And so it is...

Wednesday, February 2, 2011

VIPOnline Club - Satu Lagik Skim Piramid Untuk Anak Melayu Bodo-Piang!




Itu petikan komen pengunjung blog daripada topik Score A hari tu - ada anak sapa ntah datang singgah sini nak menunjukkan sifat kebingaiannya yang begitu menyerlah. Kesungguhannya untuk mempertahankan reputasi Jason Kok sebagai seorang mastermind MLM yang sangat menyayangi anak-anak Melayu, memang perlu dipuji - macam kita perlu memuji tinggi karisma si mat rempit peragut handbag. Tu la dia nya pun... ada jugak rasa nak menangis aku memikirkan pengorbanan Jason Kok dalam meningkatkan IQ anak Melayu sekarang dengan adanya pakej e-learning Score A yang mahal nak mampos tu, dan yang dijual dengan kaedah binari skim piramid, dan yang disukai ramai oleh peniaga-peniaga sistem head-hunting binari yang rata-ratanya orang Melayu. Yeay! Go go Jason Kok! Aku rasa korang elok buat la petisyen cepat sket, mintak mana-mana Sultan kasi anugerah Dato' kat chayanunalip lintah-darat tu atas jasanya yang hebat tak terhingga dalam meningkatkan daya saing orang Melayu dalam ilmu mengencing sesama Melayu.

Aku selalu jumpa anak Melayu yang bingai. In my line of work and in my kind of hobby (you know writing this blog keparat), you're bound to see lots of bingai kids. Eleeh... korang pun kengkadang mesti ada jumpa jugak bebudak Melayu bingai yang sepaling bingai yang ada wujud kat muka-bumi ni. Aku selalu jumpa beb, siyes! Sesetengah budak Melayu ni memang sengap mangkok-hayon macam haram-jadah! Aku kasi contoh kat bawah ni. Korang bayangkan senarionya gini: sorang mat rempit peragut handbag, tegur sorang mat rempit peragut handbag yang sekor lagi, supaya jangan la kacau dia cari rezeki kat Jalan Chow Kit (kasi contoh aje). Jadi mat rempit ni pun, dengan nada yang marah bercampur sedih, menegur mat rempit yang sekor lagi, "please la bro - ko jangan la kacau periuk nasi aku. Nanti Allah marah", katanya. Memang macam sengap-bingai haram-jadah dey!



HAHAHAHA! Wadefaaaaaak? Satu bahalol budak Meleis (sapa punya istilah Meleis ni? Aku dah lupa la pulak), yang bodo-piang yang buat satu skim piramid cikai/cibai (VIPOnline), kasi kempen pada bebudak Melayu lain untuk boikot satu lagi skim piramid bingai (Emall). Dontcha just love mat rempits? Woohoohoo! Memang dah sasau gilbab betol bebudak Melayu sekarang. Satu golongan penyamun kasi sabotaj satu golongan penyamun lain. Hebat sungguh ya amat - elok kasi humban aje bebudak tu beramai-ramai masuk lubang jamban yang penuh taik, lepas tu timbus hidup-hidup. Yeay! Everybody happy! We aim to please.


http://www.viponlineclub.com/

VIPOnline.com - VIP your lifestyle jadi lanun dengan segera dik oi. Kebanyakannya yang join VOC ni pun bebudak muda Melayu jugak. Dia orang ni kecik-kecik lagi dah bercita-cita nak jadi anak dajjal, tua sket nanti mahu jadi setan terus. Berbangga betul emak-bapak dengan anak-anak sebegini. Korang tengok gambar kat atas, VIPonline ni memang sebijik macam Emall, tempat letak iklan maya - tapi macam la bendanya misteri sangat. Ad space tu topengnya aje, yang penting skim piramid kat belakangnya tu. Cuma, yang kelakarnya menatang ni, korang tengok kat atas tu - VIPOnline ni adalah tempat mengiklankan banyak skim piramid yang lain-lain jugak - hahaha! Skim piramid yang bantu skim piramid dan MLM lain untuk di promo kat penggemar-penggemar skim piramid di kalangan orang Meleis. Kategori perniagaan kegemaran anak-anak Melayu yang tamakkan duit orang lain, dan asalnya mereka ni tak dapat ajaran agama yang cukup daripada emak-bapak yang cikai dan guru-guru yang main fesbuk masa mengajar. Uik! iye ke dol? Mana ada fesbuk 10-20 tahun dolu? Mungkin main Warcraft kut? Atau pun bebudak Melayu nye tu yang memang bingai dari sejak azali lagi, dan memang tak boleh di rescue dah... takleh lagik nak tolong doh!



Korang baca tu kat dalam gambar kat atas ni. Dah clear promosi perniagaan VOC ni diwar-warkan dengan ada perkataan "unlimited money machine scheme". Pehal la bebudak Melayu ni benak nak mampos? Tak kan sikit bahasa omputeh pun tak faham maksudnya? Dan bebudak Melayu yang join tu pulak masing-masing deny ianya skim piramid? Aku serius ni - benda denial ni memang berlaku pada sapa-sapa aje yang join VOC (dan MLM-skim piramid apa saja sebenarnya). Korang pegi la try-test-cuba-tengok dan tanya pada yang dah join. Walau pun kat plan pemasaran ada komisen sampai level 7 tu ha... hahahaha! Kalau sampai level 7 kat bawah yang join masih lagi dapat komisen - yes that, hey retarded boy, hey useless girl - is a pyramid-scheme. Dengan joining fee sebanyak USD40, atau RM120 sahaja, sapa-sapa yang join boleh menjana unlimited profit. USD40 tu jugak menyatakan pada kita bahawa asalnya benda ni datang daripada US, meaning skim ini memang buatan alkafirun bulat-bulat. Macam skim piramid yang bersepah semua tu, si alkafirun mahukan si muslim buat apa yang dia orang buat untuk dapatkan duit orang lain dengan kencing berlari. Manyak boleh dapat duit wei, janji cari aje la downline yang sama Meleis dan sama dungu manyak-manyak. Sempoi!




Memang sempoi sapa-sapa yang nak join VIPONLINECLUB neh. Daftar diri, dan sedekahlah dengan ikhlas duit RM120 anda pada upline, dan anda akan diberi hak untuk mengencing orang lain yang join kat bawah. Buat keje yang sama perangai macam penyangak si mat rempit upline tu semua. Dan jangan pulak lupa cari 4 orang Meleis yang lain untuk join ko kat bawah. Kalau tak cari, ko dapat zero - dan of course, bau hancing.


Sistem nya sempoi jek, sebijik macam Infinity Downline/Loginfb100hengget dan lain-lain skim piramid yang berkeliaran jadi hidangan anak Melayu yang tak beragama. Hanya cari 4 downline minimum, yang mana 4 tu kena cari pulak 16, 64, 256, 1024, 4096... 16 billion. Kalau korang tengok gambar promosi kat atas tu pun (siri eksponential gandaan 8 tu ha - gilabab!) dah nampak clear ianya skim piramid. Soalan sebenarnya bukanlah sama ada VOC ni skim piramid ke tidak, tetapi soalan yang lebih utama yang pernah terpancut daripada otak aku ni, adakah memang ramai betul anak Melayu yang sengap dan bingai yang bahalol nak mampos tak faham matematik dan tak kesah halal-haram rezeki buat keje kejadah ni. Memang takde guidance daripada emak-bapak pasal mencari rezeki yang berkat ke apa?

 
Kalau ada yang rasa nak survey segolongan bebudak Meleis kat facebook yang bergelumang dengan skim piramid VOC haram-jadah ni, silakan jengok kat facebook group kat atas tu. Sekor-sekor nama masing-masing ada Muhammad, ada Farizal, ada Nurul, ada Sepol, ada Pandir dan ada Lampir... dan banyak lagi lah. Bunyi nama masing-masing ada iras bunyi nama orang Islam gitu. Sebagai seorang muslim, memang membanggakan sungguh beb.

 
Aku buat flyers kat atas ni untuk SayNoToMLM version 1. That was a long time ago. Pada mulanya aku dengar pasal VIPONLINE ni dolu-dolu, aku rasa sebab aku pernah terserempak dengan promosi sorang awekz yang baru menses kat atas tu, ntah kat wall sapa ntah - aku pun dah lupa. Wall minah ni sentiasa open, hinggalah ke hari ini (cuma minah ni ntah buat ntah tidak VOC ni lagik... nampak gaya buat i-network dan ABSmartade.com pulak dah. Memang kemaruk sungguh makan duit haram skim piramid mala'un meleis yang ni). Bukan apa sebab aku ingat minahnya - promosi kelentongan budak ni memang hebat, dan dia tanpa segan-silu cerita benda yang sama macam kat atas tu, setiap hari kat wall dia. Every single day man! Hari ni dapat RM400, esok RM400, lusa RM400... 13 hari lepas tu RM400. Kejadahnya macam dia ingat orang yang baca bahalol macam dia, senang sangat ke manusia lain nak dikelentong dik? Sampai kawan dalam fren-list sendiri pun nampak macam dah melenting dibuatnya. Kalau ada korang yang berminat nak survey atau nak berkenalan dengan budaknya yang suka posing dengan mengipas duit dan jugak suka menunjuk jumlah duit dalam akaun siap dengan gambar skrin ATM, silakan jengok ke sini - Mya Qaisara Bebal Jadian. Macam-macam songeh minahnya tunjukkan kelentongan buta-butanya tu kat fren-list dia yang hampir max-out 5000. But most people with a sound mind would know she's just lying like nobody's business through her padded-bra. Sengap-bingai 1st class jugak ni.

 



Anyway, korang faham tak kenapa yahudi tu banyak yang kaya-raya sejak zaman-berzaman? Secara amnya, dia orang tu tak kesah mana duit rezeki dia orang datang. But, that is too narrow an explanation. Bendanya macam ni lebih-kurang. Sejak 3,500 tahun, yahudi menganggap bahawa kaum dia orang tu special - God's chosen people. Jadi mentaliti kaum yahudi ni adalah jenis superiority-complex yang menebal, dan walau pun banyak isu lain yang boleh dibincangkan, dalam konteks topik aku kat blog ni, aku nak cerita satu area sahaja - duit. Oleh sebab dia orang ni menganggap mereka superior pada bangsa lain, dia orang tak kesah mengelentong, menipu dan melakukan riba' bagai nak rak terhadap kaum-kaum lain. Orang yahudi memang kesah tentang penipuan dalam perniagaan (jangan pulak kompius), cuma ulama'-ulama' Yahudi dah beribu tahun berpendapat bahawa riba', penipuan dan penganiayaan perniagaan itu HARUS dan digalakkan kalau orang yang terkena itu adalah bukan yahudi - "goyyim" istilahnya. Omputeh Kristian yang suka bersekongkong dengan Yahudi pulak terjemahkan goyyim itu sebagai "gentile". Goyyim maksudnya "cattle" - orang Yahudi menganggap non-yahudi macam kita ni semua dan sapa-sapa sahaja sebagai sekumpulan lembu, jadi dia orang HARUS buat sesuka-hati macam manusia buat kat lembu. Fahami apa yang berlaku kat Israel dah lebih 60 tahun dah, tengok kat Wall Street, tengok kat Hollywood, Las Vegas dan Atlantic City. Business, bank, media, perjudian, pornografi... kebanyakannya Yahudi pegang.

Anyway, Yahudi kan ada Taurat? Macam kita punya AlQuran, dia orang pun ada kitab, yang jugak digunakan oleh orang Kristian dalam bible - yang dipanggil sebagai Old Testament. Dalam Taurat (The Pentateuch) ada cakap tentang larangan begitu-begini, jangan menganiaya, jangan membunuh dan zina... tapi kalau sekali pandang, pehal Yahudi tu semua macam tak ikut pun kitab tu? Sebab dia orang tu semua lebih pentingkan kitab Talmudh - dan Talmudh ni 100 kali lebih detail dan panjang berbanding Taurat. Ianya kira koleksi pandangan ulama'-ulama' Yahudi sejak AD 70 selepas kemusnahan Jerusalem, yang merangkumi topik hukum-hakam, etika, philosophy, adat dan sejarah. Talmudh itu terbahagi kepada dua - Mishnah (Oral Law) dan Gemara (diskusi tentang Mishnah, dan Tanakh) - sapa yang minat isu ni study la sendiri. Daripada zaman Jerusalem sampai la sekarang, Talmudh tu yang jadi pegangan dia orang. Dan berbalik konteks topik aku ni, dalam Talmudh membenarkan Yahudi tu untuk swindle, kelentong dan riba' selagi mahu, except bukan pada kaum sendiri. Dan selepas lebih 2000 tahun terangkatnya Nabi Isa, kita semua tengah melihat hasil daripada ideologi dan pegangan hidup orang Yahudi dalam banyak aspek zaman moden ini. They are rich, they are manipulative, they are sasau... and they are hated too. 



Pehal aku tukar topik pasal Yahudi pulak neh? OK... mesej aku. Yahudi ni suka wang-ringgit dan suka mengelentong orang lain dan very manipulative - it goes with their culture. Tapi, seteruk-teruk Yahudi tu dengan riba' dan ketamakan harta-benda, dia orang jaga betul-betul supaya yang terkena aniaya dan kekayaan yang dia orang capai bukan datang daripada bangsa sendiri. Sekarang korang tengok banyak contoh dalam blog aku ni, dan korang tengok contoh yang ada dalam entry ni - kalau aku panggil bahalol yang buat MLM dan skim piramid ni semua YAHUDI... what an understatement man! Apa yang korang tengok sekarang yang berlaku dalam masyarakat Melayu adalah lebih teruk dan memalukan daripada sikap Yahudi tu ha. Bebudak Melayu ni telan duit haram-laknat daripada bangsa sendiri beb. At least Jason Kok pun smart gila - belasah orang Melayu dengan Score A dia. Tapi orang Melayu tu sendiri apa cer? Fucking assholes!




66 comments:

ainShahajar said...

baru bace komen score A tu.. budak2 yg mlm ni kebanyakkan nye tak reti tulis betol2..

ne tu sebutan dia ni kan?.. bongok.. ne..ne..geli aku.

hikari said...

camne lagi nk educate orang2 yg join skim2 cenggini eh? rata2 org melayu.. terbaru bond hj jasman pulak.. hibah hj nuar lah.. mcm lahanat! tu lagi la terang2 kena tipuuu..

Anonymous said...

aiseh,,,bwu nak 1st ;-D

ala, kuat ngencing je score A ni. Nyampah..
bek g kelas tusyen, lagi bagos.

Etzel said...

satu lagi ayat diorg suka guna
"hebat hey"
mcm haram jadah.. hebat2 tapi duk papa kedana camtu gak.. hebat pala otak depa

aku kosong said...

yeah bro.... caya la......muah2... ahaks.

fadwah said...

hmm nk nyebok gaks, sbnanyer dh sll bace blog ni tapi baru je jadi follower. Saya pun tak paham mcm mn dorg ni boleh percaya dengan cakap2 upline dorg yg konon2 da kaya raya tu..memang b***h!

Babunlaut-sama said...

awek cun tuhhh...... hahahaha

Xeno said...

"Has worked at BUSINESS WOMAN"

Really shows the IQ of that Mya Qaisara chick and all her MLM brethren.

They're like the children of Shub'niggurath

wanacesh said...

gilo tol la diorang ni bler nk sedar2,,aku yang lurus bendul-dungu-lmbat pick up pon bole tersentak la mlm nh lps join,,(b4 knl u tau aidid,,hihi),,,kene kasi tempeleng agknyer,,

Shahrul Yusof said...

Kalau dulu diorang ni main Warcraft, takdanya jadi bingai macam ni. Nak main Warcraft ni kena cerdik, IQ level bebudak MLM ni mana la reti main. English pun berterabur, apatah lagi nak main game yang complicated.

Kalau dulu diorang kuat main sabun aku percaya.

Unknown said...

tak tau dah camane nak nasihatkan mereka2 yang dah terjebak nih.. cakap dalam fesbuk bangga2 dengan pencapaian diorang.. hampeh..

lagi satu, 1 trend ke budak2 MLM ni suka tulis BESAR-BESAR??

jakostardust said...

diorang nih dah macam orang mabuk bercinta.... cinta duit, cintakan kesenangan.... orang kalau dah mabuk cinta mana nak dengar kata orang lain.... mak bapak sendiri pun leh selamba diorang maki hamun.... nak kaya punya pasal.... nih laaaa jadi kalau berguru dengan setan...

Aslina said...

naik tepu aku dengan score a nih. membe aku baru grad takde keje tros wat menatang ni.

pastu pasal loginfb tu kot. sedara aku sorang terlepas masuk jugak. sambil2 tu dia buat apa ntah bende tu yang konon bleh kira lemak dalam badan dengan advise untuk amik makanan2 supplement dan diet. sekali cuba dah caj 100. ntah bila dia dari operator kilang terus bertukar jadik dietitian aku pun tatau la.

hampeh betul la dorang ni. malu kot nak ngaku sedara. dah la gila tag orang kat gambar duit. memang mereng kot kepala dia bila dapat kumpul duit simpan bawah bantal ke dalam tin biskut je.

tunggu masa nak kene rompak je budak2 yang suka tunjuk2 duit ni. alamat umah dah tentu ada sebab nak promote biz. haishhh...

cakap orang tak join ni akal letak kat tapak kaki... dorang lagi la akal tercicir dalam longkang. entah apape jee... nak cerita pun geram.

malaysia je semua benda nak kene bayar... tu semua stok tak penah amik tau pasal german bagi education free la tu...

aku-alam said...

budak2 yang sebenarnya tak pandai menghargai masa dan kesempatan yang diberi.. mabuk dengan wang ringgit la ni.. sampai tak kisah dari mana datangnya sumber kewangan diorang tu.. bahasa pun tak tahu nak jaga.. macam mana la diorang ni belajar kat sekolah.. ini antara contoh manusia yang khayal dengan dunia mereka yang tersendiri.. escapism.. sampaikan tak peduli nasihat dan saranan mereka yang lebih berpengalaman..

izwan sahari said...

15th...best position so far...aku setuju dgn aku-alam....budak2 zaman skrang dah hilang punca...dulu2 org melayu mmg diakui kurang ilmu dalam biznes...mak bapak ajar dia org bljr bgs2...kerja makan gaji....klu dapat keja gomen...boleh kenduri 7 hari 7 malam....now bila mentality dah berubah...semua nak "biznes"...tapi ilmu tetap mcm zaman mak bapak kita dulu...mmg tak ada ilmu...so benda2 MLM ni aje lah depa dok hurung mcm lalat hurung tahi!!!!

gilastats said...

Kalau dah otak MLM tu mmg tak bley wat aper dah. Guna clorox pon tak hilang dari kepala otak dorang. And one more thing, most of them will likely to jump from one MLM to another, tak pernah serik2.

hyelbaine said...

Just repeating what have been said previously. No point showing me pictures of you fanning cash or posing beside a car that you happen to be standing on the road.

Just share your EA form, BE payment receipt and also zakat receipt. Yang lain aku tak heran...

azwan said...

Salam,

Aku nak share some knowledge. Ni general facts pasal mayarakat kita.

Ni bdk2 mangkuk yg bannyak join benda2 alah MLM ni kebanyakannya dalam 20-30 tahun. diorang ni kira generasi Y. very IT savvy, willing to share, open, etc. diorang ni new generation yg baru nak kenal dunia luar, suka sgtla try benda2 bangang, pastu baru tekejut.

Further info pasal generasi lain: Z, X, Baby boomer dan veteran korang boleh tgk kat:

http://www.suite101.com/content/veterans-baby-boomers-gen-x-gen-y-and-gen-z-a185353

So bila kita paham nilai/value setiap generasi ni, baru la kita tahu kenapa dorang bertindak, termasuklah masuk MLM lahanat.

So bdk2 mentah ni(generasi Z dan Y mostly) menggunakan apa2 sahaja melalui IT, termasuklah skim2 bengong ni. Yg tak makan saman elok dilempang sahaja. Kadang ibubapa tau bdk2 ni masuk MLM, tapi saje dibiorkan utk bagi bdk2 ni learning experience, padehal dorang tau bdk2 ni akan fail. main tarik tali camtu.

Kalau yg tua2 masuk MLM camner pulok. Hahaha walaupun jumlah dorang ni sedikit, tapi dorang ni la kepala, mastermind gitu. konsep haji masuk mlm, konsep education masuk mlm, konsep health masuk mlm. siapa buat kerja sumer ni? ni la kerja golongan Baby boomer dan gen X yg cilake tak sedar2 diri..memanipulasi everything tahap cipan (middle finger).

TQ

Unknown said...

bongek btul..harap muke je lawa..hehehe..tp adik mia ni mmg lawa..i loike

Qistina said...

Assalamualaikum Encik Aidid,

Boleh ulas isu ini pula?

http://mysuperkids.net/mlm-haram-vs-mlm-haram-jadah-mlm-disahkan-haram/


Adakah maksudnya in other words, MLM ini kalau kena cara jadi halal?

Terima kasih.

Aidid Mu'addib said...

Qistina:
Quote from the blog of whoever the heck that lahabau is: "So, jika anda dengar keluhan “mangsa MLM”, cuba kaji sama ada MLM yang haram atau orangnya yang haram jadah. Kalau dua-dua pun haram, gi report polis atau kementerian agar perkara sama tak terjadi kepada orang lain. Dan jika anda berminat nak join mana-mana atau apa-apa MLM, pastikan anda pilih leader yang best; confirm tak nyesal… (kalau tak malas)."

Meaning, yg menulis tu pun nampak gaya sama haram-jadah jugak, dan senang sgt kena kelentong dan kuat mengelentong org lain dan rasanya dia sendiri tak tahu fakta bahawa dia dikelentong dan mengelentong org-ramai... pheeeeww! Dan orang nya nampak quite secular, that's how I could describe it. Ada pilihan jugak ke pasal kejadah MLM neh? Pada org tu, tgk betul2 apa yg ko suka pada sesuatu MLM, syarikatnya bagus ke tak, produknya bermutu ke tak... bla bla bla.

Like I explain before... tak kesah la kalau syarikatnya tersohor macam Amway (kantoi jugak), tak kesah la produk berkualiti, halal dan boleh bawak ko sampai ke bulan... tak kesah la niat ko tak nak aniaya orang - those are not the points. THE POINT IS... jika plan pemasaran sesuatu perniagaan ada syarat tajaan dan duplikasi tajaan jatuh kpd setiap yg mendaftar sbg ahli/reseller/affiliate... jumlah ahli akan berkembang secara eksponensial di mana akhirnya jumlah ahli akan menjadi terlalu besar, sehingga ketepuan berlaku - dan plan perniagaan itu akan collapse. Sistem MLM adalah sesuatu yg mathematically impossible to sustain. Dan akhirnya bila bzns dah terlalu lama, Amway tukar nama baru jadi Quixtar di US - dan dia bagi alasan re-branding... dan begitu jugaklah syarikat2 MLM yg lain2 di mana sahaja - bila ketepuan berlaku, biz yg itu collapse, dan they start all over again dgn brand baru... dan ada pulak kumpulan org lain yg baru yg akan kena kelentong lagi satu round...

THE PROBLEM WITH MLM IS THE INTRINSIC STRUCTURE OF THE SYSTEM - MORE PEOPLE WILL LOSE MONEY THAN EARNING IT. PEOPLE AT THE END WILL DEFINITELY LOSE. HOW MUCH? TRY 99% IN THE LONG RUN. AND THE COMPANIES AND THE CEO AND THEIR CLOSEST PEOPLE ARE JUST FINE WITH THAT. THEY ALREADY HAVE THE MONEY MAAA! BUT, WOULD THAT BE ACCEPTABLE IN ISLAMIC COMMERCE. HOW DO MUSLIMS SPIN THIS INTO AN ACCEPTABLE MODEL OF BUSINESS?

Macam mala'un kat http://mysuperbahalolkids.net ni cakap - pilih la MLM halal konon. Wadefaaaaaaaa...?

nora_ezora_infzea said...

salam...mr aidid..leh tak nk mintak u comment skit pasal jus mate 5...musykil la mende tu btol2 menjadi ataupun tergolong dlm kaum2 di atas neh...kalo dgr cite org mcm hebat je...

orang said...

nampaknya Erma Fatima kena buat sequel AB Taufan la..

Ummu Amisya said...

Mya Qaisara..awek cun, duit pon berkipas2..tkde org nk sambar ke..
ala..tolak tepi la halal haram..hehehehe
kesian bdk2 ni muda2 lgi dh jdi hamba duit...haih

orang said...

Nora Ezora,
aku malu nak mengaku neh.. aku dah try Jusmate5 masa aku jahil dulu.. memang la turun 15kg dlm masa 3 bulan.. mana taknya, aku ikut ape yg DR Rozmey tu suruh, 3 bulan tak makan nasik, sehari makan plg byk 500 kalori je.. macam tu tak payah makan Jusmate pon takpe.. protein dia 7-8gram je, sedangkan aku kena makan plg kurang 50gram protein sehari.. tu blom cerita nutrien2 yg lain.. badan lembik, nak derma darah pon hampir kena reject sbb low blood pressure.. nasib baik la tak jadik ape2 kat aku.. dan aku skrg masih lg berusaha turunkan berat badan dgn cara yg jauh lebih murah, menyihatkan dan selamat.. basically, nak turun 1kg, ko kena bakar/kurang makan 7700 kalori.. caranya HEALTHY diet, cardio exercise n weight exercise...

Anonymous said...

buat macam kat China. Jualan langsung aka direct selling .1-3 level sebab volume & logistik . Beli produk kat pengedar/penjual di kedai yang ditetapkan.Mahal & tipu & tak puas hati Mahkamah tribunal kan ada report je.

Hapuskan je MLM. Batalkan lesen. ...

! Sam Posmen ! said...

aku rasa sejak aidid buat blog ini semakin bertambah pulak budak-budak yang bengai wujud.

aih ko pakai ilmu apa ni aidid?haha.

memang orang meleis ini lagi di larang lagi la dia nak buat. sejak azali tak faham bahasa. sadis!

kalau bab cakap gebang no.1. tapi isi tak ada. bengong betul. kerja mengelentong orang je.

yang awek cantik-cantik, yang comel-comel, yang mantap kebanyakkan semua dah tak boleh pakai. otak sengkek tak pon dah lobos.

membujang la samapai ke tua nampaknya aku ni.

Amalina Nusyirwan said...

risau tul aku tgk org2 melayu sekarang ni...
kita2 yang sedar ni kenalah 'brain wash' diorg yang bertuhankan 'DUIT' ini sbb nampaknya konsep bersederhana dalam ajaran Islam mcm dah xde lagi dah kat diorang nih... huhuhuhu

norazziah said...

nora_ezora_infzea,
my opinion is kalau jus mate 5 betul2 hebat, sila la tunjuk research paper yg menunjukkan produk tu berkesan. bukan bgantung pada testimonial semata2. lagi satu tengok cara pengambilan pn da tau mengarut. tak makan nasi??? wadefak???

http://sususejat.com/kenapa-kurang-protein-kenapa-mesti-takut-nasi/#more-212

http://sususejat.com/kenapa-takut-nasi-bahagian-2/

koperasi homestay said...

best!!!!

umiemuadz said...

salam aidid, leh kupas tak pasal hibah hj anuar tue...suami saya dah join benda nie sejak kami belom kawin..now anak dah masuk 3 tahun dah tapi habuk pun tak nampak...sokong hikari..penipu je tue

@rep said...

masih ada lagi yang berani nak lawan tokei kan

Inah said...

just wanna say thanks mr aidid for spending ur time to write and explain about all this bullshit..

Hope we'll be a better human being after this

I've succeed and doing my PhD without any score A, tuisyen thingy..lose weight without any jusmate or PB corset, reverse my type II diabetes without any vemma product..

Breakeven said...

~ salam...tgh membaca post terbaru nie...friend of mine text me ajak beli legging yang leh cantikkan kaki pasal legging dia special..aduiihaiii....maka terkeluarlah segala fakta yg boleh sy ingat dr pembacaan disini utk menyanggah pe yg diclaim oleh dia " sesuatu yg bukan MLM tp legging dia ajaib hasil dr biotechnology and sgt special x perlu pakai legging semata-mata..pakai sekali ngan jeans pun boleh " gile..! harga rm250 plak tu..! last dia give up and blah..

p/s : i hate legging even harga RM1..and i do have beautiful legs without pakai legging bodo piang tu..! err..bro aidid..perkataan "meleis" tu bukan ke obifiend weiland yg cipta? hahaha

Aidid Mu'addib said...

itu la aku rasa pun... obewankenobi punya kut.. kena tanya dia.
Anyway, beautiful legs ha? Email a jpg can ah?

kiko said...

si mya ni dah tak sayang diri.. ko tu memang malaun yang akan jadi mangsa malaun lain le ni.. da la tayang bontot tayang body.. tayang duit ko lagi..dengan mata ko yang kuyu tu. ramai yang "lapar" kat luar tu.. pasni kuar pkai bodyguard la.. da kaya kan..

Breakeven said...

hahahahahahahahahahahahaha....sy dah lama jatuh cinta ngan encik aidid ni..jgn minta lebih ..kang terbagi...
psstt ..sy send kat email yaa...

haaha..gurau je..~!

Azie_Jamaludin said...

Nora Ezora,
Salam...hurmm...about those Jusmate5 thingy..tried it once..bli smpi 3 kotak sbb kunun nk murah jadi ahli...ikot la segala mende yg disuruh..hareemm..bukan kate 15 kilo...15 gram pon xturun..hahaha...pastu distributor die leh kate kene makan banyak kotak lgi sbb lain badan..lain tahap metabolismanye...ckp kat org tu..mmg la leh kurus camni..kurus sbb dah abes duet bli mende tu..hahaha...xmakan dah sampi skrg...amalkan diet n exercise je..alhamdulillah..

and pasal score A nih..malu nk ckp sbb sy hampir jugak terjebak..sbb ade sorang cikgu skool yg mmg sy respek gile2..dok prom prang prom prang promot mende nih time datang beraya kat umah dia...time tuh rs menyesal gile pegi datang beraya umah dia..2 jam kot dok ternganga dengar dia belabun...adoiii..last2 ckp kat dia..sy akan call bila decide nk join..hehehe..sampai skrg xcall...seb bek sy jumpa blog AM ni dulu...skrg sy dah ada mende nk counter attack klu die promote kat sy lagi..hehehe...

sekian..

pk said...

aidid, ko terjah yg ni plak http://www.fusionexcel.com/ , aku tgk sebijik mcm gelang acmizal tu, tp ini pendant la plak. Cuba la ko baca testimonial kat situ, depa ni byk guna celebriti sukan utk buat testimonial.

Tolong terjah.

amarnie_zizan said...

aku plak..pasal jus mate five tu..mmg x pnah cuba..sbb aku x pcaya benda alah tu..sbenarnya korang trun berat badan sbb x makan nasi..seriously dulu aku onah try setahun...x sentuh nasi and makan roti, mee and lauk2 je..pastu exercise skit..mmg kaw2 berat aku trun..tp aku pun lama mana sgt nk tahan kan..so the next year aku ambil nasi balik mcm biasa..so far x de la berat aku nk naik ke pe..ksimpulannya nasi tu bukanlah menggemukkan..ianya menggemukkan kita kalu pas makan, tido! tido! tido! hehehehe
rajin2 la exercise..itu je kunci kjayaan utk kurus huhu

go to hell with jus mate 5 and doc rambut poyo~~

Anonymous said...

Asal tetiba ramai org dok citer sal produk darling aku Dr. Rozmey nih?

Breakeven said...

~ hahahahahahaha..~

Mohamad Sohaifol said...

goodness me...you surely know how to nails it...talking about the jew, dr. sheik imran once said "they have eyes, but they can't see, they have ears, but they can't really hear" this is typical dajjal followers...same goes with this MLMers, self proclaim of everything nothing what its seem...air yang tenang jangan disangka tiada buaya, air yang jernih nampak bunya di dalamnya...haha..buaya yang dahagakan duit...but still, denial after denial...luckily I don't have peanuts in my brain...hehe..

Nitey nite..

Asslamualaikum...

It Just Me..... said...

issue best neh....aidid..ko mmg suke mempemeskan org..hehe...

budk acore A tu naper mcm org tak sekolah aje...teruk benor shortform dia...rosak bahasa Melayu.....
Glamer jap Myasara ni, nama sedap..org cantik..tp tgk kat FB dia,mmbr list pun tak cayer...eeeeee...aku nyampah dgn org kipas2 duit neh...org kalo betul2 banyak duit die tak tunjuk weeiiiii....
Laila, org duk sebut2 dr peberet u tuh..hahaha...Rambut mu tatap manjadi pojaan hatiku.....

Youjie said...

Thanks...
Amat berguna, nak gi basuh otak kengkawan yang tengah nak terjebak...

Budak uni. pun leh jadi bingai takyah cakap la kengkawan kutu embun satu malaya...hahaa

Thnks! ^_^

The Adlin said...

mr aidid..just one question...

do u speak italian?;)

Unknown said...

again and again stupid ol wanker budak2 nih..akai tadak ka???giler meroyan psl duit..hidup tak pernah aman pon ngan duit yg tak berkat nih..bnyk maner pon taknah cukup...kelmarin kuar part dr mickey mouse tuh siap artis promote plak tuh..mmh budus yg amat saper gi percaye..aku sound ajer depan2 adik ipar aku psl dr budus nih..nak menipu ajer kijenyer

me said...

kepada budak bodo piang yang gunakan ejaan cam budak terencat akal tu, please feel free to enjoy this video:
http://www.youtube.com/watch?v=SoDdYnPd9TE&feature=player_embedded#


terbukti budak2 MLM ni, IQ rendah sikit dari lembu..

Mohamad Sohaifol said...

Abu Ryan

It's not that they retarded or something, just that lying and being manipulative is their best sick talent...btw, that anwar guy really can talk..i'm not supprise seing him hosting a tv show anytime near soon..enough of this anwar guy,level ejaan dan pekataan macam tu bukan disebabkan IQ yang rendah sebenarnya (or maybe he is...haha), but to me its more like an act of desperation..intimidated by our Aidid here put his MLM's career to the grave..haha..

peace...

ilufne said...

@abu ryan

hahahahha.. bestttttttt yeww!

Usop Wheelchair said...

Bodo piang..adakah di petik dari ayat2 aku kepada MsSawanVavie..haha!

Anonymous said...

im guessing the rm250 legging pretty much looks like this..http://forum.lowyat.net/topic/1394592

trust me, its not the calories that you'll burn, it's your money!
:p

LIN ARIFF said...

Orang melayu abad ini nak berniaga tak ikut apa yg diajar dalam Al Quran dan Sunnah tapi lebih mengikuti apa yg ada dlam kitab talmud...Setuju kalo dikatakan melayu haram mcm neh berperangai tak ubah seperti YAHUDI laknatullah.....Benda yg haram di halalkan yg halal diharamkan...Rakan2 sy ramai join MLM ni ...dah mati akal duk nasihat....sampai sy dah fed up , dan doakan aje satu hari ntt depa sedar juga....Semua gigih berniaga tapi tak mahu faham konsep dan mempelajari apa itu riba apa itu gharar...Bila nampak income besar terus lupa diri .....Apa yg sy perhatikan produk2 MLM ini harganya mmg tak masuk akal....Berlipat kali ganda...Lagi tinggi level lagi besar komisen diperolehi...Masa tu semua berlumba2 recruit ramai org bawah supaya penjualan berlipat kali ganda....Melayu abad ini bukan sahaja sudah kehilangan jatidiri , dihati membenci yahudi kutuk berkati2 ...demo kehulur demo kehilir tapi kehidupan seharian semua berpandukan pada sistem YAHUDI....Benarlah dunia akhir zaman ini diselubungi pitonah dunia sehingga membuatkan kita tersepit seakan tiada jalan keluar....

Bomoh Hujan said...

nice one...selitkan sedikit pasal sejarah...

Unknown said...

lawa la awek Vip online tu, rase cam nak ngorat plak..hehehe,

mknace unlimited said...

:) :) :)
memacam la diaorang ni ngelentong
yang penting, mesti amik gambo kipas duit. apahal ntah, naik menyampah dah
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

Breakeven said...

Hye ...
id ... mmg ! betul ...sah sah...! itu legging yang dimaksudkan..sebab brand dia sama...CRONY..hahaha...crony crony nak menjahanamkan meleis...!

Anonymous said...

minah tu kata mniaga online tanpa jual barang.. meniaga apa kalau x jual barang.. bengong betul lah.

Anonymous said...

salam
bro aidid..aku jmpe satu lg product yg menggelikan buah pinggang aku kah3..

http://www.vakoou2u.com/index.php?ac=29

hrp bro kasi terajang org yg buat product ni

mdfaizal said...

mohd.. pehhhh ada infra red tu. hahah. sapa dah beli meh la share sini, berkesan ke tak? haha

phreak-id said...

Boleh tahan awek Mya Qaisara tuh. tapi sayang otak dia cover ngan padded bra. Tuh takleh fikir sangat tuh



Terbaru >Bila Memandu di Kelantan > Kenapa Aku Berhenti Menulis > Dinner Metrowealth - Grand, Glamorous, Fabulous

izzNatta said...

http://www.vakoou2u.com/index.php?ac=29
Ni laman barangan seks siap ada infra red... Memang sesuailah untuk jerat orang2 Melayu... Bak bidalan taboo orang berniaga...

Kalau nak jual dengan orang Cina = jual yg boleh memanjangkan umur, boleh kaya... asalkan pasal kesihatan & kekayaan"

Kalau nak jual dengan orang India = barang ni dipakai oleh orang-orang besar, jutawan ramai pakai, Menteri pakai, Sultan pakai... asalkan dipakai oleh orang2 besar samada nama & pangkat"

"Kalau nak jual dengan orang Melayu = jual barang yg boleh jadi "KUAT", boleh tahan lama & keras perkasa... asalkan pasal SEKS"

hmmm.....

mdfaizal said...

aku plan nak jual pemadam dgn water color lah. tp style MLM piramid. Target berpuluh ribu budak sekolah rendah. masuk sekali rm100 cukup la kot. bdk2 msti ikot jek.. haha ok tak??

Harris said...

Bro.. check out this video... sesuai gak kalu di share with kengkawan kita!

http://www.youtube.com/watch?v=wvYzRgJbRQY

Xana Razak said...

erks...bahasa pun tak betul ada hati nak sound orang lain pulak tu..Berapa lama daa masa sy ambil untuk fahamkan maksud budak tu cakap.
Btw, Score A ajar Bahasa Melayu macam tu ke? Kalau macam tu lah outcome yang dapat kalau join Score A ni baik tak payah. Say NO to MLM!

shahliza94 said...

score A? mahal nak mam***... anak saya guna zoom A jer. setahun rm10. itupun cikgu skolah yang bagi borang kalau berminat. hasilnya? cemerlang setiap kali ujian dan peperiksaan. kesimpulannya...? kalau bayar memahal pun tapi belajar memain, x boleh pakai juga. buang duit...