And so it is...

Sunday, January 9, 2011

Meeska Mooska Mickey Mouse!



Hey hey everybody! It's me... Mickey Mouse! Say, you wanna come inside my clubhouse? [wait for children's reply from outside the TV while putting hand on left round ear - freaky stupid mouse!]. Well... Aaalll right! Let's go! [Jalan mengengkang] Hoh! I almost forgot. To make the clubhouse appears, we need to say the magic word [whisper]... Meeska Mooska Mickey Mouse! Say it with me... [Come on kids, loudly now altogether]:

Meeska Mooska Mickey Mouse!!!


 
Entry ini sebenarnya adalah permintaan para pembaca melalui email, yang memberitahu aku bahawa ada lebih ramai doktor Mickey Mouse yang berkeliaran di luar sana yang saban hari mengelentong pengguna di Malaysia ni. Kelentongan yang ditujukan khas pada orang Melayu yang kuno ya amat dan baru dipindahkan daripada zaman batu neolithic ke zaman moden, sedikit masa dahulu dengan bas ekspress yang dilengkapi dengan time-machine. Memang golongan Melayu yang uneducated sebegini kita tak boleh nak tolong sangat sebab tahap itu aje la ilmu yang dia orang tahu dan boleh terima... tapi fakta itu jugaklah pun yang digunakan oleh mala'un-mala'un yang tak sedar keuntung di bawah ini semua, untuk cari rezeki sesuap nasi, dan untuk bayar E200 dan rumah 3 tingkat dia orang.  
 
Aku tahu, ramai yang bengang (walau pun pada aku tak bertempat - sapa suruh tak sekolah?) kerana selama hari ini aku suka mempersendakan perubatan homeopathy, singseh, ayurveda, acupuncture, jus buah-buahan magik daripada Amazon (yang kat Arizona tu), teknologi bontot berasap detox foot patch, corset FIR sains tok batin Hai-O, gelang AC Mang bermagnet yang sama value dengan gelang jajan Ding Dang, dan banyak lagi pseudoscience yang merapu di pasaran Malaysia sekarang. OK... I reserved my judgement only for myself this time. Dalam entry ini, aku present korang doktor Mickey Mouse di bawah bukan untuk attack orang-ramai yang percaya benda tahyul, mistik dan tak masuk akal, tapi aku nak attack hanya individu-individu tersebut, yang menipu dan bermegah dengan kelayakan akademik yang tak pernah wujud. Academic credentials that are worthless and more importantly, non-existent... their MD, PhD are as worthless as their own shit in the toilet bowl! "What the shit" punya mentaliti orang Melayu sebegini.
  
 
Korang tengok, gila-gila punya credentials tersusun rapi, dan siap mala'unnya buat syarikat jual produk merapu, serta kasi kursus dan program ntahapekebendanya. Sila survey di http://www.pyracosmic.com/index.htm. Ada piramid macam firaun bagai. Orang Islam apekejadahnya ntah. Gila babai terencat akai! Macamana dia boleh involve dengan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) sebegitu sekali, sampai jadi Penolong Pengarah Bahagian Latihan... orang PPIM aje la jawab. Takde ke PPIM nak confirm kan dulu academic credentials sapa-sapa yang nak dilantik ke jawatan/appointent setinggi itu? Korang dulu aku dah ceritakan pasal The Open University of Complementary Medicine, Colombo yang tak wujud... mamat kat atas ada pulak PhD daripada Camden University... Camden U? Aku google Camden University dan tengok website nya pun dah tahu universitinya nampak gaya memang tak wujud - http://www.camden-edu.com/. Tak wujud, maksudnya ada website dengan "dot com" hujung url-nya, ada PO Box kat Florida, ada dajjal cilanat print scroll ijazah somewhere (dan dapat duit... yeay!), tapi takde kampus. Ah! Usahkan kampus, reban ayam buat bilik kelas untuk anak ayam pun tarak! Aku search kat university-list kat US... nada, zip, ZERO! Aku search everywhere, nothing! Yang ada support center, whatever. Yang ada hanya alamat kat bawah ni. Sapa-sapa yang berkenaan dan ada contact dengan pihak berkuasa, tolong la lawat Plaza Sg. Besi, buat la sesuatu pasal isu harreeeem ni.

U.S.A. Support Centre
2956 Day Avenue
33133 Miami, Florida, U.S.A 
Tel: (305) 446 7554 
Fax: (305) 461 1267 
Email: support@camden-edu.com
 
Regional Recruitment Asia Centre: 
AIMS Asian Sdn Bhd 
Lot 3.2, 3rd Floor, Plaza Sg. Besi 
831 Jalan Sg. Besi 
57100 Kuala Lumpur 
Tel : +603 7983 2137 
Fax : +603 7983 1139

Korang tengok, mala'un kat atas tu ada PhD, dan letak title DR. dengan bangga tak bertempatnya kat depan nama dia, dan masuk PPIM dan naik pegang peranan dalam NGO tu. And run a business, did I mentioned that? Making money out of this charade, from orang Melayu... a real f**king asshole! Tapi benda ni bukan benda baru. Korang tengok pulak perbincangan kat forum di bawah. Ini 5 tahun lepas ni.

 
Aku jumpa perbincangan dia orang ni semalam kat tenet, dan selepas baca perbualan di atas, first thing aku fikir... Aiyo ma! Malunya aku sebagai seorang rakyat Malaysia, sebagai seorang Melayu, sampai mat salleh memperlekehkan dan mempersendakan kita begitu sekali. They have no respect whatsoever for our country... dan memang dia orang ada hak yang munasabah untuk mencemuh orang Malaysia. "Diploma mills"... kilang diploma (main print aje). Dan dia buat joke, baik bunuh aje mala'un tu semua, macam orang Malaysia jatuhkan hukum bunuh untuk pengedar dadah. I don't blame that mat salleh, by the way. I blame this f**king asshole up there dan orang yang sama buat perangai macam lahanat tu! Freaking dumbass! Nak jadi doktor konon...
 
>>>Ini ada update (yang datang kemudian, dengan bantuan pembaca yang komen di bawah sana... cik dewi): 
 
 
Ayat Quran tu... something is severely wrong with that stupid firaun! Ini pasal nak cari duit ni... gila babat hareeeem punya manusia. Ayat Quran pun bole main ke beb?
 
Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya (menghidupkan kamu semula), bahawa Ia menciptakan kamu dari tanah; setelah sempurna sahaja peringkat-peringkat kejadian kamu, kamu menjadi manusia yang hidup bertebaran di muka bumi.
Surah Ar-Rum:20

 
Hahahahahaha! Mamat doktor Mickey Mouse yang ini tak cukup 1 PhD kelentong, dia nak 2 PhD kelentong sekaligus! Dua-dua daripada universiti yang tak wujud tu jugak - bayar 57 hengget 35 sen, nah ko satu scroll PhD. Satu masa dulu aku pernah berhubung dengan PPIM berkenaan tentang isu perjuangan aku, you know, MLM dan skim piramid. Selama aku reki dan membelasah syarikat MLM dan skim piramid yang berkeliaran tu, aku ada jugak hantar email ke PPIM untuk bertanya atau inform tentang sesuatu isu. PPIM suruh aku mendaftar jadi ahli, sebab aku aktif contact dia orang. Aku email PPIM tu sebab aku ingat aku boleh rely dengan PPIM, mana tahu persatuan tu boleh bantu usaha aku dalam melawan mende ni semua. PPIM - itu kan persatuan pengguna ISLAM? Nasib baik aku tak join, sebab kalau aku members, aku sendiri akan rasa malu tak sudah tentang isu 2 lahanat kat atas tu. Apa nak jadi kalau orang yang berkecimpung dan jadi orang-orang berperanan besar kat dalam PPIM, rupanya mamat-mamat kelentong besar-besaran tanpa segan-silu. Well, again... thank God I didn't join. I won't consider that no more, I have lost respect for that NGO as of today. You can all go to h***. This psycho up there, look at his position in PPIM. It's mind-boggling man! Anyway, find the Mickey Mouse doctor here: http://izhamnayan.blog.friendster.com/.

 
Chewwaaahhh! Ada stethoscope kat tengkok masing-masing meh! Woohoohoo! Macam tuan duktuuuur! Ntah tahu pakai ntah tidak. Kalau disuruh detect "pan-systolic murmur" atau detect bunyi "rhonchi" kat patient, mahu termangu-mangu dua-dua cilanat kat atas tu. Apekebendenye murmur dan rhonchi tu yeop? Dah pusat bekam, nak pakai stethoscope apekehenye yong? Nak dengar bunyi apa yang keluar daripada kepala lutut? Nak letak stethoscope tu kat ubun-ubun patient. Korang pembaca perlu ingat - ini orang Melayu ni. Dan tengok nama dan rupa muka dan cara pakaian, rasanya muslim ni... tapi aku rasa aku kena ke Rapat Setia untuk siasat dulu, nanti aku confirm kan Islam ke tidak? Kat alam cyber ni aku tak boleh sure... sebab ini macam punya gaya, definitely bukan gaya orang Islam. Mengelentong pengguna tanpa segan-silu dan rasa berdosa, pengguna yang rata-rata orang Melayu kat Ipoh dengan kelayakan yang dibeli dengan harga USD 850, dan berlagak macam dah tak hengat dunia dah ni. Jangan korang cari pasal pulak, aku takde nak komplen pasal isu berbekam, lantak la sapa-sapa yang nak berbekam tu (masing-masing mungkin fikir yang dia orang ada penyakit polycythemia rubra vera), tapi perlu ke menipu orang untuk cari makan, gelar diri Dr. Mickey Mouse, kasi gah, supaya pengguna rasa confident pergi ke pusat rawatan sebegini? You get what I'm saying? What the.....?


Untuk setiap kes dalam entry ini, aku memang gelak guling-guling bila tengok pertama kali - lepas tu aku sumpah seranah sorang-sorang dalam hati, supaya anak-anak aku tak dengar, you know, all the expletives that I can speak of. Kalau mencarut, aku carut dalam hati. Kalau korang ada anak 8 orang, jangan nak terpancut cakap sebarangan. Naiya! Anyway, haprak berserabai betul mentaliti scammers ni semua. Macamana la mamat yang baru akhil baligh (ustaz Akhil?) macam kat atas tu dah ada title professor dan doktor, dan buat bzns scam orang Melayu... kat Rapat Setia jugak? Wadehel? Bloody crap! Pehal neh? Rapat Setia tempat doktor Mickey Mouse berkumpul ke apa?

Dr Mickey Mouse ini mendapat Ijazah Kedoktoran pada tahun 2006 dan PhD pada April 2009 dalam bidang Rawatan Alternatif (Authorized and recognized by UNESCO, WHO and The United Nation). Melanjautkan pendidikan di Open International Univercity for Complimentary Medicine, Colombo Sri Lanka, di bawah Chancellor Ratu Elizabeth. Bergiat aktif sebagai Scientist dalam Penyelidikan Perubatan dan Pengamal Perubatan Alternatif Professional sejak tahun 1999. 

HAHAHAHAHA! Itu jugak la modalnya, suka buat statement yang aku pasti takde sapa boleh confirm-kan? How meh? How to contact UN nak tanya pasal benda ni? Satu lagik, kalau korang perasan, mala'un banyak yang tulis "COMPLIMENTARY"... yang bermaksud "pujian", sedangkan sepatutnya "COMPLEMENTARY", yang maksudnya "melengkapkan", sebab modal homeopathy secara am adalah, ianya melengkapkan bidang perubatan secara menyeluruh kiranya. Maksudnya, ada perubatan moden yang berasaskan sains, dan ada pulak perubatan homeopathy yang berasaskan ilmu kepala lutut... you know? Epic Fail!

OK, berbalik kepada bahalol kat atas, yang perasan dia doktor dan saintis serta "CHEF" kepada jabatan "Mind and Attitude Therapy, Faculty Health and Science Education, OIUCM, Colombo", di bawah naungan Chancellor Queen Elizabeth - what the freaking f**k? Freaking far-out man! Gila-gila kelentong macam ni pun ada orang nak buat, dan ada orang-ramai nak percaya ke? Trust me... memang ada orang Ipoh percaya yeop. Tapi jangan salahkan masyarakat sejagat, sebab bukan semua itu terpelajar. Yang kita patut settle-kan adalah parasite yang seperti Mickey Mouse kat atas tu. Elok pegi humbankan aje mamatnya kat lombong tinggal yang ada bersepah dekat Batu Gajah atau Gopeng - dekat sungguh tu dengan Rapat Setia... small matter untuk operasi menghumban bloodyfool yang ini. Tolong orang Ipoh, kasi settle-kan isu ni. Kalau ada yang nak pegi Rapat Setia, tolong singgah, kasi mangkok-hayon kat atas ni sekeh sebijik. Cakap kat dia, sekeh jarak jauh daripada Aidid Mu'addib.

Oh, ada lagik. Aku jumpa ilmu tok batin advanced ya amat ni kat sini - CPR TAK PERLU.

CPR Tidak Perlu (what the f....?)
Posted by Prof. Dr. Ariffaizal Mohd Nor Ariffin on April 23, 2009
Cardiopulmonary resuscitation (atau CPR) ialah kaedah logik kuno yang tidak perlu sama sekali. Ilmu rawatan alternatif amat maju ke hadapan dalam mengkaji punca dan rawatan mangsa yang mengalami masalah pernafasan akut kritikal (pengsan akibat kejutan atau lemas atau sebagainya).
Oksigen berada di mana-mana
Ketika seseorang berada dalam keadaan tidak sedarkan diri misalnya seperti mangsa Cardiac Arrest, darah mangsa mempunyai oksigen yang terlarut dalam darah. Respirasi (proses pertukaran gas oksigen dan karbon dioksida) masih berlaku walaupun tidak berlaku inspirasi (proses penarikan nafas). Masalah mereka bukan kekurangan oksigen tetapi masalah untuk mengalirkan darah beroksigen ke otak. Penggunaan defibrilator (alat kejutan elektrik tunggal) dan menekan paru-paru teknik CPR tidak membantu mengalirkan darah beroksigen ke otak. Mereka yang terselamat daripada kaedah ini bukan disebabkan kejayaan teknik defibrilator atau CPR, sebaliknya disebabkan jantung respirasi paksaan telah membuatkan darah beroksigen mengalir ke otak. Kaedah ini menyebabkan pesakit mengalami sakit kepala atau muntah akibat darah mengalir ke otak tidak dengan cara yang harmoni.

Cardiocerebral Resuscitation (CCR)
Untuk menyelamatkan nyawa, bukan Cardio Pulmonary yang diperlu diberikan pemulihan, tetapi Cardio“Cerebral” yang perlu dipulihkan. Cardiopulmonary ialah saluran darah di jantung, manakala Cardiocerebral ialah saluran darah di otak. Oleh itu, kaedah CPR sepatutnya diganti dengan kaedah “CCR” (Cardiocerebral Resuscitation). Cerebral terdapat di bahagian belakang kepala di atas tengkuk. Kekurangan oksigen terlarut di bahagian tersebut disebabkan oleh “tenaga bertekanan rendah” (kelesuan tubuh) telah menghalang pengaliran darah serta suhu panas telah mengembangkan dinding kapilari dan arteri karotid (saluran darah utama ke kepala) sehingga menyempitkan saluran darah. Kaedah CCR telah lama dipraktikkan dalam hampir semua rawatan alternatif iaitu dengan cara tuaman ais di bahagian belakang tengkuk. Ais dapat mengembalikan ikatan tisu kapilari dan arteri supaya dapat memberi cukup ruang yang dapat meningkatkan isi padu darah mengalir ke otak...

HAHAHAHAHAHAHA! CPR adalah kaedah logik yang dah KUNO? Gila bab! Orang yang dah nak mati, bukan ke sejuk sebab darah dah berhenti mengalir (cardiac arrest)... pehal jadi panas pulak dey? Benda yang panas dah jadi sebab penyempitan saluran darah pulak? Jadi ubatnya... ais? WHAT THE HELL?!

Jadi, sapa-sapa doktor bertauliah di luar sana yang baca ni, khasnya doktor anaesthesia yang bertungkus-lumus di ICU, CCU, HDU dan dewan bedah setiap hari di hospital besar mana-mana, hentikanlah teknik CPR yang sia-sia tu, bila ada patient korang tengah cardiac arrest disebabkan myocardial infarction atau apa saja reason patient collapse... lakukanlah pula CCR dengan hanya menggunakan TUAMAN AIS DI BELAKANG TENGKUK - especially kalau yang kena MI tu adalah Dr Mickey Mouse yang bahalol ni, biar ais tu bekukan darah dia lagi cepat, di mana korang nak CPR bagai nak rak pun tak kan ada guna lagi dah lepas tu. Selamat manusia sejagat daripada parasite sorang ni.

Please, tolong la pihak yang berwajib... atau sapa-sapa yang baca ni, tolong report ke Kementerian Kesihatan Malaysia dan pihak polis pun boleh jugak. Ini orang tak sepatutnya bukak klinik... dia sepatutnya duduk dalam jail. I wonder how many people had died in this psycho's hands? Really something this guy... bongok, bahalol, dungu, mala'un, sesat, perasan, tak sedar diri - all rolled into one.

 
Ada lagik beb... belum abis. Yang kat atas ni adalah tuan-punya "Selayang Health Center" di Langkawi. Waaaahh! Hebat! Ada PhD in acupuncture dari Universiti yang tak ada bangunan sebijik pun di Colombo, Ceylon. Jadi, boleh la canangkan kat orang Langkawi yang mamatnya duktuuuur. Professor bagai tu ha... kehkehkeh! I always thought that the title of professor is always for senior lecturer who has contributed a lot in a university, and is teaching in a lecture hall daily until he retires, whereby that title will stay, if it is a full professorship. Maksudnya, kalau seorang doktor perubatan ada PhD dalam pathology tapi dia resign (sebelum bersara) dan kerja dengan syarikat swasta, contohnya Clinipath atau Pathlab, mana nak ada title professor lagi dah. Dia mesti mengajar kat universiti kat mana-mana dan kekal pegang jawatan. Mamat bahalol kat atas ni mengajar apekebendanya kat Langkawi? Visiting professor to Chinese Medical Center kat India... ko dah biol gila serabai ke apa dol? Saya ulangi, Chinese Med Center... kat India? Yang mana tak wujud jugak, sila google. Atau contact India Ministry Education. Aku dah malas nak follow-through. Buang masa gila bab kalau aku nak layanz duktuuuur perasan ni semua.

OK, yang sekumpulan duktuuur selepas ni, semua duduk dalam satu syarikat Bumiputra lintah-darat kat Aloq Setaq - KUSDA Holdings. Pun terencat akal jugak. Masing-masing buat ijazah perubatan homeopathy kat Aloq Setaq aje. Great, ain't it? So easy maaaah! Professor yang mengajar dan menganugerahkan ijazah ntah apa-apa ni dah selamat baring dalam liang lahad, jadi aku malas nak komen apa-apa pasal arwah. Korang boleh tengok bio kat sini - Pengasas. Tapi, yang masih tinggal dan idup lagik yang menjalankan operasi menjual produk kesihatan homeopathy berasap kat orang Melayu Kedah ni, sila lihat di bawah. Korang jangan tercirit pulak baca mende neh...


Kecik-kecik lagi sebok nak mengencing masyarakat dengan penipuan 3rd grade sebegini. Dah ada tok guru dulu yang mengajar buat keje mungkar dan kelentong ni. Lagi pulak, dapat title doktor meh! Ijazah apabenda yang minah ni ada, aku pun aku tak tau. Dr. Aishah Bt. Azizan? Uik! Anak arwah Professor Dr. pengasas KUSDA ka? Aiyo ma! Aiyo pa!


Abang memang encem! Ada ijazah sebenar nampak gaya, tapi tak best keje kat jabatan veterinar (sebab takde title dr. ke?), dia mahu rawat manusia sebenar. Jadi, dia melanjutkan pelajaran di Kolej Homeopathi Darulaman kat Aloq Setaq aja chek oi! Jadi Professor Dr. arwah kasi dia ijazah... tup tup... kan dah jadi duktuuur sekarang? Dapat mengencing masyarakat puas-puas. OK, next...


The big-shot, the current head-honcho of KUSDA Holdings... yeehaaaa! Senang aje beb. Anak angkat daj.... never mind. Dia DINOBATKAN PEMAHSYHURAN DARJAH PROFESSOR pada Konvensyen kedua ERA EDAR MARKETING, di Aloq Setaq, di mana konvokesyen nya di hadiri oleh hadirin seramai 23 orang yang terdiri dari kaum-kerabat yang sama bahalol dan lintah-darat macam pengasasnya kut. Terus ada title Professor Doktor Hamsiah Ismail. Siap pegang jawatan persatuan yang hebat-hebat belaka tu ha. Gila meroyan betul satu keluarga. Menakjubkan sungguh. Where did these people come from? Planet Mars?


>>>>>>>>>>>>>>    <<<<<<<<<<<<<<< 

Update: More members of the Mickey Mouse Clan has been found.



Kahkahkah... salesman syarikat jual ubat mahu jadi Mickey Mouse jugak. Pencapaian dan pengalaman sebelum ini termasuk jadi saleman cikai untuk syarikat farmaseutikal Zuellig. Sunward dan Apex. Sambil-sambil jual ubat, dia mengkaji macam Mickey tentang subjek macamana nak kaya dengan mengencing orang Melayu, jadi perubatan alternatif ni memang sangat sesuai untuk tahap IQ salesman sebegini. Katanya, dia ahli jawatan kuasa persatuan perubatan Alternatif Malaysia di bawah naungan Kementerian Kesihatan Malaysia (2003-2005) - as if KKM has got anything to do with these nonsense. Dia jugak berperanan sebagai Ketua Penyelaras Perubatan Alternatif (2003-2006) dan Ketua Akedemik di "Faculty of Science and Health Education (FSHE) di universiti dalam mimpi dia.. universiti yang tak pernah wujud di alam nyata... tulis aje kat biografi, what the heck! Orang Melayu ramai yang bangang tak tahu apa-apa pun. Mesti gah punya. Dan jangan lupa gunakan agama dalam semua isu kelentongan ini... boleh cari makan rezeki lahanat manyak-manyak meh.


Yang ini anak murid Mickey Mouse yang kata atas tu kut, siap berkopiah dan ada goatie encem... dan ada title doktor kat depan nama, you know macam besa... woohoohoo! Pengajar kursus CPR? Kalau letak ais kat belakang tengkuk sebagai CPR, nahas orang yang nak diselamatkan tu beb. Oh ya, jangan lupa menggunakan isu agama untuk buat kerja lahanat ni dik. Rugi nanti... isu agama memang boleh buat duit sekarang ni.


Universiti Mangkok-Hayon di TTDI - tempat anak dajjal berkumpul.


>>>>>>>>>>>>>>    <<<<<<<<<<<<<<< 

Uih! Letih rasanya memikirkan kenapa sampai jadi gini sekali kita kat Malaysia. Patut la mat salleh yang atas tadi tu mempersendakan negara kita. Sebelum ini, aku ada 2 entry yang menceritakan tentang Dr. Mickey Mouse yang berkeliaran cari mangsa di kalangan orang Melayu - Air Paip ECPBersepai dan Dr. Mickey, Donald dan Goofy. Just in case, ada pembaca yang baru pertama kali singgah, aku kasi recap:





 Yang last sekali ni, itu la yang paling lahanat.... just to let you know.

>>>>>>>>>>>>    <<<<<<<<<<<<<

I'm spent! I wanna write about other stuffs for a bit. You know, I'm a total science guy. Kiranya aku ni orang akademik dan ilmu yang aku ada berasaskan sains yang boleh dicerap dengan ujikaji dan boleh dikira dengan statistik dan matematik. Alaaaa... jenis sains yang dipelajari di UKM, UM, USM, UPM... MIT, UCLA, Oxford... sains yang macam itu. Aku bertungkus-lumus mengaji kat U, lepas tu kerja dengan kerajaan Malaysia, sampai tak hengat anak-bini kengkadang, dan seterusnya kerja sendiri... dan aku sentiasa menitik-beratkan pelajaran sains dan matematik dan sastera dan sejarah... pada anak-anak aku. Supaya dia orang nanti jadi orang terpelajar. Dan aku selalu berpesan kat dia orang, jangan menipu sesiapa, no matter what. Takde gunanya menipu, walaupun takde orang yang menangkap, kerana menipu itu dah terlalu besar kesalahannya, walau pun hanya pada diri sendiri. Untuk penipu-penipu yang berderetan kat atas tadi, yang jenis gitu semua, elok masuk jail aje. No hesitation.  

You know these whole shenanigans up there, it usually makes me kinda depressed at times. You all know by now that I tend to joke around a lot, and I get angry a lot too... and I say whatever the hell I wanna say in this blog of mine. Lots of people don't like my kind of language... who the f**k cares man? I don't steal your money like those MLM hacks, I don't rob your money like those pyramid-schemes and I don't get anything from any of these. And I definitely do not lie about what I wrote, so far. Hopefully that will last as long as I write. And I also got nothing to lose. 

Whenever I'm angry or depressed, I usually watch a movie, or listen to music, or I play my guitar (my religious habit is none of your business). Oh man, I love music from I was a little toddler... 5 or 6 years old, I think. I've collected more than 4,000 movies titles and at present I have more than 36,000 individuals mp3 files in my Mac. I've about 5,000 songs in my iPhone/iPod - I consider those as songs I'd listen to when the mood arise. From all those, there are a few movies or songs that hold a dear significance to me. Say, I just love that 1946 movie "It's a Wonderful Life" starring James Stewart as George Bailey, or the 1962 movie "To Kill a Mocking Bird" starring Gregory Peck as Atticus Finch, or recent ones like "Fargo" or "The Shawshank redemption"... of all which I think I've watched hundreds of times. And there's also those certain songs that I'd listen over and over again, and never get bored of. When I first listen to Shawn Colvin's "Sunny Came Home", the song really stumped me. I couldn't understand the story of the song, and the more I tried to analyse it, the more it stupified me. But, there is a strong message there... Sunny is angry, but Sunny is adamant and she is definitely going to burn something - maybe an ex-husband, maybe an abusive father, maybe an old house that she hated. Anyway, back to the issue of those quacks above... I sometimes feel like doing something like Sunny did.
  

Sunny came home to his favorite room. Sunny sat down in the kitchen. 
She opened a book and a box of tools. Sunny came home with a mission... 
She says days go by I'm hypnotized, I'm walking on a wire. 
I close my eyes and fly out of my mind, into the fire.
  
Sunny came home with a list of names, she didn't believe in transcendence. 
It's time for a few small repairs she said. Sunny came home with a vengeance...  
She says days go by I don't know why, I'm walking on a wire. 
I close my eyes and fly out of my mind, into the fire.

Get the kids and bring a sweater, dry is good and wind is better. 
Count the years, you always knew it. Strike a match, go on and do it....
  
Days go by I'm hypnotized, I'm walking on a wire. 
I close my eyes and fly out of my mind, into the fire. 
Light the sky and hold on tight, the world is burning down. 
He's out there on his own and he's alright... Sunny came home.




245 comments:

1 – 200 of 245   Newer›   Newest»
sya fiq fox said...

1st! wooot wooot

Sha LeaYana said...

gile ape syafiq...name same lak tu..damn

mama_QnR said...

jaw dropping..

kerisperak said...

"sekeh jarak jauh daripada Aidid Mu'addib" ayat ni paling wat aku tergelak berdekah-dekat pepagi buta ni..aduyai...hehehe

Metafora said...

tempat ke limaaaaaa! yess...top 5 pun jadi la..
artikel kali ni, aku LIKE!

Darling Nur Qamelia said...

oh God...

Unknown said...

yang puak KUSDA tu xde Ph.D ade title doktor plak. kahkahkah lawak nak kencing pon agak² la

JuanYuan said...

dr mickey yg satu sen tarak guna

Anonymous said...

macam mana nak report kat TV ye??
contoh macam program 'Aduan Rakyat' kat TV3 tu

mknace unlimited said...

:):):)
nak amik title doktor colombo jugak la cenggini
dah jadi trend pulak ye
terbaeekkk!!!!

Unknown said...

ni lagu reminds me masa keje deliver paper...
bgn pukul 3 pegi warehouse...
start menghanto pukul 4
pukul 7 baru habis..
pastu kelas pagi sumer tuang....hahahhahahah

Ir. Hanafi Ali said...

No. 11!

Green said...

Salam,

Baru hari ni berkesempatan melawat blog ni selepas diberitahu oleh some of my comrades. Thx for the info. Banyak maklumat berguna walaupun baru satu entry yg saya baca....

Daripada byk2 cerita kat atas tu, yg paling x boleh tahan time part of CPR and CCR... even some Dr believe that CPR is best work for respiratory arrest and CCR best work for cardiac arrest...but CCR style letak ais kat belakang tengkuk tu memangg bawak saya gelak terguling2 kat atas lantai...tahap nak kena sawan dah tuh...punya ler lawak!!

Apakenanya bro kasik main taruk ais pada org dah nak mati ni?? Setahu saya yg ilmu x berapa cukup lagi ni, CCR tu kaedahnya consists of 3 major parts which is 1) continuous chest compressions with no early ventilations preshock and postshock, 2) delayed intubation and 3) early use of epinephrine...itu pon tgk kes...and bukan boleh main apply pada semua tempat..

Plus...yg lawak gak tu pasal stethoscope...kihkihkih...Kasi letak dalam pocket white coat sudah ler...mcm MR bean jer letak stethoscope gitu rupa...plus dlm drama2 melayu...mcm tu la rupanya...

One more thing, saya rasa betul dah tu apa yg Dr. Aidid ckp pasal title prof...rasanya prof tu is one sort of jawatan jer. Kalau dah pencen or tak berkerja prof punya title automatik lucut..Tapi some people still panggil prof gak pada lecturer yg pencen sbb tanda hormat...Tapi x boleh ler main nak pakai title prof lagi secara rasmi seperti mana dier bekerja dulu. Prof emeritus, prof, prof madya semuanya pangkat dan jawatan sahaja...Boleh terlucut bila2 masa...

errmmm...pandangan jer lah...jika salah tolong ler betulkan...

Aslina said...

gila best ada diploma pastu pegi kursus rilek2 mcm pembuatan kek bleh dapat gelaran dr. kat depan nama... aku pun nak jugak camtu wehhh... baru stylo kot orang respek aku... hahahahh...

ehh... abes tu yang bancian pasal beribu2 golongan professional yang ada PhD. ke atau apape tu... means, dorang ni dikira sekali ke dalam bancian tu??

penipu sungguh dorang...

lantakkoranglah said...

tempat ke 15 ada hadiah tak bro? :)

efa said...

huu. Dah la blaja ajaran sesat tah pape. Siap publish article sesat nk bg public sesat jugak. Siyes aku xpaham!These people think with their asshole.Underdeveloped brains.Aku x pernah criticize alternative medicine, although ak xpcaye bnde2 tu sume. But after all these? HAha. Go to h***. MMg smpai kiamat la ak x pcaye dh.

Kamsiah yusoff said...

salam
dia org tak malu ke bila di belasah mcm ni?kalau saya,tak tau mana nak letak muka...mau tak keluar rumah beb..

manusia akan kejar 3 perkara dlm hidup di dunia ni..

mula2 dia nk nama dulu, bila nama sudah glamour dia akan guna utk cari pangkat (kedudukan). bila sudah ada pangkat, dia akan guna pangkat itu utk cari harta sebanyak mungkin yg boleh.

Manusia yg tamak tidak akan jemu2 mengejar harta dunia walaupun harta yg dia ada sudah bertimbun2. Disangkanya harta itu boleh dibawa bersama masuk ke liang lahat.

shindosai said...

duude..aku ader diploma..so aku boleh dapt DR. kot..

Anonymous said...

bro..

thanks a zillion for handing out this entry and reminding us the 'learned' malays that there are a lot of malaun out there trying to get to our pockets the sinister way.. endorsed by dajjal himself..

i really appreciate the effort that you put into this entry - and blog in general - in trying to reveal the truth and calling a spade a spade..

just don't get depressed doing this kind of things ya.. you are my source of truth.. gomen kite & konco2nye mmg x ble pki dlm bab2 mndedahkn penipuan org melayu gini.. sb some of the high ranking gomen offiSIALs pun ade yg brsekongkol skali..

thanks again bro..

.Gory. said...

Pergh, main pergi kursus pembuatan kek anjuran Mardi dah boleh dapat Doktor? Lepastu yang satu lagi, bejalar Pengurusan Pendidikan, minat perubatan, tiba tiba amik PhD? Tak payah amik asasi Sains ke Degree Perubatan ke Master ke terus jump ke PhD?

Aidid, mintak izin, untuk guna entri ni misalan kata kalau nak buat report polis dalam masa terdekat ni. Mintak diizinkan.

dewi said...

dalam website http://www.pyracosmic.com/index.htm ada video. mohon kawan - kawan confirmkan dalam video tu ada terjemahan tapi tak pasti betul ke tidak ..
saya ada buat cekupan skrin...

http://www.freeimagehosting.net/uploads/5ff21768bd.jpg

jika aku silap mohon maaf ..

Ummu Amisya said...

Terbaik..syabas bro..
I dh bnyk gi kursus masak memasak makne nyer i ni dh profesor la ya...haiya rugi la tk guna title duktuurrr nih...
OMG..ramai nyer doktor..

Jazli Safwan said...

hoi. aku yg lahir dan membesar kat langkawi pun tak pernah dgq selayang helath care centre tu.. ceruk mana tah..

pak wan said...

thanks bro aidid.. terjah all these people.. org malaysia memang senang tergoda dgn pangkat dato lah.. dr. lah.. so these scamming peoples mmg patut di aididleaks kan..

trackers said...

minggu nie nk register kursus bungkus membungkus...nant leh dpt title prof in logistics.hahahaha

digitalspine said...

camden-edu.com
diregister kat malaysia... hehehe.. perhatikan betul.. maklumat drpd http://www.who.is

Domain: camden-edu.com
Status: Active

DNS:
NS1.HOST-CARE.COM
NS2.HOST-CARE.COM

Created: 2004-07-18 00:00:00
Expires: 2011-07-19 03:56:46
Last Modified: 2010-12-20 07:47:22

Registrant Contact:
Camden Univesity, Malaysia Campus
Simon French (Email Masking Image@gmail.com)
Lot 3.2 3rd Floor, Plaza Sg Besu No 831 Jalan Sg Besi
Kuala Lumpur, WP, my 57100
P: +603.79832137 F: +000.0

Administrative Contact:
Cemden University, USA Malaysia Campus
- - (Email Masking Image@gmail.com)
Lot 3.2 3rd Flooe, Plaza Sg Besi No 831 Jalan Sg Besi
Kuala Lumpur, WP, my 57100
P: +603.79832137 F: +000.0

Technical Contact:
iRepublics com
- - (Email Masking Image@irepublics.com)
C 2-1 Jalan Selaman 1 Dataran Palma
Ampang, Selangor, my 68000
P: +603.42702898 F: +000.0

Billing Contact:
Camden University USA
- - (Email Masking Image@gmail.com)
Lot 3.2 3rd Flooe, Plaza Sg Besi No 831 Jalan Sg Besi
Kuala Lumpur, WP, my 57100
P: +603.79832137 F: +0.0

Metafora said...

bro aidid...jam..

apex said...

peghh...malaysia dah jadi kilang doktor celup...
patut la dunia barat memperlekehkan kita ni..
kita je bangga sbb selalu di gula2kan oleh pemimpin...

tlg la weii...sapa2 yg keje KKM,PDRM atau agensi2 kerajaan yg bertauliah, tlg la buat sesuatu..
aku keje cukup tahun byr income tax beribu tu.xkan duit rakyat buat perabis bg menteri pakai je..

tlg la banteras malaun2 tu sume for the sake of our country

Unknown said...

Here's another Mickey Mouse Dr.

YBhg Tan Sri Rozali
http://www.puncakniaga.com.my)
Open International University for Complementary Medicines, Colombo, Sri Lanka on 24 September 2004.

osip said...

ramai lagi rupanya doktor2 beruk kat luar ni. patut letak diorg dalam zoo tu. dah la muka masing2 bangga ada dr. macam haram.

orang said...

Mamat di dah blog pasal dr mickey mouse sejak 2009: http://landtimforgot.blogspot.com/
Bagus utk rujukan ko Aidid.. Ada org suka quote kajian doktor omputeh nak pertahankan produk dia, maybe dr mickey mouse gak....

Aidid Mu'addib said...

Whoaaaa! Tan Sri Rozali Ismail jgn main-main wooo!

Bhg Tan Sri Rozali Ismail is the founder of Puncak Niaga (M) Sdn Bhd (PNSB), the Executive Chairman of Puncak Niaga Holdings Berhad (PNHB) Group and substantial shareholder of PNHB. He was appointed to the Board of PNHB on 24 April 1997.

A Bachelor of Laws Degree holder from University of Malaya in 1981, YBhg Tan Sri Rozali began his career as Legal Advisor with the Urban Development Authority (UDA) before joining Bank Islam (M) Berhad in 1983. Together with a few pioneer bank staff, he conceptualised the first institution of Islamic banking in Malaysia. Subsequently, in 1987, he started his own legal practice as an Advocate and Solicitor for seven years, specialising in corporate, property and banking works.

YBhg Tan Sri Rozali was conferred a Fellowship Award by the Institute of Marketing Malaysia (IMM) on 6 November 2001 for his invaluable contributions to promote the growth and development of the Malaysian property market. In recognition of his outstanding contributions in championing management excellence and best practices in the Malaysian water and wastewater industry, YBhg Tan Sri Rozali was awarded the prestigious Asia Water Management Excellence Award 2002 - Individual Award Category, an award at Asian level, by the Regional Institute of Environmental Technology on 26 March 2002. YBhg Tan Sri Rozali was a Top 10 Nominee for the Ernst & Young Entrepreneur Of The Year - Malaysia 2002 and Malaysia 2003 (Master Entrepreneur Category) Award in recognition of his outstanding entrepreneurship and leadership skills. He was conferred an Honorary Doctorate in Complementary Medicines (Humanity Services) by the Open International University for Complementary Medicines, Colombo, Sri Lanka on 24 September 2004.

My comment: That last statement is not the same as saying he got a PhD at OIUCM, or if he is affiliated with it - just that, the freaky Univ gave him an honorary doctorate, macam penghargaan begitu... and I bet it was not done in Colombo, but here in KL. There's a bunch of these weirdos in KL, making the Mickey out of everyone... and I guess they wanna make a scene here, and the Tan Sri may have lapse in checking the truth behind the outfit... ah! who knows?

Anonymous said...

Jejan2 & bebetin2 kefarat ini.Zhese people are a disgrez to ze society. And i always wonder why ze country iz popping out psychos everyday (tu lom masuk babies yg popped up out of nowhere, behind every bush or toilet you could imagine). Ok that was a stretch. Sori, force of habit.

When the most fundamental & important aspects of their life (health, wellness, self-development etc ..or hmmm..death) are handed to these psycho faux docs at a premium price, there's obviously some serious planetary crap going on. And shouldn't there be any control in place to scrutinise the credentials and the legitimacy of the sevices/treatment to be rendered before these snoop doggy docs are even allowed to set-up their practices. Tak cukup resources (yg qualified) kah or that's the just the way they roll?

p.s Whatever it is, we need to nip it in the bud.

ps2 yay nak gi spa,lagi best kena urut/belai sampai comatose.

MAMK@think said...

dewi, terjemahan tu salah. sepatutnya:
Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan kamu dari tanah, kemudian tiba-tiba kamu (menjadi) manusia yang berkembang galak.
ar Ruum: 20

Subhanallah. Org sanggup menyalahtafsirkan al-quran semata-mata untuk bisnes.

Muhammad Affandi Adnan said...

tu sbb skang ni kementerian kesihatan malaysia suruh bubuh no pendaftaran sbg doktor pd diorg punya cop nama atau apa2 laporan yg diorg buat. supaya mereka lebih bertanggungjawab pd patient diorg. kalo dh takde tu, mmg tak diiktiraf la jwbnya. sedar2 la org melayu semua...

to aidid, aku bet ko seorg doktor. tu sbb knp ko mrh ssgt dgn doktor2 mickey mouse atau lebih layak digelar Dr. Hannibal Lecter ni sume. bkn 'PSIKO' lg dh, 'PSIKO KILLER' dh trfnya. tmbh2 yg kata, "CPR Tidak Perlu" tu.

mesin DR JUBOR (or DR JISM whatsoever) tu pun sama. selamba je ngaku leh ubt penyakit kronik walhal sorg pun bkn doktor dlm BOD diorg. patut ltk kt kerusi letrik je sekor ke sekor. dh suka sgt maen dgn mende2 elektrostatik!

Lina said...

Ohh lala..
gelak tgk masing2..gila pangkat agaknya para DR mickey mouse ni..
ada diploma dan gi kursus..dah boleh ada title DR ? ( mana ijazah & PHD ?..huhu )

tak mengajar di Uni, tapi ada title PROF ? nampak sgt tak reti penggunaan title PROF.main sesedap rasa letak..

Terjemahan ayat Quran pun diubah-ubah?? Melampau!
satu kompeni atau trend ke apa dr2 celup ni mengubah terjemahan ayat quran?

Gilaaaaaa!!! tepuk dahi dan hantuk pale 100000 X

Aidid Mu'addib said...

"Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya (menghidupkan kamu semula), bahawa Ia menciptakan kamu dari tanah; setelah sempurna sahaja peringkat-peringkat kejadian kamu, kamu menjadi manusia yang hidup bertebaran di muka bumi". (Ar Rum:20)

Rasyid said...

bro ... yang DR novel tu lu xnk tayang sini ke ? citer belajar oversea .. bile tanya pengalaman blaja sana,dia soh baca novel dia ..
novel dia plak bila aku baca mmg berlagak dgn fakta dari internet je aku tgk ... sume nk tunjuk dia pandai .. aish. . kalau ko tgk ayat dia mmg poyo gila bab ... sampai ada IPTA panggil dia bagi lecture kadang2 .. masuk radio pun selalu ...

tolong tayang sini bro .. dia dah nulis buku 100 bijik kot ... tapi isi kosong .. lagi semangat aku dgr pidato sukarno dari baca buku dia ..
nama dia pendekar skit .. pastu baju mmg kalerful sbb ada aura dia ckp...sesuai kot jd kawan mickey mouse..

black gallardo said...

apparently, tan sri rozali's award was staged to boast the fake credibility.art of endorsement, u see. :)

curigelap said...

aku rasa 'doktor-doktor' yang cucuk diri sendiri di lorong-lorong gelap n bawah jambatan lagi better dari this mickey mouse so-called doktor..
-- kesian kawan-kawan aku yang habiskan masa lebih dari 5 tahun just for 1 Phd.. and woww.. 2 Phd by doktot izham pakai blogspot jer.. keh keh..

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

gua sebagai rakyat ipoh yang selalu berempas pulas ulang alik dari KL ke Ipoh merasa sungguh terhina dengan penipuan kelas S(kelas bontot)..lol..

Sebagai penduduk gunung rapat khasnya, gua terasa down..tambah mak gua yang mudah percaya..semalam mak gua suruh beli obat dari Dr Rozmey hensem..tapi gua serba salah..

p.s: Dr Rozmey nak sign kat dada..pls..

nur abidah ismail said...

masalah orang kita

lemongrass said...

This people memang betul2 buat darah I naik! Penat1 aje all the real doctors out there spent 5-6 years of their lives to obtain an MBBS or an MD and the title doctors and these pathetic losers pandai2 haprak letak title Prof, Dr, Emeritus Prof in front of their names!
And then siap tayang stethoscope tu lagi!
Aggghhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

yat said...

bro, an avid reader of ur blog, but 1st time commenter..i'm actually in research and academic field, tgh 'struggle' buat PHD overseas (yg acredited bai, bukan cam atas tu)..

I can't stand the Emiritus Prof, the likes of Khoo kay Kim or Ungku Aziz punya taraf tu (the highest Prof award you can get and must be recognized/approved by the list of panel consisting of local/overseas Emiritus Prof themselves)...wthefak?....

yg gua marah ni sebab punya la susah nak dapat gelaran 'dr' depan tu (research, experiment, data collection, publication in peer reviewed journal/conference, PHD defend, both internal(same uni)/external(international uni) SV has to approved, tulis thesis not less than 10000 words etc)....lahanat betul diorang ni, senang2 nak guna 'dr' depan tu, apatah lg nak naik jadi 'Prof', Emiritus tu x sampai 10 orang dalam malaysia ni....

The problem is, if it's a private own company, they are 'free' to use whatever title they prefer, and for degree mil, as long it's private business and not dealing with the government, it's still 'recognized' as long as they don't deal with the government....this is a loophole that many of these 'culprits' manipulate...tapi kalao ada kes orang mati, or report polis, barulah gomen akan ambil tindakan...

Unknown said...

PPIM? apa nak heran bro, dia penah kata satu skim cepat kaya ni halal. apa nama dia, stormberg ke apa kejadah tah. Last2 aset kena beku dgn bank negara. Kawan aku punya la kerek masa PPIM cakap skim tu halal. siap cakap "nnt orang lain dah kaya, ko melopong je la". Masa aset skim tu kena beku, dia yg melopong sbb baru je angkat Proton Waja. Masa tu tgh belajar lagi kat U. HAHA.

Sejak tu lagi aku dah hilang respek pada PPIM ni.

Anonymous said...

Siapakah gerangannya yg telah menyeru2 nama Dr. Rozmey dan mentrigger bayangan rambut Dr.R yg vogeh itu di mindaku. You've unleashed the lil' imp in Laila.

I've nothing against him, percayalah.

Ahli Komen said...

yanf bestnye, kelulusan Diploma je dan ada la kursus kecantikan segala, tapi kat nama ada DR . konon dianugerahkan oleh diorg sendiri. WADEFAKKKKK

@rep said...

spread the words.. tu jer lah yg mampu buat skrg..

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

gua la gerangan yang telah memuji-i dr rozmey kerna beliau telah mencatatkan peningkatan graf bagi rambut stail itu..

bagi la idea wey nak kasitau mak gua nih..nenti dia beli ubat dr tu habis la..rugi duit..duit yang sepatutnya beli makanan yang lazat2 masuk dalam poket dr tu..maka terhasilnya movie ke-2..

Unknown said...

Yeah, aidid, an honorary doctorate.
But, why must he quoted it?
Used it in his title?
Does he actually know?

http://announcements.klse.com.my/EDMS/subweb.nsf/7f04516f8098680348256c6f0017a6bf/9b8d33ca910e292e4825715d00201a53/$FILE/WWE-DirectorsProfile-ChairmanSpeaks(1.2MB).pdf

http://announcements.bursamalaysia.com/EDMS/subweb.nsf/7f04516f8098680348256c6f0017a6bf/3d586a2f8ed4c0914825701a003ba0e8/$FILE/PUNCAK-CorpInfo-MissionStat-OrganisationStructure%20%20(661KB).pdf

Anonymous said...

Mr . Freak,

Gua ingat lu kena bercakap perlahan (slow talk) dengan mak lu , musti dia dengar punya . Pujuk mak lu daripada beli supplement dari Dr. Rozmey yg encem berambut ala cross-over Tgg Jugah ngan rock kapak kompius yang jadi pojaan ramai tu, baik dia makan makanan berzat & mintak pandangan dari doktor bukan Rozmey.

Itu ajer idea gua yang tak semengah hahah..cos...

I'm lateeeeeee...A'leaks punya pasal!

Unknown said...

aku raser dalam banyak2 dr mickey mouse yg ade kat atas nie.... yang ni adalah yg paling hebat...
BAPAK segala kaki2 kelentong kat mesia nie

http://maskancil.blogspot.com/2011/01/mahaguru-dan-maha-penipu-jangan-mudah.html

baru 2-3 hari ni terbaca artikel pasal mamat nie... dan mungkin ramai dah kenal...sebab dah selalu masuk paper...byk kali kene sue kat court.

punyalah hebat sampai last2 skali pakai gelaran sultan....mmg giler kentang.

azwan said...

Salam,

Thank you for the entry. As medical doctor i feel they somehow directly tarnish the reputation/image of our profession. I am capable to smackdown all their claims point by point, which I think it is not suitable here.

I don't get it, what are these morons looking for? Fame?..I think it is more of shame. Money?.. they are not that rich. They want to be rich, get into the group of ultra-rich, do something sustainable. They must understand the life-cycle of the rich, be a worker first, then manager, and then finally owner. Good enough can reach the level of private venture capitalist. Shit...step by step lah.

These people live in Lalaland. Let me tell you guys here..whoever read this blog please note that based on research, one of the important criteria of typical successful people is they see things around in reality/the way it is. Think about it.

I pray our next generation will put high regards on the value of smart-hardship work.

TQ

nurehan said...

sanggup mereka menipu kn demi kepentingan duniawi

dewi said...

bukan sahaja menipu fakta tapi ayat suci pun dia putar belit ... takda yang leh ambil tindakan ker ?

yat said...

dude, hon. doctorate is totally different thing la, you can't even use 'Dr' for title, it is being awarded if you have contribution to the nation (mostly leaders or corporate figure, and maybe activist)...Tan Sri Rozali might not aware of this bogus uni, orang nak bagi anugerah terima jek lah...maybe someone can inform him so that he can removed that in his profile....

UglyPooh said...

yuhuu....senangnya dpt propessor!


penat my prof. pegi kutub utara selatan pakai baju xnmpak muka wat research utk dpt title professor..rupenya kt aloq setaq ngn course bakery buleh dpt. marveles!

Unknown said...

adehhhh...siyes lawak siot tengok credential sekor2 mangkuk hayun neh..blaja masak-memasak, solek menyolek bleh dpt Ph.D?walawehhh...kagum tak bleh blah...

setuju ngan pahmie..aidid terlupa gamaknya nak mention pasal bapak segala Prof taik kucing ni..

"SRI SULTAN KANJENG PANGERAN RADEN JOHARI MANSOR NOTOBROTO NUSANTARA AL-HAJ DATO' Dr Prof." perghhh...siap ada DYMM...terpegun gila wa baca kat mas kancil nyer blog..

sinach zawawi said...

aku ingat masuk universiti tipu je diorg kencing dapat doctor. yg belajar level kursus pon leh claim ade Dr. watedefak mann????? gile ke ape manusia melayu skang ni? aku xleh nk pikir apebenda dlm pale hotak deme ni. gi kursus buat kueh leh dpt doctor????? pantat ape diorg ni. org study macam nk mampos pon belom tentu kua ade title Dr. medical Dr kna seksa kat housemanship dulu 2 tahun br iktiraf ade title. babi hape masuk kursus pembungkusan naik taraf jadi doctor. and tanpa segan silu letak dlm tenet profile company? ko gile ke hape??? malu weh org kedah. aku dah xde sense of humour dah nk gelak. lebih kepada sedeh dah ngan org kita arini. bodoh bertingkat2. tunggang langgang negara. mane xkena gelak dek org luar. xyah org luar la, org cayanunalip gelak terguling2 sambil amik untung. sampai bila nk maju. hadoi yaiii

Belacak said...

*dagu terjatuh dah nose bleeding*

Since when Homotherapist called Duktur?

and.... what's next?

Unknown said...

THIS IS MADNESS!!!

lalacici said...

bro aidid..hari tu ade request, harap2 still blh timbangkan..pasal usana healthcare..ubat diorang cam super duper mujarab, dalam testimoni siap bagitau YDP Agong pun guna..nak tahu gak soheh ke kelentong diorang ni..

Hana Faza-same person said...

smpai bilalah agaknya aktiviti para doktor mickey ni terus berleluasa? kesian org melayu, umat Islam khususnya.. lupa pada tuntutan rezeki yg berkat...

Aidid Mu'addib said...

Evidence of Scam Mounts Against MLM, Usana Health Sciences. Forbes Magazine reported in 2007 that the FBI had initiated a criminal investigation of the MLM, Usana Health Sciences. The Forbes article includes the extraordinary news that the national accounting firm that audits Usana's books, Grant Thornton, had suddenly quit...

- An 2007 investigative article in the prestigious New Zealand business magazine, National Business Review, revealed that thousands of New Zealand consumers are being solicited by Usana without getting true or complete facts about almost certain financial losses they will suffer in the scheme. Entitled, “Most People Won’t Get their Money Back” the article quoted government statistician Murray H Smith, who has served as an expert witness in New Zealand pyramid scheme cases, “you can make a very strong argument that this could be a pyramid scheme.”

- Usana distributors accused the company of fraud and filed a class action lawsuit that sought to shut down Usana operations in California. A California judge dismissed the case.

In a letter to Deborah Platt Majoras, Chairman of the Federal Trade Commission, the consumer education and advocacy group, Pyramid Scheme Alert, requested that the FTC open an investigation of Usana Health Sciences, headquartered in Utah. Pyramid Scheme Alert also sent alert letters to the Attorneys General in all 50 states.
- Very little revenue is gained from actual retail customers (consumers who are not in the pay plan) and even less distributors’ profits come from retail sales. In this lack of retail revenue of profits to distributors, Usana operates in a very similar manner to Burnlounge Inc., which has been prosecuted by the Federal Trade Commission as a pyramid scheme.

-The Wall Street Journal has reported:
* Numerous class action suits have been brought by Usana shareholders that charged the company misrepresented important information or withheld it.
* The founder of Usana renounced US citizenship to swear allegiance to a well known offshore tax haven. He also parked the largest block of the company’s stock in another offshore tax haven.
* The founder of Usana – same one that renounced his USA citizenship for a tax haven – sold millions of dollars of shares of Usana stock when it reached its highest price ever – and just before the stock plunged when the Wall Street Journal reported findings of a fraud investigation report.
* The Usana Chief Financial Officer admitted he had falsely reported he is a CPA.
* A major spokesman and Usana director admits he faked his academic credentials.
* A major medical advisor for Usana admits he had falsely claimed he is a licensed M.D. when he is not.

- Usana's own published data – when properly analyzed – revealed that 99% of all distributors do not earn a profit.
* Usana will not disclose the total number of distributors that quit the scheme each year, but experts estimate it is between 50-90%. Effectively, the scheme is constantly collapsing, since distributors are also the “customers.”
* Usana products are priced as much as 20 times higher than similar products sold in retail sales. The pyramid recruitment money (about 40% of the price) is imbedded in these high prices and is passed upline to the recruiters. 3% of the recruiters at the top get over 70% of all commissions.

pk said...

Terkejutnya!! Msia rupanya ada lebih ramai dr dari yg kerajaan sangka. Chances utk berlaga bahu dgn sorg Dr kat Msia ni tinggi, mcm title dato gak.

Now gov hv to recalculate the doc-population ratio (pun intented).

KUALA LUMPUR, Oct 19 (Bernama) -- The government aims to achieve a ratio of one doctor to 600 people by 2020, from 1:1,145 currently, Health Minister Datuk Seri Liow Tiong Lai. -Bernama 19/10/2009

Seriously our gov hv to do something to stop this shit. KKM?

Unknown said...

kalo korang search google maps
2956 Day Avenue 33133 Miami, Florida, U.S.A
korang boleh tengok map tu 3d pakai google chrome, 360 degree tu.. siap nampak pintu.. ada kereta 3 bijik parking
yang aku nampak 2956 day ave tu mcm kawasan perumahan, tak tau la kot korg nampak Camden University
please la kalo nak tipu pon jangan la amik alamat US ;)

SLum said...

Giles..memang giles..aku speechless..tahap punya gila babon..

My Blog said...

Johari Mansor..???

Mahaguru Persatuan Seni Silat Gerak Kilat..???

adoi...habis ranap reputasi persatuan

kalau dah guru utama No 1 pun 'rajin' buat perangai, apatah lagi anak muridnya...

takut2, macam mana acuan, macam tu lah kuihnya..
kesian...

anyway, sekadar berkongsi;

Untuk Homeopati, title Dr tu mesti ada Dr.(H) utk bezakan dgn Dokter Allopati...kira title 'Dr' diorg tu ada kelas yang lain...

I dont know much bout this Hemeopathy thingy. Yes, lots of claimed from doctors that Homeopathy is a placebo type of treatment, but KKM do recognized this kind of health treatment, Under Traditional & Complementary Medicine..Ada kelas dekat Cyberjaya University College..There's even a Dr.(H) who his clinic a a panel clinic for TNB..but his remedy are so cheapo dude...maximum he charge only RM20, minimum RM5...duration of his remedy taken, usually 1-2 weeks...RM40 for his treatment, I dont think it will burden any of his patient though..Seems like 'leeching people's money' is not in his agenda I think..

So does Perawatan Islam. Who the fuck can believe just by using air & doa, plus with segala macam herba can cure desease..??? But KKM recognized them Under Perawatan Islam, different than Rawatan Komplemantari..Before this, its under the same roof..Then Prof Dato Dr Harun Din fought it to make sure that rawatan Islam is under different segment than traditional health treatment aka bomohs & sengsehs..You can call Darussyifa & KKM & confirmed with them bout this...I have seen their paper work, its real..& they will use their syllabus to teach rawatan Islam course in Cyberjaya University College...But no worries, they never admit themselves as a DOKTOR, just a simple 'PERAWAT'...

My Blog said...

& lagi satu

sorry for my bad engrish
berterabur, tapi buat lagak gaya konon2 terer engrish

silly me...hehe

Bomoh Hujan said...

doktor tikuih nih kongsi sama lubang tikuih ka...keh keh keh keh keh

Metafora said...

bertambah banyak info dan fakta.. LIKE!

aliafahimi said...

salam, i hope u look up at the lyrics of the song below your posting. i hope you look at the word transcendence in the lyric.

sometime, it can affect our faith..

just a selingan here. nway good article, it is better if u dont use all the bad words. no , no matter what it is still BAD word. thanks..

Aidid Mu'addib said...

There are many meaning of the said-word, depending on how you phrase it.. and in what particular issue you are inferring. In everyday language, "transcendence" means "going beyond", and "self-transcendence" means going beyond a prior form or state of oneself.
One particular meaning, as part of the concept pair transcendence/immanence, is used primarily with reference to God's relation to the world and is particularly important in theology. Here transcendent means that God is completely outside of and beyond the world, as contrasted with the notion that God is manifested in the world. Of course, I myself am not referring to this...

As in the issue of the lyrics, it's just a dang song by Shawn Colvin... do not stray from that fact. It's a POP song. Anyway, I believe the word refer to Sunny not believing in going back to her past, and she believes in doing things for herself. She 's just a human being, who has no special powers. She need to burn it (whatever that is) down... herself.

But again, it's just a song. Who really cares anyway?
About the bad words... hmmmmm

AMIR RAOF said...

huhuhu, meng best tul tulisan mcam ni. penuh ilmiah.

Fahmi said...

Somebody posted:

Who the fuck can believe just by using air & doa, plus with segala macam herba can cure desease..???

Ingat kawan2 saudara seislamku.. Allah jualah yang maha penyembuh. Doa juga usaha.

Pasal herbal medicine.. In pharmacy school pun ada ajar this subject.. Sebelum perubatan skarang ni sume org rely n herbal med.. N banyak ubat2 sekarang ni asalnya dari tumbuhan. Just a thought

Xeno said...

Professor? berapa publication dia dah buat? Journal impact factor tinggi tak? ceh....PROF la konon. PROSAK BANGSA adalah

Xeno said...

Also, PHYTOBIOPHYSICS?

WHAAAAAAAAAAAATTTTTTT????

aku the great said...

hanya kita yg membaca entri ni yg sedar dgn penipuan malaun2 ni semua..tp bagaimana jutaan di luar sana??? so, tugas kita masing2 utk menyedarkan org sekeliling kita ttg perkara ini..umpama fardhu kifayah tugas kita ni ...wallahualam.
terima kasih bro aidid.. still..u r my true hero..

ska said...

aliafahmi..Aidid Muaddib ni bukan name sebenar dia.....so ai dun think (whateva u say) tu tekena kt dia sbb nama dia lain. but good advice duh. hehe

Aidid! ko mmg rockkkk!!!! AKU SANGAT SUKA info MLM macam niiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! arrrghh akhirnya adeeee jugak org mcm kooooooo....

Aku rase betul laa ade satu coment tu ckp ko doktor (PhD i supposed..not MD..).. aku pon syak ko doktor...

aku the great said...

encik rashid..

adakah doktor yg anda maksudkan HM Tuah? mmg sy pun x suka dia. mcm ada sesuatu yg x kena. dah la tiru cm fadilah kamsah..chaittt!

Metafora said...

bro aidid, haritu ada tanya tentang SABUN TAHAN MENGATUK..betul ke mujarab produk tu? atau sape2 kat sini tau ttg produk tu? firasat ingin tahu..tq

east8071 said...

rumusannya kalau demam ka atau lain lain sakit,pergi je hospital kerajaan,disitu dah kompom ade doktor yang betul2 ori,jangan dok sondol kat mane2 klinik swasta yang besepah kat bandar,taraf kedotorannya pun belum tentu betul...besok aku nak pi kursus buat belacan kat kuala kurau,sekali amik phd,sir,dr amertuih,kat umah makcik onah....

ska said...

hahahha... Phd. in Belacan Making ade kat OIUCM Colombo....... buat la wei... register esok, next week dah convo.

adelynne said...

This entire blog post made me cringe and laugh at the same time... those mentioned in the blog are stupid peoples. For serious. I hope they get jailed.

chemicaln0va said...

how can they open up a public comp with only diploma certificate?
klo cmtu aku pon boolleeeyyy!!

as i know...
nk bkk public company.. HOLDINGS BERHAD kena ada subsidiary.
bkk kt CCM, ROC...auditor kena ada.
wajib lagik!
ntah2 x dftr lgsg kt CCM.
jom cek nma kusda kudis kutil holdings berhad nh kt CCM!!!!!

dh la berhad kan..kena la issue share kt public.
ada ke byk duit nk issue share huh?
cba tgk kt bursa kl tu listed x kt main board or second board...
or dorang listed kt chalkboard mcm kt skolah zmn dlu2?
gelak guling2 weyhh!!!

My Blog said...

to en Fahmi;

sabar...abang Fahmi salah faham maksud saya tu...Saya x state begitu dengan maksud memperlekehkan rawatan Islam...apa yg saya maksudkan adalah begini;

'Who the fcuk can believe Malaysia can win Suzuki AFF Cup..?? but they did it...!!!'

..lebe kurg mcm tu la maksudnya..bkn bermaksud memperlekehkan rawatan Islam & takdir Ilahi..

tentang rawatan herba, Hemeopati & segala bapak rawatan alternatuf lain ni byk berlaku abuse & manipulation..takdak sapa nak control..tu yang senang2 di'MLM'kan..herba, kalu x silap saya, bukan boleh dipatenkan pun..

& penyalahgunaan title & pangkat pendidikan ni mmg buat saya betul2 kecewa..lebe kecewa lagi, yang dalam gambar Dr2 Mickey Mouse yg ditempek oleh pakcik Aidid yang budiman, salah satu darinya adalah pakcik saya sendiri, org Kedah..malu siot..

apalah salahnya guna nama biasa je utk merawat atau nak buat apa2 bisnes & kursus motivasi..tapi diorg buat camtu sbb nak dapatkan kepercayaan org ramai..ada title Dr, Dato Sri, Tiang Seri, Muka x berSeri, dgn claim dapat sijil bermacam bagai dari insttusi yang diorg bajet orang xnak amik tau datang dari mana, confirm boleh tarik orang ramai..dah masyarakat kita pun camtu, nak buat lagu mana..ada demand, ada la supply..lagi besar title, llagi panjang list sijil, lagi orang melayu percaya..senang nak buat (merompak) duit dgn orang melayu ni sbnrnyer..

pada pendapat saya, apa yang berlaku menunjukkan betapa seriusnya masalah kewangan & kesihatan masyarakat Melayu sekarang ni..too desperate..mungkinkah ini petanda kejatuhan ekonomi, pendidikan & taraf kesihatan masyarakat kita..??? atau Institusi Kesihatan kita sedang hadapi masalah dalaman serius yang membuatkan pesakit2 hilang kepercayaan kpd rawatan Hospital & seterusnya mencari alternatif..?? entah laa..

Anonymous said...

PHYTOBIOPHYSICS...macamana saya boleh terlepas baca perkataan yg maha canggih ini. What the intercourse is this? Adakah ini kaedah rawatan secara ular sawa?.


Obviously i need to gugel.

p.s the kind of MLM fuckeries i've learned for da past 2 months, amaze me to no end.

azwan said...

Salam,

Pasal doctor patient ratio tu is nothing to do with the current entry. They are "real" medical doctors. Who cares, you don't need to have 180 IQ level to be a doctor. The gov and private sectors responded what people want.

You score Biology in SPM, you reprogram your mindset to be a doctor. What to do man. Every parents dream one of his children to be a doctor, nanti senang sikit kata nye bila sakit. They push their kids to be a doctor too,even though they aim to be a blogger. Hak hak hak!

So dey..don't mix up the issue Okeh.

TQ

Fahmi said...

Sekadar ingat mengingati je..

Pada pendapat says, tindakan kkm untuk iktiraf komplementari med ni adalah salah satu cara untuk mudahkan pemantauan agar tak berlaku penipuan, guna ubat yg x registered, iklan2 haram n sebagainya. On herbal med, isu ni luas n rasenye x sesuai nak bicang kat sini.
Just bg satu contoh
http://www.cornerstone-msc.net/mps/view_file.cfm?fileid=720

When proper study done on the herb mcm strengt, mech of action etc, product tu lbey selamat la jadinye. Just my 2 cents.

Btw, i believe malaysia was going to win the afc cup! Haha

Anonymous said...

Rasyid:

aku pernah baca pasal duktur nobell kek sini

http://kamalfndhashim.blogspot.com/2010/04/universidad-empresarial-de-costa-rica.html

http://kamalfndhashim.blogspot.com/2009/09/datuk-dr-ekspres.html

Detactive Conan said...

apa kat yang ramai2 post kat sini kita email fact ni byk2 dekat media tak kira la tv ke news ke..kalo yang 'main media' tak nak layan kita email je kat news chinese ke tamil ke, aku rasa kalo ari2 kita email ramai2 one day terbuka jgk ati diaorg nak cover mende ni

Fahmi said...

Off topic sket. Ana rafali?!

My Blog said...

off-topic jgk

ya lor

kenapa..?? tak percaya.??

Her own music, her own lyrics, her own song.I think Anna Rafali deserved it.

harap pakcik Aidid x rage la malam ni Yuna x menang..hehe

shkiri said...

MZIskandar: Betol la nie org malaysia punye keje... tgk kt whois

~kokocincau~ said...

Bravo Bro Aidid. Teruskan membongkar! :)

CikguShikin said...
This comment has been removed by the author.
Liana said...

EMERITUS PROF.DR.SIR HAJI AMIR HAMZAH ABDUL HAMID

rse nk gelak guling2....
ble mse lak org mlyu ni leh dpt title sir kt nme tu???

omega_supreme said...

cikgu.. siapa yang jatuhkan siapa? akhir zaman orang dah tak sedar diri.. melayu rakus betuhankan duit buka perniagaan MLM dan jadi doktor mickey mouse?? whatdaheckman??

saya support 101% usaha penyedaran oleh encik aidid, biar kebenaran dibongkar dengan research! bukan talking nonsense here! dan blog encik aidid bukan untuk pecah belahkan kaum!!

Unknown said...

CikguShikin said...
Mengucap panjang bila baca ayat-ayat yang keluar dari mulut seorang Melayu yang penuh dengan adab dan budi bahasa. Kalau la masa yang diambil untuk buat research dan tulis blog yang menjatuhkan bangsa sendiri ini digunakan untuk mencari rezeki alangkah hebatnya encik aidid. Atau mungkinkah encik Aidid ini bukan seorang Melayu?sbb zaman sekarang memang selalu org menyamar untuk memecah belahkan sesuatu kaum.
January 9, 2011 9:19 AM

-----------------------------------------

Oh CikguShikin.... saya sangat sedih dan malu dengan anda.

Sebelum di"akikah"kan oleh rakan-rakan disini. Saya ada persoalan yang ingin ditanya kepada CikguShikin.

1. Siapa sebenarnya yang cuba menjatuhkan bangsa sendiri? Aidid atau sekalian doktor-doktor Mickey Mouse ini? Seriously, cuba lihat dari perspektif yang lain dari perspektif anda sekarang. Sebagai seorang cikgu, adakah adil doktor yang bertauliah dan diiktiraf disamakan dengan doktor penipu, yang membeli sijil dari "entah mana punya universiti longkang" tu?

Doktor-doktor ni, mereka bertungkus lumus belajar bersengkang mata, menghafal struktur tubuh badan manusia, mengambil masa bertahun-tahun untuk memahami bagaimana tubuh badan manusia berfungsi, gagal ujian, ulang kertas, kena marah dengan Prof sebab salah bagi diagnosis,
WHAT THE HELL ARE YOU THINKING...? Seriously, kalau aku berada di tempat mereka dan melihat kepada ramainya doktor2 penipu yang menjatuhkan dan memalukan institusi kedoktoran.. Segala macam sumpah seranah dari seluruh bahasa di dunia ini, belum tentu menggambarkan jengkelnya perasaan itu. Bayangkan kalau anak anda atau murid anda yang belajar menjadi doktor, would you dare say that to them?

2. Adakah CikguShikin sanggup melihat anak bangsa, rakyat Malaysia ini terus ditipu oleh mereka? Pernahkah anda terfikir kalau-kalau suatu hari nanti masyarakat hilang kepercayaan kepada sekalian doktor-doktor yang diiktiraf ini? Pernah atau tidak anda fikirkan impak nya?

Seriously... remuk jiwa aku dengan pendapat kau.. Janganlah kau memalukan title Cikgu tu... Janganlah menjadi Cikgu yang dangkal pemikiran dan tiada "critical thinking"... If you still like this, I beg you stop being a teacher and do something else.

p/s: Aku bukan doktor jauh sekali ambil apa-apa yang berkaitan dengan perubatan, tapi aku pernah bekerja di salah sebuah universiti perubatan so aku tahu dan aku belajar curi2 apa yang budak-budak tu belajar. Kalau korang deal dengan medical Profesor... korang tahulah langit tinggi rendah...

Bomoh Hujan said...

CikguShikin said...
Mengucap panjang bila baca ayat-ayat yang keluar dari mulut seorang Melayu yang penuh dengan adab dan budi bahasa. Kalau la masa yang diambil untuk buat research dan tulis blog yang menjatuhkan bangsa sendiri ini digunakan untuk mencari rezeki alangkah hebatnya encik aidid. Atau mungkinkah encik Aidid ini bukan seorang Melayu?sbb zaman sekarang memang selalu org menyamar untuk memecah belahkan sesuatu kaum.
January 9, 2011 9:19 AM
----------------------------------------------------
kenapa terpikir aidid nak cari makan dengan menjatuhkan org lain berdasarkan researchnya?? pemende nih...ada baca dari mula2....atau baca paling atas sehingga habis....aidid menyamar??? untuk ape??? aku rasa xda lagi org yang sanggup research mcm ni...kasi info...apa yang ko tau tentang keadaan semasa...aku cukup berterima kasih..kat aidid nih...banyak benda dan perkara yang kita xtau dan xsedari....tapi engko...cuma mencari salah tiap perkataan dan ayat...sempit..sempit....jgn menilai sesuatu dengan mata kasar...aku rasa ko pun xmampu nak buat research mcm aidid...dan ko kene tau...bukan cap ayam cap ayam yang view blog aidid nih...cikgushikin....adakah hanya pada nama "cikgu" kalau sempit pemikiran???? pikir2kan ler....
>>>>>>>> Atau mungkinkah encik Aidid ini bukan seorang Melayu?sbb zaman sekarang memang selalu org menyamar untuk memecah belahkan sesuatu kaum.<< boleh jatuh fitnah kalau ko xda bukti... renung2kan...

JalakLenteng said...

Isu yang diketengahkan Aidid dia tamau komen, pasal bahasa jugak yang dikomennya... Itu superfisial punya isu la cikgi shikin... Apa cikgi shikin ni pun duktur mickey mouse jugak?

Aidid... Eleven thumbs up for you~!

mamat said...

kalau mengajar kat pra-skolah pun boleh digelar "cikgu" jugak..yang mengajar mengaji di kampung2 pun digelar "cikgu"..yang mengajar di sekolah primary+secondary skool pon "cikgu" jugak..
cikgu syikin ni "cikgu" yang mana satu?
bahasa bukan lagi isu jika sesuatu kebenaran dapat dibongkarkan..

east8071 said...

cikgu syikin pun bukan melayu,dia pun menyamar jugak.

apex said...

-> cikgu syikin
kesian pada anak murid awak cikgu syikin..camne awak nak mengajar jika mentaliti awak pun pada takuk bwh tempurung...awak salahkan bahasa kesat pada blog ni tapi awak ade selami maksud entry pada blog ni...kesian pada title cikgu awak tu...mgkinkah awak salah seorg cikgu mickey mouse yg menjadi pengamal MLM..
hopefully not

Belacak said...

@Cikgu syikin mungkin boleh belajar ngan murid2 dia bahasa Enggerish!

Kesian anak murid dapat cikgu mcm kamu ni...

Enuff said, cikgu syikin need to Re-learn!

pokerface said...

kepada cikgu shikin.
kata-katam awak baik tetapi bingai.saya terbakar melihat nama DOKTOR PALSU YANG SIBUK MENIPU ORANGRAMAI SELAMA INI awak pula SIBUK PERTAHANKAN .
KENAPA?
awak paham ke bahawa masa ini,
TITLE DR dah tak boleh dipercayai?????
sepatutnya awak tolong pikir bagaimana caranya NAK BAGITAU KAT KKM MENGENAI PERKARA NI?
ini tidak..
BODOH TAK SEKOLAH PUNYA CIKGU.AWAK PAHAM KE TAK PAHAM BAHAWA NYAWA YANG DR PALSU INI PERTARUHKAN.

JOM KITA BUAT LAPORAN DENGAN TV3 AGAR TINDAKKAN SEGERA DIAMBIL.
DOKTOR YANG MENCIPTA PRODUK-PRODUK KESIHATAN INI YANG PATUT KENA KICK.DOKTOR YANG LAIN TU SAYA NO KOMEN SEBABNYA TIDAK MELIBATKAN NYAWA.

PASTIKAN DOKTOR YANG KATA ADA BUAT KAJIAN INI KENA TINDAKKAN UNDANG-UNDANG.
cth DR ROMZEY(BADUT PINK) dll.

pokerface said...

Blog yang ini saya tabik.saya sokong aidid buat pembongkaran sebabnya bukan semua orang rajin buat carian.
Berniaga dengan cara yang benar saya sokong tetapi berniaga cara yang salah saya pun tidak sokong dan sudah pasti perkara seperti ini patutnya dihalang.

Aidid Mu'addib said...

Quiet down... u all don't be so naive. Itu alasan nak attack aku punya personaliti dan hasil kerja aku aje tu...

The co-called cikgu yg definitely bukan cikgu tu, hanyalah peniaga ber-MLM yg dah berasap pepek dan bontot, yg biznes nye dah kena terjah lately... rezeki haram laknat dah kurang maaah! Mare le tu beb...
That's typical of MLM people, they will attack like so.... trust me, she's just a dime-a-dozen lahanat MLM that's running around out there preying on other Malays. I've been thru' dealing with these kind of people for years... just shameful really. You can all see them inside-out, and they just can't understand why Muslims need take a good care of where their rezeki comes from. Their mind can't reach that high I supposed. She (or HE maybe) was just looking for a reason to ridicule this blog and myself... and I don't really care, becos these MLM hacks can't really read properly... that's why they join MLM meh! Stupid f**king dumbass! Malay parasites 1st class.

Dol syikin beb... pehal ko sebok suruh aku cari rezeki pulak? Ko tahu kenapa aku ada masa menulis blog tak? Sebab aku dah tak payah susah2 macam dolu-dolu... sebab aku dah study rajin2 kat U, aku dah kerja sungguh2 bertahun2, dan skrg aku dah melepak aje... so, aku ada masa santai2, buat research, dan menulis, utk tujuan supaya bebudak Melayu baca... supaya dia org tahu apa yg aku tahu... Ko boleh follow tak ni beb? Aku nak tolong bebudak Melayu supaya jgn jadi macam ko, macam Adilah, macam Khairol, macam Odie, macam Rizo, macam anak angkat dajjal wang-ringgit yg lain2 tu sume. Belajar la dik rajin2 ilmu yg berguna, jadi bila dah besar... tak payah susah2 hari2 nak mengencing org lain utk cari rezeki... is that such a bad thing?

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

sabda Rasulullah SAW ketika baginda menyampaikan hadis yang diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a.yang bermaksud...

: "Sesungguhnya kalian nanti akan sangat inginkan kepemimpinan, padahal kelak di hari kiamat ia akan menjadi penyesalan.”

(HR Bukhari) ...

sanggup putar belit al-quran... sanggup guna nama islam... semata2 utk keuntungan peribadi.....

ingat... nyesal dahulu.. pendapatan... nyesal kemudian dah tak de pendapatan lagi de.....

seme nak jadi ketua.... tp tak tau pasal tanggungjawab... ntah le yeop....

RasaManisCokelat said...

CikguShikin aka Cikgu Shida yang sengal tu kot..

haiyaa Cikgu, bisness MLM kat sekolah dah kener "tetas" ker Cikgu? bontot dah panas ka?? dah tak masyuk ka?? well gara2 aididleaks..

sedar diri skit.. baca dan faham..sama arahan cikgu utk anak2 murid..baca and faham aper yang aidid nak sampaikan..

nama aku din said...

ada jugak cekgu mickey mouse rupanya.
ingatkan doktor aje yg mickey.......
kalu mcm ni abes ler anak murid kena kencing
pelik..... pelik...........

curigelap said...

err.. cekgushikin amik sijil/dip/degree dekat OIU Colombo gak ker..?? or dekat camden-univ..?
sib baik cekgushikin sempat mengucap (panjang ke pendek ke tak kesah la..) kalu tak sempat mengucap ..??

Anonymous said...

Ada otak fikir la cikguShikin.Kalo ko tak suka baca blog ini ko boleh blah.x de orang nak join mlm ko ke?hehe

Unknown said...

oh cikgu chicken..hey ko tau tak, ramai lagi cikgu cikgi yg mulut lagi bangsat dari aidid dan tak memperjuangkan apa pun..hanya membabi buta, bertongkat dagu menunggu gaji dihujung bulan.. ko sedar tak yg ko punye tebu yg ko tanam kat tepi bibir ko tu, hanya tebu sintetik..manis tapi hanya bagi penyakit kat ko je. sudahla cikgu chicken..

ska said...

Cikgu Shikin dpt perhatian tibe2... tayah layan der... kang bangga lak dia... bak kate aidid la... dime a dozen... (huh cakap Engrish..)

ANAKIRANA said...

teruskan aidid.
yg penting isi entry yg nak disampaikan

Mudahbots said...

Cikgu Syikin ZIR,

Kalo nak menyerang pun, serang la tentang fakta en. Aidid, yang lain2 tu sukati dia la, sbb dia punya blog.

Ape2 pun, good work En. Aidid.. aku nak g wat aduan rakyat sekejap... hahaha

hyelbaine said...

It's amazing how Malay's are obsessed with titles. Datuk, Tan Sri, Prof, Dr dan kawasan2 sewaktu dengannya.

To the commentators, I agree with Aidid. There are trolls around here looking to attack the author from many different ways. Sometimes these trolls are worth the effort to feed, other times they're better off on their own.

To you sir, bravo indeed. I shared your post with my BIL who's a GP and he laughed so hard till tears came out. On a serious note though, he fears the songsang methods that these people use.

His advise was simple. When the title in front of the name is too long, beware ;)

FM said...

uishh!!! chekgu shikin ajar kimia ler. kat profile dia ada link ke blog http://ashikinmohdnoor.blogspot.com
=P

dear anies said...

sedih tgk anak-anak bangsaku jd PENIPU..

Mudahbots said...

nak baca citer pasal camden university, USA? Glamer weih university nie.. g check kat sini...

http://www.smh.com.au/national/education/fakes-one-to-know-one-the-best-degree-money-can-buy-20100214-nzn3.html

klau pasal gordon university, boleh try check kat sini..

http://www.osac.state.or.us/oda/unaccredited.aspx

cuba check tengok gordon university dr. Azizan Gemok duk kat bahagian mana...

Hehehe...

levi said...

Malu aje Dr Mickey....Nak belajar semester 2 Matriculation Medic pun dah nak pecah kepala, takut tak leh dpt 4 pointer.Ni kan senang aje dpt. Pernah debat dgn geng buka klinik Dr Mickey, siap tunjuk sijil. Ubat lain, tak tau isi kandungan. Konon leh buang jin jahat sama la. Mcm perubatan alternatif p bertapa sampai ke gunung Jerai. Kot2 dpt power boleh nampak terus alam ghaib. Lepas tu charge Mahal sampai Beribu2, jin masih tak mau kuar gak.

Mudahbots said...

PERHATIAN SEMUA!!

Saya ada menawarkan Kursus membuat ABC di pejabat saya WISMA ABC, Kuala Kedah.

Selepas mengikuti kursus ini anda akan mendapat faedah2 berikut:

1. Ilmu rahsia ABC yang Mantop dan Sedap!
2. Akan di Nobatkan Darjah Pemasyhuran Profesor yang membawa gelaran Prof. Dr (H) pada majlis konvo yang akan di adakan 2 kali sebulan.
3. Mesin ABC tanpa Elektrik Yg bernilai RM 2500.

Anda hanya perlu membayar yuran kursus sebanyak RM 10101.10 pada akaun Syarikat ABC.

Tempah dah Jadi tokey ABC yg terbilang..

Yg Serius Nie..

Prof. Dr (ABC) Mudahbots
Pengasas ABC Malaysia


Hahahaha!! Aku kaya!! Aku kaya!!

Aidid Mu'addib said...

Friends... ada update dalam entry di atas, after the topic of KUSDA
- 2 org lagi Mickey Mouse clan members dijumpai...

Aidid Mu'addib said...

Btw.....
http://ashikinmohdnoor.blogspot.com/2009/10/penangan-kopi-radix.html
Penjuai kopi cikgu kita ni ye? Ish ish ish... patut la berasap bontot ghopenye...

ashikinmohdnoor >>> Hari tu baru daftar ahli HPA. Saya pun beli la kopi Radix, buat pengganti kopi cap Raga yang dah berkurun lamanya diminum oleh seisi keluarga kami. Mak cakap kopi tu siap ada tempurung hangit lagi. Tapi apa boleh buat, tu je yang murah pun.
Kopi Radix ni power jugak ye. Mak dah tak letih lagi time kerja. Nak dijadikan cerita, saya bagi anak sdara saya, Ameera Zulaikha yang umurnya akan masuk 2 tahun 23 Oktober ni. Saya cuma bagi Ameera minum separuh gelas je, sehari suntuk dia tak tidur. Malam pulak pukul 12 lebih baru tidur. Selepas hari tu, Ameera tak boleh minum lagi Kopi Radix. Kalau tak, penat la nak menjaganya.
Tapi, Kopi Radix memang power. Sepatutnya saya kenal Kopi Radix ni sejak zaman UPSI dulu. Takdela tidur je dalam kelas.

What the f**k?

abcd said...

bro, typo kat lagu

Aidid came home to her favorite room.

kot rajin, betuikan no...

Aidid Mu'addib said...

okeh!
anyway, it's just a song... don't bother too much about it. It's not that important - the message above that is important. OK, lain kali aku tak insert video lagi dah. Biarlah blog ni boring takde lagu... hahaha! I take that back - we'll see how it goes.

orang said...

gila ape bagi budak 2 thn minum kopi Radix!! nescafe pon tak digalakkan, lagi pulak tongkat ali..

It Just Me..... said...

aku terlambat laaaa..huhu..
my first impression bila dah baca separuh.."eyes popping & jaw dropping" - mcm cite Ally McBeal..hehehe

kalau aidid tak bongkar, aku pun tak tau mende ni...huhu...ramainya dr kat mesia....

Wat the he**.....

NisaUsoff said...

woahhh budak 2thn suda bg minum kopi ke? gilos cerdik nya nih huhuhu

Papa Chang said...

cikgusyikin nie bajet die hot macam cikgushida la tuh... meroyan tak tentu hala (ana rafali menang sbb cikgushida glemerkan lagu die tau wakaka)

hmmm yang rapat setia tuh mmg menyenakkan perut aku.. kakak aku rajin pergi rapat setia untuk terapi.. aku saspek ala Dr. Jebon punye eletrostatistikalobaloba.. nie ade dr bekam pulokk..prof dr ariffaizal tuh plak takde pun menjadik sebutan orang Ipoh nie... buuusitttt!

maka.. akanku siasati prof dr muke mude nie..

mabong said...

Pengasas KUSDA Arwah Dr. Azizan, kalu tengok kat wbsite Kusda tuu katanya lulusan
Brantridge Forest School, sussex UK
tapi website institusi tu pun takdak.

cuba baca ni:
http://flamewarfollies.com/PhDFraud/

List of Chapter 25 Diploma Mills (Dr. Bear's book 12th edition) from the UK. One of these is apparently Derek's "alma mater".

Academy College of Holy Studies
Academy of the Science of Man
Albany Educational Services
Avatar Episcopal University
Avatar International University
Brantridge Forest School
British College of Soma-Therapy
British Collegiate Institute
Broadhurst University
California Institute of Higher Learning
Central School of Religion
City Medical Correspondence College
College of Applied Science London
College of Divine Metaphysics

http://online.degree.net/accredited-unaccredited-state-approved-diploma-mill/t-brantridge-university-1585.html


================

entahler , dari bapak sampai ke anak2 buat keja ni.

phreak-id said...

""Untuk menyelamatkan nyawa, bukan Cardio Pulmonary yang diperlu diberikan pemulihan, tetapi Cardio“Cerebral” yang perlu dipulihkan. Cardiopulmonary ialah saluran darah di jantung, manakala Cardiocerebral ialah saluran darah di otak. Oleh itu, kaedah CPR sepatutnya diganti dengan kaedah “CCR” (Cardiocerebral Resuscitation). Cerebral terdapat di bahagian belakang kepala di atas tengkuk. Kekurangan oksigen terlarut di bahagian tersebut disebabkan oleh “tenaga bertekanan rendah” (kelesuan tubuh) telah menghalang pengaliran darah serta suhu panas telah mengembangkan dinding kapilari dan arteri karotid (saluran darah utama ke kepala) sehingga menyempitkan saluran darah. Kaedah CCR telah lama dipraktikkan dalam hampir semua rawatan alternatif iaitu dengan cara tuaman ais di bahagian belakang tengkuk. Ais dapat mengembalikan ikatan tisu kapilari dan arteri supaya dapat memberi cukup ruang yang dapat meningkatkan isi padu darah mengalir ke otak.... ""

Hohoho. Macam mana lah seketul ais boleh bagi effect sampai begitu sekali. Lewis Hunting Response takda plak kata ICe boleh menyebabkan vasodilate kat tisu badan (artery/capplilary or whatever u claimed). Yang aku tahu makin vasoconstrict ada lah. Alahai Dr Mickey Mouse ni. Ko punya cerita, boleh buatkan Tan Sri Ismail Merican berhenti kerja lah sebab tak tahan dengan fakta ko. Dato Jeya pakar cardiac HKL tu pun boleh sakit mental bila baca artikel ko.. Alahai manusia. Tolonglah jangan percaya pada Dr Mickey Mouse ni. Kesian aku kat bangsa aku.

Sebab semua pesakit yang datang kat dia semua tak kritikal waktu tu. Boleh la dia cakap macam tu. Cuba korang try letak ais kat patient yang dah nazak tu. Insyaallah, korang memang membantu mempercepatkan kematian dia. lol

phreak-id : lepas ni nak suggest semua ICU di hospital di Malaysia standby ICE. Bila vital sign drop je, apply ICE. HahahahahahahahahahaahaahahHhAHAHAHAHAhahaha


Terbaru > Anugerah Juara Lagu 25 VS English FA Cup > Senjata Menawan Suami : Payudara! > Tukar Banner/Link Dengan phreak-id

phreak-id said...

**typo disitu : capillary**

inmyownword said...

Alangkah bangga jadi rakyat Malaysia... yg tak lama lagi layak digelar negara maju... maklumlah, doktor tak usah cakap, mmg bersepah... yg bergelar prof pun berlambak, wooiii... bangganye aku... negara lain ada?

Jgn la marah cikgushikin tu... nnt if dia dah nyawa2 ikan, nak 'jalan'... kita ramai2 pakat bubuh ice kat tengkok dia... or if nak cepat... timbun je ice byk2 atas dia.. sure boleh segarbugar pas tu. Tapi if nak cepat lagi effectnya... guna dry ice...

daliela said...

"Cerebral terdapat di bahagian belakang kepala di atas tengkuk."


yang kat belakang kepala tu cerebellum laaa....
mangkuk betullaaa mamat ni...duk berangan nak jadi tuan doktor tapi anatomy fail!!!!

dan...salah satu bahagian otak bukan cerebral tapi cerebrum...kalau blood vessels kat "cerebrum" tu baru ade istilah 'cerebral' artery ...ni baru anatomy, belum suh belajar fisiologi or biochemistry lagi....sure lingkup!

Asyraf said...

superb.... as usual.....

cikgu shikin..... pernah dulu saya cakap kat fadli ke sapa....

Sarang tebuan jangan di jolok..... nanti kena sengat.....

orang said...

aku rasa tak elok la kita mengata orang yg dah pergi, sekarang dia berurusan dgn Allah, kita doakan keampunan buatnya dah la.. sekurang2nya sebelum dia pergi, dia sempat tukar plan pemasaran company dia dr MLM ke SLM, ok la tu..
tapi anak2 dia dan doktor2 palsu yg masih hidup, kita jgn bagi muka...

ach van diel said...

Im also a teacher. Mostly at schools, teachers tend to joint MLM schemes to make some side income. They are really pathetic.

I give you an example, Cikgu Shikin. Baru-baru ni bos sekolah aku nak lewatkan masa balik cikgu-cikgu, ramai yang tak setuju. Mula-mula ada sorang cikgu ni cakap baik-baik semua orang tak setuju kat meeting. Tapi bos ignore je. Tak lama pastu bos dapat SMS layang, marah-marah and maki-maki die. The SMS got his attention. So, kami pun dapat balik awal. Thanks to SMS layang tersebut.

Buatlah refleksi anda ye Cikgu Shikin. Takkan nak bagitau gak moral of the story. Nampak macam cikgu Kimia. Aku kuar maktab je beb. Ko mesti kuar U.

ainShahajar said...

Prof bodoh dan dr bodoh namanya

mickey minnie lagi comel dan mulia dari dorang2 ni

aku wat research dah sethn da.. kene ulang balik.. dorang sonang2 je la ye.

ainShahajar said...

uiii.. marah nye aku!

bodoh!!!

hyelbaine said...

Furramak?! A university where the contact email is a registered gmail.com? Even if .com is already suspect but gmail and live?

Sadly the author has hit the paku on the kepala again. Org melayu if tengok ada title kat depan, normally they don't question further and just accept it.

I guess these doctor's are the equivalent of some people getting Datuk's and Tan Sri's from Kesultanan Sulu gamaknya :P

Connieliscious said...

Oh dunia ini
Penuh kepalsuan
Oh mungkinkah tiada
Keikhlasan...

Aishah said it

orang said...

untuk pengetahuan korang, Cardiocerebral Resuscitation (CCR) sebenarnya wujud! some medical practioners (doktor betul punya) even call it CPR replacement, because the survival rate is much higher than the traditional CPR.. Prof. Dr. Ariffaizal Mohd Nor dan Cikgu Shikin mesti gelak guling2 kalau tau ni, tu la Aidid ko suka fitnah orang, CCR ada tau, doktor betul pon cakap mcm tu.. but wait, korang google la sendiri "Cardiocerebral Resuscitation", definition yg Prof Ariffaizal jauh tersasar gila baben.. contohnya, http://www.medscape.com/viewarticle/707616 ni plak video tunjukkan teknik CCR yg betul: http://www.youtube.com/watch?v=g_KPCIPUW28

hahaha...

Ayam said...

Ni plak dato mane yek. tgk dapat title prof dari OIUCM

http://itkau.edu.my/info/chef-li

mau kasi tolong said...
This comment has been removed by the author.
Aidid Mu'addib said...

Those who do CPR daily in ICU, HDU, CCU, etc. will surely cringed reading about these CPR-CCR thingy in this blog....
Anyway, CCR=Creedence Clearwater Revival... now, that 's a great band.

evold said...

http://www.cantik2u.com/
syarikat MLM yang Halal...

Unknown said...

evold said...
http://www.cantik2u.com/
syarikat MLM yang Halal...
January 10, 2011 1:13 AM

-------------------------------------------

Evold.... ko memang mencari nahas...

Pencinta Wanita said...

http://www.facebook.com/people/Nur-Ashikin-Mohd-Noor/543031782#!/photo.php?fbid=36726581782&set=a.425667901782.207587.543031782&pid=1405674&id=543031782

ni dia rupa cikgu shikin ye...haha

skystrike said...

terbaik bro aidid...teruskan usaha anda...aku sokong dr belakang...

Unknown said...

ni yang aku dapat dr blog ko bro:

Warning: Visiting this site may harm your computer!
The website at evold.blogspot.com contains elements from the site markas.kukubesi.com, which appears to host malware – software that can hurt your computer or otherwise operate without your consent. Just visiting a site that contains malware can infect your computer.
For detailed information about the problems with these elements, visit the Google Safe Browsing diagnostic page for markas.kukubesi.com.

Unknown said...

sorry description mengelirukan:
blog evold.blogspot.com ye bukan http://aididmuaddib.blogspot.com/

Asyraf said...

Evoid...

Seluar dalam angkasa tu...
Wahahakahakhakhakhakhakhakhakhakhaka.......

Wahahahahahahhahahahahahahahahahahah.......

ko percaya ke semua tu...

wahahahahahahahhahah seluar dalam angkasa.....

astronaut pakai ni ..... mesti NASA pun beli ni....

meleleh air mata aku gelak.....

orang said...

wow! nampaknye evold bukan nak carik nahas, tapi nak me"nahas"kan kite.. kena delete comment dia ni..

curigelap said...

kita terjah sikit..

http://www.facebook.com/profile.php?id=100001745393116 --> DrFyrol Ikram Othman

http://www.oiucm-fshe.com/main/page_contact_us.html

Unknown said...

celaka2,kalau ada IR palsu mau meletop aku blajaq + repeat kat u

Farahanani Amhazali said...

Aku x faham apa kaitan kursus bakeri dengan kursus homeopathy.

Heh.

ADMIN said...

Masalah ini timbul kerana kelemahan penguatkuasaan dari pehak MMA, kerana setahu saya, hanya Doktor Asli yg ada MD,MBBS atau seangkatan dengannya yg boleh guna title Dr-Akta Pengamal Perubatan(lain dari DR yg ada PhD tu)jadi sebab tak ada penguatkasan dari MMA, maka mereka ni sewenangnya guna Dr. dan tak ada tindakan..disini kelemahan MMA sendiri yg memusnahkan profession mereka serta kepercayaan masyarakat pada professional mereka.

Stetoscope yg depa pakai tu, harganya Rm 22.00 shj, boleh beli kat mana-mana kedai farmasi sebab kami di kedai farmasi jual tu bukan utk doktor, tapi utk student nursing..sebab tu kualiti rendah dan murah je, jadi hantu ni semua beli lepas tu bergambar..Doktor la tu..hampeh.

Surat Al-Jumu'ah hanya ada 11 ayat (Rujuk Al-Quran) tak ada ayat 60 spt gambar diatas dan mereka ni tak peduli halal ke, haram ke..sampai Al-Quran pun mereka nak kelentong.

Yg heran bin pelik tu, ramai pula si ngok di Malaysia ni yg percaya pada depa terutama yg namanya ada bin atau binti, semua percaya pada DR. tipu ni..cubalah kita jadi masyarakat yg celik sikit..nak buat macam mana, selagi ramai bin dan binti yg ngok, selagi tu lah MLM dan DR. Tipu ni akan berleluasa.

Apa-apa pun, tahniahlah pada kau Aidid sebab rajin mendedahkan benda mcm ni, moga-moga si ngok yg ramai ni dapat dicelikkan.

Wassalam

ADMIN said...

Satu lagi aku nak tambah iaitu ramai juga Dr. Asli (iaitu sememangnya doktor betul-betul punyalah) yg join MLM ni atau setidak-tidaknya dia jadi Stokis direct selling atau syorkan ubat direct selling pada pesakit dia. Awak seorang Doktor bertauliah, sepatutnya beri ubat yg benar-benar diperlukan sahaja, bukannya bagi ubat beserta dgn product direct selling contoh ada pesakit mengadu pada saya sebab dia pergi klinik A kat Melaka sebab selsema sahaja tapi Dr. Asli yg Ngok ni beri dia ubat Zyrtec (Utk selsema-betullah yg tu) juga beri sebotol Vit-C Shaklee punya (Rm 89.00) lepas tu caj Rm 110.0 pada pesakit tu, ni bukan Dr. Asli dah ni, ni Businessman... Kalau dulu Dr. Asli rawat pesakit sebab profesional kedoktorannya, la ni Dr. Asli rawat sebab Poketnya.. hati-hati no, jangan lagi sekali kita jadi bin atau binti yang NGOK..

Wassalam.

Elyaz said...

thanks aidid, aku memang bengang tahap gaban si rusly ni, penipu dah la bini ramai, aku pernah ambil kursus buat mee kena bayar 3ribu cakap nak tolong buat loan la, siap tunjuk ada kabel gov la, last2 kilang dia pun nak jual. bt buku pasal niaga businessman la, haram kejadah aku haram kau bagi makan anak duit aku, bongkar2 si ruly ITKAU memang kaki temberang

Abu Huzaifah said...

admin,minx tlg bgtaw klinik tu kat mane,sbb sye orang melaka takot terkena

Anonymous said...

Whoa ada satu lagi. Mana Cikgu Shikin tak bagi respon untuk bela diri? Tak masuk dah atau tengah mengendap dari jauh?

Entri Aidid punya panjang berjela sampai ke Bangalore padat dengan fakta & kupasan isu penting , hanya perkataan carut & pem-fornikasi-an bahasa Aidid saja yang Cikgu Shikin dapat absorb & menarik minatnya. Kinky seh! Notty teacher..

So the trend is, setiap entry mesti ada at least sorang moral police masuk nak suh Aidid repent? hahaha. Bro Aidid, seriously you kena letak disclaimer /sign besar2 bagi heads up kat those yg faint hearted. See what happens.

Aidid Mu'addib said...

I like kinky women meh! oooh pls come back...
pleeeeeaaassssseee.... baybeh!
Luv me long time...

aku the great said...

kalau xde pendedahan semua ni..mati2 aku igt diorg ni btl2 blajo smpi ke phd @ md...huhu...thanks aididleaks!

aku the great said...

alamakk..br terbaca komen cikgu shikin tu..bengkek ni..

wahai cikgu shikin..aku pun cikgu gak tp xde la poyo sgt mcm ko..tau la ko berpurdah segala.. aidid ni la yg menyelamatkan org ramai khasnya melayu drpd tertipu dgn ORG MELAYU YG MENIPU MELAYU..cuba buka minda tu skit..eh buka purdah tu skit..pdn la kurang nmpk apa di sekeliling anda... adios!

Elyaz said...

sakit hati tgk blog rusly ITKAU, dia ni mmg la jutawan senyap, sebab buat kursus ambil ribu riban untuk usahawan, lepas tu untuk peniaga warung pulak 2 3 ratus satu kursus, cakap nak tolong melayu, SIAL punya dato, habis kau ambil senyap2 duit org susah. aidid bongkar2!! saya sokong anda, perit wooo cari 3k. dah la dulu hidup susah. misteri jutawan senyap ambil duit melayu si RUSLY!!!!!!! sekarang bukak cawangan la pulak kelate, mentang2 org kelate minat niaga, dah habis kau buat iklan dalam paper dah xlaku sekarang kau nk perah duit org kelate, SI RULSY TARIK DUIT JADI JUTAWAN SENYAP, teruskan BONGKAR bro aidid!! thanks leh jugak lauhkan perasaan setelah 5 tahun di tipu hidup2

Pisyek K said...

er, hacked?

http://img545.imageshack.us/img54/3487/hackedg.png

ADMIN said...

Kepada Abu Huzaifah.. saya tak boleh sebut nama klinik tersebut sebab tak nak hubungan baik sesama profession tercemar, memang ada beberapa klinik yg buat macam ni, dicampurkan produk Usana,Transfer Factor..sampai Product Amway pun ada masuk sekali, tetapi cukuplah kalau saya katakan ianya di kawasan Majlis Perbandaran Hang Tuah Jaya.. cuma kita sebagai pengguna, ada hak utk bertanya tentang ubat-ubatan, juga ada hak utk terima atau tidak apa-apa sahaja ubat atau apa-apa sahaja perkhidmatan yg diberikan oleh mana-mana pehak. Biasanya jika rawatan bagi sakit biasa demam, batuk, selsema, asthma,sakit kaki, sakit belakang dll atau semua itu dicampukan sekali, tak lebih dari Rm 40.00 itupun dah kira mahal,kecuali jika masuk hospital pakar sebab mereka Dr pakar memang akan caj Consultation fees yg gila gila punya dan tak ada siapa nak marah, yg marah kita sahajalah.....

Sebagai pengguna yg cerdik macam kebanyakan Mat/Minah Salleh, mereka akan rujuk internet dulu utk pilihan ubat-ubatan yg diberikan dan bertanya seribu soalan tentang ubat yg mereka dapat..baguslah macam tu sebab tak semestinya ubat yg diberikan itu paling sesuai tapi di Malaysia tercinta ni, biasanya kita telan sahaja apa pun air yg Dr Asli beri dan kalau kau tanya sahaja atau persoalkan ubat yg Dr. Asli berikan, mata dia menjegil seolah-olah kau dah buat Dosa Besar, apa kita sebagai pengguna ni tak ada hak ke nak tanya " Kenapa DR. Asli berikan ubat ni dan bukannya Ubat yg ni ".....entahlah...tapi inilah Malaysia tercinta ni...

Wassalam.

aku the great said...

PYRACOSMIC = PIRAMABUK!!!!!

Ustaz Hanafi Malek said...

Bro.

Ni ada sekor lagi yg kononnya dengan kepandaian susun nombor boleh ubah hidup dan tau apa nak jadi di depan. Skg dia ni belum ada Dr lagi. Tapi jgn terkejut tak lama lagi mesti ada. Yuswan Yussof pakar nujum terkini. baca di sini

http://www.matrixcode.com.my/

Sapa2 yg jadi agen dia ni nak memasarkan training dan software dajal dia adalah mcm ala2 MLM jugak tu.

Barua betul..

inmyownword said...

Farahanani Amhazali
Ada la kaitan... mmg sgt relevent.. kan nnt nak kena campur2, bancuh2 & masak2 akar2 kayu la, herba etc tu nak buat ubat. Ingat senang ke nak buat semua tu if takde asas?... Tat's y kena ada sijil dlm bab memasak/bakeri... baru layak jadi DR homeopathy.

aku the great said...

kpd inmyownword...

kalau cmtu baik jd chef je le oiii...

ADMIN said...

Khairulnizam..aku dah tengok laman web matrixcode tersebut, macam si Yuswan yusoff ni biasa je ramal-ramal nombor ni dan testimonial tu macam dia sendiri yg tulis je..tahlah..cuma aku petik kata-kata mamat tu dlm lmn web tu "Pernahkah anda terfikir, kenapakah kalendar tahun, bulan hari, jam dan setiap minit peredaran kitaran bergerak tanpa henti dan kenapa usia anda bergerak bersama didalamnya?" soalnya, kalau zaman nabi adam dulu dimana dikatakan manusia belum tahu mengira, maka dia tak tua-tua dan tak matilah kerana usianya tak akan bergerak didalamnya kerana dia tak tahu nak kira..baghal betul dia ni lah...janganlah ada bin atau binti yg terpengaruh ye..

inmyownword..sijil memasak hanya perlu jika nak jadi cheff atau pembantu dapur di hotel juga jika nak jadi bomoh bikin maa'jun atau minyak seribu urat, minyak lintah dan minyak senyonyong ..tapi sebagai homeopathy, dia tak buat semua tu, ubat homeopathy yg asli dibekalkan oleh syarikat ternama atau dia beli dari pembekal yg rata-ratanya apek singseh, bukan dia bancuh sendiri...sajalah nak kongsi pengetahuan.

Wassalam.

Neotoxin said...

Pasal homeopathy ni, cuba tengok youtube James Randi (ex magician, pengasa JREF) yg ni http://www.youtube.com/watch?v=BWE1tH93G9U
atau sini
http://www.youtube.com/watch?v=0jqP_1beVXQ&feature=related

very interesting

Anonymous said...

http://ashikinmohdnoor.blogspot.com/2009/10/penangan-kopi-radix.html

dia join mlm..patutlah marah bebenor.haha

jensnajmi said...

si inmyownword tu wat lawak la wei...... aku sorg je gelak........

azwan said...

Salam,

MMA nak pantau semua mane terbuat beb. Yg malpractice kat luar tu melambak2, bukan setakat ni je. Isu fake doctor menyamar buat locum kat klinik swasta, pun melambak lagi.

Diorang ni bertindak mostly based on complaint from public. Berape kerat sgt pun nak complaint kat gov bila deal dgn dorang ni, unless complication happened. Ko tgk JAKIM cukup la, nak periksa sebijik sebijik restoran kat malaysia ni ape kena nye beb. Be fair to JAKIM and be fair to MMA as well.

Alah, talking about Hippocratic Oath. Mane patuh sgt pun. Mase medical student mmg la semua berapi2 took the oath. Bila tak hayati oath tu, tu yg jadi tunggang langgang, campur aduk produk MLM dgn modern medicine. Such a noble profession leave no room for mistake aaa..Kalau nak carut, bleh? Hak hak hak!

Orait, dalam emergency kita buat standard Cardio + Pulmonary Resus. You struggle to save these 2 organs first, you will increase the chance the save the patient's brain too (cerebral). Aku malas nak ulas panjang2 sini la..ade BLS, MTLS, ACLS. Ko nak sambung cerebral resus, kita buat kat ICU beb. Of course bila org mati kita boleh cakap brain death, tapi other signs of life kena check gak, means cardio and pulmonary (respiratory) systems. End of story, malas nak explain serabut2, panjang2. Mamat badigol puki Ariffaizal tu yg kuno, sekali aku sepak suruh dia buat BLS depan aku baru tau. cibai punya budak.

TQ

hans said...

thanks weih untuk info nih
baru ku tahu rupa2nya semua tu penipu
ku memang xpenah ambil tahu pun bila tengok diorang dalam iklan dkt surat khabar or majalah
tapi tak sangka rupa2nya penipu
thanks yer sudi buat entry
ku baca dari awal sampai akhir kut

mknace unlimited said...

:) :) :) terbaeekkk!!!! bro
apasal nak tulis score p temp je bro..
belasah ja

lalacici said...

skema giler jwapan2 org yg xsuka aididleaks ni..ckp nk jatuhkan bagsa sendiri..kalu diri yg bwa MLM tu betul sngt, balas la balik cam yg aidid buat..tujuk fakta jelas MLM ni tak menipu..haa...jawab, jawab ahli MLM sekalian..jangan nak tukar tajuk cakap nak jatuhkan bangsa la ape la..so typical..korg ni frust sbnrny sb dh btahun2 masuk MLM tak kaya2 kn..alih2 org atas ko jgk yg kaya..ko pulak bawa nama diorg nk promote kt org lain..

It Just Me..... said...

THEN....who we can trust out there if dr pun dah ada yang menipu....huhu...

how sad....

Benda ni kalau di biarkan lama, makin berkudis la ...

Thanks to aidid sbb berani kupas mende ni...kipidap bro...

Unknown said...

xkan takot kot nk bukak komen d score A. bia aa posting tu, baru panazz. kenape nk padam2 lak kalau tak takut kan.

azwan said...

Haha bodoh punya score A. Oit cipan ko tak paham2 bahase ke, atau ko mmg bebal. Dah cakap report on the way. Ko ni score E ke?

Wey aku warning ko aa..ko jgn blah dari sini bila kitorang start bantai ko. ko jwp point by point, guna fakta. ada paham score E?

It Just Me..... said...

x sabar nak kena hantam kut si score A ni....

Tungguuuuu...........

Albinaini said...

Bahalol nye Score A, tak reti baca ka? Score amende kau ni. CUba gi baca apsal entry tu temporary. TEMPOfreakinRARY. Score A ke Score Fail.

Sorri Aidid, aku tumpang lahar haha.

Masalah tentang dokter miki tikus ni, kita takde ke badan badan yang boleh kuat kuasa something against these a-holes? Put em all in jail ka. PPIM pun dah tak boleh pakai. Kita yang baca Aididleaks ni boleh la insaf, but what about those Meleise out there yang masih terperangkap dengan benda benda camni.. Haih.

TheBentPencil said...

Admin says:
"Masalah ini timbul kerana kelemahan penguatkuasaan dari pehak MMA, kerana setahu saya, hanya Doktor Asli yg ada MD,MBBS atau seangkatan dengannya yg boleh guna title Dr-Akta Pengamal Perubatan(lain dari DR yg ada PhD tu)jadi sebab tak ada penguatkasan dari MMA, maka mereka ni sewenangnya guna Dr. dan tak ada tindakan..disini kelemahan MMA sendiri yg memusnahkan profession mereka serta kepercayaan masyarakat pada professional mereka."

"Stetoscope yg depa pakai tu, harganya Rm 22.00 shj, boleh beli kat mana-mana kedai farmasi sebab kami di kedai farmasi jual tu bukan utk doktor, tapi utk student nursing..sebab tu kualiti rendah dan murah je, jadi hantu ni semua beli lepas tu bergambar..Doktor la tu..hampeh."

agree pasal DR title. I wish someday, (if possible) Dr title is only for MD and MD only. For PhD of non-medic origin, bagi title lain. cipta la something. or maybe Dr medic, tulis title sebagai Dr (MD) terus. i don't hate all Dr PhD cuz I'm getting there as well, but for sure I won't be misusing it to get some leverage in the industry. Like my lect. said something like this, "My title Dr is only within the faculty. outside that I'm Bonda or even makcik." even between Dr I sometimes notice they call by 1st names and not Dr!

and p.s stetoskop RM22? must tell my sis that she got screwed cuz her stetoscope is RM200. poor dr to be. ahahahah

apex said...

yup SCORE A...btl cakap azwan tu...kau jgn blah jgn tinggalkan komen taik kau tu...kau balas balik pe yg salah...setakat komen pastu cabut n jadi silent reader, better F**K OFF...

Fahmi said...

Stetescope yg 20 hinggit tu yg cikai. Bukan bley guna sgt pun. yang quality mmg harga die ratus2 camtu. Jgn risau, x kene tipu. Hehe

apex said...

patut la scoreE ni eksyen lebih...rase kebal...tgk la sape yg backing...
http://scoreaportal.blogspot.com/2009/05/pengiktirafan.html

berselindung sebalik pemimpin2 negara...ape yg pemimpin tu nak heran takat scoreE ni.salah satu lubuk duit..mgkin akan dtg scoreE ni jadi sukatan wajib tuk budak2 sekolah..something fishy here...

StingRay said...

ok.

Ini ada satu lagi 'head hunting' yang 'kelalar'.

haha..suruh cari orang tuuu...dasat..umpan seks.haha..

merepek sungguh.


http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Jemaahkhurafattarikemas/Article/index_html

Unknown said...

crazy psychopath people

Belacak said...

Score A cannot understand Hinggilish meh!

Score A - You've just sending a clear signal of a failed product!

I oso don't Score A in Hunggelish but I understand what Aidid is trying to say!

Pergi ke neraka la ass-licker!
Whiskey Tango Foxtrot - out!

Anonymous said...

Great, another dumbfcuk. Like all other dumbfraks, they peeked their lil' heads in here, said something useless and scurried away like stinky lil' rats back into their stinky lil holes.

Sometimes it amazes me cemaner you leh tahan all this beb.

Pisyek K said...

wah, belacak siap main kod radio lagi.. kah3.. xD

Shun Mei Lin said...

FOR THE RECORD, SURAH AL-JUM'AH: verse 60 IS NON EXISTENCE! THE 6th CHAPTER OF QURAN, THE SURAH HAS ONLY 11 VERSES, LET ALONE 60. THE SURAH IS ABOUT LEAVING BUSINESS WHEN IT'S PRAYER TIME.

these assholes are freaking scary. they are nothing but a bunch of crap. they even take the holy Quran for granted. sheeesh!

aazek said...

wow..dr? azizan jutawan tu pong dr mickey mouse ek...ramai bonar kena goreng camtu...

kikilala said...

mickey mouse tu kita letak utk scam international.. maybe local scammer ni kita patut panggil 'kerbau balar' ... keh keh keh

LAA......AWATNYA MACAM TU.... said...

Dr Azizan tu komen dlm ads harian metro..."x kira anda graduate dr univ yg ternama atau tidak..itu x penting....yg penting anda tau ape potensi anda"...dia dh tau dah kot kredibiliti dia kena attack dgn addib kot....

inmyownword said...

jensnajmi... kita berdua je la gelak...

Mmg la aku buat lawak bodoh.. sapa suruh DR bakeri tu letak sijil tu dlm profile dia, kunun2 sebagai kelayakan kan? Siap ada sijil kecantikan lak....bangga benor la. Walhal langsung la takde kaitan kan....

Siap ada yg attend course CPR pun nak kepoh.. tu pun nak letak dlm profile.. So maknanya setakat tau Pertolongan Cemas dah leh jadi doktor?

Cam aidid kata la... bengap tak leh diajar

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 245   Newer› Newest»