And so it is...

Friday, July 15, 2011

Virgin Gold Mining Corporation - Memang Scam Khas Untuk Si Meleis Tu Beb


You know... I don't get it why some meleis are so trusting, that they are willing to part with their money blindly to some unknown people - for the sake of an "INVESTMENT" - as if those scams masterminds really care for them. Especially the company is kapiaq through and through. Seriously, man? Of course, some of these meleis will say: "Hey, I put in my money... alhamdulillah, so far my investment is doing well". Kiranya ini jenis manusia - "aku letak duit untuk melabur kat syarikat so-and-so, nampaknya setakat ini, memang ada keuntungan tu aku dapat tiap bulan seperti yang dijanjikan - jadi rezeki yang Allah bagi kat aku ni, aku ingat nak buat umrah la hujung tahun ni". That's it, all is well. This investment is really good bro. Sumbernya? Who the fuck cares?

Species meleis sebegini memang tidak akan fikir lebih dalam atau lebih jauh daripada apa yang dia nampak di depan mata - dan dia tak mahu analisa bahawa, mungkinkah keuntungan yang didapati itu datang daripada penganiayaan manusia-manusia yang dia tidak kenali, dan mungkinkah penganiayaan itu adalah perkara yang masih belum berlaku lagi - di mana inilah intipati mana-mana SCAM dalam perniagaan MLM dan skim piramid. Korang yang dah mahir dan follow pembongkaran Aidid Mu'addib lepas satu-satu artikel tentang entiti apa-apa MLM sebelum ini, faham apa yang aku cakap ni kan?

Itulah perkara yang aku selalu sampaikan di blog ni bang. Dalam HPA contohnya, kalau syarikat tersebut masih terus mengamalkan kaedah MLM dalam memasarkan produk-produk  wadehel kepada sesama Islam, dan dengan wujudnya plan pemasaran yang ada komponen penajaan ahli dan agihan habuan daripada downline ke upline, ianya adalah kaedah perniagaan "pyramid-selling" - dan satu masa nanti, ramai manusia yang "so trusting" tersebut (di kalangan umat Islam pulak tu) akan menyesal tak sudah sebab join kerja mungkar yang bertopengkan kopiah dan janggut sejemput, dan ramai juga yang telah mendapat keuntungan dan kaya-raya daripada perniagaan HPA, sebenarnya telah mendapat duit keuntungan haram-laknat daripada penganiayaan sesama umat Islam, yang sudah pasti akan dituntut semula di akhirat nanti, oleh mereka-mereka yang teraniaya tu. 

Seperti contoh lain macam ScoreA anjuran si cinapek Koksaka tu jugak - ahli-ahli yang sekarang dapat duit ribu-riban, hanyalah keuntungan yang bersandarkan kerugian ahli-ahli yang terkemudian - dan jangan ingat Allah akan lupa perlakuan korang yang jadi penyokong si Koksaka tu bang. Allah know and Allah will always pay back on every single thing that you do, be it good... or bad.

Dalam 6 bulan kebelakangan ini, ramai yang bertanyakan pada aku tentang Virgin Gold Mining Corporation. Memang mengeluh jugak la beb - tak kan SCAM sebesar gajah bunting sebegini pun orang meleis ni tak boleh jugak nampak jugak. Perbincangan tentang skim piramid kejadah ni dah ada berlambak-lambak kat internet, tapi masih ramai jugak yang masih join kerja bahalol yang tak masuk akal ni - gilos dowh! 

Wahai orang Melayu sekelian - takde wujud manusia dalam dunia ni (khasnya orang-orang al kapiaq baik di Malaysia atau pun di Panama atau Stockholm atau Taipei atau Balik Pulau), benar-benar kesahkan kebajikan korang meleis der. Takde nya scammers kapiaq yang tak pernah wudu' dan istinja' tu ya amat la baik hati kasi anjur sesuatu pelaburan kat internet atau dari mulut-ke-mulut, dan berharap korang meleis berduyun-duyun join skim pelaburan tu - dan mereka akan kongsikan keuntungan perniagaan melombong emas kat Amerika Selatan atau Afrika, dan kasi korang duit untung pelaburan dari bulan ke sebulan, without fail, sampai kiamat. Bila aku tulis sebegitu pun, aku dah terasa nak terkencing dah ni, serious. Logik ka dol? Seriously... ada meleis yang rasa benda ni logik? Ko kasi RM1000 kat satu syarikat kat Panama, dan dia akan kasi ko kadar keuntungan 10% setiap bulan, tanpa henti, no question ask? Takde muslihat tersembunyi gitu? 

IQ ko sebenarnya berapa bang? 
  

Fix Dividen 10% setiap bulan!
Tak Percaya.....!!! Ya.. Dividen 10% Akan Diberikan Kepada Anda Setiap Bulan. Ianya Sebagai Reward Dari Keuntungan Syarikat VGMC Dan Akan DiBayar Dalam BentukOunce (oz) Emas ...!!

Sebagai pemegang saham di VGMC akan mendapat: 

Dividen anda sebagai Shareholder di VGMC.
Jika anda membeli share sebanyak 1000 kredit, maka dividen anda pada setiap bulan adalah 0.1oz. Dan jika anda membeli share sebanyak 5000 kredit, maka dividen anda pada setiap bulan adalah 0.5oz.

Dividen anda sebagai Referrer di VGMC.
Sebagai Referrer di VGMC, seandainya ada ahli baru yang mendaftar sebanyak 1000 kredit sebagai shareholder melalui anda, maka dividen yang bakal anda terima sebanyak 0.01oz pada setiap bulan dan seandainya ada ahli baru yang mendaftar sebanyak 5000 kredit sebagai shareholder, maka dividen yang bakal terima pada setiap bulan ialah 0.05oz.

Bagi menukar Oz emas kepada Ringgit Malaysia pula....caranya ; 0.1oz x (harga emas semasa) x (usd semasa). Lihat contoh dibawah...

Contoh 1 : 0.1oz x 1235 x 3.5 = RM432
Contoh 2 : 0.01oz x 1235 x 3.5 = RM43
   
Kalau penerangan plan pemasaran VGMC ni dalam bahasa omputeh, okay la jugak kalau ada mat rempit atau minah kelepet tak faham (tapi kalau tak faham tak kan nak "invest" jugak kut? Duh!) - tapi, ahli meleis yang dah join benda ni dan tengah promote tanpa segan-silu kepada kaum meleis yang lain dah terjemahkannya macam kat atas tu ha. Siap kredit, emas oz, dividen, harga emas wadefak... semua istilah dah gah, tapi nampak sungguh mangkuk-hayon gilababi macam babi psycho. Bongok nak mampos betul kalau ada jugak orang Melayu yang nak join... tapi, ada jugak yang join dan buat promosi sejak setahun kebelakangan ni. Kalau la ada lombong emas yang longkah banyak hasil - apekejadahnya la tuan-punya lombong tu sebok nak kongsi keuntungan dengan orang awam ntah sapa-sapa, dan duduk kat Malaysia ni? Ada logik ka dol?

Cube le pikio yeop: Syarikat ni syarikat orang kapiaq laknat, incorporated di Panama City, melombong emas ntah kat mana ntah (no one really knows - and if they do give a name of a place/a mine, you just can't double-check if it is true or not), lepas tu ada sistem referral.... HAHAHAHA! Aiyooyoooooooo ane!

It's a damn pyramid-scheme you dumbass.


Untuk bahalol meleis yang dah join dan yang dah dapat untung setakat ini, duit yang korang dapat tu tak payah datang dari lombong emas kat mana-mana... Cukup hanya daripada pembayaran pendaftaran ahli itu sahaja dah jadi sumber orang kapiaq tu mengumpan korang dengan keuntungan yang seciput setiap bulan. Umpan-umpan beberapa bulan, mungkin setahun-dua.... and the word-of-mouth spread to families and friends, and more and more people get sponsored and sucked into this SCAM... a standard modus operandi of any pyramid-scheme. Apehal la orang Melayu ni lurus-bendol macam haramjadah? Suka sungguh makan duit orang lain, tak mahu fikir duit tu halal ke tidak, tak mahu fikir duit tu berkat ke tidak. Generasi no hope meleis betul leee. Hopeless... kategori umpan pancing betul.

Cuba la research dulu, cuba la tanya orang yang terpelajar dan orang yang mahir pasal isu-isu ekonomi sebegini. Ini tidak - level IQ setaraf dengan mat rempit, tapi bila kena tegur yang bzns yang dia buat itu scam - mula la perasan ilmu yang ada mengalahkan pakar ekonomi kat Bank Negara. Mula la melenting mengatakan orang lain dengki dengan kerja dia - "aku confident dengan company ni, setakat ni tiap bulan aku dapat dividen... bla bla bla". Oh ya... btw, check aje la kat Bank Negara status benda ni. Susah sangat ke beb?

IQ ko sebenarnya berapa bang?


  
Do proper research, you'll smell the stink from afar. Dah la, maleh la aku nak cite lagik. Orang meleis ni memang suka ya amat jadi lauk pada al-kapiaq. Macam anak dara yang menyerah diri untuk dinodai oleh omputeh gitu. Menyerah virginity nye kepada balak tak sunat daripada geng VIRGIN Gold Mining Corp... hahaha! Eewwwww... 
 
It's in their genes... meleis in-bred, probably.


107 comments:

Anonymous said...

wee wiittt~~ i like~

aaron said...

2nd.... ;)

Anonymous said...

4th?

Malik Ramli said...

sindrom nak kaya cepat. mana pisang tak berbuah berkali-kali?

Ryo R6 said...

member saya ada join benda alah ni..siap bangga gitau pejabat kat luar negara (dia taktau yg tu antara sbb mudah nak kena klepet)..siap passing2 business card (??) lagi..

pastu sanggup tak tido malam dok mgadap web kitco tu.kekeke :D

mny said...

5th yahoo... baru nak baca..

Stop Chasing Money, Start Chasing Life...

Neotoxin said...

selamat hari jumaat

Anonymous said...

Aku no. 3 atas rupanya.
I like to be on top. Love it when i'm on top.

Dunia Baru said...

pendedahan lagi...

aaron said...

AM quote: "It's in their genes...in-bred probably"

Yeah probably.. I tend to agree. Penyakit M (malas) org kita cukup besar. Kerja malas - kaya nak cepat.

amal hayaati said...

Bro Aidid tolong tengok ni... sungguh appalling mcm mana diorng nak tipu lagi orang ramai

http://www.pendapatanpanas.com/?id=tansriami

mny said...

asal virgin ajer elok la tue.. hehehee.. org malaysia mmg suka DARA (virgin)..

virgin gold (emas dara)
virgin chicken (ayam dara)
virgin coconut (kelapa dara)
virginia gold ( isap rokok pas ngorat anak dara)

kalau dara tue maksudnya TERBAAEEKKKK!!!

hahahaha...

Stop Chasing Money, Start Chasing LifE

azwan said...

Ni semua konon nak tiru Sir Richard Branson...Virgin.

matsom said...

ayoyo karawale! takkan nak hantor Padayappa hempok kapla sekoq-sekoq Melayu budus yang suka kasi duit join scam chenggini?

p/s AM bhai inspektor shahab, takdek sesapa yang layak masuk muke dalam Hall of Shame ka? baru cepat sket panas bontot... :D

pcbahar said...

Teringat pulak teman pada Century Diamond yang menipu melayu hidup-hidup dalam tahun 1990 dulu.. nak masuk kalau tak silap $2000. Then cari lima orang. dalam sebulan saja dah boleh dapat balik modal.. ramai la melayu berhutang berbaris dengan koperasi dengan Bank Rakyat.. Mana tidaknya janji manis dan siap dirasmikan oleh YB Kak Pidah kita.. Kiranya siapa tak masuk masa tu bodoh la gamaknya..

Tak lama kemudian kompeni pun bungkus.. Dua ribu masa tu macam sepuluh ribu rasanya sekarang ni..

Tu la kalau dah tamak..

Tu teman baru bagi satu contoh yang daqh lingkup depan mata..

Ada lagi.. Banyak...

Mama Zharfan said...

byk betul scam MLM lately..tp ramai yg join gak tu...

Xeno said...

"Uh...IQ saya....

MELEBIHI SEMBILAN RIBU"

Unknown said...

eh.bro...yang Programme Score A tu pun, syarikat Kenshido tu pun tak leh layan gak ek?

Anyone, sape2 ade yang ter`join programme tu. review sket...

Huhu. bahaya wo, kdg2 pasal MLM leh putus kawan.

Anonymous said...

@mh. ali

http://aididmuaddib.blogspot.com/search/label/Score%20A

knock yourself out.

AntiMLM said...

Aku tengah cari sapa la mamat yang bernama Musafri Abdullah Azmi yang saman kerajaan pasal Bersih tu .. tetiba jumpa lak website nih ..

http://www.jiabiz.com/estokis-selangor.asp

dan ni main url

http://www.jiabiz.com/

selepas HPA? jiabiz? kalu google nama, dapt apa lagi? keh keh keh keh

Faris_Ahlamiyy said...

Orang tamak selalu rugi. Puak2 Swisscash yg kene kencing entah dah dapat balik duit ke tak. Ustat2 siap keluar macam2 syarah lg depan aku, kawan2 aku yg xde duit siap kumpul 3-4 orang nak cukupkan 1000 dolar. Tup-tup kuar kat tv, ternganga semua. Tanya balik ustat2 swisscash, malu2 kucing kau.

Kot2 virgin ni adik beradik Swisscash.

Sedarlah wahai meleis, carilah rezeki yang berkat..

依之汉 said...

kalau forex camner lak eak? ramai kawan saya join forex.. risau saya dibuatnya...

依之汉 said...

alang-alang tu meh la kita komen kat sini....

hahha memang kena lagu ni

MLM oh MLM

layan~

Anonymous said...

Nak wak guaner, bumi mesia ni "limited" lubang rezeki, apa lagi semer dok pakat wat MLMlah.

Selagi

1. Governement stance remains status quo

2. Ada species tak pikir panjang

3. Ada species dungus,piangs, dumb & dumber

4. Ada species tak sabar, rakus & tamak haloba

5. Ada species tak kesah punca/mechanic income yg digenerate tu cemaner walopon nak kena kencing org lain sekalipon

6. Selagi yg kena list kat atas tu complement each other bak satu chain & selagi chain tu tak putus.

Makanya, selagi tulah

1. MLM co.s akan tumbuh hilang berganti

2 AM akan terus menaip dengan dua jarinya

3. Kita semer2 akan tertonggok kat sini lepas geram sambil2 tunggu trolls. Heh.

STOKIS GUM ARABIC said...

pheewitt....good job bro!!!

aaron said...

I Wong. Sepengalaman buruk aku, Forex tu pun pengencingan Cina alkapiaq untuk kutip duit cara haram gak. Kt KL aku suspek ada 3 4 opis kt KL yang di run oleh org yang sama. Mangsa adalah bdk2 abis belajar. Akan dipujuk, dipaksa dan psycho supaya pujuk ahli keluarga supaya melabur dlm jumlah yg byk yg kemudiannya akan didakwa rugi. Kira burn la duit tu. Sian dowh bdk2 tu.
Sampai skrg bila belek2 paper aku still nampak lg iklan2 nk join forex ni. Jawatan yg ditawarkn mcm junior executive, executive atau junior manager. Kerja 9-5 cuti sabtu ahad, gaji RM2500~5000. Gula2 suma tu.

matsom said...

Tambahan kepada cerita aaron:
- antara tempat kesukaan diaorang bukak opis dulu-dulu (& maybe now, too) -area Ampang & Jalan Yap Kwan Seng
- dieorang biasa letak iklan dalam the Star/Malay Mail -kira kelass sket supaya mudah tipu bebudak baru lepas sekolah, jawatan junior jxec./researcher/marketing exec./IT consultant/finance consultant etc. Basically any jobs that a fresh graduate/dip. holder/even SPM/STPM holders might try to apply
- once they rope you in they'll 'teach' you their basic operating strategy -show some online investment stuffs, how the money was made etc. blah-blah -but here's the catch: the salary you were promised was not the real salary, you need to invest with them too to receive the income you were promised earlier, and they'll advice you on how to get more money (pawn mom's jewellery, borrow from rich uncle etc.) to make your investment!
- basically the Forex thing is a scam, of course what aaron (and I) wrote was the 'traditional' way they did it, the modern way is using online trading/internet investment to get their hands on a victim's hard-(& not-so-hard)-earned cash
-the MO's still the same: in the beginning you'll see the success of your job/investment -some money will be deposited into your account -you'll invest more, then maybe a slight dip in the 'market', your bosses will also advice you to invest more -you'll borrow/beg for more cash, and it will go on until you give up -at which time you're broke and thousands of ringgir in debt and the next knock on your door might be the along's kakis coming in to claim their money...

opicity said...

BRO, TOLONG BRO,

SPEEDLINE, MMBER AKU RAMAI GILE DA MASUK

PASTU SUME CAKAP MMG UNTUNG DAPAT DUIT

DEPA CKP FOREX N GOLD NYE INVESTMENT, TLG TGK

FI3 said...

I Wong; if you got some rm300,000 rite now better go to Maybank trading offshore di labuan, invest there, selamat skit, pasal yg tu ade jaminan utk trade forex dr bnm....
trade forex is not for the middle income earner or nearly to be a millionaire, it's purely for too rich than a millionaire games.....
rm300,000 tu takat cam main pakai buang jek bagi kitorg yg invest dlm forex... so if you have some guts n money yg terasa nak dibuang, you re welcome to the club... if not pi berambus main jejauh n kumpul duit bebanyak dulu....
forex = 100% risk

vw; reconit ( re-con it la )

hyelbaine said...

10% every month eh? That shows how stupid some Meleis are. Commodities, be it gold or black gold doesn't move 10% a month.

Even if one buys futures contracts, you'd be lucky to put placement on a contract a year from now to get potential 10%.

For ANY commodity to move up OR down 10% in a month, something big would be happening to screw the mechanics of the trade.

You know like world war 3 or kiamat or something.

Inilah akibatnya org perasan 'investor'.

Adinda said...

org perasan 'investor' remind me of some1 in d recent hall of shame.

Hmmmm...Was it the 1 with the charming smile or the 1 start with t and end with j? Ho...boi.. Cannot recall correctly dah.

FI3 said...

baine: not investor to describe them lah, 'invest ter' lah yg paling tepat ha ha ha

azwan said...

With zero knowledge about investment pun org tau ni semua scam. Guna common sense cukup. low IQ apa dorang ni. In other words actually they are greed.

Bomoh Hujan said...

no komen~~ hahahaahaha

Adinda said...

Tok moh mesti ada melabur ni. Hihihi

Bomoh Hujan said...

xkose aku nak melabur2 ehhhhhhh....bagus melabur dalam mangkuk jamban.....teratur dan bersih hahahaahha

www.tuanbri.com said...

siapa nak join Skim Pelaburan aku pulak ?


Aku akan bayar 50% bagi setiap Downline yg korang bawak masuk.

so, kalau nak kaya, kena bawak masuk lagi banyak DOwnline...

....any takers ?

p/s :Jom join Seminar Pelaburan Hartanah Klik Sini www.SeminarHartanah.net

Azham Ariff said...

Assalam bro aidid,

Thanks for your information, at last I know where to check for investment :D lol..

Sedih kadang2 tengok org melayu kita ditipu dan di brainwash macam ni. Paling teruk di brainwash i think would be Score A. Kawan2 saya yang join score a, everytime diorang nak reply my message, ada ja ayat2 nak promote. Adoi..

Not even related though :).. BTW, the best person in the world in investment (pe eh nama dia? lupa daa... hang pagi2 ) pon only manage to generate 20% return a year!! ini 10% return a month...

It's good to be rich. But it's better to get knowledge.

Go go aidid!!

Anonymous said...

MLMs/ PS businesses typically bank on overly glorified promises that the conventional businesses are not able to offer such as ambitious returns– eg 10% a month, 30% a year, 300% income in no time etc and phenomenal product benefits supported by well crafted testimonials (or disastrously written but believable by the dungupiangs nonetheless) that would generate instant reactions from potential buyers/ ”investors”. Anything that is positively outside/above the norm is “wow” and will wow potential victims.

And these “unique” selling points aim to reach those who are “emotionally desperate” to achieve their key needs and wants. Desperate to be:


1.economically better or financially wealthy: To help the family, be able to achieve worldly possessions/anything money can buy or be respected.
Collection of expensive bags = Class & Respect wooooo (tak kesahlah kalu sebutan Chanel- "shenel” tu jadi Chenel as in television channel or tak kesahlah Makcik Kiah tau ker tak apa itu LV & finds those monogrammed bags utterly hideous)

2. healthy

3.more attractive: To be noticed and respected(any dude who does not ogle at hourglass figure with huge knockers must get himself checked)

4.Err…more sexually powerful (in the case of MLM jual kopi, heh): To able to achieve keharmonian rumahtangga yang orgasmic. Woohoo!

5.Ultimately, any of these is the key to what they define as “happiness” and “achievement”

Emotion /desperation can cloud and impair one’s judgment. That explains why there are people with life experience, strong faith, learned skills and knowledge but lack the emotional intelligence to put things into perspective in order to make the RIGHT choice/decision.

Ekcheli, bukan takat MLM companies, even conventional businesses/advertisers tend to deploy similar tactics (although offers are realistic/within acceptable market norms)and would put a positive spin and develop their marketing messages around issues that the audience can connect with. Messages that are either emotionally, wants or needs driven to manipulate/reach the audience psychologically. In a way, they are like conmen.

Kue said...

Macam-macam daaaaa... Dungu2 kat luar sana, pe lgiii labur la... Org Mlayu yg duk pkkn duit smata-mata cuba ringankan jari jemari, research dulu dalam2..ni x, org main saham,korng ikut, org labur emas korang ikut. Apa yg penting...kaya dgn MLM. Bro AM ni jgk yg kena korek dalam2 sedalam lombong emas kat ats tu..sedarlah kalian..keep it up bro AM

Uda said...

Syarikat Public Gold yang jual emas/silver fizikal tu macamana pula?

UpProfits FX said...

Bagus pendedahan nih bro..mmg ramai yg nk join pelaburan emas nih tanpa selidik asal usul penganjur..aku mmg dh agak dh scam sbb 10 % keuntungan tetap tuh..pelaburan tanpa risiko tuh..hahaha..Good Job bro Aidid!

Anonymous said...

sesapa tanya sal forex , leh rujuk ngan ceo company yg wat forex kat entry satu lagi.

Adinda said...

U mean yg charming senyum sokmo menawan tu ker?

Anonymous said...

Yola..troll hensem tu tapi cam not the sharpest tool in the shed. *ish mulut Lola, nak kener tampor laju2 ni*

izzNatta said...

Uda said...
"Syarikat Public Gold yang jual emas/silver fizikal tu macamana pula"

huh? Soalan yang dah ada jawapan... fizikal?

Bomoh Hujan said...

fizikal nya seksi ;p

Anonymous said...

*cricket sounds* cam lepas perang blog ni. Aku sorang jer ker kat sini, rasa cam security guard blog lak. Sorry abe AM wa spam blog lu.

And in another small corner of MLM/PS world, another sesi mintak sedekah is taking place. Cepat2 sila sedekah duit sebelum 21July. Pelaburan tanpa risiko. Cepat2, early birds catch the worms first.


http://earnmoneymalaysia.webs.com/

al- ifudin said...

http://www.ringgitmania.com/index.php

siapa2 boleh tolong research mende ni boleh tak??aku tak percaya dan aku try research, tpi tak reti la. mintak2 otai2 kat sini boleh tolong.

aku tanya ni sebab member aku post pasal mende ni kat page group budak2 sekolah aku. rasa xsuka la. mintak sapa2 boleh tolong. thanx!!!!!

Adinda said...

Waduhhh.. Ms lola dah halal! Cert ni laku tak untuk kopitiam abe Wan nanti tu?

Anonymous said...

Yep, suci morni dan boleh digunakan tanpa was-was.

zulfadhlimansor said...

kalau nak invest betul2, kumpullah duit buat modal niaga, pasti gi ke majlis amanah rakyat dan agensi kerajaan lain yg nak tolong melayu... invest sekali dgn masa dan tenaga....

Anonymous said...

zulfadhli,

Lama tu nak kumpul, nak kena wat/prepare paperwork lagi & lari sana sini segala. Banyak kerja ahh. Ish, pulangan pon mungkin lambat nak realised & mungkin ciput.

Baik guna savings or wat loan untuk invest kat MLM/PS. At least derang janji income (potential ROI hua hua hua. Tak kesahlah NPV wat?? IRR watt?? NAV wattt? or XYZ dia cemaner. Wattt???) berganda-ganda & dlm masa yg cepat. Lagi pon dah banyak success stories. Kalu ada precedent, kebarangkalian nak berjaya tu besar wooo..

ScaniaZ said...

duit punye pasal..ape pun jadi..hehe..
scaniaz post--->>>Mari Melihat Ladang Ganja Dan Cara Ganja Di Tuai!!!

AidahT said...

while we appreciate the discussion, usaha2 mendapatkan traffic ke blog masing2 dari audience blog ini membuatkan saya rasa sedikit annoyed...boleh?

----

on the topic - yeah this brings back the memories of zaman 'kegemilangan' swisscash dulu. ada kerani at my dept berbunga2 ceria betul bagitau "tiap pagi je check akaun akak, duit beratus-ratus masuk..."

oh gosh.

Adinda said...

Ingat Dinda je rasa gitu. Aiyohhh. Kau nak ukur zakar tu wat menda? Boleh tukar partner dari merata negara ke? Bila lihat ganja diproses, zakar boleh jadi panjang ker? Soalan untuk scaniaz ni.

Neotoxin said...

barangan kesihatan auta yg baru http://aspireparadise.com.my

AM suka benda2 mcm nih lol

ScaniaZ said...

hehe..itu mane i tahu dinda...tapi kalu nak beli tuuu..jgn cari yang ciplak plak yer...layannnzzz!!!!
----->>Besarkan Alat Kelamin : Jangan Beli Alat Ciplak

Annoying Deqja said...

sudah2lah menulis dan memBANNED bis org lain. EN cuba kluarkan NAS2 yang mengharamkan MLM@network. kalu ada nas2 dan dalil2 naqli yg menunjukkan bis yg EN yg BANNED td silakanlah tunjuk yer. dan satu lagi kalu berani sgt mengakkan yg benar tampillah ke hadapan supaya org lebih mengenali EN jgn jdkan diri seperti kura2 yg menyembunyikan kepalanya apabila ada org dtg menghampirinya. EN ada guna laptop, HP n sumer teknology, sumenyer berasal dr negara org kapiaq. pernahkah EN terpikir keuntungan mejual sumer ini mereka labur mana?

Hukum asal bagi setiap muamalat adalah harus selama mana tidak terdapat dalil dan faktor-faktor yang mengharamkannya. Dalil kepada harusnya muamalat ini berdasarkan kepada firman Allah S.W.T. :

Maksudnya : Dia lah (Allah) yang menjadikan untuk kamu segala yang ada di bumi. - (Al-Baqarah : 29).

Dari sini lahirnya kaedah yang berbunyi:

Maksudnya: Hukum asal bagi segala sesuatu adalah harus.

Berdasarkan kepada kaedah ini, hukum asal sistem dan konsep MLM adalah harus selama mana tidak terdapat faktor-faktor yang mengharamkannya. Justeru itu, untuk menghukumkan sesuatu muamalat sebagai haram mestilah bersandarkan kepada dalil. Selama mana tidak terdapat dalil dan faktor haram, maka selama itu muamalat tersebut kekal harus.

Aidid Mu'addib said...

Annoying Dumbass Dol...
Ko tertinggal bas ekspres ke dol?
Boleh baca rumi? Boleh faham cakap melayu?
Dalil dan nas dan faktor haram dah diterangkan satu persatu berkali-kali kat blog ni... sekali lagi - ko pandai baca rumi dan boleh faham bahasa melayu ke tak neh? What the fuck dol? Aku tak pandai sangat cakap meleis... so aku cakap melayu... move along bitch.
Go and do your homework... jgn suka jadi meleis tertinggal bas.

azwan said...

HAHAHhahaHAHAH!!

azwan said...

Betol, asalnya hukum harus. ape dgn hukum harus tu menghalalkan semua bentuk MLM?

Kalau ada faktor-faktor haram macam ko cakap tu...haaa ape faktornya dik?..cube listkan satu2.

Ataupun memang takda faktor yg boleh mengharamkan MLM?

Anonymous said...

Hehe, finally, ada sorang. Tertinggal gerabak ni and a smart alec too.

Ler Annoying Deqja..asal sekang baru masuk.

Asal tak masuk 2-3 hari lepas masa blog sunyi sepi tunggu visitors, sampai aku mati kutu dok kira bulu pussy kucing? ha? ha?


Anyway sila kelebek celah2 blog ni, semer jawapan untuk soklan2 samseng kg. dusun ko ada.

Seek and you shall find.

matsom said...

Dear Annoying [troll] Deqja, dok lama-lama sket, jangan blah dulu.

p/s pasal perkataan 'banned' kena tulis huruf beso?

Adinda said...

ScanZ
Ko try pakai yg ciplak tu, agak2 barang ko kecut sampai tak boleh nak menaip dalam blog picisan ko tak?

Hi Deqja, nice spek.

Anonymous said...

Dia tulis besar2 supaya nampak GANAIH sket. Giler power AM leh ban business orang.

Great..she's gone now. What an anticlimax. I was hoping she would stick around for comic relief. And see the way we rrrroll..ya know wat i'm sayinnnnn'.

ScaniaZ said...

deqja naik bas manew nie...bas mini da takde kat kl nih...huhu..rapid jew..rapid2!...
--->16 Funny Wedding Pictures You Won't Be Seeing in an Album

azwan said...

actually budak2 zaman skang ni memang suke tambah ew ew ew ek? kompius aku dgn budak2 nih....memang gitu ke style skang.

sme1013jb said...

Wow, ada kipas2 duit la kat blog dia..

wv: cillyp = cili padi (sapa makan lada dia yang terasa pedas?)

Adinda said...

Abe Wan,
Mu baca ew ew tu rasa comel tak?
Ew ew ew konon nak comel ler tuewww..

azwan said...

apokobondew peningew laew akuew eww. type elok2 kan senang.

Eliza said...

Dekja nak jadi attention seeker lettewww...

calling..calling for Mr Aidid P.I.
S.O.S. here...

No update tonite ah? :(

Adinda said...

Dinda dah nengok dalam mangkok teh ais tok moh. No new entry tudei

Neotoxin said...

Annoying Deqja (bunyik mcm budak kecik)
lol.. troll attention seeker... nak glemer la tu letak gambar banyak2 dalam blog. Tepek kat sini baru tau

VerTiLo said...

benda nie bukan dpt div 10% je every month...

tp dpt trade emas dgn modal yg tak habis²... so bila ada kawan² aku yg join menda nie.. aku dah geleng kepala daa...

brp lama lg VGMC nie leh bertahan...
pada aku swisscash, buyebarrel dan VGMC nie mcm org yg sama jer run...

goodluck pada yg dah join... yg belum join tu tak payah laa nak cepat kaya... letak duit tu dlm ASB lg baik.....

Bomoh Hujan said...

siyes... boboi nyampah tengok towler MLMer nih...boboi nyampah....mula komen mcm org bangang...lepas tu jadik cerdik...lepas bangang balik..nyampah boboi.. kasi la towler yang power2 lagi... balik2 jadi bangang kasi soklan bangang..lepas tu cerdik sikit... bangang balik....boboi pedap la....

syukur said...

dey annoying talking donkeyqja,
apa punya sengal da kau neh. itu macam blanket statement saja. Kahwin adalah perkara mulia. tapi kawin pun boleh jatuh haram dengan beberapa syarat dol. Juga boleh jatuh hukum sunat. tapi kalau mau kawin memang kena sunat dulu la. lol

aaron said...

Annoying Deqja said "kalu berani sgt mengakkan yg benar tampillah ke hadapan supaya org lebih mengenali EN jgn jdkan diri seperti kura2 yg menyembunyikan kepalanya apabila ada org dtg menghampirinya."

He he, Deqja, bukan kura2 je yg pandai menyembunyikan kepalanya apabila dia malu atau terancam tau. Nak tau pi tanya scaniaZ, siap promot lg..

pcbahar said...

Toksah la deqnon oi.. Komer datang rumah teman buat-buat baik then buka catalogue.. Kalau nak menjual barang tu malu-malu alah juga la membeli.. Tapi kalau komer nak melantik teman memang hampeh.. Tunjuk cek ribu-ribu, testimoni macam-macam.. Hampeh, memang hampeh.. Tak sior teman..

Nur Fauzi said...

cek deqja...

rasenye mari kita amalkan budaya membaca.
jadi bacelah kesemua artikel yang ade di sini.kesemuanya sekali. terutama kemungkinan eksploitasi yang boleh wujud.

mahu bincang-bincang hukum muamalat? mari kite bincang same-same di sini.

iye benar kaedah "al-aslu al-asya'al-ibahah" memang selalu diguna dalam muamalah.

tapi abe aidid menyenaraikan di sini bagaimana MLM ini walaupun yg dikatakan mlm syariah boleh dieksploitasi

my10sen said...

spesis2 bodoh x boleh diajar ni mmg xleh di tolong lg. baru celik n kenal dunia agknya. sbb tu senang benor kena kencing dgn geng2 MLM...

ye la sgt kompeni tu duk kat panama...dah check hosting website tu kat mana, expired date bila, sape owner... ntah2 mangkuk2 scammer kat m'sia jgk yg punye keja.

kpd balaci2 MLM bongok nk mampus ni sila teruskn idup korang in denial tu...

p/s- ni aku bukak bisnes baru. sape nk pinnjam duit nk lebur kat MLM GOLDSHIT ni leh la pinjam ngan aku. T&C Ah-Long Bank applied.

cek chun said...

Mysekupang
Kalo pinjam tak bayaq-bayaq boleh ka? Mau setup MLM baru juai kopi Azwan ni.

millionairos said...

minta bro komen sikit tentang konsep hibah dalam Genneva Malaysia sdn bhd .dia trading dalam gold katanya
beli pun lagi tinggi dari market price

Lynna said...

Annoying Deqja<<==kesian kat dierrr.. clueless gilerrrr! :P

far88 said...

OK z biz ni..kasi i tip cikit.tq all
SELAMAT DATANG

MAHLIGAI2U.COM menjemput anda menjadi PLAN IKS dalam menjual Produk sambil menderma. Tanpa MENAJA anda diberikan keuntungan Jualan.

Peluang ini terbuka kepada semua orang.....
Inilah satu peluang dalam Revolusi ICT ini bagaimana kita

boleh dapat hari-hari sekalipun hanya berpakaian tidur sahaja......

Bagaimana satu kerja mudah dan senang anda boleh dapat pendapatan lumayan

HANYA MINIMA RM 180 PERLOT


PELAN IKS 20% (60hari)

PAKEJ BAYARAN (PERLOT) PROFIT SHARING HARIAN JUMLAH KASAR PROFIT SHARING (60 hari )
1 LOT RM 180 RM 5 RM 300
3 LOT RM 540 RM 15 RM 900
5 LOT RM 900 RM 25 RM 1500
10 LOT RM 1800 RM 50 RM 3000
50 LOT RM 9000 RM 250 RM 15000

http://www.mahligai2u.com

Adinda said...

Tengok mukadimah dah bunyik macam scam. Kena penuhkan lot ker?

Afiq said...

Mahligai 2 u konon,mlm la tuh..Baik ak g mahligai playboy..Ada byk bunny yg kiut miut haha..

Anonymous said...

awat blog deqja tu dh xda isi pn???mcm dia delete ja?kekeke....

pasai VGMC ni..kt carigold forum masih lagi org kata VGMC ni bayaq lgi kepada ahli...

tp depa xksah PLAK duit ni sumber dr mna...

MNMNM said...

sda

MNMNM said...

salam bro aidid..thank you for the very informative msg n mencelikkan mata,kpala otak org melayu..sy nk share apa org2 virgin (xtau la virgin ke dh barai) ckp bila sy share link bro aidid kat fb..sbb dorg pn dok menyemak wall sy je..baca ye..

1)dah lama aku tgk adib muaddib nih...sumer biz dier akan kondem.......setiap apa yg kita lakukan bergantung pada tahap keyakinan kita...adib muaddib ni org yg sgt xproffesional kerana kalu org tu bgus dier xkan mggunakan ayat2 yg mmg menjengkelkan dlm setiap blog dier. ayat yg mencerminkan dier adalah seorag manusia yg jenis minda kelas rendah bukan minda kelas 1....harap maklum

*my point share link utk bg tau yg kmpeny dorg ni xdpt sah dgn SC,,dia p kutuk blog aidid pehal...haish..nmpk sgt bodo xphm statement,,ptt la SPM BM pn fail.

2)risiko ada dimana-mana...saya akui memang SC ada kuar notis...tapi kami alhamdulillah dah makan banyak dah pun :) jual goreng pisang pun ada risiko..bukan semua gerai goreng pisang laku tul tak? ada yg meniaga 2-3 minggu pastu tak bukak dah...setiap business memang risk tetap ada :) takkan lari

*lawak la,,ada ke samakan apa yg dorg buat dgn jual pisang goreng,,nmpk sgt xphm core bisness apa..org bisnes ko pn nk bisnes,,tp,,haishhh

3)tepuk dada tanya diri sendiri..jgn tanya org :) kalu tanya orang lain sampai bila2 pun kita tak join...orang dok sibuk buat duit..kita dok sibuk buat persoalan demi persoalan :)

*statement cliche...

4)kami di sini dah lama tahu berkenaan ngn sc, SC kuarkan listkan company yg tidak berlesen bukan company ni scam. Mcm ang sndiri ada bis mak n ayah ang kalu xdidaftarkan dengan malaysia pun turut disenaraikan dalam website tersebut. company ni bukan berdaftar di malaysia n buat apa nak daftar kat malaysia. mmber aku dah tepon SC dan tanya pasai vgmc.

*ni part kurang ajar..serangan peribadi..at least aku buat bisnes register dgn kementerian ada lesen bagai..tp xpe,,org otak bingai mmg xda modal kan nk ckp ape...then i tanya apa SC jwb kat kwn dia tu..ni jwpannya..

5)vgmc xnk kasi all the details kepada malaysia kerana vgmc bukan base kat malaysia then knpa perlu provide sijil2 dorg kpd sc. any details ang boleh tgk dalam ni : www.panama-offshore-services.com n search company virgin gold mining corporat...ion. n tgk company ni didaftarkan dimana. dunia skrg manusia (melayu) xleh tgk org buat apa sumer nak kondem. kalu bnda baik sume nak akan jadi negatif+dengki. kalu org susah sekalipun ader ker manusia skrg pegi ketuk umah 1 persatu n bg beras utk org tu...tepuk dada tnya minda...Peaceeee

*ade ke jwb mcm budak tadika..haish..

BRO..thanks

MNMNM said...

adoi bro..aku letih la dgn puak ni,,ko mmg btl la..mmg ptt ko guna ayat2 yg lahanat sbb klu ckp baik2 mmg xpaham,,pastu dorg ni bodo,,xda point fakta nk ckp then buat serangan peribadi nk counterback kita,,haish,,,

Hevea Brasiliensis Rubber Tapper said...

mau tak penat..otak mereka yang tak dak kelas..pastu kata kat orang mentaliti kelas xx whatsoever..teruskan aidid. scammers cam depa neh dah kelabu mata..suruhanjaya sekuriti pun letakkan benda nie dalam Alert list pasal ada unsur macam swish cash dan penipuan.

Bakhtiar Abd Majid said...

I will full support you AM !

anonymous said...

Didi.. saya mengkaji jugak vgmc ni sebenarnya. mari kita lihat dari sudut agama dan syariat.. terpulang pada masing-masing macam mana nak menilai. guideline dah ada.. sesuatu perniagaan atau syarikat pada pandangan saya perlulah ada financial report, penyata kewangan, kat mana wang dilabur, akaun untung rugi dan sebagainya. contohnya, ASB (PNB) ada keluarkan financial report dan pelabur tahu dan jelas tentang operasi dan keuntungan/kerugian. sebagai seorang islam, baik lah kita jauhi perkara yang tidak jelas biarpun ianya lumayan. bukan soal dengki, at least dah lepas tanggungjawab seorang muslim menegur dan mengingat antara satu sama lain. Wallahualam.

zack said...

ni ada kawan ajak join VGMC, search punya search and baca punya baca terjumpa menatang bawah ni. dia punya CPS akan naik setiap tahun, maksudnya bila dah takde duit nak bayor kome, dia mintak la existing "mangkuk hayun" topup credit. lawak lawak.

A new measure with regards to shareholder minimum investments will be implemented stage by stage within the next year going forward. Shareholders who have invested 1000CPS or less will be given 90 days to upgrade their subscription to 2000CPS or risk automatic un-subscription from the company. All current shareholders will be given 90 days from 1st of January 2012 to increase their subscription to 2000CPS. Failure to do so will result in automatic un-subscription after this 90 days period and the funds will be returned in full to the shareholder after 45 days similar to the normal un-subscription process. New shareholders who subscribe 1000CPS after 1st of January 2012 will also be given 90 days from their initial subscription date to increase their subscription to 2000 CPS. Management feels that it is time for shareholders to move forward. This 2000CPS minimum subscription amount will gradually be increased to 3,000 and 5,000. The time to test the credibility of VGMC is over; beyond 2012 we will be gearing up this corporation to the next level. There are some “rotten apples” out there and this exercise will help get rid of the minority to protect the majority.

Anonymous said...

Panama, dan dia akan kasi ko kadar keuntungan 10% edpillsbritain.com setiap bulan, tanpa henti, no question ask? Takde muslihat tersembunyi gitu?

MiKaGamI said...

Alhamdulillah. Dh nk dpt income 5 bulan berturut2 dah dr VGMC. kepada mana2 pihak yg xpaham jgn nk tuduh sembarangan. sila rujuk website ni: http://www.lombongvgmc.com/ sume bukti ada dinyatakan kesahihannya. sekian

Anonymous said...

Salam satu Malaysia,

Saya seorang broker saham emas. Memang benar boleh buat duit dari nilai emas yang sedang naik turun. Profit 15% untuk sebulan, paling minimum.

Untuk maklumat lanjut sila hubungi
Ahmad Hanafi - 03 2201 8323

Unknown said...

Napalah aku bodoh ngat gi melabur kat VGMC ni..settle hutang aku semua bila melabur kat sini..ish ish.....

azwan said...

U DONK like? That is because u are DONKEY.

Adinda said...

Morning abe wan.
Selamat berpuasa.
Thanks for brighting up my day. Hehe

mark said...

nama aidid mu'addib, nama islam, tapi bahasa yang anda ucapkan kasar, apakah manusia2 di negara anda malaysia seperti itu, manusia penyiksa sesama, pencuri, manusia laknat,

azwan said...

Orait..selamat berpuasa. Nak lebih entertainment pegi layan si bulat. Badut FOC, dia buat ape2 pun FOC. Tp adinda jgn minta dia bukan2. wakakakkaa!!

Dey mark, lame aku lepak sini komen ko yg paling cikai. kalah bulat. ade israel, jewish, theif, sumer. Ko hina negare aku, ko memang donkey. erk?

Adinda said...

Mark dear,
Welcome to Malaysia.
Negara saya ada 1Malaysia, negara kau hado?? Lol

Bulat too sissy for me abe wan. Cakap je ke langit, habuk pun tarak. Eh bulat, bila nak lonjong? Kasi gegar sikit otak udang tu.

Unknown said...

insya Allah.. Buat lah istikharah, yakinlah Allah akan beri petunjuk. Kita kalau ilmu x dalam ttg hal ni, minta je taufik kat Allah, pasti n pasti Allah bg petunjuk. Pastu everyday awal pagi buat lah sunat dhuha 4 rakaat istikhamah. Ini apa yg nabi kita buat. Work smart dlm islam, inilah cara nya..usaha tetap kena usaha. Allah akan bg shortcut dlm kerjaya kita di tambah dgn rahmat n keberkatan Nya juga. Amalkanlah anda pasti akan berjaya..ini janji Allah.. Ada org kerja 15 jam utk dptkn rm5000 sebulan, tp ada org kerja everyday 4 jam sehari utk dptkan rm5000. Mintalah pd Allah utk dptkn rezeki yg berkat. Ada cara nya. Allah segalanya..tiada mustahil bg Allah yg MAHA PEMBERI..

Gempita said...

entah le. nk ckp ape bro. IQ hang tinggi mana pon, dorg yg join VGMC dah byk untung. Sape yg dh join tu, dorg tau la byk mana dorg dpt. Stakat hari ni blum ada yg kena tipu. Esok lusa xtau le..

pomenpokokceri said...

sama macam NORADZ dulu juga..tak abih abih cakap.."mana ada tipu..buat masa ni dok bayaq elok ja"..bila dah kantoi..dok bagi salah kerajaan pulak..kerajaan dengki la apa la..bodo punya melayu