And so it is...

Thursday, January 6, 2011

Akhil Hayy - Hai! Apa Nak Jadi?



Pada perspektif aku, Aidid Mu'addib, kalau ada la benda paling barua dalam dunia ni, bila mana ada orang agama (atau orang yang perasan beragama, atau orang yang tanpa segan-silu menggunakan agama) yang buat skim piramid - that is at the top of my disgust list. Can't get any worse than that... and I hope of not seeing such lunacy, but they still do occur, sad to say. Gila haprak punya sesat tak tahu jalan pulang btol mamat-mamat baruanya. Jadi apa guna ilmu agama yang ada tu? Buang dalam longkang aje la beb. Atau simpan aje dalam wallet, bila diperlukan, bawak keluar... nah seposen.



Korang tengok sendiri gambar kat atas tu yang aku ambik kat web-site promosi Akhil Hayy http://akhil2u.net/ - rasa nak muntah pun ada dah ni. I can't really explain to you all the extend of my disgust... I really can't. Orang yang nak berdakwah ada certain standard - itu sebab bila orang request kat aku suruh buat blog ni dengan cara yang lebih sivik dan ada berilmiah dan menyuruh aku menasihati orang-ramai dengan nada yang lebih manis... I just refused. Aku tak mo berdakwah pada sapa-sapa, dan segala yang aku tulis setakat ini adalah point-of-view daripada Aidid Mu'addib. Of course aku kena pastikan POV aku tu takde la tersasar tak tentu hala. Malu seehh! Kena ada quality-control - ISO9005. Bila seseorang itu nak berdakwah, maka automatik ada kehendak tertentu yang perlu ada daripada yang empunya diri yang berdakwah tu. You follow?

Bila nak berdakwah, kena correct diri tu dulu (I dowan), kena tinggi ilmu (I know certain things only), kena jaga tata-susila (I dowan oso), kena cakap manis (tak mo, boring meh) - lepas tu yang penting sekali pada aku, mestilah jujur dan takde hasrat tersembunyi, khasnya dalam isu keuntungan duniawi dan personal agenda. Kalau aku buat blog Aididleaks ni dengan cerita hebat sensasi dan dapat pull traffic tenet bagai nak rak - rupanya tujuan sebenar aku nak buat biznes, nak dapatkan income daripada iklan nuffnang/adsense, nak kasi diri aku jadi pujaan ramai macam celebrity satu-sen-tarak-guna (jadi, satu hari nanti aku boleh buat biz jual belacan keramat) - kan hipokrit namanya tu bro, sis? OK lepas ni, udah-udah la tu pembaca budiman sekalian, janganlah lagik hantar email kat aku, atau kasi komen kat bawah tu, komplen-komplen, yang aku, Aidid Mu'addib patut buat artikel sekian-sekian, tak elok mencarut sekian-sekian, jangan maki-hamun sipolan sekian-sekian... I don't give a shit! I study about a topic, I analyse it from top to bottom, and I will present to you anyway I like it to be presented... after all, if you don't like it, just get lost man! Capische?


Amende mamat kat atas ni angkat tangan macam Ayah Pin? Mintak murah rezeki daripada skim piramid yang dilancarkannya tu ke apa? AKHIL NETWORK telah dirasmikan pada 26 Ogos 2010 oleh AKHIL HAYY (buat malu orang) RAWA, tapi ditubuhkan pada 14hb Julai 2010 serta perasmian dan majlis berbuka puasa yang diadakan sempena bulan Ramadan... ustaz maaah! Mesti la buat bulan pose. AKHIL NETWORK merupakan sebuah syarikat trading skim piramid yang memasarkan produk wangian bebas alkohol dan produk kesihatan 100% keluaran yang bermutu tinggi daripada bumiputra yang terencat akal. Perniagaan AKHIL NETWORK beroperasi di NO. 11-1, JALAN SENTOSA VILLA 1/1, SENTOSA AVENUE, 43000 KAJANG SELANGOR DARUL EHSAN. Tel: 03-87375605 dan Fax: 03-87375606.

Perniagaan utama syarikat ini adalah merupakan pembekal dan pengeluar produk minyak wangi dan produk kesihatan di mana produk pertama syarikat adalah AKHIL PERFUME FOR MEN, AKHIL PERFUME FOR WOMEN dan AKHIL BIO FOOT PATCH iaitu pelekat kesihatan untuk kaki yang satu-sen-tarak-guna, yang kini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada orang-orang Melayu yang ketinggalan zaman dan tak lulus biologi masa SPM. Skim piramid ini sedang mencari stokis-stokis dan pengedar-pengedar bagi memasarkan produk AKHIL NETWORK ini kearah yang lebih jauh lagi, sebelum CEO nye dihumban masuk jail. Dapat berdakwah kat Penjara Kajang pulak... pum-pang pum-pang! Program affiliate AKHIL NETWORK adalah suatu program yang digubal secara skim piramid klasikal bagi memudahkan setiap peserta untuk menceburi skim piramid yang paling sempoi untuk buat duit free, baik untuk Akhil Hayy, mahupun orang Melayu lain yang suka makan duit skim piramid tu semua, janji join awal - sapa lambat jadi downline akan hancus. You know, macam cerita-cerita biasa yang pernah keluar kat blog neh.

Cuba korang analisa sendiri, apekebenda yang relevant yang mamat ustaz ni boleh jual kepada orang awam? Buku agama? Check. Guli tasbih? Check. Kopiah putih, itam, pink? Check. Sejadah made-in-China? Check. Kain serban checkerboard buat tudung tutup rambut panjang yang encem? Check. Detox foot patch? Minyak wangi? Whoa! Hold on there matey! Itu namanya, kalau dalam kes detox foot patch ni (yang aku dah bincangkan kat teknologi lahabau detox foot patch), the ustaz is not Mr. Science or Mr Current Affairs ni, dan hanya belajar ilmu agama, tapi tak belajar ilmu perubatan. Ini jugak nampak gayanya mamatnya nak menggunakan status celebrity nya untuk buat biznes. Siap angkat tangan ke langit bagai. Jual minyak wangi Hugo 8ml + 5ml... pakai untuk seminggu-dua dah abis kut - tapi jangan lupa dol, bak sini 100 hengget. Tak silap aku, hari tu aku beli Hugo Boss Energise 125 ml, rasanya berapa rege ya? Tak berapa ingat la pulak. Rasanya dalam RM200+... betul? Sapa mamat pakai Hugo sini?


Seketul bak semua skim piramid yang berkeliaran kat tenet dan fesbuk. Dapat produk seciput, dapat website replika, dapat car-sticker haprak dan suruh perkenalkan bzns ni kat orang lain, suruh cari downline banyak-banyak, dan jangan lupa suruh downline tu semua buat duplikasi apa yang ko buat - you know, buat bzns secara sistem affiliate a.k.a. SKIM PIRAMID. Apekebenda la orang Melayu sekarang ni? Kalau si Adilah Abd Manan (who? ...exactly!) buat skim piramid eXfuze, lantak dia la, bukan ada orang yang kenal sangat. Tapi ini orang yang dah femes. Ada berdakwah pulak tu... haiya!

 

Seperti besa, aku pasti sure ada orang yang masih tak faham apahal aku cakap benda ni skim piramid. Memang ramai bebudak Melayu tak faham, sebab ini isu statistik dan matematik - dan orang Melayu rata-rata dungu matematik. Budak kat IPTA sekarang sebok masing-masing nak join ScoreA anjuran Jason Kok (ada syariah-compliance maaah!), tapi kalau semua la budak IPTA join dengan duit pinjaman PTPN (Jason Kok tak kesah dik), sampai semua pelajar IPTA tu semua tak hengat dunia, kan akhirnya benda tu crash? Kan ahli ScoreA yang kat hujung sedekah duit free-free tanpa ada downline lain? ScoreA tu "skim piramid berproduk maya" dan semua ahli disuruh cari downline dan suruh downline buat duplikasi cari downline masing-masing sampai ke infiniti... dan untuk skim ScoreA, infinity is just right around the corner, not till doomsday. Ain't it funny and useless to give students tuition ScoreA-style, but in the end they're gonna fail in mathematics miserably?

Entry pertama aku dalam blog ini bertarikh 4 Oktober 2010 bertajuk - Apakebendenya Skim Piramid Tu Yeop dan entry aku 27 Oktober 2010 - Matematik Asas Dalam MLM dan Skim Piramid menerangkan sejelas-jelasnya tentang isu matematik dan skim piramid ini - siap ada formula kalkulus tu ha - tapi, masih berlambak yang masih tak faham jugak apekebendanya menatang tu. Macam la ilmu matematik yang aku turunkan tu "Heisenberg's Uncertainty Principle" dalam ilmu quantum mechanics. 

Matematik basic aje. Aku dah terangkan: apa saja sistem MLM/skim piramid yang ada syarat cari orang, sama ada cari 2, 3, 4, 5, 6, 10, 20, 100... kalau ada syarat tajaan, iaitu adanya upline dan downline, dan setiap yang join buat duplikasi syarat cari downline masing-masing, bzns model tersebut akan menyebabkan jumlah ahli bertambah secara eksponential dan apabila peringkat ketepuan tercapai, bila mana tiada lagi ahli baru dapat didapati, ianya akan "collapse/crash". Kadar kerugian ahli adalah:
1 downlines 2, kadar kerugian > 50%. 
1 downlines 3, kadar kerugian > 67%
1 downlines 4, kadar kerugian > 75%
1 downlines 5, kadar kerugian > 80%
1 downlines 6, kadar kerugian > 83%
1 downlines 7, kadar kerugian > 86%
1 downlines 8, kadar kerugian > 88%
1 downlines 9, kadar kerugian > 89%
1 downlines 10, kadar kerugian > 90%, d
an seterusnya.

Jadi dalam bzns Akhil2u.net yang baru dilancarkan ni, dia suruh korang join dia dengan bayar RM100, korang dapat perfume Hugo Boss dan detoxfoot patch jenama Akhil Bio Foot Patch, lepas tu dia suruh cari downline, dan ajar downline tu cari downline dia sendiri, dan syarat ni kena diduplikasi sampai ntah berapa juta orang Melayu, sampai la skim piramid ni crash. Abis cite....

Aku boleh faham produk Monavie yang ada 19 jenis buah, yang menjanjikan cure for cancer dan meningkatkan libido macam monkey gersang, jadi dia orang jual produk jus macam wine tu mahal gila bab. Dan ko takleh nak dapat tempat lain. Aku boleh faham ND Lala gunakan nama dia buat Uptrend cari downline bagai nak rak untuk sedekah duit orang Melayu beramai-ramai kat syarikat cha ya nun alip tu, sebab dia jatuh cinta dengan apek Uptrend yang encem. Dan ko takleh nak dapat tempat lain. Aku boleh faham AC Mang menggunakan muka seposen dia untuk jual gelang magik, sebab gelang tu memang magik meh! Dan ko takleh nak dapat tempat lain. Tapi, dalam kes ni, apekejenye ustaz berdakwah nak jual perfume dan foot patch dengan harga RM100? Hugo Boss yang korang boleh beli kat Jusco, Sogo dan Alamanda. Foot patch yang korang boleh beli kat kedai runcit makcik Tipah. Plainly menggunakan status celebrity dan fakta bahawa orangnya dah terkenal, untuk jual.... what? Apa special nya Hugo Boss yang di over-charged bagai nak rak? Apa special nya nak jual detox foot patch yang takde doktor dalam dunia yang akui ianya berkesan? You follow?

Mamat "ustaz" ni jual benda merapu ni semua just for the sake of making money, menggunakan nama yang dia ada (aku maleh nak kaitkan bini cun dia - ah! forget it!) yang dah dikenali ramai. That is all there is to it. The products are just a dime-a-dozen with no special benefit, either true or make-believe, isn't it? Just for the sake of earning money buta-buta... sebab dah pokai kut? Jual benda tak special langsung, dengan kaedah skim piramid pujaan orang Melayu terencat akal. Wadehelloanybodyhome?

Entah la ustaz, saya pun tak tahu nak cakap apa lagi dah. Oh ya... go go Gunners!



237 comments:

1 – 200 of 237   Newer›   Newest»
Bomoh Hujan said...

hahahahah memang kompom tok moh 1st!!!!!

Pokeviral said...

cis2 tok moh,,,

Hell`s Angel said...

3rd?

ummuabdullahsyaakir said...

Salam,Bro...entri buat makin buat saya panas hati.Sudahnya nama agama yang dijaja...makin gelaran ustaz/ustazah dah dicop khianat ilmu yang dibawa..macamna orang nak percaya pada yang betul2 ikhlas nak berdakwah kalau semakin hari semakin banyak golongan macam ni yang menjaja agama demi kepentingan dunia?

Moga Allah bersama Hamba2NYA yang benar.

Admin said...

Masya Allah,hancus akhil hayy.tak sangka lak aku leh jadi gitu.

trackers said...

nice info..mohon share:-)(zam,sori,aku comment dulu)

tue lah akibatnyer apabila agama diniagakan....makin bertmbh sdih tgk org mlayu nie..ader akal,tp guna utk kasi tpu org ja.....

napps said...

bro link yg kau bagi tu mcm dah down. dah crash ke SCK nih? kalau kau ada screenshot/cache minta letak kat blog nih. thanks, continue spreading the word n keep up the good work!!!!!

Unknown said...

ape nk jadi dunia skang

Angin Kentut said...

arsenal seri der. dua kali tiang. redha ja la. anyway, nice info. ustaz ni aku mmg anti dari dulu. nama ustaz, kutuk ngn perli org mcm setan.

Metafora said...

ala....kali ni aku lambat...ape pun,pendedahan yang baik...i like this!

Abdul Halim said...

Aidid...like always. I like..... nak sain...


http://janjialam.blogspot.com

Ummu Amisya said...

Ustaz pon ada yg plastik, ini salah sorang drp nya..tk sia2 tok moh brjaga nk tunggu Aidid siapkn artikel ni...

Nice one, bro..

Mohd Iznan Shamsuddin said...

Dah lama hancus dah mamat rawa gopeng ni

Abu Huzaifah said...

sejak rambut die dah panjang aku dah x suka ustaz ni,

Ustazah Hanani said...

forumer sila baca. moga tak bertukar artis dengan ustaz. akhir zaman agama diperguna semurah-murahnya

http://al-ikhwanbsb.blogspot.com/2009/03/panggillah-ustaz-hanya-kepada-ustaz.html

http://fenomenasyid.blogspot.com/2009/06/bermuhasabahlah-akhil-hayy.html

Unknown said...

ish3..buat malu org rawa ajer..org kg aku plak tuh..siap ader status sedare plak tuh..oh mannnnn..padan ar pakcik2 aku menyampah giler gaban ngan mamat nih dr bangku skola lagik..oh mannn

Unknown said...

entahlah..
dah kemaruk dengan duit agaknya ustaz ni..

miss said...

Wadehelloanybodyhome?...hihihiih...best ayat bro aidid...caya la bro...bukan cha ya nun alip ek...ustaz la konon....ish...ish..dunia..dunia...

boyarque said...

siap posing Gaya Hikmah Cakar Penolak Awan Peringkat Ketujuh! Perghhhhh...ya ammpunnn org2 Melayu skang...

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

ARTIS.... kau lah pujaan hati ku!!!.... huhuhuh

tak paham teman dengan orang kita nih..... tak serik2 lagi.....

sudahnye jadi macam AC MNAGKUK TANDAS tu juga le....

aku rasa le.. si akil baligh nih tak tau menahu langsung pasal jualan nih.... orang guna nama dia dan dia dapat komisyen.....

kalau tak tau tu.. elok2 le tanya pada yang tau pasal perniagaan nih...... jangan main tangkap muat jee.....

.Gory. said...

Arsenal ke Aidid? Haha. Tak apa. Walau[un kita tidak sehaluan di atas padang bola, kita tetap masih bersama dalam isu ini.

Baik pergi beli Hugo Boss yang ori terus dekat Parkson. Kalau kedekut, baik pergi beli One Drop Perfume. HAhaha

muhammad khairul said...

hahaha.aku pakai dkny.hugo mahal sgt.haha..aduiyai.aku xpnh pn ske usetat nih.tapi tak expect la golongan "usetat" nk join bnde yg...sigh.takpela..tak snggup..

dear anies said...

apa nk d heran kn..akhir zaman, golongan agam a menggunakan 'nama agama' utk personal interest..

p/s cantek nyer ayat..'DUPLIKASI KE ATAS DOWNLINE'

atie said...

ooo..pemes lg rupa ye org ni..aku ingt org yg ada kontroversi ni org mls pndg dh..hehe..

Aidid Mu'addib said...

A series of Q&A after some shocking results this morning:

Roy Hodgson: "Our new striker cost 25 million quid. I call him our wonder player". Sir Alex Ferguson: "Why's that?". Roy Hodgson: "Everytime he plays I wonder why I bothered to buy him!"

Q: What do you get if you cross a monkey with a Liverpool fan?
A: Nothing. The monkeys are far too clever to screw a Liverpudlian.

Q: What's is the differance between Pamela Anderson and the Liverpool goal?
A: Pam's only got two tits in front of her

Another series of Q&A after this morning games of football:
Q. Two Chelsea fans jump off a cliff. Which one hits the ground first?
A. Who gives a ****?

Q: What do you get when you cross a Chelsea fan with a pig?
A: Dunno, there are some things a pig just won't do.

Q: Why did Chelsea go on the stock exchange?
A: To prove that crap can float.

Unknown said...

hampeh punye QnA...nasib bek aku dh tukar kelab..hehehe

bro said...

bro,lu try search pasal ECOFIRST PRODUCT lak..wa da jd mangsa diorg ni.gampang betol..

ANAKIRANA said...

baru nak komen...
saya suka gaya penulisan mcm ni...kalau skema baik2 sgt tak larat baca pulak..

Unknown said...

dulu aku respek kat mamat nih...tapi sejak kes dia ngan bini baru tu ....macam meluat lak aku nengoknya....entahler kekadang kompius gakk.....

Superstar Rajinikanth said...

Serious bosan gile AKHIL punya MLM. Carilah idea yang gempak2, Mcm siot, nak kencing biar laju dan tepat, ini meleleh je, pegi dah USTAZ...I suka wife u lah...She can speak Spanish.

Anonymous said...

Porque?
Well, Aidid, ko salah bab dia bagi perfume dan foot patrch SAHAJA.

Yang sebenarnya, RM100 tu untuk bayar
1. Wangian Hugo (2xmen, 2xwomen) - Kalau beli yang one drop perfume punya, 1 perfume = RM6-8)
2. Footpatch
3. sticker kereta
4. Flyer berwarna 20 keping
5.laman web affiliate, 1 page dengan domain je. hosting pakai dia punya.
6. FREE Mini Seminar worth RM100. (modal air liur je)

Kalau ikut kos semua ni, tak sampai pun RM50.

Haha! Kalau perasan, gambar dia lam tu, dah mcm samurai jepun. Ada kelas!

Perasan tak ada 1 gambar dia pakai kot putih? hehe, mana serban jubah semua pun tak tahu. =p
Yang tak bestnya, promosi kat Harakah tu. ~_~

ustaz muda said...

kaw2 punya hantam kat USTAZ ni ye..
xpe,insyaallah nanti ada la kesedaran dekat dia.kita sama2 bagi nasihat...USTAZ pun perlu nasihat juga kan.adat manusia la,bila xbuat sesuatu,orang lain yang suruh buat pulak...

oleh butter said...

aku pun da usha gak link dia ni ari tu...MALAM ala-ala islamik la kononya...gunakan 'ustad' nak kencing orang...dey poraahhhh.....

Izzuan Azmi said...

opis die kat bangunan kedai2 baru belakang hospital aku lahir.. hospital kajang

Aidid Mu'addib said...

Someone sent me this in an email:
http://fenomenasyid.blogspot.com/2009/06/bermuhasabahlah-akhil-hayy.html

Gist of their story: Bila masa mamat ni "ustaz"?

Claytonia Virginica said...

Akhil ni ritu la, marah kot org panggil dia "USTAZ". siap nak saman n claimed yang dia tak pernah mintak org anggap dia Ustaz. Tapi yg buat aku kompius, maser awal2 dlu x der plak terang2 dia masuk paper dan perbetulkan keadaan. Bila dah kes cerai-kahwin dia media duk canang... eh tak nak plak org panggil dia ustaz.

bab rambut dia jangan sentuh ma... dia rebonding tau... baru tak gerbang walau di tiup angin... =p

Zam Fiesta said...

akhil hayy - iradat tuhan

Umur ini tertentu,
tak dapat disambung,
kita hanya menunggu,
saat-saat berkabung,
tiada terkecuali,
sama-sama menanti...


ni lagu versi Zam DiEnd plak..

MLM ini tertentu,
tak dapat disambung, (sbb downline bukan infiniti maa...)
mereka hanya menunggu,
saat-saat melingkup,
tiada terkecuali,
sama-sama kita menyaksi...


sekian...

nice info, mohon share

Suria Azhar said...

tak faham kenapa orang panggil dia ustaz..dia ada any qualification dlm bidang agama ke?..atau sebab family back ground?.. atau sbb dia sebut ha dan 'ain dlm sikit dari org biasa?..dan selalu di jemput naik atas pentas bg ceramah agama?..

as far as i'm concern kalau betul dia org yg tinggi ilmu agama, dia takkan buat bisnes gini..apatah lg menjebakkan org lain...wallahu a'lam..

hyelbaine said...

*I'm gonna be blunt here so if you don't have the stomach, please proceed to next comment*

To me, this so called ustard is nothing more than what Christians call the anti-christ. You know, the devil's creation to lead the faithful astray from the path. Nampak alim tapi alim2 kucing sebab duit jugak jadi dewanya.

It's the sign of end of days, akhir zaman dah ni. If a so call ustard can curse and shit you know the quality of the ustard. Iman dan taqwa mmg dalam hati but kalau dalam busuk, luar pun same jer :P

levi said...

salam, wow tak baik yeop dosa klu kata lebih-lebih....hu hu....anyway thanks Aidid bg info pasal score A, nasib duit aku tak kena lesap RM6888 pakej 30 students....hampas depa ni tak gi tau score A tu MLM....

cik puan olympus said...

setau aku dia tak penah jadik ustaz... even jakim ke jais penah confirmkan menda ni kat suratkhabar... siap cakap dia ni mana penah dapat title ustaz n dia tak penah diberikan lesen untuk kasik ceramah... meh aku carik link dia...

azwan said...

Salam,

Aidid, i notice my previous comment about eric was deleted. I don't support him bro.

You give us the platform to contribute too. Thanks to you. Anyway, just like MD Mickey Mouse, si Ustad ni never get away from controversy since he become celebrity. I think he better just be a non religious person. It never be his value-added kind of thing for now.

TQ

Aidid Mu'addib said...

Azwan... deleted? I don't get you. Did I delete anything?
Seriously, I don't remember... oh dear.
By the way... I have 4 or 5 more Mickey Mouse Doctors who studied in Colombo, Ceylon via berokben. Info sent by readers... really crazy!
I intend to screw them in the next few days.

kejebang said...

Bro Aidid ...

Assalammualaikum wbt

i'm using Hugo Boss Number Six - since 2001
1'm also gunners ... of course cesc fab ...

no komen about dis ustaad

Breakeven said...

~ setuju ngan Hyelbaine~

It Just Me..... said...

akhir zaman mmg ramai ustaz moden atau yg sanggup menjual agama utk kepentingan diri sendiri, wallahua'lam...nak komen lebey2 pun saye ni bukan baik bebenor..heheh
Bek pakai perfume ori...mahal2 pun banyak...cth kalo RM275-50ml, cube kita pek 5ml sebotol leh dapat RM27.50 je sebotol apa....die mahal sbb banyak....lain la kalo hugo boss 5 ml jual ratus2..tu mmg mahal la.kalau baju nak pakai solat jgn la sembur kat baju, letak kat tangan dah la...pahtu basuh...bukan najis berat pun nk kene samak bagai...betulkan kalao aku salah...just my POV.hehe

Aidid, aku dpt Corset beautipul pree...org bg sbb die pakai tak jadi apa2, so lepas ni aku dapat figure cam J-LO(bak kata org yg nak jual kat aku dulu) ko jgn jeles ek....:P..muahahaha....

nama aku din said...

keh keh keh..... ketawa aku baca benda ni, bini aku dh lama benci kt ustat ni tapi aku diam jer. Tapi lani aku pun tak suka dia..... bini aku mesti senyum baca komen aku ni....
hahahhahahaha...... haron.....

Asyraf said...

nak sara hidup la tu..... orang dah tak mau ambik dia belakon....sanggup ke makan duit haram...

Kar said...

aku mmg admire mamat ni esp masa dia sanggup tinggal kan anak2 dia yg berbelas2 tu masa dia dok bercinta dgn artis gedik tu. apa kan daya .. ana manusia biasa...

4G92 vs AE111 said...

Rasa nye tu Gibson Eric Clapton 1960 Les Paul..

Aidid Mu'addib said...

Replica... cheap one, made in China.
Sound really horrible...

a woman said...

kesian kat ko ni ek.. sure ko dah gagal dalam MLM berkali2.. tu yg jadi mcm ni.. lps tu terus jadi penulis blog mengkritik segala jenis MLM n sistem networking... loser sungguh ko ni! ko dah takde keje lain kah selain daripada korek segala info n buat karangan berjela2? hahaha! kesiannnn.... org lose mcm ko ni mmg bayak bersepah2.. cari duit taknk, tahu nk condemn orang jek n cari silap semua orang. dalam apa juga bidang, baik makan gaji, berniaga sendiri or ape2lah, semuanye kene berusaha keras dan bersungguh-sungguh. orang2 yg malas mcm ko yg tahu komplen je n byk masa plk tu nk cari salah org lain lah yg selalu gagal! padan muka ko! haha!

Shemmi said...

haha

admin said...

bro.... kalau ada masa tolong tibai skali web lahanat nie.... http://www.potensi.com.my & http://www.potensishop.com.

dah la promote segala mak bapak mlm & idea dr mickey mouse..... nak jual majalah pun lahanat nie pakai sistem mlm.

Aidid Mu'addib said...

"Org lose mcm ko mmg bayak bersepah2"... what the f**k?
HAHAHAHAHA!
Anak dajjal MLM baru singgah... gila baboon punya sesat.
Anak sapa la agaknya?
Ngok... kalau nak merompak bank, si perompak pun usaha sungguh2. Kalau ko tu buat skim piramid, ko cari downline byk2 pun usaha sungguh2 jgk... What's your stupid point again? Bahalol tak sekolah ke apa dik?

hyelbaine said...

Troll alert! Hahahahaha....A woman? Or a c*** disguised as a woman? Might want to adhere to Aidid's quest for you to go back to school though, your grammar is pathetic.

"Org lose mcm ko mmg bayak bersepah2" Org lose? Aidid, dia cakap ko longgar lar bro. Kena kasi ketat lagi :P hahahahhah

So where are you from? UK also? London or Lendu? Toronto or Teronoh? Hahahaahha.

CNY coming, no wonder all the trolls are coming out :P

part time mom, part time slave to the bosses said...

Sesat hape dia ni? Malas nak cakap banyak karang mencarut.

part time mom, part time slave to the bosses said...

"...org LOSE" org lose tu hape? LOST? LOOSE? LOSER? ape nih ape nihhhh sila jelaskan wahai a woman. hahaha

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

dear - a woman..
please don't troll here..

the end

p.s- jgn buat malu diri sendiri..HAHA

Azrul said...

huh.. ader nyamuk gak msk blog nie..
a woman????... lol..

mintak sedekah kat org la leh la ckp sunguh² dier da usaha mintak sedekah.

kaye gune duit org laen.. pe citer makcik.

Udah² la makcik.. g la wat mende pekdah skit.
Xyah la mintak sedekah lagik..

dOrmantWriter said...

"...kesian kat ko ni ek.. sure ko dah gagal dalam MLM berkali2.. tu yg jadi mcm ni.. lps tu terus jadi penulis blog mengkritik segala jenis MLM n sistem networking... loser sungguh ko ni!"..

aku tak tau le si Aidid nih seorang yang gagal dalam MLM... tp kalau betul beliau gagal dalam MLM... dan beliau nak sedarkan orang ramai akan KEBEJATAN MLM nih... salah kah beliau???...

adakah orang MLM akan mengalami kerugian berjuta USD.....?...

ntah le.... aku pun tak paham.... KELAM...GELAP GELITA nye hati bangsa melayu ini hingga susah untuk menerima kebaikan.....

nak juga aku tengok orang MLM menafikan apa yg si aidid nih tulis...... tapi sepanjang yang aku tengok..

TAK SEORANG PUN ORANG MLM YANG ADA AKAL UNTUK MENAFIKAN APA YANG AIDID TULIS...

setakat komen kosong macam kat atas tu.. seme orang boleh tulis... aku pun boleh

tunjukan fakta...info.... atau apa saje untuk mematahkan apa yg aidid tulis tu....

Aylamyra said...

aku menci akhil ni ,
good entry ....

Aidid Mu'addib said...

For the record... just for the heck of it, I have never joined any MLM. What's it like btw? U know, taking downline's money, kelentong-ing other people till they cracked, feeding yourself and family with those duit haram laknat - ada fun ka?
Anyway... history of years and years studying in U, then working in govt service, then in private companies makan gaji... then on my own, till now.... Where got time for MLM meh? Gila ka apa?

Anonymous said...

sape yg iktiraf mamat ni sbg ustaz? dia yg xmalu ngaku ustaz

a woman said...

rilek abang2 yg emo... hahahahaha! takkan typo error pun nak condemn... kesian la kesian.... bersungguh2 nak cari salah org lain.. eh, alamak! saya eja 'org' salah la.. 'orang'.. puas hati? :)

N to Aidid the loser who knows everything about science, engineering, biology, MLM tricks, networking tricks n etc, i am so impress with your language..

"anak dajjal"
"stupid"
"bahalol"

give me more baby! so that you can show to the rest of the world on how mentally retarded you are and what kind of low mentality & morale you are having :)

i bet your mom & dad never teach you how to speak in proper language since small. pitiful...

to the rest of you here, just to let you know, i'm not in any MLM business.. & I am not supporting it neither condemning it. It's a matter of choice. Some people do well as 'makan gaji' employee (like me :)), some are good as business owners, & some are good in convincing people n hence, they join MLM, unit trust, insurance n the like to generate income for a living. So, i personally think it's not fair for you to judge things based on your own perception. Some lose, some won.. that's normal.

Ok bro.. i mean no harm here. I'd suggest that you concentrate more on your work, your family, your prayers rather than wasting time. And if you have further complaints in any MLM in Malaysia or anywhere around the world, i suggest that you lodge an official complaint to the authorities about these MLMs that they have been exploiting people and swindling peoples money. Well, it's just a suggestion.

Lastly, peace! :)

dOrmantWriter said...

i'm not in any MLM business..

biasanye org MLM je yang tak boleh terima seme nih.....

nih keje mintak ajai nyanyi lagu keliru....

@rep said...

Satu lagi tips.. Ada jer perkataan DOWNLINE and LEVEL.. terus CABUT!!!!!!!!!!!!!

It Just Me..... said...

hoho...ada komen yg menarik minat ku ini...
aku nak cakap sket je...
dah blog dia..suka hati dia la...apa bahasa dia nak pakai,apa dia nak tulis....yg tak elok kita sendirik tapis la...
"how pitiful" kesian kat aidid wat for, die tak penah ajak ko datang pun dekkkkk...
ko wat la blog ko sendirik...cemana nak condemn aidid lak...its fair enuff i think..;)
heheh..lari...lari...kang die fire aku lak...chiow...

sukasuki said...

menarik jawapan 'a woman'

TAPI

you don't judge other parents also. sedap je cakap mak bapak dia tak ajar cakap elok2. :)

Yes, memang it's a choice, nak masuk MLM ke tak nak.

TAPI

kenapa nak pilih cari rezeki dengan cara yang tak elok? and some more jual product yg ntah betul ke tak boleh cure cancer cure itu cure ini.

I'm no doctor/biologist/engineer whatsoever. But to see people sell things without proper knowledge on the product to me is wrong. And to gain money from downlines' sweat to me is wrong.

So it's good bro Aidid tried his best to educate others. Fikir sendiri la, would you telan jus manggis (with all the chemicals) for RM190 atau beli manggis tepi jalan for like RM5/kg? And do you seriously think that jus manggis boleh cure kanser (or whatever penyakit yang kononnya jus to boleh cure)?

AbgBeCA said...

ko baca la blog ni dr awal2,ada time dia kondem ada time dia bg facts,baca satu page ja mana nak paham derrr..

Asyraf said...

a women

biar la dia nak tulis apa pun.... blog dia... aku orang halang ko dari tulis apa ko nak.....

and people appreciate apa yang dia nak buat... masa yang dia luankan untuk kupas semua ni.... apa yang ko dah buat untuk bangsa ko sendiri????

at lease he is trying to help and educate malays..

bro keep up the superb job... thank you soo much for all the effort you've put in..... thank you soo much....

Asyraf said...

*ade orang

typo pulak....

lalacici said...

aidid..cuba kaji usana health care jugak..aku tengok iklan sampai agong ngn tun mahathir guna produk diorg..nak tahu gak cerita sebenar..

Adib said...

It's a matter of choice(mcm kau tulis kan).. sukahati aidid lah nk tulis ape kt belog dier.. xpayahlah ko nak ckp mak bapak dier xreti ajar dier..aku yg cukup ajaran ni pun teringin nak maki kau.. tergamak kan kau tengok org melayu jadi mcm ni.. bila ada org laen nak tegur ko nak kondem pulak..

Aidid Mu'addib said...

Takpe laaaa... emak-bapak dia ajar dia suruh duduk diam-diam, hal-hal masyarakat apa nak kesah? Not her or her emak-bapak punya problem.
They live in an island... kena tendang drpd semua jiran, dulu2 lagi kut.
Maaf kan aje la... dia tak kacau org, org lain pun tak sudi nak dekat dia, dan emak-bapak dia. Aku rasa laaaa... Apa nak dikenang?

QQ said...

ter-baek!!!!!!!!!!!!!!

JuanYuan said...

terbaikk..aku mmg xbrape berkenan ngn 'ustaz' ni dari dulu lagi

zakzak said...

rasanya perfume2 tu bkn ori,coz in the ad it says 'inspired by'.so my money on the guess that those perfumes are smell-alike and nt the real thing.

maksudnya?

lagila murah kos sebenar pakej RM100 tu!!!

kaching-kaching hahaha

Bomoh Hujan said...

a woman...errr a jalang???
mau kasi lari topik??..tuan nye blog..ikut suke la.. nak pakai bahse korea pun xpe....boleh terima xboleh terima sendri mau ingat...yang libat mak bapak nih....mcm xda mak bapak ke?? aduhai....ada lagi yang kurang kasih sayang dan minta simpati...isk isk isk

Orang Lidi said...

dah elok2 jadi ustaz nak g jadi badut plak... nak bertanding ngan khairol bebal tu kot...
xpaham betul la mamat ni...

Anonymous said...

Baru rasa energised balik dari gym & coffee rendezvous terus jadi longlai bila baca entry ni.

Reading stuff like this makes me wanna be a defeatist and raise my hands in the air surrendering to the corrupt-twisted-vile-unjust world of MLM , while shouting at 'em bloodsuckers and parasites "Go ahead! Seek your downlines and thou shalt find thy millions". (ok ok.. that was too much..sorry)

My serious point is, bila baca entry ni (& few of past entries), i cant explain betapa disgusted nyer saya and otomatikeli tertanya2 sapa lagi aku nak caya ni , Mek Siah, makcik jiwa kacau yg selalu lepak kat stesen bas tu? Mek musti tak pernah buat MLM punyer.

I really hope this Akhil dude is not a "real" ostad, cos' i'll feel a lil' bit better. (yeah2, semer org tak kira saper manusia biasa ader buat salah & bernapsu)

curigelap said...

errr.. ekceli nak komen ttg akil haihai tu.. tapi terkomen "a wowman" nieh plak...
besh woohh terbuang masa baca blog bro aidid nieh time tadak keje sambil2 main game kat fB.. oppss.. tentang bahasa2 penulisan yg di katakan 18PL, memang patut pun keluar ayat2 cintan tu.. dah benda salah & tak betul.. dok joinT n promot mLm nieh.. aishh.. terbuang masa plak komen kat sini.. sambung main game plak la..

Anonymous said...

This one and the last troll from obersi = reincarnation Mona ngan mamat Fendy?. They shud hook up & go get a room.

SLum said...

a woman memang langsung xde kesedaran honda sivik utk masyarakat..jaga bontot sendiri je dari kene sondol dgn mlm..

masyarakat kita ni kalau cakap lembut2 bukannye nak amik kisah pun..kene kasik hentam sampai bersempai kepala otak dgn ayat 18PL baru nak amik kisah..cepat sangat lupa..dan layu..

aidid..kami sokong anda..teruskan

mari kongsi lg dgn rakan2 fb..

aku the great said...

i want more!!! siok bah layan entri ni..nak bro aidid serang rosyam nor dan mlm power root dia tu plak..hehehe

azwan said...

a woman,

Setakat loser cipan mcm ko tak payah nak nyibuk kat sini la. Ko tak payah nak tunjuk ko brilliant sgt la weh. Ko ni mmg dah tak boleh nak diperbetulkan..stuck up sgt.

Perception? Kepala hotak anda. We are talking about facts lah badigol. Nothing else. Mane judgement ko siot? Otak ala2 MLM macam ko ni la patut kena siku jek. Ko ingat care baik2 boleh jalan ke dgn org mcm ko? Ko nak perkataan baik2, suruh mak bapak ko nasihat, bukan kat sini bai.. Setakat setiap ayat2 ko kat atas tu mana2 mamat kat sini boleh pulun balik la. As i said, just another stupid bastard.

report said...

Atr MLM melayu yg dah taubat tp still boleh teruskan bisnes: http://www.eraedar.com.my/perutusan_CEO.html
Kalo rezeki berkat,insyaAllah bertahan lama...

Mr Freak ; gatal tengkok mu said...

dear mr aidid..sejak dilahirkan gua tak penah rekues benda besar2 kecuali mintak henpon kat bapak gua..anyway, boleh tak gua rekues untuk mengetahui kekhasiatan jus tok guru yang mula dikuar di telvi(tv daa)..

tertarik gak sebab pengacara Al-Kuliyyah tu menjadi duta broduk(produk)..gua suka typo..habit..

harap permintaan gua ditunaikan since besday gua family tak wish..itupon tahun lepas..

Admin said...

A woman? A whore ade la camtu.shut de fakap and blow aje laa.banyak komplen plak a woman konon.

Neyra Shazeyra said...

mari2 saya open table kat mapley haha

BraderDiego said...

Mr Freak said...
dear mr aidid..sejak dilahirkan gua tak penah rekues benda besar2 kecuali mintak henpon kat bapak gua..anyway, boleh tak gua rekues untuk mengetahui kekhasiatan jus tok guru yang mula dikuar di telvi(tv daa)..

tertarik gak sebab pengacara Al-Kuliyyah tu menjadi duta broduk(produk)..gua suka typo..habit..

harap permintaan gua ditunaikan since besday gua family tak wish..itupon tahun lepas.. <---- hahahahha.. kelakar siall mamat ni

Xeno said...

Sebenarnya ustaz akhil ni dah lama jual2 MLM. masa berceramah politik dia selalu interprem jual2 barang. puh, laris tu di akhir ceramah.

Seingat saya la, HABATUS SAUDA yg dia jual. Same shit

ahong said...

To a women,

You are a rude. And also plain stupid. Before you jump to ant conclusion, why dont you read all of the previous post about MLM. Then only u decide wether its good or bad to do MLM. Unless if you are not a Muslim, then you can do any haram business for all we care.

About Jus Tok Guru,
Its just a mixture of concentrated juice which is good for health. Nothing more and nothing less. No miracles there.

Fadil said...

FOOT PATCH iaitu pelekat kesihatan untuk kaki yang satu-sen-tarak-guna, yang kini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada orang-orang Melayu yang ketinggalan zaman dan tak lulus biologi masa SPM <<< ayat yg ni aku tak leh terima .. alo sedara .. ko penah dengar KINOMITSU ??
berapa harga kat pasaran ? mahal kan ? rm130 ..
kenapa mahal ? sebab apa ? apa fungsi dia ??
kenapa detox foot patch jenama KINOMITSU mahal harga nya di luar ??
aku penjual detox dan aku pengguna detox foot patch.. aku sendiri sakit tumit kaki .. kesan berdiri lama atau berjalan lama ..
kadang2 mmg sakit sgt .. bila nak tidur pun denyut2 .. yg paling tak enak bangun pagi .. mengangkang nak jalan .. aku cuba detox foot patch ni untuk satu malam jer.. alhamdulillah .. tapak kaki aku dah kurang sakit .. dan aku amalkan (mula2 pakai) .. tiap2 malam sampai sebulan setengah .. terus hilang .. skrg aku dah pakai bila perlu je .. time penat atau letih .. hey come on la kawan .. jgn hentam benda tu sebab ko try kesan letak atas cawan air panas.. tapi biar la komen setelah menggunakannya ... kesan setelah penggunaan nya.. kalau ko takde sakit .. tu terpulang .. mmg ko takan percaya .. tapi bila ko ada sakit tumit kaki .. sakit lutut .. sakit pinggang .. haa baru try .. ngk kesannya mcmana ..
para pembeli aku .. kebanyakan repeat pembelian .. di ulang "repeat) sale .. sbb diorang rasa kesannya sbb menggunakan di tapak kaki .. bukan di atas cawan berisi air panas !!!

Anonymous said...

Wat da fornicate?

Another smackdown cometh..* sedia popkon*

Fadil said...
This comment has been removed by the author.
Fadil said...

ada lagi tambahan .. ramai pengguna yg repeat sale .. bagitau ..
1) setiap bangun pagi .. hidung gatal2 .. telinga gatal2 .. dah makin kurang .. dan lama2 hilang ..
2) allergik dengan makanan laut .. dah tak allergik dah ..
3) bila pakai sabun basuh tertentu mesti kulit jari mengelupas ... bila pakai detox foot patch .. dah tak allergik dah ..
4) bila dah slalu pakai .. lama2 tapak kaki jadi merah .. mcm kembali zaman remaja ..

5)dan kebanyakan yg bagi testimoni in verbal dan email .. dok citer kaki dah hilang sakit ..

itu la kesan penggunaan nya ..
ni aku bukan suh korang beli .. cuma aku nak bagi tau .. kesan penggunaan detox foot patch ni pada kita ...
tapi harus di elakkan pesakit jantung dan perempuan yg mengandung dari menggunakan foot detox patch ni .. sbb dah ada kes keguguran (bukan satu dua kes.. byk) ..
yg sakit jantung pun .. tak di galakkan .. tapi yg ada penyakit lain .. boleh mencuba detox foot patch ni .. lihat kesan selepas penggunaan .. bukan sbb warna hitam kena air .. huhuh ..

ada gak org yg mcm ni .. dia test letak kat atas meja .. hitam dia kata .. aku pun try la .. hitam takde .. tapi herba tu mengeras ada la .. skrg ni org tu yg dok beria2 beli byk2 .. slalu repeat sale .. jadi penjual detox foot patch plak dah..
yg ni org tak percaya (mcm pemilik blog ni gak la) .. tak percaya .. sbb dia dok pikir warna hitam kesan sedutan toksin .. bukan dok pikir kesan selepas menggunakan dan nak cuba hilangkan penyakit ..
tapi apa2 pun .. takpa .. positif dan negatif ..
kita cuba bagi tau mana yg betul ..
yg lain semua cuba sendiri la ..

azwan said...

Salam Fadil,

Ko nak jual brg bukan kat sini beb. Ni dah kira direct testis..ops testimonial ni.

Dol, kita beli mesti guna akal dol. Ni tujuan blog ni, berhujah dengan asas yg btol. Fakta beb. Ko nak tau fakta, haa ramai sini boleh bagi info.

Ko rase brg ko terhina sbb letak atas cawan? haha nasibla. Tu demo beb, nak tunjuk penjual2 foot patch ni menipu kata serap toksik la...apa da.

Ko jual brg tu ko emo la. Baca point by point la weh, baru jadi bernas sket. ni harap own experience, ape kejadah. Kalau ko setakat guna untuk diri ko, dah percaya gila babat, lantak pi nko la. Ni ko jual gak, sah2 ko ni mmg perosak. Hoi..ko bace hujah Aidid satu2..baru buat conclusion. Ada paham? tu sbb ko ni mcm fail Bio. Ada paham ka ooii...makan foot patch tu terus la bingai..

azwan said...

Hampeh btol siap ada tambah2 tu.

Rosak la weh.. jgn claim bukan2 la bingai. Mana clinical data ko. Tu la taksub dan sangap sgt.

Fadil said...

bodoh la azwan .. ko penah cuba tak ?
penah jumpa tak ? penah lihat tak ?? ckp mcm penah bikin .. ckp mcm org takde otak ..
lenkali guna dulu la doh ..
itu kinomitsu tu kenapa bertahan berbelas tahun di pasaran ?
kalau benda to nonsense ?

Fadil said...

lantak la aku nak jual ke apa ke .. aku tak rasa terhina pun .. rezeki masing2 beb ..
cuma aku perbetulkan apa negatif ..
sbb org2 mcm ni la .. sbb tak guna .. buat testing kat dinding umah ..plak tu gelabah satu malaysia .. mcm dia buat ujikaji makmal ..
huhuuhuhuh

Fadil said...

tu sebab akan tekan kan kat sini .. guna dulu .. guna dulu .. guna dulu dan lihat kesannya .. bukan claim dengan tampal kat cawan .. tampal kat dinding .. huhuh
bersepah org jual foot detox patch skrg ..

Fahmi said...

Fadil, makcik pakcik aku ramai yg gune. tapi x sorang pun yg maintain guna. Sume ckp x berkesan. Its your words against theirs. So?

Ko kate aidid x buat lab analysis. Tapi adakah ko or manufacturer korg ade buat analysis? Senang je beb kalau manifacturer nak prove detox parch ni berkesan ke x. Try analyze content detox patch yg dah guna. Publish report. Tapi ade ke mane2 org yg jual menatang ni buat camtu? Ade? Xde! Sebab ape? Sebab ko xleh nak prove the claim. Itu isunye. Paham?

Ejad Fotopoyo said...

ko tak cuba, tak tau..gune dulu, bru boleh komen eh?

dey cik Fadil, aku tak penah cube bunuh diri, tp aku tau, perbuatan tu plain stupid..

testimoni tu sampah je la... ko penah dgr reverse psychology? mind over matter? power of suggestion?

itulah yg kaki kelentong MLM tegar pakai bile nak buat sales.. bnde seciput bangang tp kuasa penyembuh ngalahkan air zam2.. but still, cmne org2 tu bole sembuh? again, power of suggestion.. go STFU and read!

Lord_ADI said...

Bila masa mamat ni "ustaz"?

sejak dia join pas untuk kutuk umno.kalau tak salah tahun 2001.

asal masuk pas je, kutuk umno sambil baca Quran suara sedap terus orang panggil ustaz.

typical penyokong pas.huh~

Fahmi said...

Lagi sau the reason aidid buat experiment dgn air tu adalah nak tunjuk yg patch ni akan tukar kaler walaupun x tampal kat kaki. Sebab ape die buat camtu? Sebab patch tu claim warna hitam tu adalah toxins yg keluar dar badan. Faham x konsepnya? Try paham sket bro. Org buat bende tu nak tunjuk yg claim korg toxin diserap kat patch sampai tukar kaler tu tersangat2 lah senang untuk di refute.

Ko try bace entry pasal detox patch. Dah ade dah sebelum ni. Xde any scientific explaination yg toksin/ heavy metals etc ni bley keluar ikut tapak kaki. Explain that first baru dtg komen. Sengal

Pokeviral said...

wkwkw,,,
smart gamba aidid gune application surat kabar tu,,,
patotnye headline pasal susu pon best gak,,,

ustaz ni ak pena tgk sket2 je pasal dia ceramah,,
xtau ngape x minat,,,
tp yang kelalar pasal dia kawen ngn artis,,,
mcm2 berita ada,,,

bapa ak pena beli sebotol air jus 19 buah tu,,,
tp time tu ak x baca lg blog ni dan ak pon x tau air tu air utk kesihatan,,,
malam tu ak baru balik main futsal n dahaga gila,dalam peti ais tu pulak ada air tu aje yang sejok,,,
ak pon bedal la sampai abis,,,
esok kene maki,,,
pastu xde beli2 ,,,
sian bapa ak baru bajet nak tough da kene kondem,,,

Fahmi said...

And here is a Published study. Special untuk fadli
http://www.orthomolecular.org/library/jom/2005/pdf/2005-v20n04-p283.pdf

Dengan explaination yg lg simpel

http://www.sciencepunk.com/2008/03/scientific-study-on-detox-pads/

Unknown said...

@Fadil

yg ko senang2 je compare foot patch brand Kinomitsu x b'makna suma foot patch yg ada di pasaran @ yg ko jual effective as Kinomitsu. walhal kt pasaran skrg foot patch yg bersepah org jual dtg dr mn beb? China. As Fahmi said, ko punya fps, are those are scientific proved?

Metafora said...

kepada fadil yg entah datang dari mana

ko pi kat link nih

http://www.ftc.gov/opa/2010/11/xacta.shtm

pastu lu pk la sendiri guna pale otak..

azwan said...

Tu la aku kate, si Fadil ni bangang nak mampos. Dia pikir asal dia guna ok, org keliling guna ok, so benda tu menjadi.

Fadil ni justify ikut kepala lutut dia. Makan la duit haram ko bai. org kat sini dah lama berdebat pasal isu halal haram isu MLM, kebangangngan foot foot patch. Otak ko je puki sgt, tak reti nak paham bahase. Asal jalan jalan.

Syuh syuh syuh..

report said...

Blood Seeker said...
Sebenarnya ustaz akhil ni dah lama jual2 MLM. masa berceramah politik dia selalu interprem jual2 barang. puh, laris tu di akhir ceramah.

Seingat saya la, HABATUS SAUDA yg dia jual. Same shit

Hati-hati bro.. Kalo ko kata akhil shit, fine... tp kalo ko kata habbatus sauda shit, baik bartaubat.. Byk hadith sahih pasal khasiat habbatus sauda.. Ibnu Sina pon ada sebut dlm Canon in Medicine... Dan bukan org Arab/Islam je guna.. Cuma modern research maybe belum meluas.. Ko google la sendiri nama saintifiknya, nigella sativa..

azwan said...

Si Fadil ni kalau orang keliling dia cakap makan taik bagus, dia sure join makan skali la.

Tu la otak bingai sgt. Pikir guna kepala lutut, opss..kepala pitok. Ada paham dey? Aku malas nak cakap baik2, sbb org mcm ko ni perosak. Si fahmi dan ZM tu buat penat je bagi info, dia dah thought block sehh.

Ko fadil selagi takde clinical evidence, ko jgn mimpi nak bedebat dgn aku. Syuh syuuhhhh.

Aidid Mu'addib said...

Have You Read The News?

Power Balance bracelets, the popular performance accessory worn by athletes including Drew Brees, Kevin Durant and Kobe Bryant, provide no scientific edge, the company confessed this week. The California-based company was forced to admit the lack of evidence supporting its claims of natural power after coming to an agreement with the Australian Competition and Consumer Commission, the Associated Press reported. Athletes who wore the bands insisted they provided a boost. Science said otherwise.

The bracelets, first released in 2007, were embedded with holograms and supposedly designed to interact with the energy flow of a body. They sold for $29.95 and were worn by athletes and celebrities like Shaquille O'Neal, David Beckham and Robert De Niro. Power Balance expected sales of $35 million in 2010. With the confession that the bands are more charm than power source, that total could drop in 2011. If, indeed, that's what happens, the company has no one to blame but itself.

Why even bother making the claim that the bracelet gave power? Why not dance around the issue and refuse to make a definitive statement about them? Issue vague comments about natural energies and positive karma (like a hippie selling a crystal at a Phish show) and let fans of the product do the rest of the promotion by word of mouth.

Just like lucky socks, those titanium necklaces worn by baseball players or that $5 putter you bought from a sale rack at a pro shop, the only benefit derived from the Power Balance bracelet is the idea that it makes you better. Belief is a powerful thing; just watch a basketball player during a hot shooting streak or a golfer with the yips. Deep down we all know wearing the same sweatshirt on NFL Sunday doesn't change the outcome of our favorite team's game, but we wear it anyway, just in case.

Nobody really cares if the bracelet actually provides any positive effect, they just care that they think it does. By claiming the former, Power Balance caused people to doubt the latter.

BELIEVE IS A POWERFUL THING. Jadi, untuk org yg tak pass sains biologi masa SPM, macam mamat yg baru singgah kat atas... "believe" kepada detox foot patch amat sesuai untuk anda. After all, ramai manusia dalam dunia ni tak kesah kelentong manusia lain utk sesuap nasi. It happens everyday. Pasal Kinohimitsu patch - kelentongan itu dapat bertahan bertahun2, itu aje makna bendanya... and since bendanya dijual dgn harga mahal - adakah fakta ianya mahal tu nak dijadikan sandaran ianya berkesan? Wadefat? Bahalol nak mampos. Some biz are really just selling shit. Just make sure people believe your shit is Hugo Boss No. 6.

Asyraf said...

tu la Fadil, sarang tebuan jangan di jolok... nanti kena sengat..... bahahahahahhaha...

prometheus said...

this is my first post here. tajuk ni betul betul menarik, orang ni memang dari dulu dah lari dari niat sebenar untuk berdakwah. memang gila publisiti n glamor. so, skarang dah mula nak buat duit shubhah plak. Melayu, please la, takde jalan mudah untuk dapatkan duit.

Kar said...

org malaysia tak boleh langsung kalau nama produk ala2 jepun sket.. terus percaya 100%. ontah2 manufactured kat premis tak bernombor kek jinjang. pas tu boleh buat duit pulak.. lagi lah promote setengah mati.. aku senang jer, kalau produk tu ada terjual kat reputable pharmacy.. boleh lah cuba try.. kalau sakit lenguh kaki tu rendam jelah dalam air suam campur garam sambil2 layan wrestling. dah tentu kaki bersih, duit tak abih.. dah boleh terhibur lagi pulak tu

The Author said...

akhil hayy ni bukan ustaz...so tak boleh laa panggil dier ustaz....ustaz tu bermaksud guru dalam bahasa arab....

apex said...

Fadil..kau baru kuar dari hutan ke....
org melayu cam kau ni la memalukan semua org melayu yg lain...
bila org minta fakta, kau main cakap serkap jarang je...
sengal la ko...
beb, skang bkn zaman 60an yg ms tu maklumat susah nak dapat..skang maklumat hujung jari je beb..
kau memalukan diri kau je la

hyelbaine said...

It seems that the new year brings a new zest to the trolls too. A women AND Fadil at the same time?

Last post ada mamat Henggeerrrlanndd...wonder where these 2 are from.

Brilliant Aidid!

Anonymous said...

Ze blog hez gone global.It's gonna be a rock & rollin' year for Aidid's blog.

I'm stoked.

The Author said...

masih ada yang nak mempertahankan foot detox patch...warna yang gelap berlaku disebabkan tindakan kimia...x kira laa apa jenama pun prosesnya tetap sama...kinohimitsu tu dah lama di pasaran dan ramai juga mendapati produk tersebut tidak berkesan pun ...

apa yang berlaku pada saudara kita tu mungkin placebo effect sahaja...

kerazee.hisham said...

fadil..oh..fadil

Kehebatan koyok hikmat kau tu semata2 bersandarkan TESTIMONIAL pengguna?

Ni mak aku nak bg TESTIMONIAL;

"Produk KINOMITSU ni HAMPEH.Bisa2 kaki makcik x hilang pun.Harap mahal je.Pelekat pd koyok tu pun susah nak tanggal.susah makcik nak amik wuduk waktu solat Subuh."

fadil ohhh fadil..

ataupun dlm koyok kaki hikmat kau tu ade sket campuran DRY COBALT CHLORIDE PAPER?

kau tau x ape bende tu? ke mase skola menengah dulu kau ponteng kelas SAINS?

koyok oh koyok...

apex said...

fadil syok sendiri je...tp xpela..nak buat camne, kalau kita basuh/kaunseling dia pun, kalau dia xnak, xblh buat pe dah..
hati nye dah hitam macam foot detox patch yg hitam kena wap air tu..hehehe
pe pun fadil, kalau kau dtg sini lg, bw la fakta bro..kau jgn bawa auta...

ArtForAuction said...

Nice one.

It's tough to be the whistle-blower sometimes, especially when the affected person is a well-known personality with throngs of fans that will swarm you with insults the moment you reveal the truth.

And oh by the way, here's another homework for you, I heard Siti and DatoK on some kind of MLM too (it's called SityAvita or something). And they're siphoning Tekun's money for their Simply Siti brand?

Maybe I live under a coconut shell all this while, cuz the picture dates way back in 2009 and I still haven't got a whiff of it till now.

LINK:http://maskancil.blogspot.com/2011/01/adakah-perkahwinan-siti-nurhaliza-dan.html

report said...

Aidid, power balance tu aritu aku tgk diorg jual kat KL Marathon, aku pon hampir beli sbb tengok Kobe Bryan pon pakai.. :p
Kat Indonesia tgh hot pasal penipuan power balance ni.. try baca Kompas.com
tp sekurang2nya dia jual seratus lebih je, n lagi lawa dr gelang AC Mang...

It Just Me..... said...

hati-hati nak komen pun, HABATUS SAUDA is ibu segala ubat...bukan aku cakap tapi Nabi Junjungan kita...Muhammad S.A.W...jgn kata benda tu Shit...

Chiow...

Aidid Mu'addib said...

Masih ada lagi org sangsi dgn motif aku pasal entry ini...
OK la... aku ngaku ada agenda tersendiri...
Tapi, apa pun, biarlah ia berlalu pergi, tak ingin ku ulangi lagik...
http://1.bp.blogspot.com/_7qHWiNcFDSw/TSZ4yV_P2II/AAAAAAAAA3Y/zdOrBLySNis/s1600/akh.jpg

fotoflyfotografi said...
This comment has been removed by the author.
Aidid Mu'addib said...

Azim, ko tertinggal bas ke dik?
Sori, aku main2 aje...
http://aididmuaddib.blogspot.com/2010/12/emall-skim-piramid-untuk-anak-melayu.html

hyelbaine said...

Furramamaaakkk....Aidid keluar paper lahh...phewwiiitt....

Jgn gersang bro, I think Yuna still available...kot...i think :P

If someone misinterpret your comment, mmg bebal lah :P hehehhehe

The Office Mice said...

just wondering, kat mane kite blh bace yg Nabi Muhammad sendiri ckp habatus sauda tu ibu segala ubat? biaselah, bile nk trust something kene ade rujukan.. so i hope u guys dont mind showing to me..

It Just Me..... said...

http://www.scribd.com/doc/39717667/HABBATUS-SAUDA

saya tak berani komen panjang sbb benda ni salu ustaz2 ada sebut, even dlm Quran ada sebut...dlm kitab pun ada sebut,cuma saya tak pasti ayat dlm surah mana...dlm hadis pun ada,tapi since its melibatkan somthing sensitif..tak nak komen lebey2, takut salah info.parah....heheh...

chiow

Metafora said...

The Office Mice :

ni link yang aku dapat..ala..ko google je..macam2 ada! muahahahaha

http://alkiram.net/salam/2010/05/06/habbatus-sauda-khasiat-merentasi-zaman/

Albinaini said...

1- Peh, sejak bila pulak Habbatussauda jadi asas akidah ni, kalau kutuk sampai kena jadi kapir ni? Sampai kena taubat bagai? waddefiletfishit!

2- I agree ngan mind over matter. Hang dah bayar mahal macam celaka untuk footpatch tu, nak tak nak otak hang kena gak la justify the result dengan wang yang hang dah keluar. Kalau kau beli tombol pintu, bayar sampai RM300, letak kat dahi, demam kepialu pun boleh semboh bai!

Metafora said...

benign :

ape2 yang datang dari Rasulullah (hadis,sunnah),jika kita persenda, kutuk, kompem terpesong akidah der..tak kira la hadis tentang ape pun...asalkan ianya hadis sahih-bersambung sanad..

Aidid Mu'addib said...

Sapa2 berminat nak study lebih lanjut isu ni, cari buku ni... tak tahu kalau ada kat sini, sebab aku beli kat Saudi... order online boleh kut..'
http://2.bp.blogspot.com/_7qHWiNcFDSw/TSaRnqfLC7I/AAAAAAAAA3c/rFhHkXcVVlQ/s1600/39664_120042064710012_100001126572370_110677_1919445_n.jpg

Metafora said...

bro aidid,link blog yg aku bg kat atas tu ada kupas skit ttg isi buku Imam Ibnu Qayyim...

tu je..saje nk gitau..

cuma..detox footpatch..mmg lawak...hahahaha

The Office Mice said...

hermm.. i looked for habbatus sauda dlm alquran td, xde.. madu adelah.. tp bile di google habbatus sauda, yg show rujukan hadith ttg habbatus sauda is website2 yg yg jual this magic formula.

hadith sahih ke? hadith ni kan kate2 yg di sampaikan melalui mulut2. pernah main telefon buruk x? akhirnye msg tu jd lain.

anyway, sy akan terus cr dlm quran. mane lah tau sy termiss..

Metafora said...

The Office Mice :

sepanjangan pengajian aku,mmg ada hadis berkaitan habbatus sauda ni..ada kebanyakkan periwayat hadisnya sahih-bersambung sanad..cuma,yg dalam quran tu,setakat ilmu sy yg cetek ni,sy tak jumpa lg ttg habbatussauda (mungkin sm kot,aku termiss ke..)..

Unknown said...

So far aku baca sorg ja taip Ki-no-hi-mit-su...
fadil yg jual detox-foot-patch-made-in-china-sekeping-8-kupang pun taip kinomitsu.. patut la..
bro.. kalo nak tau kat china tu kilang pun diorng boleh tiru.. ni kan pulak produk "hi-tech" ko tu

Fahmi said...

Guys, kalau bukan ahli hadis, xde ilmu nak analisa kaji status hadis, x payah la nak pandai2 ikut sedap mulut argue status hadis. Percqya je la pendapat ulamak2 hadis. Ulamak kata sahih, kita yg xde ilmu ni kena ikut la.

Office mice, quran ngan hadis ni datang dari allah. Hadis walaupun dari mulut ke mulut, banyak syarat2 yg perlu ade. Sanad kena bersambung,kena tgk perawi die. Hadis yg sahih wajib kita ikut. N bab agama ni, kita kene percaya bulat2.

Percaya pada nabi ni rukun iman. Dan syarat untuk beriman ni x leh ade syak sikit pun. Kene 100% percaya. Saya rasa ramai kat sini anggap diri people of science. Tapi bila bab agama ni, setinggi mana pun ilmu kita, kita xkan dqpat explain. Ilmu sains sentiasa berubah dari zaman ke zaman, ilmu Yg allah n nabi bagi kat kita ni kekal. Bab2 agama jgn lah kita argue atas sebab kita x percaya. Nauzubillah.

Sekian kuliah jumaat saya. Haha

It Just Me..... said...

fahmi right...

so, better close that topic before makin ke lain jadinya...

so, go back to the MLM topik...rasanya barang tu tak salah apa pun,,,yg salah org yg memasarkan nya...sapa suh guna MLM...

Metafora said...

ada batasnya pemikiran manusia..berhati2 apabila berbicara dan mempersoalkan ttg sesuatu yg datang dari quran,hadis n ijmak ulama'

fotoflyfotografi said...

adik ke? hahah apape je lah aku tak kesah org nk panggil aku pae...nmpk muda sket. sori aku bru tgk semua entry ko bro.

AnBu said...

tak perlu berbicara tentang ilmu agama jika kita tak tahu,lebih baik tanya dr maza atau ustaz azhar idrus.lebih baik kita tumpu kan pada MLM sahaja.terima kasih.

east8071 said...

fadil....aku kesianlah kat ko,tak pasal2 dah kena suntut,lain kali kalau nak jual barang bukan kat sini tempatnya.....syuhh

The Office Mice said...

maaf lah kalo terlari topik utama, tp x jauh rsnye sbb artikel ni pon menyentuh ttg perniagaan yg bermodalkan name agame.. sori ye mr aidid!

Aidid Mu'addib said...

I've got an email from a nice lady at Konsumer Malaysia - so I thought I'd do a reciprocal thingy for her. Everyone, please visit, http://www.konsumerkini.net.my/

Oh ya, the email:

Salam, saudara Aidid.

Saya adalah staff dari ERA Consumer Malaysia yang merupakan ahli gabungan FOMCA. Kami mempunyai sebuah portal kepenggunaan www.konsumerkini.net.my dan membincangkan topik/ isu terkini di dalam hal kepenggunaan.

Saya telah menulis mengenai foot patch detox di portal tersebut dan meletakkan quote dari entri saudara mengenai foot patch detox tersebut. Saya suka membaca tulisan saudara Aidid dan berharap sekiranya ada lagi isu kepenggunaan yang saudara ingin ketengahkan di masa depan untuk memberikan kesedaran kepada pengguna, saudara bolehlah menyumbang kepada portal kami. Pada masa yang sama, saya juga ingin minta persetujuan saudara Aidid bilamana kami ingin men'quote' saudara jika adanya isu di masa hadapan.

Terima kasih.

regards,
XXXX XXXXXXX

nama aku din said...

kita tunggu ape kata "ustat" tu.

It Just Me..... said...

waahhhh...i loikee....
gud job aidid, dah masuk konsumerkini...bagus tu...biar terbukak sket mata org2 yg berkaitan..hehe...

orang said...

aku rasa presiden FOMCA dan CAP pon minat kat ko la Aidid...

orang said...

office mice, memang takda dlm quran ttg habbatus sauda.. tetapi hadith2 berkenaannya adalah sahih dan diriwayatkan dalam sahih Bukhari dan Muslim, kitab hadith No 1 dan 2 muktabar.. solat pon dlm Quran ada rukuk dan sujud je.. tu yg org anti-hadith solat rukuk sujud je..
aku sokong Aidid dedahkan produk2 yg ntah ape2.. tapi jgn kita keliru dan samakan produk2 tu dgn herba.. selain habbatus sauda, kat sini kita ada misai kucing, dan herba2 lain.. cuma nya mungkin masih kurang clinical studies..

ADMIN said...

Ustaz pun nak cari makan juga, jadi dia buatlah bisness tu, jangan lah marah sebab zaman sekarang ni, bisnes ni aje yg laku..sebab tu lah ustaz tu tompang sekaki.

Saya ni berniaga Farmasi. Saya dah lama expain pada customer saya bahaw product MLM ni, kualitinya sama sahaja atau lebih rendah sedikit dari jenama terkenal, tapi harganya.. masallah 20x ganda... tapi org malaysia ni ramai yg ngok..nak buat macam mana? Sepuluh kali kita cakap tok saj beli, lagi dia beli, siap jadi stokis lagi.

hyelbaine said...

Fuuuhh.... Aidid sudah semakin fofular!

Congrats to you sir. You may not be rewarded financially for your good deeds but the recognition that you're getting and pahala from Him only He knows.

Write on sir!

Fadil said...

info berkaitan detox foot patch..
kajian lab ..

http://www.footpatch.net/index-2.html

Independent Lab Analysis Confirms Toxins
Testing has scientifically proven the effectiveness of the detox patches by showing the intensity or presence of heavy metals, toxins, chemicals, or parasites being drawn out into the pads:



(eg.) Aluminum, Antimony, Arsenic, Asbestos, Barium, Benzene, Cadmium, Chlorine, Cobalt, Copper, Fluoride, Formaldehyde, Gold, Isopropyl Alcohol, Lead, Mercury, Methyl Alcohol, Mold, Nickel, Parasites, PCBs, Platinum, Radioactive Materials, Stainless Steel, Thallium, Tin, Titanium, Uranium, and much more.

orang said...

bagi aku, foot patch ni placebo je.. aku penah beli kinohimitsu sampai RM200 lebih,.. mula2 pakai dengan penuh kepercayaan dan harapan, memang aku rasa badan lebih segar, kaki dah tak kebas, etc.. lepas seminggu pakai, aku pelik apesal letak kat lutut pon sama pastu aku buat research, aku pon hilang kepercayaan, pastu pakai pon takde rasa ape, rasa menyirap darah ada la sbb rasa tertipu.. maknanya placebo foot patch ni dah tak berkesan utk aku... kalau korang kenal kawan2 korang yg sakit kronik dan dpt perubahan lps pakai footpatch, jgn la bagi diorang baca blog Aidid ni.. hahahaha...

Unknown said...

haii... bang fadil... itu statement je ntah dr lab mana2 ntah.... takde bagi specific nama lab pon... sapa2 pon boleh buat ayat mcm tu...
serupa gaya mcm cerita dongeng AC mangkuk dulu...

mny said...

laa itu kan website untuk promote gune foot patch... memang la dia gebang gile2...

hyelbaine said...

Goodness me; them trolls are just relentless in this new year! Azam baru agaknya.

Fadil, it seems from your continued EPIC FAIL'ness that you have not read or understood a single blog post in this blog. May I suggest you start from the first post all over again and read.

Tapi kalau malas sangat, kau print satu-satu post dari yang first sampai yang ni. Then take all that paper and rendam dalam baldi yang airnya sampai tahap ankle. Rendam both feet but don't forget your foot patch mesti pakai

Hopefully it would seep through your feet and reach your brain. It shouldn't be too hard because it only has to travel from your feet to your knees.

If itu pun tak boleh.... Maybe you should find a more welcoming blog than this. Save us from being further ashamed ya...

ach van diel said...

obviously fadil tak tau ape itu lab research. tu la, mase sekolah dok asyik usha awek je, orang gi meeting rumah sukan ko gi dating belakang surau, cikgu suruh wat PEKA, ko copy member lak. Kan bile dah besar jadi bebal. Mesti tak pernah masuk U ni. Oh, lupe dah desar masuk Poli pun tak layak. Eh, Poli ade lab research ke?

mny said...

hahaha... hyelbaine, ikut kaki lambat laa.. suh rendam kepala ajer terus, tak pun basuh kaki dlm baldi dengan semua post tue, pastu minum terus... cepat skit meresap dalam kepala lutut dia...

Fadil said...

mcm ni la .. kalau still tak cukup lagi .. aku minta korg2 yg blaimed DFP ni tak bagus dan takde fungsi apa2.. sila kemukakan prove dari lab .. kalau ada surat cop pengesahan dari lab yg sebenarnya DFP ni takde fungsi apa2 .. sila bagi kat sini .. biar kita semua baca ...

ps://sebenarnya aku pelik gak .. kalau takde fungsi apa2 kenapa dia di beri kelulusan KKM ?? di bawah kawalan BPFK plak tu dan mendapat pengesahan dan sijil dari Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (BPFK) ..
buat pengetahuan semua .. untuk mendapatkan sijil kelulusan KKM .. 6 bulan di ambil masa untuk pihak BPFK membuat ujikaji tentang fungsi DFP .. sama ada kesan pada pengguna jangka pendek dan panjang .. atau ada bahan2 terlarang di dalamnya..
jadi bila dapat kelulusan dari KKM di bawah agensi nya Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan .. itu makna nya apa ??
mana yg boleh kita nak percaya .. dari ckp2 mulut manusia durjana ker ?? dari ujikaji budak tadika ker ?? atau dari website mana2 yg tak tau usul asal nya ker?? takde sijil pengesahan yg mengatakan benda ni tipu dan takde fungsi ...

aku rasa korg nak beli apa2 ubatan pun akan memastikan barang yg ko beli ada pengesahan KKM include detail sijil nya .. dengan detail tu ko leh check kat KKM atau BPFK sama ada ubatan yg ko beli ni mmg betul2 berfungsi atau telah di ujikaji keberkesanan nya !!!!!

mny said...

Fadil,
hahaha... ko nak jual barang, ko la kena letak provekan menda alah nie bagus, hebat, berkesan dan memantapkan kepala lutut ko tue.... tunjukkan la semua bukti yang ko cakap tue... setakat nak tunjuk website yang buat promotion untuk pakai FD nie, baik x payah la bedol..

mane segala sijil upsr, pmr, @ spm yang FD ko ader tue, tunjuk la kat kitaorang... takat ckp pakai lutut, baik ko rendam aje FD ko tue kat loji indah water...

Anonymous said...

Run Forrest run....

run run ruuuuuunn...

I'm a creep i'm weirdo
what the hell i'm doing here?
i don't belong here

Best lak lagu Radiohead neh..

Nak ostad nyer bio foot patch satu bang!

Aidid Mu'addib said...

Pehal budak tadika ni ada lagi neh?
Bahalol takleh diajar, there's nothing you can do about it, pegi aje la berambus dik... gilabab harreeemm.
Produk ko tu bangang, utk org bangang, dijual oleh org bangang.
OK, kat mana yg ko tak faham drpd statement tu?
Ujian sudah dilakukan di merata dunia tentang teknologi lahabau detox foot patch tu, ko sorang aje yg tak jumpa report nye, atau tak faham baca omputeh, lepas tu suka perangai mat rempit koner baring sana-sini. Siap kasi link website komersial Sakamara WHAT THE F**K? Gilabab punya sengap budaknya puuunnn....
Aku dah bincangkan panjang lebar dalam entry sebelum ni, ko dah baca? Kek mano yg ko tak pahom jang? Ke tak sampai lagi pemahaman nya?
Kalau tak... get the f**k out of my blog!

mny said...

aidid, biar la dia menghiburkan kita disini, itu ari ko halau fendi smpai merajuk dia x mo datang dah... klau suma trolls nie x der, kurang la skit hiburan kat sini... aku terhibur bila ader mangkuks al hayuns yang bercakap pakai kepala kat lutut cuba menghiburkan pembaca blog ko yang lain... hahaha..

kamon fadil, tampal semua FD ko kat kepala supaya dapat menegakkan benda ko yang x mo tegak dah tue.. hak hak hak hak tuih...

Aidid Mu'addib said...

OK... aku akur dgn permintaan ramai... we do need entertainment.
Come on baby baby baybeh... please come back...

mny said...

oh yeah... mana ko nie fadil... cepat laa... x abis lagi ker ko tampal kepala ko (kepala yang mana korang jgn tanya) tue dgn FD... meh sini hiburkan kitaorang... tokey blog dah bagi kebenaran ko buat pertunjukkan sarkis disini... yabeda beda bedooo!!!!

p/s: tenkiu en. aidid kerna membenarkan Fadil The Mangkuk Hayun Otak Lembab membuat persembahan... hahaha..

Anonymous said...

Too late! I think he's already gone...balik ke lubuk & he ain't never gonna come back..lepas kena smackdown yg maha hebat.


Popkon aku lom habis neh, wayang dh habis :(

DiriPerkara said...

jgn smpai bro aidid buat komentar khas utk si fadil ni udahle....masak kene nnti...x pasal2x ade ulangkaji.....hahaha....

Fahmi said...

Aku mmg cukup suke bile org sebut nama 'KKM' n 'BPFK' ni. Haha. Aidid, rasenye ko kene buat la satu entry pasal status produk n kelulusan BPFK. Cube bagi no reg produk yg ko jual tu. Yang ade MAL*********. Bagi no tu, pastu baru kite cite pasal kelulusan bpfk ni

Fadil, ko nak analisis ape lagi? Tadi kan dah bagi link journal analysis foot patch ni. X paham bace ke? Ko punye website foot patch tu kompem la nak promo barang sendiri. Ape independent labnye? Mane published paper nye?

Fahmi said...

The Drug Control Authority of Malaysia (Biro Pengawal Farmaseutikal Kebangsaan or BPFK) has a useful Product Search Page to determine if a particular medicine, including traditional medicines, have been registered with the BPFK.
Do note that registration with the BPFK, particularly for “traditional medicines” is not the same as meaning the traditional medicine is effective. It merely means that the samples submitted to BPFK have been tested and cleared of toxic or prohibited substances. There is also no guarantee that unscrupulous companies may “lace” their products with potent substances after getting their BPFK approval.
This has been reported over and over for some so-called “herbal” products in Malaysia.

Lagi satu, sebelum ni detox patch xyah register pun. Tapi sebab dah berleluasa sgt, kkm dah decide untuk registerkan bende ni. Bley bace pekeliling kat sini
http://portal.bpfk.gov.my/newsmaster.cfm?&menuid=52&action=view&retrieveid=146

pk said...

hahah...Fadil, aku jln2 kat blog ko...tgk pic yg ko buat tu http://4.bp.blogspot.com/_hRIDYBVN9nY/TPh2KvtDzcI/AAAAAAAAAKY/T7eNBm7FKLE/s320/detox+murah.JPG

Guling2 aku gelak bro...cellulite pn leh kluar ikut tapak kaki?? What daa h

Seriously Dr. Michael F. McGuire yg aku jumpa nama dia kat wikipedia perlu contact ko dan belajar lagi sbb dia ckp “realistically, there is no cure for cellulite.”. Opss dermatologist kat msia pn hang patut jemput sama belajar....kihkihkih

Aidid Mu'addib said...

Fahmi... thanks a lot, aku dah masukkan surat KKM tu dlm entry detox low-IQ patch:
http://2.bp.blogspot.com/_7qHWiNcFDSw/TScBvTmBSII/AAAAAAAAA3g/HhwGDLWg5ac/s1600/kkm.jpg


Today's topic is the myth of detoxification, as offered for sale by alternative practitioners and herbalists everywhere.

To better understand this phenomenon, it's necessary to define what they mean by toxins. Are they bacteria? Chemical pollutants? Trans fats? Heavy metals? To avoid being tested, they leave this pretty vague. Actual medical treatments will tell you exactly what they do and how they do it. Alternative detoxification therapies don't do either one. They pretty much leave it up to the imagination of the patient to invent their own toxins. Most people who seek alternative therapy believe themselves to be afflicted by some kind of self-diagnosed poison; be it industrial chemicals, McDonald's cheeseburgers, or fluoridated water. If the marketers leave their claims vague, a broader spectrum of patients will believe that the product will help them. And, of course, the word "toxin" is sufficiently scientific-sounding that it's convincing enough by itself to many people.

A newcomer to the detoxification market is detox foot patch. These are adhesive gauze patches that you stick to the sole of your foot at night, and they claim to "draw" "toxins" from your body. They also claim that all Japanese people have perfect health, and the reason is that they use these foot patch to detoxify their bodies, a secret they've been jealously guarding from medical science for hundreds of years. A foolish claim like this is demonstrably false on every level, and should raise a huge red flag to any critical reader. Nowhere in any of their marketing materials do they say what these alleged toxins are, or what mechanism might cause them to move from your body into the adhesive pad.

Detox patch contain unpublished amounts of vinegar, tourmaline, chitin, and other unspecified ingredients. Tourmaline is a semi-precious gemstone that's inert and not biologically reactive, so it has no plausible function. Chitin is a type of polymer used in gauze bandages and medical sutures, so naturally it's part of any gauze product. They probably mention it because some alternative practitioners believe that chitin is a "fat attractor", a pseudoscientific claim which has never been supported by any evidence or plausible hypothesis. I guess they hope that we will infer by extension that chitin also attracts "toxins" out of the body. Basically the patch are gauze bandages with vinegar. Vinegar has many folk-wisdom uses when applied topically, such as treating acne, sunburn, warts, dandruff, and as a folk antibiotic. But one should use caution: Vinegar can cause chemical burns on infants, and the American Dietetic Association has tracked cases of home vinegar applications to the foot causing deep skin ulcers after only two hours.

Aidid Mu'addib said...

Since the patch are self-adhesive, peeling them away removes the outermost layer of dead skin cells. And since they are moist, they loosen additional dead cells when left on for a while. So it's a given that the pads will look brown when peeled from your foot, exactly like any adhesive tape would; though this effect is much less dramatic than depicted on the TV commercials, depending on how dirty your feet are. And, as they predict, this color will diminish over subsequent applications, as fewer and fewer of your dead, dirty skin cells remain. There is no magic detoxification needed to explain this effect. (Later news: In fact, the patch contain powdered wood vinegar, which always turns brownish black when exposed to moisture, such as sweat).

Anyone interested in detoxifying their body might think about paying a little more attention to their body and less attention to the people trying to get their money. The body already has nature's most effective detoxification system. It's called the liver. The liver changes the chemical structure of foreign compounds so they can be filtered out of the blood by the kidneys, which then excrete them in the urine. I am left wondering why the alternative practitioners never mention this option to their customers. It's all-natural and proven effective. Is it ironic that the only people who will help you manage this all-natural option are the medical doctors? Certainly your naturopath won't. He wants to sell you some klunky half-legal hardware.

Why is it that so many people are more comfortable self-medicating for conditions that exist only in advertisements, than they are simply taking their doctor's advice? It's because doctors are burdened with the need to actually practice medicine. They won't hide bad news from you or make up easy answers to please you. But that's what people want: The easy answers promised by advertisements and alternative practitioners. They want the fantasy of being in complete personal control of what goes on inside their bodies. A doctor won't lie to you and say that a handful of herbal detoxification pills will cure anything that's wrong with you; but since that's the solution many people want, there's always someone willing to sell it.

Belacak said...

Seyes gile ... me spent hours reading yr blog. Keep up the good work bro.

I like yr sentence, fact finding and choice of words ...bring more *************** words! I like :)

kerazee.hisham said...

fadil ohhh fadil

Kau sebut BPFK,terpaksa aku dtg blk komen kat sini.

5 tahun yg laku,aku (KILANG) keje 5thn daftar ubat tradisional kat BPFK.Dr sistem manual pki borang,smpi la daftar online pki sistem QUEST2. BPFK siap bg aku satu card ID cam ic siap tertera name n ic aku - yg menyatakan aku org yg layak utk daftarkan produk utk dptkan MAL dari BPFK.Mane2 pengilang nak dpt MAL,kene daftar melalui aku.itu dulu,sistem skrg aku x tau.

Penah 2 kali produk aku kene recall dr market atas arahan BPFK psl ade kes kematian yg dikaitkan ngan produk yg penah aku daftarkan.Nyaris kilang nak kene tutup.nasib baik aku bkn tokey.tp nak tercirit aku nak cari blk kedai2 kat malaysia ni yg jual produk aku tu.Akhirnye,post-mortem atas mangsa berjaya buktikan bkn produk aku jd punca.

Name pun biro pengawalan,objektifnya MENGAWAL,MENYELIA dan MEMANTAU "KESELAMATAN" ubat2an baik farmaseutikal,tradisional di pasaran.

so BPFK isunye ialah memastikan "KESELAMATAN PRODUK" yg digunakan oleh pengguna.Mmg tempoh 6 bulan akan diambil utk sesuatu produk.Even sblom hantar sample ke BPFK pun,kami pengilang perlu sertakan lab-test result yg kami wat di lab yg diiktiraf

Kiteorg kat sini,soal kau-wahai encik Fadil yg bahalol dan suka kona2 baring cam mat rempit ialah "KEBERKESANAN PRODUK" koyok hikmat kau tu pd para pengguna di Malaysia.

Produk SELAMAT,- TIDAK SEMESTINYA BERKESAN DAN BAGUS UTK PENGGUNAAN...!!!

Koyok kau mungkin selamat psl ia produk external.mmg senang nak lps test BPFK.kau bygkan produk aku lg kritikal psl kene consume.

Kau sbgi PENJUAL KOYOK HIKMAT,maka pihak kau la kene bertanggungjwb buktikan koyok kau berkesan. Apehal kau suruh kiteorg plak,bahalol?
Sekian.

east8071 said...

fadil...masuklah..tuan tanah dah bagi kebenaran,janganla merajuk

azwan said...

Salam,

Mane Fadil? Hiss satu hari aku bz hari ni, tak sempat nak bantai balik.

Haa Fadil, sebab ko Melayu Islam kan, aku cuma nak bagitau kat nko la, ko kena alert sket bila deal dgn org2 kat sini. Kitorang kat sini bukan mcm bdk2 sampah kat luar tu beb. Mostly berpelajaran kat sini, dan byk experience. Ko nak tanye expert in modern medicine, clinical trial, alternative medicine, semua ade. In fact, byk knowledge ko boleh dpt beb kalau mindset ko btol.

Aku tgk setakat hujah2 ko kat atas tu, buat org gelak je beb. Serius aku nasihat ko, mamat2 kat sini geleng kepale je bila baca. Kalau aku jadi ko, baik ko jgn post ape2 lagi. Ko bace entry by entry. Mmmg ko nampak stetement Aidid macam nak kutuk memanjang je, tp kitorang kat sini jenis yg berfikir, critical thinking dan discuss pasal fakta ok.

TQ

Anonymous said...

Salam, boleh tak saudara kaji syarikat pemasaran revell. Dulu syarikat ini agak terkenal. Adakah syarikat ini juga mlm? Sekian terima kasih.

phreak-id said...

Hoho. dah lama tak baca sini. Aidid dah dapat target baru. Jaga-jaga aidid, ini ustaz kalau tahu ko serang dia, kalau dia tak ceramah kat ko, dia nyanyi pasal ko nanti. hahaha **sarcasm mode**

Anyway, ini ustaz pun memang ada masalah kan. cakap lain buat pun lain. dia punya ustazah pun banyak *tipu* (eh tak, berdolak dalih). Kononnya takda apa-apa, akhirnya ada apa-apa sampai ke pelamin.

So, kita dah tahu la outcome business dia ni. Hahaha


Terbaru > 10 Kelebihan Coca Cola > Lelaki di Utara Banyak Main Cinta Dengan Wanita Thailand? > Tukar Banner/Link Dengan phreak-id

Metafora said...

like! banyak info!~~
btw, fadil tu tak baca ke link yg aku bg atas atas td? link ni

http://www.ftc.gov/opa/2010/11/xacta.shtm

..dia tak baca? atau da baca tapi tak paham?

Bomoh Hujan said...

macam2 ada.....antara entry yang panjang.....

13may said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Salam, saya nak menambah. Dahulu semasa tahun 90 an ramai juga rakyat buat jualan langsung seperti revell, kalley girl, dan berbagai jenama. Paling tak tahan syarikat Revell ada sabun pencuci jenama Amin, kotak dia masih saya simpan pasal mak saya pernah masuk jualan langsung. Jadi saya berharap la saudara dapat kaji adakah jualan langsung ini sama seperti mlm kerana dalam sistem ini, ada downline ataupun dikenali sebagai "anak" juga tetapi tak la jual harga mahal dan testimonial. Terima kasih saudara, salam 1 malaysia.

Kagami said...

Saya memang tak bolen nak blah dgn mamat Akil ni dari insiden ustaz (ustad ke bastard?) sampai la ke cerita2 peribadi yg di canang dalam media sekarang plak buat MLM yg kita sendiri tau status halal-haramnya...Haizz..macam ni la kalau agama digunakan utk kepentingan diri sendiri..dunia hampir kiamat dah...

Unknown said...

hari2 ade mlm..semalam member aku ajal pi tgk business kawan dia kat tmn melawati..aku ape sekali mlm la...sakit je hati..ade sesapa tau
http://www.e-naco.com/en/ jual susu igp , oil treatment dgn ubat kuat lelaki? katanya dulu dah stop skang nak naikkan balik.. cerita punya la berapi tentang kekayaan income dia upline tu..last2..asyik pau aku rokok je..siot jerrrr,,,

www.kacang.my

NanA said...

hurm...mcm2..pnat btol bc..

psl 'ustaz' akhil tu..hurm..die pnah ckp 'sy xpnah claim sy ustaz' time isu die ngn waheeda naik dlu..lbh krg bunyik mcm tu la..tbe2 dlm website tu bole plak ade word 'ustaz' tu kat name die..hurm....confuse2..

psl keberkesanan DFP tu plak..for me..sume ni maen ngn mental la..ye la..dh kate mind over body kn..so..klo dh mind set ckp mende tu baek..baek la jd nyer..wlopn xproven..cm dlm one of aidid's comment..the power of believing..the power of believing ni..smpai org yg ade saket cancer pn bole free from cancer tu bile dpt support yg xterhingge dr family..so..bole imagine x the extent of power of believing?

psl KKM plak..hurm..im not very well verse in KKM thingy..since im very new to this medical-related industry.. n to my own experience..pnah di offer oleh membe utk try 1 product kuruskn badan..mahal k! siap die claim ade kelulusan KKM..tp sgt ragu2..so sy check..kat web page die seniri xtaruk pn kelulusan KKM tu..n bile research psl product tu..content product tu seniri yg xde pape sgt pn..tros xjd..np?sbb method tu simple je..detox..tahan mkn..then bole kurus..disbbkn lebih percaye exercise (detox gk ni) bole kurus n sihat..so i go for second option..bole kurus gk...tp usehe kne lebih la..xsecpt pkai product tu..dlm 2 bln dh kurus..

hurm...main point is..sgt sedih tgk org2 zaman sekarang..yg nk capai goal masing2..tp sume nk pkai express way...smpai nk sihat cpt2,sggup mskkn mende2 yg xpasti dlm bdn..kesian kat bdn..aiyohhh! usehe n sabar la sket..mmg la it's a matter of time..klo lmbt,nnt tertggl..tp klo cpt sgt pn tp ade side effect buat ape? better lmbt..asal selamat n xde side effect..perghh! xle blah!

now i understand np time blaja agama kat skola dlu..haruslah maintain kesederhanaan dlm setiap perlakuan..byk hikmahnye.. =D

Bomoh Hujan said...

7. Potensi menjana pendapatan tambahan melalui program insentif www.akhil2u.net.
Program affiliate ini memberi peluang untuk bekerja dari rumah dan sesuai untuk
semua peringkat masyarakat. Hanya memperkenalkan pada kenalan menyertai
Program Affiliate. Anda juga boleh promosikan laman web affiliate anda yang
diberikan PERCUMA secara online. Setiap belian mereka, anda akan mendapat
komisen hebat.
8. Terus layak menjadi stokis kawasan untuk jualan secara terus kepada pengguna
dengan harga yang istimewa DAN DISKAUN JUALAN 20%.
..................................................................
dalam senyap2 ek....Program Affiliate

Zam Fiesta said...

http://2.bp.blogspot.com/_7qHWiNcFDSw/TSaRnqfLC7I/AAAAAAAAA3c/rFhHkXcVVlQ/s1600/39664_120042064710012_100001126572370_110677_1919445_n.jpg

bro, buku ni aku download free jer. keh3

ummuabdullahsyaakir said...

Salam,Bro Aidid..mintak tengok link ni...


Saya rasa simpati dengan pakcik ni tapi bila tengok testimoni...tak tau nak kata apa.

http://diabetestestimoni.blogspot.com/

linitisplastica said...

ummuabdullahsyaakir said...

Salam,Bro Aidid..mintak tengok link ni...


Saya rasa simpati dengan pakcik ni tapi bila tengok testimoni...tak tau nak kata apa.

http://diabetestestimoni.blogspot.com/
................................................

Kebenda la growth hormone pulak jadi ubat ni.mmg style mlm nak tipu public.growth hormone jadi ubat diabetes walhal effect growth hormone adalah increased glucose level.

mmg trend skrang ye mlm/scam kesihatan target2 perkara2 pasal immune system,hormone

Aidid Mu'addib said...

Yep... HGH akan menyebabkan tahap glucose meningkat, jadi mmg clear promosinya tak logik langsung. Gila betul mamatnya...
Kalau ada org KKM yg baca, please do something. Pay them a visit, selidik habis-habisan... my readers are as concern as I am. People will die sooner than expected if such things go on and on and on....

Zool Blogger said...

ini la namanya bisnes tak kemana.. kalau nak buat bisnes biarlah betul2. bukan main downline2 ni.. jual songkok, serban, jubah lagi bagus dari buat keje camni.


ZooL

cultus said...

KAHKAHKAH..CAYOLAH BRO! TERUSKAN! YANG MANA MASIH BODOH RELA DI TIPU..BIARKAN..KITA GALAKKAN JE MEREKA DI TIPU..

Anonymous said...

Ishhh...dari tadi aku dok pace back & forth tak tahan ngan 199 ni..kasi dia lengkap 200 comments. No, i don't have any kind of OCD. I'm perfectly imperfect.

Once again, penelanjangan MLM biz yg sungguh vogue sekali psl ostad rok kapak dan minyak wangi hapak nyer itu. (kasik comment ni relevan sket)

RHEA said...

Memang dah lama tak suka dengan SIKAP nya yang tidak mahu berubah menjadi lebih baik.. dia sangat taksub dengan dirinya sendiri..

Unknown said...

dia bukan ustaz bro.... orang gelar dia ustaz...

nuruljaybee said...

fadil oi! Seletip kaki tuh memang la sangat berkesan... Lebih-lebih lagi kalau ko lekatkan kat asshole ko, bukan setakat menyerap toksin yg konfim keluar, malah boleh juga menyerap bau... Macam 2-in-1 la, kih kih kih...

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 237   Newer› Newest»