said...

That gomo guy is looking for apprentice.
Wanna go over there Met?

aaron said...

pcbahar, theory air ganti minyak (bahan bakar tu) tu dah lama muncul. Citer sebenarnya tak pulak teman baca. (Ye lah topik tu tak berape menarik hati teman). Tapi teman ada nonton movienya (citer fiction), cuba carik The Saint (Val Kilmer, Elizabeth Shue - 1998? 1999?) Gitu le citernye.

Mudahbots said...

pcbahar..

sorry wehh... aku salah paham dgn hang...

nampak sgt aku ketagih troll..

Asyraf said...

hehehehhehe... ketagih troll tu.....

Eliza said...

O Aidid..where art thou? Let us here know u're okay dear..Say something...

Aidid Mu'addib said...

What the.....? Okeh?
Tgh nulis neh.... sambil2 mesin gotah.

pcbahar said...

He he.. tak kisah le citer tu karut ke apa.. Tapi yang teman nak kabor Aidid ni sangat membahayakan profiteers tu.. Aidid tak nboleh dedahkan identiti dia.. Biorkan dia terus menjadi misteri nusantara..

Lain la teman ni kat alam siber ni memang sejak azali lagi pcbahar.. Teman tak pernah menyorok, kat fb pun itu, blog pun itu, email pun itu juga.. Ater macam mana mengkomer kata teman ni troll?

(eh, troll tu menatang apa hah?.. bebenor newbie ni... heh heh)

Eliza said...

Whatdehelloanybodyhome? New update today sambil motong gotah.. Okeh? ;P

Anonymous said...

troll tak baca benda2 macam ni..depa cuma baca carutan carutan yang ada diselang selikan dengan bisnes scam diorang je..diorang kan bebal..tau nak pangkah je pastu cuba menegakkan benang yang basah..

azwan said...

pcbahar,
aku tau ko bukan troll dari first moment ko belakon jadi troll tu. aku tau ko org lama. kah kah kah!! jgn mare brader.

Adinda said...

Meh la ai jadi troll. Payah nau. Jap nak pikir nak kutuk pasal ape ek

Hasbi said...

Apa la masalahnya nak pening2 duk pikir pasal MLM ni bangang ke tak..some people buat sebab nak duit kepentingan sendiri..bukan kisah pun piramid ke tak. Aku dulu pernah buat dapat masyuk gak. Janji dapat dana banyak and sekarang boleh bukak konvensional bisnes dengan network lama aku..maybe tu kebaikannya kot. Tapi tak perlu nak pening cari masalah MLM/DS/networking semua ni..semua tu punca rezeki..nak buat, buat la..taknak sudah..peace!

Aidid Mu'addib said...

That means, sumber bzns ko skrg ni sumber haram-laknat macam cibai bloody fuck la erk? Janji dapat dana yg banyak ... kalau menyamun, merompak, melacur dan berMLM boleh gak dapat sumber modal yg besar yg boleh dibuat kilang perabut, buat kilang kicap, buat bzns konvensional servicing, buat kerja kontrak bangunan... lepas tu boleh kasi emak-bapak pegi haji, kasi makan-minum anak bini....
Hebak mung! Mung memang hebak...
Did I say mung hebak? Mung memang hebak!
Boleh buat contoh utk org meleis yg dungupiang tahap cipandungu... yeay!

Aidid Mu'addib said...

Kalau nak melacur... ko kena tunggu geng gayboy Malaya utk melanggan bontot ko tu... pi la buat blog cepat2... tunjuk gambar bontot gebu, siap posing2 gitu. Mesti ada gayboy yg byk bulu dada minat kat bontot ko beb...

Apa kesah? Janji dapat dana yg banyak utk buat bzns konvensional kemudian hari... itu semua punca rezeki what? Nak buat buat, tak nak buat sudah... kepala bapak hatok ko la...

p/s: Kalau nak terjun gaung, jgn lupa inform kat blog dulu erk... boleh org ramai tepuk tangan ramai2... kurang sket zuriat species meleis kat Malaya ni... good for the future of Malays, you know.

azwan said...

Ini buta2 tak kesah Halal Haram neh. Asal duit masuk poket cukup. Hal ko, hal ko...hal aku, ko jgn nyibuk.

Asyraf said...

@Hasbi,

betul tu ... peduli apa duit halal haram kan....

janji asyukkkkkk........... pakcik kayo.....

lapas aku nak jadi pimp... sapa nak ayam boleh contact aku..... janji masyukkkkk.........

Asyraf said...

aku buat package.... langan ayam dapat kopi azwan...... huhuhuhuhu...

kasi power..... pakcik kayo......

Adinda said...

Woww abe hasbi
Lawa sepek. Mesti rajin senyum sampai cair prospek ni. Patut pun masyuk.

pcbahar said...

Ikut pengalaman teman la, masa buat MLM dulu mak datuk macam dunia ini ana yang punya.. Analah orang yang paling bijak, buat bsines modal kecik tapi untung besor. Jual sabon jer tapi boleh pakai mercedes (itu upline teman la..) Siapa tak buat bisnes teman ni bodoh bebenor..

Pendek kata semuanya bagus belaka.. Jalan pun udah lain.. Nak pula bila dapat anugerah naik pentas kat Hotel Exselesa kat Ipoh tu.. Jalan melenggak kata orang Perak.. Nyombong beb..

Kekadang malu teman nak ingat balik.. Mujor la tobat cepat.. Ni bukan setakat tobat, malah rasa macam nak berperang pulak dengan dema.. Maklumlah bila kita pernah berjaya sikit dalam MLM (sikit je bukan banyak pun), kita pula jadi sasaran orang-orang yang baru nak buat ni.. Macam-macam janji, nasihat, perangsang, cabaran dema bagi suruh teman buat balik.. Jenbuh pula teman bersilat ngatakan TAKNAK.. Tapi ye la, kita ni orang Melayu payah nak kata TIDAK.. Tapi dema tak paham bahasa.. Nak jer teman buat banner besor-besor letak kat feature wall teman "MLM? Minta mahap"

Adinda said...

Pokcik,
Boleh je buat tu.mu nulih beso-beso buat pic profile kat FB. Kendian letak kat blog moto tu.baru la ngam. Sama beso!

Xselsyer tu indah rupo kat website jer. Bathtub pun berlubang compang camping.

Azrul said...

huhu..

troll?...

bro azwan.. layan baik²..
Biar die wat KPI die sbg troll dlu..

ilang nnt bowing lak

azwan said...

Uih, aku jentik pun idak. Yg tak layan dia baik2 ialah tuan blog. Bukan aku. ko tgk komen aku dua tiga kerat jek. keh keh keh...

matsom said...

Nyahahah datang lagi troll spesis Robin Hood guna MLM untuk tujuan 'murni', dok laa lama-lama sket sembang-sembang ngan tuan blog sambil tunggu 'rezeki' masuk >:)

cerita lain, menyambut posting beberapa troll anti-MLM kat atas, ni cadangan aku:
- link/tags untuk entry yang general (like this one, or the MLM-mormon connection etc.) & musik/gitar posts
- insider information? whistle blowers? where art thou... takkan nak kena offer pitih gak kot?
- exposé on some of the hardcore MLM personalities(=crooks) (e.g Jason Kok)

Anonymous said...

Ya Hasbi, buat aper nak pening2 dari mana sumber duit. Janji masssyukkk & leh mentekedarah dengan duit tu. Kubur masing2 ek ek..

Well..so looong suckahh!!!

syukur said...

budak lagi hasbi ni. ejakulasi masih guna tangan lagi

fardy said...

aku memang suka aidid nie.. boleh aku katakan mcm revolutioner anti MLM business...i think hes got a point...dh lama dh aku dok follow ..tp ada la beberapa entries yg tertinggal... coz aku busy.. but lagi 1 aku suka ayat dia mcm rapping..what the fuck...fuck u dumbass...hahaaa..LOLZ, sape2 yg rasa tulisan dia sgt tk beretika + tak ikut budi bahasa budaya kita... akan terasa mcm cacing kepanasan ! whatever it is..i will continue observe and read the info that u bring bro...TQVM!!!

Hasbi said...

Gila babi la korang..kutuk orang nombor 1 sial..bahasa macam sial..baik ko cakap semua bisnes ni sial..McD pun buat franchise, ada orang join venture tapi down jugak..tu pun bisnes sial la kan. Ko nak kutuk2 aku buat bisnes MLM dulu buat apa..bukan aku buat tipu2 orang ke apa..tapi seriously ayat ko macam sial..ko macam umat lain bukan Islam doh..dari hati aku cakap kat ko. Aku nak cakap aku alim ke apa, takkk..tapi korang semua tak leh blah dow..seumur hidup aku pernah jugak kena tipu dengan MLM, sikit pun aku tak jadi macam korang, kutuk2 gila babi tahap dewa macam orang kafir. Nabi x ajar macamni la sial..ko ikut sape sial...

hyelbaine said...

Hahahahha....panas-panasss....zaasssss.....hahahahah

Hasbi said...

Harap orang Islam tapi nasihat macam sial..aku suka jugak kalo korang nasihat yg elok2..tapi semua macam cibai, ko cakap 1000x ko orang Islam pun aku xpercaya..sorry la aku main isu sensitif..tapi tu pandangan aku kat korang..semua nak kutuk, memang takde benda betul la pada korang..celah mana aku xkisah halal haram..korang je yg cakap tu rezeki haram..padahal jual produk je pun..heh gila la aku terkejut tengok korang punya ayat..

hyelbaine said...

And then?....

Aidid Mu'addib said...

Cakap macam sial, tapi takde scam telan duit org lain...
I can live with that.

Tapi ko dol... TOTAL SCAMMER macam pundek - generasi meleis haramjadah tu dol... jenis yg elok suap kat khinzir aje - gemuk jugak khinzir tu - boleh buat BBQ kat apek tak istinja'. Satu sen tarak guna pada org Melayu di luar sana. Menyusahkan masyarakat aje idup nak buat apa? Hopeless...

Like I said - generasi haramjadah damfaks... dan skrg dah PEMES! Congratulations boy!

Hasbi said...

sudah la ko..

hyelbaine said...

Hahaha....

Serious tak boleh blah. Sama-kan franchise with MLM.

Damn....

What entertainment on such a hazy day. Apa lagi perumpamaan kau nak pakai hasbi lepas nie?

MLM sama dengan company/corporate structure? Or MLM nie sama mcm konsep pahala ajar org mengaji?

Hahahaha.....

Aidid Mu'addib said...

Nope... tak sudah lagik... byk lagik SCAM dan SCAMMERS macam lu org aku akan bongkar seterusnya - memang haramjadah punya bahalol meleis - poket sendiri aje yg dikesah erk? Damfak fakshit.

Mudahbots said...

hasbi said

....kutuk2 gila babi tahap dewa macam orang kafir. Nabi x ajar macamni la sial..ko ikut sape sial...

July 12, 2011 3:11 PM


siapa yang sial sekarang nie???

Hasbi said...

hahaha kutuk jela korang sampai mati..banyak pahala tuhan nak bagi..korang xtau apa benda aku buat nak kutuk macam apa yg korang paham kat MLM lain..macamla aku xpernah jumpa MLM yg menipu macam yg korang jumpa..macam sial ayat..

Mudahbots said...

baine..

dia sengal kat otak... x boleh beza mlm dgn franchise..

mangkuk...

hyelbaine said...

Hahaha....nak quote Nabi...ada hati kau hasbi.

Nabi mcm mana SUSAH pun masa nak meniaga utk cari makan/hidup sbb kena pulau dgn org kafir TAK PERNAH menghalalkan benda yang HARAM so that perniagaan dia boleh survive.

Read up on your history first before running your mouth off boy.

Hasbi said...

dahla mudahbots..aku bukan buat MLM pun skrg..aku just takleh trime korang punya ayat carut2 macam sial..

Hasbi said...

bodo la baine..aku bukan qoute psl berniaga la sial..tp cara korang nasihat tu..'dakwah' cara nabi korang tu..

hyelbaine said...

Takpa...

Kita sama2 dosa hasbi. Kau pun mencarut gaks kan?

Muahahahahahahhaha

Btw, mcm mana kau suci-kan or halal-kan modal yg kau dpt dari MLM dulu? Kira bayar zakat tuh kaow tim semua lar yek?

Mudahbots said...

yang ko panas ati nie naper?? ko buat perkara mungkar dan terjejas sebab blog aidid nie ker??

cer citer skit..

hahaha.. emo plak tue.. macam bapuk aku tengok ko nie...

Hasbi said...

alaa aku jual produk je kot..takkan tu pun haram..payah la macamtu..alaa aku carut sikit je..testing..hahaha

hyelbaine said...

Nabi aku? Nabi aku ngan Nabi kau lain ker hasbi?

Aku tak rasa lar Aidid nie pangkat Nabi. Setahu aku Nabi semua orang sama saja.

Unless lah ada Nabi yang ckp boleh ambik ROI from MLM utk buat business conventional.

Nabi mcm tuh aku tak ikut lar...

Muahahahahhaha

Hasbi said...

aku panas dgn ayat korang mengutuk la..sape tak panas dohhh..nak masuk baik2, sekali kene tendang mcm siut.

Mudahbots said...

hasbi,

ko marah sebab ko buat mlm forex ker??

MENGAPA PERLU SERTAI KAMI ??

1) Global Forex program,satu dunia boleh sertai

2) Syarikat Sah dan Berdaftar di United Kingdom

3) Pendapatan Pasif Harian 1%-3% Tanpa Menaja.

4) 10% Bonus Tajaan Terus.

5) Bonus Pasangan 10% dan Maksima Rm6250 Seminggu.

6) Bonus Matching Roi Downline sehingga 10 Level.

7) Bonus boleh dikeluarkan Melalui Liberty Reserve Setiap Hari(Euro10)& boleh juga tunaikan dgn Broker & Mtrader.

Kami ada PLAN HEBAT untuk anda, anda join dan anda boleh turut menaja dengan bonus tajaan yang tinggi. Jika tidak mampu menaja, anda masih boleh terima pasif income dan downline percuma dan insentif dari hasil kerjasama admin dan ahli lain semua.

Anda mula kenalkan kawan dahulu. JANGAN RISAU, kami berikan anda laman web promosi PERCUMA, cuma minta kawan-kawan anda buka laman web anda. Boleh SMS atau email kepada mereka. Kami bantu dengan system auto-downline yang hebat. Maknanya anda akan dapat limpahan downline dengan cepat dari tajaan upline anda.

Pelan Pemasaran kami MUDAH DAN JELAS dan menguntungkan semua!Anda menaja ada bonus dan jika anda seorang yang pemalu dan tidak pandai menaja pun ada pendapatan pasif harian..hebat tu!!

Anda diberi laman web PERCUMA untuk promosi. Kami menyediakan sistem website yang beroperasi 24 JAM, dan membolehkan anda menaja ahli pada setiap masa dan selamat. Dengan laman web percuma daripada kami, anda berpeluang untuk membina downline dan anda juga dibantu oleh admin dengan sokongan laman web dan info aktiviti .


http://www.speedlineforall.com/

aku amik dari profile ko @ my blogs..

nie ker yang ko nak bangga2 kan tue...

hyelbaine said...

hasbi kau panas sbb kena kutuk? Ala-la-la-laa...kesiannya...

Kalau mcm tuh, kau pun mesti panas bila org kat sini komen ORG MELAYU BODOH sbb masuk MLM kan kan?

Pelik gaks...apasal aku tak terasa pun panas bila baca statement tuh...

What think?......

Hasbi said...

apa la masalahnya korang ni..buat investment pun salah, bisnes pun salah..

Hasbi said...

memang la ko xpanas sbb orang tak kutuk caci ko..aku pun xcaci ko..adoi

hyelbaine said...

Ek eh mudahbots....

Dia ckp dia buat MLM dolu-dolu jer...itu pun jual "product" punyer..

Issh kau nie...FOREX MLM tuh cerita lama kot....memandai jer kau nie...

Mcm dia kata...WALAUPUN ada ciri MLM...dia bukan MLM mudahbots...itu INVESTMENT...

Ye ler....EJAAN dia kan lain...

MUAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH

wv: nonses (mcm dah tau2 jer aku melayan troll gugel nih :P)

Hasbi said...

ek eleh kutuk lagi...aku ingat dah habis..apsal investment ni salah plak? sebab die ada hierachy? semua benda haram..CONFIRM haram ye.

hyelbaine said...

@hasbi,

So the forex MLM is an investment eh? Good on you. I've always been interested in forex but it's always too much closer to gambling for me.

Anyways, since you're selling the investment, I'm sure you could answer a few of my queries with regards forex in general.

1. Do you believe that MYR would dip below USD 3.00 before the end of the year? You know, I'm not sure if I should short or long MYR.

2. With the whole Greek debt crises, where do you believe that the Euro will be heading. A lot of people are shorting the Euro but long on the British pound.

3. The recent job reports from the states didn't bode well for the economy. One should dump the USD then right?

Let's start with those 2 shall we?

Mudahbots said...

aiseh..

sori baine.. aku x tau forex mlm tue bukan mlm... my bad my bad...

Hasbi said...

Baine,

1. yang currency tu memang aku tunjuk kat table yg latest..USD 2.58..tapi still untung jauh dari ASB.

2. yg tu memang risiko dia..aku xleh kata benda ni untung sampai bila2..investment mmg ada risk..high risk high return..nak cerita rugi, mana2 investment pun ada rugi..so optional utk orang. so far 7 bulan belum rugi lg.

3. macam main forex jugak..

Hasbi said...

dah le mudahbots..ada je benda ko nak cucuk2..

Mudahbots said...

bila pulak aku cucuk2... ingat aku gay ker macam ko..

hahahaha...

Hasbi said...

mudahbots,

ceh..tengok tu..cakap aku gay plak..dah le gile..

hyelbaine said...

hasbi,

You did not answer the question. I did not ask you what your published rates for USD is. I asked you if one should short or long the MYR. Didn't you understand the first question?

Second question I asked you about the EURO. I DID NOT ask you about investment gains or losses. Again, did you not ready my question?

My third question was again about USD. If one should dump USD in favor of other capital preserving assets. And you reply was "mcm main forex jugak"?

Those questions are related to FOREX and macro-economics in general. Since you're an INVESTOR, you should know that.

Right?

Hasbi said...

hurm...ko tanya pasal forex ye..ko jgn gelak plak kalo aku cakap aku xpenah main forex..tapi baru nak jinak2..so soalan yg ko tanya tu, i'm sure semua tu relate kat forex saje..ko bg aku masa utk cari jawapan tu..btw, refer kat www.speedline-inc.com (official web) ngn www.speed-trader.com..

nanti aku roger balik..sory aidid pinjam ko punya blog plak utk benda ni..haha

Mudahbots said...

kata occupation ceo..

x kan x leh jawab soalan tukang angkut kon LDP kot..

hehehehe..

hyelbaine said...

1st rule of investment: DO NOT invest in something you do not understand.

So if you're still new, what do you tell your downlines? On what grounds do you advise them?

Just join aka give you money and hope you get returns?

So if you don't know what the market is going to swing to, how do you manage? Ker main tibai ajer bila nak beli/jual currency?

So you don't understand forex and macro economics but hope and pray you make a profit? So tell me, apa beza dgn tikam nombor then?

Mudahbots said...

baine,

sekali promote pkai ayat standard daa...

tanya lebih2 mana tahu wehh.. kena la balik tanya upline dulu..

hehehehehe...

p/s: klau dia jawatan ceo, apa jawatan upline dia ekk???

matsom said...


Um, jadi ceritanye kat sini mamat hasbi ni asal join MLM (jual produk aje), pastu dah kaya da guna duit tu 'invest' dalam forex?

matsom said...

/me kena tinggal komuter :D

p/s hasbi, jangan laa lari bang, dok dulu cerita pasal mikro/makro ekonomi ngan Baine!

Adinda said...

Oh dang! Wrong post!

hyelbaine said...

@ mudahbots & matsom,

I think I, a simple LDP traffic cone mover should be learning from a CEO rather than the other way around right? He's an INVESTOR while I'm just..well..I'm just someone who moves traffic cones for a living.

:D

Mudahbots said...

hasbi aka hasbullah hasmizan..

meh citer skit dah berapa lama ko buat kerja nie..

sebelum nie ko dah pernah buat usana dgn ads4bucks..

pastu ko nak buat aper plak pas nie??

blog aidid nie menyekat peluang 'bisnes' ko ker??

hehehehe..

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:i9aXpBL-5uQJ:202.190.177.176/profile.php%3Fuser%3DBoss01+%22HASBULLAH+HAMIZAN%22&cd=6&hl=en&ct=clnk&gl=my&source=www.google.com.my

Mudahbots said...

baine...

tue la pasal... first time aku nampak ceo kantoi dengan 'LDP traffic cone mover'

hehehehe...

Aidid Mu'addib said...

Aku yg motong gotah mmg takleh nak join discussion la erk? CEO deeeerrr.... woohoohooooo! Aiyoyo ane...

Camaro182 said...

superb laa...rajin tol ko taip bnda gni kan....dlm panjang2 karangan ko nie, ko terjemahkan MLM sistem piramid pom da salah derr...isi dlm jer kadang2 leh pkai...yg ko wat sistem piramid tu bkn kat MLM jer kn...sistem ni pom di aplikasikan dlm sumer sektor gov mahupom swata termasuk la kompeni ko sdiri...yg wat sistem piramid yg diharamkan suatu mas dulu adalah syarikat yg nk main2 jer...tp yg kene tempiasnya kat kompeni MLM lain yg wat scare serius yg xde sistem piramid...yg dikatakan piramid adala pembahagian bonus bertingkat...reality bukan sistem piramid skang bonus dibayar secara sama rata dan telus...ade fhm?xfhm blaja la der...cari ilmu dlu...kui3...wehh,,i komen google bya bpe kat ko?aku nk wat gak la propaganda cni...rmai jerk yg komen..masyuk gak kn...dpt gak income pasif...janji masyuk...kui3

hyelbaine said...

@mudahbots,

It's not about kantoi. I'm giving him a HUGE benefit of the doubt that his FOREX business is not an MLM (:P)

My only query is he does not know what he's doing which means he does not know how the business works which means whatever gains he makes is pure luck because to time the FOREX market requires understanding of economics and reading financial reports/market updates.

So how does he 'advice' his downline..oppss..i mean clients then? That's why I asked the difference between playing FOREX blindly and tikam nombor?

Mudahbots said...

ohh x lupa jugak, ceo pertama dapat masuk wall of shame penoreh getah yg paling terkenal..


keh keh keh...

Aidid Mu'addib said...

Ada mamat tertinggal sampan tinggalkan komen kat blog aku der... hahaha!

Mudahbots said...

baine..

HUGE benefit of the doubt that his FOREX business is not an MLM (:P)

hehehe...

i like...

T J said...

Halamakss.....

Nampaknyer hanyer baine, azwan, AM, mudahbots ajer yang faham akan c Hasbi nyer kekeliruwan??

Nengokkan gamba hasbi...ader iras2 gamba yang AM gunakan dulu....cume senyumnye laen sket...bak kata Adinda...'seyum prospek'...heheheh...

Gua rase c Hasbi ne dah insaf skrg...tula sbb dia xbuat dah keje MLM lagik...tapi la ne layan business conventional. Cume dia lupa asal usul modal yang dia gunakan untuk start business baru ne....

Bro Hasbi,

tak ader biz yang guna konsep MLM yang x menganiaya orang....xkira la lu joinT aper company dulu2 yang biz MLM lu buat tu...dan biasanye org yang 'masuyuuuuk' tu xkan rase bersalahnyer....cer lu ingat2kan semula, tentu ader downline lu yang terpeleaot, terkucil...xdapat balik ROI dia...n dia akhirnyer RUGI!!!...(betol n gua agree sume jenis biz pun ader untung rugi...tapi, MLM...sebelom dorg joinT, lu dah menjanjikan bulan dan bintang beb) gets what im trying to say here??......."alaa...dia xusaha..tu sbb dia xberjaya (mcm gua)"....Ini mungkin jawapan yang lu akan bagi...Jawapan yang mcm ne, geng2 blog AM xamek pot pun...yang ktorg concern duit downline yang lu n upline lu telan tu....yang tu KTORG kat cne klassifikasikan sebagai HARAM...

azwan said...

Hhahaahhahh Hasbi,
Dah la wey takde point, ko dah kena checkmate dgn baine.

Ahmad Kamarul,
"sistem ni pom di aplikasikan dlm sumer sektor gov mahupom swata termasuk la kompeni ko sdiri..."
Kalau cara berfikir pun dah gini memang hopeless la..bodoh nye bertingkat2.

azwan said...

Hasbi samdol, amik pengajaran la dari ProfitNetwork Business. ke ko ni memang manusia bangsat yg tak kesah ape punca rezki. memang pemalas nak cari rezki...what to do...what to do. genetiknye gitu.

T J said...

En AKBH

Lu g sewa speedbot dulu baru saing dengan KTORG kt cne...kalau nak sorong SAMPAN tarik PAPAN...baek xyah...wang mase jer...burpp...

kenyang....alhamdulilahhh....tapi hausing la...

azwan said...

Hasbi samdol lain kali nak cakap kena pikir dulu..nih main tulih. consultant la konon forex haram jadah taktau. forex lay man bangang2 pun leh paham. perasan investor...biasek laa.

azwan said...

Si Ahmad Kamarul ni bentuk/struktur dan sistem pun tak boleh beza. Ntah lepas darjah 6 ke tak..hahahHAHAHhha...

"yg ko wat sistem piramid tu bkn kat MLM jer kn...sistem ni pom di aplikasikan dlm sumer sektor gov mahupom swata termasuk la kompeni ko sdiri..."

Uiii...tak tahan aku...kalau pemikirannye pun dah mereng, kasi minum klorok pun takleh buat ape dah...

Mudahbots said...

mungkin dia boleh try klorok campur pencuci toilet blend dgn ais... sumbat dalam korok.. konpem paham..

hehehe..

dia tengak org chart dgn piramid sama.. nak buat macam mana.. kesian..

Adinda said...

Wahhh..makan tak ajak.. Minum nak sokmo!

Hasbi said...

oi oi..aku datang ni..ala semua benda ada je salahnya..alegik la korang ni..dalam investment aku buat ni aku xbuat downline2..aku je wat sales utk org yg nak invest..so far belum dapat lagi soalan yg macam ko tnya baine..title ceo salah, ape lagi ek, jap..byk plak korang kata salah..boring la

azwan said...

HhaahHAAHAHhahaha....

Benda basic pun hancus. Kasi klorok campo korunkkkk la. Mangkuk badigol2 MLMers neh...hidup dalam kekonfiusan. kesian kesian kesian...

Struktur/Bentuk = Sistem..

Alahai....ntahla...alahai...nthalaa aii..

Hasbi said...

Azwan, ayat ko leh tahan..perghh..ROI mana ko cakap ni..celah mana plak nak dapat ROI kene cari downline..bege.

matsom said...

@Hasbi: (pasal aku tak reti ilmu ekonomi, ni cerita aku ambik kat Wiki)
"Typically, the CEO has responsibilities as a communicator, decision maker, leader, and manager. The communicator role can involve the press and the rest of the outside world, as well as the organization's management and employees; the decision making role involves high-level decisions about policy and strategy. As a leader, the CEO advises the board of directors, motivates employees, and drives change within the organization. As a manager, the CEO presides over the organization's day-to-day, month-to-month, and year-to year operations." source

amacam, berani gakke nak guna title CEO?

Adinda said...

Chomei je hasbi tanya abe azwan. Layan la kejap abe azwan pun!

Mudahbots said...

hasbi,

aper jadik dgn ko punya ads4bucks dgn usana health??

nak tau gak pengalaman ko...

Hasbi said...

ek eleh matsom..sibuk plak..hmmm gempak la korang..satu kepala..ayat caci kutuk confirm kena ada..well, baine ko penah main forex ke?

azwan said...

hehehe...hasbi,
Manusia low class, pemalas dan perasan investor jek yg buat bisnes2 bangang macam ko. low class beb, ada paham.

ROI ROI ROI...sesape yg own bisnes takkan buat keputusan bahlol masuk MLM nko tu. bodoh warren buffet pun tak sehebat ko yek..hebat melampau2 kalah tapir. perasan dol. ko ni memang tak boleh diperbetulkan dah. satu2 mlm ko lompat. ape payback period lembab sgt ke.

Mudahbots said...

adinda,

chomei ker?? hehehe.. tapi jarang aku jumpa ceo yang 'lembut' cam nie.. baik kat ujung2.. mula2 intro ganas kemain lagi.. sial la, cibai laa..

kopi ade lagi tak.. mai sechawaann..

matsom said...

@Hasbi: lerr, nak layan ko pon takleh? bukan hari-hari ade CEO masuk blog keparat neh, 'diaorunk' biasanye takdek masa nak layan orang-orang marhaen macam aku...

p/s ada kutuk-kutuk ke dalam tulisan aku :S (senyum simpul)

Hasbi said...

azwan, apsal ko pertikaikan aku lompat2? takbleh? tuhan marah? haram ape jadah sume tu? boring la sembang ngn ko.

mudahbots,
usana xbest sbb produk dia mahal nak jual..aku jd boring..ads4bucks ok la..dah, jgn nak bukak cite plak. aku tau idea ko mencurah2 skg ni..

azwan said...

FOREX not meant for hingusan macam ko dol. baru berjinak2..hahahHAHAhaha...

FOREX macam gambling ko tau tak..bukan dari segi hukum, tapi dari segi uncertainty. Investor buat due diligence 6 months to 1 year untuk invest. Ko tak expert forex jgn nak berlagak tapir, nampak sumbang sgt dol. at least pahamkan prinsip. ni sah2 financial projection pun tak lepas. tu yg sibuk masuk bisnes bangang. again and again...perasan investor. perasan hebakkk..

Hasbi said...

bila pulak aku sembang expert forex..terang2 aku gitau kot. Bengong..batu api sial..tenang la wey..satu2 la..aku suke jwb soalan korang ni..

Mudahbots said...

aku nie kerja cuti komputer orang..
nak jugak jadik senang macam ko.. nak jadik ceo, belajar x tinggi.. pasal tue mintak share yang positif dari ko.. diaorang kat sini suma negatif2 ajer..

mana la tahu, pasni akuleh jadik ceo kompeni cuci komputer..

jgn la kedekut sangat..

so, aku x mau la masuk usana..

ads4bucks macam menarik ajer..

azwan said...

Oh...apesal yek aku pertikai? sebab ko jadi bahan aku kat sini dol. tak cukup kaya satu mlm, cuba yg lain. cuba dan cuba...sebab prinsip tak paham. terus bodo dan bodo...

Tuhan marah sebab ko mengelentong ramai budak hingusan masuk mlm bahlol ko, last2 habuk pun tak dapat. ROI konon. hebakkkk siottt cukup hebakkkk. perasan sungguh investor ni. how fund management works pun tak tau. zero beb...zero...hopeless..useless..fuckesss

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 277   Newer› Newest»