And so it is...

Monday, January 24, 2011

MonaVie - Bzns Shubahah Ya Alkafirun, Jus Keramat Untuk Si Badut Lurus Bendol Dan Aidid Mu'addib Masih Belum Jugak Mencarut... Pheeuww!




3 hari aku balik kampong, nampak gaya ada troll Monaviecreep singgah kat blog aku ni ya? Omboih! After I declared in my last entry that I wouldn't curse, one after another you people started cursing like a two-bit whore ha? Stop it! This blog is not a brothel. Rasa nak basuh aje mulut korang sengsorang dengan feminine wash "Blyss" pH 4.5 - mahu kasi wangi balik aku punya blog. Kasi bersih itu semua fungus dan bakteria yang mendatangkan bau kurang enak di bawah sana. Anyway, aku selalu balik kampong - at least sebulan sekali tengok orang tua, dan dengan iPhone aje aku takleh nak reply dengan komen merapu minah rempit "sakai" MsAwin tu... bukan sakai Malaysia, sakai dari Papua New Guinea, tarak abis sekolah punya orang. Jenis masuk sekolah, kena tendang separuh jalan sebab cikgunya takleh tahan dengan perangai merapu minah rempitnya. Tak padan dengan pompuan, mulut mengalahkan "drunken sailor on shore-leave". Lain yang diajar, lain yang dia faham agaknya. Suruh baca buku, supaya jadi orang yang berguna kemudian hari, akhirnya jadi distributor Monavie... wadefreakingdumbass? Siap ada pemikiran yang saintis dan doktor kat dunia ni ada manyak-manyak konspirasi maaa... wuhuhu! Memang terencat akal dowh! Seriously man, para saintis dan doktor kat dunia ni boleh ada konspirasi illuminati dan freemason jugak ka samdol? Korang rasa orang terpelajar yang sebok mengkaji pasal sains ada nak berkonspirasi dan buat komplot jadi anak angkat dajjal dan nak control dunia macam Bush and The Gang ka? The retarded girl tengok The Arrival sampai tak hengat dunia ke apa neh? Lurus-bendol percaya setiap benda orang ntah sapa-sapa suap. Takde perangai saintis langsung - tu sebab fikir para saintis pun ada konspirasi jugak tu. Dan pulak, disebabkan USFDA tu ada konspirasi - jadi, jawapannya meh ramai-ramai jual MonaVie? What the fu... (sabar bang)? SakaiPNG terencat akal betul.

Banyak kemusykilan dan ketidak-puasan hati timbul sejak aku bercuti ni ya? Pehal korang rasa? Dah berasap bontot ke sakai Monavie tu semua? Jangan gusar, no problem... meh aku kasi terangkan sikit kegelapan bawaan dajjal Monavie buatan alkafirun neh. Sebelum tu, satu benda la kan... pengamal-pengamal perniagaan shubahah MLM ni takde keje lain ke daripada "character assassination"? Dah berapa kali dah barua ntah datang dari mana pertikaikan karektor dan personaliti yang empunya diri si Aidid Mu'addib - the heck do I care dol? Boring nya la ya amat, perangai mat rempit tak sekolah betul la lahabau korang (pengamal MLM) neh. I have my track-record here man, my blog speak louder than words... as in 800K pageviews in 3 months. Korang lanun MLM di luar sana cuba la buat blog sendiri promote MLM or whatever - try dapatkan 800K pageviews in 3 months. Bukan nak riak, sori - tapi kalau aku merapu kat blog ni, rasanya ada tak orang nak datang baca karangan aku ni semua 800,000 kali? Seriously? Dan kalau nak datang sini lain kali, nak kasi komen begitu-begini, make sure bawak team terpelajar yang betul-betul ada degree, masters atau PhD - jangan bawak ilmu mat rempit sakaiPNG korang tu kat sini. Nak layan pun rasa tak berbaloi sungguh. Hoi! Mangkok-hayon mat rempit sakaiPNG MLM? Paham tak apa aku cakap ni? Mat rempitnya memang nak cari nahas btol. Mahu kasi aku cerita pasal MonaVie lebih lanjut ke kak? Dey, yenadey?


SakaiPNG nya ada cakap Monavie ada 10 produk. Uik! Aku ingat ada 11. Monavie akan release produk baru tak lama lagik dengar cite. Namanya: MONAVIE AIR! Hasil ciptaan Dallin Crappy McLarsen, ianya adalah rekaan proprietary gabungan oksigen dan karbon dioksida yang dikumpulkan di hutan Amazon dan juga di USA. Acai berry, yang menunggu untuk di petik untuk dijadikan bancuhan jus MonaVie dan MonaVie Emv tersebut memang sentiasa mengeluarkan karbon dioksida 24/7 di tengah hutan banat tu ha. Jadi, karbon dioksida itu di "harvest" dan disimpan dengan penuh kasih-sayang oleh kuli Indian Amazon dengan upah 5 sen US, untuk setiap bag ce'nonet 5 ml, yang kemudiannya di bawa ke Utah dengan kapal laut dan kapal terbang Cessna untuk dicampurkan dengan formula MonaVie, dan seterusnya beg angin tu di chop dengan logo hebat MonaVie Air, sebelum dipasarkan ke seluruh dunia, termasuklah juga ke Malaysia neh. Di pasarkan khas untuk mat rempit Melayu yang tarak sekolah dan jugak untuk sakaiPNG yang sesat macam MsAwin. 

But, that's not all! MonaVie jugak telah ikat kontrak dengan Black Diamond terunggul, Orrin dan Laurie Woodward (bekas barua terulung Amway), Brig dan Lita Hart, Robert Dean, Randy Schroeder dan banyak lagi barua MLM-skim piramid dari seluruh dunia, untuk menyumbang gas pernafasan mereka sebagai gabungan formula tercanggih MLM-skim piramid ke dalam produk MonaVie Air. Sebagai penghargaan kepada distributor yang dapat naik tangga piramid MonaVie sampai ke peringkat Black Diamond, Dallin Crappy McLarsen telah berjanji akan kasi distributor yang bertuah itu selain daripada satu Mercedes S-Class mainan dan cheque perhiasan yang sebesar signboard kedai runcit, dia juga akan kasi satu "Black Diamond MonaVie Air Extractor" - yang mana, mesin sebesar excavator ini akan dapat mengumpulkan udara pernafasan distributor hebat tersebut untuk dicampurkan dengan pernafasan mala'un-mala'un di atas tadi, sebagai formula yang sentiasa di-updated untuk produk MonaVie Air bagi musim jualan produk tahun 2012-2013. Tambahan lagi, Dallin Crappy McLarsen sendiri akan menyumbangkan setitik peluh jantannya untuk kasi itu MonaVie supaya ada ooomph!

MonaVie mencadangkan para pelanggan untuk hisap dengan penuh nikmat, satu bag Monavie Air di waktu pagi sebelum gosok gigi dan satu lagik sebelum maghrib! Harganya hanya RM13.50 satu beg, dan dalam satu pakej jualan ada 10 beg, siap ada chop MonaVie Air bagai kat uncang warna silver. Dengan essence peluh sial Crappy McLarsen dan koleksi udara pernafasan sekumpulan parasite Black Diamond tu sume, dicampur dengan karbon dioksida daripada buah acai berry dari Amazon, dan oksigen daripada persekitaran kilang MonaVie di Utah, MonaVie menjanjikan bekalan tenaga 30 joule (bagi satu dose MonaVie Air) dan vitamin serta berpuluh jenis anti-oksidan untuk kasi pengguna sihat macam monkey yang hepi bergayutan di hutan Brazil tu. Report untuk clinical studies dah siap dirangka sebelum produk tu keluar pasaran lagik. Tak payah research kat mana-mana - gilbabs dowh! "Untuk ramai distributor, peluang untuk menghidu bau Black Diamond jantan dan betina yang tengah estrus tu, serta dicampur dengan bau peluh jantan CEO si McLarsen adalah jarak paling dekat untuk mereka merasa bau kehebatan distributor pangkat Black Diamond," kata Orrin Woodward, dan MsAwin si sakai PNG terus angguk-anguk aje, sebijik macam monkey Amazon tadi.

MonaVie Air: Smell It, Breath It, Share It! - itulah tagline kempen MonaVie yang akan dilancarkan serentak di NBC, HBO, ABC, Fox, SkyUK dan Astro sedikit masa lagik. Tengah tunggu approval FDA yang penuh konspirasi Illuminati aje tu.

MonaVie Air akan mula dipasarkan mulai 1 April 2011, sempena sambutan April Fool's day serentak di seluruh dunia. Rege satu bag RM13.50, jadi untuk satu kotak 10 bag, harganya 135 hengget (non-negotiable). Anda boleh order sekarang daripada sakaiPNG MsAwin, atau suku-sakat terdekat yang sama terencat akal dengannya. Amaran - bekalan tidak mencukupi, tapi order anda pasti akan sampai jugak... eventually.

Hikhikhik! This is what MonaVie has become after 5 years selling junk... meaning junk-juice and junk-dreams. In the mean time, Dallin Larsen and Orrin Woodward and all their all his closest disciples are reaping the big-bucks. And now, MonaVie has become the jokes of Late Night America - and you all can find these kind of jokes everywhere. And I do like their sense of humour, so I also wanna join in.... hahahahaha! The same kinda sense of humour that Monaviesakai MsAwin brought to my blog in the last 2 days. Anyway, cite pasal Oprah camane boleh spin sampai cakap aku fitnah dol? Sure, Oprah did sue more than 40 companies, but the biggest one was definitely Monavie. I read it was settled out of court in April 2010, dan kak Oprah terus jadi bertambah kaya (duitnya masih tak cukup lagik kut). Fitnah kejadahnya Monaviesakai dol? 2010 bukan recent ke? The lawsuit was filed August 19 2009 in New York. After about 8 months negotiations/litigation, MonaVie tersungkur dan mintak hampun. Kasi Oprah duit - sweep the issue under the carpet. Tapi, untuk orang yang berfikir, this is a big issue, ain't it?

Dan seperti besa, Dallin Larsen kasi "the standard excuse" (macam perangai Amway jugak - Orrin Woodward ada kat sebelah kasi coaching), distributor MonaVie tu semua yang buat hal tuan-puan. Distributor kejadahnya punya salah dey? Yang dapat untung paling besar dalam fiasco ni still Dallin Larsen... sapa pulak la lagik? Ater... mike ingat senong sangat ke nak ngelentong oghang ramei yeop? Ko ingat pembaca aku kat sini sama IQ dengan ko ke sakaiPNG woi? Does it really matter it was settled in April 2010 - the implication of MonaVie parasitic and manipulative behaviour is clearly manifested here. Korang pegi google "MonaVie Oprah" - berapa results korang dapat? Aku dapat 67,800 - gilabab punya distributor punya salah jugak ke, kalau syarikat induk MonaVie tak encourage benda tu dan biarkan ianya berleluasa? Sapa yang paling banyak untung dalam hal ni tadi, please kasi tahu kat sini? Berapa banyak Dallin Larsen boleh dapat sales jual jus cikai ni agaknya selama ~2 tahun isu Oprah jadi modal promosi produk MonaVie? Ratus juta USD? Oprah mungkin mintak 10-20 juta pocket money - tapi, pada Monavie this was an excellent marketing strategy - masih longkah woo! Sapa budak akhil baligh yang korang rasa nak dikelentong kat blog aku ni? Pembaca blog ni aku yakin memang kebanyakannya terpelajar. They all can read between the lines. Bukan macam sesetengah sakai Melayu yang lurus-bendol selurus-lurusnya. Dey sakaiPNG MsAwin... apa punya terencat akal daaa?


If anyone interested to read the full-transcript, go here: Sue them Oprah baby yeah!




Oh! SakaiPNG ini ada accused aku timbulkan isu Amway dengan Monavie - uik! Who here knows what this retard was talking about? Beats me man! Mana ada aku diskus pasal isu Amway dengan MonaVie - the closest thing rasanya kat bawah-bawah sekali, yang mana aku tulis: OK, apa-apa yang selepas ini aku copy-paste aje daripada wikipedia, malas nak translate. Bendanya pun simple sangat, tak perlu penerangan sangat pun.... bla bla bla. Aku kopipes dari wikipedia bulat-bulat dan memang aku tak kose nak diskus pun, suka hati la pembaca nak selidik lebih lanjut pasal lawsuit tu semua. Camane aku boleh fitnah sedangkan aku tak diskus langsung tentang isunya - SakaiPNG ni bior betui? You sure you have all your marbles with ya girl? Psycho ka?

Anyway, since we're on the subject - apahal isu lawsuit ni penting dalam sejarah MonaVie? Dalam 5 tahun adanya parasite MonaVie ni dalam dunia ni, selain daripada mengelentong pengguna di seluruh dunia sebagai satu modus operandi bzns MLM nya, hobi utama syarikat adalah melayan lawsuit after lawsuit. Sama ada Dallin Larsen buat palat personally, atau kuncu-kuncu dia ikut perangai bos buat crap kencing berlari jugak. Quote: "Litigation: The company, its executives, and various senior distributors were involved in 5 lawsuits between 2007 and 2009. MonaVie was the plaintiff in trademark infringement suits against rival companies Fruitology (2007) and Amazon Thunder (2007) and was the defendant in false advertising suits filed by Amway (2008), Imagenetix (2008), and Oprah Winfrey/Mehmet Oz (2009). End of Quote. Doesn't really matter to me when these all happened - it happened man! Memang CEO dan kuncu-kuncu MLM-skim piramid company ni cari makan cara sebegini. Tak abis-abis, lepas satu-satu melayan saman. Tapi, apa mesej aku nak mention ni semuanya kat sini sebenarnya? Kata si sakaiPNG, aku saja aje buat fitnah (of which the explanation really defy believe). Yang aku nampak, MsAwin punya IQ takleh tangkap sejauh mana isu ni penting dalam konteks MLM kepada orang Islam. Ramai pembaca blog AididLeaks dah tangkap awal-awal dah. Korang pun tahu bahawa kalau sesebuah syarikat itu banyak litigation dan berderet dengan rekod buruk saman-menyaman, ianya adalah sesuatu perniagaan yang gharar dalam konteks Islamic Commerce. Jadi orang Islam wajib untuk jauhkan diri daripada benda shubahah sebegini. Ini bzns style alkafirun - etika ka, kelentong ka... dia orang tak kesah, janji dapat jadi millionaire. Apa culture sebegini OK untuk peniaga muslim ka? Kok itu pun tak faham ka samdol? 


2.75 biilion lawsuit beb! Gilbabs punya marah Imagenetix tu! Btw, ada lagik lawsuit lain rupanya yang aku missed. Xowii vs Monavie Lawsuit.



Satu isu yang si sakaiPNG utarakan 2 hari ni adalah aku tak diskus dengan menyeluruh pasal IDS (Income Disclosure Statement) untuk penjajap Monavie - kira aku kelentong korang la tu... hikhikhik. Aku ingat nak kasi pembaca senang faham - tapi dia spin aku pulak yang kelentong. Tapi aku sendiri tak letak carta IDS tu pada entry sebelum ni. Carta yang aku letak adalah kesah MonaVie di Kanada. Isu yang aku diskus pulak takde kaitan dengan isu "work-hour-per-week" pun. Sebenarnya, sapa yang nak spin sapa neh? Bloody crap matematik SPM tak pass punya mala'un. Nah aku copy-paste IDS 2008-2009. Ingat, ini IDS yang dikeluarkan oleh MonaVie sendiri, bukan aku buat-buat punya. We get the story straight from Dallin Crappy McLarsen's ass.


Ini penerangan aku sebelum ni - haiiish! Nak diulang lagik jugak ke? Aku dah diskus: "Syarikat MonaVie memang berharap sungguh sipenjual tak pass matematik masa SPM, sebab daripada data yang dicatat melalui Monavie 2009 Global IDS (Income Disclosure Statement), dan dengan mengambil-kira penjual juga adalah pelanggan jus keramat ni, kita boleh lihat bahawa jumlah semua penjual adalah 713,139 (dengan 620,431 atau 87% daripada keseluruhan ahli tidak layak untuk dapat komisen). Pangkat Royal Black Diamond ke atas sehingga Bronze Executives (2,570) adalah bersamaan dengan 0.36% jumlah penjual. Untuk 0.36% ini, dia orang dapat 53% daripada jumlah komisen - gilbabs yahudi betul punya perangai. Untuk pangkat Star1000 hingga ke distributor level (90,138) atau 12.64% daripada semua ahli, mereka mencatat jualan sebanyak USD37.33 seminggu. Of course, kalau korang ambil-kira duit minyak penjual, duit makan dia, duit nak belanja prospek dan macam-macam lagi semasa menjajap produk ni, USD37.33 tu dah dikira LOSS. Ingat yang 620,431 tadi tu dapat ZERO. Jadi, untuk mengayakan 0.36% ahli Monavie, kita perlu merugikan 99.64% daripada semua penjual jus keramat ni. That's the beauty of MLM (oops! MLB maaa! Bullshit without compromise!) according to Monavie! Quadruple gilbabs man! 

Does it really matter how many hours the distributors work if the numbers of potential customer is finite? You get me? That's why it wasn't relevant in the discussion before. Even if someone work 100 hours a week, but there's only 5 customers that are stupid enough to believe the crap that Monavie distributor said in a small town like Pokok Sena, Kedah, does it really matter then? Diskusi sebelum ini adalah isu plan pemasaran dan plan kompensasi MonaVie yang mengutamakan "all those diamonds", that's all. Ingat yang 7 Royal Black Diamond dalam carta kat atas tu betul-betul kerja >40 jam seminggu ke? Sapa sini yang lurus-bendol terus terima fakta ni bulat-bulat? Ingat kenapa 7 orang tu dapat duduk "at the top of the pyramid"? Becos they were there first, they were closest to Dallin Crappy McLarsen... that is all. Dan, korang percaya dia orang bekerja cari downline manyak-manyak >40 jam seminggu ke dey? Seriously? 7 orang ni la kerja yang tak kerja langsung dol - goyang kaki saban hari sunbathing kasi tanned lepak kat yatch rege juta-juta, beromen dengan mistress kat Bermuda macam takde bini dan anak kat rumah, main golf (handycap 24) tiap hari kat exclusive golf clubs, shopping sakan mengalahkan Paris Hilton, perasan hebat bak kamen rider kat distributor MonaVie yang kat bawah-bawah.... what the shit? Apa nak dikenang? Woi sakaiPNG - are you stupid or something? Mau spin jugak ka ini isu dey?

Sapa ada baca komen yang ini 2 hari lepas? Kira nak tunjuk terer la minah rempit sakaiPNG nya, mau kasi gempaq seehhh! Ingat pembaca Aididleaks sekolah separuh jalan macam dia jugak ka?

MsAwin said...
AididLeaKelentong suka membodohkan pengikutnya... buat conclusion dulu dan buat selective fact to achieve the conclusion...so, pengikutnya semuanya jadi bodoh...Ni aku nak crite pasal antioxidant capacity dan free radicals yang mana Si AididLeaKelentong dah banyak bohong kat korang.Human body is complex dan produce so many free radicals, known and unknown, good and bad.
To name a few types of free radicals DAN testing procedures to measured them.
1) Peroxyl Radical dan untuk ketahui antioxidant capacity, kita guna Peroxyl ORAC.
2) Hydroxyl kita guna HORAC test.
3) Peroxynitrite kita guna NORAC test.
4) SuperoxideAnion kita guna SORAC test.
5) Singlet Oxygen kita guna SOAC test.
Bukan itu sahaja, banyak lagi cara kita nak test antioxidant capacity sesuatu makanan/buah-buahan samada in vitr atau in vivo...contohnya, TEAC test, CAP-e Test, dan macam-macam lagi...

Senang-senang aje minah sakaiPNG ni tuduh pembaca blog aku ntah hape-hape. Korang pembaca blog ni pengikut aku kejadahnya. Siyes? Takde aku nak korang ikut aku dalam apahal sekali pun, and I won't insult your intelligence by thinking I can brainwash you all that easily. Ingat senang ke nak brainwash berpuluh ribu orang yang dah singgah baca artikel komedi aku kat Aididleaks? Komedi tentang orang Melayu yang lurus bendol dan terlalu senang kena brainwash oleh duit seciput dan kelentongan omputeh dan chayanunalip. Aku pun tak sure pembaca blog aku ni aku dapat influence ke tidak dalam mengelakkan mereka daripada join bzns lagha seperti MLM dan skim piramid ni - but I pray it does make a difference. Yang aku sure, satu aje. Aku sure bahalol seperti MsAwin si sakaiPNG tu yang senang ya amat kena kelentong dengan dakyah MonaVie, sebab dah banyak sungguh telan jus Amazon made in Utah kut. Atau pun, dah banyak sangat telan duit shubahah skim piramid MonaVie, itu yang iye nye. Anyway, aku cakap-cakap aje neh. Tak payahlah nak sebok-sebok cakap aku fitnah la, apakejadah la lepas ni ya. Tak payah sebok-sebok samdol... sebab walau apa sekali pun si MsAwin tuduh aku lepas ni, she's still FULL-OF-SHIT!
  
Oh ya, meh kita jadi orang saintifik sket kat part yang ini. Aku mahu cerita pasal ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity) mengikut kata saintis, dan bukan ikut kata brochure MonaVie, atau eXfuze, atau Xango, atau whatever the hell the MLM companies are peddling right now. ORAC adalah satu kaedah untuk mengukur tahap kapasiti anti-oksidan dalam sampel biologikal "in vitro". Istilah "in vitro" tu penting - maksudnya dalam tabung-uji (ujikaji makmal) dan bukan berlaku dalam badan manusia. Kalau dalam badan manusia ianya dipanggil sebagai "in vivo". Banyak makanan yang sudah diuji dengan kaedah ini dan ORAC sesuatu makanan itu telah dikenal-pasti, tetapi secara amnya, ORAC hanyalah satu kaedah biochemical-assay yang tidak bersangkutan dengan sihat ke tidak seseorang manusia itu kalau dia makan makanan yang tinggi ORAC, sebab perkara ORAC adalah perkara ujikaji di makmal dan bukan merujuk kepada kebaikannya kepada kesihatan manusia.

Dari segi fisilogikal, walau pun ujian in vitro menunjukkan polyphenols itu adalah anti-oksidan yang baik, sebaliknya kesan in vivo pula adalah terlalu sedikit atau tiada langsung. Daripada interpretasi kajian oleh Linus Pauling Institute dan EFSA (European Food Safety Authority), polyphenols daripada makanan mempunyai kesan yang sangat sedikit atau tiada langsung pekdahnya pun, selepas kita memakan makanan yang mempunyai molekul anti-oksidan. Tidak seperti ujian in vitro, hasil serapan polyphenols in vivo menunjukkan konservasi yang terlalu sedikit (<5%) dan apa yang diserap itu pula akan bergabung dengan metabolites untuk dikumuhkan dengan segera. Peningkatan anti-oksidan dalam darah yang diperhatikan selepas memakan makanan ORAC-rich tidaklah disebabkan oleh polyphenols secara "direct" tetapi hanyalah disebabkan peningkatan penghasilan uric acid daripada metabolisma flavonoids tersebut. Secara dasar, benda yang paling utama yang datang daripada syarikat MLM seperti MonaVie adalah nilai BORAC nye... iaitu berapa tahap borak/kelentongan sesuatu statement tentang ntahapakejadah yang bahalol tu semua nak kelentong pengguna yang lurus bendol. B dalam istilah BORAC tersebut merujuk kepada BAHALOL atau BONTOT (as in bercakap melalui bontot, macam Dallin Crappy McLarsen dan Orrin Woodward yang sentiasa suka melepas angin ikut suka dia orang - sesuatu yang cuba diemulasi dengan sungguh-sunggguh oleh sakaiPNG MsAwin).


OK... apa maksud semua statement kat atas tu? Tak kesah la ORAC makanan begitu-begini tinggi sekian-sekian. Apakebendanya ORAC tu tak penting langsung in vivo. Itu semua measurement dekat lab, dalam isu kesihatan tak masuk book sangat pun. It's all hype man! Badan manusia tak berfungsi seperti itu tuan-puan. Ikut carta, coklat mempunyai kandungan ORAC tertinggi, tapi sapa sini yang berani makan coklat ori daripada buah koko setiap hari? Seriously man? 

Apa isunya di sini, sebenarnya? Berlambak syarikat komersial dan khasnya syarikat-syarikat MLM lintah-darat (MonaVie? Helloooo) yang tak pernah kenal erti etika jujur berniaga menggunakan isu ORAC untuk jadi marketing tool dalam memasarkan produk cikai masing-masing. Sebagai contoh MonaVie ni la kan - sebok cakap ORAC ini-itu bagai nak rak - tapi satu kajian "peer-reviewed" pun tak pernah dilakukan sebenarnya. Boleh kasi tumpang-tumpang kajian orang lain pulak tu... hahaha! Mana ada kajian pernah dilakukan untuk setiap 10 produk Monavie di mana-mana pusat penyelidikan di mana sahaja dalam dunia ni. Yang dia kasi hanyalah link kepada website lain yang buat kajian tentang anti-oksidan, kajian tentang ORAC dan kajian tentang buah berry yang itu yang ini, ntah kat mana-mana. Banyak kajian, except kajian terhadap produk MonaVie itu sendiri. What the shit? Senang sangat la pengguna kena kelentong? MonaVie tu sendiri pun memang tak kose nak buat apa-apa... relax la beb. Kira duit shubahah (yang pasti memang tak shubahah pada alkafirun) lagi best maaa! Kecoh-kecoh nak buat ujikaji produk... apa cer?

Last sekali, aku kompius statement yang ini:
MsAwin said...
Ada yang anggap Blog Aidid ni macam Kitab turun dari langit. Aidid kelentong pun korang percaya jugak. Aku dah rasa Aidid just copy and paste then translate...itu aja...
1) Berkenaan paper ni, 
http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-77950464462&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=monavie&sid=QwGohWZaBJJil8fllQwzY-d%3a30&sot=b&sdt=b&sl=22&s=TITLE-ABS-KEY%28monavie%29&relpos=1&relpos=1&searchTerm=TITLE-ABS-KEY%28monavie%29#
- macamana Dr yang published report ni boleh katakan ianya disebabkan Monavie Active? Adakah perempuan tu berada dalam lab 9 bulan? brape orang test vehicles? Sorang ajer...perempuan tu sorang jer...ini macam Design of Experiments tak valid. Ini dah kontra bila dia nak kaitkan jumlah Anthocyanins dalam Monavie Active yang tinggi menyebabkan kandungan nya jadi macam tu? 
AididLeakelentong pulak kata Juice PowerBerries yang harga Rm5.30 tu lagi tinggi kandungannya berbanding Anthocyanins dalam Monavie. So, lagi dangerous la minum jus yang rm5.30 tu dari minum Monavie...sebab Monavie just amik 2 Oz ajer tapi PeelFresh yang kadar Antocyanins yang sangat tinggi tu segelas sehari kot...

Kitab? Huiyo! wohoho! Aku masih belum mencarut neh... orait man! Anyway, sapa yang kelentong sapa neh? Bila masa aku pakai report saintifik daripada Scopus? Nak masuk login name dan password pun aku tarak. Fu... (seb baik tak teruskan) asshole punya sakai! Gilbab punya putar-alam mala'un minah rempit yang ini. Ini kes pasal ibu mengandung dapat anak sakit jantung tu ke? Aku dapat report tu kat PubMed... you know, depository kajian saintifik dan perubatan yang dikawal oleh US government yang penuh dengan ahli Illuminati dan Freemason tu. Ada .gov kat hujung url tu beb. Takde report sebarangan boleh masuk PubMed dey, korang tahu tak neh? Only the highest quality report and only the real thang is allowed!



Scopus kejadahnya? Report yang aku rujuk adalah datang daripada PubMed, itu yang aku komen 2 hari lepas:

Aidid Mu'addib said...

hikhikhik... 1st time aku dgr ada org pertikai report kajian kat Pubmed... ini mat rempit tak abis sekolah neh... itu yg Monavie s'ka tu...
dey, application ke Med School dolu-dolu kena reject ka dey?
Anyway, aku cuti kat kpg... carry on people... layanz la korang sakai yg ini...
shoot! marah sakai nanti... ada sakai yg dah dapat degree dah skrg...
sori tok batin yek....

Satu aku nak komen yang paling penting kat sini - kalau dah sakaiPNG tu, jangan la sebok nak baca laporan kajian saintifik samdol, karang ko takleh la bawak pulak baca report sebegitu - migraine kepala lutut tu nanti dey. Laporan di atas bukan "kajian statistik perubatan", tapi ianya adalah satu "case report". Takde isu satu kes ia jadi takde makna, ianya memang sangat bermakna daripada segi perubatan, sebab ada baby yang sakit tenat angkara MonaVie. Itu la sebab sakaiPNG ni tak sepatutnya komen pasal benda ni sebab minahnya memang tak tahu langsung pasal ilmu perubatan. Kecoh aje lebey, ilmu zero! Tiada ubat farmaseutikal atau terapeutik yang akan dikaji directly pada ibu mengandung - that's the most rigid rule in pharmaceutical experiment the world-over sejak zaman-berzaman. 

Semua ilmu pengetahuan tentang ubat yang ada berkenaan ibu mengandung secara amnya didapati "after-the-fact". Saintis dan penyelidik perubatan tidak akan test apa-apa agen atau ubat farmaseutikal pada ibu mengandung, sebab kita tak nak jeopardise kesihatan janin, no matter what - jadi dalam case-report yang ini, walau pun satu kes, ianya sangat bermakna daripada segi perubatan. U all follow me here or not? Satu kes di atas sudah cukup untuk doktor perubatan keluarkan statement, "oi! orang mengandung, jangan sekali-kali tonggak botol MonaVie tu!". That's it! Kalau korang bukan doktor perubatan, korang akan ingat ini bukan kajian yang bermakna. You're wrong! Ianya sangat bermakna dari segi perubatan. Sebab ibu tu mengandung dan dia minum MonaVie sepanjang mengandung, kecacatan itu terhasil, dan ianya menyeksa baby tu seseksa-seksanya - itulah akibatnya daripada penjajap MonaVie yang takde kesah etika dan memandai-mandai buat sesuka hati jual jus lahanat tanpa memikirkan kesan pada pengguna. Bahalol nak mampos! 
 
May Allah pay them back for all the mischief they had brought upon this earth!



You all know where I stand.... I'm going home for lunch.




Rujukan:
http://www.fda.gov/OHRMS/DOCKETS/98fr/FDA-1995-N-0400-GDL.pdf
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8458588
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15019969
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2007-03/osu-sfn030507.php
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20351708



Tambahan:




Sambungan: 

When we first got involved in Mona-vie and being so analytically minded, my goal was to tear the product and company apart and see what the hype was all about. The science behind the product was truly astonishing. Knowing that the vitamins and minerals we get in vegetables can also be obtained by a vitamin pill. There will never be a vitamin pill that will give us the necessary anti-oxidant and phyto-nutrients (phyto meaning plant derived) needed found inone serving of Mona-vie. Two servings give us the nutrient equivalence of 13 fruits a day. That is a fact. Most people believe that just eating the common fruits which are apples, bananas and oranges is enough. But after researching the fruits in Mona-vie which are not massed farmed, which contributes todepleting the nutrient value are not organic but wild. Wild is better than organic nutritionally. Our proprietary blend of fruits are from some of the most remote regions of the world that the toxic levels of pollutants has to be measured in parts per billion as compared to parts per million (ppm). That’s wild! Organic fruits and vegetables contain such a minimal difference in nutrient value as compared to wild, that most people waste their money purchasing organic as compared to regular store bought. Today we are seeing more over weight people and health issues then ever before in our history.

Which now makes the sickness business a huge money maker. We want to keep people out of the doctors office. Mona-vie can not make medical claims because as soon as we do the government wants to get their hands on the product. But with one of our new products, Pulse, we can state a medical claim. Don’t you know that the government can mess up a good thing? So lets keep their hands off. It’s not FDA approved, it’s God approved! The body was made naturally to heal itself, we just have messed it up for so long it took medical science to try to fix the mess we made of it. That’s another fact. Keep the government out of Mona-vie unless they want to initiate a great Health Care Plan and get everyone on the product. Praise God for doctors, but I knew of one doctor that actually stated he did not want his patients to get on Mona-vie because of the kick backs he was getting from the pharmaceutical companies. That’s a fact and sad.

A product generally goes from the Manufacturer to the wholesaler, to the jobber and then on to the retailer. Which ends up in our home. When I first looked at Mona-vie with a very skeptical and analytical mind and then read the reports and then did the research myself, I could not find anything bad on the product, company and their business model to market the product. What an amazing product! Finally a product that in my eyes if our government wanted to develop a health care plan they need to put everyone on Mona-vie. The sickness business, which by the way we are in the wellness business, is the only trillion dollar a year industry. Mostly generated from the pharmaceutical business which is killing 105,000 people annually. And these are medications taken as prescribed by their doctors. Amazing fact. The propriety blend in Mona-vie is what makes it so loaded with nutrients it allows our bodies to get back in balance. The acai berry has been proven to be the only food that can sustain the human body with life. It has the protein profile of an egg and contains the necessary amino acids and nutrients needed for the body to survive. No other food has ever displayed this life sustaining profile.

The product VIBE may have some health benefits, but it’s the proprietary blend that sets Mona-vie apart. Our ORAC value of the acai berry that is part of this blend stands at 1,027 when freeze dried. Any other product that claims more is not factual with their harvesting practices, if you can find out how it is harvested. And we need to remember that the body will only assimilate so much in one serving and the rest will end up in our septic system. A solid pill form vitamin only has the absorption rate of 17-20% into our body. That’s one reason after taking a multi-vitamin our urine is so yellow in color. We own the patent process to harvesting our acai berry. That is big. Companies jumped on the band wagon with the acai berry after discovering the amazing super food that it is. Put the acai berry freeze dried to keep its high pure ORAC value with 18 other wild exotic fruits and you have a nutritional product that no one can touch. Mona-vie went under years of research before being marketed. This gave the company an infrastructure scientifically, medically and in leadership that no one can touch. We had a Medical Advisory Board in place and the scientific research to back our product before the company was ever introduced to the general public. As a Christian one area of the company that intrigued us was knowing that before the company was rolled out, they had their eye’s on people. Before they made their first dollar the M.O.R.E. Project was being introduced. Mona-vie Operation Rescue. Getting kids off of the streets, teaching trades, feeding people and giving people hope that the enemy wanted to keep them from.. Key Note: People can mess up a good thing. On the Oprah Winfrey show Dr. Nicholas Perricone stated that the number one “super food” is the acai berry. Dr. Perricone has revealed the secrets of youthful, perfect skin and is known as the Dr. of the Inflammation Theory. Ever wonder why the Brazilian’s have such beautiful skin? They live near the equator where you would expect their skin to appear more aged. It’s because their consumption of the acai berry almost in their every day diet in pure form. Their disease rate is low and life long. People have taken the fact that Dr. Nicholas Perricone stated that the acai berry is a “super food” on the Oprah Winfrey show, mixed her name with it as someone who endorsed the product, which has led to controversary. We can not control what people say and if anyone follows Oprah to any degree knows that she has a cult like following.. You can YouTube Oprah and witness her stating that Jesus Christ can’t be the “only way to God”. She has a following of over 2 million people with this New Age belief that is totally contrary to Gods unchanging word. So whatever comes out of her mouth, unless it’s repentance, has to be taken with a discerning spirit.

Mona-vie is generating hope and health for people and a lot of money. It has blessed my family financially and we have the tax statements to prove it. You can not take a percentage of people making money based on the number of people that have been sponsored. Only 1% as stated by a recent article mathematically incorrect. The numbers would be skewed by the fact that the actual people working Mona-vie is not in any comparison to the actual number of working distributors. Business takes work. It’s a business and those that quit have lost their vision or have been poisoned by what they have found on the internet or ignorant words of another. You can search on the internet the word Christianity or Santa Claus and guaranteed to find junk from somewhere. Our lives from Mona-vie has been changed. Since our first month in the business we have never paid for a case of the product because we saw the business model and quickly got to the point where our work paid for the juice. We could not afford it in the beginning, but we had hope in Christ and Mona-vie, God did the rest.

The product works and it is going to attract “ambulance chaser” lawyers to just lay and wait for the moment that someone makes a claim that is not approved by Mona-vie. Mona-vie has more going for them than against. And one with God is a majority. Attached is a little information that we hope you can find useful. Don’t let dream stealers steal your vision. Remember, people without vision will perish. Obama stated that our country was no longer a Christian nation. We know where that lie came from. We were founder on Christian beliefs and principles and no one can ever take that away.

Mona-vie is a company worth talking about.

Blessings,
[Name Withheld]
Mona-vie Gold Executive
[Email Withheld]
P.S. If you want to scientific facts, we can provide them. 





381 comments:

1 – 200 of 381   Newer›   Newest»
Unknown said...

1st!!

andy said...

2nd!!!

Ummu Amisya said...

Adui..penat nyer nk baca pnjang lebar sungguh entry kali ni..anyway very informative dn lawak kartun kat bawah tu manjadi sungguh...hahaha

Anonymous said...

huh 4 th tidakkkkkk haha

@rep said...

berpinar bijik mata nak abeskan membaca! i wish ada shorter version. *mode MALAS.. hehehe

Admin said...

MsAwin full of shite.Byk cakap la plak

Aidid Mu'addib said...

Shorter version?
MonaVie is FULL OF SHIT!
Sekian... mekaseh!

zura said...

laaaaa...aku dah taip 1st dah...tak sempat

ZuwL89 said...

talk about loser(s)!! Hahahaha!!
Hati kalau dah gelap, buat lah apa pn, xkn terima apa pn kecuali benda tu sama gelap, sama busuk mcm hati dia

Abdul Halim said...

MsAwin...

Ko ada apape nak cakap?

azwan said...

Aidid dah tarik lesen aku mencarut.

part time mom, part time slave to the bosses said...

Gelak mcm nak gila dgn gambo last tuh!!!

Hahahaha.. Kipidap!

Unknown said...

MsAwin nih men copy paste ajer..dier sendirik pon tak paham aper yg dier copy tuh kot kah3

Alan said...

erk.. tak leh mencarut eh??
since the article more or less on the scientific research bla bla..
rasa nak mencarut in scientific term..
SORGHASTROM ENDOMETRIUM ngko la MsAwin!!!!!

Asyraf said...

wah..... another one... yeahhh up your a** Monavie..

Anonymous said...

3rd! 4th! 5th! but what the heck..aku rasa msawin tuh lecturer/tutor/pekerja pentadbiran universiti kot..sebab biasa2 scopus nih org duduk universiti je bleh access percuma.unless ko bayar pay-per-view la kan. lagi satu, aidid slalu letak reference bila abis cakap.maknanya, kalau ko rajin, ko pegila check references, then tengok betul ke tak ape yg aidid cakap.

selama aku baca apa yg aidid tulis, takde pun aku nak jadikan bahan bacaan utama ke ape ke.ingat senang ke nak membaca, mengarang, and nak explain "what does this study means to us Muslims?". btw, case study memang boleh pakai sorang je sample of study.ramai buat research macam tu.

tu yang aku tau la.kot2 ade ilmu aku tak blaja lagi, but the research pakai sorang je sample memang valid.aku grad pun pakai case study jugak masa buat thesis.

Cool said...

hahahhahahaha crazy!!!!

Tak berkelip down baca entry ko word by word!!!

I need more paragraph!!!!!! muahahahhahahah!!!

Thumbs up bro.

everything for bussiness said...

mantap bro ape mcm ms awin panas bontot ke????

Hell`s Angel said...

hehehe aku pun takleh mencarut gak dah aidid tak bagi.... tapi mamat/minah ni tegar buat penat je hang buat entry ni bro... tapi at least buleh educate orang lain la jugak... dasar troller tak cukup ilmu haha

Unknown said...

MsAwin, mintak no fon.. boleh abg jeff back up u..

phreak-id said...

Haha. surrender nak baca sekarang. Kena balik rumah baru baca. Memang panjang punya entri and banyak fakta kena fahamkan. Haha.



Terbaru > Dunia Blogging Yang Di Famouskan Oleh Redmummy Dalam Berita Minggu Semalam, Hari Ni Di Famouskan Lagi Dalam Hot Chat HotFM Pula > Tahniah Datuk Lee Chong Wei | Statistik Pemain Malaysia > Tukar Banner/Link Dengan phreak-id

SLum said...

memang berpinar baca..hehe tambah berpinar mata geng2 monavie..tahan2 tahan jangan carut2..hehe

Flammenwerfer said...

Sorghastrom Endometrium to nama scientific Garfield punya teddy bear kan?

Anonymous said...

salam...kakak sy bru joint herbalife..x fhm sgt pe ke bndanye tu dok promot kt sy...dia ckp tuk tnaga.ksihatn n blh kurus...pd sy mmg mhl n blh kurus sbb mnyebabkn kta jd x mampu bli beras...blh x en aidid tlg citerkn kisah herbalife ni....

Cool said...

MsAwin 1st aku rasa dia dah overdose tgk cerita THE ARRIVAL (teori santapan orang tak paham agama)


Aidid ko musti baca ni jugak.
http://keretamayat.blogspot.com/2010/10/teori-konspirasi-itu-bodoh.html

Aidid Mu'addib said...

abang keretamayat memang bahan bacaan aku sekian lama - he's an inspiration for me in Aididleaks... say it as it is babe!

cek chun said...

kahkahkahkah..bes wooo..

aku keja refresh blog list jer tengok kot2 aidid apdet. terlambat sikit jer ni. ampehss

bang aidid, apa feminine wash plak, guna klorox la. baru power. jadi suci murni balik blog nih :p

macam biasa bang. nak otograp!!! :D

MsAwin said...

Aidid,

First of all, boleh tak you letak link youtube kat bawah ni dalam entry you. Edit la balik entry tuh. Link ni berkenaan liputan Buletin Utama TV3 berkenaan Buah Acai Berry kalau tak silap 3 tahun lepas.

http://www.youtube.com/watch?v=IZ4Vv25zIPU

Bukannya apa. Aku tengok ramai dah pembaca blog ko yang duduk bawah tempurung lepas baca entry ko. Ada yang suh buat sendiri Jus Acai Berry. Dorang ingat buah Acai Berry ni macam buah Strawberry. Boleh tanam belakang rumah pakai teknik fertigasi atau tanam kat beranda rumah pakai hidrofonic.

Dorang jadi bengap ni sebab baca entry ko lah. Pergi compare Peel Fresh dengan Monavie. NI aku nak citer. Tak caye, tengok link youtube aku bagi tuh.

1) Buah Acai Berry hanya tumbuh meliar di hutan tropica. Bukan di tanam. Tapi tumbuh meliar macam tongkat Ali di negara kita. So, buah ni tak terdedah dengan pelbagai jenis racun, Tak macam epal, anggur yang ditanam diladang...tau tak?

2) 80 percent buah ni adalah seed, 20 percent adalah pulp. So, buah agak keras bukan macam epal. Bentuk macam biji buah mata Kucing. Warna pun macam tu.

3) Pokoknya tinggi macam pokok Pinang atau Kelapa. Ko kena panjat baru boleh amik buah. Bayangkan nak panjat pokok pinang dalam hutan macamane. Sebab itu, buah ni hanya dipanjat oleh orang asli atau orang kampung yang expert panjat pokok. Bukan macam Epal, Strawberry atau Oren. Sape2 boleh petik.

4) Nak petik pun ada musimnya.

5) Nak process jadi jus pun ada caranya. Dey, kalau ko blender buah pinang macamane? Dapat jus? Sebab itu Monavie develop satu teknik untuk amik khasiat buah ni.

6) Antioxidant ni, kalau ko biar terdedah 1 jam lebih, akan menurun. Ntah2 ko dapat brape percent je. So, teknik preserve khasiat tu penting.

7) Yang ko compare dengan Peel Fresh tu kenapa? Dengan info kat atas, mustahil Peel Fresh boleh jual dengan harga tuh. Sebab itu Marigold Peel Fresh buat gabungan 5 buah. Sebab dia nak guna aje peluang untuk kaut keuntungan sementara orang sedang gilakan buah ni. Ada orang tanye Marigold, dari mana dapat Anthocyanins yang tinggi tu? Dorang amik dari kulit anggur hitam. Nah, korang pun ditipu. Market produk sebagai Power Berrys, tapi untuk khasiat tibai buah anggur jugak...

p/s: AIdid, mengaku tak ko buat misleading facts berkenaan buah acai berry ni?

Asyraf said...

ai.. tak faham lagi si MsAwin..... orang citer lain dia nak citer lain.....

tolong baca balik entry bro aidid ni MsAwin.... please....dan faham apa yang dia nak sampaikan....

Aidid Mu'addib said...

Sapa sini ada contact dgn syarikat Peel Fresh - kasi tahu ini ada candidate drpd syarikat Monavie mintak kena saman lagi sekor - it's the culture of the company u know - saman saman saman.... apa nak dikenang.

Anyway, yg ko meroyan macam monkey Amazon pehal ni girl?
Who the f**k cares what you wanna say about the acai tree what-not?
Bzns christian mormon ni jugak yg nak di agung kan?
Kok dah sesat sungguh ka sakai?

Abgcengkih said...

Jom aidid, jemaah asar...

Asyraf said...

orang penat terangkan pasal penipuan... halal haram perniagaan.. kajian saintific...

alih alih si MsAwin nak citer pasal panjat pokok petik buat...


khekhekhekhekhekhekhekhek boleh masuk rancangan raja lawak ni...

sukasuki said...

yolah.. yolah..

complicated yang teramat la buah acai tu..

Soalan saya ialah, apa kelebihan acai yg sangat significant berbanding buah2 yang lain? takyah cakap la antioxidant ke ape2la istilah chemical yang aku malas nak cari maksudnye. guna bahasa manusia biasa macam aku ni dah la ye..

Kenapa aku nak tau sangat ialah sebab, aku takleh terima harga Rm135 kalau jus acai ni skadar jus buah. Aku pun boleh buat jus buah lain tapi dapat vitamin yg lebih kurang mcm vitamin kat acai.

Mcm ayat ko:

6) Antioxidant ni, kalau ko biar terdedah 1 jam lebih, akan menurun. Ntah2 ko dapat brape percent je. So, teknik preserve khasiat tu penting.

kalau aku buat jus takdenye aku nak tunggu sejam baru nak minum. lagipun kalau dah tambah preservatives, dah chemical la tu kan? so knapa nak berkeras jual benda mahal + preservatives? knapa tak promote je 'makanlah buah-buahan tempatan...'?

ach van diel said...

Jom Abgcengkih. Kayu sugi ada?

Pembaca sekalian, soalan logik dari saya,
antara PeelFresh dengan jus Monavie (MLM) mana yang lebih reliable?

Yes, you right.

Xeno said...

Menurut MsAwin Antioxidant ni, kalau ko biar terdedah 1 jam lebih, akan menurun. Ntah2 ko dapat brape percent je. So, teknik preserve khasiat tu penting.



Ascorbic Acid x perlu 1 jam. beberapa second dah cukup

Abgcengkih said...

Hayya alas Solah, Hayya alal FALAH!
Pakai gargle, pokok sugi tak tumbuh kat sini..

Yang paling reliable, yang free kut..

hyelbaine said...

@ szwb_80 - Wow...such a technical and long post and it only took you 7 minutes to read, digest and understand it? Amazing!

MsAwin, I feel sorry for you. So much effort to copy paste your comment from Monavie's webbie and you didn't realize what the post is all about.

Seriously, do you even read? Where in the post did Aidid talked about the acai berry? This post is about the corporate hooliganism of the company and also facts about medical research. If you cannot fathom that from the post, you're wasting time.

Bak kata Aidid bukan nak riak but I think the people here are more IQ and EQ competent than you are. So you've been drinking the product eh? I bet you dah jadi jutawan sebab tak pernah sakit nak pi hospital or clinic kan? Banyak saving tuh.

If you dah jadi jutawan, how about sharing with us the proof? You can blank out your IC number and address from your borang BE, its receipt and your zakat too ;)

@ Blood Seeker - Ohsome dowh! ;)

Aidid Mu'addib said...

Uik! Aku tak jawab soalan si sakaiPNG...
>>>p/s: AIdid, mengaku tak ko buat misleading facts berkenaan buah acai berry ni?

Nope! Aku takde misled apa-apa pasal acai berry - I got all my data from reputable source like PubMed and Medical Books, plus my brain. Most people who read my blog, know by now how my brain works. Everyone has a PC or Mac, everyone have contact with Uncle Google - but not everyone has a brain. I got a little bit of brain I think - Allah gave me that, and intend to use it to help people to understand better. Especially the Malay kids. I owe Allah that.

As for you sakaiPNG - when it comes to brain. You got ZERO!

MsAwin said...

Aidid, u cakap Acai Berry juice is useless...ini satu kebodohan...

Go sciencedirect.com and type Acai Berry. Ada 119 technical paper in peer review journal. Monavie Scientific Advisory Board banyak menjadi author or co-author dalam kajian buah acai berry. U juga bole type Dr ALexander Schauss di sciencedirect.com. Dari kajian beliau lah, monavie develop produk.

Walaupun dia tak published paper atas nama Monavie tapi dari kajian dia, dia buat satu produk jus acai berry bernama Monavie.

Adakah ini semua tak cukup? Isu samada ianya berkesan atau tidak hanya sebab FDA. Bukan sebab ia tidak berkesan.

MsAwin said...

Peel Fresh Power Berries tu tipu aje...Sebab itu dia jual murah. Baca ingredients, semua kandungan Anthocyanins tu datang dari jus Anggur. 5 jenis berry tu ciput aje...Amik kesempatan dari kepopularan acai berry. Mustahil Marigold boleh buat dengan harga macam tuh...

Satu lagi, ada satu kajian terhadap produk Kopi Tongkat ali dalam tin yang dijual dipasaran. Mereka mendapati almost takde extract tongkat ali untuk sesetengah batch. sebab tu dorang jual murah giler...

Memang logik la. Ingat senang ke nak dapat sebatang tongkat ali...sebatang tongkat ali brape rege? dey...yennadey...

@rep said...

MsAwin ni sangat kental yer. Salute lah.

So berapa botol dah laku hari ni? Ada terjejas tak sales sebab blog ni?

MsAwin said...

Ramai yang pertikai kenapa Giant Beverages Company jual murah produk mereka? Sebab mereka tipu. Ada company jual Tongkat ALi tapi kandungannya ciput...sebab tu lah dijual murah...

Gimik minuman herba

Oleh Siti Nur Almizan Aripin [email]snur@bharian.com.my[/email]

Peralat status Bumiputera, kandungan ramuan tak capai piawai

KUALA LUMPUR: Syarikat pengedar minuman berasaskan herba tongkat ali, kacip fatimah dan manjakani serta produk kecantikan jenama terkenal dikatakan menggunakan gimik produk keluaran Bumiputera untuk melariskan jualan sedangkan ia dipercayai dibiayai pihak lain.

Pengarah Loji Pandu Kejuruteraan Kimia (CEPP) Universiti Teknologi Malaysia, Prof Ramlan Abd Aziz, berkata gimik digunakan bertujuan menarik pembeli daripada kalangan orang Melayu yang dikatakan paling mudah diperdaya.

"Kopi tongkat ali kini menjadi amalan kalangan lelaki Melayu malah diambil melebihi tiga kali sehari. Tanpa disedari pengambilan kopi yang sebenarnya hanya mengandungi kurang 0.05 miligram bahan aktif tongkat ali atau kacip fatimah itu langsung tidak mendatangkan kesan dari sudut kesihatan.

"Jika benar ia mengandungi ekstrak tongkat ali, kopi yang diminum berasa pahit. Tapi ada yang meminumnya mengakui lebih bertenaga tanpa menyedari ia disebabkan kandungan gula yang tinggi di dalam setiap paket. Malah, jika diamalkan berterusan dalam tempoh beberapa tahun, mereka pasti menghidap penyakit kencing manis," katanya kepada Berita Minggu.

Prof Ramlan berkata, CEPP pernah diminta menganalisis kandungan kopi tongkat ali jenama terkenal yang ditahan daripada memasuki pasaran sebuah negara luar. hasil analisis mendapati bahan aktif tongkat ali wujud tapi tidak dapat dikesan kerana dos yang amat kecil.

"Jelas ia adalah penipuan. Kini, beberapa badan tertentu bersama CEPP dalam proses menguat kuasa undang-undang khas yang memperuntukkan setiap minuman berasaskan herba diwajibkan mengikuti dos tertentu yang ditetapkan," katanya.

Mengikut kajian saintifik, setiap pengambilan kopi tongkat ali perlu mengandungi sekurang-kurangnya 1 mg ekstrak tongkat ali dan daripada kandungan itu, hanya lima peratus ekstrak dapat diserap.

"Bagaimanapun, kebanyakan produk kesihatan berasaskan tongkat ali hanya mengandungi serbuk kayu tongkat ali yang dikisar, bukannya ekstrak. Daripada 0.05 mg serbuk kayu yang dicampur, hanya lima peratus yang hadam, selebihnya akan berkumpul di perut dan hati. Lama kelamaan hati akan rosak," katanya.

Asyraf said...

MsAwin .... awak masih belum faham apa yang aidid nak sampai kan.... baca balik entry ni 10 kali...

aku nak salahkan pendidikan di malaysia ni la.... ini lah akibatnya mengajar anak murid untuk jawab soalan periksa... bukan untuk deonrang faham isi kandungan....ke si MsAwin ni je yang lembab....

@rep said...

MsAwin ni dah macam tak keruan sawan dah. Macam-mcam dah dia copy paste.

Sekarang pasal tongkat ali lak.

Kesian lah. Mesti kes ubat dah abes ni.

mr sham said...

Bro aidid, saya respek awak...ikhlas cakap...we need a lot of malays like you...sincerely...I started reading ur blog since gelang ajaib tu about last two month..U r not misleading the public...u ader knowledge yang amat baik..u rajin buat kajian..ur penjelasan logik...supported by fact..bahasa sinis /humor /tak borink...sometime i wonder where u got time..harapan saya bro (or miss)keep tis 'amal jariah' work...at least mampu menyedarkan orang MELAYU dari diperKUDA-KUDAkan bangsa sepet n penjajah tu..SAD BUT TRUE..malays are easily duped and taken for a ride by too good to be true prospect of getting rich.thats a fact..u r famous top dog blogger now bro..keep it up...

hyelbaine said...

MsAwin,

You quote sciencedirect.com as if it is an impeccable source that cannot be doubted in which I think your research is daft if not useless.

sciencedirect.com is owned by Elsevier which is under the Reed Elsevier group. Here's what 15 minutes of research does for you. Read if you can:

"For example, a resolution by Stanford University's senate singled out Elsevier as an example of a publisher of journals which might be "disproportionately expensive compared to their educational and research value" and which librarians should consider dropping, and encouraged its faculty "not to contribute articles or editorial or review efforts to publishers and journals that engage in exploitive or exorbitant pricing".Similar guidelines and criticism of Elsevier's pricing policies have been passed by the University of California, Harvard University and Duke University.The elevated pricing of field journals in economics, most of which are published by Elsevier, was one of the motivations that moved the American Economic Association to launch the American Economic Journal in 2009"

The group has had massive editorial resignations in 1999, 2002, 2003, 2005 and 2006.

"An editorial in the medical journal The Lancet in September 2005 sharply criticized the journal's owner and publisher, Reed Elsevier, for its participation in the international arms trade"

"There was speculation that the former editor-in-chief of Chaos, Solitons & Fractals, M. El Naschie, misused his power to publish his work without appropriate peer review. The journal has published 322 papers with El Naschie as author since 1993. The last issue of December 2008 featured 5 of his papers."

In May 2009, Elsevier released a statement by Michael Hansen regarding the Australasian Journal of Bone and Joint Medicine, conceding that these were "sponsored article compilation publications, on behalf of pharmaceutical clients, that were made to look like journals and lacked the proper disclosures." The statement further acknowledges that this "was an unacceptable practice."Also in May 2009, The Scientist reports that according to an Elsevier spokesperson, there were five further sponsored publications that "were put out by their Australia office and bore the Excerpta Medica imprint from 2000 to 2005," namely the "Australasian Journal of General Practice, the Australasian Journal of Neurology, the Australasian Journal of Cardiology, the Australasian Journal of Clinical Pharmacy, the Australasian Journal of Cardiovascular Medicine"

Aidid Mu'addib said...

Pehal cerita MariGold dah penipu pulak ni? MariGold tak pernah kena saman pun. Tapi, syarikat mana yg byk buat koleksi saman menipu dan misrepresentation tadi? Siap ada rekod yg boleh disemak drpd mana2 dunia. Haiya!... barua alkafirun yg ini mmg dah tak boleh diajar betul budaknya.
Know this in scientific studies - u can say whatever u want about anthocyanins, ORAC, antioxydant and acai berry as a fruit from heaven, but if there is no specific study about MonaVie product - you're just talking stinky crap. You're just full of shit girl!
Another psycho bitch hinggap kat blog aku...
nasib aku laaaaaa....

hyelbaine said...

"Another psycho bitch hinggap kat blog aku...
nasib aku laaaaaa.... "

It comes with the territory bro. The trolls are back in a big way but she'll be gone once she's realized that she's wasting her time. OR...she might stick around because she's lonely and is suffering from Attention Deficit Disorder :P hahahahah

Muse Taken said...

assalamualaikum bro Aidid..
nice info pasal Monavie..
sy ikut bro punya blog dah lama..
the things that you revealed always true..
ada 1 lagi MLM baru muncul..
x tau ler bila lg launch...
tp skg dah merebak dah...
Koyoworld...produk dari Jepun kata diorang..
ni websitenya...

www.koyoworld.my

Pai said...

typical MLMers, sentiasa bwk kita lari dari topik. You talk like you are so educated but i know, deep deep inside your heart you know, your product is never better than anything else in the market. you said you can make money even without head hunting, but the fact is money making from retail of your scheme is so benign that anyone have to do the head hunting eventually. Wanna talk about quality product? BS! what we need to live sufficiently is available around us. May be going to brazil to pick some berries would make you live longer, but how much do you want? 100 years? or even more? cuba ko dgr balik puisi sakaratul maut yang diharamkan kerana konon2 nye menakutkan budak2 tu, haa..baru ko terkincit..

Aidid Mu'addib said...

PAKCIK KOYO!!!

Anonymous said...

.... pergh! gila ketegag minah ni!... berpuluh org dok tazkirah benda yg sama, haram satu pun tak masuk lam kepala! daki jus monavi tebai sangat kot!

Usop Wheelchair said...

MsSAWAN,
dia ni memang sawan..sorry bro aidid atas carutan2 sebelum ni...

MsSAWAn ni sebenarnya kurang kasih sayang di rumah..jadi cuba cari kebahagian di blog ini..ayuh kita beri perhatian padanya..alalalal cayunk cayunk cayunkkkkkkkk DUSHUUUMMMMMMMM..Amek kau!

Bebal,Bodoh Piang!
hee...sorry bro kalau ni bahasa kasar gak..hee!

me said...

MsAwin bangang,

Aper ko nyer proof untuk mengatakan jus monavie ko ni betol2 baik, bagus dan boleh menyembuhkan kencing manis (from previous entry nyer blog)?

ko bentangkan ko nyer proof kat sini...kalau takder proof, ko takyah la nak tuduh bukan2 kat bro Aidid, kat kitorang yang follow Bro Aidid nyer blog...

ko tu yang bodoh...bodoh sebab tanak guna akal ko untuk membezakan realiti atau fantasi...

miss nina said...

good job bro aidid.

yang agak2 nak layu masuk mlm, belajarlah dari kisah2 org pernah sakit2 sebab MLM.

nak berniaga boleh, jangan lah tarik orang jadi downline lepas tu ajak invest tak ingat2.

sedar2, kawan ke mana..upline ke mana.

double thumbs up utk bro aidid. your explanation rocks bro :)

shahkgsbg said...

Ala,minah senget tu sibuk pertikai kandungan acai beri dalam peel fresh..dia pun xtau berapa bijik acai beri dalam botol monavi.kalau dia bgtau dia tau yg dia tau pun,igt orang kat sini percaya ke?pundek la.

orang said...

apa2 buah pon kalau dipromosi gila2 akan ada demand yg tinggi.. kalau Oprah n Dr Oz cakap Sup Torpedo tu bagus, buah p***r lembu pon mau MonaVie buat produk..

dear anies said...

yg dok membangkang jer ni apsal? x fhm ke o buat2 x fhm! kasi penampor sebijik bro!

satu lg...rs nk seligi je yg dok 1st, 2nd, 3rd bla bla bla tu..

Abgcengkih said...

Hah koyoworld! habis la sultan melaka ke 44...

Unknown said...

sebagai pembaca budiman, terang lagi bersuluh isu di sini apa... tapi MsAwin macam buat tak nampak and g bangkitkan benda tak ada kene mengena.

aiyah... please try to read, MsAwin. i beg u. kalau u tak paham BI, i leh ajar... percuma jek utk sejam pertama. ok?

Zaki Khan said...

haha. MsAwin x habis2 nak jual monavie dia. segala tu merapu je. yg elok ialah bersenam dan hidup sihat. jom bersenam

www.zakikhan.net

Muhammad Affandi Adnan said...

anti MLM,
abaikan je si awin tu. makin dilayan, makin bodoh jdnya kita sume. jenih ceghedik takleh diikut, bodoh takleh di ajor! org peghak kata "CEGHEDIK BUAH PELIOR!
bg fakta ntah kebende. merapu2 je. org mintak study case dia dok pusin roundabout ke sana ke mari tak henti2. last2 sndri yg penin dgn fakta (auta) sndri. mgkin ada bnr kata si hyelbaine, "she's lonely and is suffering from Attention Deficit Disorder". dok promote tak henti2 jus keramat dia tu pd kwn2. tu sbb kwn2 sume menjauhkan diri.

azwan said...

Hahaha mamat puk* MsAwin ni tgh jilat bontot Dallin Larsen...kih kih kih....

Bace every single words aaa...

MonaVie CEO and founder Dallin Larsen was previously a senior executive with an MLM company that sold a similar juice product prior to being shut down by the FDA for illegal business practices. According to Newsweek correspondent Dokupil, Larsen, who was “a 20-year-veteran of the multi-level marketing industry", "left a senior post at another juice company in 2002, a year before the FDA destroyed the company's ‘bogus products’ that were being falsely promoted to treat ‘cancer, arthritis and attention deficit disorder’." The company in question, Dynamic Essentials, distributed an MLM juice product known as Royal Tongan Limu juice.According to the U.S. Federal Trade Commission Dynamic Essentials, from 2001 to 2003, had illegally advertised that Royal Tongan Limu ””was clinically proven to cure, prevent, or treat a range of diseases and disorders such as allergies, diabetes, cancer, and Alzheimer’s disease.”
Hak hak hak..

founder pun dah dasar menipu. ajar anak2 buah makan taik. termasuk org melayu yg bahlol, taktau nak beza baik buruk, pegi jilat puk* Dallin Larsen.

Samada kes dah settle atau tak..it does not make any difference. dah2 sah founder dah buat hal. black spot dah ada, bad reputation dah ada. ataupun founder dah masuk Islam, jadi dollah larsen? tibe2 insaf berubah perangai? hak hak hak..dasar penipu.

And..guess what..Dallin Larsen is a Mormon. Penganut kepercayaan yg mengasaskan MLM. hak hak hak..you guys boleh find out what is Mormon. Ni yg Monababi sibuk sokong lahanat Mormon ni..hak hak hak!

JuanYuan said...

@MsAwin

hai :))..nk no tepon..hak3

Anonymous said...

Wow..MonaVie & MsAwin saga continues..

Ish korang neh, biarlah dia nak tolong updatekan fakta2 Aidid yang “outdated/tak complete” tuh. Kang dia spin lak Aidid ni slanderous, scandalous and superlicious.

Dia dah kena forced into a corner, takleh nak cari jln keluar , tu yg meroyan keluar segala citer Tamil entah apa2 tu. Apa2 pon , aku rasa dia tak akan back down. Dia akan terus meroyan sebab supporters dia kat belakang tengah cheer him/her on & menaruh harapan besar kat dia. By hook or by crook he/she has to come out victorious, sebagai hero & pembela Monavie dan sebagai penyelamat pembaca2 Aididleaks dari terus “dibangangkan” oleh “dakyah songsang” Aidid . Heeeeee….You go Aidid bebeh!

MsAwin, if you’re a dude, jom kiter kuar samer2 dating kat hotan Amazon. Your resilience turns me on. I janji i tak tengok mamat2 Brazilian tu. Tsk tsk. Oh , soklan serious neh ,takper kalu ko taknak balas soklan2 bebudak sekolah aku yg dedulu, aku tau ko penat & otak ko dah caca merba, cuma nak tanya, wat do you think of jus Dr. Rozmey yg boleh cure diabetes tu?

*sambung baca/perati drama-rama Aididleaks sambil makan processed dried berries yg kena kutip dari hutan mana tah*

Shahrul Yusof said...

Sebenornye syok jugak bila ada minah MsAwin ni. Ceria je rasanya suasana blog Aididleaks ni dengan kehadiran beliau.

Semoga MsAwin terus setia memberikan hujah-hujah yang (bernas/separa bernas/tak bernas/beras bernas)*potong mana yang tidak berkenaan di dalam blog Aididleaks ini.

Ceria-ceria selalu di Tahun Baru =)

Unknown said...

hoho.. giler kentang surat executive gold monavie. siyes.. org takde hidayah tuha je yg leh termakan kata2 surat tue.. wahaha

MsAwin said...

Ade yang bodoh dalam ni pi buat character assasination of sciencedirect.com. Akibat berlagak pandai. Aidid pulak gi pertahankan PubMed.

Dey, dengar sini aku nak ajar. PubMed dan ScienceDirect tu bukan journal tapi database collection untuk journal. Beza antara journal dengan database journal pun korang tak tau yer.

Quality sesuatu journal paper bukan sebab ianya dipublished samada di PubMed atau ScienceDirect TAPI ianya berkualiti jika ianya dipublished di Cited Journal with high impact factor. Ada paham dey?

Korang tau tak kenapa research di Malaysia hampeh dan ranking university di Malaysia cap ayam compare dengan Harvard dan Oxford? Salah satu sebab ialah tak cukup technical paper yang dipublished di cited journal with high impact factor dan impact ranking seperti ISI Indexation. Ada paham dey? Takde kaitan pun dengan sciencedirect dan PubMed.

Ada budak graduate Toxicology yang kata aku bangang. Meh aku nak tunjuk kat ko beza paper yang Aidid rujuk dan paper yang aku rujuk.

Dalam bab side effect produk Monavie.

Paper yang Aidid rujuk:

Prenatal closure of the ductus arteriosus and maternal ingestion of anthocyanins. Published in Journal of Perinatology 2010, Vol 30, 291-294

Paper yang Aku rujuk:

Safety evaluation of an açai-fortified fruit and berry functional juice beverage (MonaVie Active®) Published in Toxicology Volume 278, Issue 1, 28 November 2010, Pages 46-54

Journal Of Perinatology (Impact Factor =1.593, Impact Ranking 38/70 in subject O&G)

Toxicology (Impact factor=3.312, Impact Ranking 17/77 in subject Toxicology

Based on impact factor dan impact ranking, jauh lebih baik Toxicology journal. Ranking Journal of Perinatology ranked 38 berbanding Toxicology dalam bidang masing-masing.

Sebab itu report dalam Journal of Perinatology jadi tak kuat sangat sebab Monavie dah prove product dia selamat dan published journal yang mempunyai impact factor lagi tinggi.

Apapun aku setuju, orang mengandung tak yah minum Monavie. Tapi aku tak setuju kalau korang nak perbodohkan orang lain dengan maklumat yang tak lengkap dan misleading...

Ada paham? Ada baik juga aku kat sini, atleast aku ajar korang macamana nak menilai which journal yang lebih baik dan sebab university kat Malaysia ni cap ayam...patut korang bertrime kasih kat aku...haha...ade yg migrain nanti tuh...

Rumusannya:

1. PubMed dan ScienceDirect hanya database collection bukan JOURNAL.

2. Kualiti sesuatu journal bukan berdasarkan ianya dimasukkan dalam journal database collector seperti PubMed dan ScienceDirect TAPI berdasarkan Impact Factor dan Impact Ranking.

3. Rankings universiti Malaysia yang merudum sebab takde jumlah publication yang mencukupi dalam Cited Journal yang mempunyai Impact Factor dan Impact Ranking yang tinggi. SEBAB Professor dan Lecturer university kat Malaysia malas menulis journal.

4. Harvard, Oxford dan top university mempunyai jumlah publication yang tinggi dalam journal with high impact factor dan impact rankings.

Fahmi said...

Makcik, ape pg swing nak explain pasal journal dgn database sumer ni? Pasni swing ape plak dah..

Unknown said...

sebelum bersiap ke obersea esok, aku dah dapat beberapa pengajaran:

1.paracetamol terbukti berkesan menghilangkan sakit kepala dan dan kerengsaan tapi dijual rm 2 sepapan (5 dos) - monavie ada? tak pun. lepas nie kalau ada, sila la publish.

2. makan buah baik utk kesihatan. org monavie cakap kalau makan 13 bijik buah sekaligus lagi baik. mungkin pepatah org dulu2 akan berubah dari an apple a day keeps the doctor away kepada a bottle of monavie a day keeps the doctor away.

3. apa pun fakta yg msawin cuba letak, aku rasa ia takkan menyangkal fakta2 yg telah dibentangkan yang mana: MLM menipu utk kaya

4. sekurang2nya aku takkan join MLM. tak kira apa pun hype yg diberi. kalau ada org tanya aku, aku masih akan cakap say no to MLM. kalau aku ada duit, aku nk terbitkan rancangan realiti - Reality MLM lepas tu dapat untung melalui undi. hahahaha. aku dah merepek.

selamat malam. msawin, semoga tuhan memberikan hidayah kepadamu untuk melihat kekhilafan Monavie.

Roslan said...

Muhammad Affandi Adnan

haaaa
abaikan je si awin tu. makin dilayan, makin bodoh jdnya kita sume. jenih ceghedik takleh diikut, bodoh takleh di ajor! org peghak kata "CEGHEDIK BUAH PELIOR!

hantu ko...lame teman tak nengor ayat kome tu
cheghedek buah pelio....bodoh tak boleh diajor.
ajer tengin msAwin ni....
elok tambat je kat pankey nyor bior kongger ngetiknyer pelionyer...padan muke.

Bagi aku ler...MsAwin ni dah tak ade hujah/ide dah ni...awal2 lagi dah tewas stright set ngan hulubalang aka follower aidid...tu la dia ni asik dok ngelewo konar-konar jer.

lepas ni dia citer pasal aper pak pandir ngape tak pegi potog getah..
rupa2nyer pak pandi kata ada signbord dilarang memotong kat jalan tepi kebunnyer...(ape aku merepekni..)

la ni dia tengah ngelupo tu cari info nak kopipes....haaaa..hiiii..hikkkk

Anonymous said...

MSAWING,
Abstract

The safety of an açai (Euterpe oleracea Mart.) pulp enriched fruit and berry juice, MonaVie Active®, fortified with the functional ingredient, glucosamine, was studied. The beverage was found not to be mutagenic, clastogenic, cytotoxic, or genotoxic, as determined by the bacterial reverse mutation assay, chromosomal aberration assay, mouse micronucleus assay, and mammalian cell gene mutation (L5178Y) assay. The single dose LD50 based on a 14-day acute oral toxicity study is greater than 20,000 mg/kg bw, the highest dose tested. In a repeat dose 90-day oral subchronic toxicity study by gavage, 220 animals were randomly assigned to a control group, an untreated group, or one of three experimental groups (10, 20 and 40 g/kg bw). No treatment-related significant changes in body weight, food and water consumption, ophthalmology, organ weights, urinanalysis, hematological and clinical chemistry, or gross pathology, were observed in surviving animals compared to the control groups. Three animals died midway through the observation period (male, 20 g/kg bw/day; male 40 g/kg bw/day; and, female, 10 g/kg bw/day). These animals died without preceding clinical symptoms, histopathological lesions, or evidence of injury to tissue or organs except for signs of suffocation/aspiration congestion, which was concluded to be due to problems with the gavage administration of the fluid test article, and not due to the test article itself. The NOEAL was determined to be 40 g/kg bw/day for male and female rats, which was the highest dose tested. Phylloquinone (vitamin K1) content averaged 21.7 μg/100 g, comparable to amounts found in iceberg lettuce. In conclusion, the results provide additional experimental evidence that MonaVie Active® juice is non-toxic.
<-------KAT MANA YG JOUNAL NIH CRITER PASAL KEBAIKAN ACAI BERI DLM JUS MONAPERNTAHXPERNAKUDENGARNAMANYA, YG ADER RUMUSAN KATA JUS TUH XTOKSIN JER?????

Anonymous said...

KAHKAHKAHKAHKAH.....
Kebanggangan MsAwin dah terserlah..
Otak pukimak mcm ko ni dh xleh nk diselamatkn dh..

osip said...

aku tak paham kenapa si msawin ni susah sgt nak paham. diputar belit macam2. monavie dah kena saman juta2 usd kat us. marigold ade kene saman ke?

benda mudah je. asalkan ada otak yang baligh dan mumayis dah boleh faham artikel aidid ni. ko pegi bace komik sin chan ke, tgk katun upinipin ke, sesame street ke sebelum bace blog ni. at least ade la sikit IQ naik. naik 1 point pun ok je. kan?

peace

azwan said...

Yehaaa....

Korang tgk la kebodohan si MsAwin ni membacking menjilat bontot Dallin Larsen.

"MonaVie CEO and founder Dallin Larsen was previously a senior executive with an MLM company that sold a similar juice product prior to being shut down by the FDA for illegal business practices. According to Newsweek correspondent Dokupil, Larsen, who was “a 20-year-veteran of the multi-level marketing industry", "left a senior post at another juice company in 2002, a year before the FDA destroyed the company's ‘bogus products’ that were being falsely promoted to treat ‘cancer, arthritis and attention deficit disorder’." The company in question, Dynamic Essentials, distributed an MLM juice product known as Royal Tongan Limu juice.According to the U.S. Federal Trade Commission Dynamic Essentials, from 2001 to 2003, had illegally advertised that Royal Tongan Limu ””was clinically proven to cure, prevent, or treat a range of diseases and disorders such as allergies, diabetes, cancer, and Alzheimer’s disease.”

Hahhaha..backing la al-kafirun Mormon tu. hahaha malu sendiri beb.

Aidid Mu'addib said...

Roslan, Affandi:
Ater... kome ni puuun... die nye mane boleh lagi dah pikio lughuih yeop, yong, chor. Dah lemeh minum jus monavie ari-ari... itu yg saso di buat nye tu. Ape nak dikenooong? Kalau monavie tu jue ayor pelior pun dia akan cakap itu ayor pelior magik - ngalahkan ayor nyor punya magik ngubat pelentong mike weh! Haish! Bior bebenor man cakap malam ni. Kalu dah buat MLM tu yeop, deme pikio asik nak mengelewo sesaje... memikio camane nak ngelentong sape-sape die dapat. Kome baik bejage... silap bulan, kome disauk nye sekali.
Itulah memang nye penangan ceghedik buah pelior - tengin nak mampuih dibuat nye - mati keghin kome kalau ade suku-sakat kaum keghabat yg saso cam yang ini... haish!
Ateeerr....

Fahmi said...

Kope sate.. Haha.. Susah aku nak paham

Roslan said...

aidid
Kome baik bejage... silap bulan, kome disauk nye sekali.

haaaaa...mungkalo temanle..idak ler teman nak
bekawan dgn org ghoper itu(MsAwin)...baik teman cabut selo-selo..bior die tumpo belabun sesorang..

tumpo dimuat nyer belabun ngan MsAwin ni udah telanjang bolen idak nak ngaku lagi...

MsAwin said...

Mama Kay,

Nak tau kelebihan Acai Berry produk Monavie, just type 'Acai Berry' kat sciencedirect.com macam-macam paper akan keluar yang dah dipublished di banyak jurnal. Paper yang aku letak tu just crite bab side effect. Paper tu semua banyak ditulis oleh Monavie Scientific Advisory Board. Cuma dia tak publish la sebagai Monavie sebab against FDA. FDA mana boleh letak sesuatu food supplement boleh bantu merawat penyakit...

Takkan semua nak disuap Makcik Kay weh!!!

Untuk guys yg lain,

Korang mesti takleh terima yang Aidid pujaan ramai dah silap refer PubMed sebagai journal. Ramai orang tak bertanggungjawab guna journal untuk sabotaj bisnes orang. Nak buat, senang aje.

Just tulis paper, cari journal yang paling cap ayam (impact factor - 0.001, ranking paling last sekali), then submit paper, confirm published. Nak senang lagi, attend conference dorang.

Kui kui kui...

Usop Wheelchair said...

cherrr ceghita...cer ceghita..hek ehh..
teman udoh kabo,MsSawan ni idak boleh dilayan,suka benor konar konar,kulu keylor kulu keylor...bawak buah pelior...huhu..(sambil tangan kanan makyong)..

gini ler miker2 sumer...usoh ler berbaleh baleh dah..bior je msSAWAN ni ngelupor sorang2...susoh bebenor nak ajor bengap ayor ni..teman tampor baghu ada akai..citt..DUSHUUUMMM!

Usop Wheelchair said...

"Paper tu semua banyak ditulis oleh Monavie Scientific Advisory Board. Cuma dia tak publish la sebagai Monavie sebab against FDA. FDA mana boleh letak sesuatu food supplement boleh bantu merawat penyakit..."

hahaha..bodoh piang la hang ni...ayat ni saja wat hang kantoi mcm2,membuktikan hang bodoh piang kali ke 18..

Monavie Scientific Advisory Board - besok aku wat satu company aku taruk "AKU SCIENTIFIC ADVISORY BOARD" utk wat paper produk ayor pelior sykt aku nanti...

bila prospek2 aku tanya di iktiraf ke aku punya advisory board ni...aku akan jawab..
"sebab against FDA. FDA mana boleh letak sesuatu food supplement boleh bantu merawat penyakit..."

haha..BODOH PIANG!

azwan said...

Kui kui kui...

Jilat la bontot Dollah Larsen ko tu. Terang2 dah penyangak nak backing gak monababi.

Kui kui kui...

MsAwin said...

Fahmi,

Aku citer pasal journal tu sebab aku nak membuktikan kat korang, seorang lelaki yang perasan bagus, cukup lengkap ilmu, dan malukan orang di Hall of Fame sebenarnya banyak buat kesalahan dalam entry.

Dia bukan professional untuk sembang berkenaan buah acai berry.

Mama Kay,

Ko setuju ke kalau anak ko dimalukan dalam Hall of Fame tuh? Kalau setuju ko letak gambar ko sini.

azwan said...

Dollah Larsen = CEO Monababi = Penyangak MLM
MsAwin = Backing Monababi
MsAwin = Penyangak?

Hhahahha seronotnya...hak hak hak!

Pure entertainment!

Aidid Mu'addib said...

Aku cakap Pubmed tu journal ka dol? Nah! Bodoh piang dari aku jugak!
kui kui kui!
Ulang-tayang dari artikel di atas>>> "Aku dapat report tu kat PubMed... you know, depository kajian saintifik dan perubatan yang dikawal oleh US government yang penuh dengan ahli Illuminati dan Freemason tu. Ada .gov kat hujung url tu beb. Takde report sebarangan boleh masuk PubMed dey, korang tahu tak neh? Only the highest quality report and only the real thang is allowed!"

Pubmed itu adalah depository daripada journal2 perubatan yg bertauliah yg peer-reviewed seperti NEMJ, Journal of Neonatology, Obstetric & Gynecology, dan banyak lagi (except benda yg clear merapu spt report drpd "Monavie Scientific Advisory Board" atau yg seumpama dgn nya), and only high standard reports from those accredited medical journals are allowed - with proper report protocols followed and each report has a PMID.

A PMID (PubMed identifier or PubMed unique identifie) is a unique number assigned to each PubMed citation of life sciences and biomedical scientific journal articles. The related Pubmed Central archive may additionally assign a separate number, a PMCID (PubMed Central identifier), normally written with a PMC prefix.
As of 2005, there are roughly between 15 and 16 million PMID numbers in use, starting from 1 and about 1 million new numbers are added each year. 'Unique identifier' (UID) is the search field tag used in the PubMed search query...

Pesan aku... kalau dah sakai tak sekolah, pegi balik Papua New Guinea, buru babi hutan lagi baik woi. You have no place here to talk crap like you've been doing all this while. Like I keep saying babe, you do realise that you're full of shit... doncha?

doBot said...

Hahahahah....goli ketiak aku nie.

Untuk MsAwin: MLM - Acai - journal - pubmed - sciencedirect - 'safety of acai' - putar belit - wad sakit jiwa.

Untuk Aidid: no MLM - straight to the point.

Hhahahaha....aku rasa orang MLM memang suka putar belit la. Lain topik kita bincang kat sini, lain pulak jadinya. Sampai journal database dibincangnya.

Satu jek aku nak pesan kat MsAwin, awak tu dah tersasar jauh dari topik nie. Renungkan sejenak dengan perasaan yang lega dan aman.

Anyway, dari dulu aku pakai journal Pubmed nie, bukan nak belajar pasal buah. Tapi pasal kesihatan termasuk kesihatan binatang. Huhuhu....

MsAwin said...

Azwan dan Niaga,

hehe... autoresponder blog Aidid...Aidid cuba kau setup balik autoresponder ko tu...banyak mencarut sangat...

Ko kan nak bercakap pasal orang Islam ditipu MLM alkafirun...mesti kena imej macam ustaz sikit...atleast setup autoresponder ko tuh...asyik mencarut ajer...

azwan said...

Tak payah renungkan sejenak..dia tgh jilat bontot Dillan Larsen, pengasas penyangak Monababi yg sah2 Mormon lahanat kafir..

azwan said...

Hak hak hak..dah kalah ke dey? mengaku je la. cuba bantai fakta ni:

"MonaVie CEO and founder Dallin Larsen was previously a senior executive with an MLM company that sold a similar juice product prior to being shut down by the FDA for illegal business practices. According to Newsweek correspondent Dokupil, Larsen, who was “a 20-year-veteran of the multi-level marketing industry", "left a senior post at another juice company in 2002, a year before the FDA destroyed the company's ‘bogus products’ that were being falsely promoted to treat ‘cancer, arthritis and attention deficit disorder’." The company in question, Dynamic Essentials, distributed an MLM juice product known as Royal Tongan Limu juice.According to the U.S. Federal Trade Commission Dynamic Essentials, from 2001 to 2003, had illegally advertised that Royal Tongan Limu ””was clinically proven to cure, prevent, or treat a range of diseases and disorders such as allergies, diabetes, cancer, and Alzheimer’s disease.”

aku tgh enjoy tgk ko kena belasah. Backing CEO is it? super upline ko? jilat la bontot CEO ko.
hak hak hak! kui kui kui?

MsAwin said...

You anti-MLM dan isytihar perang terhadap.
Aku anti orang berprinsip Machivelli macam kamu Aidid. You malukan ramai orang dah di Hall Of Fame. Agak2 you boleh terlepas dari Api Neraka dengan buat benda ni?

Untuk sapa yang bantai aku, ko ingat aku bodoh nak buat marketing kat sini? Ada ingat aku dapat generate sales ke kat sini?

Tapi korang tak sedar satu budaya...memalukan orang....budaya malukan orang ni dah bersebati dalam hati perut korang...

Tunggu masa lah orang akan malukan ko pulak...

For your record, I'm not a Monavie Distributor...But aku akan jadi bayang2 korang, sampai korang balik ke akhlak yang sepatutnya.

Tu pun kalau aku masih rase nak layan korang...hahaha...wife aku pun dah marah ni...asyik tenung internet ajer...kui3x...

ouda said...

"Just tulis paper, cari journal yang paling cap ayam (impact factor - 0.001, ranking paling last sekali), then submit paper, confirm published. Nak senang lagi, attend conference dorang" MsAwin

Wahh senangnye ye.. MsAwin dah published paper? Boleh tolong bagi link? Saya teringin nak baca.
Kalau belum lagi, boleh bagi bulan depan ke... Kan MsAwin kata senang, mesti bila2 pun boleh tunjuk kat kitorang semua kan.. Maklumlah MsAwin la yang paling bijak pandai kat sini..

Aidid Mu'addib said...

Pep-talk penganut Mormon yg jugak distributor MonaVie...

Greetings!
Being a committed Christian standing firm on Gods word. Mormonism vs. the Christianity belief initially was never a concern with our place in Mona-vie. We had to stand firm knowing that Gods word never fails and can be used as a blueprint for our life that we live. John 10:10 tells us that: “The thief (devil; he’s a small font devil)) comes only to steal and kill and destroy; I have come that they may have life, and have it to full”. – NIV.

Mona-vie is truly a God Blessed business. So you better believe that if Mona-vie is changing people’s lives physically, financially and spiritually. The enemy will do whatever he can to stop the progress, it’s his labor. Everyone who puts their hands to this business and works it will be blessed. Believing that the devil knows that his days are growing shorter, we need to understand that attacks are going to come against families spiritually, financially and physically. We do sell ourselves. We sell ourselves as Christian’s in life hoping to live by example so that our life will reflect well in the eyes of others to hopefully give the unbeliever a desire to have what we have which is Jesus Christ. We do not follow under the umbrella of Mormonism in Mona-vie, we follow under the umbrella of Christianity through R3Global. To critique otherwise would also require us to examine where we do our every day shopping.

Bla bla bla.... itu yg dibanggakan sgt oleh minah barua MonaVie MsAwin ni - bahalol nak mampos budak Melayu nye puuuun.... tak sedar keuntung btol! >>> Sapa yg berminat, sila baca full text tentang kata2 hebat salesman Mormon Monavie ni kat atas - aku dah letak full-text kat penghujung artikel.

Abu Humaira said...

sorry, saya tertinggal bas..banyak kerja..dah post kat entry sebelum ini, tapi dah berjela la pulak...

Ms Awin, ini untuk saudari.

Pasal Googel Adsense

http://www.zaharuddin.net/soal-jawab-a-isu-pilihan/926-upah-dari-google-adsense-a-nuffnang--haruskah.html

Pasal isu Syubhah, nah jawapan UZAR.(http://www.zaharuddin.net/senarai-lengkap-artikel/3/911-stromreaders-disahkan-halal-bukan-uptrend.html).

Berkenaan UPTREND pula dan mana-mana MLM yang lain, suka saya menasihatkan bahawa sekadar beberapa orang ustaz yang menjadi rujukan tidak MAMPU untuk membolehkannya secara automatic dianggap sebagai pengesahan halal. Kerana ia dirujuk oleh siapa? Pengurusan tertinggi syarikat atau kalangan pengedar dan ahli sahaja?. Jika sekadar ahli dan pengedar yang merujuk, ia tidak memberikan apa-apa kesan kepada system yang telah sedia wujud.

Apa yang diperlukan adalah semua MLM ini WAJIB MELANTIK penasihat syariah yang berwibawa SECARA RASMI dan diwarwarkan secara RASMI juga, mereka juga tidak boleh melantik mana-mana ustaz-ustaz biasa yang bukan specialist di dalam fiqh muamalat dan aplikasi kewangan moden.

Justeru itu, maksud saya ‘berwibawa' dalam saranan saya di atas adalah merujuk kepada ahli penasihat Syariah itu mestilah well known specialist di dalam bidang Fiqh Muamalat dan terbukti melalui pengalaman, boleh memahami struktur kewangan moden. Ia penting bagi memastikan tidak ada proses ‘tangkap muat' sebagai jalan pintas.

Ustaz tersebut juga mestilah boleh dan jelas kefahaman di dalam Arab dan bahasa Inggeris kerana biasanya kontrak dibuat di dalam English (jika berkaitan)

Kemudian penasihat syariah itu mesti menjalankan tugasnya secara independent ketika membuat semakan, pembetulan dan audit sistem marketing dan plan komisyen serta bonus yang sedia ada, selain juga membaca dan meneliti borang permohonan dan kontrak-kontrak secara jelas. Mesti menyemak syarat dan rukun setiap kontrak dipenuhi serta sequence semasa pelaksanaannya dibuat dengan betul.

azwan said...

Oh..jantan ghupenye..
Ade telor. Huiyo konspirasi baru.
Habis tu sape ko? jelmaan fendy2134214?
jelmaan...dr rozmey?

Dia dah kalah beb...yehaaa!!

Abu Humaira said...

sekali MsAwin lelaki dah...huhu..Laila betul..

MsAwin said...

Kah kah...autoresponder Aidid...ke ko dah addicted?

Fahmi said...

Macam mana dgn org yang menipu org lain utnuk keuntungan, makan duit syubhah/haram? Xnak ugut untuk balasan neraka? Macam la neraka tu hak dia nak ugut2.

Come on la msawin.. tertutupnyer lah pikiran..

Anonymous said...

Abu Humaira,

Of kos. Sekilas ikan di air, sudah ku tahu jantan betinanya.

Kui kui kui

azwan said...

Yolah, kalau si penjilat bontot Dollah Larsen ni dah takde. dah tak happening la weh.

Dia dah start sangap tu. cuba cari idea/konspirasi nak backing CEO.

Roslan said...

abah mak panggil...beras udah habis...
jap lagi la...abah sebok ni....

org jantan rupanya....MsAwin ni ingat pompuan tadi.....(jgn mare)

ach van diel said...

Yup, we addicted with Aidid. His drug makes us on the top of the world.

He is our Hitler, Napoleon, Castro, Bobby Sands, Mohammed Ali Jinnah, Lenin.

He is our Tyler Durden.

In Aidid we Trusted.

azwan said...

I prefer a fruitful discussion. Really have something to share. But his mind does not allow..a total stupidity.

Anonymous said...

Uik? i was responding to itu comment depan mari yg sudah pigi ke belakang.

MsAwin said...

You all lagi teruk...aidid suap daging babi pun u makan...how can you say seorang yang malukan orang itu mulia?

Aidid Mu'addib said...

Uik! Lupa nak respon kat komen yg ini:
>> Aku anti orang berprinsip Machivelli macam kamu Aidid. You malukan ramai orang dah di Hall Of Fame. Agak2 you boleh terlepas dari Api Neraka dengan buat benda ni?

Buat keje berganding bahu dgn mormon dan lain2 alkafirun, menjajap skim piramid berproduk MonaVie... siap mahu mention Api Neraka ka dol? Woohoohoo! Hebat seeehhhh! Bahalol terencat akal punya orang Melayu... btw, bila nak pindah Utah, US? Join geng Mormon - puja Joseph Smith Jr as the latter day messiah, boleh polygamy sesuka hati sambil jual jus MonaVie... kencang seeh! yeehaa! Boleh naik buggy pegi pekan berhampiran...

Anyway, aku cukup anti org yg cakap berdegar2 macam dia hebat, dan nak tunjuk kat org dia tu terpelajar, tapi eja MACHIAVELLI pun tak betol... bloody crap! Oh ya... prinsip Machiavelli tu camane tu girl? Care to shed some light... u tend to discuss things all over the places without proper theme anyway... come on girl!

Azie_Jamaludin said...

"For your record, I'm not a Monavie Distributor......"

Loorh...teman mati-mati ingat mike ni dok juei menatang alah ni..beriye bebeno dok mengomen betape bestnye minum jus neh...idok ghopenye...ateerr..yg mengkeme emo bebeno nih apekeheinye weh..pusin merate...tumpo teman yg tak berape nak ceghodik nih nk paham...dude..org cite pasal MLM..and the harms it brings to the MALAYS particularly...stick to the story la weyh..

hishh..tumpo...

~silent reader~

MsAwin said...

Aidid, you buat artikel yang menyebabkan budak melayu rasa boleh tanam acai berry belakang rumah then u feel good?

kah kah kah...u mcm setan la aidid...

Fahmi said...

ms awin.. sape kate aidid ni mulia.. ramai je org2 kat sini tegur bila ade yg die silap.. tapi bende yang dah memang x betul, mcm mana ko nak betulkan?

dah swing kes tanam acai blakang rumah pulak.. tahap beckham dah ko nyer swing ni..

azwan said...

aaa...Aidid suap babi aku pas kat Awin ler. Dia kan suka jilat bontot babi Mormon --> Dollah Larsen!

Habis la ko sakai..dah takde modal! Weh seronok ko kat sini siot.

"You all lagi teruk"..Hoi ape you all you all? tu style pondan tau tak. ko ade telur tak..ke ko HERMAPHRODITE?

MsAwin said...

Aidid, u mcaam saetn la?

Ini macam spelling boleh bace tak? Kalau spell is the big issue and misleading facts adalah isu kecik, maknanya sah la ko budak bangang yang bodohkan pembaca blog...

Bunyi macam hebat jer tapi nak beli acai berry kat pasar dan nak blend kat rumah...

komen paling bangang akibat baca blog aidid yang bangang ni...

Usop Wheelchair said...

dah xngaku monavavie distrubutor..kunun2 nak lari la tue..cittt..dari smua statement2 bodo piang ko..ko adalah speaker utk monavavie,ayat2 ko suma tu ko standby bila prospek2 ko tanya nanti..wadefak punya statement..mcmana leh jadi speaker..kalau betui la..haha..

rentetan kes:
1.time wat talk utk prospek2,suma asyik bercakap mngenai pendedahan2 monavavie di dalam blog aidid.mr.speaker a.k.a bodo piang terkebil2 nak menjawab soalan2 yang nak di ajukan..(mungkin juga mr.bodo piang(MsSawan) ni pernah masuk dlm wall of shame mr.aidid time wat mlm company lain)..atau downline2 lari akibat xtahan muka masuk wall of shame..
2. mr.bodo piang ni terus subcribe tm streamyx pakej paling rendah akibat nak jimat belanja coz prospek dah takde..terus layari blog mr.aidid dan baca yang perlu je..kalau baca betul2 pun dia bodo piang,sebab tue baca ckit2 je..then start REVENGE terhadap blog aidid..
3. niat mr.bodo piang adalah utk melontarkan fitnah terhadap mr.aidid yang bahawasanya(cewahhh) mr.aidid ni kaki kelentong(padahal mr.bodo piang ni kaki kelentong dan tiap kali kelentong kantoi)...
4. statement2 mr.bodo piang ni memakan diri,jenuh pakai mr.google utk cari idea,sampaikan suma menda dia nak google..andaikata ada kenyataan balas dari pihak lawan yang menyebut "kambing"(contoh),dia akan google fact memngenai kambing dan balas semula supaya dia tak kelihatan bodo(padahal memang terserlah bodo piang nya)..
5. mr.bodo piang hampir putus asa,lalu terkantoi wat luahannya yang menyatakan "Ko setuju ke kalau anak ko dimalukan dalam Hall of Fame tuh? Kalau setuju ko letak gambar ko sini."ini adalah kali ke8 mr.bodo piang sebut soal dimalukan..

Kesimpulan: mr.bodo piang memang suka simpul2 ayat kerana dia hanya nak membalas dendam dirinya dan downlinenya terhadap mr.aidid kerana bongkarkan aktiviti lahanat diorang ni dan memalukan diorg di wall of shame.

To Mr.bodo piang,i have to say sorry coz u cant win this war...mesti kecewa downline ko kan pasal igt ko power sgt ayat(yelah speaker)..harapkan ko lah utk memalukan mr.aidid,tapi ko yang dapat malu..downline2 ko punya la follow war ni,tapi suma nya terfikir "betul gak apa mr.aidid ni ckp.."..downline ko pun xnak kisah kat ko dah..kan kan..

Nasib la labuuuuuuuuuuuuuuuuu...!DUSHUUUUUUUMM!

MsAwin said...

Aidid, next entry ko ape? boleh cepatkan kes StormReaders tak...

Fahmi, cuba lu maki aidid sebab malukan orang di Hall of Fame! Dalam Islam takde, Pendidikan Moral pun takde ajar buat macam ni...

Mak Pak ko bangang ke Aidid? Dulu tak pernah ajar ko hormat orang?

Abu Humaira said...

Imam Nawawi dalam kitab Syarah Shahih Muslim dan Riyadhu As-Shalihin, menyatakan bahawa ghibah (mengumpat, mengata)hanya diperbolehkan untuk tujuan syara’ iaitu yang disebabkan oleh enam hal, iaitu:

1. Orang yang mazhlum (teraniaya) boleh menceritakan dan mengadukan kezaliman orang yang menzhaliminya kepada seorang penguasa atau hakim atau kepada orang yang berwenang memutuskan suatu perkara dalam rangka menuntut haknya.
Hal ini dijelaskan dalam Al-Qur’an surat An-Nisa ayat 148:

“Allah tidak menyukai ucapan buruk (yang diucapkan) dengan terus terang kecuali oleh orang yang dianiaya. Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.” (QS. An-Nisa’ : 148).

Ayat ini menjelaskan bahawa orang yang teraniaya boleh menceritakan keburukan perbuatan orang yang menzhaliminya kepada KHALAYAK RAMAI. Bahkan jika ia menceritakannya kepada seseorang yang mempunyai kekuasaan, kekuatan, dan wewenang untuk menegakkan amar ma’ruf nahi munkar, seperti seorang pemimpin atau hakim, dengan tujuan mengharapkan bantuan atau keadilan, maka sudah jelas boleh hukumnya.

2. Meminta bantuan untuk MENYINGKIRKAN KEMUNGKARAN dan agar orang yang berbuat maksiat kembali ke jalan yang benar. Pembolehan ini dalam rangka isti’anah (minta tolong) untuk mencegah kemungkaran dan mengembalikan orang yang bermaksiat ke jalan yang hak. Selain itu ini juga merupakan kewajiban manusia untuk ber-amar ma’ruf nahi munkar. Setiap muslim harus saling bahu membahu menegakkan kebenaran dan meluruskan jalan orang-orang yang menyimpang dari hukum-hukum Allah, hingga nyata garis perbedaan antara yang haq dan yang bathil.

3. Istifta’ (meminta fatwa) akan sesuatu hal.
Walaupun kita diperbolehkan menceritakan keburukan seseorang untuk meminta fatwa, untuk lebih berhati-hati, ada baiknya kita hanya menyebutkan keburukan orang lain sesuai yang ingin kita adukan, tidak lebih.

4. MEMPERINGATKAN KAUM MUSLIMIN dari beberapa kejahatannya.

5. Menceritakan kepada KHALAYAK tentang seseorang yang berbuat fasik atau bid’ah seperti, minum-minuman keras, menyita harta orang secara paksa, memungut cukai liar atau perkara-perkara bathil lainnya. Ketika menceritakan keburukan itu kita tidak boleh menambah-nambahinya dan sepanjang niat kita dalam melakukan hal itu hanya untuk kebaikan.

6. Bila seseorang telah dikenal dengan julukan si tempang, si pendek, si bisu, si buta, atau sebagainya, maka kita boleh memanggilnya dengan julukan di atas agar orang lain langsung mengerti.

Tetapi jika tujuannya untuk menghina, maka haram hukumnya. Jika ia mempunyai nama lain yang lebih baik, maka lebih baik memanggilnya dengan nama lain tersebut. Wallahu a’lam bishshawab

Muse Taken said...

adeii...mssawan...
yg ko agung2kan jus cacai taik tu pehal...

B3@r D 3@73r said...

Power bdk2 nie kne brainswash...kalo teknik ni digunekan utk brainswah pekerja gomen spy jgn curi tulang ka bagooz....

Btw, akhir dapat gak aku bace tulisan aidid yg pjg lebar gne laptop ngan internet free...
seksa gne motorola flipout..nk kne scroll kiri kanan byk kali..letih woo..

Fahmi said...

aidi perangai mcm haram sebab malukan orang di hall of fame! ok?!

kak/bang, kan ramai dah type pasal storm readers dgn kepatuhan syariah, harga barang, etc.. yang betu tu betul la.. yang salah tu salah la..

azwan said...

Wau..bagus ko punye flashback.

Skang dia dah mmg kalah. Layak kena maki dan masuk hall of fame. mmg layak....

Usop Wheelchair said...

hahaha..Mr.Sawan(auwwwww..) dah mula change topic acai berry to wall of shame topic..

JOM LAYAN TOPIK BARUUUUUUUU!!

Abu Humaira said...

MsAwin,

Baca apa saya tulis berkaitan memalukan orang kat atas. Siapa kata Islam tak bagi, tapi ada syaratnya. Saudara tengok syarat syarat tu, saya rasa tiada salahnya apa yang tuan Aidid buat. Cuma, saya tak berapa selesa dengan bahasa yang ada dalam blog ini, tapi saya faham, kalau tak tulis macam tu, orang macam awak takkan baca.

azwan said...

Mak bapak ko yg ajar jilat bontot mormon. Ko hujah semua mcm puki..semate2 nak pertahankan CEO ko yg cilake tuh? Ptui...(betepek kat puki MsAwin).

Otak tahap cipan. nak letak point pun berserabut. zero knowledge. CEO sah2 penyangak, ajar anak buah puki mcm ko ni buat keja haram kat Malaysia ni. ko la punca. org mcm ko ni patut kena sepak je. memalukan dan memualkan melayu.

MsAwin said...

ABU HUMAIRA,

Iya betul apa yang kamu tulis tu. Tapi orang yang hardcore dalam MLM ialah dia punya top management bukan orang bawah macam ni...

U rase betulke Aidid malukan pengedar-pengedar bawahan sedangkan Managing Director tu semua boleh dicari aper...

Takkan tak boleh cari siapa MD Monavie Malaysia, siap MD Exfuze Malaysia, siapa MD Hai-O...u pun boleh saman dey dorang ni...

Ni u target ikan bilis...JADI, ape beza lu sumer dengan owner dan top mngmt MLM...?

Abu Humaira, you takleh backing mamat Aidid dengan hadis dan Quran...Ustaz Zaharuddin pun tentang MLM, tapi dia tak maki hamun dan malukan orang macam aidid.

Follower UZAR ramai tuh...Matlamat tidak menghalalkan cara...UZAR dah tunjuk contoh...

Mamat Aidid tak guna ni akan dikenang sebagai pencarut ajer..

Aku amik iktibar sorang Blogger bernama AdukaTaruna, dia punya idea dan kritik quite good, tapi dia takde akhlak...nak langgar TG Hadi...lepas tuh semua orang sakit hati...dia masuk jail jap, pi Rusila kena belasah...

AIdid akan mendapat habuan yang serupa dengan Aduka Taruna...bukan fakta dia semua tak betul tapi dia 'dia takde akhlak' dan konsep matlamat menghalalkan cara dia akan makan diri...

Just tunggu aje...sejarah dah tunjuk ramai dah kat orang macam ni...

Aidid Mu'addib said...

What a self-righteous freak of nature this one... but anyway,
At least aku tak jual produk Monavie pada sesama Melayu...
I can live with that.

Bomoh Hujan said...

MsAwin....
panas bontot suda??? kenapa serius?? hik hik hik hik hik...jadi bahan ke??

Usop Wheelchair said...

betul bodo piang..40kali sebut ni..huhu..

lu nak samakan blog ni dgn UZAR apahal?
dah ternyata la org kenai dgn UZAR,xkan la nak mencarut2 dkt website kot..ada akai ka?mr.aidid ni lain arr...sapa pun xkesah ttg dia,yang penting pendedahan dia org nak tau..(kalau org mcm lu lain la,bukan nak tau pendedahan,nak tau owner blog ni sapa je)..suka hati la nak carut ke apa..blog dia..lain la dia menteri penerangan ke..ada paham ke deyyyyyyyyyyyy..point mcm ni pun xpaham xtau la..

MsAwin said...

ABU HUMAIRA,

Macamane you baca komen Azwan ni "Mak bapak ko yg ajar jilat bontot mormon. Ko hujah semua mcm puki..semate2 nak pertahankan CEO ko yg cilake tuh? Ptui...(betepek kat puki MsAwin).

Otak tahap cipan. nak letak point pun berserabut. zero knowledge. CEO sah2 penyangak, ajar anak buah puki mcm ko ni buat keja haram kat Malaysia ni. ko la punca. org mcm ko ni patut kena sepak je. memalukan dan memualkan melayu. "

Dengan maki hamun macam ni you rasa termasuk dalam hal2 dibenarkan mengumpat?

You ustaz ke mat rempit macam Azwan jugak ni Abu Humaira?

Sad la good guys macam u (kalaulah) boleh angkat orang macam Aidid...

azwan said...

ntah..takdak sapa kisah siapa itu Aidid lah..
Org tgk point dia shj. itu pun susah nak paham. bingai tahap gaban.

Bomoh Hujan said...

MsAwin said...
ABU HUMAIRA,

Macamane you baca komen Azwan ni "Mak bapak ko yg ajar jilat bontot mormon. Ko hujah semua mcm puki..semate2 nak pertahankan CEO ko yg cilake tuh? Ptui...(betepek kat puki MsAwin).

Otak tahap cipan. nak letak point pun berserabut. zero knowledge. CEO sah2 penyangak, ajar anak buah puki mcm ko ni buat keja haram kat Malaysia ni. ko la punca. org mcm ko ni patut kena sepak je. memalukan dan memualkan melayu. "

Dengan maki hamun macam ni you rasa termasuk dalam hal2 dibenarkan mengumpat?

You ustaz ke mat rempit macam Azwan jugak ni Abu Humaira?

Sad la good guys macam u (kalaulah) boleh angkat orang macam Aidid...
-------------------------------------------------------------
lari topik entry suda.....hahahah WTF lu... MsAwin

azwan said...

hahaha humaira pun aku tak kenal sape.
Aidid lagi laa..sape nak angkat aidid tu. ko perasan sgt. Grrrr....tak paham2 bahase.

Usop Wheelchair said...

Mr.Bodo piang try carik simpati..try find someone to blame..then try to get someone to backing her..opss..him..skill kanak2 ribena nih..
tak salah kalau mencuba..try harder ekk mr.bodo paing..
(isteri lu tadi pesan beli bawang lu xgie lagik ke?kul bape dah ni mr.bodo piang..xnak makan malam ke?)

Anonymous said...

salam..
nak menyampuk juga!

aritu kata Monavie Distributor. pong pang pong pang sampai 300 komen.

hari kata bukan pula. mana satu ni????

ni manusia ka jin ka atau kategori apa?

MsAwin said...

Budaya ko ni tak akan masuk arus perdana...lu caye la cakap gua...nasib lu sama mcm Aduka Taruna...kena belasah dan masuk jail...

Lu ingat lu di arus perdana sebab pageviews 800,000 ribu...website porn pun views ramai jugak, tapi semua budak bangang yang view...

kah kah kah...

Azie_Jamaludin said...

Siyes...makin dibaca...makin terselah ketidakberapacerdikkannya...dah kehabisan hujah..dia konar kot laen pulak..adess..

udoh-udoh le tu...better luck next time! datang balik bila ilmu dah penuh di dada...better yet..biar ilmu penuh sampai ke otak and pray that ALLAH SWT will allow that ilmu to stick there...somewhere...hopefully..

seriously dude...do your research..not that googling-kind-of-research..but use-facts-supported-with-journals or published papers kind of research...like AM did...aku yang ade 3 chapter thesis tak siap ni pun tak rajin macam AM wat research..

Anyway..just my two cents..

hehe ;)

Bomoh Hujan said...

kopipes balik dari sibengapxpahambahsebutakayubutahurufmacam MsAwin

Iya betul apa yang kamu tulis tu. Tapi orang yang hardcore dalam MLM ialah dia punya top management bukan orang bawah macam ni...

U rase betulke Aidid malukan pengedar-pengedar bawahan sedangkan Managing Director tu semua boleh dicari aper...

Takkan tak boleh cari siapa MD Monavie Malaysia, siap MD Exfuze Malaysia, siapa MD Hai-O...u pun boleh saman dey dorang ni...

Ni u target ikan bilis...JADI, ape beza lu sumer dengan owner dan top mngmt MLM...? <<<<<<<<<< ikan bilis tu.....majoriti nya MELAYU....ada ko paham JEBONNNNNNN...aidid mau kasi sedar bangsanya.....len kali khatam dulu blog nih...apelabebalsangatkonihjebontuagilababisungguhdahbanyakmanamakanduitharamwehhh

Anonymous said...

@ MsAwin

Pandai plak ko tulis "Matlamat tidak menghalalkan cara"..yg ko buat kerja MLM tu buat ape bodoh????

Mmg betol la ko ni banggang tahap cipan..Cakap putar alam..

Kesian kt bini dan anak2 ko ye..mintak2 la dieorg selamat..AMIN~~~

azwan said...

Hoi..org macam ko ni la yg merosakkan melayu, buatkan melayu bangkrap, bertuankan harta, malas belaja, cari jalan mudah...blablabla.

Ko ni bukan setakat layak masuk hall of shame, hall of mormon pun boleh. ko bkn takat patut kena maki, tp elok kena sepak terus. Monavie, MLM2 sekelian ni perosak bangsa, agama!

MsAwin said...

Bomoh Hujan pun view...haha...
Kalau tak geng2 minat porn yang view website ko, mesti geng-geng bomoh tarik hujan atau bomoh tarik duit...kah kah...

Usop Wheelchair said...

Bikin Panas panas..bikin panas panassssssssssss!

wa dah xnampak statement monavavie dah?mcm xpercaya..ahhhhhhhhhhhh..open topik nie..yeahhhhhhhhh..lets hantam mr.bebal...(aku igt laki bini duk taip tue..mula2 bini,pastu laki..haha..)saja je bagi panassss..!

Usop Wheelchair said...

Msawanwateverwadefak - sebenarnya tgh bengang tahap gaban dah tue..so otak pun xleh nak pikir waras..kesabaran pun dah tercampak jauh2..now dia komen ikut hati yang hitam dan cuba bagi viewers2 kat sini bengang cam dia..so out from topic la..dia dah xkesah dah movavie ke apa ke..skang matlamat dia nak puaskan hati dia je..lets enjoy the show before we sleep..

ADA SAPA2 BENGANG X?heeeeeeee...
wa syiokkkkkkkk...

Aidid Mu'addib said...

kalau website porn bukan budak bangang yg view tu dol...
bebudak yg horny yg view... kui kui kui!
Bahalol nak mampos mamat-girl nye puuun... hareeemmm!

Anyway, there's a certain limit to my patience...
just get lost, or get deleted.

Bomoh Hujan said...

yoooo mau provoc tok moh ka?? keh keh keh.... xpayah la wahai loser mcm ko MsAwin...malu lah wehh bukan sikit org tengok kebodohan ko yang tahap cipanbabiberanakkembarsiamkatbawahpokokpisang nih...udah2 yekkk jgn malukan upline ko.....keh keh keh keh

azwan said...

Aaaaa...warning number 1 to hermaphrodite.
kui kui kui (style gelak MsAwin).
jap lagi abih la entertainment kita.

Azie_Jamaludin said...

MsAwin ni pakai insult repellent ke hape?? mcm xlekat-lekat je kat sanubari tu...hu3...gile kentangnye hardcore...

Usop Wheelchair said...

apa aku nak komen sok nie..aduyaiii..habeh dah entertainment for this two days..thanks to Mr.Bodo Piang coz come here and be clown to entertain viewers2 blog aidid ni yer..baru la nampak ckit meriah..

(me is silent reader before..tapi xtahan tgk dak bengap ayor sorg ni..hamek kau..last dari aku..DUSHUUUUUUUMMMMM(sound efek)..)

Pai said...

okeh okeh msawin..ko dh tukar topic sbb dh habis smua modal2 ko kan? so skrang issue moral la pulak nye. pas tu nak cabar2 kitorg dedah kan pasal MLM lain..skali lagi nak cuba alih topik kepada benda lain..ko dh tengok ke balum puisi sakaratul maut yg aku suruh tgk tadi tu? dh tgk ke belum? dh ke belum? dh ke belum? dh ke belum?

syafiq said...

ape punye bahlul la msawin (pondan)ni.... aku x pernah nk komen dekat blog ni tp akhirnya komen jg sebab sume maklumat yg diberi mcm sampah je... x tahan aku bace maklumat yg cube nk mcuri duit org2 melayu ni....... dah la melayu tu masih miskin, ditambah pulak perompak2 MLM ni... makin miskinlah org melayu kite ni....

syafiq said...

aidid.... ape pn ko tulis aku mesti percaye nye cz ko memang dah kaye n xde kepentingan dlm MLM yg merompak duit melayu tp cume mengisi mase lapang je tu..... hahaha....

Roslan said...

udah nak abis ker komen2 ni....jangan abis kan lagi..bio cukup 300 komen..bio abg msawin tumpo, nongeng,ngolek ngelantang nak cari modal lain..

haaaaa....nikmatnyer

Abu Humaira said...

MsAwin, UZAR ada cara dia. And I do really respect him because of that.

Tuan Aidid pun ada cara dia. Me personally, prefer cara UZAR.

But, the thing is, blog Tuan Aidid ni ada capaian yang tidak dijangkau oleh UZAR. Its true, some of the words are too sensitive to read. But then, he doesn't speak nonsense, all facts and it is purely out of his concerns of his fellow malays, and religion. Cara tulis, gaya bahasa, itu semua teknikaliti yang boleh diperbaiki insyaAllah.

Awak cakap ikan bilis? AC, Jason KOK, KhairolR itu semua bapak paus tau tak.

p/s: lesson learnt. If you want to do a good deed, do it right all the way. Sometimes, orang bukan tolak apa kita cakap, tetapi tolak kita sebab cara kita cakap. But then, tuan Aidid bagi saya sudah banyak berjasa. Kesalahan kesalahannya tidak menafikan segala kebaikan yang telah dia buat. Semoga segala masa, tenaga, kajian dan pengorbanan tuan Aidid Allah ganjarkan dengan rahmatNya dan keindahan bernaung di bawah ajaran RasulNya.

Wallahua'lam.

ach van diel said...

Semua,

Jangan risau. clown-clown tu pasti datang. Dulu clown ACmang, pastu fendy1249635, ni she-male MsAwin lak. Kita layan je. By the way Semua, aku suka ko punya Superman profile photo.

Macam The Justice League la pulak.

MsAwin said...

I'm back....haha...gi makan jap td...hehe...
Aku ade semak forum CG, dorang kata top leader Monavie di Malaysia adalah Melayu Afghan..bukan hanya di Malaysia tapi Asia Tenggara...seorang Muslim...Muslim pertama achieve Black Diamond di Asia Tenggara...bukan ChaYaNunAlif...

Downline Muslim ni ramai Melayu...yang bestnya downline kepada Melayu ni ialah ChaYaNunAlif Singapore, Taiwan, Hong Kong dan Europe...

So, Melayu bodoh yang jadi kuli ChaYaNunAlif applicable hanya di MLM lain tapi tak applicable dengan Monavie...Monavie top leader di Asia Tenggara ialah Muslim dan dari group Melayu Muslim...

Rujukan: http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=140297&page=450

Usop Wheelchair said...

Dari semalam aku tunggu ayat macam ko ach van diel...thanks..ada gak yang pasan aku..baru la aku leh tido..hahaha..

akhirnya...aku dah x larat..(bukan aku ckp,MrBodo piang punya ayat ni..tapi dia xlarat nak taip..hahaha)..

cant wait the next entertainment...ermmm...

azwan said...

Apola hermaphrodite sekor ni.
Siap pegi makan dulu. hahahhahkhak! Wey apela nak bangge jilat bontot Dallin Larsen? Bace ni bingai..penat aku kopipes..

MonaVie CEO and founder Dallin Larsen was previously a senior executive with an MLM company that sold a similar juice product prior to being shut down by the FDA for illegal business practices. According to Newsweek correspondent Dokupil, Larsen, who was “a 20-year-veteran of the multi-level marketing industry", "left a senior post at another juice company in 2002, a year before the FDA destroyed the company's ‘bogus products’ that were being falsely promoted to treat ‘cancer, arthritis and attention deficit disorder’." The company in question, Dynamic Essentials, distributed an MLM juice product known as Royal Tongan Limu juice.According to the U.S. Federal Trade Commission Dynamic Essentials, from 2001 to 2003, had illegally advertised that Royal Tongan Limu ””was clinically proven to cure, prevent, or treat a range of diseases and disorders such as allergies, diabetes, cancer, and Alzheimer’s disease.”

Adui guling2 aku tgk post ko tu. hahaha bro-sis MsAwin, ko mmg badut 1st class. Kalah Fendy!

everything for bussiness said...

ms awin kenapelah ko jadi begini mcm mane pun ko berhujah ko xkan menang punya 1000000 vs 1 terimalah kenyataan

Manusia Lintah Melayu said...

@MsAuwin

truskan perjuangan murni mu itu, jgn gentar..
mereka TIDAH TAHU, apa yg anda SUDAH tahu..

Percayalah..
pada kebaikan acai beri.
acai beri adalah yg terbaeek dr sume produk MLM yg lain..

Berhujahlah.. cr lg FAKTA2 yg ader psl kebaikan acai beri itu. tunjukan SEMUA yg ader.
jgn mengalah MsAwin...

jgn DILAYAN komen2 yg x enak dr viewer/penyokong aidid tu..
jgn DILAYAN bahaser2 yg menyakitkan hati.. itu bkn FAKTAnyer..

jgn risau la psl aidid tu.. dia nobody..
dia xpenah kuar tv3,tv2,tv1, tv4,tv9, tv8, sokkabar, makalah pun xder kuar..
press statement pun xder..
xkan itu pun dah cuak..

jgn undur MsAwin.. truskan usahamu itu..

go.. MsAwin go..

P/S : biji acai beri ada kena mengena ngan porn ker? ade ker?

Usop Wheelchair said...

ooo..tadi gie beli bawang yang bini ko suruh,pastu makan nasi lemak bungkus jup yer..sebab lapa sgt,xbleh tggu bini masak dah..

ecehhh..refer kat CG forum jer..hehe..cam lahanat jer..

layan je lahhh...(topik menda la plak ni..)

azwan said...

Hui ada pemberi semangat.
Ko nak buat kelas MLM kat sini gak ke. Wei jgn cakap byk, meh tulis point ko gak. ade telur..meh berdebat.

"truskan usahamu itu"...hak hak hak hak! muahkhahhakkahahhkhahhahaha!

Usop Wheelchair said...

Manusia Lintah <- mcm di create oleh someone yang sokong aidid,just create one identiti konon2 support MsVavie..utk kasik semangat and panaskan lagi keadaan coz sian tgk msvavie cam nak blah je dah..hehe..good2..wateva la..haha

east8071 said...

laaa.... dia mai lagi,ish,ish,ish....memang bebal betullah mamat sekor ni..

MsAwin said...

Azwan,

aku bukan taknak lawan hujah bodo ko...actually, ko buat character assasination terhadap Dallin Larsen...

Mark Zuckerberg yg mengasaskan Facebook tu banyak jugak lawsuits..

- ConnectU
- Paul Ceglia

Tapi korang semua guna jugak Facebook. So, double standard ke ape? Erk jap...nanti korang kate facebook ni free pulak ek...

Jangan lembap la...yang ko timbulkan isu Monavie kena saman tu adalah tanda Monavie Sucks, kenapa Facebook kena saman tak jadi benda yang sama!

Pasal korang semua guna slogan 'matlamat menghalalkan cara'...by hook or by crook, mesti kita hentam semua...

Azwan, bila ko nak lancarkan produk biossimilar tu...aku nak jadi agent ah...compensation plan macamane...leh wat group sales tak?

Usop Wheelchair said...

Topik ke lapanbelasratus : Facebook(MLM ke?)!

Alan said...

Apa la bengap sangat SHEMALE MsAwin ni..
Compare lawsuits Monavavie dgn Facebook pulak..
Yenadey.. paham ke tak paham ni?
- Monavavie kena saman pasal apa?
- Yang Mark Zuckerberg tu kena saman pasal apa?
BEBAL tak boleh diajar dah ni...

everything for bussiness said...

dah putar lagi monavie =pergi facebook lak pastu gi mane lak ni

LittleLady said...

dear frens,

udah2 le tu. takde gunanya berbalah dgn tin kosong.. bunyi je kuat tp tade isinya.. makin dilayan makin menjadi2. kekurangan kasih sayang la tu.. hee...

p/s: .. was a silent reader..

azwan said...

MsAwin She-male,

Satu, aku takde account facebook. For what? Dua..character assassination kepala hotak ko. Tu reality mamat mormon tu buat. ko tak reti baca ke bai? skang ko nak hentam wikipedia plak? Oh yes...aku ade konspirasi dgn wikipedia? what the fuck?

You are just another loser man-girl. facebook just a medium..terpulang ko nak translate kegunaan facebook utk apa. Mark Zuckerberg is a jewish yg mengasaskan social network yg melebihi 500 million users skang ni. nothing to do with things like MLM.

Dallin Larsen buat benda yg sama mcm kes Royal Tongan Limu. Bodoh ko tak paham bahase. tu aku cakap IQ ko ni is a big question mark. skang ko nak jilat bontot dia, backing dia mcm sial. tu aku cakap org mcm ko ni patut kena sepak je.

Hhahahah aku tak main permainan bdk2 mcm MLM ni. Ni semua keja2 taraf IQ ko je. compensation plan..hahahaha bodosnye budak.

Usop Wheelchair said...

hahaha..silent reader suma xtahan dah..kalau ada depan2..byk makan pelempang mr.bodo piang nie..haha..

azwan said...

Amik ni dari wikipedia. Ko gaduh la Jimmy Wales, founder wikipedia. Cipan punya budak. masuk darjah 5 balik la.

Dey..bace setiap satu perkataan la puki. otak letak mana dey..tu alkafirun tahap lahanat. yg ko beria sgt nak jilat bontot dia. sial punya she-male.

"MonaVie CEO and founder Dallin Larsen was previously a senior executive with an MLM company that sold a similar juice product prior to being shut down by the FDA for illegal business practices. According to Newsweek correspondent Dokupil, Larsen, who was “a 20-year-veteran of the multi-level marketing industry", "left a senior post at another juice company in 2002, a year before the FDA destroyed the company's ‘bogus products’ that were being falsely promoted to treat ‘cancer, arthritis and attention deficit disorder’." The company in question, Dynamic Essentials, distributed an MLM juice product known as Royal Tongan Limu juice.According to the U.S. Federal Trade Commission Dynamic Essentials, from 2001 to 2003, had illegally advertised that Royal Tongan Limu ””was clinically proven to cure, prevent, or treat a range of diseases and disorders such as allergies, diabetes, cancer, and Alzheimer’s disease.”

LittleLady said...

semua,
tu le pasal. mana tahan dgr dia merepek2. mmg dia sudah di zombie kan oleh monavavie. tak leh nak buat apa dah..

err.. si azwan yg selama ni komen kenmain supan pun boleh jd kureng supan.. hee.. tahap kebengapan mSawan ni mmg menaikkan darah org ramai je.

Manusia Lintah Melayu said...

mmg x thn dah pun.. prangai mcm cibai..
bak kata @Azie_Jamaludin-insult repellent
tp "entertainment" punyer psl.. lyn.. zass...

lantak ko la cibai.. ko nak mampus ngan monawe.. ko punyer pasal..

bro & sis,
saya BUKAN MsAwin .. aka monawe aka binawe..

P/S: entry terbaek.. meeska-mooska-mickey-mouse - i like

azwan said...

hah! tau takpe..

melati ko baru hidup ke. ko tak tau camne teruknya MLM dah jatuhkan Melayu. aku tgk dgn mate aku sendiri! aku rase mcm nak tempeleng sorang2 bdk MLM. no mercy with MLMers! Rosak org mcm she-male ni, bagi tau elok2 pun takkan lut punya..elok dilempang shj.

hahahahah i luv fruitful discussion. but not with she-male.

Bomoh Hujan said...

MsAwin.putar lagi hahahahaahaha ape kene ngan pesbuk plak nih hahahahahahahahaha.....putar jangan x putar..memang bahan la....si bengap...berry achai abis ka??? amik berry ah meng plak... xpun berry ah long ka wakakakaka...ni ler...

Bomoh Hujan said...

MsAwin=zombi
MsAwin=zomba!!!! keh keh keh keh

Manusia Lintah Melayu said...

@Bomoh Hujan

black berry pun bole... hahaha..

MsAwin said...

" ....to cure, prevent, or treat a range of diseases and disorders ..."

Ni lah ayat FDA tak bagi ni...sebab syarikat Chemicals & Drugs nak conquer market Healthcare melalui FDA.

Tak paham2 korang bab ni...Sekarang ni syarikat2 nutritional di US sedang lobby supaya clause ni dihapuskan...Ko tunggu je lah satu masa ni...benda ni sedang dilakukan...

Dulu kat hospital Malaysia pun takleh masuk food supplements macam ni tapi sekarang motion untuk regularize benda ni sedang bergerak.

Kalau tak silap aku, sesetengah private hospital dah ada masukkan food supplement semasa rawatan...

Tapi kementerian bising pulak sebab bill jadi tinggi...tapi kalau study betul bab monopoly FDA ni, korang boleh expect la tindakan kementerian tu sebab syarikat chemicals and drugs dah takleh cari makan...brape kali aku nak ulang da...tak paham2 korang ni...

Tanye Pak cik Google la...

Anonymous said...

azwan,

aah lah hilang lah seri blog ni tanpa salam di awal kata dan TQ di akhir kata. tapi memang msawin ni bukan kategori manusia kot

*silent reader too*

cek chun said...

kahkahkahkah
i'm enjoying d show nih.
go ms awin go..

suka pulak aku tengok kepiangan hg nih
laila, kopok leko dah habih nih..
bak mai sket popkon


semua ni niaga kah?
aku kenai tang sound efect tu jer
dusyummm
kahkahkah

katakbiru said...

tok moh,
jangan lupa mintak acai beri kat MsAwin utk cure kencing manis tok moh tu.. ekekeke ;p

aku pon silent reader yg dah x tahan tgk komen she-male ni.huh. dah lenguh pipi gelak wei.

MsAwin said...

Azwan,

Actually wikipedia tu dua-dua ada. Kes Dallin Larsen pun ada, kes Mark Zuckerberg pun ada.

Opps...satu lagi aku nak letak isu...

Monavie namakan teknik marketing mereka Relationship Marketing bukan MLM...kui kui kui...

Lu gila jap gi azwan...sebab lu nampak cam tak leh nak lari dari nak reply post aku...hahaha...

Unknown said...

alaahai msawin.. mostly org yg bace blog aidid ni ade good education and bole beza frm right and wrong.

xkesahla die mencarut bagai langit nk runtuh pon, but his points of arguments and facts are clearly presented and bukan putar alam mcm statements ko. Kejap defend buah acai, kejap defend business plan monbavie, kejap defend journal, kejap ade vagina, kejap ade buah pelir la plak?

mcmane org nk support ko nyer cause? ur points are just merely to assassinate aidid nyer credibility je pon, bukan ko nk btol2 tegakkan stand ko abt monbaviie's status as a credible alternative supplementary to conventional medicine pon?

we do not worship him, we just LOVE the alternative hard-as-nails approach he is presenting us abt the bullsh1t MLM scammers are bringing on our fellow malay community.

Tak semua internet goers especially malay kids yang anggap diri meke2 'savvy' slalu drop by UZAR's page for info abt MLM, etc. like abu humaira said, aidid has able reach a certain group of malay intellect community that UZAR could never reach. And more or so to say, info from UZAR's blog can complement Aidid's cause against MLM scammers. Perjuangan same, but different approach. Ape la kesah sgt carut marut tu (dosa tanggung sendiri beb, kubur lain2) if compared to how much aidid has done to strengthen our malay youth's knowledge to avoid these MLM-scam-vulture-zombies..? Serious sejak aidid buat blog ni and kecoh2 around the net, aku dh xpernah lagi dpt tag gambar 'KIPAS DUIT' ngan 'POSER BMW' kat wall fesbook aku dah.

We dont need to naik turun tangga opis authority and go thru all those bureaucratic BS nak so called stop MLM as a whole dlm malaysia ni. Asal dpt spread the cause (and hell, its spreading like wildfire! woot!) to our malay youth and help tutup future prospects lahanat MLM scammers ni pon dah bole kire a big victory even without govt. nyer intervention beb! and that is what Aidid is gunning for! subversive, yes, but effective!

yg pasal invade personal page org n spam psl anti-mlm tu are mostly individual actions. Mmg mostly yg invade personal page org MLMers tu came from here, but that is their beef with the MLMers involved, bukan sbb blog aidid ni yg turunkan wahyu (sbb ko kate page ni mcm kitab and kitorg anggap aidid ni nabi, wth?!) suro attack page org.

Ape2 pon, aku ttp akan follow blog ni, not religiously, but vigorously sbb aku anggap Aidid ni cam revolutionist yg mampu ubah pemikiran malay youth with a funny, critical, knowledgeable, and violent take on bringing down the BANHAMMER towards these MLM fkrs!

manede revolution berjaya without violence bhai?! so carry on aidid! Stay Vigilant!

P/s: aku rase MsAwinTingTong ni bukan 1 person la.. sbb point and argument die cam xconsistent, kejap bunyi cam educated, kejap bunyi cam lahanat MLM tegar, kejap cam pondan, kejap cam dak skola xabes blaja.. ntahle~

azwan said...

Hoi she-male,

Ko kalau bukan dalam bidang pharma tak payah cakap byk la. bukan ayat " ....to cure, prevent, or treat a range of diseases and disorders ..." la bingai. perkataan keramat yg MLM sentiasa tak dapat buat ialah CLINICALLY PROVEN. Ni la proses yg sentiasa bahlol MLM macam ko ni nak elak buat. ada paham? ko nampak tak skang beza level aku dgn ko?

benda2 camni aku tak payah google. tips of finger aku. supplement mmgla bagi, ko tgk la kat Klinik Kesihatan cukup. Food supplement? aku kehenye yeop. ko skolah tak? bagi mkn kucing ke?

bil tinggi puki ko. kalau clinically proven, mmg bagus kementerian terus masuk dalam blue book la sial. harga different issues. mahal lain cerita.

ko nampak tak level ko skang? ko takde knowledge, ko main belasah je pk. bdk mcm ko patut kena lempang, seligi.

to silent readers..don't worry u guys i am always on track. just dealing with this stupid shit is kind of fun even though org lain dah ngantuk..hehehe

Usop Wheelchair said...

Me is NIAGA.

haha...Relationship Marketing..ini pun dia kena kencing xpasan..haha..lawak bodoh piang..

sirap aku jual org dah xbaper suka...aku pekatkan skit...campur oren..jadi SIREn..ayor org kawen...xdela org pasan sirap aku yang asal..haha..untung2 ada gak dak bodoh piang beli sirap aku..DUSHUUUMMM!(sound efek tamil movie)

azwan said...

Hhahaha ko tgk la sincere opinion dari bdk fazz. respek lu dikk..

Aku suggest tukar Relationship Marketing kepada SMM - She Male Marketing. Ko boleh jual dua2 jantina ko at the same time. Ada beza?

Aku mmg suka layan she-male, hahaha..sbb ko ni jadi bahan kat sini.

Usop Wheelchair said...

Reminder : MsAwanVavie hanyalah seorang yang tidak berpuashati dgn adanya blog pendedahan bisnes lahanat2 yang menjanjikan kekayaan dunia dan menganiaya orang lain.MsAwanVavie hanyalah seorg dumbass.

Cadangan : Utk reply posting MsAwanVavie,watever dia posting please send back "WHATEVER!! MLM SUXX!!YOU SUXX"..then baru dia paham..haha!

WHATEVER!! MLM SUXX!! YOU SUXX!!

osip said...

hall of fame yang die mengamuk meraban tu kat mane weh? tak tau pon..

nadya said...

mlm sux

haidir neeza said...

MsAwin...ko buat jus monaive guna buah khuldi lak la maybe lum ada sciencetific research lg psl buah ni..btw jus buah aku lg power..leh wt mahluk yg ber IQ & EQ tinggi dengan izin Allah..xde pun aku buat MLM ngn jus ni..ahahaha

adamzul said...

First time comment kat sini.

Aku kesian tengok cik msAwin ni. Bebal sangat apehal ni, pastu putar alam.. adoiyaii. Kesian weh, kesian.

Unknown said...

Aku nampak MsAwin cuba nak buat character assassination atau nak membunuh credibility Aidid. Bila orang hilang credibility terhadap Aidid dan mula tinggalkan blog ini, misi dia tercapai. Tak semudah itu.

Kau bagi hujah fakta macam mana pun, dia akan cuba lawan dan cuba buktikan yang Aidid try to Spin, Aidid tak jujur, Aidid this.. Aidid that.. Aidid guna fakta ambil dari jurnal itu dia pertikaikan jurnal itu dan macam2 lagi lah.. Jadi.. tujuan dia nak buat orang hilang kepercayaan pada Aidid. Mungkin ada orang terdekat dengan dia yang telah dimalukan, lalu dia bertekad untuk membalas dendam. Dendam yang tidak disokong oleh kebanyakan pembaca blog Aidid, tapi disokong oleh pembaca senyap yang anti Aidid. Pembaca senyap anti Aidid tak ramai yang bersuara, atau menunjukkan sokongan, sebab tahu, it'll be a suicide move kalau terus bertarung di sini. Tambahan pula nak komen kena register dulu atau guna google akaun, lagi la tak sanggup nak dedahkan identiti, walaupun guna akaun palsu.

Aku jangkakan, walau Aidid beralih ke topik lain, dia akan terus stalk blog ni dan akan cari point untuk menunjukkan Aidid salah. Ada Aidid kesah? Go Aidid!!

Abgcengkih said...

Dari jus monaPendi , prefer air zam-zam.
Dari Buah Acai beri ,prefer buah korma.


Dari percaya membuta tuli , prefer "Lu pikir la sendiri"

Alang alang meredah semak, biar bungkas sarang biawak

Izzat said...

http://www.blogger.com/profile/06530929348639512343

adakah ini orang yang cuba mencari pasal dengan aidid?
nama sama & tujuan blog pun sama (menjual tudung bla bla bla) so... andai salah, jangan marah ek. hahah

kiko said...

MsAwin, ko sebenornye da malu kan..kan2? Tu yang ko merapu sana sini tu... Ko da tak tau nak borak ape lagi da..kan? hahaha... Ok la ko pegi la jual jus mengarut tu, kang jatuh plak sales ko bulan ni asik layan internet je..Okla ceni.. fakta2 magic ko tu kitorang akan buat rujukan seterusnya. Rujukan dalam jamban buat gelak2.. wahaha...

artiqah said...

MsAwin:
"Fahmi, cuba lu maki aidid sebab malukan orang di Hall of Fame! Dalam Islam takde, Pendidikan Moral pun takde ajar buat macam ni.."
----> dalam islam pun xde ajar kita jadi penipu! lol....aku x rasa aidid ni memalukan org...drg yg mintak dimalukan....kau ni x taw hujung pangkal citer ni...kesian

*silent reader yg dah x bleh blah hujah2 MsAwin*

Fahmi said...

MsAwin said...
" ....to cure, prevent, or treat a range of diseases and disorders ..."

Ni lah ayat FDA tak bagi ni...sebab syarikat Chemicals & Drugs nak conquer market Healthcare melalui FDA.

Tak paham2 korang bab ni...Sekarang ni syarikat2 nutritional di US sedang lobby supaya clause ni dihapuskan...Ko tunggu je lah satu masa ni...benda ni sedang dilakukan...

Dulu kat hospital Malaysia pun takleh masuk food supplements macam ni tapi sekarang motion untuk regularize benda ni sedang bergerak.

Kalau tak silap aku, sesetengah private hospital dah ada masukkan food supplement semasa rawatan...

Tapi kementerian bising pulak sebab bill jadi tinggi...tapi kalau study betul bab monopoly FDA ni, korang boleh expect la tindakan kementerian tu sebab syarikat chemicals and drugs dah takleh cari makan...brape kali aku nak ulang da...tak paham2 korang ni...
................................................

You ni (ceh, you) keje kat spital ke kak/bang? Kat spital tu, salah satu keje saya beli ubat. Motion untuk food supplement? X penah dengar pun? Kak/bang, daripada masukkan supplement beratus2 ringgit sebotol baik lagi beli bende lain yang CLINICALLY PROVEN bagi benefit kat patient. Paham?

jangan_kacau said...

Hm, panjangnya berdebat.

Sorry if this is out of topic... asyik nampak anthocyanin I've harnessed the power of Wikipedia. So, scroll, scroll, sampai http://en.wikipedia.org/wiki/Anthocyanin#Potential_food_value

Bahagian ni nampak menarik:

As interpreted by the Linus Pauling Institute and European Food Safety Authority, dietary anthocyanins and other flavonoids have little or no direct antioxidant food value following digestion.[23][24][25]

Mungkin boleh diterjemah jadi:
Penafsiran Institut Linus Pauling dan Lembaga Keselamatan Makanan Eropah, antosianin dan flavonoid-flavonoid lain yang boleh diperoleh daripada pemakanan mempunyai nilai makanan yang sedikit atau tiada langsung selepas proses pencernaan.

Unlike controlled test tube conditions, the fate of anthocyanins in vivo shows they are poorly conserved (less than 5%), with most of what is absorbed existing as chemically-modified metabolites which become rapidly excreted.[26]

Tidak seperti ujian kawalan, ujian in vivo antosianin menunjukkan bahawa bahan kimia ini disimpan tidak begitu lama [dalam badan rasanya]. Kebanyakan bahan ini yang telah diserap telah menjadi bahan metabolit [bahan kimia selepas proses metabolisme] secara kimia yang dikumuhkan secepat mungkin [dari badan].

Rujukan yang diguna editor Wikipedia:
[23] Lotito SB, Frei B (2006). "Consumption of flavonoid-rich foods and increased plasma antioxidant capacity in humans: cause, consequence, or epiphenomenon?". Free Radic. Biol. Med. 41 (12): 1727–46. doi:10.1016/j.freeradbiomed.2006.04.033. PMID 17157175.
[24] Williams RJ, Spencer JP, Rice-Evans C (April 2004). "Flavonoids: antioxidants or signalling molecules?". Free Radical Biology & Medicine 36 (7): 838–49. doi:10.1016/j.freeradbiomed.2004.01.001. PMID 15019969.
[25] Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to various food(s)/food constituent(s) and protection of cells from premature aging, antioxidant activity, antioxidant content and antioxidant properties, and protection of DNA, proteins and lipids from oxidative damage pursuant to Article 13(1) of Regulation (EC) No 1924/20061, EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA)2, 3 European Food Safety Authority (EFSA), Parma, Italy, EFSA Journal 2010; 8(2):1489
[26] "Studies force new view on biology of flavonoids", by David Stauth, EurekAlert!. Adapted from a news release issued by Oregon State University

This is an interesting part.

Kenapa perlunya anthocyanin ni byk2, sebab secara sunnatullahnya akan dikeluarkan balik dari badan? Dengan pertambahan lebih banyak kepekatannya, mcm tu juga kesannya. Takkan berubah. (in my opinion) That many RM is drained down the toilet bowl in the end. Mungkin ada tindakbalas lain dalam biokimia tapi, sorry to say, I don't have the knowledge on this. Please do enlighten me.

If someone's going to say that "Duh, Wikipedia tak boleh pakai la, noob"...

Habis tu kenapa beratus-ratus orang yang menyumbang dalam artikel ni (mahupun Wikipedia) tak terasa nak padam ayat tu sekiranya pernyataan itu tidak benar?

Azrul said...

Boring lak layan mzawin nie..
Hiburan xmengembangkan minda lnsung.

Jadik cam lebah.. g maner² pn ttp p carik madu..
Jgn jadik cam lalat.. g maner² pn akn ttp carik ------

Abdul Halim said...

MsKawin..or whatsoever orr whatdehelicopter is she or he...

Back to basic, kita kat sini bincang pasal MLM. Tak kira dari segi produknya, marketing plan atau isu halal haramnya. Yang ko melalut jauh ntah mana-mana tu kenape beb?

Secondly, aku tgk ko dah takde point nk defend monavie ko tu. So tak berani aku kata benda ni haram nak buat, ianya jatuh shubhah. Nabi ajar kita hendaklah tinggalkan yang shubhah sebabnya ianya sangat menghampiri kepada haram.

Thirdly, aku sangat pelik ko sgt mempertahankan saperkenama Darsen tu yang mmg dah terang2 kaki MLM yang tak sudah2 melompat ke sana kemari setup MLM baru bila MLM satu tu dah blown. So mmg terangan dia tu conman. Yang ko nak ikot jugak alkafirun tu sambil bermatian mempertahankan dia apahal?

Aku rasa ada baiknya ko buat bisnes lain. Bukan takde bisnes selain MLM ni yang boleh dibuat side income. Rasa aku blog ko yang separuh jalan tu can be a good start kalau ko nak bisnes.

Takyah la ikut malaun kafirun yang buat bisnes shubhah ni. Dahla kena maki kat sini, duitnya pun tak tahu halal ke haramnya, nak head junting lagi, nak saiko orang supaya join and the worse case bila sampai ketepuan the company will blown. Darsen tak hal beb. Dia dah cukup duit nak setup MLM lain. KO? ada cukup duit? Kalau dah blown masa tu ko dah tahap jutawan ker? Aku sangat sokong ko continue buat tudung tu. Its a very potential and good bisnes.

p/s: yeay..aku tak mencarut..

Anonymous said...

Meh aku tepek sket komen fazz yang buat aku ketawa berdekah2 geguling atas katil pepagi buter ni.

@fazz , lu memang o-sem!

" P/s: aku rase MsAwinTingTong ni bukan 1 person la.. sbb point and argument die cam xconsistent, kejap bunyi cam educated, kejap bunyi cam lahanat MLM tegar, kejap cam pondan, kejap cam dak skola xabes blaja.. ntahle~"

Hell`s Angel said...

hoh... aku sibuk dok mengira BQ semalaman dah terlepas bas banyak trip ni....

MsAwin tanya... "Ko tak malu ke kalau anak kau dimalukan dalam Hall of Shame Aidid?"

Jawapan aku (walaupun soklan tu tak ditanyakan kat aku):

Aidid tolong bubuh banyak sikit... aku malu la anak aku dok jual MLM... bagi dia insaf...

Sebab aku ada anak dan aku takmau anak2 aku terjebak dalam bisnes haram jadah camtu..

Hell`s Angel said...

acai berry???????? weh.... pokok getah pun dulu tumbuh liar kat amazon la dey beratus tahun dulu orang dah komersilkan.. kalau dah menatang acai berry tu baguuuuuuihhhhh sangat mesti orang dah research teknik penanaman dia la ngok...

Wild animal pun orang buleh beranakkan kat zoo inikan pulak tumbuhan... bebal...

Conclusionnya MsAwin ni tak puaih hati kat Aidid ja pasai katanya aidid ni misleading dan suka memalukan orang kat wall of shame..

Wei Aidid pun manusia la.. Of course la akan ada salah silap... Tapi kalau yang salah 10% yang betul 90% ujian kat sekolah pun cikgu bagi A tak bagi F tapi kalau dah sebaliknya memang dapat F

Point hang tu ada jugak yang betui MsAwin tapi masuk kategori F la 10% je betui

Elyaz said...

bertenang...aidid, and follower, buat benda baik memang macam ni, nak buat macam mana, (budak MLM)ni dah buat loan, dah beli mercedes, bmw, estima alphard, semua ni kena bayar....

mana nak dapat bayar kalau dah susah cari downline, saya bagi masa 1 tahun. 2012 hahaha. diorang mungkin leh servive sekarang tapi tak mungkin 5 tahun lagi boleh bertahan, sebab orang sekarang celik IT, habis2 tak MLM akan jadi macam skim gores dan menang! hahaha tahniah aidid, usaha anda makin berhasil sekarang, sebarkan2 link aidid ni :)

Anonymous said...

http://awinonlinestore.blogspot.com/
http://awinstore.blogspot.com/

anda nak beli tudung?
sila contact dengan si penjual

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 381   Newer› Newest»