And so it is...

Wednesday, December 28, 2011

Meleis Scammers Dapat Anugerah "DATUK" - Yabedabedoo!

Hi, howwaya? Long time no write... I've been kinda busy. Yeah, busy doing nothing. Been watching NFL almost every night/morning... man, it's getting exciting. Watching American Football in HD is the real-shit. Yesterday, Drew Brees broke Dan Marino's passing yards record that had stood for 27 years, with a game to spare. Another week to go, one more round of games in regular season, in week 17... then the play-off starts. Aaron Rodgers is looking good too, btw. I have a feeling Brees and Rodgers will face-off in the Superbowl this coming February 5th... but we'll see. The Packers, Patriots, 49ers, Ravens, Steelers and Saints are all looking very very good. So there, that's why I didn't write in this here blog. 

Ah, banyak la songeh. Ada sapa-sapa bayar gaji kat aku untuk menulis kat blog ni ke pun? What do I care if some meleis scammer still insist being assholes and parasites to their own people. Shit! I do care... dang!

Hey, you all heard the story?


Apekejadahnya bang? Aku ingat mamat scammer yang ini pumpang-pumpang mengaku "Datuk" sejak tahun lepas lagik. Sebok memperagakan title tu kepada orang-ramai sampai tak hengat dunia, baik kat facebook/internet, mahupun kat newspaper. Siap keluar paper Harian Membiol lagik... rupa-rupanya memang takde DATUK pun dik. Berbangga dengan title yang tak wujud (masa tu)... tapi sekarang boleh la berbangga agaknya - Minggu lepas siMangkok-Hayon memang dapat pangkat tu daripada istana Sultan Pahang. Korang sume ingat lagik cerita neh? Pegi la balik kat entry aku yang dolu-dolu (Nov/Dec 2010)... kalau ada yang tertinggal bas. But anyway... scammer mangkok-hayon yang bertanggungjawab menyebabkan kerugian berjuta-juta hengget ke atas sekumpulan besar orang Melayu yang sama dungupiang, sekarang telah dianugerahkan dengan pangkat "DATUK". Besar jasanya tu bang. Bukan senang nak mengelentong manusia (yang 100% orang melayu... err, meleis) yang ramai jumlahnya, dengan menjual gelang magnet wadefak kejadah made-in-china yang sebenarnya satu-sen tarak guna, dengan kaedah perniagaan skim piramid, yang mana skim piramid tu kini telah pun tergolek-dog collapse/crash macam turtle terbalik terkapai-kapai... dan berlambaklah umat meleis yang hangit hancing kena kencing... duh! 

Bukan senang nak jadi scammer dan berjaya ngompol duik juta-juta der... dan dapat anugerah pangkat Datuk pulak tuh. Are you all happy now?


Shit! Maleh la aku nak celoteh pasal barua scammer sekoq neh... old stale news. Cerita pasal artis kat Malaya ni cerita tahap sampah... what the fuck do I care? Cerita pasal scammer, merangkap seorang artis cokia', dan dapat pulak anugerah "Datuk"... aiyooyoo ane! B.O.R.I.N.G....

Cuma aku ni, si Aidid Mu'addib, yang pernah "mengugut AC Mangkok-Hayon secara metafora" (that cracks me up every single time... HAHAHAHA!) terasa pulak nak berpesan kepada adik-adik dikalangan species meleis di luar sana, yang ada aspirasi untuk jadi kaya-raya buat bzns MLM atau skim piramid, dan ada aspirasi untuk jadi pemes, atau beraspirasi berapi-api nak jadi "Datuk Wadefak" di masa hadapan... meh aku kasi pep-talk sket:

BUAT AJE LA APA-APA PERNIAGAAN BERSUNGGUH-SUNGGUH, DENGAN CARA BELI BARANG NTAHAPEKEJADAH WADEFAK SEMURAH MUNGKIN KAT SHENZEN ATAU GUANGZHOU, KAT CHINA NUN HA, LEPAS TU KORANG KOPIPES TESTIMONIAL DARIPADA MANA-MANA WEBSITE OMPUTEH, PASTU KORANG PLAGIAT TESTISMONIAL TU SESEDAP RASA SAMPAI TAK HENGAT DUNIA, PASTU KO PASARKAN PRODUK COKIAQ KORANG TU DENGAN KAEDAH SKIM PIRAMID (YANG PASTI AKAN MENGENCING ANAK BANGSA KORANG SENDIRI) DENGAN HARGA PRODUK MAK-DATOK PUNYA MAHAL.... PASTU KO KAUT SEMUA DUIT KEUNTUNGAN BERJUTA-JUTA HENGGET (DAN BIARKAN BEBUDAK MELEIS YANG DUNGUPIANG TU SEMUA BAYAR PINJAMAN BANK 10-20 TAHUN... APEDEHAL?), DAN GUNAKAN DUIK TUH BUAT BELI BENTLEY (TAPI ANAK KANDUNG SENDIRI TAK DIKASI BELANJA DENGAN CUKUP... WHAT THE FUCK?), PASTU GUNAKAN DUIT JUTA-JUTA TU KE "CHANNEL" YANG BETUL DAN - BANGKADEBAMKADABOOM! KO MASIH BOLEH JUGAK DAPAT GELARAN "DATUK" BEB... NO KIDDING.

DALAM INI KES HA KORANG BOLEH TENGOK SENDIRI BRADER... USAHKAN MAMAT SCAMMER NYA MASUK JAIL SEBAB BUAT SKIM PIRAMID, USAHKAN KENA BELASAH DENGAN GENG MELEIS DUNGU YANG DAH KERUGIAN KENA KENCING, USAHKAN KPDNKK NAK HERET KE MAHKAMAH SEBAB BUAT SCAM... SIAP DIANUGERAHKAN PANGKAT "DATUK" LAGIK TUH... HAHAHAHAHA! MALAYA IS THE BEST IN THE WHOLE WIDE WORLD! BAR NONE!

Well anyway, B.O.R.E.E.E.E.E.E.E.E.N.G.! Si mangkok-hayon ni leh gi mampos. Tapi, ada kesah lain yang aku nampak jugak daripada anugerah datuk-sematuk neh. Lookee, lookee here... is that a bird... is that plane... no, it's another fucking scammer. 

Eh! Ini kes orang yang sama ka? Isu-isu pasal artis Malaya neh... like I said... isu sampah kepalepundek, benda yang aku tak pernah follow dan tak hingin nak ambik tahu... jadi aku tak sure sangat Fazley Yaakob tu sapa kejadah sebenarnya. Ejaan namanya sama, must be the same scammer huh? 

But anyway... ini namanya kes dogtor palejadah scammer jugak ni beb... tapi jenis dogtor yang lain sket daripada geng dogtor miki maus ramjadah yang beli ijazah kat Colombo, Sri Lanka, yang aku dah ceritakan dolu-dolu (ECPI ScamDogtor Borak 1Dogtor Borak 2). Dogtor Borak Homeopathy tu semua boleh membahayakan kesihatan dan nyawa orang ramai - memang patut humban ke tengah laut sekoq-sekoq dogtor scammer wadefak sebegitu. Yang "Dogtor" Fazley Yaakob ni pulak dogtor borak dalam Business Admin aje. Mamat scammer nye sesaje nak title "Doktor" sebab nak berbangga diri macam kepundek kut, dan mungkin jugak sebab nak bukak "College Low-Quality" untuk untung besar... you know, jenis kolej swasta yang lepas satu-satu tumbuh bak cendawan busut kat Malaya semenjak-duamenjak neh. Ntah apekejadah gunanya kolej sebegini ntah? What the hell...

Apa kata pihak Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia tentang isu neh? Kata Menterinya... tuan-punya kolej tak perlu ada kelayakan bla bla bla bla bla... asalkan tenaga pengajarnya ada kelayakan yang sah dan bukan jenis beli PhD kat internet. HAHAHAHA! What the fuck man? Isunya bukan itu brader. Isunya adalah KREDIBILITI, isunya adalah MARUAH, isunya adalah INTEGRITI. Aiyooyoo thambi dey...

AGAIN... WHAT THE FUCK MAN?

Let me give you all a different perspective. Kat atas tu berita dari paper di Malaysia - meh kita tengok apa kata omputeh di UK pulak. Kiranyalahkan... Menteri Pelajaran UK, si mamat dengan nama Leighton Andrews - siap keluar statement bagai nak menangis tu ha - yang mana dia mengatakan bahawa University of Wales dah kasi malu gila-babat kepada seluruh negara UNITED KINGDOM OF GREAT BRITAIN... walaupun mamat barua si scammer yang buat hal kepundek tu hanyalah seorang meleis yang tak sedar diri, yang perasan macam mala'un yang syok-sendiri, yang men-scam anak-bangsanya di Malaya dan bukan men-scam rakyat Britain pun. Si mamat baruanya ada melepak 10,500 kilometer lebih-kurang jauhnya daripada pekan LONDON... as the crow flies. What's the big fuss?

The scam is way over yonder... but those British people care like shit man! Because?

IT'S ABOUT CREDIBILITY, PRIDE AND INTEGRITY... 
IF IT HAS NONE, BURN IT ALL DOWN TO THE GROUND MAN!




SEKALI LAGIK AIDID MU'ADDIB MAHU KASI PEP-TALK:

DI MALAYA... KREDIBILITI, MARUAH DAN INTEGRITI ADALAH PERKARA YANG TIDAK PENTING DAN TARAK MAKNA... WHATSOEVER. THE FUCK DO THEY CARE?

KEPADA ADIK-ADIK DI LUAR SANA YANG PERASAN DIRINYA SEORANG MELEIS YANG TAK KESAH MAKAN DUIT HARAM-LAKNAT, DAN ADA ASPIRASI UNTUK JADI ORANG TERKENAL DAN PEMES, DAN ADA ASPIRASI UNTUK JADI KAYA-RAYA BUAT BZNS WHATEVERKEJADAH... DAN TERINGIN PULAK UNTUK UNTUK DAPAT ANUGERAH "DATUK", "DATUK SERI", "TAN SRI" OR WHATEVER (YOU KNOW, KALAU ADA TITLE DATUK TU, KAT AKHIRAT NANTI KO SURE DAPAT MASUK SYURGA LAGIK CEPAT DARI ORANG LAIN) - BUATLAH SEPERTI APA YANG AKU SARANKAN INI - BUAT BZNS SKIM PIRAMID ATAU BELI IJAZAH PHD DARIPADA UNIVERSITI SCAM, PASTU KUMPUL DUIT BANYAK-BANYAK, PASTU CHANNEL-KAN DUIT TU IKUT SALURAN YANG BERSESUAIAN. JANGAN TAKUT DIK - KO TAK KAN MASUK JAIL KALAU KO BUAT SKIM PIRAMID DAN MENGENCING ANAK BANGSA MACAM LAHANAT, DAN KO TAK AKAN MASUK JAIL KALAU KO BELI IJAZAH PALSU KAT INTERNET. KERAJAAN MALAYA TAK KESAH SECIPUT WHATSOEVER PUN BEB... LANTAK KO LA SCAMMER. USAHKAN MASUK JAIL... SIAP ADA SULTAN YANG KASI ANUGERAH PANGKAT DATUK LAGIK TU HAAAAA.... HAHAHAHA!

HANYA PERLU CHANNEL-KAN DUIT TU IKUT SALURAN YANG BETUL. JENG! JENG! JENG! NAMA KO SURE PASTI CONFIRM AKAN ADA TITLE "DATUK" BRADER...

DATUK MANGKOK-HAYON BIN SCAMMER
YABEDABEDOO!


 Ah! Fuck it... the hell do I care?


287 comments:

1 – 200 of 287   Newer›   Newest»
Muhammad Afifi said...

hahaha 1st

zulfadhlimansor said...

2nd...

Mrs. Amad said...

cte psl mface plak bang..mface..

http://www.hmetro.com.my/articles/Mfacetirufacebook_/Article

Menurut AC, Mface sebuah laman sosial tempatan diilhamkan daripada facebook bagaimanapun konsep yang diketengahkan sedikit berbeza kerana ia membawa pulangan buat pelayarnya.

“Fungsinya sama seperti facebook apabila pengguna boleh mengemas kini gambar, status dan berkongsi perkembangan serta maklumat mereka dengan orang ramai.

“Cuma yang berbeza adalah kita wujudkan laman ini dengan cara yang lebih bijak dan bermanfaat, dengan menawarkan peluang menjana pendapatan kepada 60 artis tanah air yang sama-sama berusaha membangunkan menerusi laman itu.

“Jika sebelum ini golongan artis kerap mengemas kini status dan perkembangan mereka di laman sosial seperti facebook dan twitter secara percuma, penyertaan dalam Mface ini memberikan pendapatan apabila syer mereka dilaburkan ke dalam pasaran saham kelak.

Red Herring said...

Redherringmindcontrol berada di tangga 10 teratas buat masa kini

Rembulan NagaGala said...

dem ko fifi. terlepas 1st. haha. anyway, another great post from you.

Nur Fauzi said...

my Malaysia...how sad.

tak tau siapa pulak nak labur dalam mface si AC tu nanti.

Red Herring said...

Kat Malaysia

Tokey judi-tan sri
Tokey MLM-dato
Tokey lumba kuda-dato/tan sri
Artis-Dato

hikari said...
This comment has been removed by the author.
hikari said...

lam website FAZLEY College:

Notice Board

Fazley International College is not currently recruiting new students for awards offered by the University but it is continuing to run schemes validated by the University for its existing students.

aku ingat baru nk apply blaja situ... kahkah... aku plak yg malu ceramah dentam dentum mamat ni

AZAM said...

Tak serik2 ac mang nie nak scam orang....

a said...

Red Herring

Aku setuju ngn ko.. buat taik apa pun kat malaysia ni,mesti dapat gelaran.. Tokey judi ke,tokey mlm ke.. AM..aku satu hari nanti kalau jual taik pn boleh dapat dato' laa..

LU PUNYA SUKA LLAHHH... said...

Good One bro !! bravo !

dear anies said...

ala gelaran datuk tu bkn nyer bleh bw ke liang kubo...

mootkacak said...

mface lak bro..

Kaffeebohne said...

Mface waddefak pulak??? Mfaeces!!

cek chun said...

Bakal mengundang troll nih..
Im waitinggg....

Benci ah dengan KPOP Bodoh! said...

Apa hebatnya gelaran 'Datuk' tu?

matsom said...

hmmm dato' "scammer" ac mangkuk ngan dato' "phd tipu" fazley memang millionaire dok? -make sense lerr agaknye dapat/mampu beli title dato'...

yang dato' eizlan (who da fuck's this guy/artis anyways?) tu hapelak ceritanye? ada sesapa nak sebar gosip?

lelain perkara berbangkit: WCB Aidid Mu'addib

(yang benar)
tan sri dato' col. (r) haji matsom (UPSR, PMR, SPM, PSRM, MCKK, USB, DHL, McD, JKKKKK)

cek chun said...

tan sri dato' col. (r) haji matsom 
Saya nak posperity beger 1set boleh?

melon said...

Woooo...punya lama baru ada artikel baru.

Anyway bro aidid, hg punya wish Saints and Packers Superbowl tak akan jadi kenyataan. Coz both Saints and Packers are from the same conference_The NFC. Most likely these two teams will meet in the NFC Championship. The NFC winner (I bet on the Saints) will go on to meet the AFC Conference champion in the SuperBowl. My prediction for this season is a Saints vs Patriots Superbowl.....

melon said...

In Malaysia integrity is cheap.....look at our elected leaders, how many of them have been accountable by resigning when their ministries fail to deliver?

Look at Dr Mickey Mouse, he has a billboard full of himself on the PLUS Highway. Look at Dr Husmawi, he has no shame of using Dr in front of his name.

Look at Dr Rozmey....a medical doctor who have no ethics.

Look at some of those people who drop by to this blog and fail to see the bigger picture by keep on commenting on Aidid's lingo.

Look at us. Maybe we should take some of the blame for accepting this situation to continue for so long.....

Aidid Mu'addib said...

Yep... same Conference.
Maybe, they will all be Tebowing... perchance? Naaaah....

Ultra Gorgon said...

Yeah..!!! And the scammer will continue to be dumb by avoiding the facts but then, come the stupidier maleis to concur it!! Arghhh..... Malas nak pikioq hal ni... Hal selebihnya (bab datuk & gelang) ultra pass kat Tok Moh utk settle kan!!:)

Nina said...

ah,aidid. y u noe allow anon/nickname?

anyway,just got to say this. one of my relatives and many of his friends were there when fiona got knighted. fiona ni sah2 bourgeois, ada ka patut lps dapat datuk dia p posing kt dpn singgahsana tu? tak ada adab. tunjuk sgt muka 'in your face' dia dan2 tu jugak. menganggu org lain yg photographer dah siap ready nak ambil gambar waktu dpt pingat. baju yg dia pakai pun dah ala2 warna sultan.

yg pasal artikel last tu (alah, if i were to quote it, bahaya. but u know what im talking bout here. and harga pun dah dkt sama), setahu me, there's only one known state that doesnt do that in any way. bisnesman sekalian mesti tahu negeri mana tu.

Rojak Punya said...

tak sangka plak si fazley ni scam. dulu nyanyi lagu2 leleh je skrg nak scam lak ke

Rojak Punya

Fiffy Hazirah said...

Negeri mana murah kalau nak beli "Datuk" eh? Aku pun nak beli gak. Mana tau murah sepuluh ringgit untuk setahun. Beli master n PhD sekali pomboley, x la aku tension dok ngadap jurnal hari-hari.

Kahkahkahkah.

matsom said...

@cek cun, muleh-muleh... macha, berger tiga rasa onnek! tanak mintak pendrive 4.5TB skali?

re: NFL... wadefak? but agree on HD -siap buleh kira berapa lai bulu idung Scarlett Johansson (slight nsfw), among other things... mueheheh

Red Herring said...
This comment has been removed by the author.
Red Herring said...

Aidid, leh bongkar scandal and scam oleh NFC (national feedlot corporation) lagi bertambah panas dan sensasi blog ni. hehehe

Anyway glelaran yang paling tinggi kat malaysia adalah Tun. tetapi ada gelaran yang boleh mengatasi gekaran tun dan apabila ditulis maka ia akan berada di hadapan tun.

gelaran tersebut adalah Allahyarham/almarhum/mendiang

Contoh: Allahyarham Tun Dato' Seri Dr Ir Hj XXX bin YYY


Yang benar

Tun Dato Seri Dr Ir Red bin Herring (UPSR, PMR, SPM, BSc, MSc, PhD, AMN, SSM, PSM, JP, Order of Knight Templar, Order of Green Dragon Honour)

TanahPerlis said...

nice one aidid ... selepas beberapa lama tak menulis. rupanya tokey Irish International Uni pun org malaysia. ada bau-bau qnet sikit. ahaks.

tengok official website pun da bole agak ada something fishy.apadaaa ..

TanahPerlis said...

Red Herring, rasanya Aidid tak minat nak bongkar pasal NFC tu kot.. banyak unsur politik.

kalau nak tau lebih cuba baca laporan ketua audit lebih afdal..

Red Herring said...

@encik

Pihak krew red herring telah meneliti laporan ketua audit yang tebal tu apabila sampai di tangan kami serta bukti lain dari sumber yang dipercayai.

sekadar cadangan kepada aidid kerana akan menambahkan lagi kepanasan blog beliau sekiranya didedahkan. heheh.

kami juga tidak berminat utk menulis berkenaan NFC.

azwan said...

Aku pikir dalam 20 tahun dulu datukship ni utk org2 yg betol2 byk sumbangannye kat mesia neh. Nowadays I don't know what happened.

Apesal la tak bagi je datukship kat lan pet pet, yassin senario, awie, ella, etc. Same level je dorang tu. Dan eizlan...wtf? I don't know la these people. Jenis tarak malu kembang hidung sorang2.

Fazley...kesian tak kesian ko bro. hahahAHAHAhaha....aku tau inside-out pasal isu doctorate ko tu. nasiblaaa dulu aku dah habaq...

Geng2 aku ramai surgeon takde plak dapat datuk yek. Eizlan usop plak dapat. hahahHAHAHhahaha....

Aidid Mu'addib said...

Aku memang suka kat lembu yg real-live... cute meh.
Tapi teramatlah menyampah kat species lembu meleis yg ya amat dungupiang nak mampos dan barua kaki scammer tak hengat dunia macam kejadahwadefaklunyaibingaisangaplemau&%*@$!&#%@#$!@^!

Xeno said...

Bogus, bogus bogus...Oh, I remember this old claymation cartoon named Mr Bogus. Hell, all of those boguses above should audition if there'd be a casting for the real-life Mr Bogus film

lol fazley and his fake masters. He's just baiting gullible people to his college. Master of Bait.

MASTERBAIT.

Xeno said...

Wait.....M-FACE? as an alternative to facebook?

Before this there was Rozmey with his DRBook. Oh and wasnt AC aware that friendster is now under Malaysian management? Hahaha, what a big headed guy, just like Magneto (oops pun intended)

norazziah said...

Kenyataan AC Mang berkenaan MFace:

“Hanya ini mampu saya lakukan untuk menyatakan keprihatinan saya sebagai anak seni dan agar suatu hari apabila sudah tiada saya akan diingat kerananya,”

LOL!

Not Your Typical Girl-Next-Door said...

AC Mizal, already dissapoint with him, but wasn't expecting him to get worse. Udah2 ler tu. he has reached a new low.Lowest of the lowest.

skrinhijau said...

Fazley kan dah lama terangkan pasal ni? Tak faham kenapa Aidid nak ungkit balik??

http://beautifulnara.com/kenyataan-fazley-yaakob-dalam-kosmo-berkenaan-status-akademiknya/

TanahPerlis said...

skrinhijau, rasanya message aidid tu ialah cana org yg ada fake doctorate n scammer bole dapat title dato'. dan pasal pride, credibility etc.. betulkn saya kalau saya silap.

Nur Fauzi said...

ungkit?

bukan masalah ungkit. bagaimana orang yang dapat gelaran doktor daripada universiti bogus boleh dapat gelaran datuk?

kenapa setelah beberapa tahun dapat gelaran doktor baru ragu-ragu berkenaan status pendidikannya?

kenapa ada berlambak lagi manusia yang lebih berjasa daripada fazley tu tak dapat gelaran datuk pun?

Aidid Mu'addib said...

Lambat pulak ko dik sampai ek? I expected some stupid meleis asshole will drop by and give us link(s) to beuautifulnara atau ohbulan atau melodi wadefak kejadah wadehel... as if... itulah website yg ada bahan rujukan yg ada kredibiliti... WHAT IS FUCKING WRONG WITH YOU BOY? IQ ko level IQ monkey ka? IQ level peminat artis-artis sampah di Malaya... gitu? Every weekend mesti nak tengok Melodi... fucking shit... takleh missed.

And as expected... kalau si mat rempit dah baca si scammer Fazley Yaakob dah kasi komen yg dia rasa ijazah yg dibelinya itu macam tak kena... UIK! HAHAHAHAHAHAHA... aiyooooo... lurus bendol la ko dik. Takde nya org terpelajar yg ambik masters atau PhD akan ada kesangsian tentang ijazah dan PhD yg akan dia ambik... gilo ko apo? Ko luruih bondol gilobabi ko jang? Nama pun "PhD yg dibeli"...

MAMATNYA MEMANG TAHU DIA BELI IJAZAH/PHD SCAM TU SAMDOL WOI... CUMA DIA DAH DAPAT TANGKAP... OLEH REPORTER BBC PULAK TU, DAN BUKAN OLEH PEGAWAI KEMENTERIAN PENDIDIKAN TINGGI MALAYSIA. PEGAWAI KAT MALAYSIA NI TIDO MACAM CIPAN KAT PUTRAJAYA TU BRADER. KITA DI MALAYSIA SENTIASA PERLUKAN BANTUAN RESEARCH DARIPADA REPORTER BBC TU HA....IN MALAYSIA, NO ONE CARE, AND NO ONE SEEMS TO DO THEIR JOBS. NOTHING NEW THERE BTW... EXEMPLARY GOVERNMENT BUREAUCRACY. THE BEST IN THE WORLD BEBEH!

But alas... it doesn't matter. Jasa mangkok-hayon nya men-scam anak bangsa sentiasa dikenang. Sekarang Mamat bahalol scammer nya dah dianugerahkan pangkat "Datuk". Congratulations to the institution of whatever institution it is supposed to be... THEY MUST BE SO PROUD IN PAHANG. You should be proud too I think... You know why boy?

It means... you also can be a scammer like that scamming fucker - and you can also buy a PhD by email... and you can also mastermind a pyramid-scheme... and a few years later, you can also buy the title "DATUK"... Yabedabedoo!

GROW UP... WAKE UP... STOP BEING A STUPID MELEIS ASSHOLE TAK SUDAH-SUDAH.

skrinhijau said...

Mempersoal keredibiliti penganugerahan Institusi diRaja, gitu?

Tak puas hati, tanyalah Istana sendiri. Orang yg menerima ambik je la apa yg diberi.

Kes akademik Fazley bagi saya tak perlu diungkit balik.

Aidid Mu'addib said...

BINGO! The boy can be taught... HALLELUJAH!

skrinhijau said...

Typical Aidid - pantang orang bertanya terus naik hangin.

Kenapa kalau orang bertanya, mempersoalkan apa yg ko tulis, ko tuduh dia scammers, MLMers,orang yg join pyramid scheme? dah tu, yg setuju dengan ko akan di label sebagai doktor, peguam, engineer gitu?

Perangai macam siamang pun ada aku rasa. Cuit sket terloncat-loncat gigit orang cam kat Zoo Melaka! hahaha

Aidid Mu'addib said...

Naik angin kejadahnya dol?
Mamat scammer akan termaktub kekal sbg mamat scammer... apa isunya neh? Apa yg ko pumpang2 tak keruan sampai ke doktor, peguam, engineer bagai... what the hey?
Like I asked before... What is fucking wrong with you boy?

Wanita Bertudung Hitam said...

pergh dato'2 skang~shah rukh khan pon dpt dato' kot... kuciwa ngan fazley,seb baik tak penah dtg skolah gua dulu bg motivasi dulu, klu tak, tak ke demotivated plak budak2 skolah gua klu dpt taw mende ni..

matsom said...

hahah meh aku ungkit lagi pasal "dato'" "dr." fazley neh...

* aku first dengo nama mangkuk tuh dalam taon 2006; sembang ngan membe yang tengah wat PhD pasal si fazley neh wat MBA+DBA dalam masa seploh bulan jerk dari uni. 'pelik' (Irish International Uni.) yang takde kampus di alam dunia tapi ada di alam bunian (or cyber, muehehe)

aku gelak-gelak jerr sambil cakap "takkan la ada meleis bodo nak percaya benda bodo (MBA+DBA seploh bulan) macam ni dan kasi bisnes lak kat artis 3rd class camtu..."

* time tu da kecoh dah kat komuniti online pasal si mangkuk tu guna title dr. (beli) secara terang-terang; tapi tetap ada spesis peminat fanatik (skrinhijau?) yang berkeras defend artis hensem/lawa kesayangan dieorunk;

line of defence dieorunk: IIU (bunian) tu institut yang tak diiktiraf kerajaan meleis jer... kat europe/afrika/kutub selatan/bima sakti semua terima degree cenggitu

* tup-tup dah keluo cerita dr. DBA-jadian neh bukak kolej swasta (macam QNet lerr kot); pehh time tu mengepak gile peminat abang dogtor (hensem?) neh... dieorunk cakap "haa tengok? takkan kerajaan bagi orang yang takde kelayakan akademik jadi CEO kolej?"

* sekali BBC wat investigative reporting -dah kantol besau... sikit je yang tak tepat dalam report BBC, Fazley was never a "pop star" paling kuat pon "artis picisan yang dah tak laku (tapi tak reti nak wat bisnes mende macam mat rempit lain yang seangkatan ngan dia)"

* currently mamat pegang degree dogtor tipu neh dah jadi bahan lawak ahli akademik dan professional seluruh dunia kecuali: 1) peminat dia (macam skrinhijau) 2) studen-studen (sekolah, termasuk U*TM) yang sanggup perabis duit kerajaan meleis beribu-ribu nak dengo (tengok?) mamat neh kasi "kursus motivasi"

Nur Fauzi said...

"Mempersoal keredibiliti penganugerahan Institusi diRaja, gitu?"

kenapa tak boleh persoalkan?

Satu Malaysia + orang luar tau kes beli ijazah dari university bogus.

Alasan: tak tahu university tu tipu.
ai...grow up.

kesannya, orang makin tak heran bila ada yang dapat gelaran datuk ni.

orang menipu pun boleh dapat gelaran datuk. ape hebat sangat?

Aidid Mu'addib said...

Memang takleh dipersoalkan brader...
Sebab sesetengah meleis neh memang sesaje dah termaktub mangkok-hayon fucking asshole cencurut... sesaje nak kekal dungupiang bahalol kekal jadi lauk sampai mampos disumbat ke liang lahad... sesaje suka jadi meleis yg lemau, sengap, bingai...u know, sesaje nak kekal IQ level monkey... dan sesaje suka tengok Melodi di hujung minggu.

sepul said...

monkey=melayu scammer hahha

azwan said...

skrin hijau,

DBA dari European Business School tu memang tak diiktiraf, yang mana dianggap sebagai "bogus" oleh mana2 university kat europe. Isu ni naik sebab university of wales tu risau dgn siapa dorang ni collaborate. Kementerian pengajian tinggi plak memang jenis haram jadah tak kesah pasal isu2 phd tak diiktiraf ni. Sampaikan ada academician yg makan hati dgn KPT.

Masa fazley ikut program DBA tu, memang dia sendiri tak sedar isu tu. Dia memang naive. Course DBA tu very informal, dalam sethn setengah settle, mengajar pasal prinsip2 leadership je, then buat tesis dalam masa few months, thats all. Skang ni organization yg buat course tu sendiri tak encourage "student" dia letak title Dr kat depan nama. Pada aku senangnye... org yg takde background, bukan academician, bukan professional memang tak sensitif/particular pasal isu phd tak diiktiraf camni. Dorang ni craving utk dapat title "Dr" kat depan nama tu. Kempunan sgt. Yela dulu masa student tak blaja betol2, tak dapat masuk line akademik, tak pun tak dapat masuk medical school. Lagi2 mcm mamat fazley ni nak slalu keluar tv, nak jadi motivator, so sedap la nampak kalau ade title "Dr" tu. Aku dah nasihat dia dulu jgn guna, tp dia degil. Nasib ko la bai.

Golongan gini senang sgt kena kencing. Nak femes punya pasal, jadi buta hati. Jenis tadah je, tak critical. Sama gak mcm MLMers, product scam pun dikata bagus. Almaklumla nak critic tak mampu, ilmu zero, so jadila marketing agent.

iburafiq said...

ada sapa2 yg kerja kat tempat berkenaan, boleh reveal sikit criteria untuk mendapat datokship dari negeri tu. mana tau, kot ada (skrinhijau?) yg berminat nk apply datokship.

iburafiq said...

criteria utk apply datokship tu mungkin tak sama antara negeri2 di Malaya. kalau Johor, yang mcm 3orang tu mmg sah2 not in the list. so, credibility datokship dari Johor terpelihara.

Mama Rocks said...

senangnya dapat datuk....
ramai sangat datuk, dah tak ada prestige dah, syok sendiri aje leee...
tu belum masuk anugerah datuk yang kerajaan negara jiran bagi...
bersepah sepah..
duniaaa...duniaaaa...

skrinhijau said...

Aidid says .. "MAMATNYA MEMANG TAHU DIA BELI IJAZAH/PHD SCAM TU SAMDOL WOI... CUMA DIA DAH DAPAT TANGKAP... "

Azwan says .. "Masa fazley ikut program DBA tu, memang dia sendiri tak sedar isu tu. Dia memang naive..."

Ringkasnya,
Fazley = Azwan != Aidid

(Faham tak algorithm mudah aku kat atas?)

Dan mende ni dah lapok pun ...

Aku cuma tanya, pesal tetiba Aidid perlu ungkit balik? Sebab Fazley dpt title Datuk sekali ngan AC ke, atau pun sebab Aidid pun mengidam nak Datuk?

Fazley dah minta maaf kot, dan tak pakai pun title Dr tu lagi. So apa masalahnya kat sini??

Adinda said...

Skrin hijau = sedara abang asmara eh?

skrinhijau said...

Dan Fazley bukan orang tak pass SPM macam Aidid ni selalu cakap ..

Dia score SPM 8A time dia SPM, maknanya sistem aggregat masih digunapakai. kalau 8A tu maknanya 6 Aggregate!

So Azwan, ko cakap pasal "Yela dulu masa student tak blaja betol2, tak dapat masuk line akademik, tak pun tak dapat masuk medical school." is totally WRONG!

Dgn result camtu, dia boleh masuk mana2 line pun yg dia nak. Nak masuk medical school pun boleh!!

So, apa masalahnya kalo dia tersilap?? Dia tak sedar DBA nya tak di iktiraf. Dan, dia boleh je ambik balik DBA kalo dia nak. Dia bukan Mat Rempit yg tak pass SPM yg tetiba nak ambik PHD??

Cubalah bersihkan hati tu sket Aidid. Semua orang salah je, ko sorang je la yg betul kat dunia ni!

billy bean said...

skrinhijau, are u his fanatic fan? why the need to be so defensive over abang asmara.

bile aku terbaca pasal 3 stooges ni dapat datuk, benda yang sama aku terpikir. only thing is, aidid wrote about it. Ngungkit apanya. It just funny how things work here in Malaysia.

Aidid Mu'addib said...

Jgn suka cari alasan la samdol dol...
Kalau dah scammer tuh... ngaku aje la scammer. Kan senang?
Masa nak beli ijazah/PhD tu, kalau mamatnya smart, takde nya dia akan buat jugak...
IQ level monkey pun boleh dapat aggregate 6 jugak ek?
Are you all getting this? This boy seemed kinda dense like a fucking rock.
Sapa sini masih belum bersunat... masih ada kulop boleh dipotong?
You're telling me this just been an honest mistake?
What the fuck asshole? Who you trying to kid here dumbass?
Ada manusia bongok sebegini masih wujud singgah kat blog aku ka?

I SHOULD PUT A NEW RULE FOR COMMENTING HERE:
ONLY PEOPLE WITH A CERTAIN LEVEL OF IQ CAN COMMENT...
NAIVE, SLEEPY, ASSHOLE TYPE MELEIS... CAN GO HOME... TO THE JUNGLE.
.....ASS!

azwan said...

Ni barua otak hijau, aku dah bagi frank opnion. Yg ko nak putar alam ape lagi pukimak oi? Nak declare war dgn aku gak cipantat?

"Yela dulu masa student tak blaja betol2, tak dapat masuk line akademik, tak pun tak dapat masuk medical school."

Its a general statement la fucker. refferring to this: "Pada aku senangnye... org yg takde background, bukan academician, bukan professional memang tak sensitif/particular pasal isu phd tak diiktiraf camni."

Still don't get it is it? Kalau betol si Fazley termasuk dalam group tu, too bad dan ape aku kesah dol? 8A, 10A, 20A takde beza la dol. The fact dia kempunan tak dapat accomplish semua tu, then skarang terkedek kedek kinja kinja kial kial kincit kincit nak title "Dr". Semata-mata nak boost dia punya personality, business dan tv show dia tu. I know him in person, dia just salah langkah dan timing.

And I even asked him to stop using that fucking fake title, but he refused. Perasan bengong tak sudah2.

Its ok to antagonize with tuan blog. And you can see we have no problem with that.

Ko ni die hard fan fazley is it? Dia berjaya motivate hidop ko ke samdol? hahahahHAHAAHaha...fucking uselessss...

skrinhijau said...

Azwan,
Haiy .. ko boleh diam je Aidid cakap ko ni manusia bongok yang percaya Fazley tu naive??

Come on bro! Tak berbaloi ko backup Aidid selama ni. Takkan ko goyang kot nak hentam Aidid balik?

Nampaknya hanya ko dan aku jer bro yg percaya Fazley tu naive dan tak tau dia ambik DBA tak diiktiraf.

Adinda said...

Abe wan, tolong kim salam kat abg asmara yer..
Cakap kat dia, ada dato pun, dinda tetap tak minat gak.

azwan said...

Otak hijau,

Still tak nampak the whole point is it? Nampaknye IQ ko selembam fazley yg mana even dia dah tau title tu tak boleh guna, tp nak guna gak.

Too bad...berape agreget ko? Wild guess...36?

dayang Citra said...

Terbaek...dari minggu lepas saya tunggu entry ini sb nak tau apa komen saudara tentang AC dan Fazley dapat dato'..Heran atas jasa apa mereka dapat datok?heran2..

ilufne said...

woi skrin hijau!!!!

bila pulak laaaaa si azwan ni sama pemikiran ngan ko. sungguh la disillusioned budak nehhhh!

skrinhijau said...

Well, zaman aku dah takde sistem aggregate. Tapi SPM not bad, lebih 1 A je dari Fazley ...

And serious shit, aku ingat Azwan ko ni berani sangat. Rupanya, ngan Aidid kecut telor ko eh?

Meh aku kopipes lagi..

Aidid says .. "MAMATNYA MEMANG TAHU DIA BELI IJAZAH/PHD SCAM TU SAMDOL WOI... CUMA DIA DAH DAPAT TANGKAP... "

Azwan says .. "Masa fazley ikut program DBA tu, memang dia sendiri tak sedar isu tu. Dia memang naive..."

Aidid says .. "You're telling me this just been an honest mistake?
What the fuck asshole? Who you trying to kid here dumbass?
Ada manusia bongok sebegini masih wujud singgah kat blog aku ka? "

Azwan says .."OK Aidid, I'll jilat bontot u forever!"

ilufne said...

wahai adik skrin hijau,

Aidid says .. "You're telling me this just been an honest mistake?
What the fuck asshole? Who you trying to kid here dumbass?
Ada manusia bongok sebegini masih wujud singgah kat blog aku ka? "


the above sentence was dedicated to you laaaaaaaaaa... ko ni pening ke apa nih? :P

Aidid Mu'addib said...

What did I say about leaving comments in my blog just now?
Only people with a certain level of IQ may do so.
People who are still sleeping and still naive like a fucking cipan...
Go back home to the jungle! Duh!

azwan said...

Laahaiii...budak U ghupenye. Abiskan course ko dulu fucker, baru ko layak berdebat dgn aku.

Meh aku sambung drama bahlol ko kat atas tu...

"Its ok to antagonize with tuan blog. And you can see we have no problem with that."

yennadey paria thambi kepundeks?

azwan said...

Meh aku betolkan ariel sape2 kat sini. In case IQ nye same low dgn barua otak hijau. A nye satu je lebih dari barua scammers, tapi sampai skang tak nampak the whole point.

AKU DAH NASIHAT, BAGITAU SI FAZLEY NI IN PERSON YANG TITLE "DR" DIA TU FAKE, JGN MEMANDAI2 GUNA KAT PUBLIC. THAT IS ABOUT 2 YEARS AGO. FAZLEY MASIH LAGI GUNA EVEN DIA DAH TAU. DEGIL BUDAKNYE. PRESS CONFERENCE UTUSAN TU JUST UNTUK COVER NAMA BAIK DIA. MASE DIA AMIK DBA TU DULU MEMANG DIA NAIVE, JENIS BENGONG.

Hohhh....benda isu simple pun tak nampak2. serius lebih satu A? hahhahahaha.....

fairuzdanu said...

salam,

membaca komen adik skrinhijau ni
terpanggil plak nak mengomen

how many As masa SPM means nothing in the real world, it's just pembuka peluang, the better u result is the better ur chance to get into uni ke courses ke whatever.

As many here will agree, 9As doesnt mean that u going to be successful in life.
Trust me,kat sekolah i dulu bersepah 8As/9As, not all of them are successful and not all of them have common sense.

SPM, once dah lepas, that's it. it wont carry any more merit. bila u nak kerja nanti people cuma nak tahu u ada SPM ke tak je. they dont care berapa A u dapat. Tak yah nak besar2 kan SPM ni, otherwise u'll just be basking in past glory and forget about the future, like most people i know.

salam

Ujang9897 said...

lor...gadoh dikomen pun ada..=)

2x5 jer..=)

Adinda said...

Apo kono eh jang?
Tak pernah tengok orang berdebat ker?
Mana otak ko eh jang?
Pala lutut?

melon said...

in my course of works, I deal a lot with foreign professionals from USA n Canada. none of them use "Dr" in front of their names on their name cards. but academically they are all PhD holders from established universities. when they speak, u know they r competence! and when u dig further only then they will tell u about their academic credentials...my point is this: if u fake yr credentials, sooner than later, the world will know abt it. in the case of fazley, he committed a capital sin...in academics u don't ever try to fake yr credentials. capital sins r not forgiven!!!!!

matsom said...

hahah adegak manusia yang sayang kat artis singgah ek...

lantakler dol, nak defend pakai "prepared statement dalam press conference nak cover malu" ato apepon (backing family/kengkawan yang ada political clout/kabel istana, fanclub whateva...)

point utama kat sini nape
1) ramai meleis yang "terkedek kedek kinja kinja kial kial kincit kincit nak title "Dr"(ato dato'/datuk/tan sri/tun)"

dan
2) ramai jugak meleis yang seronok macam cipan dapat berry tengok artis/selebriti pujaan dierunk jadi dr/dato'/tan sri wadefak?

diorang ni minum air pekebende ek?

azwan said...

Aidid,

Baik ko baca Berita Harian front page. Link:http://www.bharian.com.my/articles/Hijjazdilandakontroversiumrah/Article/
Full artikel kat berita harian.

Dan tgk website neh:
http://www.myselebriti.com/2008/09/01/hijjaz-tawar-pakej-umrah-murah/

Key points dari web tu:
"Menyedari ramai di antara kita yang kurang berkemampuan menunaikan umrah kerana harganya yang kini mencecah antara lima hingga enam ribu ringgit, Hijjaz Records dan Legend Tours memperkenalkan Pakej Umrah At Ta’awun.

At’Ta’wun yang bermaksud tolong menolong menawarkan pakej umrah pada harga yang sangat berpatutan iaitu RM2990 supaya mereka yang kurang berkemampuan juga dapat menunaikan umrah namun dengan kos yang rendah.

Bagaimanapun, mereka yang berminat untuk mendapatkan pakej pada harga RM2990 perlu mencari lima lagi rakan yang berminat.

Pengarah Urusan Hijjaz Legend Tours, Isman Nadim Isam berkata, pihaknya mendapat banyak maklum balas menyatakan kekeliruan mereka dengan pakej murah yang ditawarkan Hijjaz."

hohoho...Hijjaz yg alim gilabab tu buat MLM gak yek. Just you have posted before. Ini sama kes mcm tabung umrah.

Cisss....

GENE FAROUK said...

aku suka skrinhijau.... sebab teguh walau kena asak gila babi kat sini, tapi aku kesian dengan skrinhijau sebab tak pandai nak faham isu sebenar kat sini... walaupun aidid guna ayat straight to the point...patut la pun kena asak gila babi... nasib kau la skrinhijau... kau memang masih hijau walaupun A kau lebih satu dari abang asmara... kui kui

Nur Fauzi said...

yang hijjaz tu ade keluar surat khabar berita harian hari ni.

300 orang dah bayar dalam rm4.5k nak pegi umrah, tapi tak dapat pergi.

tak tau apesal, rasa sebab tak pandai nak urus kot.

tak tau pulak depa ada buat umrah macam skim mlm

azwan said...

Sorry aidid, off topic.

"Bagaimanapun, mereka yang berminat untuk mendapatkan pakej pada harga RM2990 perlu mencari lima lagi rakan yang berminat."

Most probably 99% system MLM. Bila system tu crash, konfem dorang tak dapat support sesiapa di pertengahan piramid dan yg terakhir join. Bnyk discussion di forum2.

Alasan hotel,urusan pendaftaan bagi aku...gimik.

H M said...

skrinhijau,

aku tatau awat hang backup sangat so called Dr Fazley tu, but this is my point of view to this datukship matter:

Apa jasa Dr Fazley/AC Mizal/Eizlan/artis2 lain sampai layak dapat anugerah?

Diorang dah produce ramai ahli fikir yang boleh martabatkan agama/negara ke?

Cikgu2 skolah aku yang dah 20 tahun lebih mengajar dan sanggup tak buat master/phd semata2 nak stick to teach budak2 skolah apa cerita? Tak berjasa ke diorang lahirkan engineer/doktor/architect/scientist/researcher?

Setahu aku, orang2 macam ni (i meant artist) yang menggalakkan hiburan melampau kepada generasi sekarang. Bukan sekadar hiburan, boleh pula tipu terangan2 lepastu 'ops sorry I was so naive at that time'. WTH? Apa dengan business ntah apa2, berlakon dan melawak bangang, jadi pengacara AF, dah banyak berjasa? Ptuihh..

Sudah2 la dengan artis2 yang takde faedah ni. Daripada ko duk baca beautifulnara tu, baik lagi ko dengar ceramah Ustaz2 yang melambak kat youtube.

Sekejap lagi kena interview sah2 la berucap 'Alhamdulillah, syukur kepada Allah bla bla bla'. Padahal anugerah2 ni takkan tolong jawab soalan malaikat mungkar nakir kat kubur nanti. Inilah tanda2 dunia akhir zaman, artis2 diagungkan, ulama dipinggirkan.

Anonymous said...

buta mata dah orang yang tak nampak apa yang terjadi sekarang neh...yang penipu macam AC mangk@# tu pun leh dapat gelaran camtu. bila dipikirkan balik,rasa respek aku terhadapa individu yang berkerja keras mendapatkan ijazah dan PhD dari institusi yang diiktiraf telah meninggi dari apa yang aku ada selama neh..
kepada pemilik kelayakan dari bogus uni tu..sedar-sedarlah sikit,korang punya otak berpikir macam orang dah tak dak agama..tak pikir dah halal dan haram

Fazley Yaakob said...

Salam saudara Aidid,

Maaf ya jika saya mengganggu. Apa pun terima kasih banyk kerana menulis tentang isu-isu saya di blog anda. Saya seikhlasnya kagum dengan kemampuan research anda. Pertamanya, saya mohon maaf jika saudara menganggap saya musuh, saya tak pernah berniat utk memusuhi sesiapa. Apa yg berlaku kepada saya telah pun saudara ceritakan semuanya disini. Terima kasih sekali lagi di atas usaha anda. Mungkin kelakar bunyinya, tetapi saya salah seorang pembaca setia anda, kagum dengan fakta2 yg anda berikan. Perihal saya dan DBA tu dah lama saya nak ceritakan tetapi belum boleh kerana adanya insan tertentu yg menghalang. Apa pun saya percaya, akan sampai masanya apabila saya boleh ceritakan semua nya secara terbuka. Saya juga mohon maaf kepada saudara jika saudara merasakan secara secara sengaja menipu masyarakat, saya tidaklah sezalim tu saudara. Jika tidak keberatan saya ingin berjumpa dengan saudara secara face to face, saya percaya kita boleh bersahabat, lebih mudah untuk saya ceritakan segala2nya jika saudara ikhlas ingin tahu, selepas itu saudara judgelah sendiri ya. Apapun teruskan usaha saudara untuk terus menerus memceritakan fakta yg telah anda kaji. Saya akan sentiasa menjadi pembaca dan penyokong penulisan anda. Sekali lagi maaf jika saya masuk bertandang tanpa di undang. Salam persaudaraan saudara Aidid

Fazley Yaakob :)

azwan said...

Fazley,

Tak payah la ko cerita pasal DBA tu. Aku tau 110% pasal menda tu. Cukupla ko dah salah langkah. Insan tertentu tu pun ada sebab halang ko.

Apesal ko tutup kedai ko kat bangsar tu. Kuih ko sedap ape. Janji jgn jadi scammer. keh keh keh...

Fazley Yaakob said...

Salam bro Azwan,

Terima kasih byk ya :)

Kedai tu saya terpaksa tutup atas sebab insan yg sama juga. Usaha dia untuk tutup semua pintu rezeki masih berlangsung. Sisa-sisa rezeki yg ada pun dia masih cuba tutup. Takpelah, saya percaya rezeki anak2 saya yg 3 orang tu masih ada. Allah maha adil kan bro?

Sekarang ni saya tgh sambung PhD saya di sebuah IPTA, moga2 tiada gangguan dan dikuatkan semangat. Orang tu dah dapat tahu, ada ura2 dia nak ganggu jugak, takpelah. Allah yg tentukan semua.

Maaf saudara Aidid..kalau off topic nih ya :)

Aisha Mohamood said...

Saya kat UIA amik MBA full time setahun stengah, kalau spesis genius 9bln-1thn. Kalau part time,mmg terkedek2 2thn. DBA plak 4 tahun. Cane bole logic buat MBA+DBA sepuluh bulan?caneeee??? Penghinaan kepada orang yang berusaha 5-6 tahun nak habiskan DBA. Semput ok..semput.

Cik adik yang cakap pasal result SPM dapat 8,9,10A tu maksudnye org tu pandai memang kelakar. Hahahaha..

Asyraf said...

makin sensasi blog ko bro..... hahahahahhahaha.....

Nina said...

gee, jangan laju sgt ckp gitu. hehehehe, bak mai sejuta? (read btwn the line hokay)

skrinhijau said...

Salam Bro Fazley,
MInta maaflah cakap, peluang bro utk jumpa ngan Aidid ni saya boleh katakan 0%. Dah ramai nak jumpa dia ni, tapi dia ni kecut teloq!

(well yeah .. he will reply ~ mmg aku kecut teloq nak scam duit org melayu bla bla bla bla!)

Bila orang cakap fakta dia ni mislead, dia akan cakap org tu scammers, malaeis, MLMers!

Sesiapa yg cuba berdebat dgn dia cara baik, akan dimaki jika tak setuju pendapat dia.

Sia-sia je bro dropped yr comment on this blog. Silap2 nanti dia reply dgn caci maki lagi.

Yeah right Aidid, u should put a new rule for commenting here:
~Hanya mereka yg setuju ngan aku je boleh komen dan aku akan label ko IQ Einstein.
~Siapa yg setuju ngan aku even SPM ko 20As and ada PHD sekali pun akan aku labelkan IQ tahap monyet!

To Azwan anda Aidid,
Zaman batu korang dulu, asalkan SPM first grade je leh ambik medic kan? So, what's yr result? Wild guess ~ 24!!! And Bio dapat 6!! Cukup makan nak ambik medic! hahaha!!!

azwan said...

hahahahha....barua otak hijau,

Self justification + psychotic

Lantak ko la bahlol. Ko bukan mampu nak table point kat sini pun. Still did not get the whole point. Kesian...no wonder jadi MLMers...

melon said...

skrinhijau....if u follow this blog, there are plenty of evidence where people are able to point to aidid mistakes. And he did correct those mistakes. Yes you can contra his opinions and facts. But you better do it right.....in your case, you miss the bigger the picture.

melon said...

Bro Fazley, good luck with your DBA at the IPTA. My advice to you is be a Great Man. And if you follow history, all of them had their down moment.... but how they got up defined their places in history.

Mona said...

Hohohoho, macam-macam la ko neh Aidit, bongkar pasal Datoship plak...This time aku memang sokong ko 190%!

Eh Fazley, since ko dah masuk kandang Aidit neh, can you enlighten us about your Datoship? Camne ko boleh dapat? Ko sumbangkan apa yek?

Ye la, aku pun Ada cite cite nak jadi Dato Mona, business woman tersohor, hohohohoho......

azwan said...

Berborak je ko ni monafendy. Jadi pelacur tersohor bole la. Increase to rm500/hour.

matsom said...

phwoar!!! izzat really the real (former bogus DBA holder) Fazley Yaakob?

some annoying tendencies (or even logical fallacies) in those who wanted to defend the indefensible...

* let's have a "meet up" to "clear the air" and "be friends", you'll hear "my side of teh story" and "the truth and real facts(tm)"
takleh pakai, kalu jumpa depan-depan buleh setel semua bende sah takde mahkamah/budak fail exam/pengedar dadah kena hukum gantung; lawan facts dengan facts, kalu takde modal nak lawan guna tektik kemudian...

* emotional appeal -"I was naive and misled"; "I only did it for the sake of my children"; "aku pakai kopiah (walopon kena tuduh bunuh dan rogol budak umoq 12 tahun)" etc.
baca kat wikilaa nape bende nih takleh guna lawan logik dan fakta...

and of course one of the best (and oldest?) defences ever
* salahkan "pihak ketiga"
bisnes lingkup? kerajaan tak tolong/saingan pakai santau/Aidid letak fitnah dalam blog...
bisnes orang lain sukses? ada kabel power/guna bomoh/tarok ganja dalam kari/mak bapak tolong...

wadefak

ilufne said...

adik skrinhijau,
honestly, this is not your ground. go back to your studies please.

aidid can be civil when the time is right. meaning, ada orang yang worth to be civil to dan ada orang yang simply wasting his time. (termasuk ngko yang dok membebel2 petty stuff!)

ni ko nak cakap semua orang yang setuju ngan aidid semuanya pencacai penjilat bontot dia la yer? harharharhar.

sudahlah dik. go make yourself invisible and come back when you've found your senses! (if you ever found one :P)

skrinhijau said...

Aku tak faham kenapa kena tanya penerima (siap ungkit kisah lama) apa sumbangan sampai dapat Datuk ni?

Sepatutnya tanya yang memberi .. err, ada berani kah??

Sekadar nak tengok, sejauh mana keberanian Aidid neh!

Pada aku dalam ramai2 visitors blof ni, confirm ramai yg tak setuju ngan Aidid, cuma mereka tak nak cari pasal takut kena maki ngan si Aidid neh!

kalo ade button like, comment aku ni dah berpuluh ribu like dah compare dgn entry Aidid yg ada unsur2 jeles Maleis TUA tu! hahahaha

p/s: kalao ko nak dapat Datuk Aidid, ko kawenkan je anak ko ngan Orang Utan. Nanti diorang dapat anak separuh manusia separuh orang utan, dapatlah ko title Datuk. Bolehlah ko terkinja2 ngan cucu dan menantu! hahahahaha

azwan said...

Aiyoyoyo...ini komen standard beruk. Perasan sorang2. Dah siap assignment?

Adinda said...

kikin lama, makin nampak bodoh ko ni hijau, ko dah berjaya membuktikan dapat 9A pun tak guno kalau akal kat lutut juga.

Malu seh abang asmara bersaudara dengan ko nih.. haishhhhh.....nMa

Mona said...

Hohohoho, bodohla scrinhijau neh. Memang la valid soklan nape the 3 baduts leh dapat Dato. Apa2 ko buat pun, orang leh tanya credibility ko, baru la telus n mulus.

Kalo the baduts tak leh jawab soklan nape depa dpt Dato, then something is wrong here....Nampak bebeno depa pun tak tau amenda sumbangan depa pada negara...hohoho, kantoi beb!

ps aku pun dok kumpul RM300,000 neh...Alhamdulillah duit sentiasa masyukkkk, leh jadi Dato before I'm 30 at this rate! Hohohoho (winking at Rozmey da second)

azwan said...

Alhamdulillah 300k duit haram yek. Ko lagi bodoh badut dari barua otak hijau tu.

halimhadi said...

acca dacca

halimhadi said...

sedih ak tgk skrinhijau ni

skrinhijau said...

Azwan,
Aku tgh siapkan esainmen Cell Theory & Genetics neh. Boleh tolong? Woopss!! Ko pun Bio dapat 6 camne nak tolong eh! kakakakaka

Mona said...

Alololo, confirm scrinhijau neh budak hingusan...wat assignment ye dik? Hohohoho, jangan tanya Azwan, dia bab basic sains memang fail...Ko nak, ko tanya aku. Hohoho....

Eh scrin, cer cite nape fazley n da baduts leh dapat Dato...Ko neh cam peminat no satu Fazley aku tengok. Sure ko tau cite nye...

azwan said...

Ko tanya monafendy dia bukan dpt jawab pun. Berborak tak sudah2. Perasan "researcher" je tu dik. Interpret paper pun tak lepas. Otak sangap dok lab lame2, part time melacur buat duit haram. keh keh keh...

H M said...

Adik skrinhijau yg tengah buat assignment,

Cuba awak listkan apa sumbangan diorang utk layak dapat title datuk.

Englighten us yang tak tahu ni boleh? Awak kan 9A student, tengah buat assignment pasal genetic pula tu. I'm sure you're one of the most genius student at your college/univ.

Regards,
Sukasuki, yang tengah design soalan assignment supaya student takde masa nak sambut new year dengan melayan konsert, apatah lagi baca beautifulnara.

Arya Dröttningu said...

Gawd, the sexual tension between Mona n Azwan is overwhelming. Get a room, will ya? Heh.

Now let's let da delicious Fazley talk. Meow :)

haziq said...

weh semalam group nasyid hijjaz tu keluar paper. Diorang punye skim umrah ala mlm tu dah lingkup. Padan muke sekor2, umrah pun nak diMLMkan

Flammenwerfer said...

Boboi kenakan Dato AC Mangkok dalam sketsa MLM final. Diia buat dono je. Tapi audience well clued in.

Gorgon Kuning said...

Nak tau tak apa jawapan panel syariah Score Ass kpd soalan "Apa Pandangan Mengenai Student IPTA/S yg lakukan Biz Networking sehingga terpaksa meminjam modal dr IbuBapa @ gunakan Biasiswa/Pinjaman Pelajaran? Bukankah sepatutnya mereka FOKUS kpd Pelajaran di Univ/Kolej?"

Korang buka link nie;
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2449565921240&set=t.592742674&type=1&theater

Pastu gelak kuat2. Gila apa panel syariah bagi jawapan mcm budak tadika.

matsom said...

ahahahh... azwan and Mona sittin' on a tree!

Now that is something I'll set aside my time for -beats watching Maharaja Lawak or attending depressing (and at times degrading) 'kursus motivasi(s)' any day of the year!

izza said...

Out of topic jap..

I just had lunch with 2 friends.

Friend A said she spotted a lump in her breast..kecik je katanya..

So being the concerned friend I was, I told her to see a doctor immediately.

Friend A said she is scared to go to the doctor.

Then Friend B said, "Eh, kat kampung aku ade sorg bidan kampung yg pandai rawat ketumbuhan ngn kanser. Ni aku bagi alamat dia. Nanti ko pegi jumpa. Dia pandai urut2 ketumbuhan sampai hilang"

I said, pegi jumpa doc dulu..komfem kan amende benda tu...

Friend B said no need la..pegi je la urut..

Friend A said,"Ok, aku pegi jumpa bidan tu dulu la..kalo ketumbuhan or cancer, dia bole urut2 sampai hilang..alhamdulillah..tuhan mudahkan urusan kesihatan aku."

After she said that, I immediately left the table. I don't have any worthy time to argue with dumbasses like these.

What's the use of doctors and medical technologies when we can cure cancer with urut2 and magic juices, eh?

.drakula. said...

salah seorang meleis yg sakit jiwa...kau juga...keh3

izza said...

Uik...why am I included as one of the "meleis yg sakit jiwa", Mr Republic? Do tell if it's wrong to share my story here...

Xeno said...

Hai Fazley Yaakob! Tahniah untuk datukship anda. Tapi takkan merubah fakta

1) you music sucks
2) your motivational camps suck
3) you got a bogus cert from an unexistent college for credentials to make your OWN college
4) you have caused a respectable UNIVERSITY from WALES to have its image tarnished

Mentang2 la artis, senang je cakap "saya tak tau, saya dianiaya...waaaah waaaah". How many times have we heard this before? Akhil hayy and AC pulled the same thing.

You can hide it beneath your calm demeanor Fazley, but your sins have this pungent smell which can not be denied.

Skrinhijau asks "Kenapa Ungkit?" Well, in the justice system, reflection to past events (lol ungkit) is necessary for recalling relevant details for evidence. If you're in court and the prosecutors read all your wrongdoings and alibis....you're not going to say HEY PIHAK PENDAKWA, KENAPA UNGKIT. It'll be like an unfunny sitcom if you do that.

hyelbaine said...

Why do people are so hard up about titles? It's a legacy from the Brits. It's our version of lord, sir, duke and the likes.

The whole country knows that the state's titles can be bought but no one will say or write anything about it.

I wonder how much these datuks pay in tithe for 2011. Assuming they did pay as the deadline has already passed.

Green screen, keep to what you're supposed to di rather than trying to thaw dry ice. It makes you look worse than you already are....

azwan said...

Happy new year. May it be the worst year for MLM industry.

cek chun said...

Happy nu year
May this blog rock n shake Malaysia..
Big time...

DATO' BELI said...

Bro Fazley,

Apa (berapa) sebenarnya sumbangan lu kepada rakyat (sultan) Pahang bagi membolehkan lu menerima gelaran Dato' tu?

Eliza said...

@skrinhijau, the issue here is not about 9,10, 20As,...its more to what is right and wrong dik. Educational ethics and integrity. Menipu dan membeli kelayakan akademik adalah kesalahan besar dlm pendidikan. Di negara yg bertamadun, reputasi si penipu akan terhakis sama sekali di pandangan masyarakat. Tak perlu defend penipuan/naive spt ni. You want this kind of people to lead the future generation? Well, stupidity is not a crime aint't it?

In lalaland... title datukship can be bought by certain people even for scammers...same goes in MLM ranking too. They'd go for commercial value, fame and ego boosting. You know...like the Datin Maimon of maharaja lawak said, `kalo u, tak panggil i datin, i boleh sue you tau!'. Pasal tu ada org sanggup jadik hamba duit..tak kisah sumber rezeki halal atau haram, asal dpt apa yg dihajati. Without iman and god fearing, money is the root of all evil. Ada sorang lagi artis yg dpt title Dato saya sgt tak berkenan dari dulu sampai skang, entah ape ler jasanya kat bangsa dan negara tah? ~ Dato M. David Sparkle. *tak masuk akal langsung*

ps: Aidid nih mmg tak sayang mulut..apa lak kena mengena tgk Melodi ngan IQ bagai. y r u so serious, meh? grrr... Happy New Year 2012 to you and the readers. Keep on rocking, antiMLM hero yg encem dan bijak! I know you always care.. :p

Cybersetan said...

Jangan Lupa yg si Fazley tu sekutu si "Sultan, Prof, Dato', Dr, Pangeran, Raden JOHARI MANSOR Al-Haj"...

Si Pakar Bedah Kelentong dan kaki PENIPU besar kat Malaysia nih...~

Cybersetan said...

Refer this:

http://uncleseekers.blogspot.com/2011/02/mahaguru-dan-maha-penipu-apa-kaitan.html

Anonymous said...

this 'anugerah datuk' thing will falls by itself someday..

memang takde sapa nak persoalkan sebab melibatkan institusi kesultanan..

either words, some of us do thinks that institusi kesultanan dah tak relevan langsung nowadays..tapi ada ke berani tulis kat blog atau forum masing2..? tentulah tidak coz itu bukan masalah kita as rakyat marhaen..

some of us juga sangat perlukan institusi kesultanan ni semata mata nak backup kabel kuat untuk dapat projek..nak kabel kuat yang dia tu power..nak kabel kuat untuk dapat datuk even dia tu sendiri satu dunia tau dia tak semenggah..

sudahnya..kita ni sbagai rakyat biasa..sedarkan diri jelah yang tak semua datuk itu worth their title yang boleh kita bangga banggakan sangat..

datuk ac mizal? datuk eizlan? datuk dr-scam-tak-guna fazley?? euwwwwww..

yang penting tengok sumbangan dia kat negara..tengok sumbangan dia kat negeri kelahiran..tengok peribadi dia dan tengok personaliti dia..tu lebih penting..

unless kita ni bodoh nak mampus sangat jadik penjilat punggung setia..asal pakai kopiah terus panggil ustaz..asal pakai baju kemas, blazer, bawak bmw dah panggil datuk, asal apa je depa bawak kat kita, sokong membabi buta..so pandai2 lah nak idup..

DATO' BELI said...

Sumbangan Dato' (Kepala Atuk Lu) Fazley kepada negara:

1. Menjual Visa Pelajar kepada negro scammers. Hasilnya?

Fuck you, Fazley!! Kau pengkhianat yang sepatutnya dihukum tembak, bukan diberikan anugerah kebesaran.

pcbahar said...

Aku tak kisah kamu pakai datuk ke dogtor ke.. Yang aku kisah pasai apa kamu tak rasa bersalah menipu orang? Tak rasa bersalah ke?

Akibat menipu ni lambat laun pasti dibalas tuhan.. Tak perlu di akhirat, di dunia ni lagi Allah balas..

Nur Fauzi said...

lame rasenye tak dengar komen pakcik bahar.

yung yang said...

sekadar nasihat...

Aidid, tak eloklah menghina orang. Selalunya, apabila kita buat perkara macam ni memang ramai yg macam suka/sokong kita...menambahh dosa kita.

Kadang2 bila aku baca tulisan ko, aku rasa ko ni penuh dengan PHD = pingat hasad dengki. Apa orang buat/dapat ko kritik suka hati dengan bahasa kasar ko. Minta maaflah kalau terasa. Aku cuma tulis apa yg aku rasa je sebagai pembaca bebas.

Aidid Mu'addib said...

Yeah... eat shit you dumbfuck.
You know... sekadar nasihat drpd aku pulak.
Mintak maaflah kalau terasa... as if I care.

kaca said...

hahaha...hahahahahahahaha...

opppss sorry..tak boleh nak tahan gelak bila bukak jer mana mana entri baca bab komen mesti ada kalau tak sorang mesti berorang orang manusia yang masuk dok nasihat pasal bahasa tuan blog....meleis meleis...yang dok men scam orang dok tipu kiri tipu kanan dok bagitau ayaq itu boleh cure cancer mesin karan ni boleh ubat kencing manis si polan tu sesukak hatik ajak guna gelaran Dr. dari bogus university tak pulak puak puak sensitip pasal bahasa ni nak nasihat...

siap boleh cakap tuan blog ada perasaan hasad dengki...aku yang selama ni dok jadi silent reader pun dah panaih pungkoq bila tengok betapa ramainya meleis yang dungu gila. yang fakta dok terkangkang tak mau nak ambik boh dalam kepala, soal mencarut bahasa kesat jugak dok pandang.

satu ja nak kata kat meleis macam ni...BONGOK !

pcbahar said...

He.. he...
Bro Nurfauzi, Teman pun silent reader juga.. Masuk komen ni pun sebab nak tanda sampai kat sini dah baca.. Kalau takde komen nanti tak tahu pula kat mana last sekali berhenti..

Cuma nak pesan sikit saja kepada mengkomer yang tak suka bahasa Aidid, jangan masuk sini. Ini blog Aidid, ikut suka dia la.. Memang la pedas bahasa dia, tapi berkesan.

Siapa yang benci MLM-SP tapi tak suka bahasa kasar tolong buat blog baru. Gunalah bahasa cantik-cantik, molek-molek sepoi-sepoi gitu.. Nanti kita pakat-pakat sokong.

skrinhijau said...

Hahaha... memang aku dah kata, ramai yg akan like comment aku (kalo ade button like lah)daripada entry Aidid yg penuh hasad dengki neh !

Pelik aku dgn komen2 kat sini. Tak faham ke ape aku cakap? Zaman dah berubah sangat kot?

Rasanya ye kot. Orang yg dapat SPM 24 macam Aidid ngan Azwan neh mmg lah bangang! Dah la bangang, bodoh sombong plak tu! Dapat masuk medic school pun sebab zaman batu diorang neh tak ramai yg pandai! So, setakat Bio dapat 6, tak yah la nak menghina orang lain! Lagi cam bangang je aku rasa.. kekeke!

Logiknya, Fazley score 8A dan di zamannya tak ramai yg boleh score 8A. Aku walaupun dapat 9A, tapi pada zaman aku berlambak dapat 9A, 10 A. So aku tak de la bangga sangat dapat SPM aku ...

Fazley dah ade degree and master. Dia tak perlu menipu utk dapat PHD sebab dia bukan orang bodoh. Lainlah kalo Mat Rempit yg tak pass SPM nak ambik PHD, terpaksalah menipu sebab diorang tak layak.

Even Azwan and Aidid pun kalo nak ambik PHD confirm tak layak sebab SPM diorang neh cuma dapat 24 je! Master pun takde lagi..kekeke

Pada aku, Fazley mangsa keadaan. Cuma dia tak boleh nak explain kat public lagi disebabkan masalah perundangan yg akan membawa pada kepada beliau.

Pasal jasa beliau sehingga dia dapat Datuk, lagi aku kesian kepada mereka yang betanya.

Kenapa susah sangat nak faham? Orang yang memberi harus lebih tau dari yang menerima.

Contohnya colleague si Aidid namanya Azwan (bukan nama sebenar) dapat naik pangkat. Ape kejadahnya nak Aidid nak tanya Azwan kenapa dapat naik pangkat?

Lepas tu tak puas hati, terus buruk2 Azwan satu ofis kata si Azwan ni keje malas, kipas bontot Boss je pandai.

Tak puas hati, Aidid (bukan nama sebenar) kenalah tanya Boss. Kenapa Azwan dapat naik pangkat, ape kriteria untuk naik pangkat!

Dah lah. Malas nak layan orang TUA tak sedar diri nak MAMPUS perasan pandai! Dahlah perasan pandai, dengki pulak tu. Patutlah Melayu tak maju sebab ada orang2 macam Aidid and Azwan bangang neh!

Zaman SPM 24 dah berlalu la der. Zaman sekarang ni SPM 24 tu level mat rempit bangang jer!Kekeke

Siapa setuju sila like!!

Aidid Mu'addib said...

I thought Azwan is a real-live bona-fide medical doctor... I've checked him out at Kementerian Kesihatan before... and this Fazley "My Middle Name is Scammer" Yaakob bought his PhD online from a non-existent bogus university... and has no shame whatsoever. I checked that out too... Well, everyone has checked it out by now... Duh!
What the fuck are you blabbering about boy? Bangang erk?
Kalau dah IQ mat rempit jgn nak mengaku tak tentu pasal 9A bagai samdol dol... nama pun SAMDOL. 9A kejadahnya? Duh again... now get lost.

kaca said...

aduyai...

budak skrinhijau ni dah jadi double bongok dah aku rasa dengan komen komen bongok camni...

cuba kau kira dik sapa jer yang LIKE ko dalam ni ?

dah la bongok pastu tulis lak komen bongok pastu sokong lak orang bongok...whatthehellokitty mangsa keadaan kalau melibatkan bogus university nihhh ? anak aku umoq 1 tahun pun cerdik nak beza bogus dengan tak bogus nih...

hai la meleiss...bongok tak habis2...

Anonymous said...

misterilah kau ni skrinhijau..

kena buli kat sekolah ek sampai menangis nangis..lepas tu lepas geram kat sini..?

ke kau ni senanya fazley scammer tu..?

azwan said...

Mamat barua otak hijau ni meracau racau tak tentu hala kat blog ni.

like comment?
SPM 24?
Fazley 8A tapi bogus PHD?
Boleh pulak buat grand-mother-story pasal pangkat.

Ke IQ ko 24? Seriously memang tak lalu nak layan pukimak retarded mcm ko. Baik layan hooker 300/hour, ade gak research paper.

Citer pasal PHD bogus fazley tu is in my hand. I know inside out about the programme. The people, the top management from EBS as well. The local branch. I know them well. Ko je lancau skrinhijau melalak tak tentu pasal.

.....*yawn*

Rose said...

Skrinhijau,

Reality check dik. SPM dapat 9As would not carry weight in the real world. I have taught many many students that got SPM 9As and many many more yang cukup2 makan. So I can confidently say that if you keep on thinking that you are so good, so brilliant bcoz of your SPM results, you won't achieve success as a student and as a working adult.

SPM tu baru stepping stone pertama skrinhijau oii. Bagus la result ok, but malu ah kalau dok bangga2 kat seantero dunia. Malu la kat readers kat sini, yg rata2 dah achieve success in life, ramai professionals kat sini dik skrinhijau, ramai medical doctors, ramai lawyers, engineers, lecturers.. So, sangat sedih kalau skrin keep on harping about SPM.

And by the way, kalau result SPM teruk pun, you can still do PhD or you can earn up to 10K to 20K a month (no, you dont have to join any MLMs!). Sebab for some, SPM teruk is a wake up call to work hard. Or for some, cognitive skills are not their thing, but psychomotor or affective skills are (that's why in Universities now, students are also evaluated for these two skills, not just cognitive skills). So some students yang teruk or average masa study, jadi high flyers masa kerja. And some people yg dapat first class honours, suck at work!

Change topic. AM, keep up the good work! And Fazley, mana lagi komen sendu anda? I am in need of a good son story, maklumla, cite Tentang Dhia dah abis...hehehe....

Rose said...

*sob story, not son story!

GENE FAROUK said...

zaman aku SPM, yang dapat 9A1 7 orang je satu malaysia (2 orang melayu, sorang MCKK, sorang Sek sains muar), kalau kata zaman tu orang tak pandai, yang aku tengok tip top people dalam dunia perkerjaan sekarang geng-geng tu la... budak2 baru yang masuk kunun dgn SPM berderet A tu, aku tengok hampeh juga....

Rina Azam said...

absolutely love this blog. rasa mcm nak khatam semua entry.. biaq org tau sikit. besala.. org melesia ni suma nak pecaya bulat2 kalau2 lg org tu ada title.. love the way u write!

M said...

skrg datuk doesn't weigh tht much..ppl go tan sri now..hehe

sme1013jb said...

Mengukur kejayaan hidup seseorang melalui SPM?

~blythee~ said...

Rose;

i use this words of yours to talk to my sis,.


" And by the way, kalau result SPM teruk pun, you can still do PhD or you can earn up to 10K to 20K a month (no, you dont have to join any MLMs!). Sebab for some, SPM teruk is a wake up call to work hard. Or for some, cognitive skills are not their thing, but psychomotor or affective skills are (that's why in Universities now, students are also evaluated for these two skills, not just cognitive skills). So some students yang teruk or average masa study, jadi high flyers masa kerja. And some people yg dapat first class honours, suck at work! "

hope it'll works.. cz she messed up pretty bad with her spm :)

Sou Yuen said...

Mengukur kejayaan hidup seseorang melalui SPM?

Aku pn setuju SPM tu pengukur kejayaan hidup seseorg.Mase aku student dlu ramai je batch2 aku yg dpt result SPM lg bagus dari aku melingkup,siap ade yg best student SPM lg.Sbb melingkup yg plg common,byk main ataupn join MLM.Siap kena buru dgn downline kt hostel lg sbb x pulang komisyen,gilo.

Sou Yuen said...

typo *Aku pn x setuju SPM tu pengukur kejayaan hidup seseorg*

Anonymous said...

azwan..

hooker 300/hour..? pempuan tu pun org mesia gak dulu..budak bijak dan otai in maths..apa ntah nama dia..skang di UK tak salah..

ni macam 1st time bunyik pasal SPM..macma takde kaitan je..skrin juz nak emphasize dia dpt straight A dulu kot..

dah ramai2..bagi tepukan kat skrin..dia dying gila nak dapat pujian tu..

clap clap clap..

Rose said...

Blythee,

Check out this blog: http://getoffthebox.blogspot.com/2011/03/spm-tak-mantap-pilihan-yang-ada.html?m=0

Banyak good advice for those yg SPM tak mantap. Many other options sebenarnya, but you do need to work hard. All the best for your sis!

Unknown said...

Sng ke susah nak dpt pakat Dato'??mmmm..mcm senang je janji ada duit untuk bayar eh..tul ke?ntah..

Mengapa Perempuan Melayu jer Kena Histeria??

sme1013jb said...

"Kalau mane2 yang belum sedar lagi, SPM bukan penamat", kata blog getoffthebox.
Saya nak tambah lagi, baik Bachelor, Master dan PhD sekalipun bukannya penamat. Peringkat2 akademik ini adalah permulaan. Permulaan terhadap kehidupan baru berbekal ilmu yang telah diperolehi diperingkat yang berkenaan.
Itu sebabnya di US, majlis konvokesyen dipanggil sebagai "Commencement" yang salah satu maksudnya ialah "a beginning or start"
Kepada yang masih menuntut ilmu, ingatlah your convocation is not the end, it is a new beginning. Time to plan your future.

dwen_psf said...

seronok baca komen kat sini.... gelak sorang2 he he...

Luqman_H@kim said...

baru2 ni aku ade promo blog ni kat member aku (pangkat abang dah pun).. aku cerita dulu ape yg patut kat die.. siap aku bgtau ade fakta dan bukti lgi dlm blog ni.. die ni 'pengamal' score e.. bile aku sebut score e jadik bahan dalam blog ni, terus layu je muke die.. bile aku suruh baca, die ckp 'ah, takde masa la'.. hahaha.. baru citer sket dah menggelabah, belum baca lagi.. kire blog ni mmg power giler la.. nak baca pun takut, kalau dah baca, tak tau la.. tercirit2 taik hijau sambil mata melekat kat screen komputer.. bwahahahaha...

Aisha Mohamood said...

"Fazley dah ade degree and master. Dia tak perlu menipu utk dapat PHD sebab dia bukan orang bodoh".

Errr..tapi dia dah tipu dah pun.Kalau tak perlu,apasal menipu??? bodo.

PhD ke DBA ke bukan isu pandai bodoh SAHAJA dek oi. Commitment, doing research, publishing papers, credibility, etc. Kalau camtu semua org pandai (yg dpt 9A) kat malaysia ni bole dapat PhD. Tp apesal brape ketul je kat msia ni?????? haa????

Ko budak kecik apa tau? Setakat lps SPM cett poddahhh...

Connieliscious said...

To Skrin Ijau,
the reason there is so many of them scoring a kajillion A's in SPM nowadays is cos the kementerian probably lowered the passing rate so low... just saying.

just so you know, during our 'zaman batu' it was not easy to obtain even agregate 24...exams were tougher, passing mark was higher

to be honest id rather have my kids be street smart, than bringing me a bunch of A's but cant handle themselves well in the real world...

Lady Milo said...

gelaran datuk jadi tiada kualiti bila main bagi je pada orang yang tiada kredibiliti...

cek chun said...

Where's osip?
long time no see..
Dulu aku guna jugak his blog content to advise my cousin..
Baguih info dalam tu.

Rosie, i rather read Tentang Aidid..
Ada entry macam the lightning struck tak doc?

dwen_psf said...

dato la ni... memang bayar je, takutlah nak tulis lebih lebih plak, nanti jadi isu pulak...

kucing zombie said...

Ada gak troll dalam entri ni.. Hahaha.. To skrin hijau.. Sila belajar abis dulu sebelum komen..

Prof. Tan Sri Dato Seri General Dr. Ir. Sir. Kucing Zombie (UPSR, PMR, SPM, PHD, KFC, A&W, Order of Knight Rider, Order Air Kat Kedai Mamak)

Akukah? said...

LOL... (dpt ilmu, dpt lawak, dpt mcm2 kat blog AM ni.. best arr...)

trus dpt PhD = Pale-hotak-Dengung

Md Fuad Baharom is the real Aidid Muaddib said...

Quit suprising that you still have guts to reopenend your blog...think twice bro...

Asyraf said...

its quite...not quit... i think he is very brave to reopen this blog.... some people have balls some don't...

cek chun said...

Quit playing game with aidid's heart wahai mr md fuad..
Sian tau...

azwan said...

Pantat ko lah Fuad.

A.M SuLaImAn said...

please don't quit mr aidid.

we need you!

kalau boleh tunjuk balik post2 yg dijadikan draft balik tu.

Dr Fadly Ramly said...

i know u...

http://iknowhoyouaidid.blogspot.com/

hyelbaine said...
This comment has been removed by the author.
hyelbaine said...

I know you too prick...

azwan said...

Dol fucker anak haram. Ko ingat reader2 kat sini kesah sape aidid ke? Biar dia gemuk mcm babi tonyok dok kerja kat klinik an-nisa semenyih pon, sape kesah dol. Bapak pantat ko anak haram fucking asshole!!

Sumer sini kesah pasal fakta dia.

Susah nak paham ek fucker? Go to hell fucker..fuck!!!

Ms Odah said...

Mohd Fuad Baharudin - kata Mata Hati
Md Fuad Baharom - kata Mr Md Fuad Baharom (pro aidid Muaddib)
Mohd Fadly Ramly - kata Dr Fadly Ramly
dan tak lupa juga ada yg berani tampil mengaku sbg aidid masa rancangan teh tarik AC ngan Perkasa satu hari dulu.

chaitt!!! cam cibai. mereka di atas sgtlah amateur. nampak sgt low IQ standard MLMer.

bro aidid, new entry please...

pomenpokokceri said...

bukan klinik an-nisa la azwan..klinik syarifah

Md Fuad Baharom is the real Aidid Muaddib said...

pomenpokokceri: please dont try to make a diversion (maybe you are aidid himself) ... what azwan said is true... yes yes yes , Aidid Muaddib aka Md Fuad Baharom is working at klinik An Nisa Semenyih...

Azwan: Thanks for revealing... You are genius Azwan... ahaks
Aidid: What say you!

Please visit my lovely blog:
http://iknowwhatyoudidaidid.blogspot.com/

Aidid Mu'addib said...

Scammer dol...
Aku baru je lepas call An Nisa Semenyih.
Takde pun Dr Md Fuad Baharam kerja kat situ.
Ntah Dr pompuan sapa nama ntah, ada laaa...
And btw... for the record: I AM NOT DR MOHD FUAD BAHARAM... or whatever.
(Ntah Dr. sapa2 la korang kaitkan dgn aku erk? Adeesss...).

>>>Aidid Mu'addib exist only in Google Blogger - THAT'S ABOUT IT.

P/S 1: Sorry for not writing the last 4 months.
My Part II exams is coming soon. I've no time to write.
And who the fuck really cares about meleis scammers anyway?
Dia org bleh gi mampos terus-menerus buat scam MLM, kenyang makan duit haram-laknat.

P/S 2: That boy above is not the sharpest tool in the shed... it looks like.

Achilis said...

Md Fuad: Nama penuh aidid Mohd Aidid bin Mu'addib la.hehe

welcome back bro..

taufique said...

Whoever people speculate you to be, hope no harm comes to you nor anyone due to mistaken identity.

Aidid: Your community service has probably saved countless people from getting duped, and I am sure, theres barakah in that. Keep up the fantastic work, if u do resume.

Salams and all the best.

Intan10 said...

mr aidid,goodluck for your part II exam :)

pomenpokokceri said...

Nohorom....demmmm. Aku pulok doh disyaki aidid...dol badigol sood.. Aku pong doktur jugok..selalu buat pembedahan kat henjin..

Mint said...

good to have this blog up & running again...reopened je dh jd havoc.blum post ape2 lg dh mcm2 reaksi dpt dr MLMers.gosh..u all really don't have anything better to do,rite?butt hurt la tu!!

ainul said...

saya harap AM akan terus menulis.

LittleLady said...

lama tak jenguk. lepas blog AM bukak semula nampak mcm bertambah meriah je. hehe.. mungkin ada hikmah sebalik semua ni.

dont giveup AM! aku sentiasa mempromote blog keparatmu ini kepada kwn2 yg baru start nak menjoinkan diri atau yg sudah pun terjebak dlm MLM.

Blog ni byk info yang membantu mencelikkan mata civillian mcm aku.

Millions thanks to SNTM, AM & pejuang2 anti MLM yg lain. Salute!

vw: rourc randsa (rock dansa?~)

Ejad Fotopoyo said...

pocik aididddddd rindoooo kamooooooo keep writing bro. ramai MLMers kecut teloq lps tau blog ni dah reopened!

bulat said...

kecut teloq?? wakakakaka...

buang masa layan golongan jahil

Leo said...

silap tu bro!!! dah memang tak dak teloq, tu pasai depa buat MLM..

kalau dah tak dak teloq macam mana nak kecut?

Boooo-lard tak insaf lagi kah?? barua kamjad hang ni bulat musibat mangkaq la'nat

Pakcik FELDA nak dapat durian runtuh ni (yabedabeduuu) jangan MLMers dok pi target depa pulak dah.. pi habaq orang kampung suruh baca AM woih!!

Ejad Fotopoyo said...

hai bulat. idup lagik ko eh. teloq hang mana?

bulat said...

org jahil mana nk perasan diri sendiri tuu jahil...mmg buang masa melayan org dungu tk pandai buat research n bebal susah sgt nk paham...

budoxe said...

blog ini masih idu[~

izzNatta said...

Uikss... Dah on balik...

Selamat Meng"EXAM" Aidid


Jom main teka-teki-teku...
Siapakah Aidid Mu'addib yang sebenarnya....

a) Dr. Md Fuad bin Baharom - BSc. (UKM), MB (UKM)

atau

b) Dr Mohd Fadly bin Ramly @ Hashim - (Md UKM)

Apa kata korang tambah sorang doktor lagi, jadi cukuplah korum untuk 3 pilihan a, b, c...

BAE said...

salam bro aidid,

bro dah pernah tulis ke belum tentang pelaburan Dinar Iraq? kalau sudah boleh beri saya pautan? kalau belum boleh tulis sikit mengenainya. Saya dah ada terbeli beberapa keping not 25k IQD. thanks.

nor afzan said...

abe aidid, abe aidid, abe aidid, abe aidid, abe aidid oh.. dah abis pekse bel0m?

gadisBunga™ said...

ketagihan nak baca entri baru plisss!

Miss Anna said...

Do not kill the messenger...

Rojak Punya said...

bila nak update?

ROJAK Punya

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
-xdeath said...

rase dah cukup dah, entri2 lama boleh buat rujukan tok.. fight ngan stupid mlm scheme. n lawan puak2 Yahudi Melayu MLM yang manipulasi bangsa sendiri.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
bulat said...

lagi sekali huahuahuahua....pphhuuiiii
mana cukup lagi entry dalam nie, ko telan lagi fakta byk2 supaya kebodohan ko makin bertambah, barulah cemerlang tahap IQ ko nnt... kelakar tahap cipan betul laa antiMLM dalam nie, terperasan konon tahu segalanya pasal MLM...

-xdeath said...

Penganut MLM macam sh1t. banyak entri aku baca seme penganut yahudi mlm jawab macam shit.. dah sebati dalam diri makan duit haram apa benda orang tegur pun taknak dengar.. bulat,jojo ngan semua mlm shit..

bulat said...

alaa itu je.... ko shit byk2 pun yg dungu tetap ko jugak, ada MLMer kisah?? tarak kisah pun deyyy... byk sgtlah entry yg ko baca yek, tk cukup lagi tuu, yg terbaik kalau ko rebus airnya lepas tuu minum, lepas tuu mesti mencanak2 naik IQ ko... klu yg negatif mmg senang melekat kat pala otak budak2 mcm ko nie... itu jelaa modal, klu tk dengar teguran makn duit haram, klu tk dengar makan duit haram, klu haram tk dgr teguran... yg ko sendiri susah sgt nk paham pasal MLM nie hati terang sgt laa tuu...phhuiiiii... jadi??? ckp byk pun tk guna....

-xdeath said...

haha. ha'ah cakap pun tak dak guna. kau dengan amalan kau, aku dengan amalan aku. keyboard warrior.. yang langsung takder kerja, kerja dia sembang serupa itu Dato' tapi haprak pun tarak guna. dah jadi hobi sebati dalam diri bajet kat komen2. khurafat dol, ajaran mane hang ambik ni? btw, MLM ni boleh. tapi yang goreng nak jual barang tu.. goreng kaw kaw pasal pulangan,barang dia tu yang buat dia jadi haram. if mlm ada barang nak jual n bagi manfaat tanpa unsur haram kepada pembeli or peniaga itu harus..dua2 dapat manfaat. ape2 pun. see you afterlife. kehkehkeh. maaf andai ada silap dan salah. bukan tempat aku kat sini.. cuma nak cari info saje.

Baru faham sistem MLM banyak beza. n yang ada unsur penindasan tu yang jadi haram.unsur2 parasit tu yang buat mlm jadi haram.

azwan said...

-xdeath takde ape ko perlu pikir pasal pondan mlmer sekor ni. Just go through satu2 komen then ko tau la sape cakap dgn fakta, sape ade telo takde telo, sape lg hebat, sape credible. Bukan setakat sini, even dalam dunia realiti pun bangsat2 ni bukannye dikalangan org berjaye dan kaye pun. Mereka ni golongan yg kecewa dgn hidop, takde pendirian, takde kejayaan, dan hanye tahu pandai mencacai sambil jilat juboq upline atas stage. Itu sahaja fullstop...mereka ni nothing.

-xdeath said...

takpe leh, malas eden layan penganut mlm giler kat sini. kesimpulan, kaki mlm zaman sekarang ni kalau cakap memang berapi-rapi, dia punya goreng memang takmau kalah... duit punya pasal sanggup ikut sampai rumah. kahkahkah,sanggup tipu sedara mara sendiri. macam pengemis. tak tau malu langsung.pengemis tinggi lagi darjat dia.

sy rasa yang sembang lebat2 ni selalu nya upline jah. dah biasa makan duit. haha.kalau dah berhenti mlm mana nak cari duit? takkan mau jual berger kot?. jual berger lagi mulia dari buat kerja mlm hampeh tu.

aish. yang miskin tetap miskin, yang kaya bertambah kaya. ni akhir zaman. style perhambaan versi baru. umat jahiliyyah moden. kahkahkah.. mane ade kisah halal haram dah. main bantai je janji masyuk.

maaf sekali lagi. taknak mencari musuh. cuma suka lepak kat sini baca fakta. sekurang2nya dapat ilmu camna nak buat MLM..n boleh tipu meleis2 dungu/bebal/tak terdaya kat luar sane.Dari dengar komen2 butthurt.

lagi satu, sy rasa kena ada seminar kot pasal MLM ni. tengok macam MLM ni benda benda yang biasa ja.. tapi hakikatnya kesian..bukan ramai orang melayu yang tau apa tu mlm.. dengar ja pendakyah MLM kata masyuk duit, terus join..dengan sedara mara pun tibai sekali. n MLM ni sy tengok upline ramai cina. 2-3 ekor je yang join..maybe nak dapatkan kepercayaan. syarikat melayu tak banyak sangat sy tengok :3 kira boleh tahan lah. tapi banyak yang dah bungkus. kahkahkah.

buat le bisnes halal, kesian downline2 kat bawah tu. diorang penat2 cari orang jual barang.

-xdeath said...

takperlah. kalau bulat orang islam. maafkan sy andai terkasar bahasa.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 287   Newer› Newest»